כיכר השבת

דעה

במקום לגנות, תקשיבו // משה גלסנר

משה גלסנר "שם נפשו בכפו" לנסות להסביר את הרקע להחלטת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לא בטוח שתסכימו אבל לפחות תבינו למה אתם לא מסכימים... • טור דעה (בארץ)

143
משה גלסנר | כיכר השבת | ל' בתשרי | 18.10.20
משה גלסנר
משה גלסנר (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

שם נפשי בכפי, לנסות להסביר לאנשים שאינם חרדים את החלטת הגר"ח קנייבסקי, ואת מה שקורה כעת בציבור החרדי. זה לא קל לי בכלל, ובכל זאת – אנסה להסביר צד שני.

קצת רקע קודם, ברשותכם:

הציבור החרדי, ובפרט הליטאי אינו "מכחיש קורונה", הוא הולך עם מסיכות, הולך להיבדק הרבה יותר מהממוצע, שומר באדיקות על ההנחיות. וזה למרות שבציבור החרדי קיום ההנחיות הרבה יותר קשה, כל החיים החרדים – גודל המשפחות, גודל הדירות, בתי הכנסת ובכלל אופי החיים הקהילתיים – הם מתכון בטוח להדבקה.

לימוד תורה, הוא הערך החשוב ביותר בציבור החרדי. לכך מחנכים את האדם החרדי כל חייו. לכן למשל, מעולם לא הייתה שביתה במוסד חינוכי חרדי תורני בו לומדים תורה. לכן גם, כל ההחלטה כעת היא רק למוסדות בהם לומדים תורה.

בציבור החרדי אין תפוצת אינטרנט ומחשבים כמו בציבור החילוני. הלימוד הטלפוני הוא חלקי ביותר. מערכת החינוך החרדית נמצאת בקריסה. יותר מדויק: לא המערכת, אלא החינוך. גידול מבהיל בנוער נושר, המסגרות מתפרקות, החיים הרוחניים שאפיינו את הציבור החרדי נעלמים במצב הנוכחי.

בתי הרבנים מוצפים בפניות מהורים מקוננים שילדיהם מידרדרים, אימהות בוכות מתקשרות לרבנים, ומחנכים זועקים שהנזק הוא בלתי הפיך. זה מצב שלא מאפשר לרבנים ולנציגים לשבת בשקט אפילו רגע אחד. אין להם ברירה, הם חייבים למצוא פתרונות.

אבל זה מעבר לכך:

הציבור החרדי חש, שהנהגת המדינה הפכה אותו שעיר לעזאזל. זו לא טענה בכיינית סתם, הטוענים - מנמקים אותה בעובדות: "מישהו מנסה לכוון את האש עלינו, להפוך אותנו בעיני העם לאשמים. להביא אותנו לסיטואציות בלתי אפשריות, ואז לגרום לנו להיות אויבי העם". ויש גם כמה דוגמאות:

דוגמה ראשונה: ההחלטות על הערים האדומות מתקבלות תוך שינוי נוסחת הרמזור לפני הדיון, באופן שגורם לערים והשכונות החרדיות להיות אדומות. זו לא טענת קונספירטיבית הזויה, אלו עובדות שראשי הערים הצליחו להוכיח. שינוי קטן בנוסחה מייצר את התוצאה. ההנהגה החרדית רותחת מזעם על זה.

דוגמה שנייה: לפי מצב התחלואה בחודש אוגוסט, הממשלה הייתה צריכה להכריז על סגר כבר אז. אבל במקום זה, היא התכנסה והחליטה על שורת הקלות מוזרות, כמו למשל הגדלת מספר הסועדים במסעדות – תוך כדי הגידול בתחלואה, גם המלונות המשיכו לפעול כמעט ללא הגבלות, ורק לפתע בערב ראש השנה היו חייבם להטיל סגר כללי, עם הגבלות על בתי הכנסת.

עכשיו, תחשבו רגע על תאריך בו הסיכוי הגבוה ביותר שחרדים לא יעמדו בהנחיות, יש לכם אופציה אחרת חוץ מראש השנה ויום כיפור? אולי כעת תבינו מה חושב האזרח החרדי לנוכח ההחלטה. רבים מאמינים לליצמן שהסגר תוכנן חודשים מראש לחגי תשרי.

דוגמה שלישית: אין כמעט הסברה למגזר החרדי (מגזר שהוא כ-12% מהאזרחים, וכ-40% מהחולים, אחוז תקציב ההסברה של לפ"מ המושקע בו עומד על 5.6%). האם מישהו ממש לא מעוניין שהחרדים ישמרו על ההנחיות??

נחזור לסיטואציה הנוכחית אודות מערכת החינוך החרדית:

מזה זמן, מתחננים בציבור החרדי להידברות בעניין מערכת החינוך. מוכנים לקבל כל מתווה – שטח פתוח / מספרי תלמידים קטנים / קפסולות / לימודים במשמרות וכו', ובלבד שיהיה פיתרון לחינוך. כאמור, קריסת החינוך החרדי זהו מצב עימו לא ניתן להשלים. לפני כשבוע אפילו פורסם סוג של אולטימטום פומבי שקצב שבוע לשיח, טרם נקיטת צעד חד-צדדי.

במהלך השבוע האחרון ישבו צוותים מקצועיים וגיבשו מתווה (בסיסו – קבוצות קטנות, שעות לימוד קצרות, חללים גדולים וכו'). לטענת גורמים חרדים בכירים - הוא אושר ע"י הפרופ' רוני גמזו, הפרופ' איתמר גרוטו, והאלוף במיל' רוני נומה.

המתווה הגיע לקבינט הקורונה, ואז באדיבותם של שרי כחול לבן בסיוע היועמ"ש, הוא הושלך לפח. פתיחת המוסדות כעת, היא אקט מחאה נוכח היחס לחרדים בכלל ולחינוך החרדי בפרט. אולי כעת, הם מקווים, יתחילו להתייחס אליהם.

אגב, כאשר כמה מסעדנים הודיעו שיפתחו את המסעדות בניגוד להנחיות, הם קיבלו כותרות חיוביות בעיתונות, תחת הכותרת "זעקת המסעדנים" ו"אין להם ברירה". אני לא זוכר שהמפלגות, השרים ואנשי תקשורת מיהרו להתנפל עליהם...

