כיכר השבת

"12% מכלל האוכלוסייה"

כיום: מיליון ומאה חרדים חיים בישראל; וכמה יהיו ב-2065?!

מנתוני הלמ"ס, שנחשפים לראשונה ב'כיכר השבת', עולה כי בעוד 45 שנים, החרדים יהוו יותר משליש מהאוכלוסייה בישראל • איזו שכבת גיל, היא כמחצית מכלל המגזר וגם; הצפיפות בבתים (חרדים בארץ)

125
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 10.11.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

כמה חרדים יהיו במדינת ישראל בעוד 45 שנים, כמה נמוכה רמת ההכנסה בציבור החרדי לעומת הכלכלי וגם איזו שכבת גילאים, היא כמעט חצי מהציבור החרדי? כל הנתונים הללו ועוד נחשפים לראשונה ב'כיכר השבת'.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מנפיקה כל שנה דו"חות, על מגוון נתונים באוכלוסייה הישראלית, ובין היתר גם על הציבור החרדי. במטרה לדייק את הנתונים הנבדקים בלשכה אודות הציבור החרדי, נועד סגן שר התחבורה ופיתוח חרדי אורי מקלב יחד עם ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי, רועי אסף, עם הסטטיסטיקן הלאומי פרופ' דני פפרמן וצמרת הנהלת הלמ"ס.

הנתונים המלאים

בכירי הלמ"ס הציגו בפני מקלב וראש הרשות אסף, נתונים אודות הציבור החרדי בארץ, לדבריהם הציבור החרדי מונה היום קרוב למיליון ומאה אלף נפש.

החרדים, כיום, מהווים 12% מכלל האוכלוסייה בישראל - אך שיעור ההכנסה של המגזר, קטן בכארבעים אחוזים בממוצע מהציבור הכללי.

מחצית מהציבור החרדי בארץ הינם ילדים בגלאי 0-14. על פי תחזית הלמ"ס שהוצגה לסגן השר מקלב, הציבור החרדי יהווה 32% מהציבור בישראל עד לשנת 2065, כן ירבו.

חלק נכבד מהדיון עסק בנתוני הדיור החרדי ומצוקת הדיור החרדית אשר קשה יותר ממצוקת הדיור הכללית בארץ, ולפי נתוני הלמ"ס, עולה כי צפיפות המגורים באזורים החרדים גדולה פי שניים למ"ר לאדם.

כך למשל בבני ברק, ביתר ואלעד, צפיפות המגורים הינה כשישה עשר מטר רבוע לאדם בקירוב, בעוד במבשרת ציון או בעיר רמת גן, ערים שאינן חרדיות, צפיפות המגורים עולה על שלושים וחמישה מטר רבוע לאדם בדירה.

נתון נוסף אותו בדקו הלמ"ס הוא מספר הנפשות לדירה, בעוד בציבור הכללי ממוצע הנפשות לדירה עומד על כשלוש נפשות, בציבור החרדי ממוצע הנפשות לדירה עומד על שישה בני אדם, פי שניים ויותר מהציבור הכללי.

"תהליכים היסטוריים"

בפתח הפגישה שהתקיימה ב'זום', עקב מגבלות הקורונה, הסביר סגן השר אורי מקלב, כי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הינה כלי עבודה בסיסי לקבלת החלטות בממשלה.

"אנו בממשלה חיים על הנתונים הללו ודיוקם חשוב לנו מאוד, היות וזהו הכלי הממשלתי הרשמי לקבלת המידע, ואסור שחוסר היכרות או הבנת מגזרים ישפיע על ניתוח הנתונים", הסביר מקלב.

פרופ' פפרמן, הציג בפני החברים את אופן עבודת הלמ"ס וצורת איסוף הנתונים ועיבוד המידע, ואמר כי "הלמ"ס הוא כלי המידע המרכזי של הממשלה ומרכז המידע הלאומי של הציבור".

"באחרונה", הוסיף פרופ' פפרמן, "אנחנו מנסים להגיע למקורות מידע חדשים כמו הביג-דאטה וקבלת נתונים ברשת, משבר הקרונה הראה כמה חשוב שכל החלטה תבוסס על נתונים".

במפגש התברר כי סקרי הלמ"ס, נעשים ברשת או בטלפון או באמצעות פנים אל פנים. וכי מתחילת משבר הקורונה אין מפגשים פנים אל פנים בגלל הנגיף.

סגן השר מקלב, ביקש לברר כיצד הלמ"ס מגדיר את הציבור החרדי וכיצד הוא סוקר אדם כ'חרדי', כך למשל יש לוודא שמסד הנתונים של הלמ"ס ייבדק במשך השנים. היות ומי שלמד בבית ספר כללי בהיותו נער, יתכן ובבדיקה נוספת הוא יוגדר כחרדי לאחר שחזר בתשובה.

