כיכר השבת

"עשה לנו הרבה טובות"

הרב הפוסק: לקבל שבת מוקדם - עבור ניצחונו של טראמפ

רגע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הפוסק רבי יהודה אריה דינר, יוצא בקריאה לציבור - לקבל שבת עשר דקות יותר מוקדם, למען ניצחונו של הנשיא דונלד טראמפ בבחירות • צפו בדברי הרב (חדשות)

28
כיכר השבת | י' בחשוון | 28.10.20
(צילום: ללא קרדיט)

רב מרכז בני ברק, הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר, פונה במסר מצולם לציבור בו הוא מבקש לקבל את השבת הקרובה, עשר דקות יותר מוקדם, למען הצלחתו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ, בבחירות לנשיאות.

"השבוע, בארצנו הקדושה, החלפנו את השעון לשעון חורף, דהיינו שצאת הכוכבים נכנס שעה לפני, וזה מאוד נוגע לנו בשבת", פתח הרב דינר את דבריו, "עוד כמה ימים זה ערב שבת קודש, וכל אחד צריך לדעת כבר להכין מראש ששבת נכנסת במקום ב-17:30 היא נכנסת כבר ב-16:30, ולא לחכות עד הרגע האחרון, זה מאוד קשה יש כאלו שבקיץ אפילו עד 19:00 הם לא גומרים את ההכנות לשבת, ועכשיו זה 16:30, צריכים להתחיל מוקדם וחלילה לא להיכנס לחילול שבת".

הרב דינר המשיך ואמר כי "אנחנו יודעים שהזכות של שבת, להקדים את כניסת השבת זה דבר גדול ומביא הרבה ישועות". הרב הוסיף והביא מעשה מהחפץ חיים שפעם היה אדם חולה והחפץ חיים אמר אני צריך את הזכות של שבת להציל אותו, בא אחד ואמר אני מקבל על עצמי לקבל שבת מוקדם בעז"ה בשבועות הבאים, אמר החפץ חיים לא זה לא מספיק, אני צריך כסף מזומן, מי שכבר שמר שבת שמוכן ליתן את הזכות שלו, בא אחד ואמר כן אני בשבוע שעבר קיבלתי שבת מוקדם עשר דקות, אמר החפץ חיים בשמחה: זה זכֹות, וההוא היה מוכן ליתן את זה לחולה והחולה נעשה בריא.

הוכיח מזה הפוסק בהתלהבות: "אין לנו מושג מה שמירת שבת עושה לנו. אנחנו יודעים שמרן ראש הישיבה הרב שטיינמן אמר להוסיף עוד עשר דקות לפני הזמן, וכבר ב-16:20 לקבל שבת, וזה יתן לנו זכויות גדולות מאוד".

הגרי"א דינר המשיך וזעק על חובת הכרת הטוב שאנו חייבים לנשיא דונלד טראמפ ואמר: "עכשיו אנחנו במצב שבשבוע הבא יש הצבעה באמריקה מי יהיה הנשיא החדש, וידידינו הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א כבר אמר לפני כמה שבועות היות שהנשיא טראמפ עשה הרבה טובות לעם ישראל אז יש לנו הכרת הטוב אליו, אז הוא ביקש מכל הבתי כנסיות להתפלל בשבילו, לעשות 'מי שברך' לרפואתו, הכרת הטוב, הוא עזר כל כך הרבה לעם ישראל לבני תורה לכוללים לישיבות ולחדרים וליהודים בכלל ובפרט.

"ועכשיו בשבוע הבא יש הצבעה אם הוא יכנס, אם הוא ימשיך או לא, אז אנחנו מאוד מאוד רוצים שהוא יכנס, אנו מאוד רוצים בגלל שזה לטובת עם ישראל ולטובת לימוד התורה ולטובת מקומות התורה ולטובת קיום התורה, אז מה העצה? אז כדאי לחשוב שזה שאנחנו בעז"ה נקדים את השבת הזכות של שבת יעמוד לנו.

