כיכר השבת

טור נוקב

הגיע הזמן להתאים את הלימוד לשנת תשפ"א

בטור נוקב מסביר אב לילדים ב'חינוך העצמאי', מדוע הגיע הזמן, שיתחילו להתאים את הלימודים למצב. ומתאר: "התברר לי שמנהלים הציעו להביא טאבלטים ההנהלה התנגדה" (טור)

83
אב כאוב | כיכר השבת | כ"ד בתשרי | 12.10.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נושא הלמידה מרחוק לילדים מצדיק התייחסות מיוחדת. בקרב הציבור בטן מלאה על מערכת החינוך החרדית ובפרט החינוך העצמאי, שלא משקיעה את המשאבים הנדרשים לחינוך ילדי תשפ"א.

מישהו בחינוך העצמאי, באמת חושב שהילדים שלנו יושבים בבית ומציירים בגיר? לדעת רבים, חוסר המעש והמניעה מהפצת שיעורים מצולמים מגיע מהתכחשות למציאות.

זו קריאת השכמה ובקשה ממחנכי ילדינו: התחילו לצלם שיעורים ושלחו לנו בדרייב, או בווטסאפ, או בטלגרם, או במייל. אתם יודעים מה? אנחנו יכולים לקבל גם דיסק-און-קי.

לאחרונה פרק בפניי חבר קרוב את כאבו האישי, "בשבוע השלישי של הקורונה (נראה שחלף מאז נצח) התקשרתי לרב'ה של הילד שלי ושאלתי אותו אם יש סיכוי שילמד איתו קצת דרך הזום".

"הרב'ה השיב, כי התפרצתי לדלת פתוחה משום שהוא מחפש הדרכה בתחום כדי לתקשר עם תלמידיו, אליהם הוא כל כך מתגעגע. האמת? גם הילדים התגעגעו אליו. מיד נסעתי אליו הביתה עם הציוד הנחוץ, התקנתי את מה שצריך והדרכתי אותו בקצרה כיצד להשתמש בזום".

החבר שלי מספר כי "מאותו יום ואילך, הילדים לא החסירו שיעור אחד מהרב'ה האהוב. הוא מסר שיעור אינטראקטיבי לילדי הכיתה באמצעות הזום במסירות נפש ראויה לשבח, כולל ימי שישי וערב פסח".

"אחרי הבלאגן הרמתי טלפון לבכיר בחינוך העצמאי והתברר לי שרוב מנהלי בתי-הספר הציעו להביא טאבלטים לילדים אבל ההנהלה התנגדה. ומה קורה ברוב הבתים? הילדים יושבים מבוקר עד לילה מול מסכים ומשחקים שונים, צופים בסרטים ומכל הבא ליד. ומול כל המסכים הללו, מישהו מצפה שילדינו יאזינו לקו קולי?".

אני קורא מתחנן ופונה למנהלי החינוך העצמאי: קחו את כל המורים המצוינים שלכם, צלמו אותם ושדרו את שיעוריהם לילדים. אם אכפת לכם מהחינוך של ילדינו, ראוי שתיקחו לתשומת לבכם, כי פרט לאנגלית, הילדים לא ממש למדו משהו כבר יותר מחצי שנה.

תקופה משמעותית מחוץ לכותלי הת"ת, ילדים לא זוכרים כיצד נראה ספר לימוד. הם מספיק בוגרים כדי להבין שהלמידה לא מותאמת לאורח חייהם ולעשות חרם על למידה באמצעות הטלפון.

הם לא מסוגלים לזה. עם כל ההערכה שיש למערכת, נראה שיש כאן התכחשות למציאות, טמינת ראש בחול ובריחה מאתגרי השעה.

יש ברשותנו כלי שנקרא אינטרנט. אנא מכם, תייצרו תכנים, אין אלטרנטיבה טובה יותר והעולם לא יחזור לאחור - הוא רק מתקדם.

למדו את המורים שלכם ליצור תכנים תורניים דיגיטליים. אנחנו בעולם של זמינות בו המדיום המוקלט שולט. מדוע מערכת החינוך נשארת מאחור? אינני מדבר על המיינסטרים ועל רוב החיידרים, אלא על מוסדות החינוך המותאמים גם ככה לציבור שלנו.

