כיכר השבת

"ילדינו שבו נעלבים ומושפלים"

חסימת הדרך לי-ם בפורים: 11 חרדים תובעים את המשטרה

הטרטור ועוגמת הנפש שעברו אלפי משפחות חרדיות שרצו להגיע לירושלים בשושן פורים ונחסמו ע"י שוטרים, עוברים לזירה המשפטית, עם תביעה גדולה לפיצוי כספי, שהגישו 11 מבין הנפגעים (חרדים)

43
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ב בסיון | 23.05.21
(ללא קרדיט)
צועדים לירושלים בדרכים צדדיות (ללא קרדיט)

פרסום ראשון: 11 חרדים הגישו לבית המשפט תביעת פיצויים ממשטרת ישראל, בעקבות הצער שהיה מנת חלקם בפורים האחרון, כאשר שוטרים לא אפשרו להם לעלות לציין את החג בירושלים.

בשבועות האחרונים נשמעה שוב ושוב הטענה כי אחד מהגורמים לפרעות הערבים היתה חסימתם של רבים מהם על ידי המשטרה, בכביש 1, בעת שהיו בדרכם לתפילה החשובה ביותר בחודש הרמדאן בהר הבית. כמעט ניתן לשכוח שמראות זהים, שבועות קודם לכן, זעזעו פחות את כלי התקשורת: סגירת כל הכניסות לעיר הקודש בפני חרדים, בפורים האחרון.

היה זה, כזכור, כאשר נגיף הקורונה טרם מוגר באופן רשמי ומוחלט ברחבי ישראל, ובשל כך צומצמה עד נעצרה התחבורה הציבורית לירושלים, כדי למנוע התקהלויות חוגגים, שלכאורה היו עלולות לגרום להדבקה.

אלא שאלפי משפחות חרדיות, חלקן המתגוררות בעיר, תכננו לשמוח בחג הפורים כבכל שנה, בחיק קרוביהן, ויצאו לדרכן בכבישים השונים, אך נחסמו.

וזו לא היתה חסימה כוללנית, ללא אבחנות בין האוכלוסיות: בתיעודים שהגיעו מהשטח, נצפו שוטרים מאפשרים מעבר חופשי לכלי רכב, וחוסמים רק כאלו שנוסעיהם בעלי חזות חרדית.

עובדה זו גרמה לרבים-רבים לצעוד רגלית לירושלים, עם הנשים והילדים - במחזה שעורר סערה רבה, ואף כיכב במערכת הבחירות כהתרסה כלפי המפלגות החרדיות.

במשטרה הגיבו לאחר מכן כי מדובר ב"אכיפה של תקנות הקורונה, למען בריאות הציבור ולמען הצלת חיים, ובאשר לטענה על לאכיפה בררנית - מדובר באירוע נקודתי שטופל על ידי חידוד ההנחיות".

כעת כאמור, כפי שנחשף כאן, תובעים אחד-עשר חרדים פיצוי כספי ממשטרת ישראל, בכתב תביעה מנומק שהגישו לבית משפט השלום בירושלים נגד המשטרה ונגד השוטר הספציפי שביצע את החסימה המפלה.

באמצעות עורכי הדין אריה רביץ, אוריאל שטרן, רועי אברהם, איתי גרינבלאט ושלומי אליסף, מגוללים תחילה התובעים את שאירע להם: "אנו תושבי בית שמש, שביקשנו לשמח במשלוחי מנות מושקעים את הורינו המבוגרים, אותם לא ראינו חודשים ארוכים בשל מגבלות הקורונה".

"דא עקא, כי במחלף חמד, עין כרם ועוד, הנתבעת הציבה מחסומים אשר מנעו את הכניסה לירושלים מבעלי חזרת חרדית בלבד, הגם שהללו היו עם רכבים פרטיים או שנסעו עם מוניות - דבר שהיה מותר על פי החלטת הרשויות".

התובעים מדגישים, כי "ממוקד המידע של משטרת ישראל נאמר, לאלו אשר פנו אליהם, כי אין מגבלת כניסה לירושלים לבעלי רכבים פרטיים, אך למרות זאת השוטר לא שעה לבקשתם לנסות ולברר את ההנחיות עם הממונים עליו, אלא עצם עיניו בראותו ילדים מוגבלים, ורכים בשנים, מתייסרים בשל הישיבה הממושכת אטם אוזנו לתחנוני ההורים, ובשיכרון כוח ובזלזול מופגן הורה לנו לשוב על עקבותינו בטרם ייתן להם דו"ח".