אני לא זוכר את יאיר "בממשלה שלי המימון למפרי ההנחיות היה נעצר" לפיד, מציע לבטל תמיכה למסעדנים הללו. גם לא את אביגדור "אל תצייתו להנחיות" ליברמן, יוצא למתקפה על מפרי חוק שאינם חרדים. ומי מדבר בכלל על גינוי האלפים שהצטופפו אמש בבלפור תוך צפצוף ארוך על הנחיות הבריאות. לא טובת המדינה ולא בריאות האזרחים. הכל פוזיציה.

בקיצור, במקום לגנות, תקשיבו. במקום סנקציות, תדברו. במקום לכעוס, תבינו.

תוכן שאסור לפספס
143 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
102
לא שיכנע אותי
שכל ישר20.10.20
101
יפה מאוד
אחד העם18.10.20
100
למה לא לכתוב את האמת, שכמעט כל הקבוצה האלימה שכופה על כלל הציבור "לשאול" את הרב חיים קנייבסקי, מורכבת ממתחזקים וחוזרים בתשובה (וכמובן בצירוף העז"נ), שכאשר מדובר בשאלות מורכבות וקריטיות אין לרובם המוחלט מסורת ולא גבולות, ואינם יודעים מה לקרב ומה לרחק. ואליהם חוברים כמה טיפשים וכמה בעלי אינטרסים (ממונ
יהודי18.10.20
הנחה דבילית
פנחס בן אלעזר18.10.20