בעולם שבו אנשים מבינים שאינטרנט קיים והוא נתיב צריכה ככל הנתיבים האחרים, השאלה היחידה שנותרה היא מה אנחנו בוחרים לצרוך בו. זה כבר תלוי בנו. אינני מבקש להטיף או לחנך או לשנות את העולם. אני רק מציב מראה מול המציאות: האינטרנט נמצא - אל תעצמו עיניים, נצלו אותו!

למען ילדינו, אם לא למעננו.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
בחינוך החרדי עדיין לא הפנימו שאם לא יתנו שרות אז יקומו מסגרות חליפייות אשר יתנו את השרות שהם מסרבים לתת.
רפאל13.10.20
55
מדוע האב לא מזדהה?
יצחק 13.10.20
''גיבורי המקלדת''
יאיר14.10.20
54
כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו
אין דבר אחד לבטלה 13.10.20

הצגת כל התגובות

53
גדולי ישראל הורו שלא. אולי שנו את הכותרת ל "גדולי ישראל תתעוררו.."? אתה רואה לטווח הקרוב והם רואים למרחוק. או שאתה שומע בקולם או שאינך חרדי מודרני אלא חובש כיפה.
חיים13.10.20
52
לגמרי נכון מספיק להתכחש למצאיות ולגרום לילדים להפסיד שנות לימודים או יותר גרוע. אי אפשר ללמוד במרחב קולי חבל על הזמן. לכולם יש אינטרנט היום וצריך לנצל אותו ללימוד במקום שהילדים יתבטלו לגמרי.. טומנים ראש בחול
חנה ביתר12.10.20
ילדים שלומדים בבית הספר ילמדו בכיף ובקלות מהטלפון גם בבית.
יאיר14.10.20
51
הממ"ח שלנו התקשה בגל ראשון עם למידה מרחוק בימים אלה זה עובד יותר טוב. אנחנו בתים מודרניים ואני מבין גם את מי שלא מעונין. ברצוני להמליץ, למי שמרגיש כמוך , לבוא ולחזק את הממ"חים שיהפכו מסגרת של כלל ישראל וחרדים מודרניים. זה קידוש השם גדול. היום חרדי מודרני נזהר כי חלק מממ"חים הם קהילתיים, מעט חב"ד ו
בממ"ח שלנו 12.10.20
גם אני מלויכטר והממחי''ם ממש לא כמוהו- ממ''ח יותר קרוב לחורב רמת גן-רק של יותר עמך
יאיר14.10.20
50
חזק!!! מסכים אם כל מילה
מיקי12.10.20
49
1. אתה צודק. 2. הציבור החרדי זז רק בלחץ מלמטה ולא מלמעלה. אל תדאג, גם זה עוד יקרה כאן. 3. אל תאשים את הציבור החרדי באופן אישי: לכל מערכות החינוך בישראל, כולל אוניברסיטאות, זה לא היה קל. 4. הדברים שכתבת נכונים גם מעבר לגבולות הטאבלט או הזום.
חנן. ב.13.10.20
48
לא הבנתי ?? בשאלות האלה יש הימורים לכאן או לכאן. אני מבין את מצוקת האב, אבל רק גדולי הדור יודעים מה אמורים לעשות במצב כזה, וראשי חינוך עצמאי צריכים לשמוע אך ורק בקולם.
ברוך13.10.20
אנחנו עושים אתעצמינו כשוכחים שחינוך הבן זה מצווה של האב והמורה הוא רק שליח של האב. השליח חייב להמלך אך ורק במשלחו.
רפאל13.10.20
47
ממש לא נכון דברו עם אנשים מהחברה החילונית הזום לא נותן מענה ללמידה,הילדים לא מתחברים לצורת הלמידה הזו!
.13.10.20
מלמד בזום (ממ"ד -לא חרדי) וזה לא מושלם אך הרבה יותר טוב מאשר הבטלה המביאה לידי שיעמום ולידי ...
ישראל קריטנברג13.10.20
46
