כיכר השבת

פרסום ראשון

'הסתה דוחה נגד חרדים': הסקר שהופץ בקרב עובדי מדינה

בסקר שהופץ בשעות האחרונות בקרב כ-70 אלף עובדי שירות המדינה, שאלה הרשות לקידום מעמד האישה שאלות הנראות כהסתה כנגד הציבור החרדי • סגה"ש מקלב: "סקר מתריס ומסית" (אקטואלי)

34
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ו בסיון | 26.05.21
אילוסטרציה. נשים חרדיות
אילוסטרציה. נשים חרדיות (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: הסתה בשירות המדינה - הרשות לקידום מעמד האישה שיגרה הבוקר (רביעי) באמצעות נציבות שירות המדינה, סקר הנראה תמים למראה אודות הדרת נשים.

מעיון מעמיק בסקר אשר הגיע לידי 'כיכר השבת', נראה כי כל מטרתו הינה להסית ולהטות נתונים כנגד הציבור החרדי. סגן השר אורי מקלב תקף בזעם את הסקר וטען להסתה.

עובדים חרדים העובדים בשירות המדינה, אומרים ל'כיכר השבת': "הסקרים הללו יוצרים מציאות ומנסים להכתים אותנו לאנשים אלימים"

וכך נכתב בראשית הסקר: "הדרת נשים היא דחיקה והפרדה של נשים מהמרחב הציבורי. זוהי תופעה חברתית לאומית שאינה יורדת מסדר היום, והיא מחייבת את כולנו לפעול כנגדה על מנת למגר אותה".

"ולכן", הוסבר בסקר: "הרשות לקידום מעמד האישה מבקשת באמצעות שאלון אנונימי זה לבחון האם קיימת תופעה של הדרת נשים בשירות הציבורי ומה היקפה, להבין עמדות לגבי הנושא ולבחון דרכים לשיפור המצב".

לטענת יוצרי הסקר ברשות לקידום האישה, השאלון נבנה בייעוץ ובליווי מתודולוגי של הלמ"ס, אך מבירור מול משרד ראש הממשלה עולה כי אף גורם חרדי לא היה שותף לכך.

כך למשל, נשאל בסקר "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "שילוב המגזר החרדי בשוק התעסוקה מחייב התאמה במקומות העבודה"? כאשר השאלה הבאה היא: "האם נהוגים הסדרי ישיבה נפרדים לגברים ונשים במקום עבודתך?"; "או האם הפרדה במקום העבודה פוגע ב'ערך השוויון' וכדומה".

עוד ביקשו לדעת בסקר: "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "באירועים מסוימים יש למנוע שירת נשים"? או באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "בכנסים / טקסים מסוימים יש למנוע מנשים לברך ו/או להנחות ו/או לקבל פרסים ו/או לשבת בפנל על הבמה"?".

כמו כן, נשאלו בסקר התמוה, שאלות שאינן קשורות כלל לנושא העבודה כמו למשל, "באיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "יש להפריד בין נשים לגברים בנסיעה בתחבורה ציבורית"? ובאיזו מידה את/ה נוטה להסכים עם האמירה הבאה: "כל כבודה בת מלך פנימה"?"

סגן השר אורי מקלב הגיב בחריפות ואומר בשיחה 'עם כיכר השבת': "זהו סקר מתריס ומסית, אשר אין בו שום צורך מקצועי אלא נועד לעורר שנאה, מדון וקיטוב בחברה הישראלית, יש בו מסרים סמוים וגלויים המנסים לעשות שימוש מטעה ופוגעני לאחר מכן עם קבלת התוצאות. כל סקר כזה אודות אורח החיים של אוכלוסיות או קבוצות אחרות היה מעורר זעם וביקורת ציבורית רבה"

במקביל פנה סגה"ש מקלב לשר לשוויון חברתי מיכאל ביטן ואמר לו: "אלו שאלות אומללות, המגיע מעולמות חשוכים שאינם ראויים לבמה ציבורית במדינת ישראל, ומקומו בין אותם הסקרים המנסים לאשש קשר חד חד ערכי בין חרדים לאפליה והשפלה."

עובדים חרדים אשר נחשפו לסקר ונחרדו אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת: "אין זו הפעם הראשונה בה הם מפיצים חומרים שאינם הולמים אך כאן החלטנו שלא לשתוק כי יש כאן הסתה חמורה וחדירה לתוך התרבות שלנו".

"מי הם שיקבעו לנו כיצד לנהוג במקום העבודה שלנו? הסקרים יוצרים מציאות, הטקסטים הללו מייצרים מציאות והופכת אותנו לאנשים אלימים, אין לנו ספק כי אם היה סקר דומה אודות החברה הערבית היה קם קול רעש גדול והיה נפסל בבג"ץ".

