כיכר השבת

מתקפה חריפה

יצחק רביץ למפגינים: "אתם אשמים בהתפשטות הנגיף"

ראש מועצת טלז סטון יצחק רביץ, יצא הערב במכתב זועם על מפגיני השמאל וטוען: "אתם המפגינים אשמים שלא מצליחים לעשות את הסגר, אתם אשמים בהתפשטות הנגיף" (חרדים)

63
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ז בתשרי | 05.10.20
יצחק רביץ למפגינים: "אתם אשמים בהתפשטות הנגיף"
(צילום: ארכיון 'כיכר')

מכתב חריף מסוגו כתב הערב (שני) ראש מועצת טלז סטון יצחק רביץ לתת אלוף במילואים אמיר השכל ממובילי ההפגנות ההמוניות נגד רה"מ נתניהו, וטען כי ההפגנות הם אלו שגרמו לסגר להתפורר ולהמשך התפשטות הנגיף.

רביץ, שהיישוב בראשו עומד היה הראשון להיות יישוב אדום, ובמאמצים מרובים הפך ליישוב ללא חולים, כתב בפתח מכתבו כי "כבר חודשים שאני, צוות המועצה וחבריי ראשי הרשויות עושים מאמצים כבירים בעזרת ה' להורדת התחלואה, אין לנו יום ואין לנו לילה, לא חופשות, לא חגים, כלום, חיינו קודש עבור המטרה".

"הממשלה כולה עושה מאמץ אדיר כדי למגר את הנגיף. חלק מרכזי מהמאמץ הוא קטיעת שרשרת ההדבקות. חלק מרכזי בפעילות לקטיעת השרשרת זהו סגר, אבל סגר אמיתי וברצינות ולא משחקים של כאילו, בלי שטיקים ובלי טריקים".

"אם יהיה סגר אמיתי שכולם יישארו בבתים ורק עובדים חיוניים יצאו, ברור שההדבקה תרד דרמטית. לא צריך להיות גאון כדי להבין דבר פשוט זה".

רביץ הוסיף ותיאר את מצב התחלואה וכתב כי "מספרי הנדבקים החולים קשה והנפטרים הגיעו לממדים מבהילים. הממשלה ברוב אחריותה רוצה להוביל לסגר לתקופת זמן משמעותית כדי למגר את הנגיף. בחודש מרץ זה עבד ואין סיבה שכעת זה לא יעבוד".

בשלב זה עבר לתקוף את המפגינים שמפירים את הכללים והנחיות הבריאות: "הבעיה מתחילה כשבאים אנשים ואומרים מלבד אוכל רופאים וכד' יש עוד דבר אחד חשוב שעליו אנחנו לא מסכימים לוותר, "מצוות ההפגנה", זהו קודש קודשים ועל זה לא נוותר"..

"ובאה הממשלה המורכבת הזאת ובגלל הכבוד לאנשים ו/או הלחץ התקשורתי מאפשרת את ההפגנות המופקרות הללו".

ראש מועצת טלז סטון הוסיף להאשים את המפגינים: "ואז באים אנשים אחרים ואומרים, נכון, הנגיף מסוכן, אבל כנראה לא כל כך מסוכן, עובדה שקבוצת אנשים קטנה וקולנית כפתה על הממשלה לאפשר לה להחריג את ההגבלות ולאפשר להתקהל כדי לקיים "מצוות" הפגנה".

"וכעת כל תושב מחליט מה אצלו קודש קודשים, כי הרי הממשלה מאשרת שלמרות שהנגיף מסוכן, דברים קדושים לא מבטלים בגלל הנגיף".

"יבואו הדתיים והמסורתיים ויגידו, הדבר הקדוש ביותר זה תפילה בבית כנסת, יבואו אחרים ויגידו, אצלנו מסיבה אצל הסבתא בהשתתפות 50 נכדים זה הכי קדוש. וכך נהרס בידיים המאמצים של הממשלה להציל אותנו"

רביץ הוסיף אמירה חריפה: "מי שאשם בכך שהסגר מתפורר אלו המפגינים שלא מוכנים לוותר".

רביץ בראיון ל'כיכר' - בגל הראשון

"כולם ויתרו, הדתיים סגרו את הקדוש והיקר להם, אנשים עורכים חתונות בסלון הבית במקום לשמוח עם כל המשפחה, מוותרים על לוויות, שמחות, אירועים, מצוות, שבת, חגים, אבל המפגינים אינם מוכנים לוותר על הדבר שקדוש עבורם".