מי מכיר ת"ת ממ"ח בירושלים אבל בתים טובים? אשמח צאוד תשכתבו כאן הילד שלי בחיידר לומד 5 שיעורים משנה כל יום (בערך) ולא נראה שקולט משהו, מאוד קשה לו, הלואי וחלק היה בזום ועוד יותר הלאוי והיו מכניסים עוד נושאים ללימוד.
שירה13.10.20
בנווה יעקב. יש גם ברובע היהודי
בית רבן בנווה י13.10.20
45
כותב הטור לא חרדי, הנהלת החינוך העצמאי שאלה את גדולי ישראל וקיבלה תשובות מאוד ברורות, כותב הטור אנרכיסט שמערער על סמכותם של גדולי ישראל מאז מתן תורה
דוד12.10.20
וכותב התגובה - דרך האינטרנט המשוקץ, הוא כן חרדי???
גלבשטין13.10.20
44
זה נושא לא פשוט, אין מה להגיד הלמידה הטלפונית לא להיט, מלא ניתוקים, אין קליטה, כל הילדים רוצים לשמוע ויש רק טלפון אחד ועוד... יחד עם זאת ממש לא כולם יושבים כל היום מול המסכים והמשחקים, זו הדרך הקלה!! צריך להתאמץ, לעשות סדר יום, להפעיל אותם ולהיות איתם וגם ללמוד איתם ולהראות להם שאנחנו דבקים בעקרונות
אמא שמתאמצת12.10.20
מסכימה עם כל מילה! הנושא לא פשוט בכלל. דילמה אמיתית כל יום מחדש.
יעל13.10.20
43
יש היום מערכת ללא שום אפשרות להתחבר לאינטרנט כשרה למהדרין אבל אין לזה משום מה אישור של גדו"י או כי הם מבינים יותר טוב מאיתנו חמה לא או שיש מי ששם רגליים כי זה ישנה כמה דברים במערכת החינוך... שרק הם יודעים
כאוב12.10.20
42
סוף סוף מישהו מדבר על זה.
רפאל12.10.20
41
לכל הנחיתיים החרדים הייתי מציע לכם לחפש ברשת את דבריהם של מנהלי המוסדות הכי נחשבים במגזר החילוני כמו גימנסיה הרצליה ועוד מוסדות מעולים על נזקי הלמידה בזום ונזקי השימוש בטאבלטים ומחשבים לצורכי למידה לפני שאתם כאובים
יהודה13.10.20
40
ממש נכון!! ההורים שלי מלמדים מהזום ואני לומדת מהטלפון אין ספק שרואים את ההבדל! והוא לא קטן!
אלעד13.10.20
39
במקום לדפוק את הראש בקיר קחו עכשיו ימים מה 96 ימי חופש שיש ותלמדו רגיל בחנוכה בערב פסח ויולי אוגוסט. לחינוך החרדי לוח חופשות גמיש
תלמדו בחנוכה13.10.20
38
לא נוקב בכלל בחינוך החרדי האמיתי אין מקום לפתוח פתח להכשיר הכנסת כלי מדיה הביתה ומי שלא מתאים לא שילך ללמוד במקומות אחרים אולי ילדיך צופים במסכים אבל ילדים רבים אחרים לא!! ההשקפות של החינולך העצמאי שונות ולכן למרות הקושי אני מעדיפה שילדי ימשיכו ללמוד דרך הטלפון ולא שמחשבים ושימוש באינטרנט יהפוך מקו
חני13.10.20
בוודאי שילדיך ימשיכו ללמוד דרך הטלפון. המחשב שלהם תפוס ע"י מישהו שכותב תגובות באינטרנט...
משה13.10.20
🤣🤣🤣🤣🤣👍
ד14.10.20
37
אולי, תתנו לתלמידים סמים קלים, כי המצב דורש הרי כל תלמיד ותלמידה עלול להיות סגור ומסוגר בתוך ביתו, מבלי יכולת לצאת החוצה, כי פרוייקטור ה"קרמבונט" של הקורונה דורש סגר קשוח ונוקשה לערים האדומות אז מה, האם ניתן סמים, גלולות הרגעה....?
מוטקה14.10.20
36