"כתוצאה מפעילות אסורה זו של הנתבעים, רבים נאלצו לחזור לביתם עם ילדיהם ומשלוחי המנות, בתחושה קשה של עלבון, חוסר אונים, זעזוע, כעס, רוגז, סבל נפשי, השפלה, בושה, צער, עלבון, תסכול, ערעור האמונה במשטרה ורגשות קשים נוספים".

אחרים, שהגיעו עם מונית מיוחדת, נאלצו לפי התביעה לשלם למונית סכום נוסף, על מנת שישיבם לביתם, "ואחרים ירדו מכלי הרכב ואולצו לצעוד בצדי הכביש במשך שעות ארוכות, בציר 443, ציר בר גיורא ועין חמד".

"גם במועד הגשת התביעה, ילדינו עדיין סובלים מטראומה ופחד משוטרים, כן, מאותם שוטרים אשר אמורים להגן עליהם. מכאן קל להסיק את עוצמת עוגמת הנפש שגרם השוטר. לא נותרה לנו כל ברירה, מלבד לנסות ולחפש כניסה אחרת לירושלים. שם אולי יהא ניתן למצוא שוטר עם לב פועם בקרבו", מוסיפים התובעים.

לדבריהם, "ניסיון זה גרר נסיעה של מספר שעות בפקקים בלתי נסבלים, עם ילדים רכים בשנים, ללא מזון, שתיה ותעסוקה מתאימה. מסיבות אלו, רבים מאיתנו החמיצו את שמחת הפורים בירושלים ואת הביקורים המשפחתיים שהיו כה חשובים, בטח לאחר חודשים ארוכים בהם המפגשים היו אסורים".

"למותר לציין את עוגמת הנפש שנגרם לנו ולילדינו ממניעת המפגש עם ההורים/הסבים והסבתות, וזאת לאחר חודשים ארוכים בהם המפגשים היו אסורים. כמה שמחה הייתה לבני המשפחה, עת הותרו המפגשים; כמה היערכות ועמל השקענו בהכנת משלוחי מנות, בלחפש את הילדים בתחפושות מיוחדות - אך כל השמחה והתוכניות נגדעו באחת".

יצוין, כי בחלק מן המקרים, כפי שמפרט כתב התביעה, חסימת הדרכים לירושלים פגעה רפואית בנוסעת שהיתה בדרכה לטיפול חשוב, לו חיכתה זמן רב, ובמקרים אחרים, כפי שמתואר, "תובעים הפסידו קבלת תמיכה בפורים, מבעלי ממון אשר רק בפורים ידם פתוחה בשל העניינים הסגוליים של מתנות לאביונים".

"הסעדים המבקשים", עוברת התביעה לשלב המעשי, "הם לשלם לתובעים סך של 550,000 שקלים, בצירוף ריבית והצמדה כחוק מיום הגשת התובענה ועד לתשלומו המלא בפועל, ולשלם לתובע הוצאות משפט ושכר טרחה בצירוף מע"מ כדין (סכום האגרה: 13,750 שקל)".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת', כי "כתב התביעה טרם התקבלה במשטרה, ולכשיתקבל - אנו נשיב לו בבית המשפט, באמצעות הפרקליטות, כמקובל".

  • תיעוד זה הופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.
תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
גם אני ראיתי את המשפחות שהורידו אותם בדרכים וצעדו ברגל.נשים גברים ילדים ותינוקות.דמעות זלגו מעיני,הזכיר את צעדת המוות של היהודים על ידי הנאצים.כל הנוגעים בדבר צריכים להיענש קשות,קשות.ללא רחמים.אין סליחה ומחילה למי שעשה זאת.
א.ע.23.05.21
30
להזכירכם זה היה אחרי שרוב באוכלוסיה התחסנה וההתקהלות היתה מותרת והמסיבות בתל אביב היו ללא אכיפה!!! הייתי בדרך לירושלים וראיתי את המאורע זה היה מזעזע אלפי משפחות צעדו בדרך עם ילדים ועגלות שהאוטובוסים פשוט הורידו אותם באמצע הדרך. בעזה עורכי הדין יציגו את האמת כמו שצריך.
עד ראיה23.05.21
29
חבר'ה אני מכיר את אוריאל שטרן טוב, הוא אחלה והוא ישר והוא ימשיך עם כל הכח בסיעתא דשמיא כל הכבוד להם!!!!!
יאיר23.05.21

