כיכר השבת

דעה

קבלת מדליה אינה תעודת יהדות // ישי כהן

אינני רוצה לחיות במדינה בה בירור היהדות ייעשה באולמות הספורט. אינני רוצה לחיות במדינה בה במקום קבלת עול תורה ומצוות נסתפק בקבלת מדליות • פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, בטור דעה (ארץ)

72
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ד באב | 02.08.21
ארטיום דולגופיאט וישי כהן
ארטיום דולגופיאט וישי כהן (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי; חיים גולדברג, כיכר השבת)

אני לא מבין גדול בספורט, בטח שלא בהתעמלות. את שמו של ארטיום דולגופיאט שמעתי לראשונה במבזקי החדשות לאחר זכייתו במדליית זהב. צפיתי בהתרגשות הישראלית, לא הבנתי כל כך על מה, אבל יש הישג ישראלי גדול, אז למה להרוס את החגיגה.

לרגע לא חשבתי שאצטרך להתייחס לאירוע הספורט בטוקיו. אבל ביממה האחרונה צצות טענות נגד הממסד הרבני. איך זה שכעת כולם מחבקים את ארטיום אך בכל השנים האחרונות מקשים עליו להינשא בארץ ישראל.

בילאן, אימו של זוכה המדליה, התלוננה כי בנה צריך להינשא נישואים אזרחיים בחו"ל מכיוון שאינו מוכר בישראל כיהודי. והנה יריית הפתיחה לקמפיין נוסף נגד הממסד הרבני: מדוע לא מכירים בספורטאי המצטיין, זה שהביא כבוד למדינת ישראל, כיהודי.

ח"כ ולדמיר בילאק הגדיל ותקף: "אני מקווה כי כל מי שרץ לברך את ארטיום דולגופיאט האלוף, לא ישתוק מחר כאשר פוליטיקאים גזענים בכנסת ישובו להכפיש את העלייה מחבר העמים".

אך משפט אחד של האם הנרגשת הסביר מדוע בנה אינו מוכר כיהודי. היא עצמה אינה יהודייה, אביו כן. וזו בדיוק הסיבה שזוכה המדליה אינו יהודי. מה לעשות שכדי להיות יהודי - על פי התורה היהודית - צריך שהאם תהיה יהודייה, לא האב.

אינני רוצה לחיות במדינה בה בירור היהדות ייעשה במגרשי ואולמות הספורט. אינני רוצה לחיות במדינה בה במקום קבלת עול תורה ומצוות נסתפק בקבלת מדליות.

ולכם הפוליטיקאים: לא, לומר את דבר היהדות כי כדי להיות יהודי צריך להיוולד לאם יהודייה זו לא גזענות. אם זו גזענות לשיטתכם, אז מה לכם ולדת הגזענית שהיא עצמה קבעה את הכללים הללו.

ובכלל, כשעוסקים בנושא נישואין ויהדות, מבחינים בהבדל הגדול בין היהדות האורתודוקסית לזו הרפורמית. מספיק להסתכל על המתרחש בארצות הברית. התבוללות נוראה. יהודים ויהודיות מתחתנים - באמצעות רב רפורמי וכומר - לגויים/גויות, עוד ועוד יהודים שילדיהם לא יהיו יהודים וחלקם כבר לא יכירו ביהדות.

ובכלל, על מערך הגיור בישראל. התחושה בישראל כי הממסד החרדי שולט על מערך הגיור. אך מדובר בתחושה שאינה נכונה. רוב דייני הגיור בישראל אינם חרדים אלא חובשי כיפות סרוגות. ומה לעשות, גם רבנים ליברליים יותר אינם יכולים לשנות את הכללים שקבעה התורה. כדי להיות יהודי צריך להיוולד לאם יהודייה. אם זה לא מתאים לכם, יש את דת הרפורמים.

תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
ששניהם יעברו תהליך גיור כהלכה, והכל על מקומו יבוא בשלום
פתרון פשוט!03.08.21
א. הם לא רוצים. ב. מי אמר שמותר לגייר מישהו שמתכוון לחיות חיים בלי תורה ומצוות רק בשביל שיחיה במדינה כשווה בין שווים?
א03.08.21
ממש חסר להו בעם ישראל גרים שכאלה לא לחינם תהליך הגיור קשה כל כך
ממש פשוט...03.08.21
50
הבעיה לא הייתה קיימת בדורות הקודמים .אם אתה יהודי אתה הולך לבית כנסת ומקיים מצוות ואם אינך יהודי אתה הולך למסגד או לכנסיה . בדור שלנו שהוא דור של חילוניות ולא מדובר רק בעולם היהודי . אותו אדם שאמור להתגייר ורוצה להיות חלק מהעולם היהודי שואל את עצמו : מדוע דורשים ממני את כל ההגבלות אני רוצה לחיו
משה02.08.21
49
הוא לא ביקש שתקירו אותו בתור יהודי , רק זכות להתחתן כאזרח! ללא חופה
הוא גם לא ביקש02.08.21

הצגת כל התגובות

48
אתה יותר ממוזמן לעבור לגור במדינה אחרת, אתם אלה שרוצים להיות כאן אנחנו לא רוצים אתכם בכלל
אתאיסט02.08.21
אחרת אין לך בכלל זכות להיות פה אתם גנבתם את המדינה שלנו היינו פה לפניכם ואפילו במגילת העצמאות כתוב שזכות המדינה שלנו היא זכות דתית לשיטתי המדינה שלי כי השם נתן לי אותה לשיטתך אין לך שום זכות במדינה כי הזכות שלך מכח מגילת העצמאות ושם כתוב שזה זכות דתית ודתית זה התורה אז לך מפה מתנחל
סע אתה למדינה 03.08.21
אתה כנראה לא קראת את מגילת העצמאות מעולם, רשום שם שהזכות שלנו על הארץ היא בזכות "צור ישראל" שזה ביטוי סתמי שהושג כפשרה בין חילוניים שלא רצו להזכיר את הדת לדתיים שכן רצו, ככה שאת הביטוי הסתמי אתה יכול לפרש איך שבא לך
אתאיסט03.08.21
47
יש בכתבה הזאת הרבה אנטישמיות
אברהם02.08.21
46
החרדים צריכים ללמוד מארטוים מהי עבודה קשה ששכרה בצידה. הוא בחזקת גר תושב ואתה מחויב בכבודו. צריך לתת לו להינשא כגוי. גם ערבים ונוצרים מתחתנים פה. אף אחד לא ניסה להפוך אותו ליהודי בגלל המדליה, אל תעשה מטעמים איפה שאין.
אויש לך תנוח02.08.21
45
ישי כהן - מאמר חשוב, וראוי שיופיע במקביל גם במדיה חילונית
בונה קומה02.08.21
44
צריך נישואים אזרחיים בישראל כמו בכל מדינה מודרנית נורמלית. לא הגיוני שרק דתיים (יהודים, מוסלמים, נוצריים) יכולים להתחתן כאן וכל השאר לא. נישואים ברבנות צריכים להיות מבחירה ולא בכפייה.
בוריס02.08.21
43
מי שאשם זה מי שהביא את העלייה הרעה הזאת
ולדימיר07.08.21
42
למה לבעס????
כתבה הזויה 02.08.21
41
אביו יהודי ואימו לא יהודייה ולכן ברור שהוא לא יהודי. השאלה למה הוא לא יכול להתחתן עם בת זוגו (הלא יהודיה ) בארץ? בגלל שהוא נחשב 'זרע ישראל ' הוא לא יכול להתחתן עם לא יהודיה ובגלל שהוא לא יהודי אינו יכול להתחתן עם יהודיה. מצב מעוות שמשאיר אדם שאסור לו להקים משפחה במדינה שלו (שהוא ייצג בכבוד בעולם
השאלה למה אסור לו להנשא בארץ02.08.21