"כמי שנמצא בחזית המאבק, וכמי שמשוחח כל יום כל היום עם מאות איש, אתם המפגינים אשמים שלא מצליחים לעשות סגר, אתם אשמים בהתפשטות הנגיף".

"אתם שלא יודעים לקחת אחריות ציבורית וערבות הדדית וחושבים שאתם חיים לעצמכם, לזה קוראים אנרכיה".

"חייבים סגר הדוק בלי להתחכם, בלי התקהלויות, בלי הפגנות, בלי 1000 מטר מהבית, בלי שכירת דירות פקטיביות, בלי שטיקים ובלי טריקים, בלי בתי כנסת ובלי מוסדות חינוך".

את מכתבו סיים רביץ ואמר: "אנחנו במאבק להצלת חיים, חייבים להתאגד יחד כאיש אחד בלב אחד, ולהשאיר את הפוליטיקה לזמן אחר. כתבתי את הדברים בכאב בלתי רגיל, ומתוך תקווה שתגלו אחריות ותחדלו מכך".

המכתב המלא
תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
במקום לחפש אשמים שם תחפש אשמים אצלך בעיר ובמגזר
איש האמת06.10.20
39
מה לנו ולרוצחים האנרכיסטים מבלפור. אנחנו חייבים לבדל את עצמינו מהם ולא לפחד לקרוא להם רוצחים. אין ספק שבגללם מתים אנשים. רואים את ההתנהגות הבזויה שלהם ואתה לא מבין איך אנשים ששירתו את המדינה ועכשיו מקבלים פנסיות עתק מהמדינה שותפים לביזיון הזה. עלינו לשמוע להוראות ובהגיע הבחירות לזכור היטב מה עשו לנו
יהודה06.10.20
התואר אידיוט הוא קטן מדי עבורך.
מוישה06.10.20
שארף עתיק.... טיפש
שימען דויב08.10.20
לבחור עבור מי? עבור הנציגים שלא נקפו אצבע???!!! טיפש
שימען דוב07.10.20
38
איזה מכתב מדהים.ככ נוסך עוצמה.צ'רצ'יליאני ממש...משכיר את נאומו הנוקב של לינקולן בגטיסברג... שמעתי שהוא מוזמן לשאת דברים בעצרת האו"מ.. ואחכ רביץ לנשיאות...
מאיר בומבך06.10.20
אהבתי
הרשל06.10.20

