כיכר השבת

אברך ליטאי מנתח

הניצחון של 'דגל התורה', ההפסד של כל השאר / טור

אחד הנתונים הברורים של הבחירות הללו הוא הירידה הדרמטית בכמות התומכים ביהדות התורה ובש"ס. איפה טעה מי שטעה, ומה היה אפשר לעשות אחרת? • אברך ליטאי מנתח ומפרשן (חרדים)

158
אברך ליטאי | כיכר השבת | י"א בניסן | 24.03.21
חגיגות הניצחון ב'יהדות התורה'
חגיגות הניצחון ב'יהדות התורה' (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הבחירות הללו מבררות לא מעט אמיתות חדות. הן מגלות למשל, שהציבור הערבי מאס במשותפת. שנפתלי בנט עושה המון רעש בחוץ ומביא מעט קולות בפנים. שהיושרה של בני גנץ עוד מדברת לחלק מהישראלים.

אבל כל זה פחות מעניין אותנו מנקודת מבט פנים-חרדית.

אחד הנתונים הברורים של הבחירות הללו הוא הירידה הדרמטית בכמות התומכים ביהדות התורה ובש"ס, שאיבדו יחד לפחות שני מנדטים יקרים מפז אם לא יותר. מאה אלף קולות נעלמו, נכון לשעת כתיבת השורות, ביום שלישי השבוע ולא נודע מקום קבורתם.

אלו נתונים עובדתיים שיש צורך לנתח אותם ולהבין איפה טעה מי שטעה, ומה היה אפשר לעשות אחרת.

בצד כל זה יש עוד נתון מובהק שממחיש עד כמה האנרגיה של דגל התורה, היכולת שלה ללכד מצביעים, והמשמעת של בוחרי המפלגה, הצילו את יהדות התורה מחרפה בסדר גודל היסטורי.

מניתוח של התוצאות עולה כי מצביעי דגל התורה שקיימו בהידור את מצוות "ככל אשר יורוך" הם העוגן המרכזי של יהדות התורה, והם אלו שסוחבים על גבם את הטלאים, הקרעים והשסעים של הסיעה החסידית.

גם מבחינה פנים-חרדית, בשנים האחרונות דגל התורה הולכת וממצבת את עצמה כקטר של הפוליטיקה החרדית האשכנזית.

נתחיל מהסוף, מהעובדות.

לראשונה בהיסטוריה, הסיעה הליטאית 'דגל התורה' נהנית מארבעה חברים קבועים בכנסת. לא תחת ערעור משפטי, לא בחסדי הנורבגי, ארבעה חברים קבועים.

הלאה.

יו"ר.

ח"כ גפני, מי שבמשך שניים וחצי עשורים נאלץ לשבת בצילה של אגודת ישראל, עבר לקדמת הבמה. הוא היו"ר של המפלגה, הוא גם יבחר הראשון את התפקיד שהמפלגה תקבל. מנגררת של המפלגה החסידית, דגל התורה הפכה לשחקנית המובילה.

מי מילל ומי פילל.

בימים בהם מדברים על משבר הנהגה בחברה החרדית, אי אפשר לברוח מהעובדה, שמקבלת סימוכין בנתוני הקלפיות, שהציבור הליטאי מאוגד תחת ההנהגה הרוחנית של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, וגם מצליח להביא הישגים שלא היו כדוגמתם מעולם.

הכוח של הגר"ח קניבסקי להביא קהלים חדשים ליהדות התורה זוכה שוב ושוב להוכחות בשטח עם מצביעים חדשים במקומות בלתי צפויים, שהגיעו לשם לא בגלל אהדתם לחסידות ויז'ניץ, אלא בגלל הערצתם למרן שר התורה.

וכל זה קורה בזמן שאחיותיה של דגל, אם זה אגודת ישראל, או ש"ס, מפגינות התנהלות שלומיאלית ומוזרה.

בואו נדבר קצת על מה היה כאן בחודשים האחרונים.

הברדק ביהדות התורה היה ידוע לכל דרדק.

החרד"לים שליוו את המפלגה בבחירות האחרונות חזרו למפלגות הבית שלהם, אם זה במסגרת עוצמה יהודית או סיעת "נעם".

אבל גם בתוך הבית היו לא מעט צרות.

אחרי שנה של קורונה הצטברו טענות מכל הסוגים והמינים: עודף אכיפה והיעדר אכיפה. נסיעות לאומן ועליה לציון הרשב"י. שושן פורים ותפילות פסח. כל האירועים האמוציונאליים האלו ישבו כמשקולת על המפלגה שהתקשתה לתת תשובות למצביעיה.

גם חוסר ההומוגניות בתוך המפלגה והעובדה שיש בה נישואי אי-נוחות בין החסידים לליטאים לא תרמה הרבה.

הליטאים כעסו על החסידים שכעסו עליהם בחזרה, המתחים הפוליטיים בתוך אגודת ישראל, בין ליצמן, אייכלר פרוש וטסלר, כולם יחד וכל אחד לחוד, לא הוסיפו דבר. במקום לבנות קמפיין שטח אמיתי, להרגיע כעסים וללכד את הציבור, הסיעה החסידית הייתה עסוקה בבוררויות שנמשכו עד הרגע האחרון ואחריו.

ההתנהלות הזו, פלוס מירמור שהולך ומצטבר בשנים האחרונות בקרב החסידויות המרכיבות את אגודת ישראל בעקבות ניוון בעסקונה, גרמו לך שלא מעט אנשים בבית, וגרוע מכך, הצביעו לסמוטריץ'.

בחלק מהערים החסידיות נראו אברכים בלבוש מלא שפועלים באופן גלוי למען הציונות הדתית. מראות כאלו, לא היו יכולים לעבור לולא המתחים הפנימיים ותשתית המרמור ברחוב החסידי.

בזמן שאגו"י דיממה מצביעים, תחושת ההזדהות של הציבור הליטאי הפגינה עמידות יוצאת דופן והתכנסה סביב מדורת השבט.

נכון, דגל התורה לא שלטה בכל ציוץ שעלה בטוויטר ולא העלתה לקבוצות הווטסאפ ישיבות בורקס של ישיבות צוות-היגוי-באנרים. לא כל סגן מנהל מטה דלקנים, זכה ללשכה ויח"צ סביב השעון.

