כיכר השבת

"עקרונות היהדות החרדית"

החרדים תומכים בציונות? הבהרה חריגה של אגודת ישראל

נציג סיעת 'ארץ הקודש' בהסתדרות, התבטא בעד האידיאולוגיה הציונית, ועורר סערה • אגודת ישראל באמריקה, בהצהרה: "הטשטוש הציוני נוגד את יסוד האמונה; חייבים להוקיעה בכל תוקף" (אקטואלי)

61
כיכר השבת | י"א בחשוון | 29.10.20
החרדים תומכים בציונות? הבהרה חריגה של אגודת ישראל
(צילום: שאטרסטוק)

אם לא די בעצם הסערה אודות הצטרפות החרדים להסתדרות הציונית, כאשר שנים אחרי המתקפה על ש"ס, גם סיעת 'ארץ הקודש' המזוהה עם דגל התורה הצטרפה, כעת - הצהרות הנציג מעוררות סערה חדשה.

בראיונות שהעניקו אנשי הסיעה החרדית המכונה 'ארץ הקודש', וכוללת בעיקר חרדים אמריקאים, טענו כי הם תומכים באידיאולוגיה הציונות, ובהצהרת ירושלים.

בתגובה, הוציאה 'אגודת ישראל' בארה"ב, מכתב עם הצהרה פומבית המותחת התנגדות חריפה לאידיאולוגיה הציונית, כפי הדרך המסורה ליהדות החרדית מימים ימימה.

כותבים בגוף המאגד את מרבית החרדים בארה"ב: "לאחרונה יצאו פרסומים רשמיים מטעם נציגי התנועה הציונית העולמית בהם נשמע כאילו שהיהדות החרדית אימצה לעצמה את "תכנית ירושלים" של ההסתדרות הציונית העולמית. ה"תכנית" הנ"ל הינה מצע עקרונותיה של האידאולוגיה הציונית, ומצהרת על כך שהציונית הינה "תנועת השחרור הלאומי של העם היהודי" ועל "מרכזיותה של מדינת ישראל בחיי העם", עפ"ל".

"העם היהודי הינה אומה המיוסדת ומבוססת אך ורק על האמונה בהשי"ת ובתורתו הק' שהנחילנו, אין עוד. בהשמטת עקרון זה, "התכנית" הנ"ל, והאידיאולוגיה הציונית שהיא מצגת, הינה נסיון לטשטש הגדרת מהותה של העם היהודי, כאיזו ישות פוליטית, וככל הגויים בית ישראל. הטשטוש הלזה, נוגד במהותו את יסוד האמונה והמסורת".

באגודת ישראל מבהירים בצורה ברורה: "בין העקרונות היסודיים עליהם הושתתה תנועת אגודת ישראל בידי גדולי הדורות זיע"א, נמנה בתוכן יסוד ההוקעה הנמרצת של הטשטוש הציוני למהותה של האומה הישראלית. מאז היווסדה הייתה אגו"י אמונה על עקרון יסודי זה, ובדרך זה תלך גם בעתיד".

"וע"כ אנו חוזרים ומבהירים: כל מחשבה לפיה האידאולוגיה הציונית מתאמת עם יסודות האמונה של היהדות החרדית הינה חסרת יסוד, ומחוייבים אנו להוקיעה בכל תוקף".

"גם אין שום יסוד להנחה לפיה יש סמכות בידיה של איזו מפלגה המזהה את עצמה כמייצגת יהודים חרדים, לחתום על הסכם קואליציוני בתוך הקונגרס הציוני העולמי, ביחד עם עוד מפלגות יהודיות בלתי אורתודוכסיות, כמו שאכן אירע בשבוע שעבר".

עוד נכתב בהצהרה כי "מאז ומתמיד, צועדת היהדות הנאמנה לאורה של פסק דינם של רבותינו גדולי התורה זיע"א מדור העבר, לפיה אסור בהחלט להצטרף לארגונים יהודיים אשר מטרתם לאחד את היהדות האורתודוכסית ביחד עם בלתי אורתודוכסים תחת קורת גג ארגוני אחד. התקרית שאירע לפני שבוע בקונגרס הציוני העולמי נוגדת את רוחה של פסק הדין הנ"ל, והינה פרישה מהנורמות החרדיות המקובלות לנו. כל רווח כספי עבור מוסדות חשובים כתוצאה מההסכם הקואליציוני הנ"ל, אין כדאי בשבילו להזניח את העקרונות המקודשות לנו".