השאלות שנשאלו בסקר

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
הדרך הכי טובה להעביר מסר שישיג את ההשפעה הכי חזקה, היא לגרום לשומע/לקורא להאמין שהוא הגיע למסקנה הזאת בעצמו, וזה בדיוק מה שעשו בסקר הזה, שאלו שאלות "תמימות" שיגרמו לקורא לשים לב "מעצמו" עד כמה החברה החרדית בעייתית, אל תתחכמו, מדובר במעשה בעייתי ופסול, דמיינו סקר על "עד כמה מ
אייל27.05.21
18
תינוקות שנשבו
djd26.05.21
17
ברור שיש אפלייה אצל החרדים אגב לא רק נגד נשים גם נגד ספרדים וחוזרים בתשובה ושמישו יבוא ויסביר לי איך זה שגננת מקבלת חצי ממה שחברתה שעובדת מטעם המדינה מקבלת לזה קוראים אפליה
גבר חרדי26.05.21

הצגת כל התגובות

16
לא הבנתי עד עכשיו איפה הבעיה
גיא26.05.21
טוב נו זה ברור שאתה לא דתי...
לגיא26.05.21
דתי ועוד איך
למען האמת חרדי קלאסי, לא מובן איפה רואים27.05.21
15
רבי כלפון מג'רבא נשאל על ידי הצרפתים ששלטו שם מדוע אשה לא יורשת, וענה 1) אנו מניחים שהאב הוריש לבן את העסק דמכיון שהוא חזק יותר פיזית בטבעו יוכל לעמוד נגד שודדים ויוכל להרחיב את העסק בנסיעות וסחורות וכו' 2) התורה דאגה לאשה וחייבה את הבעל לפרנס ומי ידאג לבעל? אלא שבתור בן הוא יירש. על השאלה למה אינה
משה בן אברהם 26.05.21
התגובה שלך 5 מדגימה שוב את ההתנשאות הגברית. מה פירוש שלאשה יש מצבי רוח משתנים? לגבר יש הרבה יותר מצבי רוח משתנים, עובדה היא שגברים רוצחים הרבה יותר מנשים. וזה קשור למצבי הרוח שלהם וחוסר השליטה שלהם ברגשותיהם.
רמת גנית26.05.21
14
מה לא לגיטימי בשאלות הללו?? זה נכון שאנחנו החרדים עושים את זה זו ההשקפה שלנו וגם הנשים וגם הגברים מעוניינם בזה אז מדוע לא להגיד את זה בקול זה רק בגלל שבתת מודע אנשים חושבים שזה בעיה אבל מי ששלם עם עצמו ועם האמת שלו לא צריך לפחד לנופף בה.תודה
חרד26.05.21
כי במילון החרדי כל אמירה שאינה מעמידה אותנו באור חייובי נקראת "הסתה".
רפאל26.05.21
13
בשביל מה לשאול את כל השאלות האלה אם התשובות ידועות מראש. אין זה אלא לעשות סטטיסטיקה כמה חרדים משרתים בממשלה. זבל אורגני של החילונים.
יהושע26.05.21
12
איך אני יכול למלות את הסקר? 😝😝🥴🥴
שוקי26.05.21
למלא נשמות למלא
חגחד28.05.21
למלאות...עברית נשמה לפני סקרים
ירושלים27.05.21
חחחחחחחח אמת
חחח26.05.21
11
צדקו גדולי ישראל לפני השואה, כאשר אסרו על החרדים לרדת לארץ ישראל, כי ראו ברוח קודשם שה' נתן לציונים הכופרים את השלטון בארץ ישראל, מה שיגרום לציונים להתעלל בחרדים.
נביא אמת26.05.21
לעלות לארץ ישראל אתה מתכוון. שהיא גבוהה מכל ארצות העולם הטמאות בטומאת העמים
ש26.05.21
הרייץ מחבד אמר פסח תש"ג שעדיף גלות בין גויים, מאשר גלות בין פריצי ופושעי ישראל. אגב גם אם החרדים רצו לעלות לארץ הם לא יכלו, כי אותם ציונים לא נתנו אישורים לחרדים, הם נתנו רק לחברים שלהם, אבל העובדות האלו לא מבלבלות אנשים שטניים כמוך,
קוקוריקו26.05.21
"כי אותם ציונים לא נתנו אישורים לחרדים, הם נתנו רק לחברים שלהם" שקר גס "צדקו גדולי ישראל לפני השואה" כמה נוח שכל מי שלא חושב כמוני אני פוסל את היותו ת"ח ואז כולם חושבים כמוני. בקיצור, אתה שקרן. היו שאסרו, אבל ממש לא כולם.
נעם26.05.21
10
לא הבנתי איפה יש כאן הסתה
יש כאן הסתה?26.05.21
