כיכר השבת

מדוע פרצה המגיפה?

לקחת את החיסון נגד ה'קורונה'? תשובת הגר"י זילברשטיין

למה אין חשש מהחיסון לקורונה - למרות שמדובר בחיסון חדש שטרם נוסה כפי הצורך? חבר המועצת הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מסביר למה להתחסן - וגם, מדוע פרצה מגיפת הקורונה? (חדשות חרדים)

39
שימי שפר | כיכר השבת | ו' בשבט | 19.01.21
הגאון רבי יצחק זילברשטיין עם מרן הגר"ח קנייבסקי
הגאון רבי יצחק זילברשטיין עם מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך שיעור שמסר אמש (שני) הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, הוא התייחס לחיסונים נגד קורונה ולסיבה בגינה פרצה המגיפה.

הרב, התייחס באריכות לחשש המצוי והספק האם לקבל את החיסון או לאף ואמר בדבריו: "יקיריי האהובים, בימים אלו ישנה מבוכה גדולה בקרב הציבור בארצינו הקדושה, האם לקבל את החיסון נגד הנגיף הקטלני או שלא.

"ישנם הטוענים כי לא ניתן לסמוך על חיסון חדש שטרם נוסה בכדי הצורך, טענה צודקת. גדולי ישראל מאלו שהם רבותיי סבורים לא כך, והם סבורים, וכך פסקו כל גדולי התורה שאנחנו כפופים אליהם, כי יש לקחת את החיסון, ללא לעשות חשבונות".

הרב המשיך ודחה את הטענות המושמעות מפי השוליים, על כך שמטעים, חלילה, את גדולי ישראל ואמר כי "כבר הזכרנו בעבר את דברי הגר"א שכותב שאפילו שישנם כאלו שמרמים את גדולי ישראל, אבל שום תקלה לא תצא תחת ידיהם".

"ברצוננו לטעון", הוסיף הרב להסביר מדוע אין לחשוש מכך שמדובר בחיסון חדש, "שאכן יתכן שהקב"ה יתן חכמה לרופאים, כדי שפתאום תיווצר רפואה מיוחדת שאין צורך לנסותה, ואני אומר את הדברים על סמך דברי הגמרא במסכת יומא - 'גדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם', וכפי שמסביר בעל ה'שבות יעקב' שהפירוש הוא כפי שנאמר בספרים שעתיד להגיע חולי שלא כתוב עליו כלל בשום מקום, ומכיוון שהוא חולי חדש אשר לא כתוב, גם רפואתו נעלמה מעין כל חי, ועל כך אומרת הגמרא שגדולה התשובה שמביאה רפואה לעולם - ע"י תרופות שאין לאף אחד ניסיון בהם.

מרן הגר"ח קנייבסקי: צריכים להתחסן נגד הקורונה; לא לפחד (ללא קרדיט)

"גם רבי חיים פלאג'י כותב כי ע"י התשובה מסתלקים מידת הדין והרוגז, וממילא החולאים הרעים שישנם מתרפאים".

בשלב זה, התייחס הרב זילברשטיין לסיבה בגינה פרצה המגיפה ואמר: "והנה, בתקופה שלפני פרוץ מגיפת הקורונה, היו דברים שהרגיזו מאד את הקב"ה. היו ערים גדולות בארצנו שהוחלט לחלל בהם את השבת בפרהסיא ע"י הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כאשר מיום קום המדינה לא היתה תחבורה ציבורית בשבתות, מלבד בעיר חיפה שם חצי מהעיר הינם ערבים.

"אבל בעוונותינו הרבים הוחלט לחלל את השבת בפרהסיא בכמה מהערים, ועל כן יש לדעת שהחרון אף שמביא חילול שבת לעולם הוא נורא, ואין זה סוד שלאחר הניסיונות שכבר התרחשו בכמה ערים שהפעילו אוטובוסים בשבת, פרצה פתאום המגיפה, צעד שהביא לביטול המיידי של פעילויות רבות שהתקיימו בשבת.

"לאחר כמה חודשים המגיפה כמעט ונעלמה, ושוב התחילו ראשי ערים לנסות ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, ושוב בעוונותינו החרון אף הביא להתפרצות מחודשת של המגיפה ואת הגל השני במסגרתו בוטלו שוב התוכניות להפעלת התחבורה בשבתות".