צודק בכל מילה. יש היום חסימות של נטפרי ונתיב, אז תפסיקו לבלבל את השכל. אפשר לעשות שיעבוד רק זום נטו, ללא שום דבר אחר.
יאיר13.10.20
35
לגזול את החנות מיד המצרי
מאוייבי תחכמני13.10.20
34
גם אם נחנוק את ילדינו יותר מדי הם לא ישארו.... ילדים הם לא טיפשים ותאמיני לי הם יודעים טוב מאוד מה ההורים עושים- מה שמנסים להסתיר, וזה הדוגמא הכי גרועה שהורה עושה משהו אבל אומר לילד שזה רע ואסור.... כשחונקים ילד יותר מדי הרבה פעמים כשהוא מתבגר הוא יחפש את מה שלא היה לו ואז הוא ממש נבלע בתוך הכל וקשה
ל4816.10.20
33
כותב הטור מעיד על עצמו שהוא מלעיט את ילדיו בשפע מסכים מכל הבא ליד, ואז הוא זועק למה לא כולם עושים כטיפשותו... התקופה היא קשה מאוד, אבל צר לי לבשר למי שלא מתמצא: הזום רחוק מלהיות פתרון. בציבור החילוני הוא נכשל בערך מהיום הראשון שהתחילו איתו, וזה לא שונה מאוד מטלפון. הכותב מנסה סה"כ להשיג הכשר ל"חזיר"
כותב מנסיון13.10.20
32
זה הזמן לעבור לחינוך על טהרת הקודש מי שמקבל מהציונים כסף הוא חלק מהם ואם הם יגידו לעשות משהו הוא יעשה וזה ענין של זמן אבל אז תתרצו בתירוצים למה זה מותר
נננ13.10.20
31
כותב הכתבה מנסה להעתיק את 'פלאי' הטכנולוגיה שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל והטעמים מובנים מאוד (אף המוצרים המותרים) לתוך תוכו של החינוך החרדי, האם השתגעתם? הרי כל החינוך בת"ת הוא נגד הדברים הללו אז איך ישתמשו איתם? ועוד ע"י הילדים הטהורים?
יוסי13.10.20
אתה יושב ומשתמש בפלאי הטכנולוגיה כדי לכתוב את השטויות האלה, במקום לעשות עם הפלאים האלה דבר טוב!!!
אלעד13.10.20
30
אתה לא מכיר את המציאות בשטח, מנסיון הזום לא כזה יעיל והמון! סכנות, הילדים מהר מאוד לומדים לגלוש ולחפש סרטים ומורעלים בתרבות נוכרית. אינטרנט הוא לא רק טכנולוגיה אלא גם תרבות וסגנון חשיבה מאוד רדוד ומערבי. חבל להכנס לזה עכשיו ולהפסיד המון בעתיד!
שירה12.10.20
למה לא לנצל לדברים טובים??????????????
ל13.10.20
29
למגיב מספר 9: צר לי לומר לך, אבל הדברים שאתה כותב ממש ממש מנותקים מהמציאות.
רפאל12.10.20
צר לי לומר לך, אבל למי שרוצה באמת לשמור על ילדיו מבחינה רוחנית, הדברים שכתב מגיב מס. 9 נכונים מאוד! אם אתה חושב שהם "מנותקים מהמציאות", אז כנראה שאתה עוד "חרדי" (עלק) שמגדל דור של "מודרניים" בכוונה וברצון, בשביל "להתקדם".
אמא13.10.20
28
כרבה בת"ת של החינוך העצמאי אני רוצה להציע פן נוסף אני רוצה לספר לך כמה ילדים נשארים על האינטרנט לאחר שהשיעור נגמר ומספרים להורים תמימים כמוך שהם עושים שיעורי בית אינטרנט זהו כלי נפלא אך הוא יותר מסוכן מאשר נפלא....
שאול 12.10.20
ובלי זה הם לא נוגעים במחשב??? לפחות שיהיה להם משהו איכותי במחשב...
אריה הילד13.10.20
כנראה ששכחת שאנחנו ב2020 מאוד קל ופשוט לחסום את הדפדפן.
