כיכר השבת

סירב לקבל תשע בנות לסמינר

שערוריית הבנות הספרדיות בירושלים: המנהל זומן לשימוע

מנהל סמינר ירושלמי מוכר, סירב לקבל תשע בנות המגיעות ממשפחות ספרדיות - ששובצו לסמינר שלו - בטענה, כי זה ייפגע באיזון, בתגובה, המנהל זומן לשימוע חמור במשרד החינוך | חשיפה (ארץ)

234
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ח בתמוז | 08.07.21
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

האפליה הנוראית שהייתה בסמינרים לבנות ספרדיות, אט אט נעלמת מן העולם, זאת אודות לוועדות שיבוץ למיניהם, הנעשות בברכת גדולי ישראל, השנה, סירב מנהל סמינר בכיר בירושלים, לקבל את הבנות הספרדיות וזומן לשימוע במשרד החינוך.

מדובר במנהל סמינר מוכר וידוע, שתחת חסותו נמצא אחד הסמינרים הגדולים בירושלים, וועדת השיבוץ העירונית קבעה לו את מכסת הבנות הספרדיות שעליו לקבל, אך המנהל סירב לקבל מתוך הרשימה תשע בנות.

לטענת גורמים המעורבים בוועדות השיבוץ, המנהל טען בפניהם, כי אין לו בעיה עם הבנות הספציפיות הללו, הבעיה היחידה שיש לו, היא שהן ספרדיות.

ההסבר שבכל זאת ניתן על ידי אותו המנהל הוא, שקבלתן של הבנות תשפיע על אחוז הספרדיות שמתקבלות לסמינר, ודבר זה ייפגע בסמינר.

אב מספר: "הבעיה של בתי - שהיא מזרחית". ארכיון (עריכה: יוחנן בלייך)

כאמור, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בנושא שיבוץ בנות לסמינרים בירושלים. זה נעשה בעבודה משותפת ושקטה של סגן ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל ומנהל האגף שמוליק גרינברג.

השניים מבצעים עבודה שקטה של שיבוץ, שהביאה לכך שרובם הגדול של הבנות בירושלים, למעט בודדות, שובצו בסמינרים המתאימים להן.

יצוין, כי מרבית מנהלי הסמינרים בירושלים, שיתפו פעולה עם עבודות השיבוץ והביאו לסיומה של סאגה ארוכת שנים שהותירה שריטות בנפשות של בנות והורים.

בחלק מהמקרים, בנות נותרו בבית, לאחר פתיחת שנת הלימודים וקבלתם לסמינרים לוותה במאבקים קולניים נגד הנהלות הסמינרים בירושלים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשר סגן ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, את הפרסום על זימונו של המנהל לשימוע ומוסיף: "צר לי שהמנהל המדובר בניגוד למנהלים אחרים, סירב לקבל הבנות בסמינר שלו. לצד זה, יש שמחה וסיפוק מכך, שאחרי שנים רבות ודמעות כואבות, השנה כמעט כל הבנות מסודרות זמן רב לפני תחילת שנת הלימודים".

ארכיון: נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן: 'אסור להתפשר על אף תלמידה' (באדיבות המצלם)

"אני מקווה", מוסיף בצלאל: "שבימים הקרובים נהיה אנשי בשורה גם לגבי כלל הבנות שיקבלו את התשובה החיובית. אני רוצה להודות לשותפי לעבודה הקשה מנהל האגף לחינוך חרדי שמואל גרינברג שלא נח עד שהושלמה מלאכת השיבוץ לשנה הבאה".

תוכן שאסור לפספס
234 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
144
למה לא מפטרים את הגזען?
שיפטרו אותו09.07.21
143
הדבר היחיד שנשאר לעסקנים הלטיאים להרגיש טוב עלינו הספרדים הוא אך ורק הסיפור של הסמינרים חבל מאוד שעדין לא נגמר הסיפור הזה
אברימי לוי 11.07.21
142
אותו הדבר באקדמיה. מרצים מזרחיים אחוז נמוך ביותר. אפליה שקטה על רקע גזעי. אשמח לשמוע תגובת משרד החינוך לכך.
גועל נפש. גזענות ממוסדת09.07.21