הצגת כל התגובות

99
מה אכפת לך להאמין בכך שהתורה מקיימת את המדינה (כאילו לחרדים אכפת בכלל מי שולט כאן) כשיש חילונים שדואגים לבתי חולים, תרופות, תשתיות וכו'? כשהאחריות היא אפסית אפשר להלעיט את מוחות ההמון בהבלים מהסוג הזה. זו הסיבה שהבערות, העוני והעליבות הולכים בדרך כלל עם הדת. אלוקים ידאג להכל, אתה לא צריך לנקוף אצ
תיאוריות תלושות18.10.20
ממתי מהנדסים, צבא טפילות ואדישות. תרבות המערב מעודדת דברים אלוובתי חולים, זה נוגד את הדת היהודית? אולי וגם לא בטוח את הדת החרדית. על תכניס השקפות שרווחות היום במאה ה21 שעשויות להשתנות בתוך פחות מעשור לכללי הדת העתיקים והיציבם. וחוץ מזה הדת לא מעודדת אזלת יד וכו' תרבות המערב יותר מעודדת דברים כאלו: ת
נחמן היהודי19.10.20
ארץ ישראל נכבשה בהנהגת יהושע ע''י שומרי מצוות דתיים והגיעה לשיאה בזמן שלמה למעצמה עולמית. הירידה התלולה התחילה עם החילוניות של ירבעם (אין הבדל בין חילוניות של עבודה זרה או אי שמירת שבת שניהם פריקת עול דת) עד הגלות. ישראל ניצחה בזמן חזקיה בכוח התורה ללא חיילים את צבא סנחריב. כיום חרדים 'נאלצים' ללמוד
ש.18.10.20
"אין בור ירא חטא". אי אפשר להוכיח טענה באמצעות הוכחות כאלו. 1. על פי חז"ל הירידה התחילה כששלמה המלך נשא לאשה את בת פרעה. ירבעם הוא העונש, לא החטא! 2. ירבעם לא היה חילוני בכלל! מאיפה הקישקוש הזה? הוא בנה במות לה' בבית אל ובדן מנימוקים פוליטיים בלבד (שלא ישוב לב העם למלכי יהודה). 3. בזמן חזקיה הארץ הי
גדליהו19.10.20
הפוסל במומו פוסל. 1 עונש פיצול המלכות היה על לקיחת בת פרעה. הירידה במעמד ישראל כמעצמה החל עם הפיצול. 2 קראתי לירבעם 'חילוני' בהקשר המשותף שיש לו עם עוברי העבירות שבזמננו, בניגוד לטענת המגיב שעלי שהדת היא הרגרסיה ועזיבת הדת מביאה לקדמה. שכן עברותיו הם שדרדרו את עם ישראל לעזיבת הדת (עבודה זרה ועגלים ל
ש.19.10.20
98
גם את המוסלמים שונאים בכל מקום בעולם לא בגלל שזו גזירה משמים אלא בגלל שאף אחד לא אוהב אנשים מפגרים שמילא לא אכפת להם למות אבל אין להם בעיה לקחת עוד רבים אחרים איתם שלא מעונינים בכך. העתק הדבק לחרדים, החרדים והערבים באותה רמת התפתחות למרות שלאחרונה אני כבר לא בטוח בכך ולרעת החרדים...
שנאת דת?18.10.20
מה הקשר להתפתחות? החרדים חיים את הטבע והמציאות יותר טוב ממך. כל היחס לקורונה זה הכל פרשנות הנגזרת מתפיסת עולם ותפיסת עולמך גם אם התחדשה במאה ה21 לא בהכרח יותר טובה, אין כלי מדעי לבחון דברים כאלה.
נחמן היהודי19.10.20
97
שאלה מהכתבה: המתווה הגיע לקבינט הקורונה, ואז באדיבותם של שרי כחול לבן בסיוע היועמ"ש, הוא הושלך לפח. מה לגבי בנימין נתניהו? הוא ראש וועדת הקורונה ואומר בקולו שאסור בשום אופן לפתוח את החינוך החרדי. למה שוב הביקורת לכחול לבן? זה מגמתי לחלוטין בכל הכתבות באתר ובתקשורת שלנו בכלל. שום ביקורת על נתניהו!
מה הקשר ???18.10.20
96
שלום משה קראתי את דבריך מתוך הכלה מלאה. אני שייכת למערכת החינוך וגם אני טוענת כבר כמה חודשים על הבעיות הקשות אצל הנוער בשל ימי הבטלה הרבים, למרות הכל חייבים לשדר סובלנות ואמון במערכת גם במגזר הדתי לאומי ביטלו את ההתר לחזור ללימודים מהרגע לרגע, זה הכעיס אבל קיבלנו את מצב כחוסר ברירה. אני בטוחה שעם
מזל 18.10.20
95
משה!!!! אני בתור חסיד שלמדו אותי את הכלל ועשית ככל אשר יורוך. אפי שכאב לי לראות כל מיני אנשים שהולכים בלי מסכות אבל אף פעם לא העזתי לצעוק או להתווכח אתם כי ס"ה הם מקיימים את ה"ועשית" שלהם אבל כשאני שומע אותך ברדיו שואל אחרי הסיפור בגבעת זאב 3 פעמים את הבכיר במשטרה שהתראיין אצלך האם תתחילו לאכוף את ה
חיים18.10.20
חיים טובים בתור חסיד, הכלל היחיד שלמדת הוא "ועשית ככל אשר יורוך"? זהו כל התורה על רגל אחת? מה עם "מה ששנוא עליך". "חביב אדם שנברא בצלם". כשתעלה למעלה, אחרי 120, ישאלו אותך שאלות, לא את הרבי שלך.
גדליהו19.10.20
94
תודה לך משה, אותי שכנעת. אך אם כוונתך היתה להסביר כלפי החילונים, זה אבוד מראש. הם כבר שטופים בשנאה (לא משנה אם בצדק או שלא בצדק...) על ידי התקשורת. כדי להמחיש לך את המצב אספר לך סיפור. יש לי דוד מבוגר שמידי פעם אני מבקר אצלו בשבתות, אני יושב בסעודה ומגישים את המנה. ואז הוא אומר לי, תאכל כמה שאתה רוצ
צבי18.10.20
עוד שקר גס, הרווח תמיד בתקשורת החרדית "החילונים שונאים אותנו ממילא". ראשית, לא נכון ב-כ-ל-ל, החילוני המצוי, בקושי חושב על החרדי בחיי היום-יום שלו, כפי שאתה לא חושב על הבדואי. שנית, גם אם הדבר היה נכון, והוא איננו נכון, כאמור, יש הבדל גדול בעוצמות השינאה ובתוצאותיהן. חילוני ששונא את החרדי מעשה שיגרה,
ז'וז'ו18.10.20