אלי12.10.20
27
בוום 💘
ללא שם12.10.20
26
תראו, אני תלמידה שחווה את הלמידה מרחוק. אני תלמידה עם הפרעת כשב וריכוז. בשבילי להתרכז בשיעור רגיל ופרונטלי זה חתיכת משימה, אני עומדת בזה בד"כ כי יש מולי בן אדם שאחריו העינים שלי עוקבות והסביבה הלימודית שלי מוחשית. אבל בטלפון אני פשוט מאבדת את זה, וגם אם אני מאוד מתאמצת ללמוד אחרי שיעור אחד הראש שלי
אחת שחווה את זה13.10.20
25
מערכת החינוך צריכה להתחיל לחשוב. ניתן ללמד בטלפון אבל צריך חשיבה ותוכנית לימודים מותאמת ללימוד בטלפון. ולא הרצאה משעממת בטלפון. גם משרד החינוך אינו משקיע נכון בלמידה בזום. ביום שמערכות החינוך יתחילו לחשוב ולנסות פתרונות יצירתיים, הלמידה תשתפר פלאים. דוגמא: 1. לתת לילדים הביתה דף עבודה ולהדריך בטלפון
יוסי13.10.20
24
לא מציאותי לתלמידות סמינר ללמוד למגמות בטלפון!!! ואני יכולה להעיד של90 אחוז מהכיתה יש ממילא אינטרנט בבית כנל המורה...
סמינרית13.10.20
23
למספר 15, זה פשוט לא נכון!!! יש לי מתבגרת שהחליפה יום ולילה. היא קמה בערב והולכת לשון בבוקר וכל הזמן מסתובבת סהרורית עם מוזיקה באוזניות רק בגלל שאין שום מסגרת ושיעורים מוקלטים משעממים והיא לא כזו שתלמד לבד. אם היה זום היא הייתה חייבת לקום וללמוד! יש לי גם מתבגר שעושה בערך אותו דבר. משישה ילדים בטלפו
אילנה13.10.20
תנסי ריטלין ולשבת איתם על החומר בעצמך.
יאיר14.10.20
מסכימה לגמרי, גם לי ילדה בב' שמבחינת הרמה נמצאת בפסח של כתה א', לא למדו כתיב וכתב נורמלי, לא סיימו קריאה, בחשבון הם הרבה מאחור. איך מצפים ממנה שתדע ללמוד חומש- פרקים ופסוקים בלי להראות לה בצורה מוחשית?! איך מצפים ממנה לשבת ולכתוב עמוד שלם במחברת בהקראה דרך הטלפון?! המצב פשוט הזוי וחייבים למצוא פתרו
יעל13.10.20
עדיף להישאר עם הארץ כל ימיך ולא להיות רשע שעה אחת
המלך13.10.20
22
מחפשים עוד היתר להכניס אינטרנט לבית? מי שיש לו שיסתום את האף ויהיה בשקט לא כולם צריכים לדעת
ללא שם13.10.20
21
עסקנים נבערים יחסמו את זה בכל הכוח !!! ככה נראה המגזר וככה זה ייגרר למלחמות , עג שלא ימלאו את כיסם של מנוולי הציבור שום דבר לא יזוז ..
דודי12.10.20
20
זה שילדיך כנראה עצלנים ובחרו לשבת כל היום מול מסכים ומשחקי וידאו לא אומר שכל תלמידי החינוך העצמאי כאלה. לנו בבית גם כן, יש מסכים,משחקים אינטרנט וכל מה שהמודרניזציה מציעה-ולקטנים (גם לגדולים עד שחזרו לישיבות) מהחינוך העצמאי היו קווי טלפון ללמידה-ולמדו יפה מאוד, השלימו את חומר,כתבו,סיכמו והכל-זו שטות
יאיר14.10.20
19
תעביר לממ"ד דחוף. חבל שאתה סובל במסגרת שלא מתאימה לחינוך שלך.
שלמה13.10.20
18
להכניס את זה הביתה למי שאין בשביל למידה זאת פרצה לכל החיים
אלמוני13.10.20
17
