כיכר השבת

השכנים בבניין הסמוך

האוטובוס השרוף: תביעת ענק נגד מכבי האש

התושבים הסמוכים לאוטובוס שבער אמש בבני ברק, החליטו להגיש תביעת ענק נגד איגוד כבאות והצלה, והמפקד המקומי, על כך שלדבריהם רכבי 'מכבי האש' לא הגיעו למקום (חרדים)

53
איציק אוחנה | כיכר השבת | י"ב בשבט | 25.01.21
האוטובוס הבוער
האוטובוס הבוער (צילום: חדשות כל העולם)

לאחר חצות הלילה אמש (ראשון), כאשר נוער השוליים בבני ברק הציתו אוטובוס, בסמוך לבתי מגורים, מכבי האש התמהמהו במשך שעה ארוכה מלבוא - למרות הסכנה הגדולה לתושבים, כעת, התושבים מגישים תביעת ענק.

האוטובוס של חברת אפיקים, נשרף בלב העיר בבני ברק מבלי שכיבוי אש הגיע למקום, אפילו שתחנת כיבוי האש נמצאת מרחק מטרים ספורים ממקום האש, כך טוענים השכנים בבניינים הסכומים, ששכרו את עו"ד יוסף ויצמן שייצג אותם נגד מכבי האש ומפקד התחנה.

זאת בעקבות ההחלטה שלא להוציא כבאיות בשעה שהאש דולקת באמצע הלילה, ועשרות תושבים על ילדים נאלצו לרדת לרחוב בקור קשה של ימי ינואר, וללא כל הגנה.

לטענת התושבות, כיבוי מהיר של האש ע"י לוחמי האש, היה מונע את כל עגמת הנפש שעברו, והיה יוכל לסיים את האירוע תוך דקות ספורות.

במכתב מציין עו"ד ויצמן שמדובר באירוע חסר קדים, ולא יעלה על הדעת שתחנת כיבוי עירונית תמנע מלתת שירות כה חשוב של הצלת חיים.

הזעקה ללוחמי האש: "רק תוציאו את האף • האזינו לשיחה (תמונה: דוד קשת)

עוד במכתב ביקש עו"ד ויצמן לדעת מי הא הגורם שקיבל את ההחלטה שלא לצאת לאירוע. בדעת התושבים, כך כתב עו"ד ויצמן, לתבוע אישית את מפקד התחנה או כל גורם שאחראי לכך.

עו"ד יוסי ויצמן שמייצג את הדיירים אומר ל'כיכר השבת': "מדובר במחדל חסר תקדים של תחנת כיבוי עירונית שהתעלמה משריפה של אוטובוס שהיה יכול להגיע לאסון ענק".

"מפקד התחנה חייב להתפטר בדחיפות מתפקידו. רשלנות חמורה וחוסר אימון כפי שהיה במקרה זה לא מאפשרת המשך עבודתו עם תושבי העיר בני ברק".

עורך הדין יוסי וייצמן

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה לאירועים החמורים הלילה בבני ברק: "סגל הפיקוד הבכיר בכבאות והצלה לישראל רואה בחומרה את הניסיון לפגוע בכוחות החירום ולחבל בפעולות החילוץ וההצלה של לוחמי האש בעיר בני ברק".

"לוחמי האש פעלו הלילה במספר אירועים מבצעיים תוך שהם נזקקים לליווי משטרתי צמוד למוקדי האש ובמהלכם נרגמו רכבי הכיבוי באבנים על ידי פורעי חוק. בנוסף, חוו הלוחמים התגודדות אלימה של מפגינים מול תחנת הכיבוי בעיר שאף ניסו לפרוץ לתחנה תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש".

לסיום אומרים בכבאות: "האירועים אמש ובכלל זה שריפת האוטובוס נמצאים כעת בבחינה ובתחקיר לשיפור המענה המבצעי. נציב כבאות והצלה מבקש מהציבור לגלות אחריות ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע פעולות חילוץ והצלה מצילות חיים".