דווקא ש"ס שאמורה הייתה להביא אקזיט משמעותי בבחירות האלה, כשהיא משחקת מול שער ריק, בלי מתנגדים, בלי מרמור של הציבור שלה, בלי שנתניהו שותה את קולותיה – מסיימת את הבחירות האלה בירידה דומה ליהדות התורה.

נראה שמישהו שם סגר חוזה שנתי להפקת תכני ווידיאו, ומנסה לחזור על התעלול השחוק הזה שוב ושוב. כמה פעמים בשנה אפשר להתרגש מקשישה שמדליקה נרות, וכמה מזוזות בקלוז-אפ אפשר לצלם בקמפיין בחירות אחד?

המפלגה סיפקה תכני שעשועים שאיש לא מבין למי ולמה הם נוצרו, ומי לכל הרוחות מרוויח מהם חוץ מהסטודיו שהפיק אותם.

והתוצאות, בקלפי.

במקום להדהד כל אמירה בנאלית של מנהל מטה או חבר מועצה, במקום לפרוט על נימי הרגש ולייצר גרסות כיסוי לקלאסיקות מזרחיות ישנות, דגל התורה יצאה לשטח ועבדה.

הציבור הליטאי, ואת זה כבר אפשר לומר בביטחון לאור התוצאות, הוא הציבור הכי מגובש וצייתן במרחב החרדי.

בלי הגוש הליטאי שנתן מאה אחוזי תפוקה, בלי טריקים ובלי שטיקים, יהדות התורה הייתה עכשיו מקימה מטה לספירת קולות מחדש יחד עם ירון זליכה בעל החלומות.

לא רק שהוא יוצא להצביע בהמוניו – הוא מתגייס במסירות למען ההצלחה.

מדברים הרבה על קמפיינים.

חוצן שהיה מביט אתמול באולפנים היה משוכנע שדרעי נבחר להרכיב את הממשלה. היה צריך לעצור את הפאנליסטים שלא יעלו על השולחן ויפצחו בריקוד קאדצ'קה. מהעבר השני היו מי שקוננו על הקמפיין של יהדות התורה ועל הירידה בכמות המצביעים.

מכיוון שאת הכסף סופרים במדרגות, קצת צניעות לא תזיק לאף אחד.

תוכן שאסור לפספס
158 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
126
במקום אברך ליטאי תכתבו אשכנזי ממורמר ומתוסכל שמנסה להשפריץ את התסכול שלו לכל הרוחות
איתי29.03.21
125
זה לא סגנון של אברך. מחילה. תואר אברך זה תואר קדוש שלא כל נער מקלדת עסקנון שסוגד לגפני יכול לנכס לעצמו
יעקב רוזנהיים25.03.21
124
כל המפלגות החרדיות יאבדו מצביעים ממערכה לחברתה.. הציבור מתפכח ונמאס שכל פעם מנופפים בתמונות גדולי הדור וצורחים גיוואלד ודקה אחרי הבחירות נעלמים. תתחילו לדאוג לציבור שבחר בכם
צופה עתידות24.03.21
לך תתייעץ עם אבישי בן חיים לפני שאתה צופה עתידות על הציבוריות החרדית, אם הוא יודע ללמוד מטעויות לא נראה לי שהוא ימליץ לך כל כך
יוסי29.03.21

