כיכר השבת

"ח"כים חרדיים, תתעוררו"

מחטף נגד קשישים וחרדים: השימוע של משרד התקשורת

האם משרד התקשורת יאפשר לשנות את ברירת המחדל, ולחייב שליחת מכתבים באמצעות המייל למעט אם הנמען מבקש לקבל מכתב בדואר? בעקבות השימוע, התקפה על השר יועז הנדל (ארץ)

14
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"א בכסלו | 07.12.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

משרד התקשורת מקדם מהלך להפסקת שליחת מכתבים ממשלתיים דרך הדואר כי אם דרך המייל, ככדי לשפר את השירות אך בדרך, מתעלמים מאלפי חרדים, שאינם מחוברים למרשתת, העלולים להיפגע מכך.

מדובר בשינוי משמעותי: אם כיום, ברירת המחדל מחייבת שליחת מכתבים דרך הדואר, אלא אם הנמען הסכים לקבל במייל, הרי שאם התיקון יאושר, ברירת המחדל תחייב שליחת המסמכים דרך המייל, למעט אם הנמען ביקש לקבל באמצעות הדואר.

באתר האינטרנט של משרד התקשורת, פרסמו לפני יותר משבוע הודעת שימוע, ולפיו, כל מי שיש לו התנגדות שחברות הסלולר ישלחו את ההודעות וחיובי החשבון שלהן דרך הדואר - למייל, שיגיש ערעור.

חוק הגנת הצרכן, סעיף 13 ב' אומר: "זאת ועוד, שהפרקטיקה מחייבת צעד זה, בין היתר ביחס לקשישים ומוגבלים שכלי המדיה והדיגיטל אינם לחם חוקם, והם אינם מורגלים באמצעי זה".

אך כעת, הצעד החדש אותו מקדם שר התקשורת יועז הנדל, מבקש להתעלם מהאחוז הקטן יחסית של הקשישים שאינם מחוברים לדיגיטל, למרות שהדבר עלול לפגוע בהם כלכלית - מה גם שהדבר יוביל לתקדים אצל הביטוח הלאומי, בנקים, חברות ביטוח ושאר הגופים השולחים הודעות חשובות בדואר.

יצוין כי גם הציבור החרדי שרבים ממנו אינם נגישים לדואר אלקטרוני, נמצא אף הוא ברשימת הנפגעים המרכזיים ממהלך זה.

מכתב השימוע שיצא מטעם משרד התקשורת

עסקנים וגורמי רווחה חרדיים מסבירים ל'כיכר השבת': "עגום לחשוב כמה זמן יבזבז הקשיש או המוגבל בניגוני ההמתנה למגוון החברות בהם הוא לקוח, ולקבל 'שירות' להסדיר את מבוקשו הלגיטימי לקבל חשבונית בדואר".

"יש חשש גדול שהחברות ינצלו את חוסר הנגישות של הקשישים לחשבונית המודפסת ולא יוכלו לעקוב אחר הסכומים הנדרשים מהם", מוסיפים אותם גורמים.

"יותר מזה", אומרים אותם עסקנים, "יש אלפי לקוחות מהציבור החרדי, שמחזיקים ברשותם טלפון סלולארי כשר שאינו מחובר לכלי מדיה, והם עלולים להיפגע מצעד זה - המהווה ניתוק של עשרות חברות כלכליות מלקוחותיהם החרדיים".

גורם במערכת הפוליטית המתמצא בנושא, מוסיף ואומר ל'כיכר השבת': "השר הנדל מגלה פעם נוספת חוסר פרקטיקה ונגרר ליוזמות ורפורמות שאינן מטיבות כלל וכלל עם הציבור".

"רק לאחרונה יזם השר הנדל שימוע נגד 'הטלפון הכשר' על כל הגדרותיו, ומאות אלפי לקוחות שרכשו במיטב כספם ומבחירה חופשית את ה'טלפון הכשר', ובא השר כביכול לעזור לאותם מאות אלפי לקוחות להבין את עצמם ולהבהיר להם את מבוקשם".

"השר הנדל שאמר כי איננו רואה מנוס מהליכה לבחירות לא מהסס לנצל את המצב השברירי ולבצע מחטפים שיפגעו בציבור החרדי, אני קורא לחברי הכנסת ולנציגי הציבור החרדי להתעורר - פן יהיה מאוחר", אומר אותו גורם.

במשרד התקשורת הסבירו את המהלך בכך ש"בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות המאפשרות שיפור הנגשת מידע והמגמה העולמית לצמצום השימוש בנייר ולהגנה על הסביבה - משרד התקשורת שוקל לשנות את ברירת המחדל של שליחת החשבוניות החודשיות הקבועה ברישיונות חברות התקשורת".

בנוגע לטענות המועלות בכתבה נגד הצעד, טרם הגיבו מטעם משרד התקשורת לפניית 'כיכר השבת'. אנו נפרסם את התגובה במלואה, אם וכאשר תתקבל.