יהודים אחרים פשוטים שלא מבינים בהלכה אבל רוצים לשמור את זהותם היהודית לא ייפלו בפח כשיראו בתעודת זהות שלו שרשום אזרח ישראלי וגם יאמר שסבתא שלו יהודייה או שעלה מכח השבות ואנשים פשוטים יתבלבלו וכמו שחברת החשמל עושה הרבה אמצעי זהירות עם העמודים חשמל וכל דבר בעולם יש מקדם ביטחון אז על אחת כמה וכמה ה
כדי שאנשים03.08.21
40
עולם חילוני/גויי רקוב..... בן אדם קצת יודע לקפוץ/לשחות/להתגלגל וכבר הוא זוכה לתהילת עולם. איזה ריקנות כשרואים את זה מבינים שלחילונים אין גם לא עולם הזה וגם לא עולם הבא כי אם זה "ההנאות" שלכם ??? מסכנים רחמנות
דוד02.08.21
39
איך אנשים מתרגשים מהמדליות האלה, ממש מסכנים...
אדיר 02.08.21
38
נכון, הוא לא יהודי, הוא מזרע ישראל, ולכן צריך ללכת בין הטיפות ולנסות לקרבם כמה שניתן, כפי שכתב הרב עוזיאל: "מכל מקום לבניהם ודאי שאנו חייבים לקרבם לא מבעיא אם הם בני ישראלית שבניה הם ישראלים גמורים אלא אפילו אם הם בני גוייה הרי מזרע ישראל המה, ואלה הם בבחינת צאן אובדות".
אהרון02.08.21
37
כתבה מצויינת
אלי02.08.21
36
אלא למה לא מתירים לו להנשא נישואין אזרחיים לאחת כמוהו? שאלה טובה!
דודי02.08.21
נישואים אזרחיים בישראל - הכביש הראשי להתבוללות עם הערבים ועם הנוצרים. ובהמשך ביטול והרס מוחלט של המדינה היהודית. לא בשביל זה חזרנו לארץ ישראל והקמנו את המדינה היהודית היחידה בעולם.
תשובה נכונה02.08.21
הוא רוצה להתחתן עם יהודיה, זה אסור פה. אבל אין לו שום מניעה להתחתן עם אחת כמוהו
צ02.08.21
החברה בכלל לא קשורה ליהדות (לו יש רק סבתא יהודיה, מצד האב), היא אזרחית זרה (ברלרוס).
אזרחית זרה02.08.21
צודק ראוי לתת מענה ללא יהודים אך ישראלים אם הם טובים למות בהגנה על הארץ בניגוד ל... אם הם טובים לייצג את המדינה תחת דגל ישראל והמנון המדינה מדוע לא ניתן לתת להם מענה אזרחי לצרכיהם לגבי היהדות צודק אני חילוני אך עדיין ישנה מסורת בית אבי וסבי
אדם02.08.21
אולי כי אנחנו מדינה יהודית?
אילה02.08.21
כי הוא רוצה להנשא ליהודיה
אשר ספרין02.08.21
הוא הגיע בגלל שהוא יהודי אז כיהודי
מישהו02.08.21
35
ארטיום לא ביקש להכירו כיהודי, הוא בסך הכל רוצה להנשא במדינה בה הוא חי, מדוע אין נישואים אזרחים בישראל למי זה אמור להפריע חוץ מאשר לממסד הרבני שמחזיק את כולנו בגרון
ללא שם04.08.21
34
לכל הציונים החרדים, ואל תשכחו שאתם טוענים שכביכול אנו כיום בקיבוץ גליות (עפ"ל) זה שהציונים הביאו ילדי טהרן ותימן, וברגע שנחתו לישראל, הם ירדו מהדת זה נקרא אצלכם קיבוץ גליות, (רח"ל), וכן זה שהציונים הביאו לפני 30 שנה רבבות גויים מרוסיה זה גם מהקיבוץ עדות וגליות לשיטתכם, תסתכלו ברש"י מגילה יז ע"ב, "
ג02.08.21
זאת מדינה יהודים, ומי שלא מתאים לו יוכל לגור במדינה שמתאים לו וה ממדלה צריכה להבין סאת המדינה ניתנה ליהודים אחרי השואה . נא לא להתבלבל
י 02.08.21
33
כל הכבוד
ללא שם02.08.21
32