מכתב התביעה המלא

בשם מרשיי, דיירי הבניינים ברחוב כהנמן בבני ברק, הריני לפנות אליך כדלקמן,

1. המדובר באירוע שריפה חריג של אוטובוס, בלב אזור מגורים עם ילדים וצפוף, ללא כל מענה מכיבוי האש העירוני של בני ברק. מקור האירוע הוא קבוצת המתפרעים בבני ברק שהחליטה להפגין בבני ברק. ההפגנה והמצב הרגיש בבני ברק היה ידוע כבר בשעה 17.00 כבר מתחילת הדברים יכתב שהיה עליכם להיערך בהתאם, ולתאם את היציאה של הכבאיות עם גורמי משטרה, שחלקם נמצאים בכלל בתוך שטח תחנת כיבוי האש.

2. בתאריך 25.1.21. בשעה 00.58 לערך, עלה באש אוטובוס של חברת אפיקים. האוטובוס נשרף עם מיכל דלק. האש נכנסה לתוך הבתים של דיירי רחוב כהנמן במספרי בניינים 51,53 38,40,42, האש נכנסה ושרפה את התריסים וחלק מתכולת הבית.

3. דיירי הבניינים נאלצו לרדת באמצע הלילה לרחוב, עם הילדים, מבלי שהספיקו להתלבש כראוי, כזכור מדובר באחד מימות החורף הקרים. יודגש כי היו גם דיירים מבוגרים שנאלצו לרדת לרחוב בעזרת השכנים, ורעדו מקור ברחוב זמן ארוך עד לכיבוי של האש.

האוטובוס הבוער

4. מסתבר, שחרף מאות השיחות שנערכו לכיבוי האש בני ברק, הייתה התעלמות מוחלטת, ולא נשלחה ניידת לכיבוי, וזאת חרף העובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים ממקום האירוע, ואף באותו רחוב.

5. לטענת מרשיי, רכב כיבוי האש הגיע למקום השריפה רק בחלוף לפחות 50 דקות. פרק זמן ארוך ולא נתפס, שהיה יכול לגרום לאסון בלתי הפיך לתושבים, שזכותם החוקית היא לקבל שירות עירוני של כיבוי אש.

6. תחנת הכיבוי העירוני, שוכנת בשטח גדול במקום מרכזי בעיר, ומקבלת מאות אלפי שקלים בחודש מהתושבים מאגרות והיטלים שונים, חייבת לתת מענה עירוני לכל אירוע של שריפה.

7. לא יעלה על הדעת שאירוע כה מסוכן של שריפה של אוטובוס מלא דלק, במקום צפוף, בין בניינים גבוהים, באמצע הלילה לא יקבל מענה מידי מאת כיבוי האש העירוני, שזכות הקיום שלו הוא שירות של כיבוי שריפות בעיר.

8. נראה כי מדובר במחדל חמור, מחדל שיכול היה לגבות חי אדם. מרשיי הנחו אותי לבדוק את האירוע, ולתבוע את מלוא הנזק הבריאותי, הכלכלי והנפשי שנגרם להם ממחדל חמור זה.

9. כאמור בדעתם של השכנים לתבוע על הנזקים שנגרמו להם, נזקים כלכליים ונפשיים מהאירוע החמור, לרבות תביעה אישית למפקדי התחנה, אלו שקיבלו את ההחלטה להתעלם מאירוע חמור ומסוכן, ולהשאיר מאות תושבים להתמודד עם שריפה של אוטובוס.

10. בטרם ינקטו הליכים משפטיים כנגד המעורבים, לרבות תביעות אישיות כנגד מפקדי התחנה, אבקש לקבל תשובה בחוזר, את שם האחראי שקיבל את ההחלטה שלא להזניק ניידת כיבוי לאירוע, והאם מפקד התחנה, או דרג גבוה יותר היה מעורב בקבלת ההחלטות.

11. ככל וההחלטה להתעלם מהאירוע יצאה מגוף חוקי אחר, אבקש לדעת מי הוא הגורם ומה הסמכות שלו למנוע הצלת חיים של תושבים.

12. אבקש לקבל הסבר לאירוע החמור לרבות תשובות לשאלות לעיל, וזאת לא יאוחר מתאריך 1.2.21 שאם לא כן, מרשיי יאלצו להגיש תביעה כמפורט לעיל.

13. נא ראו בקשה זו, גם כבקשה לפי חוק חופש המידע תשנ"ח 1998 סעיף 1.