הצגת כל התגובות

141
חצוף הספרדים לא שונים מהאשכנזים טוב מאוד שעושים סוף לאפליה הזאת אני אשכנזיה
ללא שם09.07.21
140
תקשיבו זה ימשיך ככה לנצח הבנות הספרדיות הממש מוצלחות ימשיכו ללכת למוסדות אשכנזים כל השאר הממוצעות ומטה , חלקן ינסו להתקבל ואז ילכו למוסדות ספרדים וחלקן ילכו מלכתחילא לספרדי עכשיו, במוסדות הספרדים נותר לנו בנות מתוקות ונשמות טובות אבל פחות הקודקודיות ואז, אני בתור אמא שיש לי בת טובה ממש, אני רוצה שכך
עולמות הנייעס09.07.21
139
כך עשו לי ול30 חברותיי הספרדיות גזענות אשכנזית מיתנשאת והדרה. חובה לשים קץ לעוול שנימשך שנים רבות
מופלות09.07.21
138
ראשית כל למה נערות ספרדיות צריכות להידחף לסמינרים אשכנזים מה פסול בסמינרים ספרדים? לדעתי הכול התחיל בהעתקת לבוש אשכנזי חליפה שחורה מכנס שחור שטריימל וכאלה
אלי שגיב09.07.21
137
ממש בושה ליקרוא את זה זו גיזענות לישמה כואב הלב ככה לדבר בלי בושה .איפה התורה שלו .. דרך ארץ ואהבת אדם
ספרדיה גאה מאודדדד09.07.21
136
קשקוש גדול!!!!!!! והגזמה פראית!!!!! לא נכון שכל הספרדיות לא מתקבלות ומכשילים רק אותן.. אנחנו אשכנזים! ולא קבלו את הבת שלי לסמינר!! ונאלצנו להפעיל פרוטקציות!!! וגם עוד כמה חברות טובות אשכנזיות , לא התקבלו לסמינר אשכנזי!!! מספיק שבת בכורה, והציון שלה לא 100, או שקטה, או המשפחה לא מתאימה לסגנון, גם אם
הגזמה פראית!!09.07.21
135
גועל נפש... מה הבעיה בספרדים??? (בתור ספרדיה אני ממש נפגעת...) כל עם ישראל אחים!!! סה"כ מנהגים והלכות שונות, וארצות מוצא שונים! אז אנא, בנות ספרדיות אהובות! אל תתנו להם במה להתעלל! אל תיפנו מלכתחילה לסמינרים אשכנזים! אני רציתי להתקבל לסמינר שהוא כביכול ספרדי אבל בתכל'ס הוא משתכנז (לא שחיפשתי ספרדי),
יעלוש08.07.21
ילדה בסמינר שמשוטטת באינטרנט, אני לא רואה בזה בעיה, אבל יש לא מעט בנות שלא יעלה על דעתן לעשות דבר כזה, ולכן הם לא רוצות שתבואי לסמינר שלהן.
אחד09.07.21
מה הקשר?, הנה גם לך יש אינטרנט...
יעלוש16.07.21
אמאלהה גם לנו היא אמרה לנו שאנחנו יודעות מושגים שהם לא יודעות ונא לא לדבר איתם מילהה אני בהלםםםם מבטיחה לכםם פשוט גועל נפשש כאילו כבר מה נגיד להםם אני נעלבתי ממש מה בסהכ רצינוו קצת לדבר איתם מה כבר נלמד אותםם בחייאת מורותת
.11.07.21
134
בואו נודה על האמת לא סתם בנות ספרדיות לא מתקבלות בקלות למוסדות סמינרים גדולים ונחשבים צריכים לשמור על השם שלהם ולכן הם מקבלים רק את הטופ שבטופ אז הם לוקחים את הבנות הספרדיות הטובות ביותר וזה גם יפה מצידם אבל מה לעשות שרוב הספרדיות לא עונות להגדרה של הטופ שבטופ לא רק בגלל שהן בנות עדה אחרת הסגנון הספ
חשוב08.07.21
"אם ההורים היו מסתכלים על יראת שמים טהורה לא היו נלחמים על סמינר נחשב" משמע - בסמינרים ספרדים היראת שמים והפשטות גוברת פי אלף מהסמינרים האשכנזים
המשגיח09.07.21
גואלללללללללללללללל נפשששששששששששששששששששששש על החינוך הספרדי!!!!!!!!!!!!!!!!!! מטאטאים הכל מתחת לשטיח
נועה קירל ועדן 08.07.21
טוב, ע"פ השם של מי ששלח את ההודעה הזאת--- אני מהמרת שאת לא יותר מגיל 13...... אז אין צורך אפילו להתייחס לשטויות שאת כותבת
מרים09.07.21
את מזכירה את נועה קירל ועדן ועוד רוצה שיקבלו אותך בסמינר אשכנזי??? את רק מוכיחה כמה הכותבת הראשונה צודקת, זאת תרבות חיים שונה, בלי להיכנס האם זה טוב או רע, זה פשוט שונה ואחר, ומי שלא מתאים לסמינר אשכנזי שלא יבוא לשם.
12309.07.21
זאת ההגדה המדויקת מטאטים הכל מתחת לשטיח אני למדתי בסניף סמינר אולטרא אשכנזי וראיתי מקרוב מה זה לטאטא
שימשית קיץ09.07.21
זו שטיפת מוח אשכנזית! שטויות במיץ עגבניות! סגנון ספרדי הוא חי ועממי וככה הוא, כולל גדוליו לאורך הדורות... תהיו גאים בזה!
פחות ופחות?09.07.21
כן כן אתה פשוט צודק!!!!
מירי09.07.21
133
גזענות לשמה מישהו יודע באיזה סמינר מדובר?
גזענות08.07.21
132
יאללה תפסיקו להתבכיין באותה מידה שכנה שלי בת אשכנזיה טובה גם לא התקבלה לסמינר כי לא היה מקום תרגעו ואם ממש קשה לכם פשוט תפתחו סמינר של ספרדים במקום לצפות לחסדים מאשכנזים
אזור ירושלים וה08.07.21
היא לא התקבלה כי לא היה מקום לא כי היא אשכנזיה תדגישיי ותשימי לב למה מתעצבנים פה תודה על ההבנה..
.08.07.21
יש מליון סמינרים של ספרדים ובכיתה שלי לא התקבלו 5 בנות מתוך 28 וכולם ספרדיות טובות
ללא שם08.07.21
בדיוק, שכנה שלי (אשכנזיה) לא התקבלה לסמינר,למרות שאחותה למדה באותו הסמינר. הוריה עשו כל מאמץ ופנו לרבנים המפורסמים ביותר,ללא הועיל. לא נכון לדחוף תלמיד/ה למקום שאינו מתאים לה.
בעל ניסיון.15.06.22
131
אולי ממשלת הזדון לפחות תוריד את הסמינרים מהעץ העקום שיושבים עליו
נו נו אין רע בלי טוב08.07.21
130
מה עשה ליצמן בנושא?
מג"ן08.07.21
129
במקום ההורים לא הייתי שולחת את הבת שלי ללמוד שם כל תקלה ובעיה יאשימו את הספרדים....בושה את הדין הוא ייתן לבורא עולם
חיים08.07.21
128
איך מדינת ישראל מתקצבת מוסדות כאלו גזעניים אני לא מבין.....אסור לתת להם שקל.....לעזאזל....
אבי08.07.21
צודק
תילי08.07.21
127
הדבר היחיד שנשאר לאחינו הלטאים להרגיש טוב עלינו זה הסמינרים והאמת היא שגם בזה הם לא יותר טובים ממנו (חשוב להדגיש שאיני מדבר על כולם) הפער שיש בנינו "בכל כבודה בת מלך" הוא עשר דורות לטובתינו אלא שמתחילת הדרך לא נתנו לנו הספרדים לפתוח בתי ספר לעצמינו כולם זוכרים את מה שאמר מרן הרב עובדיה להם יש בית יע