להזמין כרטיסי טיסה יש גישה לאינטרנט לקנות כל היום בנקסט ובאליאקספרס יש גישה לאינטרנט וכו וכו פתאום שזה מגיע ללמידה אה גדולי ישראל אסרו.... ממש צביעות 70 אחוז מהחרדים מחוברים לאינטרנט ומי שלא מנוי גולש על הוויפיי של השכן אז תפסיקו לבלבל את המוח עם שטויות. המערכת הקולית היא בדיחה מצחיקה מאד אני מקשיב
יומי13.10.20
16
האבא המבקש "להתקדם" נשמע כמו החילונים שטוענים שאנחנו חיים בחושך! ברור שהילדים שלך לא ירצו ללמוד אם אתה נותן להם להיות מול המסך עם סרטים כל היום! אז אתה מצפה שהמנהלים יעודדו את זה ויסכימו עם הדרך שלך? לאן הגענו, ה' ירחם .... יש לי אינטרנט כשר עם סיסמה והילדים בכלל לא מתקרבים למחשב, מבינים שזה לא
אמא12.10.20
15
המגזר שלנו מנוהל ע"י שרלטנים חלאות אדם . כול מחזור לימודים יש נשירה ענקית , ומאידך יש המות מהעסקנים שדואגים להסתיר זאת רק בגלל להישאר רלוונטים ולתת מענה לעצמם עוד 10 שנים של שליטה על הציבור ולחלוב עוד ועוד כספים . חברה תתעוררו כבר זועקים על כך המון זמן ויש שדואגים להסתיר זאת בצורה פושעתתתתתתתתת
שמשון12.10.20
14
כל מילה בסלה
כל הכבוד12.10.20
13
חי בסרט. לך תבדוק האם בציבור הכללי שיטת הלמידה מרחוק דרך האינטרנט הצליחה או שנחלה כישלון מהדהד.
אנונימי12.10.20
12
חינוך עצמאי מחנך לחינוך טהור בלי אינטרנט ומסכים. צו השעה כרגע להשמר עוד יותר מכל העבודה הזרה הזאת. ולא ליפול" למגפה "הזאת יותר עמוק. רק בדרך ישראל סבא אפשר יהיה לצלוח את התקופה הזאת. המסכים עושים הפוך ממה שנראה לעין . הורסים את התקשורת התקנית . גורמים להתמכרות ובזבוז זמן משווע. תנו לילדים תשומת לב א
שני13.10.20
11
במיוחד ברגעים של מצוקה חשוב מאוד לשמור על הערכים ולהימנע מ'הכשרת' טכנולוגיות שעלולות לדרדר את ילדינו לתהומות!
יהודה13.10.20
חבל שאינך נותן את דעתך על התהומות שאליהן עלולים להדרדר בגלל הבטלה.
רפאל13.10.20
10
גם אם הדברים לא נשמעים לכולם הכתבה הזאת חשובה יש קושי אמיתי לאבא ואמא עובדים לחנך ילד בבית וצריך שיבינו ההנהלה את קושי ההורים וגם אם הפיתרון הוא לא זום לפחות לחפש דרכים כמו חוברות שבועיות וכו'
יוני12.10.20
9
חינוך לנבערות לבטלנות ובסוף מגיעים לגיל עבודה ,,, ובוםם עומדים מול תהום ענקית , ישר עוברים לעבודות מזדמנות , לקומבינות ולגנוב כספים . ש"ס מנצחים על הקלידים וחזק , כול שנה הם מייצרים עוד אלפי נבערים כנ"ל ג' ושאר מרעין בישין .
בני12.10.20
8
חיים מאושרים בלי אינטרנט וסרטים 😠
לוחם דת12.10.20
החיים שלך נורא מאושרים. מרגישים את האושר שלך בכל האתר.
ח13.10.20
7
לכן הם צריכים לחוות גם דרמה ומשחק מהרבה שלהם. ילד נורמטיבי שלא חשוף לדרמות. ולכישורי משחק מרהיבים. מסוגל להקשיב לרבה שלו או למורה דרך הטלפון. כמובן עם דירבון חיובי של ההורים.
בגלל שהילדים שלך צופים כל היום בסרטים12.10.20
6
מפחיד ליזום זאת כך ! שאלה כזו צריך להפנות לאחד כמו הרה"ג רבי זמיר כהן שליט"א