"זאת אומרת שבזה שאנחנו מקבלים את השבת מוקדם, אנחנו מבקשים מהקב"ה שבזכות השבת שאנחנו מקבלים מוקדם יאה לנו שכנגד זה הקב"ה ירחם עלינו ויעזור לנו שאנחנו נוכל לקבל בשבוע הבא המשך של הנשיא טראמפ".

הרב דינר הוסיף כי "כמובן שכל אחד שיכול ללכת להצביע שילך להצביע בשבילו. ובזכות זה שאנחנו מתחזקים בשבת קודש הקב"ה ירחם עלינו, ונזכה שטראמפ ימשיך להחזיק את התורה, את המקומות התורה את הישיבות הוא כל כך עזר לנו, ובעז"ה יתברך בזכות זה שימשיך להרים מקומות התורה, ואנחנו נזכה בקרוב ממש שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך. והכל בזכות מה? בזכות השבת הזה שאנחנו בעז"ה נשמור עליו והרחמן הוא ינחילנו ליום שכולו שבת".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
איזה תמימות????? ככה נראים היום עם סגולה!!!! אבל כולנו תפילה להשם שישמור עלינו ועל עמו ישראל רק לטובה ולברכה!! ויתן בלב המלכות לחן ולחסד!!! וכל החושבים לרעתנו תשבר מעוזם,!!
יוסי29.10.20
20
נראה לי וגם לפי הסקרים שג"וי ביידן ינצח.
משה28.10.20
ישועת ה" כהרף עין
רוני28.10.20
19
האם הפוסק הזה קיבל "היתר הוראה" גם בפוליטיקה?!
משה געציל28.10.20