הצגת כל התגובות

123
ואף גרוע מכך הצביעו לסמוטריץ'??? לא ניכנס למחלוקת האם צריך להצביע למפלגה חרדית אבל סמוטריץ' הוא בוודאי אדם ראוי ולדעתי אף יותר מהחכי"ם החרדים. אז רק אם אפשר לכבד אותו כי ההישג שהוא הגיע אליו מצוין גם בשבילנו וטוב שהם לא ישבו בבית ולא הצביעו כי ודאי שהוא עדיף על פני לא להצביע
יאיר24.03.21
122
תשקיע את זמנך בלימוד. בפוליטיקה אתה פחות מוצלח
ראש הכולל24.03.21
121
קשקשן
ללא שם24.03.21
120
שמכיר את כל הסרטונים של ש"ס מתחילה ועד סוף? סוג של דיבור שלא כ"כ מלמד על אברך מהשורה. לא שהוא לא כותב גם דברים נכונים אבל זה נראה שהוא מישהו מבפנים. כ"כ עמוק בפנים שהוא לא מבין כמה כל החשבונות האלה מעניינים רק אנשים כמוהו.
אברך ליטאי???24.03.21
119
כשתסתיים הספירה באופן סופי, ג' תהיה עם 6מנדטים. במעטפות הכפולות כמעטואין קולות חרדיים.
יענקל24.03.21
118
די כבר ,כמה עשרות שנים חבר כנסת צריך לכהן. צריך דם חדש עם מרץ שיפשיל שרוולים ויתחיל לתקן את מה שצריך תיקון...15 שנה חוק הגיור היה בבגץ...מתי ליצמן וגפני חשבו להעביר את החוק בכנסת....מה הם עשו כל השנים.
אבא25.03.21
117
מה הבעיה להסתכל על המציאות ולהפיק לקחים אמיתיים? הנציגים הליטאיים הצליחו להמאיס את עצמם בשלל פרשיות וחוסר מעש, בפרט גפני . ברגע שיחליפו אותם הכוח יכפיל את עצמו!
אוסף של שטויות25.03.21
116
נעבך!!! רחמנות!! איזה בת יענה!! שלא רוצה להכיר שהסיבה שכולם עזבו את ג' זה בגלל הליטאים האלו!!! בגלל הכותב הזה!!! שעוד חושבים שמישהו סופר לרגע איזה הוראה וסיבוב מהחצרות שלהם שרוקדים לחליל המדינה והפריץ סליחה הגאון רבי נתניהו!!! או שמישהו חושב לרגע שרבי חיים יודע מכל הנעשה בשמו!!! אלו הליטאים הם מחלל
חרדי אמיתי24.03.21
חזק!!
כ25.03.21
115
לא נאמר כמה ליטאים מודרניים הצביעו ט',מחל וכדו'
לא מחייב24.03.21
114
הנה שאלה לכותב, או לכל אדם אחר שיוכל לענות: אתה מגדיר הצבעה בבחירות כמצוות "ועשית ככל אשר יורוך". מלבד הבורות הנפלאה שלך בדברי תורה (רמב"ם למדת מימיך?), וחוסר הבנתך במקצוע שאתה מתיימר להיות מומחה בו - תורה, לא פוליטיקה - הבה נדון בנושא מצד אחר: אם קולו של הגר"ח, למשל, שווה - בוא נניח - 250 אלף קול
חנן. ב.24.03.21
113
סליחה על הדברים אבל הכל קישקושי הבל, הליטאים זה הציבור הכי מאוס בציבור, זה הציבור שהכניס ומשמר את כל המוסכמויות בציבור, זה הציבור שהכי מסוכסך עם עצמו, זה הציבור שהמום ועדיין לא מקבל את הבאאיות שעשו מר חיים קניבסקי, זה הציבור שבמקור כמעט ולא יודע מה זה לשאול רב, זה הציבור הכי חלש היום, ולמעט הסמינרים
דוד24.03.21
112
במקום שהחכי"ם בדגל ינסו להאשים את כולם בהפסד שלהם, יעשו בדק בית למה לא רוצים להצבבע להם? אולי זה מפני שהם מייצגים ציבור שלם אבל לא עושים כלום למענו???!! אי אפשר להתעלם מאנשים שיש להם בעיות עם הצבא או עם משפחות ברוכות ילדים או בעיות חילולי שבת ובעיקר שהם לא עמדו על שלהם ביחס המדינה לחרדים בקורונה! ש
אמת25.03.21
111
היי תעצור ותוודא עובדות לפני שאתה כותב מה שעולה בדעתך אני אברך ליטאי הייתי חבר ועדת קלפי בבית וגן שכונה על טהרת הליטאים "המאוגדים ומאוחדים" בבניין הקלפי שלנו לא הגיעו באף קלפי ל 60% !!! אז מה עם כל ההתאחדות והתלכדות ?? לא שהצביעו לסמוטריץ אלא לא הצביעו כלל ! תשאל כל מצביע ליטאי האם קיבל טלפון מהמ
ארי24.03.21
110
העובדה שליצמן בהיותו ראש המפלגה הביא יותר מגפני
ללא שם24.03.21
109
שס ירדה בגלל השאננות בציבור המסורתי בפריפריה. בערים החרדיות היא לא ירדה בקול אחד וכל מצביע מהציבור החילוני שהביאה הוא הצלחה שעוד 7 גילגולים לא תביא יהדות התורה.
אריה דרעי24.03.21
נכון לחלוטין
שירה25.03.21
108
"אברך ליטאי" חחח עיתונאי שחושש להביע בקורת בפה מלא
זאב24.03.21
107
זה ברור ש6 מנדטים מתוך ה7 שיש לג' זה נטו דגל התורה, אגודת ישראל שווה בקושי מנדט, והפעם אולי עוד פחות.
מישהו24.03.21
106
מה הוא יחצן של דגל בא לך תראה את האחוזים איפה ירד ותדבר איתי ישקרן
שסניק24.03.21
105
אתר הבית הדגלאי, אולי המרמור באגודת ישראל הוא על השתלטותה של דגל על מוקדי הכח. ומה אם 30000 קולותיהם של מצביעי עץ שהדגלאים החדשים הוציאו עליהם כתב חיסול ולא מנסים להשיבם לחיקה החמים של המפלגה. ואנא נסו לא להצית את אש
ללא שם24.03.21
30000????????? נפלת על הראש הם בערך5000 לא שווים את המאמץ
@@25.03.21
104
אם מפלגת ג' לא משנה החסידים או הליטאים היו מתייחסים גם לחרדי העובד הם ממזמן היו מקבלים כמה מנדטים טובים. אלא מאי הם מתעלמים מהם באופן קבוע. היחיד דמתיייס למגזר החרדי העובד היה סמוטריץ ןהוא זכה ביושר את הבחירות
חרדי עובד הוא גם בן אדם ולא מספר נעלם24.03.21