אברימי לוי 11.07.21
126
רוצחים עם פראק . . רק אצל חרדים עדיין משמרים גזע .
אחד09.07.21
125
מעניין מה היה אותו "מנהל" אומר לו לא היו מקבלים את בנותיו למוסד לימודי כי הן פולניות....
ללא שם09.07.21
124
מיוצאי אשכנז באו כל הרעות החולות כולל תנועת ההשכלה שעד היום הורסת את היהדות... צאו מהסרט.אתם לא מגיעים לקרסוליים של יוצאי עדות המזרח מכל הבחינות
חן09.07.21
123
להודיע למנהל הסמינר על קיצוץ בתקציב שלו שמגיע ממשרד החינוך. תוך 5 דקות הוא מקבל את הבנות. שיטה בדוקה
מירית09.07.21
122
אני לא מבין את הספרדים ואת ס"ש בתעמולת הבחירות אתם מהללים את מוסדות אל המעיין ואת מוסדות החינוך שלכם מדוע אתם צרכים להשפיל עצמכם ולשלוח את הבנות שלכן למוסדות אשכנזים מעניין שכל ההנהגה שלכם שולח את הבנות למוסדות אשכנזים למה? למה? האם המוסדות שלכם לא טובים היכן להחזיר עטרה ליושנה ...
הרצל סט ירושלמי09.07.21
אתה כותב ס"ט וכותב המוסדות שלכם עם סט אז שלנו . כרגע היא רוצה את המוסד הזה . למה הכל צריך להיות ספרדים ואשכנזים . המדינה ממנת רוצה רק לקבוצה שלך תפתח פרטי מהכסף של סבתא שלך . במוסדות של מי שלא יהיה ספרדי או אשכנזי . שלא מוכן לקבל את כולם שיפתח פרטי .מהכסף של סבתא שלו חנה פייגי . או חנה פורטונה .
בוזגלוביץ09.07.21
121
בושה וחרפה הקב"ה לא סולח
הדסה09.07.21
120
ההורים המשוכנזים הם ליברמן הם האכזרים. מנהל אשכנזי שלא יקבל ספרדיות מצויין. מצדיע לו. ספרדיות לומדות רק אצל ספרדיות
ללא שם09.07.21
119
איפה שוקי סלמון שילמד אותם מהיא אהבת חינם בסיסית
היפה בנשים 09.07.21
118
אחרי זה שואלים למה יש אסונות? על מה עשה ה' לנו? למה מתו 45 יהודים במירון? למה מתו מהקורונה? למה ילדים מתו בטביעה?למה אברכים צעירים מתו מהמחלה? הכל בגלל האפליות הגרמניות הללו....ומי אשם? רבני ועסקני הספרדים הם מנצלים את מעמדם להכניס ילדיהם לחברון....לסורוצקין....ל לסמינרים לבנות אשכנזיו
קובי08.07.21
מההההההה?? מאיפה הבאת את זה?? שטטויותת אתה נראליי טועה אם כבר מדובר פה על האשכנזים שעושקים הורים כדי לקבל אליהם את הילדה..... איככסססססס
.08.07.21
117
אני וחברותי ניסינו להרשם לסמינר גדול בירושלים-מעלות. ו-כלום! אפילו לראיון לא הזמינו אותנו! ואת הבנות שהיו רגע אחד לפני שיהיה להם חבר-אותם הזמינו וקיבלו!!! אפליה כבר אמרנו?
תהילה08.07.21
נכוןן את רואה ככה זה זבללל
.08.07.21
116
למה הם לא הולכים ללמוד בסמינרים ספרדיים
ספרדים08.07.21
115
למה לא מפרסמים את השם של הנוול הגזען הזה
ללא שם08.07.21
114
כואב כואב...
"מזמור לתודה.."08.07.21
113
שנת 2021 דור רביעי בארץ ועדיין ממשיכים עם ספרדים ואשכנזים . בא לי להקיא
משה08.07.21
זה רק בציבור החרדי במסודות חילוניים/דתי לאומי אפילו אין אתה מהשחק הזה אפילו יש כבר נשואים ביחד
שחר08.07.21
אני הקאתי כבר....
איילת08.07.21
112
הפליה על רקע גזעני? שנאת חינם? ועוד אנשים מתפלאים למה נגזר על הציבור החרדי גזרות ליברמן?
המוכיח בשער08.07.21
111
לצערי הרב... תמיד היו אפליות... תמיד יהיו אפליות... ולא רק אצל החרדים...
אורח13.07.21
110
רשעות לשמה , הם לא מבינים כמה זה מעליב
אאא09.07.21
109
מה חדש בזה הגזענים הגדולים ביותר הם האשכנזים החרדים חחאות האדם
רפ09.07.21
108
באיזה עולם אתם חיים? תקבלו על פי נתונים ומספרי ת.ז. לשם ולמוצא של הסבים-רבים של הבנות אין קשר להליך קבלה סביר
ללא שם09.07.21
107
גועל נפש של מנהל גזען. תפסיקו לרצות להיות איפה שהאשכנתוזים
ללא שם09.07.21
106
ב"ה, השם ייענש את המנהל הזה ,ואת כל האנשים שעושים אפליה , צריך לשלוח אותם הביתה ,ב"ה
מה שעשוי להם הגרמנים ,הם עושים לספרדים09.07.21
105
מה זה אם לא גזענות.
בושה.09.07.21
104
ההיסטוריה חוזרת בזמנו היה זה סמינר פלך שהתגאה בטהרת הגזע....עצוב
עמי פרענק גאה09.07.21
103
לשאלת רבים מדוע הספרדים לא פותחים סמינרים לעצמם, אשלח אתכם לראיון שקיים ישי כהן עם ח"כ מרגי מש"ס [דומני שהוא עדיין באתר 'כיכר'] ובקצרה אומר שהסמינרים האשכנזיים מקשים מאוד, על ידי רישום מוקדם מכיתות ז' ופעמים אף מוקדם מכך, [כמובן זה שלא באופן רשמי, היות וזה אסור חוקית, אבל באופן מעשי זה נעשה בשיתוף פ
מ08.07.21
שהספרים יעבדו באותה צורה, אני יכולה לחשוב שזה מאוד מצומצם להקדים סמינר עם כל מיני כללים מסוג זה, אשכנזי/אברכים/חוג וכו', אבל היות שאני לא הקמתי את הסמינר אין לי זכות דיבור, אם לא טוב לי אני יכולה לפתוח סמינר אחר.
אורטל09.07.21
במילים אחרות מרגי מאשים בבעיה את הספרדיות הטובות? הוא טמבל. אם הספרדים היו פותחים סמינרים ברמה גבוהה באמת שאינם מוגדרים עדתית - אשכנזיות היו רצות אליהם. תראו את בנות אלישבע.
נון09.07.21
102
שלום, אני גם חוויתי כזה דבר שתיכון אשכנזי לא רצה לקבל אותי ישבתי חודש בבית עד שהתקבלתי לתיכון ספרדי ואני חייבת להגיד שאני מברכת כל יום של התקבלתי לאותו תיכון בשנים האחרונות הוא ממש יורד ברוחניות ובכלל אם אני חושבת על זה הוא לא התאים לי משום כיוון אני מרוקאים בדםםם וזה בכלל לא מתאים לי!!!! ספרדיות יק
.08.07.21
נשמה טובה !!!!!!!!! בורא עולם אוהב אותךך
ahr08.07.21