הצגת כל התגובות

28
כשקבוצת תושבי ב"ש בעלי חזות חרדית מרגישים מעל לחוק וכל ההוראות אינו חל עליהם, חשוב שיבינו שמדינת היהודים אינו משחק פורמאי
אמת ונכון23.05.21
27
מה יהיה אם מדינת ישראל אוי למצב שהגענודבמדינת היהודים יהודי חרדי לא יוכל לחיות בכבוד
ללא שם23.05.21
26
סכום עלוב. שיידרשו יותר, ושעוד ועוד אנשים יצטרפו לתביעה. ולדרוש מהשוטרים עצמם לשלם, ולא "המשטרע" כי מהשטרע זה אני ואתא, משלמי המיסים. (אף אחד לא צריך לשלם את הקנס לעצמו, או לשלם על פשע שהו אלא ביצע.)
א23.05.21
גם אני קיבלתי קנס אע"פ שהייתי עם חברים מהקפסולה ופניתי כמה פעמים למשטרה ולא עושים כלום אם אתה רוצה תתבע כאילו יש לי זמן טוב למעשה יום חמישי פוקע לי הזמן ואני נאלץ לשלם זה מנת חלקנו צדיק ומרעים לו
חרדים23.05.21
25
ימח שמם ויאבד זכרם עמלקים מחופשים לשוטרים ופרקליטים
מלחמת עמלק24.05.21
24
אשמח לדעת איך אפשר להצטרף לתביעה
יעקב23.05.21
23
חבל שאי אפשר לתבוע אנשים על טיפשות. זה היה כ"כ ברור שלא תהיה אפשרות לבוא בפורים לירושלים שמי שיצא לדרך זה על אחריותו המלאה.
מנוחה23.05.21
היית אדיוט עוד לפני הקורונה?
המאבחן24.05.21
טיפשות? להגיע לכל מקום היה מותר ורק לירושלים הדרך היתה חסומה!!!!
ישראל23.05.21
מה לעשות שכמעט רק בירושלים יש שושן פורים?
מנוחה23.05.21
כי רק בירושלים יש שושן פורים (ויסלחו לי המקומות שבהם חוגגים מספק)
מנוחה23.05.21
את מצדיקה גזענות! את מצדיקה שנאה אנטישמית!
עכגכנ23.05.21
חבל שאי אפשר לתבוע אנשים על תגובות טפשיות
א23.05.21
22
לתבוע לועס המסטיק בראיון מול תשקורת חילונית. אדון שווינגר תתבייש לך צפצפת על 45 משפחות
ללא שם24.05.21
21
כל הכבוד. זה השפה שהשוטרים הארורים מבינים. אבל צריך לתבוע גם את נתניהו-דרעי ושות' שאישרו את השגעון הזה.
מלאכי23.05.21
20
צריכים לקרוע את הקצינים השוטרים הקטנים לא אשמים אבל גם הם חתיכת זבלים
ימח שמם23.05.21
19
אוריאל שטרן בטוח יילך עד הסוף הוא לא פראייר.. בטוחני שמשטרת ישראל תחשוב פעמים פעם הבאה
הגיע הזמן להתעורר ולעמוד על הזכויות שלנו23.05.21
18
זה השפה היחידה שהטרוריסטים השוטרים מבינים! לא מח"ש, ולא "ביקורת" פנימית. להרביץ בלי סוף תביעות אישיות על השוטרים הרשעים והמטומטמים, אולי כך יבינו להפסיק להתעלל בחרדים! רק תלוי אם איזה שופט הם יפלו... אם זה איזה שופט ש"נראה מופתע" אל תתפלאו לתוצאות מביכות.
יענקלה23.05.21
17
הגיע הזמן
chaya23.05.21
16
אני במקום השוטרים הייתי מכסח אותכם ושובר לכם את כל העצמות חבורת מפיצי מחלות פראי אדם אני במקום השופטים עוד יוסיף לכם קנס שיכפיל את סכום הנזקים שהיה לכם מפיצי מחלות פראי אדם
ג'פרי 23.05.21
15