לסיום כתבו כי "בו בשעה שרבתה הבלבול והמבוכה בשכבות העולם היהודי, נחוץ ביותר שאנחנו, כיהודים החרדים לדבר ה', נחזור ונבהיר לעצמנו לעמוד מאחורי העקרונות שקיבלנו ולא נעמוד מנגד בשעה שמטשטשים את עקרונותינו הבסיסיים".

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
השלב הבא ,צריך שיהיה בכל בית חרדי ,קופסת צדקה של הקרן הקיימת למצוות ישוב הארץ ,
חיים01.11.20
33
החרדים הם כמו הערבים - מדינת ישראל בעיניהם היא קוץ בעין. מדינה מוצלחת ומשגשגת על אפם ועל חמתם. עלאק "מתנגדים" לציונות, איזה משקל יש לכם בכלל? מי סופר אתכם?! מה שהחרדים לא הצליחו 2000 שנה ולא יצליחו עוד 2000 שנה, הציונות הצליחה לעשות תוך כמה שנים בודדות למרות המלחמה של החרדים בציונות. מדינת ישראל הי
תחי הצביעות!!!29.10.20
תתבייש לך ! אין תגובה יותר מתאימה מזו !
פלונית 30.10.20
מה עם "תסתלייק מפה"? "אנטישמי"? "נאצי"? הערבים כבר יותר מפותחים מכם. אין ספק, תשובה מנומקת מפורטת וענינייית להפליא. בחברה שלכם לא צריך יותר...
"תסתלייק מפה"!30.10.20
32
בין היהדות לבין החרדיות אין שום קשר.
יהודה29.10.20
חחח נכון רק מי שמשתחווה להרצל הכופר הוא יהודי.
המלך29.10.20