מקלב סיכם את הדיון ואמר כי "בשיתוף פעולה טוב בין הלמ"ס לרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי שהקמנו בחודשים האחרונים נוכל להביא החלטת ממשלה לרווחת הציבור החרדי ולצמצום הפערים בחברה. אנחנו רואים בזה צורך חשוב וזו הסיבה גם שהממשלה קיבלה את ההחלטה החשובה על הקמת הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי, יחד נהיה שותפים לתהליכים היסטוריים שירשמו עוד לדורי דורות".

תוכן שאסור לפספס
125 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
יהיה כיף חבל על הזמן, תרופות מהגמרא והרמב"ם, צבא על ידי גמרא ותהילים, מים מהבאר כמו אבותינו, חשמל לא צריך, למגפות נתכחש כהמצאה של הגויים, בתי חולים מיותרים, עדיף להקים ישיבות, תקשורת - אין בעיה נשתמש ביונות דואר כמו אבותינו, נחיה במערות כבעבר וכו'. אין ספק, מדינה שיהיה תענוג גדול לחיות בה, הכל בכח ה
מעולה11.11.20
מזכיר את דברי התנא רבי עקיבא לפני שהחל ללמוד, ׳תן לי ת״ח ואנשכנו כחמור׳
311.11.20
חצוף ורדוד
יהודי11.11.20
התגובה היחידה לתגובה שלך היא מה שאמרו חכמים גדולה שינאה ששונאים עמי הארץ את תלמידי החכמים
שוקי11.11.20
מדינת ישראל לא תצטרף לבזבז 16 מיליארד שקל, לטיפול בפשע החילוני. בתי הסוהר לא יאכלסו עשרות אלפי עבריינים העולים למדינת ישראל 120.000 שקל לעבריין. והסכום העצום שיחסך ינתן לרווחת משפחות ברוכות ילדים. איזה כיף יהיה..
יהיה כיף גדול..09.02.21
41
אח, איזו מדינה תהיהאז. ויזניץ יהיו בסיירת מטכל, בעלז יהיו טייסים, והליטאים יהיו בכוח המחץ של השריון! יעקב משה קלפהולץ יהיה ראש הממשלה, ובורך זורח שטינהרט יהיה הרמטכל. אח, נהיה אור לגויים ממאש! ההיליגע מדינעעעה!
יעקב11.11.20
לא יצטרכו סיירות מטכ"ל, ורבבות חיילים לא ימצאו את מותם בשדה הקרב. החרדים יסתדרו עם הערבים טוב יותר ממה שהם מסתדרים עם המיעוט האנטי דתי המצ'וקמק, המונה 3.4% מכלל אזרחי ישראל היהודים.
אתה טועה...09.02.21
חזקקקק
אילה11.11.20
לא יצטרכו את כל אלה, טיפש. ואם אתם כל כך מתחננים אנחנו מוכנים להשאיר אתכם בעבודות סוג ג כדוגמת צבא
311.11.20
40
מה זה חוסר האמונה הזאת?? עוד היום יבוא משיח בעז"ה (אני לא חבדני"ק) ואז כל עמ"י יחזור בתשובה וילך בדרך הישר אז אם כבר צריך להגיד שהאוכלוסיה היהודית בעוד 40 שנה תהווה כ 32 אחוז מכלל העולם. שנזכה במהרה בימינו אמן!!
יהודי11.11.20