הצגת כל התגובות

18
מבקש מהליטאים שישאירו לרבונו של עולם להחליט מה טוב לו ומה פחות. שיפסיקו לתת עיצות ולסייע לו בניהול, אלוקים מנהל את העולם הכי טוב. בלי קשר להקדמת קבלת שבת שזה דבר טוב בפני עצמו.
מוטי28.10.20
17
גוי ששבת חייב מיתה. איך משעבדים את קדושת השבת לטובתו של גוי. אין לך חילול שבת גדול מזה. אולי מקסימום להדליק נר של חנוכה לטובתו, כניצחון על שאר הגויים יוצאי ייוון ומדי ותובל. אני הייתי מדליק את המדורה של ביעור חמץ להצלחתו של ד.ט. על מתחריו החמציים. קבלה טובה לעתיד המועילה כבר מעתה..
אמת28.10.20
האם מותר להדליק נר חנוכה, כדי שהיוונים ינצחו את הטורקים?
יהודי29.10.20
16
לעניות דעתי, כוונת הרב כמובן בחשיבות הקבלה לאלה ששומרים שבת כשיטת רבינו תם. אבל אלו שעדיין לא מקפידים על כך, וודאי עדיף שישמרו את עצם השבת לפי שיטה שהרבה פסקו כך להלכה ולדידם הווה מחלל שבת. וכמובן אחרי שכבר שומר שבת לכל הדעות, יהיה דבר גדול להוסיף תוספת שבת בכניסת או ביציאת השבת, משעות שהם וודאי חול
יוסי28.10.20
15
להדליק נרות לרפואת רבני ברק שמצבם מחמיר מיום ליום
בני ברקי28.10.20
צודק
קובי28.10.20
הוא רב יקר, אבל לא מהשורה הראשונה בבני ברק, ולא מייצג את רבני בני ברק. הוא הרב של ביהכ"נ דברי שי"ר, אבל מעולם לא נבחר להיות הרב של "מרכז" בני ברק
סליחה טעות29.10.20
14
ואני רב מרכז הפינה בקצה הרחוב
פיקשר28.10.20
אהבתי.
פישל28.10.20
13
בהני כבשא דרחמנא למה לך
יענקוש29.10.20
12
כשפרצה הקורונה הכריז האדמור ממזיבוז על הדלקת נרות לכל בת ישראל בשביל עצירת המגפה. כעת הרב דינר קורא להקדים בהדלקת נרות בשביל טראמפ. חבר'ה, אנו מדליקים נרות לכבוד השבת! לכבוד שבת המלכה נטו!!! ואם אתם משמרים נרות של שבת אף אני מראה לכם נרות של ציון במהרה בימינו אמן.
ללא שם28.10.20
11
הלו החרדים הקשיבו. על ביבי הגדול אינכם עושים כלום למרות שהוא נתן והגן והעניק והתייחס יפה מאוד לחרדים. טראמפ גם. אבל למה ביבי אתם מצפצפים עליו. איה הכרת הטוב יסוד התורה?
ללא שם28.10.20
10
מי שחרד ליהדות ולא ציוני אסור לו לתמוך בטרמפ טרמפ הוא ציוני זה כמו לתמוך במפלגות החרדיות בארץ הקודש שלא עושים כלום עבור יהדות רק עבור הכסף זה לא סיבה לתמוך באנשים אלו
יהודה29.10.20
9
מה זה הבדיחה העצובה הזאת ? לא יאומן!!! אני יקבל שבת מוקדם בשביל גילוי מלכותו יתברך וקירוב הגאולה לא בשביל הצלחתו של גוי שספק בכלל אם היא טובה לנו , הרי כל מה שעושים אין עושים אלא בשביל עצמם לא?
הצדיק אבד ואין איש שם על (ברס)לב 29.10.20
8
כבר היו דברים מעולם שגדולי ישראל ניסו לפעול בדרכי רוחניים בשביל ניצחון פוליטי/טוריטוריאלי של מנהיג גוי וכידוע דבר המחלוקת בין הרב בעל התניא והשו"ע לבין ר' שלמה קרלינע'ר בנוגע מלחמת צרפת-רוסיה, מי עדיף שינצח. והם כיוונו בתקיעת דופר שלהם על כך.
היו דברים מעולם29.10.20
7
למה הפחד הגדול לומר שטראמפ טוב פוליטית לישראל ורק להגיד שהוא טוב לחדרים לישיבות ולכוללים?
ש28.10.20
נהפכה למקום מסוכן לשומרי תורה ומצוות
שמואל28.10.20
6
לכאורה חשוב מאוד שטראמפ ינצח נראה שמעולם לא היה בבית הלבן חסיד אומות העולם שכמותו.
כל הכבוד .28.10.20
5
למה חיבים לדבר רק על זה שב"ה הוא טוב לתורה מותר לדבר גם על זה שהוא מכיר בזכות האלוקית של עם ישראל בארץ ישראל. שהוא מכיר בבחירה האלוקית שלנו מכל העמים (עד כמה שגוי יכול להבין)
T29.10.20
4
רבותי חבל על הויכוח מה שרבינו אומר עושים בלי שאלות
א. קליין28.10.20
קודם צריך לקבוע מי זה "רבינו" אח"כ נדון איך להתנהג
יענקוש29.10.20
3
הרב הוא אזרח בריטי , מה הוא שייך לארה"ב ?
גוחא28.10.20
2
אני חססס ושלום לא מזלזל , ולא מעביר ביקורת , אבל מה נהיה עם הציבור האשכנזי ליטאי שמעביר ביקורת אין סופית על כל מיני רבנים ומקטלגים אותם לפי רב חשוב או רב שולי ? חברה הבנאדם תלמיד חכם רציני , אמר את שאמר מדוע כל קרקר חושב את עצמו מבין יותר ? באיזה קלות שורפים פה רבנים זה משהו , בזמן שאתם משוטטים בכיכ
המבדיל 29.10.20
1
יש מלאכים ושרים יותר בעד יהודים ויש פחות אבל לשנות ממנהגנו בקודש בשביל פוליטיקה זה לא ראוי ומבזה. מתים יהודים בארה"ב ולמרבה הצער גם כאן ואנחנו לא משנים ממנהגנו הקדושים אז צריך להיות מורעל מפוליטיקה בשביל להציע הצעה כזו . ותמיד טוב לזכור כי לב שרים ומלכים ביד השם . טוב היה אילולא ההצעה הזו היתה עולה
הסחפות מוחלטת28.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

נכנסים למצב טיסה

מחיר הטיסה לניו יורק יורד? אל על במחירים מפתיעים

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24