תודההההה נשמהה 😘😘😍😍❤❤🙏🙏 (אני כתבתי תהודעה למעלה....)
.11.07.21
מסכימה איתך בכל מילה!!!
כל הכבוד09.07.21
101
המלצה, צא ולמד... ספרדי אשכנזי? מה ההבדל? כולם יהודים! בני ישראל. מי שמכם להדיר ולכמת יהודי רק כי הוא ספרדי? משהו שכח שכולנו בני ישראל שגלו מארצם האחד הגיע לאפריקה והאחר לאירופה האם היותך אשכנזי עושה אותך מורם מעל היהודי המזרחי? בושה!! מצופה מבני תורה לנהוג אחרת, הדם הוא אותו דם גם אם משהו חושב שהו
לינדה08.07.21
100
הגיע הזמן שתפסיקו ללכת לסמינרים של האשכנזים הגיזענים מגעילים חבל שלא נישארו באירופה מגעילים ודוחים אין להם חלק לעןלם הבא
יניב08.07.21
99
להקב"ה יש הרבה סבלנות לטפל בגזענות........ מקרי מוות מזעזעים בגלאים צעירים מגיפות ,רעידות אדמה.....בנינים מתמוטטים על יושביהם...שיטפונותתתת... הרבה רעיונות שלא חלמנו..... חבל על הזמןןןןןןןן בקיצור כל כאלב יג'י יומו .ואהבת לרעך כמוך!!!! מה קשה להיות טובים.????? כשהגזרות מגיעות ...רחמנא
רחלי ממנוביץ08.07.21
98
'עבודה משותפת ושקטה' וכשקורית בעיה קטנה כמו שקורה בכל בית ספר שיש מס' קטן של תלמידות או תלמידים שלא מתקבלות אז כבר עושים מזה כותרת חדשותית ראשית? האם לזה קוראים 'עבודת שקטה'? הרי זה דברים שקורים ביום יום בלי כותרות.
יוסי08.07.21
97
זה לא יפה והכל... אבל הוא חייב לקבל אותן? מה הקשר לשימוע?!
גדי08.07.21
זה בדיוק הקשר, שהוא לא קיבל אותם לכן הוא הוזמן לשימוע
מישהו08.07.21
אדון גדי, אשכנזי, כן? ה"אבל" שלך, כבר מבטל את השורה הראשונה שכתבת. סימן שלא באמת התכוונת אליה.
I AM08.07.21
96
נוקיעה אותו
תכתבו את השם שלו13.07.21
95
בנות ספרדיות!! יש הוכחות של נשים אשכנזיות לפי לא מעט שנים שטוענות שרוב העליה לאחר משלחמת העולם. הם ברובם לא יהודים זאת עדות של משפחה חרדית בירושלים.לא פעם אנו נוכחים במצבים שלא מאמינים לדרכים שפועלים חרדים שלא משתמע שהם לא יהודים. תחפושות זה מה שקורה מי שרוצה שאוכיח את הדברים מוזמן
ללא שם09.07.21
94
אני לא מבין מבין למה הספרדים נידבקים למוסדות האלה, חסר מקומות אחרים,
ללא שם09.07.21
93
הפיתרון
הפיתרון לזה הוא רק שנתחיל להתיתן אחד עם 09.07.21
92
אבישי בן חיים. אייכה
ללא שם09.07.21
91
אנחנו גם לא התקבלנו לתלמודי תורה בסוף התקבלנו בקושי לתלמוד תורה פתוח מאד אבל ברוך השם כי שם באמת טוב מאשר תלמוד תורה חנוק
ללא שם09.07.21
90
צריך להוקיע את הדבר בין ספרדים לאשכנזים כולם יהודים
צריך להוקיע את הדבר המגיעל הזה מכלל יש09.07.21
89
אני מזועזעת שהטמטום הזה עוד קיים!!! בעיניי זאת אנטישמיות מהסוג הכי מטומטם שיש.
ללא שם09.07.21
88
עד מתי רשעים יעלוזו....האשכנזים הם עם גזען מה שקרה באירופה לא לימד אותם כלום..ואתם הספרדים תרימו כבר את הראש תתגאו במי שאתם ות9סיקו ללק לאשכנזים אגב:בגיהנום אים סלקציה
ללא שם09.07.21
87
למה רק כשאנשים כמו ליברמן גוזרים גזרות על הציבור החרדי - כולם מזדעזעים?? מדוע לתופעת האפליה האכזרית הזו- שהיא בפרוש גזרה על בנות מצוינות שסובלות מכך שנה שנה- לא מזדעזעים באותה רמה?? כמו שגזרותיו של ליברמן אכזריות- כך, בדיוק אותו דבר ואולי יותר, גזרת האפליה היא אכזרית ביותר!!!
זוית ראיה09.07.21
86
למה צריך לשכב על הגדר בשביל המוסדות האשכנזיים המתנשאים, מספיק!! קומו עורו ספרדים משתכנזים וחיזרו בחזרה לכור מחצבתכם, יש די והותר סמינרים וישיבות ספרדיים מצוינים, למה למה צריך להתחנן אליהם?? למה צריך להיות במקום העלוב הזה???? מיותר לחלוטין
ספרדיה גאה08.07.21
85
למי ששאל למה הספרדים לא פותחים סמינרים לעצמם - זה בגלל שהאשכנזים לא מוכנים לוותר על הבנות הטובות !!! לא פעם פנו למנהלים האשכנזים בבקשה שלא יקבלו שום בת ספרדיה ויתנו לספרדים לפתןח סמינר איכותי והם לא מוכנים לוותר ב"ה במשרד החינוך יושבים חילונים שלא מוכנים לקבל את זה !!! את שמעוני הצליחו להזיז
חייל דוס08.07.21
כל מנהל מוסד/ישיבה/בי"ס רוצה שתלמידיו יהיו הטובים והמצטיינים ביותר, זה טבעי ובריא ומאתגר, וכך צריך להיות. הפתרון היחיד הוא שבנות יבחרו בסמינר המתאים להם לפי מנהגיהם ורמתם.
אני15.06.22
84
צריך לתלות את כל מנהלי הסמינרים, על העוולות שעשו עד עתה
בני ברק08.07.21
83
נראה לי שבבחירות הבאות בדווקא אבחר בליברמן
יהודה08.07.21
משוגע
ע09.07.21
82
למה הם רוצות סימנר אשכנזי .עבודה ץכסף. שידוך. כבוד
מאיר08.07.21
ןמה הם לא מקבלים? כי הם יודעים שהספרדים יותר מוצלחים מהם ולא רוצים שיקבלו את כל מה שכתבת
א08.07.21
81
למה הבנות הספרדיות לא יכולות ללכת לסמינרים ספרדיים?
ירושלים08.07.21
למה? ככה .... קושיות רק בליל הסדר
ט08.07.21
כי אין סמינרים ספרדים טובים וזה למה? תסתכל בתגובה 18, כתב שם מאד יפה ומאד ברור!
12308.07.21
אין!!!!!! הלוואי והיה סמינר ספרדי טוב אין!!!!!!
ללא שם08.07.21
יששששששששש תפסיקוו עם זהה נווו ברור אם הבנות הספרדיות החזקות ימשיכוללכת לסמינרים האשכנזים זה רק מחזק את האשכנזים ומוריד אותנו "כאילו"............
.08.07.21
80
ספרדי.ה שמתעקשים ללמוד דווקא אצל שכנזים בעיה שלכם תסבלו. אתם בוגדים. נחיתים ומטומטמים. אסור ללמוד אצלם. נהרא נהרא ופשטיה. אל תהיו תוכים קופים שלהם. כבדו עצמכם.
ללא שם13.07.21
79