14. אין במכתבי זה מעבר למה שכתוב בו, ואין בו הסכמה או ויתור, וכל הכתוב בו הוא מדברי תושבי העיר.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
הייתי מבין את טענות התובעים לו החרדים היו עובדים ומשלמים מיסים כדי לממן את שירותי הכבאות במקום להיות לישיבות
אובייקטיבי26.01.21
כן: הרי ידוע לכל שאובייקטיבי הוא מי ששונא חרדים - כי הם לומדים בישיבות - אם זה לא נקרא אובייקטיבי - אז מה נקרא אובייקטיבי בדיוק?........
אוראל זר27.01.21
44
משהו נראה מאד חשוד בכל העסק הזה... חייבים דחוף ועדת חקירה חיצונית בלתי תלויה!
אובייקטיבי26.01.21
43
מכבי האש שקרנים נאלחים. מוסיפים חטא על פשע ומשקרים שתושבים מנעו מהכבאיות לצאת לכיבוי בזמן שאנשים באו לזעוק אל מול התחנה שתבואו כי בוששתם לבוא
עד ראייה25.01.21

הצגת כל התגובות

42
רכב כבאית עולה בערך פי חמישה מאוטובוס כך שאין שום היגיון לסכן רכב יקר שכזה אל מול אספסוף בריוני
רבותי25.01.21
41
נכון לדבר אתה לא יודע ....
גדעון25.01.21
40
לתבוע את מדינת ישראל באו"ם אם נכון שמשטרת ישראל לא הרשתה למכבי האש לפעול
ף25.01.21
39
מה לכם עם הכבאים הציונים והנאצים כמו שאתם אומרים.הם התעכבו כדי ללמד אותכם : תסתכלו על האש ותבינו את הטעיות שלכם.יפה מה שעשו.
אבאתו25.01.21
38
אין על מה לתבוע אחרי שרואים סרטונים מה עושים לכוחות הכיבוי והמשטרה ולנהג אוטובוס ובגיבוי של ראש העיר שמבקש מהשוטרים לצאת מהעיר תתעוררו כבר
אלי25.01.21
37
התגובה ההזויה היא שקרית ונלוזה. התחנה היתה מודעת לשריפה וקיבלה מרבים קריאה לעזרה אך המפקד החליט לא לשבש את משחק הששבש ולא לצאת לשום קריאה. עוד פושעים במדים.
יעל25.01.21
בגלל שש בש הוא לא רצה לשלוח ניידות? אשכרה הבנתי אותך נכון?
אוראל זר27.01.21
36
זה בחורי ישיבות כובע חליפה יעני לומדים תורה מהבוקר עד הערב
מנחם25.01.21
35
באמת?? מה חשבתם שהם יגיעו וירגמו אותם באבנים ...בוודאי שלא יגיעו ללא ליווי משטרתי למקום מסוכן
רלי25.01.21
34
מה הם אשמים שכמה מפגינים מחליטים להתפרע???? למה הם צריכים להסתכן???
ו25.01.21
אז שלא יקראו לעצמם מכבי אש: תפקיד של מכבי אש - הוא לכבות אש כידוע - ואם זה בדיוק מה שהם לא עושים - שיישבו וישחקו שש בש! אה - רגע.....................
אוראל זר27.01.21
33
הבוקר דיבר ברדיו נציג נהגי אפיקים (או הנהגים בכלל). אמר שהתקשרו לכיבוי אש שאמרו לו שקבלו הוראה מהמשטרה לא לצאת!!!!
לידיעת עו"ד ויצמן. ניתן לקבל הקלטה מרשת 25.01.21
מה ז ה ??????????????????
אוראל זר27.01.21
32
דוד
מה מספר הפלאפון של עורך דין ויומן?04.03.21
31
יש הקלטות שחושפות מפורש איך שהם קיבלו הוראה לא להוציא ניידות .. דם חרדים הפקר
יהוד25.01.21
30
הכבאים למודי נסיון של פגיעה ברכבים שלהם/ של נציגי השלטון, ח"כים, משטרה, אוטובוס, למה שיירצו להפגע מאבנים ביצים או אף למות , אין לכבאים משפחה וילדים? מי שהבעיר, שלא יתלונן כשהבעירה יצאה משליטה, מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער/ עיר שלימה