הצגת כל התגובות

37
הרב רביץ משתדל להגיב פה בדר"כ את התגובות הארוכות. ר יצחק לך לישון, ותפסיק להגיב פה באריכות לכל טוקביקסט.
ת"ח ותיק06.10.20
רע-ביץ לא רב
הרב06.10.20
36
במחילה, אבל כל בית הכנסת ליטאי בטלזסטון עדיין פתוח ומתפללים בהם נגד ההנחיות, כולל "יוצאי חברון" בו הוא מתפלל קבוע, והוא לא עושה כלום לסגור אותם.
ראובן06.10.20
35
בטלז סטון היה גל שני בגלל ישיבה ולא קשור למפגינים שגינויי שלהם מוצדק. הצורה בה הוא מתאר את החרדים זה חילול השם כי רוב הציבור שומר על הכללים ונזהר ורואים את זה גם ביישוב שלו. רביץ בעצם טוען שחרדים חסרי דעת רואים את החילוניים ובגלל זה מפרים כללים. זה לא נכון . זה חילול השם .
איבד את זה06.10.20
34
באלעד כמעט כל בתי הכנסיות פתוחים. התפללתי היום בבוקר בישיבת הרן הליטאית שהגבאים שלה עצניקים שטיבל עם תשע מנייני תפילה מלאים בהמונים. כל השטיבלאך החסידיים באלעד מלאים במאות מתפללים וראש העיר ישראל פרוש מצווה על השוטרים לא לסגור אותם אז מה אתם מתלוננים על השמאלנים אם זה המצב באלעד החרדית עם ראש עיר חס
חיים רוטר06.10.20
33
עכשיו שרביץ שלח מכתב למפגינים בבלפור הם בוודאי ישתכנעו להפסיק להפגין... ברור שכתיבת המכתב מותרת בחול המועד... מדין פועל שאין לו מה לאכול (לעשות) בחוה"מ..
יוני06.10.20
32
"במאמצים מרובים הפך ליישוב ללא חולים...." הוא פשוט הסתיר.. מי שגר בקריה יודע.... הנוכל פשוט הפסיק לדווח על חולים מאז ההדבקה בשכונת אחוזת יערים לאחר שרצה להכניס שם את כל בית הכנסת לבידוד ויצאו עליו.. מאז: כל חולה נדבק "מחוץ לישוב" כל חולה שנדבק "לא חזר לישוב לאחר שנדבק" גם מי שנדבק הוא בכלל "בחור ש
שימען דוב06.10.20
31
איפה הגאון שיגיד ''דמי אחיך צועקים מן האדמה''
בחור מהישיבה06.10.20
ספק אם מוחך התבגר מאז גיל 3. אולי 4. אולי.
כ07.10.20
30
כידוע יש קבוצה פסיכופתית שלא הסכימה להשלים עם זה שהתמודדות שלהם לבחירות בטלז סטון נחלה כישלון חרוץ וכמו ילדים בגן שלא יודעים להפסיד בחרו בדרך הקלה של להשמיץ. צר לי לאכזב אותם זה לא יועיל להם גם בבחירות הבאות והגיע הזמן שבמקום לטמטם לכולם את השכל שפשוט יעזבו לכל אחת אחת מהערים המדוברות תל אביב וכו'
א05.10.20
קבוצה פסיכופתית????!!! מי הפסיכופת? ר גרשון אדלשטיין???? רמ"ה הירש???? ר"ד לנדא??? מי?!!! מי אתה שתפער פיך המחוצף נגד גדו"י שהיו נגד המהלך שרקמו כאן כמה עסקנים צעירים ומחוצפים.... מי אתה?! לטמטם את השכל???? ישוב שכולו חרדי 40% הצבעה נגד "הוראת הגדיילים" זה טמטום??? אם בדגה"ת לא קראו את הסימן קריאה
ו06.10.20
האם אתה הדובר של כל רשימת הגדולים שהזכרת לא היה 40% שלא הצביעו וגם אם היה כמות גדולה יש מספיק מקום בגהנם לכולם. לדעתך הנבונה גדולי הדור מיותרים כי מספיק שאתה קיים ויודע מה גדולי הדור באמת רוצים אז קצת סדר אנחנו מאמינים בגדולי הדור ובמה שיוצא מפיהם והם אמרו להצביע לרביץ. אבל לשיטתך עליהם אפשר לעב
חרדי גמור06.10.20
א. אני רואה שאתה לא יודע בכלל מה התחולל שם אם אתה לא מודע ל40%. מי אתה שתתערב. שוטה. ב. יש מקום מספיק לגיהנם לעסקנים ול"רבנים-עסקנים" ולכל מיני מרא דאתרא בכל אתר ואתר, שהולכים ומשקרים במצח נחושה. ונראיה: 40% בישוב שכולו חרדי!!! כן כן ידידי! 40%!! ג. אתה ממש כמו גנץ "הציבור מטומטם"... ד. למה אתה חוש
יהודי גמור!07.10.20
למה לא פרסמו את התגובה שהגבתי לאידיוט הזה?
יהודי אמיתי08.10.20
29