הרב מזוז ישב לימינך הרב ינון חורי הגאון שמעטים יודעים שהיה אחד מל"ו הצדיקים אומרות כמו של הרב מזוז לא היה מקומן בעולם אלא תפילה ויראת ה' ואהבת ארץ ישראל ועם ישראל באשר הוא אהבת חינם והתקרבות למילים נאצלות בלבד וקידוש בני ישראל והתלכדות ויציאת שלום והסרת מחלוקות וחבל שנשכחה ורוח הקודש הן נחלת העבר מ
ללא שם13.07.21
78
ובת לבעלי תשובה(אפליה כפולה... ) היום הגעתי למסקנה שאין טעם להילחם על מוסדות. כי בדרך כלל יקבלו את הבנות למוסד שהן מאימות אליו גם אם זה לא נח להורים... מומלץ בחום ללכת מלכתחילה למקום לימודים שמתאים לרקע המשפחתי ולא להתאמץ להתחבר לחברה שאיננה זהה לרקע ממנו מגיעה הילדה או הילד זה רק מעוות לילד את תפיס
בתור ספרדיה11.07.21
77
לא חבל על הנשמות הטהורות? שנאת חינם
אהבת חינם11.07.21
76
כולנו יהודים ! ספרדי אשכנזי תימני דתי חילוני. עצוב שמנהל סמינר ככה חושב ופועל
יהודי זה יהודי09.07.21
75
זהה גועל חדש שלא מוכר בירושלים המזרחים הירושלמיים תמיד היו מקובלים. הכול בתי הספר גץהכי מכובדים .אבל מאז שיש מדינה ועבקמים פוליטיים נהפך הדבר. אתם מחליטים מגעילים .הכול פוליטיקה מזוהמת
ללא שם09.07.21
74
אאא
ללא שם09.07.21
73
גם אוכלי חינם חיים על חשבון הציבור החילוני, וגם גיזענים. יש בכם משהו טוב????
מיכל09.07.21
72
למה בנות ספרדיות אחרות כן קיבלו? כי בד"כ את הבנות שלא מתאימות לרוח בית הספר לא מקבלים גם אם הן אשכנזיות
ללא שם09.07.21
71
מרדכי דאדון
"מנהל סמינר מוכר וידוע"--- בגזענותו השפל09.07.21
70
משיח בן דוד מהמשפחה של ראשת הסתדרות המורים, היא מזרחית !
בלי שמות09.07.21
69
הגזענות עדיין בתוכנו ובמיוחד אצל האשכנזים החרדים .בושו והיכלמו .
ספרדי גאה .נשוי לפולניה09.07.21
68
לפטר אותו במידי .
שנים אחורה 09.07.21
67
גזענות . דרכי התורה דרכי נועם. ולא פילוג...
א.א09.07.21
החולירות האלה מכירים רק דרכי ממון לא דרך תורה
רפ09.07.21
66
חמור חמורתים, רק על הטמטום מגיע לו מאסר. הטיפש אומר מה שהחכם חושב לא להאמין איזה אידיוט!
משתאה09.07.21
65
אם היו שואלים את הקב"ה מי הכי חשוב לפניו- אשכנזים או ספרדים בוודאי היה עונה- "אלו בני ואלו בני"!!! (אין זה משנה מהיכן גלו, כולם מעם ישראל) למי ניתנה הרשות להחליט אחרת??? מי נתן למנהלי הסמינרים להחליט על מוצא אחד כנחות, ועל אחד כחשוב??? אם הם מנהלים את הסמינר לפי התורה, שיעשו עם עצמם חשבון נפש!!!
מאיר09.07.21
אלפי בנות ספרדיות לומדות בסמינרים אשכנזים, מאות בנות אשכנזיות לא התקבלו לסמינרים אשכנזים. מצב דומה קיים גם בישיבות האשכנזיות, ברוב המקרים קיימת סיבה למה בת/בן לא התקבל למוסד לימודים שהוא בחר.
מ15.06.22
64
מגיל 0 אני שומעת ספרדיה אשכנזיה ,אשכנזיה ספרדיה ,דייייייייי יאלההההה איתכםם לא נמאס לכם מהנושא הזה???? וחוץ מיזה אין על הספרדיםם נראים יפה לא בצבע קיר, יש להם קול מטורף..סימו לב כל הזמריםות דוגמניםיות וכו' הם ספרדיםםםםם
.....08.07.21
63
מדוע החרדים האשכנזים בזים למזרחים.? רואים בהם ציבור נחות, ולא יתחתנו עם בנותיהם. הם בזים להם על שהשילו מעליהם את לבוש אבותיהם הגלימה, כפי שהבאבא סאלי לבש, ואמצו את לבוש הגויים של החרדים האשכנזים, ואפילו האבות לבית הבאבא סאלי, גם אמצו לבוש הגויים האשכנזי, והם מתביישים בתואר באבא, ואמצו התואר אדמו"ר.
נביא אמת08.07.21
62
הפתרון לכל זה, שפעם אחת יתבעו מנהל באופן אישי על אפליה ותראו שזה ייגמר. נמאס שרק במגזר החרדי קיימת אפליה באופן כל כך בוטה ומובהק, אפילו לא מנסים לטשטש את זה למעט דרעי וגפני שמפמפמים בתקשורת שאין אפליה. מוסדות נפרדים לאשכנזים וספרדים - זה הדבר הכי גרוע לחברה/קהילה כי זה מעמיק ומשריש את האפליה. ניתן
הפתרון - תביעה 08.07.21
61
זה באמת עצוב וזה לא רק בנות ספרדיות... חברה שלי שהסמינר שלה נסגר נרשמה לסמינר אחר בת מצוינת שכל חברותיה התקבלו- חוץ ממנה- ולמה כי המנהל הנוכל ידע שאבא שלה עסקן וביקש ממנו כמה תנאים לקבלת ביתו... בושה וחרפה! אני עצמי לא התקבלתי לסמינר רק אחרי בעיות רבות ואני חסידית, כי היתה בעיה עם אחותי הגדולה והי
חוה08.07.21
60
כן, אני ספרדייה ואני ממש לא חושבת שלא קיבלו את הספרדיות דווקא בגלל שהם ספרדיות! יכול להיות שאני טועה אבל הם לא אמרו שלא קיבלו את כל הבנות הספרדיות שניסו להתקבל אלא רק 9 לא, לא אמרתי שאין גזענות ואפליות אבל פה זה נראה לי קצת משהו אחר...
"מזמור לתודה.."08.07.21
59
אח"כ מתפלאים על הגזירות של ליברמן??....
ללא שם08.07.21
58
מעניין איך קבלו את ביתי לסמינר גם אני פרענק צאצא של אחד מגדולי מגורשי ספרד ואני גאה בזה
ג'פרי08.07.21
אוי ויי לפי התגובה שלך--- זה או שקר או שטעות שקיבלו אותה................. ג'
מירי09.07.21
אבל לא את כולם מקבלים. גם ביתי ספרדיה וקיבלו אותה, זה תלוי בבתי ספר! ואני לא בטוח שאתה אכן ספרדי. ספרדי לא יאמר עליו שהוא פרענק. רק אשכנזי יאמר ככה. אז תן לי לפקפק בתגובתך ..
ישראלי08.07.21
57
בעה בקרוב נדע שכל המנהלים האלה התנהגו כמו נאצים, הם לא יהודים. הם כוזרים. ערברב. לא יתכן שיהודי מתנהג כך ליהודיה. אחכ אנחנו בוכים על חורבן בית המקדש ולמה המשיח לא מגיע ...
ללא שם09.07.21
56
באמת בוקר טוב שעושים מזה סיפור, מקרים כאלה קורים כל יום בכל מוסד אשכנזי בכל הארץ
מס09.07.21
55
בושה וחרפה למנהל הגיזעני הזה . הוא בטוח יירש גהינום ולא יעזור לו כל הלימוד תפילה ושבת שהוא מקיים