הצגת כל התגובות

39
חלום בלהות של ממש! מידע אישי - גם חרדים רבים פועלים במרץ להשגת אזרחות זרה. רוב החרדים מבינים שזה סיוט לגור במדינה חרדית. מספיק להסתכל על בני ברק כדי להבין שעזה תהיה גן עדן לעומת מדינה חרדית...
חלום בלהות10.11.20
תגידו, מה קורה לנו??? די כבר עם הפילוגים האלא!! די לשנאה הזאת!! כולנו יהודים שרוצים לעשות טוב כל אחד במקום שלו. כולם אהובים, השנאה הזאת לא תביא אותנו לשום מקום. רק למקום גרוע ורע יותר! כל אחד באמונתו בו גדל צריך לשאול את עצמו איפה הוא יכול להשפיע טוב בעולם. ולא לחנך מבוקר עד ליל את השני. חבר'ה תת
אחד11.11.20
בני ברק בתחתית מפת הפשע הארצי מהגדולות בערי המדינה ללא תחנת משטרה .... סיוט זה הררי פשע ופריצות לרכוש כל לילה עולם תחתון וסירחון עליון הלוואי כל הארץ חרדים
מוישה11.11.20
אתה מוזמן לגור בעזה, יקבלו אותך בזרועות פתוחות
חיים11.11.20
יחיו הקנאים ויסבלו
דוד11.11.20
רבות מחשבות בלב איש ועצת ה היא תקום אל תעשו חשבונות האל
meli10.11.20
38
יהיו הרבה יותר, גזירת ה' אמת ונבואות השקר - דמיונות! החילונים יורדים מהארץ לעסקים ובילויים, הארץ תהיה רק לחרדים ובעלי תשובה!
נחמיה11.11.20
שכחת את הערבים חמוד, אם תקום מדינה חרדית תוך שניה היא תיעלם, אם הם ישאירו אתכם בחיים ולא ישחטו את כולכם, הם יהפכו אתכם לעבדים נרצעים שלהם. דמוקרטיה, זכויות, תקציבים... חפש... אגב, כבר היום אתם יכולים לעבור לרמאללה ולהנות משלטון ערבי, למה אתם לא נוהרים לשם בהמוניכם? מדינה חרדית לא תקום כי אתם לא יו
שכחת משהו?11.11.20
הערבים נגד ציונים ! לא נגד יהודים!! לא צריך לייצר מסמר ניתן לייבא זאת מסין!!
חילוני מדקלם11.11.20
שאלתי למה אתם לא רצים בהמוניכם לרמאללה וג'נין, ממה אתם מפחדים הא? הערבים הרי לא נגד יהודים, הם יתנו לכם תקציבים לישיבות ולכויללים ויתנו לכם זכויות ובכללם זכות הצבעה. לכו תקימו ישיבה בעזה, תורה מגנא ומצלא, מה מפריע לכם?! מאיפה תשלם על המסמרים, משנורר?! גם טנקיסטים תייבא מסין? התגובות המגוחכות שלכם
שקרן!!11.11.20
כי אנחנו בניגוד לסמול הכפרני לא רצים לנגב חומוס ערבי בג'נין ורמאללה. גם לא מתגעגעים למילקי הברלינאי-בניגוד לכם. את ה'תענוג' המפוקפק הזה משאירים לכם בכיף..
כי..09.02.21
אתם באמפריאליזם הבולשביקי הפכתם מיליוני ערבים לפליטים,,הצתתם אש נצחית של שנאה ואחרי כל זה אתה רוצה שאעבור לגור אתם?... הרבה מאד מהחרדים עשירים ממך וממאות אלפי מחטטי אף בהסתדרות וכמובן מבטלני פקולטות ללימודי רוח ושטויות ....
חילוני מהונדס11.11.20
תענה לעניין טמבל! למה אתם לא רצים לאחיכם בעזה ורמאללה?!!! למה אתם לא מקימים שם ישיבות ודורשים תקציבים, למה?!!! ממה אתם מפחדים חבורת צבועים נאלחים שכמותכם! הם לא שונאים יהודים אמרתם, הם שונאים ציונים, אז יאללה לכו כבר, הם לא יגעו בכם לרעה! כשהחרדים יצליחו לעשות אלפית ממה שעשו הציונים במדינת ישראל תס
לעניין טמבל!11.11.20
בעלבונות והטחות ובשפה ירודה אתה מנצח.... וכבר ניצחת...... בטיעונים נכשלת.. תואם את החינוך הרקוב שבו גדלת .... !
חילוני מצוי11.11.20
37
שכחו להכניס את שכונת רמות שיש בה באזור השבעים עד שמונים אלף איש ש 99 אחוז חרדים !
אמנון11.11.20
36
ימות המשיח, ראיתי בספרים הקדושים, כי לפני ביאת המשיח, משפחה חילונית עובדת עם שני ילדים, תפרנס שתי משפחות חרדיות עם 8 ילדים למשפחה, הכסף לא יגיע מהמדינה, אלא מחשבונות הבנק של המשפחות העובדות. וכאשר הילדים החרדים ירצו להתחתן, שתי המשפחות החילוניות יתנו חצי דירה.
צוציק11.11.20
פחחחח.... מתי המצאת את זה????
תהילה11.11.20