לסיום, אמר הגר"י זילברשטיין כי "הקב"ה בורא רפואות, וכרגע הוא בורא דברים שאין להם שום ניסיון. ואם נשמור את השבת ונדאג לכך שלא יהיו דברים שירגיזו את האלוקים, אין ספק שבכוח הזה, הקב"ה יברא רפואות כדי להציל אותנו".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
הקב"ה סגר גם את הכוללים בתי כנסת והישיבות... חשבון נפש משהו???
שחורי20.01.21
28
לתגובה 1 המסכן. לעוד מסכנים בציבור . אתם יודעים דבר אחד ואני יודע דבר אחר. ולצערינו רבים ממחננו הקוראים לעצמם חרדים (???) חושבים או אפילו מאמינים שיענקי קנייבסקי מכתיב את ההחלטות. זה מאד נוח לומר את זה כי אז לא חייבים לציית לשום גדול בתורה. (כנראה שאתה לא מכיר את הסיפור על מדפיסי הש"ס בסלוויטא. א
יהודי פשוט מאד19.01.21
27
אם בגלל חילולי שבת בערים חילוניות אז למה החרדים נענשים יותר וגם הערבים וגם כמעט כל אומות העולם??
שלום19.01.21
לפעמים הקב"ה עושה דברים בעולם והכל כדי שישראל יעשו תשובה למשל כמו רעמים צומי וכדו' אפילו בסוף העולם כידוע ופה מדברים מגיפה ה"י על עם ישראל ואם היינו עושה תשובה כשהתחיל בעולם אז זה לא היה מגיע עלינו ה' ישמור עלינו ועל כל ישראל
יהודי20.01.21