"אינני רוצה לחיות במדינה בה בירור היהדות ייעשה במגרשי ואולמות הספורט." מי אמר שדבר כזה יקרה?? הטור הזה שלך רק שנאת חינם מביא אסור לקרוא את השטויות שלך
אני02.08.21
וכשמתן כהנא אומר שהיהדות זה הדבר הכי מפלג שהיה במדינת ישראל אתה גם טוען ככה? וכהקוצלצייה הזאת מוציאה בשנייה חכים אחד אחרי השני אתה גם טוען כך? וכשליברמן אומר שצריך לזרוק את החרדים למזבלה אתה גם טוען כך? וכשיאיר לפיד ב2013 דיבר כ"כ נגד החרדים גם אמרת כך? וכשניצן הורביץ אמר שהחקירה נגד צהל בבהאג גם
באמת?03.08.21
31
אכן זה לא גזענות. ואם זה גזענות אז כול חוק השבות הינו גזעני ובכלל למה מגיע לנו מדינה? זה גם גזענות. הגיע הזמן שאנשים יעשו את ההפרדה בין דת למדינה.
ללא שם02.08.21
30
צודק בכל מילה ישי
אשר02.08.21
29
צודק. נסיון יצירת קשר הוא מצד השנאה לסיבה שבה הם פה. שיגידו תודה שמקבלים חצי מיליון שקל 'פרס' על זכייה כזו. אני לא רואה שמי שמתמיד 16 שעות לימוד ביום מקבל אלף שקל מלגה מהמדינה, זה אבסורד שהלימוד תורה נחשב כלפי המדינה הדבר הבזוי ביותר לעומת הישג גויי כזה או אחר. יבוא יום וישלמו על זה מחיר כבד מאוד רח
משה02.08.21
28
גם מדליית זהב במתמטיקה ובפיזיקה אינה יהדות. מי שראויים לקבל המדליות הם מי שתורתם אומנותם ולא עוסקים בספורט ויישוב הארץ והגנתה. רק מלסטמים את הציבור, ושולחים את נשותיהם לעבוד ולפרנס הבעל ועשרת הילדים.
נביא אמת02.08.21
27
אז למה אשרתם שהמשפחה יכולה לעלות לארץ ? כי האבא יהודי ? במסגרת מה ? איחוד משפחות ? מדוע לא דאגה הרבנות הראשית לגייר את הילדים האלה , במה פשעו שרק אבא שלהם יהודי ? אולי צריך להתקדם בהגדרות שנקבעו בימי עזרא ונחמיה ?
ללא שם03.08.21
26
על זה נאמר: קצר וקולע.
איציק02.08.21
25
סבתא שלו יהודיה. זה לא משנה,בכל מקרה הביא גאוה לישראל,שבטקס היה את שיר התקווה מול אנשי התעמלות מארצות ערב,זה היה מרגש
.02.08.21
24
זה כמו עם הצבא - "מי שעשה צבא, מבחינתי הוא יהודי". נשמע מוכר?! ברור שאין שום קשר בין זה לבין יהדות. התקשורת החרדית חייבת להבהיר זאת שוב ושוב, למרות שזה דורש אומץ. כי מנגד יש תקשורת אנטי דתית שמפמפמת את זה השכם והערב. שקר שחוזרים עליו הרבה הופך להיות אמת למרבה הצער.
חרדי02.08.21
23
שכוייח מוכרחים לעמוד בתוקף ולהציג את דעת התורה בגאון
חיים02.08.21
22
ואני לא רוצה לחיות במדינה שבה אנשים לא עושים את כל המחויבויות שלהם כולל צבא אני לא רוצה לחיות במדינה שמפלא נשים על בסיס הלכתי אני לא רוצה לחיות במדינה שכופה על אחרים הכשרים שהם לא רוצים בהם . ואני בעיקר לא רוצה לחיות במדינה שבה יותר מ 30 אחוז בה אינו מתחבר לחזון הציוני שבה
james02.08.21
מדינת ישראל היא מדינת היהודים היהדות פה מינימלית ומביישת אבל בכל אופן... אם זה לא מתאים לך אתה מוזמן לעבור לאמריקה או לצרפת ליבי עליך שאינך רואה את האור והטוב שבמנהגים האלה
לעולם לא???03.08.21