לא ידעתי שמשה ארבל נמצא אצל סמוטריץ
יוסי29.03.21
103
אז ככה: כחרדי לטאי שנחשב קצת מודרני אני חייב להוסיף את הנתון הזה: רוב חברי הצביעו בסוף ג' בגלל מרן הרב אדלשטיין שליט"א. אבל, זה היה מאוד קשה להם וחלק קטן אף הצביע לסמוטריץ, בטוחני שאם לא יהיה שינוי ערכי בחירות הבאות (שזה ממש בקרוב) התופעה תתרחב, מדוע? כי הגיע הזמן לעזור לציבור רחב זה גם במשך השנה, ל
חרדי גאה24.03.21
102
כתבה מגעילה
יאיר24.03.21
101
סליחה על הבוטות כרגיל שחצנות ליטאית אופיינית א. הטעות של פינרוס (התבטאות אומללה) והאובססיה של גפני להצהיא בכל רגע שהוא שמאלני גרמו למיאוס בקרב כלל הציבור הן הליטאי והן החסידי וכל זה ניכר בקלפיות של 2 המגזרים ב. הלוואי שהיינו לומדים מש"ס .. קמפיין נקי מבריק שגרם לשמירה יחסית על הקולות ( חכו לספירת ה
דניאל24.03.21
100
חי בסרט . בלשון המעטה. הניתוק שלך מהמציאות זועק הצילו
יוסי מירושלים24.03.21
99
ההבדל שההסתה האנטי חרדית לא אמורה לפגוע משמעותית ביהדות התורה שמצביעיה חרדים בשונה מש''ס שמביאה קולות רבים מהציבור המסורתי, שגם אם לא יעבור לליברמן, למה לו לא להצביע ליכוד או סמוטריץ' שלא עברו הסתה מגזרית (אישית פחות תופש, לראיה נתניהו, ליברמן ולפיד שמוכפשים, בצדק או לא, אישית אך לא מגזרית ולא איבדו
ש.24.03.21
98
לא הבנתי מה הסיפור של החולה הזה
???24.03.21
97
אני לא הבנתי, בתקווה שהאברך הלטאי הבין...............
אחד שיודע24.03.21
96
אוי כמה שאתה צודק
צבי24.03.21
95
מעניין למה לאברך הליטאי המורם מעם יש ביקורת על שס ואין לו טיפת ביקורת על ההתנהלות הליטאית המגעילה והדוחה הגזענית והמינסטרת שדואגת רק לעצמה ולא ואף אחד אחר גועל נפש
שירה24.03.21
94
ביתר החסידית 10% לסמורטיץ, ק"ס הליטאית 2% לסמורטיץ. נתון זה חוזר על עצמו כל מערכת בחירות. מי שמחמיר בגנרטור בשבת, בהפרשת תרו"מ מכל דבר, במעמיד דמעמיד בסוכה, בביטול תורה, מחמיר גם בעשית ככל אשר יורוך. ודרך אגב, לפי הנתונים במטה אגו"י [והתפרסמו בבמה מכובדת זאת], גור "שווים" 22000 קול, בעלז "שווים" 110
כמה שזה נכון24.03.21
93
אצל הלטאים יש יענקוש סליחה סגן השר שעושה צרות...וכל מה שהשמיצו את הגודא הוכח כלא נכון שהספרדים איבדו10000 קול לסמוטריץ ע”פ נתונים ובג’ הלכו חזרה כל המזרחונקים שהצביעו בעבר ג כיום שיש להם מפלגה משלהם זו חזרו ..אז עובדת שבחסידים והלטאים היה אותו דבר לסמוטריץ ולא כל הדיוט יגי מה היה ואתמחוסר הבנתו בעני
השם הוא האלוקים24.03.21
92
נכון
אני כבר לא בעולם הישיבות 16 שנים .אבל עד24.03.21
91
עשית לי כאב ראש, תחזור לגמרא תתפלפל שם, ודרך אגב אברכצ'יק, מידות, דרך ארץ ואהבה כנה לכל יהודי קודמים לתורה, איזה מתנשא אתה איףףף, תנמיך קצת את האף...
אליהו24.03.21
נהנתי!!!
ר25.03.21
90
שס הוציאה סרטונים מעולים שפרטו היטב על נימי הרגש של הציבור המסורתי. קמפיין שעלה הון רב ונכרך באנשי מקצוע. במקבילה, דגל התורה עסקו בתיסבוכי יח"צ עם גיורי צה"ל. קצת צניעות לטיאית לא תזיק
דובר הציבור החרדי24.03.21
89
כל כך הרב שטויות וחצאי אמיתיות בכתבה אחת.. לא שווה אפילו להגיב
ללא שם24.03.21
88
כמה שטויות!
וואו24.03.21
87
העלתם קרן ישמעאל ☪ ואין ממשלה בלעדי ערבים , כי בני ברק מכלוף דרעי דבקים בפשע שוחד ומרמה , מנדטים אוכל רוחני עדר פייעזר לא יירא
ניצחון השקרנים 24.03.21
86
9 מנדטים זה כשלון? למה אתם מנסים לצרף את שס לכשלון של דגל?!!!! שס חזקה ולולי כמה משתכנזים ורבנים שנתנו כאופציה את סמוטריץ, היינו עם 12 מנדטים!! אז איפה בדיוק הכשלון???
ינאי24.03.21
85
מודיעין עילית תוכיח: רוב מוחלט של ה 500 הקולות שעברו מג' לסמוטריץ' הם בקלפיות בברכפלד באזורים החסידיים.
מודיעין עילית 24.03.21
84
וואי וואי וואי כמה שחצנות, עוד מדבר על צניעות, כמה אתה מנופח?? אדיוט, על מה?? מפלגה עלובה?? פה פה פה פה פה הליטאים הליטאי הליטאים הכי טובים, כמה מסריח זה, אל תעברו את אחוז החסימה כל החרדים, השמש למחרת תזרח כרגיל, מי שרוצה להיות ירא שמיים ימשיך, אתם מיותרים, כל המיזם הזה מיותר, מי שטוב לו שיצביע, הכל
בלון נפוח24.03.21
83
על זה נאמר: סכסכתי מצרים במצרים..... שס מאז ומעולם הייתה תחת הנהגה אחתתתת
ללא שם24.03.21
82
מאמר אמיתי וקולע
אפשטיין חרדק24.03.21
קלע לנחיתות שלכם!!
יעל25.03.21
81
יכול להיות שאתה חי בהזיות, אבל אני נמצא בקרב ציבור ליטאי, וליטאי אנוכי, ורבים מציבור זה הצביעו לסמוטריץ, או שלא טרחו ללכת לקלפי, אתה יכול לתפוח לעצמך על השכם, אבל כדאי שתראה את נתוני ההצבעה במעוזים ליטאיים לפני שתקליד .
דוד24.03.21
80