הצגת כל התגובות

26
הקורונה - מהשם "כתר" לא הייתה אמורה לפגוע באף יהודי. נקודה. אחים צדיקים ההיו חזקים, השכינו שלום ורעות, יהודי זה קודש (בכל מובן דיקדוק המילה), והשם יאיר לנו את הדרך.
שלום20.01.21
25
לא הבנתי מילה ממה שהבאתם בשמו של הרב. א. מניין לנו שהדברים הובאו כהווייתם!? ב. מניין לנו שהמתפרסם בשם הגרח״ק נכונים!? ג. לא הבנתי שום הגיון או שכל ישר במה שנאמר בכתבה!
יפת20.01.21
24
יש אנשים שומרי תורה שתהיה להם מסיבת הפתעה בעולם הבא, יגידו להם אין לכם זכויות כמעט ואולי אף עם הרבה עברות. מדוע? משום שחז"ל אמרו שאדם שנכנס לסכנה, אם יהיה לו נס מורידים לו מהזכויות, ואותם אלה שלא נזהרים בקורונה ובכבישים וכו.. מורידים להם כנראה הרבה זכויות , וגם מסכנים אחרים! למשל יגלו בעולם הבא שהם
יהודי19.01.21
מי שנכנס לסכנה אף מועטת מאבד זכיותיו. והחיסון הזה היא כניסה לסכנה מועטת.
אכן20.01.21
23
עכשיו הכל ברור ומובן, המגיפה היא בגלל החילונים לא בגלל בתי הכנסת, לא בגלל החיידרים לא בגלל ר קנייבסקי
עכשיו ברור20.01.21
22
מבלי לחלוק על הנ"ל חלילה "מידה כנגד מידה" יש עוד דבר שמכעיס את הקב"ה ואולי סוף סוף יתעוררו מי שצריך... סגירת ישיבות סמינרים ת"ת וחיידרים אולי רומז שלכולם אבל כולם לא הולכים ללמוד, ולכולם אין כלום. ללא אפליות בין מי שסבא וסבתא שלו נולדו ב... פשוט בושה שיש בנים ובנות
יורם20.01.21
21
על החרדים לא מוטל לחזור בתשובה?הכל מושלם?
ללא שם19.01.21
20
מזל מודה שאנו עיורים
י20.01.21
19
אבל חקרו ובדקו את החיסון של פייזר והגיעו למסקנה שהיעילות שלו היא 95% (97.6%-90.3%), שבעה ימים לאחר קבלת המנה השנייה. כדאי לעדכן את כבוד הרב בקשר לעובדות. אולי דברי הגמרא לא נוגעים לחיסון הזה.
אברום19.01.21
אין טעויות לגדולי תורה
תשתוק 20.01.21
18
עם ישראל קדוש.... גם אם יש חילולי שבת הרוב מסורתי. עושים קידוש אוהבים את ה המון המון חסד גם בקהל הלא דתי.... אנחנו מוכנים
דנה19.01.21
כולם אהובים כולם קדושים כולם עושים רצון היצר הרע
כולם20.01.21
17
עם זאת אני אוסיף שבנוסף לערבים בחיפה יכול להיות שיש בסביבות 20 אחוז עולים שיכול להיות שחלקם הלא ידוע אינם יהודים.
בוזי20.01.21
16
מי שיש לו אפילו קצת אמונת חכמים מתחסן!!! ושיהיה רק רפואה שלמה לכל החולים, אמן!!!!
מאמין!20.01.21
אמן כן יהי רצון
אמן 20.01.21
15
בד"ה בשם הגר"א שום תקלה לא תצא מתחת ידי הצדיקים. זו סוגיא מפורסמת בחולין (ז ע"א) ובעוד מקומות ושם נאמר שאין הקב"ה מביא תקלה על ידי הצדיקים (וזה קצת פלא שלא זכר את המקור המפורש בגמרא)
עזרא סופר20.01.21
הבעיה היא מה הקריטריון של צדיק או גדול או מנהיג הבעיה שכל אחד בוחר גדול או צדיק או מנהיג לפי האג'נדה שלו
קריטריון20.01.21
14
עולם הפוך ראיתי, כששואלים שאלה רפואתית הרב אומר תשאלו את הרופאים, כאן שואלים את הרבנים ו... אין הדיין רואה אלא מה שעיניו רואות, וכי הרבנים יש להם זמן לשבת ולחקור את ענין החיסון?
דוד20.01.21
הבעיה שגם הרופאים לא יודעים ברור
הבעיה20.01.21
13
נכון הכל יכול להיות, אבל רק *יכול* להיות לא בהכרח שיהיה גם חיסוני הפוליו לא היו מוצלחים
כהנא19.01.21
12
איך זה הגיוני שאף אחד שם לא שם מסכות, הם מלא אנשים בחדר!!
אפחד בלי מסכות20.01.21
11
איני מבין בחשבונות שמים ואיני בכלל מבין בכל מה שאמר הרב, ואין לי עמדה, מלבד דבר אחד, בחיפה כמות הערבים היא בסביבות 10% ולכל היותר 15% ולא חצי.
בוזי20.01.21
10
באיזה דף בגמרא כתוב שהחיסון מותר, למה להטריד את הרב בשאלות שלא קשורות אליו. מה הצעד הבא לשאול אותו על השקעות בבורסה וכמה יצא ביתר נגד מכבי ??
מאי19.01.21
9
מדרש ילקוט שמעוני - שמואל ב' כ"ד ויבא גד אל דוד ביום ההוא וגו' - כל אותם אוכלוסין שנפלו (במגיפה בימי דוד 70 אלף) על ידי שלא תבעו את בניין בית המקדש. ראה שם באורך ...
Y20.01.21
8
לגדולי הדור יש סייעתא דשמיא לכוין מה הקב"ה רוצה מאיתנו וגם האדמור מויזניץ אמר שהסיבה למגיפה היא כנראה ריבוי חילולי השבת.
יוסי20.01.21
7
לשמור שבת? החרדים שומרים שבת, הבעיה היא הח"כים החרדים שחושבים שתקציבים זה יותר חשוב משבת, אני סובר שעדיף שאברכי הכולל ילכו לעבוד חצי יום ויפסיקו לקחת תקציבים, כך יוכלו להציב לביבי עובדה: "או שבת במדינה כמו שצריך או שתשכח אותנו, ואל תנסה לקנות אותנו עם כסף, אנחנו לא צריכים טובות". הכדורגל בשבת כי עבר
דוד 19.01.21
אתה חושב? מי אתה ? רב ?אדמו"ר ? דעת תורה? סתם שבבניק מהסיקרקים ? תלך ללמוד קצת ואל תבלבל את הראש
יהודי20.01.21
6
ממש לא משכנע ... הפוך הוא לא עונה עניני גם גדול שבגדולים לא יכול ללכת נגד השולחן ערוך שפשוט שאסור לקחת חיסון שאין שום נסיון איתו וזה בלי כל הקונספרציות והלחצים שמופעלים על הציבור
שי20.01.21
5
אם המגיפה היא תוצאה של חילול שבת, מדוע היא פוגעת במיוחד בציבור שומר השבת ופחות בציבור מחללי השבת?
רובי20.01.21
4
למה הגר"י זילברשטיין עצמו לא התחסן?
נתי19.01.21
מי אמר לך למה אתה סתם ממציא
משה20.01.21
3
נכון חילול שבת אחת הסיבות, אבל אותם הרבנים שהתנגדו על המחאות שנעשו אף שהיה רק קבלת שבת, הם שותפים לחילול שבת. לא דיבורים נגד חילול שבת [בלה בלה] אלא מעשים בלי אלימות. מדוע לעצום עיניים, הרמב''ם כותב שעל כל צרה צריך להסתכל על מידה כנגד מידה. זו הלכה. כל אחד יודע שפגעו בפרנסה, החרימו, זרקו ממוסדות, בו
מתבונן20.01.21
2
קל מאוד לומר בגלל תחבורה ציבורית בשבת, כמו בכפרות ואנחנו ניכנס לחיים ארוכים, אבל אין צריך לפנים כמה אנחנו מתנהגים כזאבים בין אדם לחברו,ואין צריך לחפש אצל החילונים יש לנו בשפע על מה לחזור בתשובה! כל אחד יודע שחבירו צריך לחזור בתשובה , ורק צריך לראות במראה של חבירו שאתה בדיוק כמוהו!!!!!
יוסי 20.01.21
1
במחילה מכבוד הרב שליט"א : הערבים בחיפה הם כ- 11.4% ע"פ ויקיפדיה ,אז מדוע הרב שליט"א אומר שחצי מחיפה הם ערבים? בויקיפדיה כתוב שערבים מוסלמים הם 5.7% וערבים נוצרים הם 5.7% ואחרים 20.6% והיהודים הם 67.8% אשמח לקבל הסבר. אגב אני חוזר בתשובה והרבנים לימדו אותי לדבוק באמירת הנתונים. לכן וכו'
תקוה19.01.21
תמים תהיה עם אלוקך, רק עם אלוקך.
המבין יבין20.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24