הצגת כל התגובות

31
נשמע שהם מפחדים ממשהו, כמו אחדות למשל.... שיחשבו מה שיחשבו, העיקר שישארו באמריקה. "הציונים לא טובים בכלום חוץ מלפרנס אותנו, להילחם בשבילנו, לבנות בשבילנו, לסחור בשבילנו... ואנחנו נמשיך להגיד עליהם פוי שייגץ" היכן הכרת הטוב? יש דבר כזה בכלל ביהדות החרידית של היום?
אריאל29.10.20
בקרוב, שטיסל 3, אמן, שכוייח!
רשעים ארורים30.10.20
''הפלס'' עוצר אותם, וטוב שכך
עופר29.10.20
30
אהה, האנטי-ציונים. רק הם יכולים להקרא "אגודת ישראל" כמובן. דרך אגב, הם יהודים?
שמעון29.10.20
29
אתמההה ? המתקפה על הרב יצחק יוסף זו מתקפה על ש"ס ? מישהו שם איבד את הראש לחלוטין ! ש"ס הורידו את לוחות הברית במעמד הר סיני ? מה אגוד"י ישראל תרמה לארץ ישראל מיום היווסדה ? איפה פרופ' רביד כשצריך אותו ? אתם מזמן כבר לא הפך שמן הזך , אתם הבאתם לבלבול הגדול ביותר לעם ולמדינה ! אגב , מדוע אתם נמ
אריק29.10.20
לא הבנתי מילה
יעקב29.10.20
28
השם תומך במדינת ישראל. זה מספיק.המילוי של המילוי של הויה עולה במנין תשח.שנת בריאת מדינת ישראל בערב שבת.השם לא מחכה לשום דעות בשר ודם .
אבאתו01.11.20
27
כן, גם אני תומך נלהב מאוד בשיבת עם ישראל לארצו המובטחת ובהגנת היהודים מכל הקמים עליהם להורגם.
אברך29.10.20
האם ישיבת מיליוני כופרים במדינה למען לאום(ולא למען שמירת מצוות)זה שיבת עם ישראל לארצו??? ואין סותר שארץ ישראל זה ארץ המובטחת אלא שזה יהיה רק אחרי שיבוא משיח .ומה שכתבת ל"הגנת יהודים" הרי כל השואה היתה בגלל הציונות ומי שלא משוחד יודע טוב טוב את זה (על פי גשמיות כל שכן על פי רוחניות של 3 השבועות "הרינ
המלך 229.10.20
40K זה הרבה פחות ממה שקרה בפוגרום ממוצע במחוז באוקראינה. בוודאי פחות מהשואה, תח ותט ותקכט, הגירושים מספר ופורטוגל ומאות שנים של אינקוויזיציה, מסעי הצלב ועוד אלפי מקרים ואירועים ידועים חלקית ובלתי ידועים. וזה שלא לדבר על מיליוני גזרות שונות בהם: איסור על העיסוק מרבית המקצועות. גטאות במרבית הקהילו
להמלך 230.10.20
בשביל מי אתה טורח? בשביל אנאלפבית חרדי ממוצע? חבל על הזמן שלך, הם צריכים עוד כמה שנות אור כדי להתפתח.
בשביל מי?30.10.20
26
סכסכו בין היהודים והערבים וגרמו לשפיכות דמים ורצח של עשרות אלפי יהודים בשביל גאווה לאומית של שלטון. יהודים יכולים לגור בכל מקום בעולם בלי צבא ובלי להסתכסך עם עמים אחרים.
יוני29.10.20
תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊
לאה30.10.20
25
אגודת ישראל באמריקה הם חבורת עסקנים שירוצו לישראל ברגע בו הקרקע תבער תחת רגליהם. אין לגולה באמריקה של שמאל מטורף וימין אנטישמ עתיד. אנחנו חרדים ציונים על אף כל הקשיים במדינה סולחים לכם וניתן לכם סל קליטה ובריאות טובה יותר מאמריקה אפילו אם קיללתם מדינה ולא שילמתם כאן מיסים. אפילו לא תצטרכו ביטוח רפוא
שלומי29.10.20
אתה עוד ציוני טיפש. בלעדי הציונות הארורה העם היהודי לא קיים כבר כמעט 6000 שנה. ??!! כן. תפסיק לאכול מה שמוכרים לך תתפכח. יש בורא לעולם. לא צריך ציונים שעוקרים את הדת.
77729.10.20
העולם לא קיים עדיין 6,000 שנה ואברהם אבינו חי אחרי שנת 2,000 לבריאת העולם, ממנו עד יציאת מצרים עוד כ300 שנה, אז הגענו אולי ל3,500 שנים סה"כ. בגרמניה התבוללו לפני השואה, מיליוני יהודים. מקום המדינה, כמעט אין בה התבוללות, אבל היא ממשיכה להכות קשות בכל הדמוקרטיות המערביות: גרמניה, צרפת, ארה"ב, אנגליה.