אתה באמת צוציק
311.11.20
קראת הפוך, בספרים הקדושים שלי כתוב הפוך...
מוחמד אייזנבאך11.11.20
יא האבל. לך ותחרבש לאנשים אחרים, רק לא לי.
אילה11.11.20
35
השאלה אם זה לוקח בחשבון את הנשירה שרק מתגברת עם השנים
הולך להיות פה כיף11.11.20
השאלה האם זה לוקח בחשבון גם את ההתקרבות?
אילה11.11.20
34
שימותו הקנאים🐶🐶🐶🐶🐶🐶🐶
לאה10.11.20
33
יש טעות בחישוב מה עם חוזרים בתשובה יהיה 85% מאמינים 15% ערב רב
משה10.11.20
החרדים אבדו קשר ממזמן עם היהדות, החרדיות היא גרסה דעאשי"ת של היהדות. ה"ערב רב" האלה כפי שאדם בעל מוח חלול כמוך מכנה אותם, הם אלה שאתה פונה אליהם כשאתה צריך ניתוח או השתלה, הם אלה שמייצרים עבורך תרופות הם אלה שאחראים לכך שאתה וילדיך ישנים בשקט וכו'. הטמטום החרדי מתחרה רק בטמטום של דעא"ש. לא פלא שהחר
חרדי דפוק11.11.20
נניח שאתה צודק, אתה חושב שזה ברכה עצומה, עוד שניה תראה איך אתה טועה בענק. היום מתוך 100 אנשים בישראל, 12 הם חרדים. מאה האנשים הללו צריכים רופא, חייל, מהנדס, מדען כדי לקיים את עצמם. כל הפונקציות הללו לא באות מהצד החרדי ואין סיכוי שהם יבואו משם לפי תוכנית הלימודים של היום במגזר החרדי. דבר נוסף, מס ה
משה10.11.20
יפה הלואי
meli10.11.20
32
לכל המודאגים, במדנה חרדית לא יהיה צריך צבא, לא משטרה, לא בתי חולים ולא כלום, הקב"ה שומר וישמור עלינו על אפם וחמתם של כל הרשעים. החוטאים זקוקים למשטרה צבא בתי חולים וכו', ההולכים בדרך ה' פטורים מעול דרך ארץ כמאמר המשנה באבות. החצופים הכופרים חושבים שבזכותם אנו חיים?בושה וחרפה! לרשעים אין שום זכות קיו
במדינה חרדית11.11.20
וואווווו...... על זה לא חשבתי, יא טיפש, כל מילה מעידה על כך.
אילה11.11.20
עד היום חשבתי שהעולם קיים בזכות הכוס קפה שאני שותה כל בוקר. וואללה נתת לי כיווני חשיבה חדשים....
אה באמת?11.11.20
ראש דלעת
311.11.20
31
הענין הוא שלא מספיק שהילד לבוש שחור לבן צריך למלאות אותו בתוכן. לדוגמא: עשו חשבון שב8 דפי גמרא ליום מסיימים את הש''ס בשנה, עכשיו בגמרא מבוארת (שוטשטיין, מתיבתא וכדו') לוקח רבע שעה לגרוס (בהבנה מינימלית) עמוד, דהיינו 8 דפים בשעתיים ביום בלבד!!! עכשיו בואו נחשוב: לבן ישיבה יש כ12 (10 או 8) שעות פנאי
משה בן אברהם11.11.20
רק בור ונבער יכול לכתוב שטויות כאלה, רפואה לא ניתן ללמוד מהגמרא, טכנולוגיה לא ניתן ללמוד ממדרשים, ביולוגיה וכימיה לא נמצאות במשנה וגם הפיזיקה לא נמצאת בתנ"ך. רק טמטום חרדי מצוי יכול להביא לכתיבת שטויות כאלה. מדינה חרדית, אם היא תשרוד שניה אחת, תהיה נחותה מכל מדינה אפריקאית ולו הנחשלת ביותר.
עוד דפוק11.11.20
רק כך נשתלב בהנהגת המדינה
צודק11.11.20
30
מאיפה יבואו הרופאים מפוניבז' ומיר? ומי ייצר חשמל - חסידי ויז'ניץ? וטייסים וטנקיסטים מאיפה, מחסידי בעלזא? כבר אמרו חכמנו, תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה ממנו. כמעט כל החרדים נכנסים לקטיגוריה הזאת. ילד לפי חז"ל זה אפילו גדול אבל סמוך על שולחן אביו (בבא מציעא יב:), החרדים לא מסוגלים לעמוד בכוחות עצמ
ורופאים מאיפה?10.11.20
כשטוף מוח מתשקורת חילונית לא השכלת מעולם להבין את החרדים!! ההקדשה המוחלטת של החרדים לתורה נובעת אך ורק מהזנחה ודחייה של כל העם מעיסוק בתורה... ברגע בו חרדים יחושו בטחון בשרידות תורת הנצח , הם ידאגו לחיי מעשה כמו ואף יותר מהאחרים עקב תרבותם המשובחת.
בני סלע11.11.20
כבר 200 שנה שאתם רועדים ומקללים את ההשכלה. אשי דעא"ש פונדמנטליסטים לא יכולים להפוך למשכילים, להגות בתורתם של גויים רח"ל? לחשוף אתכם למקורות ידע שלא מגיעים מהרבנים שלכם? איזה רב חרדי יתיר דבר כזה? מאותו הרגע תגלו שהרבנים שלכם רחוקים מלהיות אורים ותומים, הלזה יקרא חרדי פונדמנטליסט?!!!