לא מבין על איזו ירידה מדובר פה... ש"ס הביאה הישג יפה, וגם יהדות התורה קיבלה כמעט את ההממוצע הסטנדרטי שלה (בהעדר ציבור חרדל"י וטיפה חרדי שתמך בסמוטריץ'). המנצחים בבחירות האלו לדעתי, הם כחול לבן והציונות הדתית.
דוד מירושלים24.03.21
79
הרוב לא הצביעו הבידור. סתמו את האף והצביעו למען המשך רביצה של ח"כ עם משכורות שמנות להם ולמקורבים.
מנחם24.03.21
78
מה הוא בא לחפות על זה שהליטאים לא מה שהיו
יהודי חסידי24.03.21
77
איףף זה היה כל כך מתנשא דוחה ומגעיל. לא יודע מי זה אותו "אברך" שלא רוצה לחשוף את שמו אבל חלק גדול מהכיס זה דווקא מהבייס הליטאי היותר מודרני שלא רוצי לקבל אותם במוסדות ועושים להם פרצופים על כל צעד ושעל. הליטאים המודרניים עזבו את דגל לפנינו זה שיש אחד או אחת שתים בפייס שמעלים תמונה עם דגל לא מראה על
אויי24.03.21
76
הייתי ברחוב ולא ראיתי את הברק וההתלהבות של הליטאים למעט כ50 שליוו את הגר"ג ועוד כמאה שליוו את הגר"ח וגם זה לא התלהבות בחירות אלא התלהבות מהאישים. נכון שהחסידויות מפולגות אבל לאושרנו הרבה מהם מבינים ויודעים כי הבית איננו החרדים אינם חרדים לא עשו כלום ולא יעשו כלום אולי לקלקל למעט ג'ובים וכספים נאדה!
שקר קטן עליך!24.03.21
75
גם בגוש הליטאי יד ירידה מתמשכת מצד מצביע עץ שחלקם קשרו קשר אידאולוגי עם הקנאים. ולא נשכח את בציבור הליטאי מודרני שילדיהם לא מתקבלים לחיידר בגלל שאביהם יצא לעבוד. גם אלו לא מרגישים מחוברים למפלגה. בכלל ש"ס היא המפלגה החרדית שתחת דגלה חונים מגוון שלם של ציבורים בכפיפה אחת די להביט בדרעי מלכיאלי וארבל
לא תוכל להתעלם 24.03.21
74
האברך המנתח שליט"א כל כך עסוק בפוליטיקה הפנים חרדית עד שלא הבחין באנקדותא פשוטה שהיא היא סוד בריחת חלק מהחרדים לטובת סמוטריץ מה שהביא גם אותי הצעיר להצביע סמוטריץ והוא שיש תחושה עמוממה למטה בציבור שיש חוסר סימטריה מובהק בין המציאות ומה שחשוב באמת לבין השדר שמקבלים מהח"כים והעסקנים העסוקים בנושאי השק
שמעון 24.03.21
73
כתוב כאן: "גרמו לך שלא מעט אנשים בבית, וגרוע מכך, הצביעו לסמוטריץ'." למה בעיני הגברת הליטאי, להצביע לסמוטריץ זה גרוע יותר להישאר בבית?
איש יהודי24.03.21
72
וואו, כתבה זולגת יהירות והתנשאות....
אחד24.03.21
71
שסניק
ניראה כמו כתיבה של ירח טוקר הקיצר כתיבה 24.03.21
70
חחחחחחחחחחחחחחחח סוף סוף יש לליטאים דבר להתגאות בו..... שמחת חיים אין לכם........ רבנים אין לכם............ תורה תפילה גם לא..... בגלל קורונה.........(כן כן מגיפה קטלני......) יראת שמים לא היה לכם אף פעם....... יאללא מגיע לכם להתגאות בזה.........(אם זה נכון..............)
יהודי24.03.21
69
לא משנה האמת, אלא מה נראה האמת. ויש פגיעה בככל אשר יורוך, כי האינטרנט ומה שכולם יכולים לראות, פגע בהם מה שאומרים לנו, זה באמת מה שהגדולים חושבים. ואת זה לא יהיה ניתן לשנות. ולכן צריך יותר פתיחות. ויותר קשר בין הנציגים לבין המצביעים, על חשבון הקשר של בין הנציגים לבין בעלי המוסדות.
Victor24.03.21
68
מכיר ליטאי ,לומד בישיבה ,והצביע ט ,כמחאה
שלמה24.03.21
67
קשקשן ליטאי. כנראה שיטת הפלפול שלך השתלטה על כושר הניתוח וראיית האמת.
ללא שם24.03.21
66
הרבי מסטמר , עיניו ראו למרחקים
כמה כמה צדק הרב24.03.21
65
טול קורה מבין עיניך.... איך נתתם אתם!!! הליטאים!!! למנדט שלם של העצניקים ללכת לפח...אז בוא לפני שתטיף לחסידים שבהחלט יש להם חשבון נפש ארוך לעשות. תעשו אתם חשבון מבית איך נתתם לפלג הירושלמי לחמוק עם מנדט שלם החוצה ולא להצביע. נמאס כבר המתיחות בין הצדדים אולי אם הציבור יאץראה קצת אחדות בתוך הסיעה ווית
ללא שם24.03.21
תרגיעו כולכם לא יודע מי מכר לכם שיש לעצניקים מנדט כשהם סה"כ מקסימום 10000
@@25.03.21
64
די די כבר להיות ילדים קטנים על זה נאמר תרוצים של לוזרים מה זה כל הנאומים האלה קיבלתם 7 מנדטים יפה מאוד וזהו שקט מה עכשיו מתחילים לחפור
דודו24.03.21
63
איך הפכת כישלון להצלחה?
היל24.03.21
62
כן, הבנתי. אתה לא ממש אוהב חסידים
אבי24.03.21
61
מסכים איתך אם לא היה קושי עם אחוז החסימה דגל התורה צריכה לרוץ לבד...
חיים24.03.21
60
מטורף כותב מגניב...עלאק אברך...
אין לי שם מגניב24.03.21
59
בקלפיות מסויימות מובהקות של דגל התורה בצפון, למשל בטבריה, ישנה ירידה של מאות קולות לדגל. מישהו בדק למה? או שנוח לדבר על ש"ס או על החסידים...?
יוסי24.03.21
58
לא יודע מי זה האברך התמוה הנ"ל. אבל סילוף העובדות כביכול דגה"ת הביאה הישג משמעותי היא לא פחות משקר מוחלט. הגיע הזמן שתעשו בדק בית בתוך דגל מדוע ברחו כ"כ הרבה לסמוטרי'ץ עם כל הר' חיים שאתה מתאר בלהט. ולומר שש'ס התנאגה באופן שלומיאלי לזה כמובן אין צורך להגיב
סילוף עובדות24.03.21
57