הגוף השואל בא מנקודת הנחה שנשים חרדיות מופלות ומדוכאות. כל שאלה היא שאלת ביקורת על התנהלות החרדים ביחס לנשים. הסתה תלוי בשואל, בקונוטציה של השאלה ומטרת השאלה. ע"ע ארבע קושיות בליל הסדר-אל תהיו תמימים בכח יש עוד הזדמניות
שרה27.05.21
9
אנחנו צריכים לקום ולעשות מעשה לעזוב בהמוננו את המדינה
ללא שם26.05.21
להשקיע בחינוך הסובבים [גם אם דקה ביום לאדם אחד] , הרבי כותב שגם אלו שטוענים שאסור להתקרב לחילונים כשמדובר ברווח אישי הוא יוצר קשרי ידידות עם החילוני, אז למה כשמדובר בלקרב אותו ליהדות פתאום אסור להתקרב?
משה בן אברהם26.05.21
להיפך הרבי טוען שעל פגיעה בכבוד שמיים לא מתרגזים, אם מדובר בחוק נגד היהדות חבד לא נסערים ולא נזעקים והם לא קנאים, אבל אם מישהו מדבר מילה על הרבי שהוא מת ולא חי, או מישהו סתם רב אתך על שטויות, או פוגע באב שלך, אז לפתע אתה כועס וקנאי, רק כשזה מגיע לחילונים שמדברים נגד לאוקים והתורה אתם לא מתרגזים עליו
אברהם בן שושן26.05.21
8
סקר בהחלט בעיתי ... 10 קבים של הסתה ירדו לעולם 9 לקחו החרדים וה מסיתים בלי גבול גד מי שאינו כמוהם 1שאר העולם אתם לא יותר טובים
james26.05.21
7
לנו יש ערכים שלנו להם יש ערכים שלהם וזה בסדר . חיים ביחד ולהסתיר את נקודות המתח זה טיפשי. כן , במדינה משותפת הם צריכים לוותר ולפעמים אנחנו בחריקת שן. הסקר לגמרי בסדר.
שאלות בסדר 26.05.21
מטרות הסקרים האלה הם מזימות נגד יהדותנו! בדיקת שטח אם הועילה המזימה האחרונה ואם לא אז רוקחים מזימות חדשות לטשטש יהדותנו!
בועז27.05.21
אתה מאלו שמעכבים גאולה. ה"טיפוס הלגיטמי" זו האטימות הרדידות וטמטום של עקבתא דמשיחא!!!
גדי27.05.21
6
גדול!! הם שמו כאופציה "אין לי דעה בנושא" זה בול הבחירה שצריך לסמן להם כברירת המחדל, כי לא אמורה להיות להם דעה בנושא. מי שלא למד לא יודע, מי שלא מונח בתורה לא מבין ומאיר על דברים באור מסולף. התורה הכי מייקרת את מעמד האשה והגבר לחוד ודווקא בגלל זה היא שומרת על היקר שבכל אחד מהמינים.
אלישבע26.05.21
5
בחברת מדגם כל שבוע עושים סקרים כאלה נגד יהודים ויהדותם! אתם חיים תחת מזימת ישרעל, מה ציפיתם? זה הנחש שדפק לאישה תמח שתאכל מעץ הדעת טוב ורע, ככה הציונים דפקו לכם תמח שהתחילה הגאולה על ידם.
בועז26.05.21
4
חרדים יקרים, איני חרדי, אני מקווה שאני בדרך של בעל תשובה אמיתי. אנא מכם תאירו ותעירו אותנו. אני מאמין שרוב ה״חילוניים״ לא עושים בכוונה, הם יודעים שיש תורה ויש מצוות אך לא יודעים מה זה ולא טעמו ואני בטוח שגם בצבורכם יש כאלה שלא טעמו וזה מובן מאליו ומתוך הרגל בשבילם בלי לקטרג. לא הייתם עומדים בנסיון ה
ללא שם26.05.21
3
לא הבנתי מה הבעיה הנשים החרדיות יכלו לסמן כי הם לא מסכימים בכלל אם הנאמר. יש אופציה בשאלון ללא להכים איפה הבעיה?
יצחקי26.05.21
2
סתם בכיינות חרדית קלאסית.
רון26.05.21
1
אתמול החלטתי לעשות הליכה בשביל הספורט, והלכתי את כל רחוב ר' עקיבא בבני ברק מתחילתו ועד סופו. נחרדתי לראות פוסטרים ענקיים שטוענים שהאסון במירון, בטריבונות בגבעת זאב נגרם בגלל......שלושה ניחושים- לא בגלל בעיות בטיחות והנדסה, לא בגלל זלזול בהנחיות המהנדסים, נכון, ניחשתם נכון, זה בגלל שנשים הולכות בבגדי
רמת גנית26.05.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24