כנראה אשתך מפיצה את הקורונה בבית הנשיא ... שהרי אין לה מה לעשות חוץ מזה
ריבלין05.10.20
28
שמעתי שהוא שלח העתק מהמכתב לנשיא סין, לפוטין,ולטראמפ... קצת צניעות.. מי מכיר אותו בכלל, ראש מועצה בגודל של סמטה בבני ברק...
דוד הרשקוביץ05.10.20
מתוך חלומות הפז שרביץ מדמיין לעצמו: ברית ערים תאומות עם עיירות שכוחות בניקרגואה ובזמביה, מהלך שיוביל להסכם כלכלי מדיני וצבאי עם פפואה בתיווך טראמפ ופוטין (כן כן!! גם בין פוטין לטראמפ יהיה מפגש היסטורי שהמתווך הוא כמובן לא אחר מאשר שמש העמים יצחק רביץ...) לשנות את השם של טלז סטון למשהו שמזכיר יותר..
יוספה06.10.20
27
ראה שכל החכים המטומטמים סתמו תפה ותפס כותרות על חשבונם
דודי06.10.20
26
הכי קל להטות את הנגיף מכיוון העצניקים והחסידויות שלא שומרות על כללי בריאות בסיסיים, אל קומץ מפגיני השמאל, יחסית. אתה פופוליסט קטן, רביץ.
ריקי06.10.20
צודקת
חני06.10.20
25
יכולים כולכם לכתוב כל מה שבא לכם אבל אנחנו בביתר מביטים בקנאה על טלזסטון שלקחה את האיש עם כמויות המרץ והרעיונות אליהם והעיף את הסמטה הקטנה שנקראת קריית יערים לפסגות שעיר ענקית עם המון סמטאות בבני ברק יכולה רק אולי להתקנא אין לי מושג הפגנות לא הפגנות מה שזה כן נראה מהתגובות שמדובר באדם או שניים שכתב
אחד שקורא כל מה שנכתב06.10.20
מביטים בקנאה??? חחחח בתור תושב ביתר אתה אמור להוסיף ברכת הודאה לרב"ה ששלח מכם את הטיפש הזה. הדברים ידועים ואכמ"ל העיף הסימטא הקטנה אך המאוחדת במשך 30 שנה לגל מחלוקות נוראיות בקריה!!! (אני גם חושב שרבקה יושבת כל היום ומגיבה)
ו07.10.20
24
דמגוגיה. כחבר במפלגה ששותפה לממשלה, הוא לא יכול לבוא בטענות לאנשי אופוזיציה. הרי לטענתם אפשר לטפל בהתפשטות הנגיף בלי סגר מוחלט, בלי לאסור את המרחב הפתוח את התפילות ואת מקומות התעסוקה. כלומר, הממשלה מעיקרא הצעדים של הממשלה לא יעילים ונועדו רק למטרות פוליטיות ואישיות.
יוסי05.10.20
23
אנשים שמאשימים אחרים בצרות שלהם, לא יגיעו לשום מקום.. וד"ל
דני05.10.20
22
עניי עירך קודמים לעניי עיר אחרת
אני 06.10.20
21
ממש הוציא לי את המילים מהפה. אבל תגידו, אני חייב להבין-כשמי מענף הציבורי, או אפילו הפרטי, האשים את החרדים בהתפשטות הנגיף, זעקתם ''אנטישמים, מסיתים,נאצים, וכו' וכו''- למה הוא מקבל במה? נכון שאומר דברים נכונים-לדעתי,וכנראה גם לדעת האתר, אבל לדעת שר המשפטים למשל-החרדים אשמים-אבל כשהוא אמר את זה הוצאת
יאיר06.10.20
20
לא יאומן איך כל דבר פה במדינה הופך לשנאת חינם והאשמות חרדים חילונים, מעניין איך נדבקים בהודו ובשבדיה. והנשיא טראמפ ונשיא ברזיל הם נדבקו בבית כנסת או בבלפור?
מוכיח05.10.20
הלוואי והיה אפשר למחוא כפיים לתגובה!
מלחמת אחים בפתח06.10.20
כל מילה בסלע .....המישפט הכי חכם שראיתי עד עכשיו מתחילת הקורונה.
בני06.10.20
19
מי שאשם שזה המצב זה אנשים כמוך שבמקום להגיד לציבור לשמור הוא מחפש סיבות מי אשם רק לא הוא
טיפשות06.10.20
18
1. רביץ הוא ראש מועצה אדומה שאחוז החולים הפעילים בה גבוה פי כמה וכמה מתל אביב. חוצפה. 2. כשהתחיל הסגר הנוכחי ועל פי חוק בתי הספר בארץ היו חייבים להיות סגורים, בכל זאת פעל התלמוד תורה בטלזסטון ובו נדבקו תלמידים רבים מתוך הפרת החוק 3. רביץ מימן השכרת אולם בישיבת בעלז כדי שהוא יקיים שם מניין בימים נורא
שרון05.10.20
שיתבייש לו הרע-ביץ הזה
מזעזע05.10.20
17