מה אכפת לי אם החילוני המצוי חושב על חרדי או לא. גם הגרמני המצוי לא חשב על יהודי, אולם הוא היה חומר גלם שברגע שיקרה משהו לא הכי טוב הוא בקלות ירמוס את היצור מדובר פה בשינאה פוטנציאלית קיימת הטבועה בתפיסת עולם גם אם היא בפועל עוד לא באה לידי ביטוי. במציאות קל מאוד להסית נגדם החרדים וקשה מאוד לשבח אותם
לא שכנעת!19.10.20
93
המטוסים - טסים, אולפני הטלויזיה - פתוחים גם בסגר, החופים - פתוחים ורק החרדים - בסגר...
נתניהו צוחק על החרדים ומסית נגדם18.10.20
92
טענות הכתב בכללותן נכונות! התקשורת אשמה בליבוי השנאה, מקבלי ההחלטות (כולל דרעי) לא ייחסו את המגבלות של החרדים... סיכמו של דבר, מה אשמים אותם הורים צעירים בסיכון, שנצורים בביתם יחד עם ילדיהם, ללא שום מענה!!! הסיכון, הרבה יותר גובר כשאתה מתגורר בעיר חרדית, מכיון שיש רבים, שמכחישי קורונה ולא שומרים ע
ברור18.10.20
91
לא מובן למה אנחנו מענישים את עצמינו? וכי לא יכולים ללמוד בשטח פתוח או בגינות ציבוריות. לפחות עד שנצא מעיר אדומה
חרדי18.10.20
90
להאשים את הממשלה ושאר הגורמים, גם במקרים שזה מוצדק, לא פותר את הבעיה. הציבור החרדי צריך למנוע הדבקה בתוכו, בין אם מבחוץ עוזרים לו, ובין אם מבחוץ מפריעים לו.
מישהו18.10.20
89
מספיק עם ההסבר נשים כל אחד דגל שחור על מרפסת ביתו ויידעו כל העולם שאנו רדופים ונחבטים...
מומו18.10.20
88
תודה. עזרת לי להבין כמה דברים.
יהודי18.10.20
נדמה לי שהכותב לא הבין. איך אתה הבנת.. אם הוא כותב כאלה הסברים לדברי הגר"ח, אז הוא אכן "איננו מבין". מי שמכיר את הוראות הגר"ח מאז ומתמיד, יודע שא"א להסבירם. והגר"ח עצמו אומר שאיננו יודע מדוע הוא עונה כפי שהוא עונה, והוא אומר את שהקבה שם בפיו.. אז אולי מוישה רוצה להסביר את הקב"ה, כפי קוצר שכלו.
אפי19.10.20
87
תפסיק למרוח אותנו בקשקשת הציבור החרדי הליטאי התגלה במלוא מערומיו קדושת החיים היא ערך עליון שקודם לכל גם לפוליטיקה קטנה וליענננקיי קנייבסקי לציבור החרדי אומר קחו החלטה עצמאית ואל תשלחו לתתים עליכם מוטלת החובה לשמור על ילדיכם ובני משפחתותיכם לא על שום גדול או רב וחלילה אם יקרה משהו אתה תתבע בבי"ד של מ
אין מה להסביר 18.10.20
קדושת החיים נתונה למניפולציה ופרשנות (כך זה בפועל). כמו החלטתו של ר' חיים קניבסקי, שאתה החלטת לפרשן אותה את מניעיה ומי באמת החליט אותה.
יש מה להסביר19.10.20
86
אני מוחה מחאה נמרצת נגד כל הטיפשים שפוערים את הפה הטמאה שלהם ומדברים נגד הרב.
זיו18.10.20
85
נגיד שאתה צודק וכל טיעונך אמת. מה הקשר לפתיחת מוסדות לימוד בניגוד להנחיות. לא מתו מספיק במגזר? מה זה נקמה על היחס שאתם מקבלים? התנהגות ילדותית לטעמי. כרגיל מתקרבנים. קחו כבר אחריות.
נו?18.10.20
84
מסכימה עם כל מילה השאלה היחידה שצריכה להישאל למה מנהיגי הציבור החרדי , ראשי ערים וחברי כנסת שידעו מראש כמו כל בר דעת שהמדינה תעשה סגר בתקופה שמבחינה כלכלית נוחה לה ביותר , לא הסכימו לסגר על עריהם כפי שהוצע וראו בזה אקט אנטישמי, היה עדיף לחשוב מראש לעשות סגר בבין הזמנים , כן לא חייבים להיפגש עם כל
אסנת18.10.20
83
לא הבנתי. נניח והמדינה נגד החרדים- זו סיבה לזלזל בחיי המבוגרים במגזר? אם אומרים שלימוד תורה חשוב יותר מפיקוח נפש- זו טענה אחרת. (שמנוגדת לדעת כל גורמי המקצוע במתווה הנוכחי). אבל להגיד 'שונאים אותנו ולכן נסכן את עצמינו'- זו איוולת
דורון18.10.20
82
הלואי בוינט ובמאקו איפה שכל החילונים גולשים היו מפרסמים את זה. אין איזון בתקשורת שלהם כלל.
א18.10.20
81
מה לא מובן. איאפשר לומר למה לשני מכילים בלרצוח ולמה לי לא נותנים. יש זינוק בנפטרים אך אפשר לקחת אחריות בלרצוח בגלל שהשני מזלזל . ההפך כוולם היו צריכים להגיד לחילונים באו תחמירו כמונו. כדי שהייה פחות נרצחים מהמגפה . בכל ההסטורייה לא היו התקהלויות במגפה . דווקא בדור ירוד זה מחליטים שמבינים י
יוסי הפרנק18.10.20
80
העמדה יפה מאדדד של הדברים, שחור ע"ג לבן, ונראה שיתמודדו עם זה..
בחור ישיבה19.10.20
79
נחמד, רק שהגר"ח לא חשב על זה.. מרן שר התורה אומר, שהוא עונה את מה שהקב"ה שם לו בפה.. אם יש שיקולים כאלו, זה יכול להיות רק ליענקי.. ותסמוך עליו שהוא מונע משיקולים אחרים..
אפי19.10.20
78
כל הדברים האלה לא משנים. אין לציבור מסוים לקבל החלטה כ"כ גורלית בשביל כל אזרחי המדינה
רוזנצוויג18.10.20
77
משה היקר שלום רב אני מקווה שאתה לא מנסה להסביר את החלטתו של הגרח"ק שליט"א, כי טענות והסברים אלו לא מתאימים לגדולי ישראל, כמו שיבואר להלן, אלא טיעונים מתאימים לעסקנים ולינקעל'ה קנייבסקי. ולגופם של טענות, א.מה שמעולם לא שובתים בתלמודי תורה, אין זה ענין לכאן כי על תוספות שכר לא שובתים, אבל כאן מדובר
יוסף18.10.20
ב. הטענה שלך צודקת אבל חלקית לגבי העצניקים ועוד קבוצות ספציפיות כמו תולדות אהרון חלק מהצ'אלמרים ועוד, שזילזלו בהנחיות מתוך אידיאולוגיה או מתוך אדישות. שאר העם החרדי זלזל בהנחיות כדרך כל העולם שנוטה לעגל פינות ולהקל בהרבה דברים ו'להשתדל' להקפיד. מדובר כאן במאפייני התנהגות עממית פשטנית. שקיימת בכל אוכ