ארנון25.01.21
29
התביעה תידחה. אין ציווי על מכבי אש להתאבד כדי לכבות שרפה בבני ברק, בני ברק עיר ללא רחמים.
רבינו25.01.21
28
צריך גם לתבוע את ארגוני השמאל ששלחו את הנערים החילונים הפורעים
מאירו25.01.21
27
עכשיו אני מבין ... הנבלות האלו משתפים פעולה עים המשטרה הם מארחים אותם בתחנה בשיכון ה
שי25.01.21
26
המכתב מנוסח הכתיבה מאוד רהוטה ויסודית חבל שכך אינך יודע לדבר
שמעון25.01.21
25
זה ברור שהם קבלו הוראה להתעלם...פשע ללא תקדים ואסור לשתוק להם , נס גדול שלא עלה בחיי אדם,מנסים לעשות לנו בית ספר בגלל כמה מופקרים כנראה שהכבאים לא פחות מפיונרים מאלו שהציתו את האוטובוס כי הרי אם זה היה קורה בבלפור כל רכבי הכיבוי אפילו מחוץ לירושלים היו מגיעים...
איתן 25.01.21
24
אני חייגתי לכיבוי ולא הגיבו לי כלל בהלו כלום. הרימו את הטלפון אחרי המון זמן. וזהו. לא ענו. חמותי גרה ליד הכיבוי באהרונוביץ אנשים בכו לכבאים, והם לא יצאו. יעידו הסרטונים הקשים.
ד.25.01.21
23
חייבים לדרוש את פיטוריו של מפקד התחנה
מוישה25.01.21
22
ככה זה, זה מתחיל מאי גיוס חובה ממשיך בזלזול בהנחיות המדינה חסימות כבישים והשחטת רכוש, מדרדר לאלימות נגד המשטרה ושריפת אוטובוס - אל תתפלאו שבסוף גם המדינה תפנה לכם גב. בתקווה שתהיו אמיצים להחליף את ההנהגה שלכם
דני26.01.21
21
הרשע ושכניו
ללא שם25.01.21
20
הכל משמים. שיתבעו את ה' ששלח את נערי השוליים לשרוף האוטובוס ליד ביתם.
רבינו25.01.21
19
תפסיקו לקשקש בשכל יש שריפה חובה על מכבי אש להגיע לכבות! דיונים אחר כך!! אזלת יד נוראית ! בושה בושה
בל26.01.21
18
כל הכבוד למי שהחליט לתבוע את מכבי האש, די! יש גבול בזלזול בכבוד צלם אנוש, תבינו את המשטרה, הפלג מטשטש את הציבור ומשגע להם את השכל, בסופו של דבר ה"פלג" מזיק לכולנו, ואולי זו המטרה של המשטרה, שאנחנו נעצור את הפלג.. תכל'ס אנחנו סובלים מהפל"ג, הם אפילו לא מודעים לאיזה הרס ואנטישמיות הם גורמים לכלל האוכל
בני ברקית26.01.21
17
מדינה מטורפת כוחות הביטחון מחליטים להעניש את כל התושבים בגלל פורעים מטורפים.. פעם זו המשטרה שחובטת בכל הנקרה בדרכה.. והפעם אלו מכבי האש שלא מגיעים לאירוע מסוכן.. עד להיכן ההסתה תגיע.. תפסיקו תפסיקו להאזין לכלי התקשורת לערוצים המסחריים שכל מטרתן לגרום להסתה ופילוג..
ת25.01.21
16
למה שמכבי האש יגיעו? כדי לחטוף אבנים "מנערי שוליים" למה אתם לא תובעים את מי שהדליק את זה? תפסיקו לחפש אשמים...! בוא נתחיל להתנהג נורמלי!
יהודי מאמין26.01.21
כתבת שזה נוער שוליים ואחר כך אתה כותב. בוא נתחיל להתנהג נורמלי! אז אתה מהנוער שוליים הזה שצריך להתחיל להתנהג נורמלי?
מי אנחנו26.01.21
15