במגפת המוות השחור היהודים נפגעו פחות מהגויים בגלל הקפדה על ניקיון אבל אז הגויים האשימו אותם שהמגיפה נגרמה בגללם ואצלם יש פחות חולים ויצאו לפוגרומים. בא רביץ האנטישמי ומאשים שישובי השמאל אחראיים לקורונה כי אצלם התחלואה לנפש רק חמישית מישובי החרדים. כמובן שהוא שכח שדרעי הכריז שגם אם יאסרו הפגנות לא יס
הסתה מזעזעת כמו נגד היהודים באירופה05.10.20
כן?? אז בא נגיד לך דבר מה מי גורם לתחלואה החרדים - כן בוודאי החילונים -לא כל עוד יש הפגנות יש קורנה כי הכל פתוח ותפילות בהפגנה ומסיבה בהפגנה וכו'
יד05.10.20
רביץ בושה וחרפה
ממש05.10.20
16
רביץ המלך
עוזי06.10.20
אתה גר בטלז סטון אני יודע מי אתה
אתה גר שם נכון 01.11.20
15
מחפש כל הזדמנות לכותרת
אליהו06.10.20
14
המגיבים פה נשמעים כבעלי שכל רפה. אינם קוראים את המכתב כלשונו ומפרשים את הדברים בשום שכל. הדבר היחיד שיש להם זה ניצול הבמה לניגוח לא ענייני או לניגוח אישי. ולכל המלעיזים רביץ נבחר לראשות המועצה בבחירות דמוקרטיות לחלוטין. כ"א רשאי להגיש מועמדות. מה הקשר לפרוטקציה?! וב"ה האיש הנכון במקום הנכון. עובד לל
שכנה05.10.20
הפסקתם להציג את התגובות??!!! חבל...
כ08.10.20
13
רק אתמול האיש אירגן שמחת בית שואבה המונית... שכמובן הוא נאלץ לאחר מכן לפזר אותה יחד עם המשטרה
ישראל יוטוקביץ05.10.20
12
זהו
החנופה החרדית והחבדית לחילונים היא האשמה06.10.20
11
''במאמצים מרובים הפך ליישוב ללא חולים'' חח זה פשוט שכולם כבר היו חולים
ד06.10.20
10
תמשיך לרדוף אחרי צומי וכותרות. זה בטח יעזור להפסיק את ההפגנות בשמאל
צומי וכותרת זה האיש05.10.20
9
למה יש תחושה שרביץ בטוח שהוא משמש כנשיא ארהב לכל הפחות.
דודי קרקשטיין06.10.20
8
כנראה יש גייס של טוקבטיסטים שמאלנים שהחליט להשתלט על התגובות כאן! הוא לא אמר משהו שלא אמר אמסלם, והוא צודק, לא במספרים אבל בפסיכולוגיה שבדבר
יהודי05.10.20
תגובתך היא גרעפס בואש לא יותר מזה
גרעפס05.10.20
7
מכתב... וואוו. המכתב משול לעלה תאנה שלא מכסה את כמויות החולים שיש בישוב. את כך שהישוב שהיה לסמל לישוב אדום בארץ. ואת העובדה שכשאחד מקרובי משפחתו של המרא דאתרא חלה הרב רביץ החוקר האפימדיולוגי המהולל לא טרח לספר זאת ...
שרולי במברגר06.10.20
6
ברווזון מכוער שב בביצה וסתום את הפה משמיצן עלוב שכמוך
חוצפן רביץ05.10.20
5
המועצה לא פירסמה שביום כיפור התפלל בעל קורא חולה קורונה! בבית כנסת בישוב. נמנעה במכוון מלדווח על המקרה. נורא ואיום. צביעות גדולה ומתישה. עייפנו!
שמעון06.10.20
4
עוד טמבל ....אצל החרדים יש הכי הרבה חולים הכי הרבה הדבקות הכי הרבה השתוללות....והוא מצא את האשמים....עדיף שישתוק....איזה שטויות הוא מדבר...קודם כל שידאג שהחרדים המשוגעים יפסיקו להתפלל בבתי כנסת ויעברו להתפלל בחוץ ולא מקוה...אח"כ יטיף מוסר לאחרים....
קובי05.10.20
איך אתה מדבר?! זהו אדם נפלא ומיוחד ואין לך רשות לדבר עליו כך!!!
אדם05.10.20
נפלא מיוחד מלא רגש צדיק. כל התארים שתדביקו לו לא יצליחו לכסות על העוול שהוא עשה עושה ומסתבר שגם יעשה. היום הכל ידוע ומפורסם. לא סתם זרקו אותו מביתר ולא סתם תושבי טלזסטון שלא מפחדים אומרים את דעתם בגלוי (למרות שזה חוזר אליהם בבומרנג של התנכלויות וכדו')
גו06.10.20
3
יש הרבה מושתלים במערכת החרדית. צריך למצוא אותם ולתת להם בראש כמו לדג
יח.06.10.20
2
עוד שופר של בלפור.
בנימין05.10.20
1
סתם אחד שקיבל את תפקידו בגלל פרוטקציה. מי את בכלל ??
שב בשקט05.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24