שמואל המערבי19.10.20
למכונה 'יוסף' אשריך. התפעלתי מכך שכתבת את הדברים בענייניות ובקצרה. מסכים לגמרי. תודה לך.
כל הכבוד18.10.20
76
תותח!!
כל מילה בסלע!!18.10.20
75
בתור קבוצה הרב קנייבסקי והנוהים אחריו, מקדשים את לימוד התורה ועל כן , כתלמידי חכמים ממיתים את עצמם באוהלה של תורה, מתפרנסים מקצבאות המדינה וחו"ח ישרתו בצבא השמד לישראל. יוצא שהם מתפרנסים מדמים של אחרים על חשבון דמם של אחרים ובנוסף לכך מגבירים את החולי בסרבם לציית להוראות בעלי הידע הרפואי. האם טחו עי
נשר לאה18.10.20
ועוד יותר מזה. האם ר' חיים ישלם אח''כ כסף לאותם בעלי עסקים שבגלל שפתחו מוסדות יהיה סגר ולא יוכלו לפתוח את בית העסק?
מחוכם19.10.20
74
כמה תירוצים מול אמת פשוטה וברורה. מביך. תכלס מי שימות אלו הזקנים החרדים. לא ראיתם מה שקרה בר"ה ויו"כ. אין לי כח לטפשים הללו.
צבי18.10.20
73
יפה מאד כותב השורות קידש שם שמים בשירות אלו. תודה ר' משה גלסנר
יהודי18.10.20
72
אז עושים מחאה על חשבון החיים???????
ש20.10.20
71
וכאן נשאלת שאלה: משה גלסנר, שפיקח היה, מה ראה לשטות זו, לסנגר על מה שאי אפשר לסנגר עליו ולהשמיע דברים שאי אפשר להם להישמע??
זלמן18.10.20
70
יפה ומכבד
ירושלים18.10.20
69
לא צריכים הסברים על דברי קודשו של רב חיים
קרן19.10.20
68
נשמע כמו מישהו שלא מאמין לעצמו.. אף אחד לא מינה אותך לדובר, אז תשתוק ואל תוסיף נזק.. כשמנסים לבלוע את הצפרדע בשקט, ולנסות לשמוע מה גדולי הדור שהציבור רגיל להנהגתם, אומרים.. אל תעשה לדברי הגר"ח או יענקי (לך תדע..) "רציונאליזציה משנית"
אפי19.10.20
67
אם מערכת החינוך שלכם קורסת אולי יש בה בעיה בבסיס. חוץ מזה, כאשר אתם מחליטים שאתם מציפים את בתי החולים ומעלים בצורה תלולה מספרי נדבקים בצורה שמובילה לסגר- אתם צריכים לבקש רשות מהציבור. לא רוצים לבקש רשות- אין בעיה. תעשו מה שאתם רוצים. אל תבקשו תקציבים, מקום בבתי חולים ותמיכה כספית בעיר אדומה. תתמוד
תמיר18.10.20
נכון יש לנו בעיה במערכת החינוך שלנו. אכפת לנו איך הילדים שלנו יראו. בעיה. אנחנו משלמים מעמ ומיסים ממש כמוך ולא כמו שאתה רואה בתקשורת. אני באופן אישי משלם יותר מ5000 שח בחודש לרשויות המס. מי שרוצה לתקוף תמיד ימצא למה זו לא הנקודה. ובינתיים לכולם, לגילה גמליאל, לרמטכל לראש השבכ למפגינים לכולם מותר
מנחם18.10.20
אנחנו והערבים מציפים את בתי החולים בגלל מצבינו הסוציו אקונומי נמוך. שנקבע בין השאר מתוך תפיסת העליונות החילונית. ששוללת ממנו תקצבים בהמתלאות של ניסוח, ומאיישת מקומות עבודה נחשבים ע"י החונטה בעלת הדם הכחול שלה. תודה אבל אתה שונא חרדים בלי קשר, סתם בגלל שהם עם שהוא שונה ממך ונראה לפי תפיסת עולך מיושן
מכלוף19.10.20
66
בתי ספר גורמים להדבקה הרבה יותר ממסעדות. הורה שבאמת אכפת לו מילדו יכול ללמוד איתו בבית כמה ימים, עצלות לא דוחה הצלת חיים
קובי18.10.20
אל תתלה כל דבר בעצלות. תנאי החיים לא תמיד מאפשרים להורה ללמוד עם ילדו, כמו לאמא לטפל בפעוט שלה מה שבעבר היה טבעי ביותר. היום הפך לשגרת חיים.
יצחק19.10.20
65
שום דבר לא ישנה את העובדה שהציבור שלנו חסר אחריות מנפנף בתורה שהוא הרבה יוצר רחוק ממנה ממה שהוא אוהב להצהיר, ובשמה הוא רומס כל דבר יקר וחשוב - שלא נדבר על "דרך ארץ" שנדחקה אי שם לשוליים של מספר "תמימים"... תפסיקו להתבכיין, תפסיקו לרצוח את עצמכם בידיים, תפסיקו להיות כבר היהודי המסכן... התבלבלתם.. זה
אבי18.10.20
64
אלוף בום!!! חזק ביותר אהבתי גם את ההשוואה למרד המסעדנים וכו שזכה לתגובות מחבקות.. ופה.. החינוך לנו חשוב חשוב יותר בסולם הערכים
יצחק18.10.20
פה למדים תורה. הכרח לעם ישראל. ובמסעדות אוכלים שקצים. זה מה ששוב לציבור החילוני.
תמי18.10.20
63
אני חושב שהסיבה שככה ר' חיים אמר זה בגלל שהוא יודע את חשיבות התורה וכמו שלא משביתים כל השנה את התחבורה למרות שאם כל החרדים לא יסעו ברכב יחסכו בודאות חיים של עשרות אנשים בשנה גם כאן בלי התלמוד תורה יחסכו בודאי חיים של כמה עשרות ואולי מאות חיים השנה אבל תלמוד התורה חשוב יותר וכל מי שצועק ונשמרתם שיבדק
אחד18.10.20
62
תגובה 56 - חד וקולע!
חיים18.10.20
61
אני משפשף עיניים ולא מאמין האם זה אותו גלסנר שלא הפסיק לחרף ולגדף נגד החסידים?! האם זה אותו גלסנר שפער את פיו פעם אחר פעם נגד האדמור מבעלזא בטענה של פיקוח נפש ?! אז בסוף הכל עניין של אינטרסים ?? תלמד שיש כזה דבר ציות לדעת תורה וכשאדמו''ר אומר משהו גם אם זה לא נוח תשתוק וכמו שכתב פעם מישהו : "בקיצו
אריה 18.10.20
ולמה חסידי בעלז הולכים כולם ללא יוצא מן הכלל בלי מסיכות ולא עושים בדיקות ? כי הם מופקרים וזה בכלל לא קשור ללימוד תורה