חחחח, החסידים ימשיכו לרכוב על הליטאים. ירידת הדורות, הליטאים של היום סגרו את הגמרות ויצאו לעבוד לבחירות, סוחפים קהלים חדשים, עושים את זה הרבה יותר טוב מהחסידים, שיש להם מגבלות הלכתיות וחסידיות מה מותר ומה אסור. מצד שני, החסידים סגרו את הקלפיות, חוץ מכמה עסקנים שמרוויחים עדיין כסף מהבחירות פותחים מטו
גדרה24.03.21
56
אני לטאי מושרש והצבעתי לבן גביר בגלל שהיחיד שלא עשה כלום בקורונה זה היה דווקא גפני אז שלא יפיל על ליצמן ודרעי
חחחחחה24.03.21
55
לך לך.. תתקדם..
ללא שם24.03.21
54
קצת צניעות לא תזיק לאף אחד, גם לא לכתוב המאמר.
ללא שם24.03.21
53
יש לעיין מה העניין להדגיש בכתבה אברך ליטאי מנתח כדי להגיד שהם יותר חכמים מהציבור הספרדי? או שבגלל שכל האברכים הליטאים בטלנים אז רק הם יתעסקו בבחירות ממקום ללמוד? [לעניות דעתי נראה לי האופציה השניה שהם בטלנים].
יהודי24.03.21
הורס אתה...
אבי25.03.21
52
גפני דחה את המצביעים של אגודה ובפרט בירושלים (וד"ל)
trump24.03.21
51
באמת קצת צניעות לא תזיק לאף אחד!! ליטווק מתנשא ומגעיל!!
חרדי לאומי24.03.21
50
מה אתה מרטט? ש"ס עבדו בצורה נפלאה ואם לא חילול השם בקורנה של המצביעים של ג לא היו בורחים הרבה מצבעים מסורתיים
ללא שם24.03.21
49
רואים שאתה גר בתוך הכסבה של בני ברק אתה מוזמן לפריפריה לראות שרוב מצבעי שס הם אנשים ללא כיפות לראשם ורק בגלל הקמעים ומרן הם הצביעו לשס וחוץ מזה שאתה מוטה באופן חריג לדגל התורה כאילו שם אין כל כך מרמור בעוד שהגידול הטבעי אמור להניב להם הרבה יותר קולות ואל תשכח שהכל תהליך של שינוי מתחיל קטן בהתחלה ש
ללא שם24.03.21
48
כל תחלואי הליטאים בפוסט אחד. מדהים. ההכאה על החזה של האחר, הציניות וההומור השחוק, ההתעלמות המוחלטת מכל הבעיות הפנימיות. תמשיכו כך, בבקשה. ההתרסקות מובטחת.
נתן צבי24.03.21
איזה ציניות ושנינות.. לייק
יהודי25.03.21
47
התנהגות אצל אגודה לא בסדר, זה הכל בשביל הגורער וישראל מויזניץ חושבים שהם הבעל הבית, לכולם ברור שבעלזא יותר גדול מויזניץ, והמנהיגים באגודה עושים מה שהם רוצים לכולם ברור שאגודה עשה דבר מגעיל שויזניץ לקח את יעקב ולצר למזכיר, וכולם שותקים על זה המשנה אומר על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון
חסיד 24.03.21
שלא תעז לקרוא כך לכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, עז פנים!
hgf25.03.21
46
אתה בן אדם חולה נפש שלא שווה תגובה
ירושלים24.03.21
45
כמה שטויות בכתבה אחת
ללא שם24.03.21
44
אתה טועה מלא ליטאים הכי מיינסטרים הצביעו לסמוטריץ או נמנעו
ללא שם24.03.21
43
בחיים לא קראתי טור מנופח ומלא באהבה עצמית ושנאת השני כמו זה, הם מלוכדים סביב משהו/מישהו אחר, וזה בסדר, הדרך שלך אל האמת לא חייבת להיות של כולם, יש אנשים שחשוב להם דברים אחרים ממה שחשוב לך, אולי קשה לך לקבל את זה אבל זה לגמרי בסדר ואין דרך אחת טובה יותר. אגב, בהרבה בחינות הליטאים היום הם שפוט החסידות
ליטאית24.03.21
42
לא יודע עם הליטאים יודעים מספרים אבל לש״ס יש 10 מנדטים... קצת יותר מפעם שעברה לא??? איפה הירידה שאתה אומר??? ליטאי גזעני
יוסף24.03.21
41
איך ש"ס קשורה לתמונה, ש"ס נשארה תשע מנדטים, אתם הליטאים לא מסוגלים להסתכל על ש"ס מלמטה, אבל מה לעשות אנחנו עוד נקבל עשר מנדטים, תתחילו להתרגל למציאות החדשה.
התנשאות כרגיל24.03.21
40
לא יודעם להפסיד. חה חה חה סמוטריץ א כ ל אותכם נא להודות.....
לא לבכות24.03.21
39
גם הציבור הליטאי צריך הרבה חשבון נפש כי גם ממנו ברחו מצביעים רבים ...לא בסדר גודל של אגודה אבל הרבה יותר ממה שחלמנו...
איציק הטבח24.03.21
38
חבל על כל חרדי שלא נתן כח לנתציגות החרדית בסופו של דבר יחזור אליו כבומרנג... שיחפש עכשיו את סמוטריץ שיכניס את הבת שלו לסמינר, או את הבן שלו לחיידר...
לגמרי צודק24.03.21
37
אין כאן שום הוכחות! מאוד קל לדבר ככה בלי שום ראיות!
אלי24.03.21
36
רק חשבון נפש עמוק יציל את הציבור החרדי, בראש ובראשונה בחירות פנימיות.
ביתרי24.03.21
35
מאמר חכם!! בחירות הבאות דגל תשאיר לאגודה לרוץ לבד להחליף שם עסקונה לצעירים יותר להזיז את פרוש וליצמן ששנואים על הציבור , לתת יותר במה לחסידויות קטנות ומגוונות, יריבו פחות יקבלו יותר. דגל התורה זה 100% הצבעה והליכה בלתי מתפשרת ככל אשר יורוך! גאוות יחידה מלוכדת וחזקה! לכולם יש הרבה מה ללמוד, ושהאחרים
כל מילה אמת!!24.03.21
אתה נשמע כמו מסומם שכתב תגובה.. תתאפסו יא מסכנים!!
יעל25.03.21
34
הבעיה היא לא הקמפיין, הבעיה היא החינוך העקום של כת החסידים, אצל כת החסידים כל האידישקייט זה אומן טיש רעבישע חתונות באטע ועוד שטויות כיד הדמיון על כת החסידים, ולכן בשעת מבחן של קורונה מניעת השטויות האלו זעזע את כל האושיות של כת החסידים והתוצאות בקלפי, הבגידה של הנציגים שלא איפשרו הדבקה המונית באומן ו