מדינה מטורפת כוחות הביטחון מחליטים להעניש את כל התושבים בגלל פורעים מטורפים.. פעם זו המשטרה שחובטת בכל הנקרה בדרכה.. והפעם אלו מכבי האש שלא מגיעים לאירוע מסוכן.. עד להיכן ההסתה תגיע.. תפסיקו תפסיקו להאזין לכלי התקשורת לערוצים המסחריים שכל מטרתן לגרום להסתה ופילוג..
ללא שם25.01.21
14
כאילו שיחקו ששבש פחדו על החיים שלהם
אין בושה25.01.21
כן - בטח..........
אוראל זר27.01.21
13
עיריית בב גובה אגרת שמירה. זה לא גזל?
ללא שם26.01.21
12
רק כך הם יבינו את תפקידם ואחריותם תביעה של עשרות מיליונים לכל השכנים ילמד אותם אחריות מה היא
מנחם 25.01.21
11
לא להתעלם מהנזקים הבריאותיים של גזים רעילים באויר משריפת האוטובוס וגרימת נזק עצום לנשימה של ילדים קטנים וזקנים. להכניס בתביעה.
לתשומת לב26.01.21
10
האם ההורים ששולחים את בניהם הסוררים לחוצות העיר להפגין ולהזיק עושים זאת, כי אינם מעונינים לקיים בעצמם מצוות "ושננתם לבניך", ו"למדתם אותם את בניכם" וכו' ושולחים אותם לחדרים ולישיבות הקטנות למרות סכנת המגפה ובזה מתחמקים מהוראת בניהם בעצמם בביתם ? ? ?
מי אשם ?25.01.21
אתה כנראה לא מעודכן . הנערים הללו ששרפו את האוטובוס -אינם חרדים בכלל!!!
התבלבלת!!!26.01.21
9
הקשבתי היום כל היום בתקשורת מילה לא אמרו רעה על הכיבוי אש רק על החרדים בבני ברק שמתנהגים בצורה מטורפת ועוד מביאים תשובה מגוחכת שהכיבוי חשבו שזה תלונת שווא ההתפרעות בבני ברק היה נוער צעיר שבכל מקום עושים נזקים אבל כיבוי אש שיתנהגו כמו פושעים במדים סיכנו חיי אנשים במזיד בזמן שעבודתם הוא להציל חיים לא
ט25.01.21
ב ו ד י ו ק!!!!!!!!!!!
אוראל זר27.01.21
8
צריך תביעת נזקים מהעבריינים שעשו את השרפה.
בושה25.01.21
7
קודם לתבוע את המציתים גם השחתת רכוש וגם הצתת שריפה בשטח ציבורי אם יעצרו את האנשים שהציתו יעצרו עוד הרבה שרפות
א 25.01.21
6
הרצחת וגם ירשת
djd25.01.21
5
שיתבעו את מי שעשה את השרפה!
אלמוני26.01.21
4
ולא לשכוח מה שמובא ב"כאן"שמנהל חברת האוטובוס התקשר למוקד ונענה שיש הוראה לא לצאת ...אך זה בדיוק מסתדר עם הטיעון של קריאת סרק שיענו לשופט..זה הזמן לתפור להם להם תצורה וכל מי שנפגע ...יתקדם לתביעה ....חרדים הם לא הפקר ....
המבין25.01.21
3
הקוזק הנגזל, כל העולם עוד חייבים להם, אם היו יורדים ומתנגדים למעשה הקיצונים המשחיתים כמה שעות לפני הבעירה לא היה להם שום סיכוי לשרוף. אלא עומדים על המרפסות ומגבים השתוללות, ודרוכים עם הטלפון לרגע שח"ו אולי החלון שלי יספוג ריח אש מיד להתקשר לכיבוי אש. נמאסתם נמאסתם נמאסתם בכיינים נצלנים שודדים
כיבוי אש26.01.21
2
משחקים בחיי אדם ה' ישמור חייבים לתבוע אותם
בני ברקי25.01.21
1
חה חה במקום לתבוע את הפורעים תובעים את מכבי האש.....גם אני לא הייתי מסתכן להירצח כדי לכבות אש של פורעים שהתושבים בחלקם הגדול תומכים בהם. אף אחד לא ניסה לעצור בהם.
אבא25.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24