פינקלר18.10.20
60
1. אם באמת יש מגמה להאשים את החרדים בתחלואה, ההחלטה לפתוח את מוסדות החינוך (וחלק מבתי הכנסת וכו') רק מסייעת למגמה זו. 2. ניסו להטיל סגר זמן מה לפני ראש השנה על הערים האדומות בלבד וזה נמנע עקב התנגדות הח"כים החרדים, אם היו עושים כן היה נסבל יותר לפתוח את בתי הכנסת בראש השנה
אריק118.10.20
59
אהה הבנתי . ועל הדרך שימותו כמה אנשים לא נורא .
משה18.10.20
58
תלמוד תורה של רבים דוחה פיקוח נפש !! זו הלכה פסוקה ושיפסיקו לצטט את ונשמרתם מאד לנפשותיכם תלמוד תורה של רבים מוסרים נפש כך נפסק בר חיים פאפאגיו כך הקבילו קהילות ומסרו נפש לאורך הדורות ובפרט שעם נהלים ושמירה אפשר גם אפשר ללא פיקוח נפש ללמד תורה כך נפתחו הגנים וחופי הים ודי ולאנטישמיות !!
יהודי18.10.20
ליהודי אתה מדבר שטויות אין כזאת הלכה במיוחד שאפשר ללמוד כל אחד ביחיד ופפאג'איו אני מכיר רק מהמסעדה בירושלים....
חברונר19.10.20
מה עם פיקוח נפש של רבים? מי התיר לרב קנייבסקי לסכן את כל עם ישראל בשביל תלמוד תורה של רבים? האם עם ישראל נתן את הסכמתו? ממש לא. אל תתפלאו ששונאים אתכם, ובצדק רב.
מיכה18.10.20
נניח שכדבריך, עדיין התגובה הראויה לשאר הציבור היא להימנע מלהתערבב עם הציבור החרדי כדי שלא להסתכן, ולשם כך צריך להגביל יציאת אנשים מהערים החרדיות(כל עיר שנוהגת לפי הפסק הנ"ל) ואדרבה הציבור החרדי היה צריך ליזום הימנעות ממגע כדי שלא להזיק אחרים.
אריק118.10.20
57
משה, טוב שאתה חוזר בתשובה, אחרי שבועות שאתה מחרף ומגדף את גדולי ומאורי החסידות ואת אלו ההולכים לאורם ואת שלוחם בכנסת. אף פעם לא מאוחר! "ועשית ככל אשר יורוך" "אין לנו אלא דברי בן עמרם"
ברוך19.10.20
אסור להזכיר לבעל תשובה מעשיו הראשונים.
חיים19.10.20
אכן טוב שחוזר בתשובה אך צריך להתנצל ברדיו!
יהודי פשוט19.10.20
56
ואוו איזה מאמר אין מה להוסיף ואין מה לגרוע מאמר מקיף במתומצת את הכל חייבים להעביר את זה למקבלי ההחלטות מדהים !!!!!!!!
ט18.10.20
55
תודה רבה! הסבר טוב. ורק להוככיח שמדובר במשבר אמון אזכיר שבסוף הגל הראשון נדיר היה למצוא בבני ברק אדם ללא מסיכה.
ש.18.10.20
לא בגלל שאין אמון אלא בגלל שנמאס לאנשים.
מחוכם19.10.20
54
כל מילה נכונה!! צודק ב 100%
שלומי18.10.20
53
אתה צודק ב100% בכישלון הממשלה אבל זה לא מצדיק את זלזול הציבור החרדי
יעקב18.10.20
52
תעורר אנשים מתים כל המדינה סגורה כולם סובלים מה השטיות האלה
מבלבל תמוח 18.10.20
51
אמת לאמיתה. שיוצאים לרגע מהשגעת ומנתחים מצב לרוב מתגלות תובנות אחרות. גם אני בהתחלה לא הבנתי את החלטת הרב קנייבסקי אבל עכשיו מבין וגם מסכים. "אפילו יאמר לך על ימין שהיא שמאל".
מימון18.10.20
50
אני מסכימה עם רוב הטענות שלך ,אך המיספרים מדברים בעד עצמם. אז במקום שההנהגה החרדית כולה תשב ביחד ותחפש פיתרון להוריד את אחוזי החולים,או שמבחוץ יחליטו עבורכם.
ליטל18.10.20
49
יש אמת בדבריך אבל תסתכל מנקודת המבט שלנו ותנתח את העובדות. באוגוסט ממוצע יומי של 3000 חולים , אחרי שהכריזו חודשים לפני ש2000 חולים זה קו אדום והמדינה מתנהלת כרגיל. חופים מפוצצים, מסעדות מפוצצות, רק בתי כנסת... 20 איש. לפני ראש השנה פתאום המספרים עלו ל-5000. מפתיע מאוד. לפני יום כיפור זה כבר נהיה 700
לעופר (30)18.10.20
אין לי נתונים אבל מבחוץ זה נראה כאילו לא אוכפים ברצינות לא על החילונים ולא על החרדים, בכמה מתוך בתי הכנסת שנפתחו המתפללים/גבאים קיבלו עונש?
אריק118.10.20
48
מרכיב אחד בהבדל בין מפירי התקנות החילוניים והחרדים שכחת, וההבדל הוא מכריע: מפירי החוק מהמגזר החילוני (ברובם) - מומרים לתיאבון. מפירי החוק מהמגזר החרדי (ברובם) - מומרים להכעיס. וזה עושה את כל ההבדל, לצערי. באמת.
ז'וז'ו18.10.20
לחתן את הבן שלי סוף סוף. אחרי כל כך הרבה זמן שלא יכולתי. זה נקרא מומר להכעיס? אצל החילונים חתונה הרבה פחות מצויה חוץ מזה שזה טקס לא הכי אפנתי לתרבות המערבית ולא בהכרח רלוונטי. מלבד זאת צריך להפנים! סתם בני אדם הם מוסריים, והם לא באמת יעיזו לגרום למשהו לחלות או למות. ואם הם יעשו את זה, זה כנראה בגלל
משה19.10.20
47
טור כזה צריך לשתף בכל רשת חברתית אפשרית עם כל הכוח כמה שיותר שיתופים ....... אפשרי לגמרי
משה טור 18.10.20
46
בעיניי זה חילול השם
לא שכנעת אותי 18.10.20
45
תודה על האמת שלך, זה אכן לא מובן מאליו. יחד עם זאת אענה לך מהזווית החילונית: א. בעינינו לימוד התורה לא חשוב יותר מלימוד בגני הילדים שלנו. זו התנשאות לטעון שהלימוד אצל החרדים חשוב יותר - כי הוא ממש לא. ב. כואב לנו לראות איך אתם מוותרים על חיי הזקנים שלכם - אנחנו אותו עם וכל מוות של כל זקן כואב. ג. את
עופר (חילוני)18.10.20
אני רואה אותך מגיב פה מידי פעם. ויפה לראות חילוני שמוכן לשמוע גם את הצד השני. [גם אם בסוף לא הסכמת איתו]. אותך יראו וממך ילמדו, עלה והצלח.