לתבוע את השוטרים זה טוב. אבל זה אחד המקרים הבודדים שאני מסכים איתם. היה קורונה והיה צריך להיזהר. אמרו לאנשים לא לעלות לירושלים ולהתערבב עם בני משפחה. צריך היה להקשיב להנחיות. יותר מידי אנשים נפטרו מהנגיף. אז קצת לא נוח למען הזולת, לא יקרה כלום.
יעקב 24.05.21
14
סוף סוף מישהו הרים את הכפפה....
ללא שם23.05.21
13
איך אפשר להצטרף לתביעה?
ללא שם23.05.21
12
כל מה ששיך לחבד וכדומה אין
...23.05.21
11
טוב מאוד ! תתבעו ! בושה למדינה
רפאל23.05.21
10
הלוואי שזה יהיה תקדים, וכל עם ישראל בהמוניו יתבע את המשרה שישלמו את המחיר על כל המחדלים הנוראיים
אורי23.05.21
9
אמממ כי כל החרדים הגאונים חגגו בהמוניהם ללא שום כללי ריחוק וכמובן ללא היגיינה. אני חרדית ואני עדיין בהלם על התנהגות הציבור בשנה האחרונה, במיוחד שיש מצווה להיות נקיים. גם אני התרחקתי ולא נכנסתי לבתי אנשים בקהילה בפורים. ב"ה שביבי עשה את דיל החיסונים או א"י הייתה יכולה להראות כמו מדינות אחרות ר"ל...
ק23.05.21
להזכירכם זה היה אחרי שרוב באוכלוסיה התחסנה וההתקהלות היתה מותרת והמסיבות בתל אביב היו ללא אכיפה!!! הייתי בדרך לירושלים וראיתי את המאורע זה היה מזעזע אלפי משפחות צעדו בדרך עם ילדים ועגלות שהאוטובוסים פשוט הורידו אותם באמצע הדרך.
ר24.05.21
8
תודה למשטרה שצמצמה את התפשטות הקורונה. נו...תמיד יהיו אלו שיאשימו את המשטרה בקורונה באסון מירון באסון קרלין וכו'.. לא מעניין
דוד23.05.21
כנראה שאתה מדוברות המשטרה וממשיך עם התגובות הטיפשיות כמה שהמשטרה אוהבת את החרדים וכו'...
בני23.05.21
אם שוטר או קצין, בכיר או זוטר, פועל בניגוד לחוק, יש חובה להעניש אותו. מה לא ברור ? השוטרים פגעו בחופש התנועה של אזרחים ללא הצדקה וללא החלטה חוקית כלשהי.
רואה חשבון23.05.21
לא הייתי אומרת שמחפשים אשמים אבל מה לעשות שזה התופעה והם פשוט אשמיםםםםם
תודה?23.05.21
7
דרכים רבות להורים החרדים איך לממן חצי דירה כל שנה שילד מתחתן, ועתה יש עוד דרך מאת ה'. המשותף לכל הדרכים, שהכסף בא מהציונים.
נביא אמת23.05.21
יפה שאתה מוצא תירוץ אנטישמי להשקיט את המצפון הגזעני שלך.
גכעיגכע23.05.21
6
כולם צריכים לתבוע שהסכום יהיה עצום
ללא שם23.05.21
5
טוב מאוד צריך לעשות ולטבול את כל השטורים
השוטר 23.05.21
4
סמוך על המשטרה והפרקליטות שימצאו דרך לצאת מזה בעזרת שופטינו בירושלים ועוד לחייב את אחינו בהוצאות משפט!!!
חנינה23.05.21
3
צריך לתבוע נזיקין גם את השוטרים באופן אישי מלבד לתביעת המשטרה
ללא שם23.05.21
2
חבל שסכום התביעה כל כך נמוך השוטר והמשטרה צריכים להיתבע בסכומים הרבה יותר גבוהים
משיח23.05.21
1
מעולה!!! צריך לדבר איתם בשפה שלהם. כל מי שהיה שם ורוצה ויכול להצטרף לתביעה, שיעשה זאת. בהצלחה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
א23.05.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 17:15

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם