כיכר השבת

אחרי 3 שבועות

כך ניצלו חיי הפעוטה שנחתכה בצווארה מבקבוק

לאחר שלושה שבועות של אשפוז במחלקת טיפול נמרץ, הפעוטה שנחתכה בגרונה מבקבוק, שוחררה מהמחלקה, כשבחסדי שמים היא בהכרה מלאה. המתנדבים שהצילו את חייה - משחזרים (ארץ)

9
כיכר השבת | ט' בחשוון | 27.10.20
זירת האירוע והפעוטה
זירת האירוע והפעוטה (צילום: בטש וחירום, ללא קרדיט)

לאחר שלושה שבועות של אשפוז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'שניידר' בפתח תקווה, הפעוטה החרדית שנחתכה בגרונה, שוחררה מהמחלקה, כשבחסדי שמים מצבה טוב והיא בהכרה מלאה.

כזכור, ביום הראשון של חול המועד סוכות, אירע מקרה מחריד בבני ברק כאשר אמא שיצאה לקניות עם בתה הקטנה, במהלכן תלתה שתי שקיות עם הקניות, על העגלה בדרכה לביתן, כאשר לפתע אחת השקיות נקרעה, בקבוק זכוכית שהיה בה התנפץ ואחד החתכים עף על העגלה וחתך את צווארה של הפעוטה בת השנתיים.

הפעוטה פונתה במצב קשה מאוד לבית החולים 'שניידר', כשדם רב ניגר מהחתך, שם היא אושפזה, כאמור, במחלקת טיפול נמרץ לאחר שעברה ניתוח חירום שנמשך שעות ארוכות.

זירת האירוע (צילום: בטש וחירום)

שמעון ברדי, חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א, שליווה את המשפחה ונטל חלק בפינוי התינוקת, משחזר ל'כיכר השבת' את שאירע: "בחול המועד סוכות התקבלה קריאה על תינוקת פצועה קשה שנחתכה מבקבוק זכוכית, הגעתי למקום האירוע, ראיתי את יצחק רייכמן, מתנדב הצלה גוש דן, שהוא זה שהציל את חייה של התינוקת, כשהוא רכון על הילדה ועוצר את הדימום.

"היה מדובר בתינוקת שאיבדה דם רב ואיבדה את הכרתה לאחר שנחתכה לאורך הצוואר, חתך גס ועמוק. כעבור מזן קצר הגיע אמבולנס לפנותה, התלוותי אל הפינוי תוך כדי שאני מחזיק את הילדה על הידיים שלי, בעדינות ובזהירות רבה. חברי לצוות תפס את צוואר התינוקת והמשיך לעצור את הדימום".

ברדי מספר כי "בבית החולים נאבקו על חייה של הילדה, היא עברה ניתוח חירום שנמשך כ-7 שעות, ואף עברה שתי החייאות שבחסדי שמיים הסתיימו בהצלחה רבה".

הפעוטה בבית החולים

אמש, עם שחרורה של התינוקת ממחלקת טיפול נמרץ, פגש המתנדב את התינוקת והוריה, ושם מבני המשפחה כי הם מודים לבורא עולם ושליחיו הנאמנים, המתנדבים יצחק רייכמן ונהג האמבולנס מאיר גרינוולד, וכמובן לכל המתפללים והדואגים לשלומה של הילדה.

"מחזה כזה מעולם לא ראיתי", משתף יצחק רייכמן במראה שנגלה לנגד עיניו. "בפתח החנות ראיתי אבא מחזיק ילדה קטנה. היא הייתה כולה אדומה מדם, האבא שהחזיק אותה היה אף הוא כולו אדום. עשרות אנשים עמדו מסביב וצעקו לי 'תציל אותה, היא מתה'. זה היה מפחיד".

"עשיתי חישוב מהיר", משחזר יצחק את השניות הקצרות שנדמו כנצח. "בגוף של ילדה בגיל הזה יש כליטר וחצי דם. בשלושים שניות מרגע שהיא נחתכה, בדימום פורץ שכזה, יצאה בוודאות כמות דם מרוב גופה. ואכן, הילדה כבר הייתה מעורפלת וכמעט ולא הגיבה.

רייכמן עם הפעוטה (צילום: ארגון הצלה)

"לא היה אכפת לי מכלום. לא היה אכפת לי להישרט, לא היה אכפת לי להיפצע, ולא היה אכפת לי לאבד בעצמי אצבע. כל שרציתי הוא לעשות הכול כדי להציל את הילדה הזו".

יצחק לקח את הילדה מהידיים של האבא, השכיב אותה על רצפת הרחוב ודחף את היד שלו עמוק לכיוון המיקום המשוער של העורק. בפעם הראשונה הניסיון לא צלח. יצחק לא נרתע ודחף שוב את היד לכיוון העורק. לאחר מכן הוא ישחזר שאמר לעצמו בראש, "אני חייב, חייב, חייב להציל את הילדה הזו". תוך כדי מישוש הוא הצליח להרגיש את העורק זורם. הוא תפס אותו בחוזקה באופן שלא יחסום לילדה את קנה הנשימה ואכן הרגיש בקצות אצבעותיו כי הזרימה נעצרה.

"אל תזיזו אותי אפילו סנטימטר!", צעק יצחק לכל מי שהיה לידו. הוא ידע שאם חלילה יאבד את האחיזה בעורק, מעט הדם שעוד נשאר בגופה הקטן של נועה ייצא גם הוא. באותם רגעים בדיוק הגיעו למקום חובשי רפואת חירום נוספים מארגון הצלה. אחד מהם הוא מאיר גרינוולד, שהגיע למקום עם אמבולנס מד"א, המופעל בדרך קבע ע"י כונני הצלה במד"א, ברחבי העיר.

"בדומה ליצחק, גם אני הייתי ברגע קבלת הקריאה עם המשפחה. אנחנו גרים מספר רחובות ממקום האירוע ומיד עם קבלת הקריאה על ילדה שנפצעה קשה, ירדתי במהירות לאמבולנס מד"א שברשותי וטסתי לכתובת. כשהגעתי ראיתי את יצחק כשהוא רכון מעל הילדה ומחזיק באצבעותיו את העורק הפגוע. במקרים מעין אלו הזמן הוא הדבר הכי קריטי, ממש כל שניה קובעת".

המתנדב שמעון ברדי

מאיר ירד מהאמבולנס ועזר ליצחק לפנות את הילדה במהירות אך בזהירות מירבית כדי לשמור על העורק חסום. הם יצאו בנסיעה מהירה לבית החולים שניידר בפתח תקווה. הילדה הגיעה לבית החולים במצב קריטי, כמעט ולא נותר בה דם בגוף. רופאי בית החולים הכניסו אותה באופן מיידי לחדר טראומה והם נלחמו על חייה במשך יותר משבע שעות. לאחר מכן הם יספרו לחובשים כי לא ראו מעולם מקרה כזה חמור של פציעה קשה בעורק ואיבוד דם רב.

הניתוח, שכלל תפירה מורכבת של העורק, צינתור וחיבור למכשיר אקמו, ארך כאמור מעל לשבע שעות. המשפחה שהייתה כל העת בחוץ, התפללה לנס והילדה נועה בת מיכל הפכה לחיה נועה בת מיכל. כעבור שעות מורטות עצבים, שבמהלכן ביצעו בילדה פעמיים החייאה, בישרו הרופאים למשפחה כי באופן מופלא אירע נס רפואי שמקורו בוודאי ברחמי שמיים, והילדה יצאה מהניתוח כשהיא חיה ונושמת. אמנם היא הייתה עדיין במצב סכנה אך מצבה התייצב. "תמשיכו להתפלל, זה עוזר. קרה לכם פה נס של אחד למיליון" אמרו הרופאים למשפחה.

רייכמן וגרינוולד עם הפעוטה (צילום: ארגון הצלה)

שלושה שבועות לאחר המקרה, אמה של נועה קיבלה את המתנדבים שהצילו את חייה בדמעות, ואמרה להם בקול חנוק: "אתם הייתם השליחים להצלת חייה של נוע'לה שלנו".

"זו הייתה זכות גדולה עבורנו, הצלת חיים של ממש, נדירה במיוחד" מסכמים רייכמן וגרינוולד. "הילדה הקטנה לא מבינה מה היה פה בכלל. אולי יום אחד, כשהיא תגדל, היא תבין את הנס המופלא שעשה עימה הקב"ה, ושאנחנו זכינו לקחת בו חלק חשוב".

הציבור מתבקש להמשיך ולהתפלל לרפואת הילדה חיה נועה בת מיכל, לרפואה שלימה והחלמה מהירה בתוך שאר חולי ישראל.

תוכן שאסור לפספס
9 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
עמישראל מקנא בזכויות המיוחדות שלכם
דודו27.10.20
8
ברוך השם! אזה אלופים המתנדבים האלה! עבודת קודש מדהימה
ב27.10.20
7
אין על מד''א הצלת חיים סביב השעון בלי הבדל למי להעניק עזרה ראשונה העיקר הצלת חיים לפני הכל מלאכים בלבן
אני27.10.20

הצגת כל התגובות

6
אין על גרינוולד נשמה נשמה רק הקב'ה יכול לשלם לו
יחזקאליסט27.10.20
5
כאן המקום להודות לכל המתנדבי הצלה שמושיטים עזרה לכל בן אדם בין אם הוא חרדי דתי חילוני ערבי או נוצרי הם עושים הכל למען הצלת נפשות!! ישר כוחכם!!!!!!!!!!! אז תגידו, איך??? איך אפשר אחרי זה להמשיך ללכלך על החרדים האלו?? איך אפשר??? אתם יודעים כמה אנשים לא חרדים הם הצילו?? יודעים??
תודה!!27.10.20
4
תודה ה' ששלחת לנו כאילו שליחים.הם צריכים לחיות עד 220 שנה!!!
אשרינו שזכינו27.10.20
3
מצמרר ומרגש !!! ב"ה שיש לנו כאלה מתנדבים נפלאים שעוזבים את כל עיסוקיהם ורצים להציל חיים אשריכם !!!!
יהודי 27.10.20
2
WOWW מרגש מאוד מאוד המקרה היה לידנו ממש וזה מפחיד ברוך ה זה מרגיע בשורות טובות והחלמה מהירה
סתם27.10.20
1
כל המקיים נפש אחת מישראל, כאילו קיים עולם מלא!!! הן אל כביר לא ימאס תפילת רבים.
דוד27.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24