תוכן שאסור לפספס
14 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
צדקו גדולי ישראל לפני השואה שאסרו על חסידיהם לרדת לארץ הציונית, כי ראו את הנולד שיאלצו להשתמש בטלפון מתוחכם כדי לקבל שירותי הציונים, מה שעלול להוריד את ילדיהם לשאול אם יגיע לידם.
רבינו07.12.20
12
אני לא רוצה להתחבר לחשמל, שיספקו לי נרות. אה, כן, גם תחבורה ציבורית, אני רוצה סוסים ועגלונים כמו שעשו אבות אבותינו! מה, לא? מחטף!!!! נגד החרדים!!!! גיווועלד!!!
ירמי07.12.20
11
רשת איקיאה העולמית החליטה שהיא יותר לא תדפיס קטלוגים מנייר, ככה זה, העולם מתקדם, איתנו או בלעדינו! וכמובן שהם עשו את זה נגד החרדים (אפילו ל׳קשישים׳ בימינו יש אינטרנט למי שלא מתעקש להשאר בימי הביניים).
שוקי07.12.20

הצגת כל התגובות

10
חברה תתעוררו. הטכנולוגיה הולכת רק קדימה. עוד כמה שנים לא יהיו חברות שמיצרות טלפון כשר. מה יהיה אז?? בשביל פחות ממליון לקוחות פוטנציאלים ברחבי העולם לא יהיה כדאי לייצר טלפון כשר. צריך למצוא פתרון חינוכי לבעיית הלכלוך באינטרנט לא זריקתו לפח.
יהושע07.12.20
9
אולי ימשיכו לנסוע בסוס ועגלה תפנימו זה עידן חדש גם מכוניות עושות תאונות דרכים תפסיקו עם דת החדש אסור מן התורה תחיו כמו לפני טריליון שנים עם סוס ועגלה בלי חשמל תשאבו מים מהבאר חדש אסור מן התורה יא אהבלים כל הגדויילים הדבילים באיסור תורה אמיתי של לא תעמוד על דם רעיך הם מזלזלים בזה שלא עוטים מסכות יש נ
ג'פרי 07.12.20
8
מה שמשרד התקשורת פועל נגד ועדת הרבנים, מתבקש בהחלט, רוב החרדים רוצים טלפון כשר, אבל לא כשר באופן שרירותי, מי שבא להם הם חוסמים ללא דין וחשבון לאף אחד.
צבי פרידמן07.12.20
7
מחטף??? לאן נעלם השכל??? כיום שהברירת מחדל היא לתיבות הדואר מי שאין לו תא דואר לא מקבל מכתבים במיל?! בוודאי שכן, החברות מחויבות להזין מען כל שהוא לשליחת מכתבים כדי ליצור קשר עם הלקוח. מי שאין לו מייל החברות או משרדי ממשלה יהיו מחויבים ליצור קשר בדואר,
אלי07.12.20
6
*מדוע לפחד מכל דבר "חדש"*. לא לדאוג, מתרגלים. התרגלנו לטלפון, לרדיו, לרכבת ואפילו למכונית. נתרגל גם לזה...
משה07.12.20
5
מי שמתעלם מצרכי הציבור הם הרבנים המעלימים את עיניהם מן המציאו שמיום ליום קשה יותר לשרוד בלי שימוש באינטרנט
רפאל07.12.20
4
יחסוך שימוש בנייר, אולי יפחית בעליויות והכסף ילך לדברים טובים יותר. גם ככה המציאות מתקדמת לשם ולא רק בישראל אנשים לא יתחילו לחזור אחורה, זה לא עובד ככה. כמובן שיש פתרונות לחרדים, אם חרדים יצאו מהקופסא ויטפלו בסינון, ויבנו מרכזים מיוחדים לכאלה שאין מחשבים יהיה אפשר לפתור את זה. אבל לעצום עיניים זה מ
לפי דעתי זה טוב07.12.20
3
צריך גם להחזיר את ברירת המחדל לרכוב על חמור ולא לנסוע באוטובוס
יהודה07.12.20
2
בשום אופן לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא א החכים החרדיים: מאיר פרוש, יעקב ליצמן, יעקב אשר, אורי מקלב, יצחק פינדרוס ישראל אייכלר, יצחק טסלר - שיתנגדו לרעיון העועים הזה. הציבור החרדי חייב להמשיך לקבל מכתביו בדואר הרגיל, והגיע הזמן להעיף את מנהלי דואר ישראל ולהבריא את הדואר החולה הזה.
יעקב פרידמן07.12.20
לפני שאתה יוצא בהצהרה כזאת, אולי תראה לי תשובה הלכתית מנומקת אחת (לא "דברי התעוררות חוצבי להבות") האוסרת שימוש בדואר אלקטרוני.
רפאל07.12.20
1
אפשר לשלוח לחרדים באמצעות סוסים, חמורים ויונות דואר, חס ושלום שלא יראו חילונים כי זה עלול לטלטל את תמונת עולמם הרכה והענוגה... חבורת דפוקים, תשארו אתם בעולם של עגלות וחמורים, העולם כבר מזמן לא שם!
אפשר לשלוח07.12.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24