ללא שם09.07.21
54
כמה חושך!!! לא יאומן
רותם09.07.21
53
אסור לחנך שום יחד במוסד כזה זה לו תורה זה עברה
ללא שם09.07.21
52
צריך לעשות לזה סוף, בן גוריון רצה שזה יהיה מדינתו של העם היהודי, באו סכסכנים שיהיה הפרד ומשול ושיהיה סיכסוכים, עברו 70 שנה מאז העליות וזה נמשך הלאה בכונה שיהיה סיכסוכים
דני08.07.21
51
משהו יודע אולי באיזה סמינר מדובר???
אאא08.07.21
בטח הישן או החדש
ללא שם08.07.21
בטח הסניף
טוהר תואר09.07.21
נונו הסניף כבר ממזמן לא סמינר נחשב ומבוקש
בת סמינר16.07.21
50
אני ספרדיה ולא הולכת לרעות בשדות זרעים אני לומד בבית ספר ספרדימוגאה בזאת אם חינוך מעולה ואם לימודים ברמה הכי גבוה וימשיך בדרך הזאת וכן כל הילדים שלי יהיו כך אין עלינו הספרדים ועלינו להיות בדעה זאת
היפה בנשים08.07.21
ראשית כל למה נערות ספרדיות צריכות להידחף לסמינרים אשכנזים מה פסול בסמינרים ספרדים? לדעתי הכול התחיל בהעתקת לבוש אשכנזי חליפה שחורה מכנס שחור שטריימל וכאלה
אלי שגיב09.07.21
לפי כתיבתך, בית הספר לא באמת מוצלח.
צוף09.07.21
חחחחחח לחלוטין
מירי09.07.21
49
רק מראה עד כמה חב"ד מקבלים ואוהבים ומקדמים את כולם, חב"ד, שהיא חסידות. אשכנזית. בכל תיכון שלה מחצית מהתלמידות ספרדיות! אין על חב"ד. זהו. ואותו מנהל מהולל מקבל את התלמידה שאתמול אח שלה בפוניבז' שפך קילו גבינה על רב וספרדיה שאח שלה עושה שטייגען כל היום לא. חוצמזה, מה מפריע לך אדוני? המראה של הספרדיות?
אשכנזיה08.07.21
צודקתת
.08.07.21
48
שכל אחד יחשוב עם עצמו, האם הוא היה רוצה שהבת או הבן שלו ילמדו ילמדו במוסד שמקבלים את כולם בלי שום סינון, ספרדיות טובות מתקבלות עוד לפני אשכנזיות, כנראה מדובר בבנות פחות איכותיות. נקודה.
אני08.07.21
חחחח הצחקת
לל09.07.21
47
אין מה לחפש אצל הסמינרים האשכנזים המגעילים והדוחים האלה ,איפה הגאווה והענווה של הספרדים ,אנחנו שווים פי אלף מהם, אל תלכו אליהם,
יוסף08.07.21
סופסוף הבנתם שאנחנו לא צריכים אתכם
שטויות08.07.21
גאווה וענווה זה הפכים לא?
איילת08.07.21
גאוה על כך שאנחנו ספרדים טוביםם זה גאווה שהיא טובה....
.08.07.21
46
דווקא בימים הללו שאנו מבכים על החורבן חייבים לעשות סיום לתופעה הנוראה ושינאת החינם הזאת. עד מתי נמשיך להאריך את הגלות המר הזה עקב שנאת החינם? עתידין לתת את הדין מי שמצער בנות טהורות מבתים נפלאים על רקע המוצא שלהם!
מעכב הגאולה08.07.21
45
אפליה גזענית. לקבל תרומות האשכנזים יודעים לפנות לכולם ללא הבדל גזע ודת.אני ספרדיה שתורמת גם לישיבות אשכנזיות.
ללא שם09.07.21
44
הורים יקרים ובנות יקרות, עשו חשבון קר, מה נותן הסמינר היוקרתי, יותר מסמינר שאינו נחשב בעולם האשכנזי: חינוך רוחני טוב יותר? ממש לא. השכלה טובה יותר? גם ממש לא. חוויה חינוכית נעימה וזכורה לטוב? עדיף לא לדבר על זה. סיכוי לג'וב טוב במוסד חרדי? אולי. תחושת עליונות וחשיבות עצמית? אולי, רק שהקב"ה שונא בע
שמיל09.07.21
43
איכס....יפוטר לאלתר!!;
טומי09.07.21
42
גיזענות לשמה
ללא שם09.07.21
41
מנהל רשע..
מנהל אדם רשע...ספרדיות לכו ללמוד במקומות09.07.21
40
כשאני חושבת על כך, מאוד קשה לי להבין- 1-איך מנהל שגורם צער לכ"כ הרבה בנות, מסוגל לישון ברוגע בלילה?? 2- איך כל מה שמלמדים במוסדות הלימוד על "ואהבת לרעך כמוך" מסתדר עם המצב ההזוי על זה של אפלית בנות ספרדיות? 3- איך מנהלי הסמינרים מסוגלים להכריע על בנות מסוימות שהן לא מתאימות לסמינר, רק בגלל שהן ספרד
תמר09.07.21
39
יש לי רק שאלה אחת שמציקה לי שנים רבות אם המשיח יהיה ספרדי-האם האשכנזים יקבלו אותו ???....
ללא שם08.07.21
חזק. תאמין לי שבאמת יש מצב שהם התנגדו למציאות ,אבל בינינו עד שלא יעלם הנאציזם הזה דוקא מהליטאים עם הראש הכי מצומצם השיח כנראה לא יבוא.....
וכננ11.07.21
38
גזענות לשמה מישהו יודע באיזה סמינר מדובר?
גזענות08.07.21
37
ילדות קשורות לאמא יותר מאשר אבא השאלה היא למה מה האבא לא מספיק טוב
דבש ירושלים08.07.21
36
בואנה הוא חוצפן שאין כדוגמתו! עלאק יפגע לו בסמינר-משפט ממש מקומם אחד כזה צריך להעיף על טיל
.08.07.21
35
אולי ליברמן יעשה קצת סדר בציבור החרדי?
חנן. ב.08.07.21
שלח את ילדיו למוסדות לימוד אשכנזים-כמו דרעי..
מ.15.06.22
יחי ליברמן רק הוא יודע לטפל ברשעים,מצביעה לו בבחירות הבאות.
מיכל08.07.21
התכוונת לרב ליברמן ? מנהל הסמינר ... שהוא יעשה סדר בענין העדתי ...? למה לא ...
אם בישראל08.07.21
34
הגזענות קיימת בחברה הישראלית לא פחות ממה שהיא קיימת בחברה החרדית מי שראה אתמול את התמונה הקבוצתית של הנשיא היוצא והנכנס ומשתתפים לא ימצא שם ספרדי אחד וכל מי שימצא בסגל האקדמאי הבכיר באקדמיה יש ממוצא מזרחי יכנס להגרלה על מופלטה עסיסית
האמת המציאותית08.07.21
דוד לוי! משה קצב! עמיר פרץ! אבי גבאי! גדי אייזנקוט! דוד ביטן! דודי אמסלם! מירי רגב-סיבוני! רשימה חלקית לתפארת מדינת ישראל
ספרדיה אקדמית09.07.21
אחשלי זה רק אבל רק בציבור החרדי קח ספרדי נשיא האקדמיה של קריית אונו ירון זליכה הוא עירקי יש לך שופטים ספרדים ואפילו ערבים בציבור החילוני והדתיאומי מתחתנים ביחד אפילו. עזוב אותך רק אצל חרדים זה ככה טוב להם שזה ככה רק בצבירו החרדי, אשכנזי הוא משהו..אבל אם האשכנזי הזה יוצא לעולם בחוץ העבודה הוא אפילו ל