ג'פרי24.03.21
חז"ל אמרו שאם אנו בני אדם, ראשונים מלאכים, ואם ראשונים בני אדם אנו חמורים. תשאל למה לא אמרו אם ראשונים חמורים אנחנו...? התשובה היא שחז"ל לא רצו להגיד לנו מה אנחנו אם הראשונים חמורים ח"ו. אז שתוק, מבזה רבנים!!!
hgf25.03.21
אם הליטאים היו לומדים חסידות, כנראה הם היו זוכים לעוונה כמו ללומדי החסידות. עכשיו כנראה חסר להם מעט... (לא שלי יש, אבל אני שואף)
אא25.03.21
33
יש עלייה דמוגרפית משמעותית בציבור החרדי והמנדטים רק יורדים, אם לא תעשו חשבון נפש מהר ותגלו שמאחר שרוב הציבור ימני הוא מעוניין שיתעסקו גם בכלכלה ובטחון ובעיקר שלא יזלזלו במצביעים אולי הייתם מקבלים יותר, אם תמשיכו לבתפאר המצב רק ילך וידרדר
חארטה בארטה24.03.21
32
כאגודאי מזה דורות (והלאה), עצוב לי לומר שזה כמעט מדויק. תוצאות הקלפיות בערים בהם יש קהילות 'כלל חסידיות' לא מגובשות מראות ירידה משמעותית ליהדות התורה (אגודת ישראל). ביתר, אלעד, ירושלים ועוד. יש מי שצריך לעשות חשבון נפש עמוק באגודת ישראל, ולא לזרוק בוץ על שותפיו, שאולי אכן שולטים על הכל ולא ממהרים ל
יוסי24.03.21
31
בס"ד שיעשו חשבון נפש איפה טעו. לא סתם הלכו 100000 קולות. שילחצו להוריד את שערוריית הקנסות מהרכבת הקללה ומשאר התחבורה הציבורית באמצעות יצירת מנגנון שפוי של טיפול בנוסעים שלא שילמו, שיהפכו את החניה בערים לחינם ללא כחול לבן, שיעבירו חוק שיתקצב רווקים שלומדים בכולל (כיום כולל שמחזיק תלמידים רווקים מקבל
הצדיק ממדינת סדום 29.03.21
30
שטויות ,הירידה היא גם מהציבור הליטאי המודרני כמו משאר הציבורים ומדובר בירידה קלה של כל הציבור החרדי בגלל סמוטריץ ,ולהיפך הציבור הליטאי נכשל בענק כאשר 20%מהציבור הליטאי לא מיצג בדגל התורה ואין לו בית ,בנוסף כל הציבור הדתי לאומי החרדלי שבבחירות הקודמות יצא בהמוניו להצביע ג' כי לא היה לו אלטרנטיבה הפעם
בני ברק25.03.21
29
אני לא יודע מי כתב את זה אבל זה ברור שהמפלה ביהדות התורה קשור לנציגים גפני משתולל על נתניהו גפני אתה אשם בכל זה תיקח אחריות תלמד מהנציגים שלך ותפסיק לעבוד עם רשב"ם תעבור לראב"ד
אלעד25.03.21
28
אברכון מסכן כדאי שתחשוב שוב פעם הבאה ליפני שאתה מתנשא חשבת שכולם יהיו לטובתך קיבלת בהפוך יא מסכן
דודו25.03.21
27
פשוט לא נהניתי מן התגובה. אתה מעדיף שמצביעים ישארו בבית שיצביעו סמוטריץ אתה מבין מה אתה אומר??? עדיף ממשלת אנטי חרדיות העיקר לא סמוטריץ?! אנשים הפסיקו לקנות לוקשים . מתי כבר תבינו?? הציבור לא טיפש בכלל יש לו שכל !!! זמנים השתנו אברך יקר!! תרד אל העם די לגאווה הזו!!
אני ליטאית 25.03.21
מה זה הדבר הזה "וגרוע מכך הצביעו לסמוטריץ"?????? אתה סתום??? עדיף להצביע לו מאשר לא להצביע!
חרדית כואבת25.03.21
26
הליטאים, התפקדו לליכוד, הצביעו סמוטריטש וכו' לך תבדוק...
דובי25.03.21
25
בתור ליטאית ממש רציתי להצביע סמוטריץ הצבעתי ג בגלל השתיכותי המגזרית אבל שס וג שתיהם מושחתות ולא רואות את הציבור
א25.03.21
כל הפולטיקה מושחתת!! אין יוצא מן הכלל! זה המבחן כניסה שלהם!! אבל בתור יהודיה את אמורה להקשיב לרבנים!!!!!!!!!
יהודית31.03.21
24
הליטאי הטיפוסי - מפיל את הכישלון שלו על החסידים
.25.03.21
על זה נאמר 6-3 עושק של 30 שנה שבא לסיומו.....
צודק25.03.21
23
טמינת הראש בחול נוכח ההתפוררות החברה הליטאית לפלגים שאיש הישר בעיניו יעשה והירידה מבחינת אמונת חכמים וההתנשאות שבטור שראינו גם במערכת הבחירות אצל אנשים שאמורים להוות מודל, באמרם לציבור הספרדי ש'בן תורה לא שייך לש''ס'... (אצל הרב שטיינמן זה לא היה עובר - גאוה גאוה גאוה), הן הסיבות העיקריות לאיבוד הדר
ש.25.03.21
22
הפלג אינם ליטאים?! הם הונגרים? תימנים? יש דרך אחת שכולם יצביעו!!! פריימריס, עבודה נכונה למען הכלל והפרט! כבר אמר התנא: מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך (עדויות)!
נחמיה25.03.21
יש שם פלגים כמספר האנשים.
טל16.04.21
21
מה אתה מדבר ש"ס לקחו את ג בהליכה
מד25.03.21
לחלוטין!!!
אבי25.03.21
ממש כך לא יודיעם מציאות עזוב אותו ליטאי מסכן מה שבטוח שכל הסרטונים של ג ממש לא יותר טובים מתעסקים במה אין לאחר בשונה משס שמביאה השיגים עצומים אז תפסיקו לבלב את המוח קשישה וכ'ו
אברך ספרדי 25.03.21
20
כל מילה דשלך מראה עד כמה אתה טיפש סותם וזה ממש חבל
אברך ספרדי גאה 25.03.21
19
תשאל כל ילד ברחוב כיום, איזו תנועה חרדית הכי מגובשת הנהגתית ופוליטית, הכי נוכחת, הכי דומיננטית, הכי משפיעה, הכי זמינה, הכי מקצועית, הכי ברורה וחדה בקול ברור וחד, הכי אטרקטיבית, איזו תנועה מובילה כיום סדר יום פוליטי במגזר החרדי באופן עיקבי וברור באיזו תנועה המצביעים רצים להצביע למען התורה ולמען הרב