מחוכם18.10.20
44
אתה אלוף. אבל זה לא אומר שבגלל שהם ככה אנחנו צריכים גם להפר הכל. ההפך אנחנו מחויבים ביתר שאת לשמור על ההנחיות. והוכח שמוסדות לימוד הם מקור הפצה בעייתי
איציק18.10.20
43
קצת חשבון נפש לא יזיק. יפה להטיף בעד לימוד תורה, כשזה בתיאוריה. אבל, אתה, משה גלסנר, חלק ממגמה של פיתוח בידור, של העמסת שעות של "תרבות פנאי" (ביטוי חילוני מאוס), של הענקת מתיקות לכל העולם החיצוני, בצבעי חרדי לייט, של חיבוק חם ואוהב לכל מה שריח של קלילות נודף ממנו. אז, אם עשית להם כל כך כיף מחו
חושב18.10.20
42
ניתוח יפה ומועיל להרוצה לשמוע ולהחכים ! רבי משה לך בכוחך זה והושע את ישראל - הצלחה רבה
שמעון חיים18.10.20
41
כל הכבוד דברים לעניין יישר כוח
כוכב18.10.20
40
צריך להסביר להרבה חרדים בבני ברק (כמוני) שלא מבינים (גם לאברכים ליטאיים כמוני): למה מקריבים את הזקנים, בשביל כמה ימים של חיידר? למה בעלי עסקים חרדים צריכים לפשוט את הרגל ולרבנים לא איכפת? כשימותו כאן חלילה זקנים, ושלא יהיה מה לאכול, אז אותם אלה (כמוני) יאשימו את כל העולם, אבל בסתר ליבם יזכרו מי שלח
יוסי18.10.20
ברגע שכתבת "כמה ימים של חיידר" כאילו זה דבר של מה בכך הוכחת שאין לך מושג, אז שתדע - כמה ימים של חיידר אלו כמה ימים של לימוד תורה שבהם עשרות שעות של עשרות אלפי תינוקות של בית רבן שהבל פיהם אין בו חטא מקיים את העולם ומונע אסונות וממשיך רחמים וחסדים מן שמיא, אני ממליץ בחום שתשב ללמוד בעיון את שער ד' מנ
ארל18.10.20
39
סוף סוף מישהו כבר מדבר לענין כל הכבוד תמשיך בכך ואל תרפה
אהרלה18.10.20
38
אפשר להוסיף שמספר המחלימים במגזר מאפשר חזרה לשיגרא לפחות ל3 חודשים קרובים. רובם כבר היו חולים. אז למה שלא ילכו ללימודים......למה בכל קבלת ההחלטות לא מחרגים את המחלימים?????
מחלימים18.10.20
37
יודע להסביר גלסנר. רהוט. במיטבו.
שוקי18.10.20
25 צודק. אני חושב שגלסנר צריך לעבוד בהסברה
יוסף18.10.20
36
לגופה של החלטה, אין צורך בקטע האחרון אלא עצם העובדה שהלימודים מוכרחים מאוד, מספיקה, וכל שכן כשההחלטות כבר ממש ממש לא מקצועיות. בכל אופן הדברים ישרים ונכוחים, גלסנר כרגיל - קצר וקולע, חד כתער.
חכם18.10.20
35
משה גלסנר כל מילה בסלע תוסיף לזה את הדיכאונות ומשברים של בתים עקב מצוקה כלכלית והכאוס המטורף שיש בבתים עקב זה שהילדים לא במסגרות גדולי הדור שהם המנהיגים שלנו מאז ומעולם ולא רק בבחירות ועשית ככל אשר יורוך אלה ביום יום ועשית ככל אשר יורוך בין אם זה מתיישב על דעת בעלי בתים של אנשים קטנים כמונו ובין אם
אברהם 18.10.20
34
אע"פ שאני אומר הכל חארטה. אין בכוונתי להכחיש את הקורונה. אבל ללא ספק, הנתונים שקריים. כמו שציינתי... 2000 קו אדום, פתאום לפני החגים המספרים הוכפלו... חתונות קטנות מול בילויים בת"א וחופי הים... משהו פה מסריח ורקוב
בהמשך לתגובה הארוכה18.10.20
33
בסגר הראשון טעיתי וחשבתי שהרבנים לא מבינים... אני מבין שוב שהרבנים לא סתם מקשקשים שטויות בניגוד להרבה פרופסורים מטופשים. אם הקורונה היתה כל כך גרועה אז למה מאפשרים הפגנות של עשרות אלפי איש בכל הארץ??? למה כשעצמאים מאיימים שהם יפתחו את הסגר בניגוד לחוק אז התקשורת מחבקת אותם?? מסתבר שרק כשמדובר בחרדי
שומר על הכללים18.10.20
32
כל מילה זהב
תודה18.10.20
31
כולם אשמים חוץ מהציבור עצמו!!
אבי18.10.20
30
עיקר הבעיה בחברה שלנו היא המלשינים......והעדר הנהגה אחידה....בעוונותינו הרבים....ירחם השם כבר עלינו ויגאלנו גאולה שלמה בקרוב.
מחלוקת ומלשינים18.10.20
29
וזה רק חצי מהטענות כשמקור הדבקה שמגיע לכולי עלמא מחו"ל גם נישב בסגר חודשים ארוכים כל זמן ששדה התעופה פתוח וכולנו יודעים איך שומרים על בידוד מי שמגיע מחו"ל לא יעזור לא מסכות לא ריחוק חברתי ולא סגר כי אם לא נדבקת שבוע הראשון תדבק בשבוע השני בפרט שכמה זמן יכולים למשוך לשמור על הנחיות הזויות האלו
בני 18.10.20
אין טעם לסגור את הגבולות כשההדבקה בתוך מדינת ישראל היא גבוהה יותר מהרבה מדינות
אריק118.10.20
28
במקום להסביר תקשיב!!! במקום להסביר את תעלוליו של סגן השר במעמד שר (י. קנייבסקי), תבין שהוא מקבל את ההחלטות ולא סבו! סליחה על הדוגמה אבל י. קנייבסקי משתמש בסבו כדוגמן להחלטותיו!!!
היגיון פשוט18.10.20
27
גלסנר מילה בסלע, תתחיל לכתוב קבוע במקום רק לשדר.
תותח18.10.20
לגמרי
חכם19.10.20
26
שפתיים ישק אמת ויציב
משה18.10.20
25
משה עזוב כל הפלפולים שלך לא ישכנעו את כל מי שנותר לו שכל בקדקדו וודאי לא את החוקים אוי לנו שכך עלתה בימינו
מנוולים18.10.20
24
בלה בלה בלה...
אבריימי18.10.20
אם אין מה לכתוב פשוט לא כותבים
חתיכת...18.10.20
23
זה מרשים שאתה זוכר לטווח הארוך, נדיר במחוזותינו.
אהרי18.10.20
22
אני מוחה על ההסתה ודברי הבלע בעיקר מאנשי השמאל בתקשורת ובפוליטיקה נגד הציבור החרדי
שמעון18.10.20
21
צודק בכל מילה
אבי18.10.20
20
מי שלא עצר ליום אחד את הצבא שלא יעצור את למוד התורה וסליחה מהתורה הקדושה על ההשוואה שנעשית אך ורק לצורך הסברה לאדם חילוני שיבין שלימוד התורה הוא מעל הכל והוא הדבר היחיד ששומרים עליו מכל משמר גם ברגעים הכי קשים ושאף אחד לא ילמד אותנו כיצד שומרים על החיים כי מי כמו ציבור שומרי המצוות מקדש את החיים ואת
מוטי18.10.20
לא מעל הכל!!! עובדה , אתה עכשיו באינטרנט ולא לומד תורה!! זה אומר שאינטרנט הוא מעל התורה!!
היזהרו מדקלומים18.10.20
לא חייבים בכל שנייה ובכל רגע ללמוד תורה. מותר להיות גם על האינטרנט.
שלומי19.10.20
19
מדבר לעניין
ורדית הלברכשטטר18.10.20
18
מי שחרדי - מבין
אין ספק18.10.20
17
תמשיך להסית נגד חרדים/ חסידים ואז לבכות שיבינו...
גלסנר אשם18.10.20
16
הציבור הליטאי בסירובו לסדר לימוד מרחוק מסודרת בזום מנהל מלחמה גלויה נגד בורא העולם ותורתו ולא יעזור כלום.
משה 18.10.20
15
מסכים לכל מילה לפחות יש מישהו שמוכן לכתוב את האמת
אליהו18.10.20
14
אני מצטט מהמאמר: "המתווה הגיע לקבינט הקורונה, ואז באדיבותם של שרי כחול לבן בסיוע היועמ"ש, הוא הושלך לפח". אולי היו צריכים הח"כים החרדיים להבהיר לגנץ מראש שבדרך זו הוא מחסל כל סיכוי לתמיכה בו? (מהיועמ"ש עם הכיפה השחורה והזקן אין מה לצפות - הוא עצמו אמר שניצן החזיק בו, וזילבר מחזיקה בו).
יהודי ישראלי פשוט18.10.20
13
לך..תעבוד על מישהו אחר....אין הסברה...לא מבינים....אין שכל אין דאגות....החרדים מבינים הכי טוב ולעשרות אלפי חרדים יש גם אינטרנט ועיתונים ורדיו אל תבלבל במח.....החרדים רובם מאזיני רדיו בשקיקה.....
אבי18.10.20
12
לא מבין למה צריך להתנצל בפני מחללי שבת???????????????
אבי18.10.20
לא הבנתי מה הקשר לחילול שבת. יש מגפה, הציבור החרדי מזלזל, ההדבקה מתפשטת ויש חילול ה'. האם לא צריך להתיחס? (לא שאני חושב שדברי גלסנר הם התיחסות נכונה, אבל זה לא הנושא שעליו דיברת. דיברת על עצם הצורך להסביר ולענות)
יהושע18.10.20
11
האבסורד הוא: אנחנו צועקים מפלים אותנו לרעה וכל התקשורת החילונית צועקת " מפלים את החרדים לטובה"....
אחת..18.10.20
10
ואני רק תוהה האם הרב קנייבסקי אכן הוציא הוראה כזו?? יש מכתב? הקלטה? סרטון? מישהו מאנשיו הנאמנים שיאמר את זה בקול? בינתיים המקור היחיד זה באינטרנט... קצת מחשיד!!
איש יהודי18.10.20
9
סליחה כבודו אבל ההסברים ריקים מתוכן (לפחות להרגשתי)
אדם18.10.20
8
אתה מתנהג בדיוק כמוהם, כשמדובר במנהיג חסידי (כמו למשל מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א שלקחת כפרויקט אישי) שלוקח החלטות (שלפעמים אתה מבין ולפעמים לא, ולא שצריך שתבין בכלל) אתה תוקף, וכשמדובר במנהיג ליטאי לפתי אתה מבין הכל, ומסביר בטו"ט, אז בבקשה טול קורה מבין עיניך, כי אתה מתנהג בדיוק כמו אלה שהטבת להסביר.
חוצפן18.10.20
7
לא משכנע בכלל. פיקוח נפש דוחה הכל! ומה עם חילול ה'?!
ללא שם18.10.20
6
סוף סוף מישהו אומר את האמת אני מצדיקה אותך אני חוויתי את זה בעניים שלי בשבת בערב אני ואחותי עשינו הליכה ועצר אותנו שוטר ושאל אותנו מה אנחנו עושות פו אמרתי לו מותר לעשות הליכה אנחנו עושה הליכה ואז אמר לי לא עושים הליכה אם הבגדים ההלו הוא היה ממש חוצפן רק בגלל שאנחנו חרדיות או עצר אותנו ועוד לא האמ
מרימוש18.10.20
5
כאילו שאנחנו חרדים כן מבינים.
רפאל18.10.20
האם יש מקום בו אתה לא מסית עפרא לפומיכו
רחמים18.10.20
עד מתי תחניף למי שמסכן את חייך ותקרא מסית למי שמנסה להציל חיים?
רפאל18.10.20
כנראה שאתה לא חרדי
חבר של רפאל18.10.20
זה שלא הבנת זה אומר או שאתה לא מבין מה שכולם מבינים... או שאתה לא חרדי...
יוסף18.10.20
חרדים רבים אינם מבינים, רק פוחדים לגלות את ליבם. כנראה שיש להם ממה לפחד.
רפאל18.10.20
4
את זה צריך לכתוב באתרים חילונים... חבל שלא נותנים לכתבות כלו במה בציבור החילוני.. אלי אז היה פחות שנאת חינם
רבקה18.10.20
3
נכון מאד. עוד בימי הצאר הרוסי היה כלל " הכה ביהודים והצל את רוסיה". יש בעיות קשות של אנשים שהגיעו לפת לחם. עסקים קורסים. הילדים ביום בבית בלילות השם ישמור...... וכדי להשתיק את הקולות הסובלים הפוקוס מופנה לחרדים...........
צפת18.10.20
2
הצלחת לשכנע אותי לגמרי
אליהו18.10.20
1
ההשוואה ליאיר לפיד ואביגדור ליברמן לא נכונה. מסעדנים ובעלי עסקים אחרים לא מקבלים תקציבים מהמדינה, להפך, הם מכלכלים את המדינה בשגרה וכרגע נמצאים במצב כלכלי חמור מאוד. לעומת זאת, מוסדות החינוך מתוקצבים (חלקם). בנוסף, גם הציבור הלא-חרדי סובל רבות מסגירת מערכת החינוך. ילדים מדוכאים יותר, התפתחותם מתעכב
יובל18.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24