ל77730.10.20
רב נקודה
אבאתו29.10.20
24
מדהים שיש בחוגי אגודת ישראל באמריקה מי נמנה על משפחתו הקרובה ביותר אל המנהיג הדגול של אגודת ישראל איצ'ה מאיר לוין ז"ל . לוין ז"ל היה פרו ציוני וחכם יותר מכל מצומצמי השכל שיצאו נגדו כמו משה שנפלד הקנאי המבולבל וצעירי אגודת ישראל. הם הוציאו דיבתו לחינם אף שהוא הביא יותר קידוש השם ודאג לציבור החרדי פי
איצ'ה מאיר לוין29.10.20
כל אגודת ישראל קמה נגד הציונות. אינני מכיר מספיק את דעותיו של ר' איצ'ה מאיר לוין, אולם לא מפיו אנו חיים, אלא מפיהם של גדולי ישראל החזו"א והרב מבריסק, נאמרי אמת והאדמור מבלזא ושאר גדולי ישראל (חוץ ממעטים) ולפניהם החפץ חיים והגר"א וסרמן והגר"ח מבריסק, ששללו את התנועה הציונית כולה מכל וכל.
חיים29.10.20
חחחחח.....לוין ז"ל היה פרו ציוני לא בריא לאכול לוקשיין.
מוחמד אייזנבאך29.10.20
שר בממשלת בן גוריון שעמד עם הרב הרצוג בישורון והתפלל לשלום המדינה לפני שחתם על מגילת העצמאות . לא מספיק פרו ציוני ?
שר הסעד 29.10.20
23
הרצל היה הוצרי אם זה נכון אתם שייכים לבונים החופשיים אוי לכם מיום הדין וזה ממש קרוב קרוב🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊🥊
לאה29.10.20
22
מדינת ישראל צריכה למנוע אזרחות ותושבות במדינת ישראל מכל יהודי שאינו מרואה עצמו חלק מהציונות ואינו ממלא את חובתו האזרחית כלפי מדינת ישראל, דהיינו: שירות בצה"ל, לימוד מקצוע, לימודים בשעות הפנויות מעבודה, בדומה לכל אזרח ישראלי אחר. אחרת לא מגיעים להם שום תקציבים ושיעברו לרשות הפלסטינית.
סוזן30.10.20
21
ככה עסקנים מדרדרים את עצמם ואת הנלוים אליהם לתהום . קומבינות .שליטה. עיתון.כסף והרבה. ושאר ירקות רקובים . זה מה נשאר ממכם .
פורר29.10.20
20
זה מה שיצא ממורשת הרב שך, חיבור לרפורמים.
והב29.10.20
19
"הטשטוש הציוני" הוא בעיה, אבל ב"ה שיש כסף ציוני. אל תקרי סיעת "ארץ הקודש", אלא סיעת "כסף הקודש"... המשבר הכלכלי יגרום למחסור בתקציבים, לפיכך אפשר להניח שהתהליך האבולוציוני-ציוני של אגו"י ילך ויתחזק...
יהודי ישראלי29.10.20
18
מה נעשה בלי הכסף הציוני? כסף לא צומח על העצים, ואלוקים לא מפקיד לנו בחשבון כסף....⛔
אחמד גפני 29.10.20
לא ניקח - לא ניתן. ואת העודף נשאיר אצלנו
מוחמד אייזנבאך29.10.20
הצבור העני ביותר במדינה, הצבור שתרומתו לקופת המדינה מינימלית וקבלת המשאבים שלו ממנה מקסימלית, זה שלא נמצא בשום חזית כלכלית במדינת ישראל ורוב מוחלט מהחרדים שמואילים בטובם לעבוד הם בכלל חוטבי עצים ושואבי מים - מפנטז שישאר לו עודף! ככה זה שלא לומדים ליבה מה לעשות. יש מדינה אחת בעולם חוץ מישראל שמתקצבת
עלאק עודף29.10.20
17
מבהיל
איזה הבדל בין אגודה במדינת השמד לבין אגו30.10.20
16
יפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון. שניהם דייקא. דבחד מינייהו לא סגי.
קרית ספרי29.10.20
השאלה היא כמובן, מהי תורה? ומהו דרך ארץ?
Danny29.10.20
15
מעניין שלפי הגרי"ש אלישיב שישב ופסק בהיכל שלמה, המדינה וקיבוץ הגלויות בה, הם בהחלט מניצני אתחלתא דגאולה. אז בהתחלה רוב הציבור החרדי לא קיבל את הגרי"ש אלישיב, אבל ברבות ימיו הוא הפך למרן הבלעדי באופן דומה גם הגר"ע יוסף, הכיר במדינה ובמוסדותיה וכן הלאה, ש"ס מזמן הצטרפו למוסדות הללו. אז מי נותר המרן
אריה30.10.20
14