שחר08.07.21
העובדות 'קצת' שונות מהנתונים שאתה מציג. למעלה מ-70 אחוז מהמרצים באוניברסיטאות אשכנזים, ורק 19 אחוז ספרדים.. אז לפני 'אחשלי אבל זה רק בציבור החרדי' כדאי לדעת נתונים ולהתייחס אליהם.
רואה חשבון15.06.22
מה עם מיקי לוי וזוגתו?
זונדל פעטשגעבער08.07.21
אוקי לא הבנתי מה אתה בא להגיד פה. שזה בסדר? שזה לגיטימי? כאילו שהחילונים ידאגו לעצמם ושהאמריקאים ידאגו לעצה אבל אנחנו כחברה (בעיקר שמתיימרת להיות מוסרית) חייבים לבער את הגזענות מקרבינו......
נו ו.....?08.07.21
33
לא בקטע גיזעני, מה הבעייה לפתוח עוד בתי ספר לספרדיות? יש חוסר התאמה בין הסיגנון האשכנזי לספרדי, לא טוב להכניס ספרדיות בכח, זה מגביר את המחלוקת.
אלי08.07.21
למה בכלל צריכה להיות מחלוקת??? אתם חרדים אההה?? תחפושות
די עם התחפושות 08.07.21
תלך להיסתכלות ותקים מכספך. למה בכל העולם לומדים כל הסגנונות בבתי הספר ורק גזענים שסבלו בארופה מאות שנים מאפלייה עושים זאת לבני דודם.
פרענק08.07.21
32
איזה איזון? מנהל דפוק גזען וטיפש! ועוד אומרים שהאפליה לא קיימת יותר חה..חה
ללא שם09.07.21
31
עד שהגלגל לא יתהפך ואשכנזיות ירוצו לסמינרים ספרדיים, עד אז,זה כשלון של שס. זה מה שמביא למצב הנוכחי אדרבא שס תנסו להפוך את המשוואה- ועד אז תעשו לפחות בדק בית. יש הרבה בנות ספרדיות מצויינות ממש, אבל עדין התדמית............כמה חבל
א09.07.21
30
החינוך החרדי מזמן פשט את הרגל..
ללא שם09.07.21
29
שופכים את דמן. גם בעבור בצע כסף
חווה09.07.21
28
רוני
חוצפה ,במדניה 202109.07.21
27
נו.....אחרי זה אומרים שליברמן אכזרי......תראו מנהל אשכנזי חרדי איזו אכזריות ורוע לב יש לו.....יכול ללמד את ליברמן מה זה אכזריות....מאסטר באכזריות גרמנית קרה כקרח.....
ירון08.07.21
26
כאשר כל אילו הרבנים והמנהלים כאשר יוצאים לחול לאסוף כסף למי הם פונים ? הם פונים אך ורק לנדיבים הספרדים . את הכסף הם רוצים לקבל תלמידים ותלמידות לא רוצים זה ממש עול או נודיע לנדיבים בחו"ל לא לעזור לתת למוסדות אשכנזיוית
ויקטור אלול08.07.21
א. ממש לא, יש מספיק נדיבים אשכנזים. ב. בלי קשר, אתה צודק בכך שאיסור גמור להפלות על רקע מוצא.
זונדל פעטשגעבער08.07.21
25
מזכיר בנות צלפחד. הצדק עמן ועם מנהל הסמינר שונא יהודים מה ההבדל בגישה שלו ליברמן שניהם מאוסים
אורי 08.07.21
24
בתור אחד שהתחנך גם במוסדות חבד וגם במוסדות של הליטאים אני יכול להגיד באופן ברור אצל חבד אין הפליות וטהרת הגזע ויש חינוך ברמה גבוהה ואני לא חבדניק
פרפר 1808.07.21
בשני מוסדות רשת אוהלי יוסף יצחק של חב"ד, המתהדרים בכך שמקבלים את כולם, עברתי כיתה כיתה ובסופו של דבר שאלתי ישירות מדוע אין בכל בית הספר אין אף תלמיד אתיופי? וזה באזור בו יש אחוז גבוה של בני העדה האתיופית באוכלוסייה. התשובה שקיבלתי הייתה בעיקר גמגומים ו"מה אכפת לכם, הרי אתם לא אתיופים". מיותר לציין
אנה09.07.21
23
לכל האשכנזים ששואלים את אותה שאלה משעממת ומכלילה. מדוע אינכם פותחים מוסדות ספרדים? תשובה: תקציב. דגל התורה וכו נותנים מימון רק לאשכנזים וזה מדוע יש כסף למוסדות אשכנזים. יהדות ספרד בישראל משתכמת לאט לאט, אנחנו לא יוצאים בתרומות מאנשים תמימים, לא הולכים לאנשים תמימים ואומרים, הביאו לנו כסף למשפחה י
K08.07.21
צודק 100 אחוז סוף סוף אחד שמבין משהו...
"מזמור לתודה.."08.07.21
אתה אומר שדגל התורה נותנים מימון רק לאשכנזים. נכון. לספרדים יש את ש"ס!!! למה שהמפלגה שלכם לא תדאג לתקציבים עבור המוסדות שלכם?
ר.08.07.21
שדרעי יתן תקציב יש לו הרבה יותר אפשרוית מיהדות התורה
צבי08.07.21
אתה מזה צודק. באמת חבל על השנאה הזאתי.
מירה08.07.21
22
לא פלא .. הרי ידוע שהגזענות בחברה החרדית היא בן הגבוהות בעולם ..
ללא שם08.07.21
בס"ד, חובה להגיב ואיסור חמור מאד להציא שם רע ולה"ר על קהילה מישראל. , ולגופו של ענין, תגובתך היא נובעת מנחיתות עצמית תהומית. צא וראה איך ממשלת השמאל ואיך השמאלנים לכל אורך הדרך מקפחים וקיפחו את הימניים ואת החרדים ואת המושבים וכו', כאילו המדינה של אבא שלהם. מה זה אם גזענות והתנשאות על הספרדים וכו'
bgh08.07.21
האם תשע בנות שלא התקבלו מתוך עשרות אלפים שהתקבלו האם זוהי גזענות? קצת הגיון.
יוסי08.07.21
סתוםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם חתיכת אשכנזי
שיר08.07.21
אם זה מה שיש לך לענות זה רק מראה שהוא צודק
יעל09.07.21
21
אין בעיה בספרדיות!!! והראיה היא שמקבלים ספרדיות למוסדות האשכנזים והביקוש הוא מצד הבנות שמתחננות להתקבל אלא מה תדמיינו שהייתם מחתנים אשכנזי עם ספרדיה כמה ימים בד"כ זה יחזיק?! רגע אבל שניהם בני אדם?, ושניהם חרדיים?, ושניהם גדלו בערים חרדיות? וההורים אברכים? וכמו שלא תצעקו על השדכנים גזענים, חשוכים,
נקודה למחשבה09.07.21
20
שיגיע משיח נראה מי יצחק אחרון רוב האשכנזים לא יזכו לגאולה
יהודי09.07.21
19
גזענות . דרכי התורה דרכי נועם. ולא פילוג...
ללא שם09.07.21
18
בושה וחרפה הקב"ה לא סולח
ללא שם09.07.21
17
כמה גזענות, אני פשוט בהלם. בתור "מזרוחניקית" רוצה להגיד שדברים כאלה- לא קורים אצלנו, בשום מוסד לימודים.
סרוגה09.07.21
אבל הבנות הספרדיות האלה לא רוצות חינוך מזרוחניק, הן והוריהן דורשות רמת צניעות גבוהה יותר.
מ15.06.22
16