סע סע11.11.20
29
קלטוו בכפר חבד כולם חרדים חוץ מ-7!!!! גדוללל
רותם10.11.20
28
לא מתאים לאתר חרדי לכתוב כותרת "כמה יהיהו בשנת 2065" ועוד כעין אלה. חרדי מאמין בה' לא מנבא מה יהיה מחר. אנחנו מתפללים לה' ובטוחים בו שנפרה ונרבה, אבל אנחנו לא "יודעים" שיהיה ככה וככה. תתאר לעצמך אם מישהו היה כותב כותרת כעין זה בשנת תרצ"ט.
חסיד שפוי11.11.20
החכם עיניו בראשו והכסיל בחרדיות הולך. תפסיקו לדחוף בכח את האיסלאם המטומטם ליהדות!
חכם עיניו בראשו11.11.20
תפסיקו לדחוף בכח את הנצרות המטומטמת ליהדות החכם חרדי והכסיל (מילה מהמשנה) בחילוניותו וריקנותו הולך
311.11.20
27
חחחח, אוי ואבוי,הבטלה תשתלט על העולם,הגניבות,הקומבינות, השם,ההתפרעות בכבישים,השנאה,הגזענות,וא הקב"ה חלילה יהפוך את סדום ועמורה,,,,
יוני11.11.20
או את יוני ועמורה
אילה11.11.20
חחחחחחחחחחחחח
יעל11.11.20
26
לפני 200 שנה כל היהודים היו חרדים. היום אולי 5% מיהודי העולם הם חרדים. מה קרה? הציצו מחוץ לגטאות וגילו, בניגוד למה שסיפרו להם בגטו, שיש לעולם בחוץ מה למכור. החרדיות של היום לא הפיקה לקחים מהעבר, גם היום ה"חינוך" החרדי בנוי על הסתרת מידע והגבהת החומות. מעולם אף אחד לא ניצח במלחמה בדרך של מגננה. ממיל
לפני 200 שנה10.11.20
לפני 200 שנה כולם היו לבושים ככה. דגש על ה"לבושים", ולא רק יהודים.
א11.11.20
25
צריך כבר עכשיו לתת אוטונומיה לחרדים, לנתק איתם כל מגע, שיסתדרו לבד - צבא משטרה בתי חולים חשמל מים ביוב וכו', הכל עליהם. חרדים כמו הערבים - לא מסוגלים לבנות, רק להרוס, כל גן עדן פורח הם יודעים להפוך למדבר, עזובה עוני לכלוך התקרבנות בורות ובערות ובעיקר השענות על ניסים כתירוץ לאפאתיות ולהיעדר עשיה - הם
אוטונומיה עכשיו11.11.20
נסתדר יופי בלי הטובות של הרשעים, חסד לאומים חטאת! אצל החרדים כולם אנשי ספר, עוד תראו שכולם ירוצו לחיות במדינה החרדית!
נסתדר יופי11.11.20
נכון. תסתדרו גם אתם בלי רבנות, חברא קדישא, מוהלים ורבנים שישאו הספדים מעל הקבר שלכם.
מיכל11.11.20
תסתדרו בלי זק״א, הצלה, ומד״א שרובו חרדי אתם הרי משתמשים בהם בקביעות בשכונות הפשע שלכם בדרום תל אביב
311.11.20
24
זה היה משנה קצת.גם מגדל העמק
חסר חיפה וכרמיאל.11.11.20
23
מה נכנס בתוך הקטגורייה 'חרדי'??? למשל מישהו בלי מידות שמחטיא רבים אבל לבוש שחור-לבן נכנס לקטגוריה? ולהפך אדם בעל אמונה אמיתית עצומה ושומר מצוות, אבל לא מתלבש שחור-לבן (בלשון המעטה..) נכנס לקטגוריה??? תסבירו..!!! וגם- מה עם בעלי תשובה שיש- ובעזרת השם עוד יהיו מלא-??? עד 2065 כבר יבוא המשי
אוקי10.11.20
סופרים לפי מי שבוחר ג' או ש"ס..............
חיים11.11.20
22
צר לי לאכזב אותכם, אבל בכל 100 שנה, בא איזה נסיון גדול ליהדות החרדית, והרבה נושרים ונופלים ממנה, לפני 300 שנה זה היה כת שבתי צבי, שהרבה חרדים נפלו בזה, לפני 200, 150 שנה, התחילה ההשכלה ואז רפורמים, אחרי זה הגיע הציונות והחילוניות, שגם נגסה ולקחה 45 אחוז מהחרדים שנהיו חילונים, ואז אחרי השואה היהדו
יהודי פשוט!!!!!10.11.20
נו... יהודי יקר אל רק תדבר, למה יש לך אינטרנט? למה אתה לא פותח גמרא במקום לשבת ולכתוב? ככה באמת אין סיכוי שנהיה רוב במדינת ישראל.
אילה11.11.20
לא פעם בכמה זמן אלא יצר הרע שבכל יום
צבי11.11.20
פעם בכמה זמן יש משהו גדול, אתה מודה שלפני עידן האינטרנט לא היו כל כך הרבה נושרים, אלא אם אתה עיוור, זה המציאות, פעם היו נושרים רק בגלל תאווה, אבל היום בזכותהאינטרנט שמפרסמים שם כפירה אפשר למצוא חרדי לבוש כחסידי עם פיאות והוא כופר שאומר שצריך לשרוף זוהר הקדוש בשבת, כן כן, מזעזע, מדובר על אחד בנש"ק מ
א11.11.20
21
ההתנהלות החרדית בזמן הקורונה הראתה חד משמעית שמדובר בעדר ללא רועה, אין משמעת אין סדר, כל רב עם כמה חסידים כבר רואה את עצמו משה רבנו של הדור. בקיצור כמו הפלנגות של הפלסטינים, כל אחד עושה מה שהוא רוצה וטוען שעושה זאת בשמו של הקב"ה. מדינה חרדית פירושו מלחמות אזרחים עקובות מדם, מחלוקות בלי סוף, גזענות
לקחים מהקורונה11.11.20
הייתי מציע לכבודו המטיף לעסוק בסירחון החילוני בהררי הפשע ובמאות הנרצחים שם כל שנה!! עזבו את החרדים הם טובים מכם בשנות אור בכל תחום!
אביעד משה11.11.20
בנוגע לרוצחים - כולם עושים קידוש בשבת, הולכים לבית הכנסת וממלאים את השורות של "בעלי התשובה"... אגב, גם אצל הכבשים אחוז הרוצחים אפסי, מי שממילא לא עושה כלום גם לא טועה.
לעניין טמבל!11.11.20
עושים קידוש בנוסח חילוני כפי שלמדו בחינוך חילוני רקוב
אלון קסטיאל11.11.20
עוד פודל של התקשורת
311.11.20
20
מה אכפת לי כמה חרדים יש וכמה יהיו כי העיקר ומה שחשוב זה כמה יהודים יהיו בארץ
א איד11.11.20
יפה
מ11.11.20
19
בן פורת יוסף בן פורת עלי עין.... כן נרבה וכן נפרוץ.
אילנה10.11.20
18
אין בורות יותר גדולה מהשם הקטגורי חרדי. לאוכלוסיה של מליון נפש שהמפריד בין חלקיה השונים של המגזר הוא היום רב על המשותף. מה עומד היום בבסיס הגדרת החרדיות ? מה שבעיני חרדים מסוימים לא מתקבל על הדעת הוא חלק בלתי נפרד מהחיים לחרדי אחר. עולם הערכים של חסיד חב"ד שונה במהות מזה של חרדי ממוצע כמעט באותה מ
דודו11.11.20
17
השמאל ברשות לפיד אומרים פן ירבה ואנחנו אומרים כן נרבה
310.11.20
16
שלא לדבר על עיירות, מושבים
ומה עם חרדים שגרים בערים מעורבות כמו טבר10.11.20
15
כן ירבה וכן יפרוץ. בלי עין הרע, ופרצת ימה וקדמה...., שתחזור עטרה ליושנה
בן פורת יוסף10.11.20
14
בסוף הכל מתאזן, יש הרבה נושרים
גד10.11.20
חס ושלוםם במקום לנבא שחורות תתפלל שיהיה לכולם כח להחזיק בחבלי משיח
נ11.11.20
13
למי שהגיב לי בכותרת "עוד דפוק" אם לא ידעת הרמב"ם היה רופא מלך מצרים, האברבנאל היה שר אוצר מלך ספרד, הרב אשר וייס (מצא בגוגל) מספר ששופט פנה אליו במקרה של בן שרצח את הוריו מהו לגבי ירושה והוא פסק לו מהכתוב "הרצחת וגם ירשת". גם תשאל שוטר וחוקר נוער היכן עיקר עבודתו בבתי ספר על פי התורה המיושנת או בבתי
משה בן אברהם11.11.20
הרפואה של הרמב"ם היא מגלינוס והפלוסופיה שלו היא מאריסטו ואפלטון. מה חשבת שהידע הרפואי שלו מהגמרא? נכון שהיום התפיסות שלהם מיושנות ופרימיטיביות ואף אחד לא משתמש בהם, אבל לפחות אתם לומדים את גלינוס אפלטון ואריסטו בישיבות החרדיות? ממש....
הרמב"ם11.11.20
רק דפוק ובור משווה את הרפואה בתקופת הרמב"ם לרפואה של ימינו. מותר לכל אחד להתעניין במשפט העברי, אז בגלל זה הפכת את השופט לאיזה חוזר בתשובה? כמה עלוב אתה יכול לרדת? עיקר התעסוקה של המשטרה היום זה עם המופרעים האנרכיסטים והעבריינים החרדים. בעבר יהדות ספרד הובילה את התפתחות האנושות והרמב"ם הוא עוד ביטו
עדיין דפוק11.11.20
סתם בשביל העניין שכל תורת הרפואה והפסיכולוגיה של ימינו מבוסס על דברים שאמרו גדולי ישראל לפני אלפי שנים, כן אני יודע שלא תאמינו כי מה לעשות שאתם באתם לתקוף כי כך מסיתים אתכם מבוקר עד לילה, אבל אני את שלי אמרתי
311.11.20