כל מדינה מושתת על חוקים , כיצד אפשר לקבל מדינה שבסעיף הראשון אינו שהכל יתנהל לפי התורה ויש חוקים שהם נגד התורה,זהו חלול השם ולכל מקבלים את המדינה למעשה בלבד
יעקב29.10.20
13
וכל הלוקח כסף מהציונים הארורים אוכלי הטריפות והנבילות הרי זה משובח!
יקי29.10.20
12
רואים פה מהתגובות שאלו שיש להם אינטרנט לא כדעת הגדולים ועדיין נקראים "חרדים" יכולים לדבר ולפרסם דיבורי כפירה בגדולי ישראל של כל החוגים מבלי שידעו טיפת היסטוריה יאלה חרדים בגלוי וכופרים חילונים בסתר
מפוקח היסטוריין29.10.20
11
מדינת חוק ולא הלכה המונהגתעל ידי בורים פושעים ותאבי ממון , הוא חלול השם
יעקב02.11.20
10
מושתלים במערכת היהודית מסיונרים ומזרימים מליונים של דולרים.
יח.29.10.20
9
מי אתה מייצג?? את 'כוחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה'?? יש יהודים שכעת (בזמן הגלות, עדיין) גרים באדמת קודש. ויש מפעל הציונות (עם כל הקרדיט והזכויות שלהם). על תערבב!
ל1129.10.20
8
ציונות אמיתית =תורת ישראל וארץ ישראל !
עם ישראל חי !29.10.20
ארץ ישראל זה רק לפי התורה לא לפי מה שאתה רוצה
המלך29.10.20
ציונות אמיתית - להתגייס לצה"ל ולא לצפות מאימהות ואבות החיילים לאבד את בניהם למענכים בשעה שאינם מסתכנים במאומה רק לוקחים כספים מכספי המדינה שאותם משלמים אלה שכן משרתים ונושאים בעול. אינכם מתביישים? אתם חושבים שאלקים אוהב זאת ?
סוזן30.10.20
7
הציונות הדתית-חרדית,היא הציונות האמיתית ...שנאמר : כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים ..!!!
כי מציון תצא תורה29.10.20
חחח פסוקים וסיסמאות זה מה שאתם יודעים זהו גם לפני המדינה היו פה אלפי יהודים קנאים והם גם היו ציונים אמיתים
המלך29.10.20
ואיך אתם מגינים על עצמכם ועל המדינה הציונית? בתפילות בלבד? הקדוש ברוך הוא אינו אוהב משתמטים ואין זה משנה כמה תתפללו.
סוזן30.10.20
6
אגודת ישמעל
שמריה29.10.20
5
אולי כדאי שיעלו את השאלות לגדולים אחת ולתמיד, האם אנחנו סטאמר או מאמינים במדינה? כרגע בוחרים כולם לעמוד על הגדר ולא להחליט, לא ציוני ולא סטאמר, מה כן??
יהודי29.10.20
אולי תקרא קצת מכתבים של הסטייפלר וכן ספר בעיות הזמן ותראה מה ההשקפה של אגודת ישראל (לפחות פעם)
המלך 229.10.20
הסטייפלר לא היה אף פעם שייך לאגודת ישראל, לכן דעתו לא קובעת בכל התהליכים של גדולי ישראל הנמצאים באגודת ישראל
עין30.10.20
4
מדוע כל הדבר הזה נעשה מתחת לאף של כולם? מציע פרישה מיידית
יש לי הצעה29.10.20
3
החרדיות נוגדת את יסודות האמונה. החרדיות קרובה לעבודה זרה. אולי כבר יותר מקרובה.
ללא שם29.10.20
2
הטשטוש הגדול שנפלה על עם ישראל היושב בציון בממלכת היהודית באותות ומופתים ניסים ונפלאות עד אין מספר, שכבר עשרות שנים שרבנים היושבים בארה"ב בוחשים יומם ולילה ומתערבים בכל כוחם להשליט ולבסס דעתם ושיטתם ביושבי הארץ
גיוואלד29.10.20
1
א. צודקים לחלוטין. בזמן הרב אלישיב והרב שך זיע"א לא היו מעיזים לחשוב על החבירה הזו. ב. למגיב 2. אתה מערבב זה הודעה מטעם אגודת ישראל באמריקה לא בארץ.
Eli29.10.20
המפלגה הזו בתוך ההסתדרות הציונית, מזוהה עם דגל התורה בארץ, ורבני דגל התורה קראו לתמוך בה בתור "הוראת שעה", ויצחק פינדרוס נציג הדגלאים בכנסת, מראשי המפלגה הזו. דגל התורה הפכה להיות מפלגה של חצי מיזרחיסטים
חסיד29.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24