יעלה לא צריך אותם הם יחפשו אותכם על ארבע לכו לתיכון ספרדי הכי טוב ותאמינו לי והם יצטערו על זה
ספרדיה גאה 09.07.21
15
עצוב שזה מה שקורה בתוך הציבור החרדי. הציבור שאמור להוות סמל ודוגמה ל-"ואהבת לרעך כמוך". ועוד אח"כ מתפלאים על הגזרות של ליברמן......
בני09.07.21
14
האפליה היא בעיה אבל היא לא השורש השורש הבעייתי הוא שמנהלי המוסדות פועלים שלא לשם שמים אלא לשם הכבוד והכסף וזה מזיק לכל החלשים שזה כולל אשכנזים וספרדים הלוואי שהגאולה תגיע כבר שהקב"ה ינהיג אותנו ישירות ללא שום תיווכים של מוסדות ה' ימלך לעולם ועד
שמואל היהודי08.07.21
13
אני לומדת בבצפר חבד, והם בכלל לא עושים הפליות של אשכנזים וספרדים. אצלנו חצי מהכיתה ספרדיות (כולל אני) וחצי אשכנזיות. יש הרבה זוגות מעורבים של אשכנזים ומזרחיים... מישהו יכול להסביר לי מה באמת הקטע של לא לקבל ספרדיות לסמינר?
מושקא08.07.21
הדסה
כי אולי חסר להם תלמידות למלא את הכיתות?09.07.21
לא יודע מה הקטע הלוואי וזה יעבור מהעולם הדבר הזה
מאיר צבי09.07.21
מושקע את צריכה קודם ללמוד עברית לא כותבים בבצפר אלה בית ספר הפליות כותבים אפליות בקיצור תחזרי לכיתה א האמת חב"ד אוהבי כל עדות ישראל תנועה שמאחדת ולא מפרידה הכל בזכות הרבה זצקו"ל
הרצל09.07.21
אפליות
מוש09.07.21
12
משה רבנו היה ספרדי, נולד במצרים
ספרדיה גאה08.07.21
ראשית כל למה נערות ספרדיות צריכות להידחף לסמינרים אשכנזים מה פסול בסמינרים ספרדים? לדעתי הכול התחיל בהעתקת לבוש אשכנזי חליפה שחורה מכנס שחור שטריימל וכאלה
אלי שגיב09.07.21
נכוןןן לגמרייי חחח ומשיח הוא בן דוד.. בן דוד זה ספרדי 😝💪
.08.07.21
11
תמשיכו להשפיל את עצמכם ולהתחנן בפני האשכנזים במקום לפתח את המוסדות הספרדיים. זאת נחיתות מיותרת שמתדלקת את עצמה
אלי08.07.21
10
בעזרת השם בפעם הבאה רק ליברמן
דוד08.07.21
למה דווקא הסמינר החדש? ליברמן המנהל שונא ספרדים בלהט.
אשכנזיה09.07.21
9
זה כמו שבית ספר ספרדי לא יקבל מורות אשכנזיות אבל לצערנו אנחנו תיכון עם 500 בנות ספרדיות אפילו לא אחת אשכנזית וכל המורות אשכנזיות חוץ משתיים ומנהלת איפה שיוויון שגם הספרדים לא יכנסו אשכנזים
היפה בנשים 08.07.21
8
די לשנאת חינם. כולנו היינו במצרים
מצויין08.07.21
7
מאז ומעולם זה היה ככה האשכנזים גזענים עם האף למעלה הוא לא מקבל אותן בגלל שהן ספרדיות??? זה בסדר נראה לכם???? גועל נפש!!!!! גזענים!!!!!! מג הקדוש היה אשכנזי וקיבל לחסידות שלו גם ספרדים ואתם מי אתם?!?!?!
ברסלבית בלב ובנשמהההה08.07.21
אריאל דוד צריך להוקיע את הדבר כולם יהודים
אריאל דוד09.07.21
היי נשמההההההה רבינו הקדוש תכול העינים לא הכיר מימיו ספרדי. כמדומתני שהוא חי באוקראינה. ספרדים זה מותק, אבל הסגנון לא מתאים לכל אחד. ברסלבים זה מותק, אבל לא מתאים לכל אחד. ליטאים זה מותק מותקי המתקים - וממש לא מתאים לי. ברסלבית בנשמה ולא בנשמהההה גם בברסלב לא יקבלו כל אחד כחבר בכל קהילה. זה לא מתוך
ברסלבית קהילה09.07.21
חחח מתי בדיוק רבינו קיבל ספרדים לחסידות שלו?! אלא אם כן את מתכוונת לאחד מרבני ברסלב בדורנו...
זונדל פעטשגעבער08.07.21
6
אני כן שולח וב"ה מצליח.....אבל זו תעודת עניות לחברה שלנו שלא יודעים להתאחד ( נקודה למחשבה כל ציבור למד את המנטליות מהמדינה שבא ממנה .. . להזכיר מה עשו הגויים בארופה לפני כ 75 שנה.......צריך להתנתק מזה הגיע הזמן)
לכל מי ששואל למה לא שולחים למוסדות ספרדי08.07.21
5
כבר שבוע שלא היה אסון לחרדים,כנראה ישנים בשמים.
אשכנזי08.07.21
4
יש לציבור החרדי הרבה מה ללמוד מהציבור הסרוג, שהאפליה והגזענות מהם והלאה!!!!!
מירי08.07.21
אמת לאמיתה
שירה09.07.21
באיזה נושא הציבור החרדי צריך ללמוד מהציבור הסרוג, בנושא צניעות, טהרת המשפחה, החינוך המעורב,הגיוס לצה"ל- בו 50 אחוז מסירים את הכיפה בעקבות/ותוך כדי השירות הצבאי-באיזה??
רואה נכוחה.15.06.22
3
למה שימוע ולא מאסר על שימוש בכספי ציבור לעידוד גזענות...
יהודי08.07.21
2
למה הבנות הספרדיות לא הולכות לסמינרים ספרדים???
ירושלים08.07.21
ככה!
תהילה08.07.21
בידיוקקקקק לא מבינה אנשיםם
אפרתת08.07.21
להקיא מימך. תקים מכספך. אלו מוסדות מכספי ציבור. ולשאלתך . התשובה בשאלה. למה הלבנים בארצות הברית או בכל מדינה אחרת לא לומדת רק עם עצמה. אז שיבוא יהודי גם אם גזעניותו קודמת ליהדותו ישאל שאלה מכליאה שכזאת.
בני הפרנק08.07.21
אלו הבנות של המשתקנזים
אבי08.07.21
המשתכנזים*
.08.07.21
ולמה בנות מגליציה לא הולכות לסמינר של גליצניות? ויקיות לסמינר של יקיות? חשבת על זה פעם? הסיבה היחידה שהשאלה הזו נשאלת, היא כי אשכנזים לא רוצים ספרדים. ואז זורקים חזרה על הספרדים ושואלים למה לא תלכו לסמינר ספרדי. כי הספרדי עדיין לא טוב כמו האשכנזי, זה למה!
סוסו08.07.21
נכוןןןןן איכסס גועעלל נפשש
.08.07.21
דווקא לא נכון! בנות מבתים פולנים גליציאנים תמצאנה את עצמן בסמינר כלל חסידי, בעוד בנות הונגריות ורומניות איכשהו תלכנה לויז'ניץ או למקומות באידיש. בנות יקיות - לסמינר ליטאי (שכמובן אין לו קשר לליטא) ובנות אמריקאיות - מכל העדות - דווקא לסמינר של אמריקאיות. למה? קוראים לזה התאמה מנטלית!!!
סוסית09.07.21
1
מושחת ורשע השם ישלם לך לא לעולם חוסן
חתיככת גזען 08.07.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24