אפשר לכתוב מגילה ולכן אתמצת דברים הגיוניים ומוסכמים: עם תורה ללא מדע אפשר לחיות בכבוד ששת ימים תעבוד, שש שנים תזרע שדך, כיבוד הורים כבוד זקנים לא תרצח לא תנאף וכו' ואילו עם מדע ללא תורה אם האדם שנמצא מולי וארנקו נבראו מפיצוץ בטעות ללא בורא וללא מכוון מה יכול למנוע ממני לקחת מארנקו? או מה יכול למנוע
משה בן אברהם11.11.20
כאשר חילוני כותב לך > עיקר התעסוקה של המשטרה היום זה עם המופרעים האנרכיסטים והעבריינים החרדים.>> הוא שקרן!! שמתעלם מהסירחון החיוני ואוקיינוס הפשע שלו! ושקרן לא ראוי לתגובה כלל!
למשה בן אברהם11.11.20
סירחון? מי שמדבר, אי אפשר להקרב לחרדים ממרחק של קילומטר בגלל הסרחון שלכם. פשע? כל החברה החרדית חיה על גזל קומבינות פשע ורשע. לא לחינם הקב"ה מכה בעיקר בכם. אין צבור יותר פרוע מופרע וחסר עול כמו הצבור החרדי שעקף אפילו את הצבור הערבי בטמטום ובפרימיטיביות שלו. הקב"ה מצליח את ידי המדינה הציונית, הישג ש
סירחון?11.11.20
סיטואציה שתמיד מדהימה מחדש... מגזר חילוני עם מאות מעשי רצח כל שנה ורצח נשים, מטיף למגזר חרדי שאין לו 5 רציחות מקום המדינה ומעולם לא נרצחה בו אישה על ידי בעלה.... אין גבול לחוצפה...!
אלי פימשטיין11.11.20
עוד פודל של התקשורת
311.11.20
מחיר המלחמה בפשע החילוני עולה למדינת ישראל 14 מיליארד שקל בשנה. אלפי מקרי השוד הרצח והאונס במגזר החילוני עולים לא פחות.. תסתכל במראה-היא לא משקרת.
פשע?09.02.21
12
יהיה 100%. יבוא משיח.
אליהו11.11.20
11
ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. על אפם וחמתם המכוערים של השמאלנים הארורים.
ייייירר11.11.20
קצת הגזמת.
ע11.11.20
10
בלי עין הרע!!!! כן ירבו!!!!!
ru, 10.11.20
9
יש כאן הרבה תגובות על כך שהמדינה תתמוטט כלכלית. זה נכון. אבל זה רק חצי מהבעיה. לא יהיה דמוקרטיה, חופש ביטוי, וזכויות הפרט. השחיתות תחגוג בראש כל חוצות ומי שיעז לצייץ ביקורת יחסלו אותו כמו שיודעים לעשות בחברה החרדית.
ירושלמי11.11.20
הנה אתה מביע ביקורת תכתוב צוואה בקרוב נבוא לחסל אותך
תהילה11.11.20
אתה עמלקי כופר, דרך התורה זה לא דמוקרטיה! דמוקרטיה זכויות ושאר חרטות זה המצעות של גויים טמאים, מה לנו ולרשעים האלה?!!! תורת אמת נתן לנו, לגויים יש אתהשתויות שלהם. הבנת כופר?
אתה עמלק!11.11.20
דמוקרטיה תחת חונטה בגצי"ת דורסנית שנבחרה על ידי אפי נווה ...
דמוחרטא11.11.20
לפני זכויות הפרט {שמקורן בתורת ישראל} לא יהיו מאות רוצחים כל שנה כפי שזה היום בחילוני!! גם דמוקרטיה תהייה אמיתית ולא מזויפת וכפי שראוי עם סנהדרין ומלכות והפרדת רשויות ביניהם.... בקיצור עם תורת ישראל - גן עדן.
דניאל מעוז11.11.20
8
לפי איזה פסקים תתנהל המדינה, של הספרדים? אה, איזה ספרדים?של הליטאים? איזה ליטאים? של החסידים? איזה חסידים? והסיקריקים ונטורי חרטא יטמנו ידם בצלחת? חה חה חה. בקיצור תוהו ובוהו וחושך על פני תהום, הפלנגות אצל הפלסטינים זה בדיחה ילדותית לעומת מה שיהיה פה אם המדינה תהיה חרדית.
לא רציני11.11.20
7
חרדים הם בבחינת ילד קטן שאינו מסוגל לשאת את עצמו. כבר 2000 שנה שהחרדים נזקקים לשירותיהם של אחרים, החרדים בטבעם לא מסוגלים להתבגר. לכן הדיבורים על מדינה חרדי הם קשקושים ועורבא פרח, לא תתכן מציאות כזאת, רק המשיח יכוללהציל אותם מעצמם וגם זה ספק...
ילד קטן11.11.20
אתה באמת ילד קטן
311.11.20
6
כן ירבו...
shnby11.11.20
5
השאלה איך יראה חרדי אז, אם כבר היום אחוזים גדולים עם מכשירים חכמים והאינטרנט בכל בית . אולי נהיה מכונים חרדים ובאמת נהיה חילונים .(יש שיטענו שזה כבר היום).
דוד11.11.20
כבר יבוא המשיח!!! וכולנו ניהיה חרדים
ו11.11.20
צדיק'ל, מה לך ולאינטרנט? לך ותפתח גמורע ומישניעס. מה נהייתה לנו חילוני בתחפושת, אוי נו באמע'ס.