רואה גם רואה לא רוצה את הכפיה החרדית ..... רוצה גם וגם וגם וכל אחד שיחיה לפי דרכו
james08.08.21
המדינה הזאת היא מדינה יהודית לא ישראלית וביסוסה בזמן הקמתה היה על בסיס שהיא מדינה דתית כמו שכתוב במגילה במפורש זכות היסטורית ודתית וזכות דתית היא זכות שהיא מכח התורה ובן גוריון באום הוציא את התורה כאות וסימן לכך שהמדינה שלנו אז אם המדינה שלנו בגלל התורה אז חייבים לשמור אותה כדי שיהיה לנו זכות להיו
תבין03.08.21
ההלכה מפלא נשים זו עובדה !!! לא יעזור לכם כלום .... היא גם אפולוגטית על הדרך כדי להצדיק את האפליה הזו
james08.08.21
מציע לך לעיין היטב בעובדות ..... מדינת ישראל הוקמה על בסיס זה שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית מדובר פה על איזון מאד עדין שצריך לשמור עליו. את המדינה הקימו אנשים שאינם שומרי מצוות.... והם רצו מדינה יהודית ודמוקרטית ..... כשומר מצוות אני חושב שמדינה שמבוססת על ההלכה (ובפרט על ההלכה כפי שהחרדים מבינים אותה
james08.08.21
אף אחד לא כפה עליך לגור במדינה הזאת...
ארץ ישראל03.08.21
21
פופוליסט בגרוש עם הרבה דעות ישנות ולא רלוונטיות
אתה רדוד לגמרי02.08.21
20
אני לא רוצה שיחיו במדינה שונאי ישראל שמנפנפים עם הכיפות והזקנים מול מי שאינו כמוהם! לשרת בצבא כן לתרום למדינה כן וליהדהאנשים עם זיקה לא- לכו בחזרה שם לקאסבה במראקש בין הישמעאלים שוחטי הגמלים ואונסי הכבשים!
הציוני04.08.21
19
צודק. אימאלה לא ידעתי שהוא לא יהודי ....אז למה נותנים לו כזה כבוד במדינת ישראל??? ממש לא מובן.... וישי כהן אתה תותח כל מילה בסלע+!!!!!!!!!
ילי02.08.21
18
זה בסדר. גם אני לא רוצה לחיות במדינה שבה ליהודי יש פריווילגיה מיוחדת להידבק בקורונה, להדביק, להיהרג ולהרוג רק כי יש לו שטריימל על הראש. כמו שאירע בריש השתא הדין, שאת כל אוכלוסי ישראל כלאו בסגר ערב-ערב-התקדש היום הקדוש, ורק את האורחים הנכבדים החסידים התמימים היו צריכים לארח באלפיהם בירושלים, בבתי מדר
כל אחד ודאגותיו02.08.21
17
גבורה גדולה לזכות במדליה? מסכת יבמות סיימת?
שבאבניק02.08.21
16
אתה כמובן צודק במיליון אחוז. הבעיה היא שההסברה החרדית מאוד חלשה בכל הנושאים גיור כשרות שבת כותל . הישראלי הממוצע שומע כל היום את הצד השני ולא את הצד שלנו . הגיע הזמן להקים גוף שיטפל בנושא. ויתן לנו כלים ותשובות איך להגיב לכל טענות סרק של התקשורת שאף פעם לא למדו ורוצים להביע דעה בכל נושא שקשור ליהדות
לישי היקר02.08.21
15
ישי התותח! כל מילה שלך בול! הלוואי ונזכה שיתקיימו התו"מ על פי התורה הקדושה!
.03.08.21
14
אני ממש מסכים עם כל מילה אבל וכאן יש אבל גדול זה לא ממש חכם דווקא עכשיו שכל המדינה תןמכת ושמחה במדליה לבוא ןלהציף את הנושא הזה כי דוקא עכשיו יש סיכוי רב שרב העם לא יסכים עם דעתינו לסיכום בכביש תהיה חכם ואל תהיה צודק
שי 02.08.21
13