יוסי מירושלים25.03.21
תותח חזק ביותר ממש נכון שיסתמו את הפה כמה מדברים פקה פקה פקה
אברך ספרדי גאה 25.03.21
יוסי תותח אתה כל מילה פנינה
יעקב כהן26.03.21
אני תמיד הייתי מצביע ש"ס אבל הפעם הצבעתי יהדות התורה רק בגלל השנאה של דרעי וחלק מהנציגים שבזמן הקורונה יצא נגד חלקים מהעם החרדי דואג לעצמו ולילדים שלו אחרת הוא לא היה צריך להגיע לכתב אישום בפעם השני בחייו
יעקב 25.03.21
תמשיך להצביע להם לא צריכים אותך
ראובן25.03.21
נהנתי.. מה שנכון, נכון!!!
י31.03.21
אל תדאג; זו נאורות מהסוג שעובר עם הגיל
יוסי26.03.21
חזקקק
צק25.03.21
18
פשששששששששש ''אברך'' נו באיזה סוגיא אתם אוחזים? בלכתוב באתרי אינטרנט כאלה ואחרים או לדבר לשון הרע והוצאת שם רע על ציבורים שלמים או שבעצם .... טוב אתה יודע מה לא מתחשק לי להמשיך
אריה ארליך25.03.21
17
איבדתי אותו כשכתב שעדיף להישאר בבית מלהצביע ט...
אברך24.03.21
16
רק האברך הליטאי החמוד שכך שנגמרו הבחירות ובלי ליברמן מענין כמה אשכנזים היו בוחרים בן גביר בזמן שבשס אפילו לא היה מי שחשב להצביע לו ועוד דבר מאד חשוב שבאיזורים החרדיפ משום מה לא ירד לשס כמעט וכלום בהווה ליהדות התורה מענין למה
יעקב12224.03.21
15
על סמך מה כל זה? ראית את החברים שלך עובדים חזק ומזה הבנת לכל העולם? הסתכלות מצומצמת. אני עבדתי לצינות הדתית (ואני גאה לחלוטין בזכות שזכיתי לחזק את עולם התורה השלם והאמיתי, של עשיה שפועלת מתוך אמונה ודבקות אלוקית והכרה בערך הגדול של עם ה' בארץ הקודש) ודווקא דיברתי עם כמה ליטאים שגם זכו בזכות הזו, הצי
ט24.03.21
14
צר לי לאכזב את כולם אבל האברך הליטאי יש הרבה צדק בדבריו תעיד העובדה שבקרית ספר שזה מעוז ליטאי מובהק כמעט לא היתה נפילה לדגל בשונה משאר ערים מעורבות סל"ח
שסניק26.03.21
13
המפלגות ה'חרדיות' היו צריכות לקבל סטירה עוד יותר מצלצלת. אין אידאולוגיה ,אין מלחמה למען השבת , מה שיש זה בעיקר עסקנות וציפייה לתפקידים עתירי ממון .
חיים25.03.21
12
אוייש כמה שטויות במאמר אחד, איך הגעת לכל זה? קצת תחשוב לפני שאתה נושם
חחחח25.03.21
ממש
מ25.03.21
11
שחצן וכסיל. הרבה מאד ציבור ליטאי הצביע לסמוטריץ לזרוק הכל על החסידים זה התעלמות מהמציאות בשטח
חיים24.03.21
10
ושאלה נוספת אשמח לתשובה מדוע דגל בני תורה יותר משס בגלל שגפני הולך עם חליפה יותר ארכה בגלל שמההההה שפינדרוס לא שם כובע תפסיקו עם הבילבולי מוח האלה כללל חברי הכנסת של שס בני תורה של ממש מספיק עם המצאות ושקרים תיהיו מודעים למציאות דאייי ספרדיחייב לשס אשכנזי לג מספיק עם חילוקים בן תורה ועוד הבלים
אברך ספרדי 25.03.21
9
מעניין האם כיכר יתנו גם לחסידים לכתוב כאן נגד הליטאים?! יש מספר ערים שבהם דגל הפסידו הרבה קולות. כמובן שהם יאשימו את החסידים, אבל זה ברור.
חסיד25.03.21
8
"אברך ליטאי".. אחינו, אתה כתב באתר אינטרנט לא מחשובי יששכר באהליך תרגיע.
ללא שם24.03.21
הרסת....................
יעל25.03.21
7
כמה ערבוב של שטויות לא פלא שאתה מתחבא ונשאר אנונימי
מוטי24.03.21
6
את מי זה מעניין? מי שמצביע כי הוא מאמין לרבו, מצויין. מי שלא, שיצביע לדתיים, העיקר הבעיה היא הגוש, וזה הציבור לא מבין.
א 24.03.21
5
גאווה גאווה גאווה
גועל נפש 25.03.21
4
שאלה לרוב הליטאים. מאשימים אתכם בשחצנות. כל הזמן. איך לעזזאל אתם נושמים עם אשמה כזו.
ללא שם25.03.21
3
אם המאמר היה נכתב לפני שלושים שנה או אפילו 5 שנים עוד הייתי יכול להבין באיזו בועה אתה נמצא אבל דווקא עכשו כשכל הציבור הליטאי סובל ממשבר ח-ס-ר ת-ק-ד-י-ם הן במלחמות החצרות, הן בתחרות הסמויה הגוברת בין החכי"ם, הן ברמת אמון הציבור ההולכת ונסדקת מיום ליום כזו
ללא שם25.03.21
צודק בקטע של הבועה
יוסי26.03.21
2
אהבתי את זה "כמה פעמים בשנה אפשר להתרגש מקשישה שמדליקה נרות," אבל רציתי להוסיף שגם כמה פעמים אפשר להפוך גדו"י לרבני מיסטיקה וסגולות וסרטוני רגש וליל הסדר בלי כיסוי, כן נזכרתי גם כמה פעמים יכולים להלחיף אויבים בשנה מלפיד ליברמן וליברמן ללפיד לחזרה לליברמן, וכמה פעמים אפשר למחזר על סרטון שחילונית משוק
נהנתי25.03.21
מסכנה
ת31.03.21
1
ג ושס עכשו מתבכיינים. לעזזאל כמה זמן נסבול דרעי גפני לצמן. 3 דרקים שלא יעשו כלום כי הם מלייאנים. מיילא ביבי שככל שמזקין משתבח למה? כי אצלו פריימריס. לפי הישגים אתה נחשב. אבל ג ושס שקרר דעת תורה חחח ממש בצל.
ללא שם25.03.21
יא מסכן! רוץ אליו כדי שיכניס לך בעיטה הגונה...
חי31.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24