אילה11.11.20
4
ב2065 כולם חרדים משיח כבר פה!!!!
שושי11.11.20
בחישוב קצר בעוד כ90 שנה אנחנו נהיה כ80% אז את כבר מן הסתם לא תספיקי לראות אותו. אז למה את אומרת בכל יום אני מאמין? כנראה שאפילו שאנחנו לא רוב, אנחנו נקבל גאולה.
אילה11.11.20
3
צריך לפתוח ממ״חים ולדאוג להשכלה גבוהה, שהיו רופאים, מהנדסים, ומדענים חרדים. התהליך חייב להתחיל עכשיו. אחרת המדינה תהפוך לעולם שלישי.
אברהם11.11.20
כבר אמרו את זה לפני 30 שנה...
מרים11.11.20
2
חרדים אף פעם לא מתכננים קדימה, הם לא מסוגלים לראות למרחוק. הם לעולם לא יוזמים, הם תמיד תוצר של הנסיבות. הציונות היא אנטי תזה מחשבתית ונפשית לחרדיות הגלותית לכן היא הצליחה היכן שהחרדיות כשלה במשך אלפי שנה. ריבוי חרדי פירושו בריחת המוחות שאחראים לנס הזה שנקרא מדינת ישראל, תהליך שאגב כבר התחיל, להם אי
המדינה תתמוטט10.11.20
אתה מכיר את האמרה הידועה- אתה מפחד ממני, משמע אני קיים, כן?
אאא10.11.20
כמה חוסר ידע בהיסטוריה בסיסית של עם ישראל. לאורך כל השנים, עמ"י חי וקיים בזכות אותם אלו שהתעקשו לשמור תורה ומצוות. דווקא המלחמות הגדולות בהיסטוריה פרצו בזמן המשכילים וכל המתחכמים למיניהם. אז על איזו התמוטטות אתה מדבר??? השמש זורחת לחילונים בזכות לומדי התורה.
מיכל10.11.20
רק התייחסות נקודתית למה שנאמר שהציונות הצליחה איפה שהחרדיות נכשלה למשך אלפי שנה, ייאמר בתגובה כי החרדיות לא יכולה להיכשל במשך אלפי שנה. בו בעת שהחרדיות כקהילה אורתודוקסית קיימת בקושי 250 שנים. והחרדיות במתכונתה הישראלית ( חברת הלומדים) קיימת בקושי 60 שנים. ואגב מבחן התוצאה של הכישלון (לא של האורתוד
דודו 11.11.20
אורתודקסיה 250 שנה? הבית יוסף 500 שנה לא היה אורתודוקסי? מה הוא היה דתילוני סרוג?
מצחיק11.11.20
אנחנו ניפטר סוף סוף מהנבלות הסרוחות החילוניות, נקים פה בע"ה מדינה למופת שתוציא את הענים לכולכם. הבנת?
עמלק! נבלה!10.11.20
התגובות לתגובה רק מוכיחות עד כמה שהמגיב המקורי צודק...
התגובות לתגובה10.11.20
הציונות נוצרה אלפי שנים אחרי שהפכנו ליהודים שומרי תורה ומצוות במעמד הר סיני!!!! לך לבית ספר לרכוש השכלה יא אידיוט!!!
תהילה10.11.20
הנוסח מעיד על כותבו שהוא מזרוחניק ועל זה נאמר גדולה שנאה ששונאים עמי ארצות וכו יותר וכו אתם חבורת מפונטזים והוזי הזיות היחידים שבפנטיות מאמינים עוד במדינה
שתתמוטט11.11.20
לאיזה אתר הגעת?
ישראל10.11.20
בילבול שכל אחד גדול ברגע שאתה מגדיר את הציונות כהצלחה אתה מודיע שאתה טועה ולא יודע לקרוא את המפה כי אצל הציונים לא נשאר כלום בדור הבא שלהם והם הולכים ומכלים את עצמם בידים
אסף10.11.20
1. אתה טועה מציאותית, מי הקים את ארגון הצלה ? זק"א ? ידידים ? בית חולים לניאדו ? מעיני ישועה ? עשרות ארגוני רפואה ? ועוד.. ישיבות ? חיידרים ? כוללים ? זה שיש בכלל חדרים בעולם, זה רק בעקבות יזמים חרדים. [ברירת המחדל זה שנהיה בעלי תאוות כמוך ...] הרבה תכנון, ויזמות עומד מאחורי הציבור הענק בלע"ה רק מה
אורתודוקסי10.11.20
מי שייתן לך להמשיך לחיות בדקות הקרובות, יסתדר גם בלעדיך ובלעדי המוחות הקסומים שלך וחבריך, ומלאה הארץ דעה את ה'
עפ"ל10.11.20
1
כולכם מדברים שטויות אם יהיה פה רק חרדים [לא פייק חרדים] יבוא משיח וחבל על כל דיוני הסרק למיניהם
ג'פרי 11.11.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ומכסות, ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 21:16

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 19:20

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24