אוהב ישראל12.10.20
ומניין לך שכל אחד מרגיש כפוף לר' זמיר ? כשם שפרצופיהם שונים כך רבניהם שונים
דוד12.10.20
מה הקשר הרב זמיר כהן לחינוך העצמאי?? לא מדו' בהרצאות חיזוק לישראלים בתאילנד שעברו לקווי טלפון
יאיר14.10.20
5
כל מילה בלע. טומנים את הראש בחול. העסקנים חושבים רק על עצמם ולא על הציבור וכך זה נראה לצערנו. העסקנים חוששים, שמא עסקן אחר יציג את עצמו ביותר פרימור וכך יוכל לדרוך עליהם, ולעכב את התקדמות.
אמת ויציב13.10.20
4
סוף סוף מישהו מדבר על זה. הילדים הקטנים משתגעים ולא מציחים להתרכז בלי לראות את הרבה ואת החברים. הלואי ומשהו ישתנה
משה 12.10.20
3
איך אתם מתנגדים לשימוש בטכנולוגיה אפילו מסוננת ומבוקרת בזמן שאתם משתמשים בה ברגעים אלו להביע בה את דעותיכם? האם זה לא תרתי דסתרי? איזו דוגמה חינוכית זו לילדיכם? להם אסור אבל לאבא ואמא מותר? מזכיר לי את הבתים של פעם בהם הורים גינו בכל תוקף את הטלוויזיה (בצדק כמובן) אך החביאו אחת קטנה בחדר השינה.. דעו
לא מבין את המגיבים פה.. 13.10.20
המחשב שלנו בחדר והילדים בכלל לא חשופים אליו. זה ההבדל. ואנחנו עובדים מהבית גם..אז לא זה לא סותר
יעל14.10.20
2
דווקא אתה צריך להתקדם... כי בתחילה היו אבותינו עובדי עבודה זרה, אבל הם התקדמו ועזבו את השטויות. לאן להתקדם? עוד יותר לגהינום?! תן לילדים ללמוד תורה בלבד. כשהם יגדלו וירצו פרנסה הם יוכלו לעשות חצי שנה מכינה באוניברסיטה והופ יש להם ת.בגרות, במקום 12 שנות קשקוש, שאגב אני למדתי אותן, ואני מהנדס אחרי שעש
מי צריך להתקדם?12.10.20
בובקעס
*12.10.20
כן. בובקעס. בהחלטץ
כן13.10.20
אף אחד לא ידבר על התכנים. דיברו על הלמידה! למה אין מערכת שעות מסודרת לילדים? למה אין מעקב האם הילדים לומדים? למה המחנכים והמחנכות לא מתקשרים לשאול האם הילדים לומדים? למה אין חוברות עבודה? למה אין קשר אישי של המחנך עם ההורים והילדים? למה אנחנו ממשיכים לשלם שכר לימוד למרות שהמנך של הבן שלי מוסר אולי
אליאן13.10.20
וגם אחרי שלמדת תואר אתה עדיין לא יודע לקרוא כתה, כמדומני שהוא לא דיבר על איזה תכנים ילמדו אלא על האופן שבו ילמדו בתקופה הזו, בנוסף לכך שהתגובה שלך היא לא מצאותית כי גם אם יש כאלה מוכשרים שמספיק להם לעשות מכינה יש לא מעט שלא יכולים לעשות מכינה כי כהשהגיע הזמן שהם כבר צריכים לצאת ולפרנס זה לא בדיוק ה
אלי12.10.20
1
טוב חרדי אתה לא. אני מתביישת שאני נכנסת בכלל לאתרים שכאלה בכלל (אמיתי, מתביישת ומקווה להתגבר על עצמי בעתיד), אבל הילדים שלי חס ושלום לא ייכנסו. ולא הם לא רואים סרטים במחשב ושום דבר שקשור למסך או למחשב, אולי רק תמונות שצולמו במצלמה (ולא- לא מצלמה של סמארטפון אלא מצלמה אמיתית כמו של פעם). נכון שקצת קש
יעל13.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24