בבקשה ישי לרשום את הטור הזה בN12 כמו הרבה מן הטורים שלך... זה צריך להאיר לכל עם ישראל בשערי בת רבים
אלמונית02.08.21
12
העולם מורכב. מובן מאליו שאי אפשר לשנות את כללי ההלכה. אבל אפשר וצריך לתת פתרונות לאנשים במצבו. למשל, אתה לא יכול לומר שאסור לו להתחתן בישראל וזהו. לא מנהלים ככה מדינה. אתה יכול לומר לו שהוא לא יכול להתחתן באופן דתי (משום שאינו יהודי), ולפתוח לו במקביל אפשרות אחרת להתחתן במדינת ישראל. זו אחת הבעיו
חנן. ב.02.08.21
אתה כנראה אחד ששיך לצד השני אבל אתה מתוחכם כי אתה מקבל את הצד שלנו וטוען כנגד ואני בהחלט מסכים איתך שיש בעיות אבל הפתרונות לא יכולים להקצין לצד השני ולבטל כל סממן יהודי רק בגלל שלא עשו כלום במשך 13 שנה
איתך אני מסכים03.08.21
11
כן אבל אם הוא היה שומר שבת ומטפלל אז בשבילכם הוא היה צדיק ואז הייתם גם מחתנים אותו לקחתם מונופול על הדת
תגובה02.08.21
10
הבחור שעעבד קשה מאוד הרבה שנים להשיג מדליית זהב עולמית לא יכול לקבל מדליה להיות יהודי וכל יהודי בעצם יכול לקבל כל יום מדליית זהב על זה שהוא יהודי זה הזכייה הכי גדולה בעולם !!!!
לספר לכל ילדי ישראל 02.08.21
9
איך אני אוהבת שאתם מנסים להחדיר בסופו של דבר כל דבר. כ"כ רציתם לעדכן כמו כולם שישראל זכתה במדליה, אבל אתם אתר "חרדי" אז איך נכתוב את זה? ההא מזל שיש כאן איזה עניין של גוי שרוצה להינשא בארץ, בואו נעשה את זה במסווה של איזה דבר הלכה :) בקיצור, אתם לא חרדים תכתבו על מה שבא לכם, בלי לחפש סיבה למסיבה פשו
ללי02.08.21
8
כיוון שהוא רוצה להינשא ליהודיה אז למה מדינה יהודית תיתן הכשר להתבוללות זה ממש לירות לעצמה ברגל
ל202.08.21
7
צודק מאה אחוז! מה הקשר בין המדליה לבין זה שהוא אינו יהודי, הנסיון לקשור בין הדברים פסיכי לחלוטין! שיגיד תודה שמחוקק דפוק חוקק חוק שאיפשר לגויים לגור בישראל, זה הרי שגוי מיסודו
ללא שם02.08.21
6
שמחה מאוד שהעלת את בנושא . זה ממש מציק ומכעיס הדרישה הזו להיות יהודי כי זכיתי במדליה הזכייה האמיתית במדליה היא להיות יהודי אבל הקריטריונים שונים לגמריי . ולא כל אחד זוכה להיות יהודי הלוואי שכל יהודי אמיתי היה מבין שהוא זכה במדליית זהב טהור לכל החיים וכל יום מחדש אפשר לזכות במדליה הזו .
אחת02.08.21
5
כל מילה בסלע!!
גבי02.08.21
4
במדינת היהודים רוצים הבורים ועמי הארצות שונאי הדת לקבוע זן חדש של יהודי... שירות בצבא אליפות בתחומי הספורט פסולי חיתון שרגישים ופגיעים... תורת ישראל היא לא אמוציונאלית והכניסה ליהדות מותנית בדרישות ברורות...(אפילו למועדון חברים יש דרישות ברורות לקבלה) אלא שכמו הרפורמים שכוונתם לקעקע את היהדות במסווה
מיהו יהודי02.08.21
3
אי אפשר לקרוא לעם שכל מי שרק חפץ יכול להצטרף איליו ''עם גזען''.
יאיר02.08.21
2
שמתם לב כמה חילונים מגיבים פה? תעופו חזרה לווינט ולוואלה... כיכר לא כל תגובה שחילוני משועמם כותב צריך לפרסם באתר כזה בכל אופן כתבה מעולה וצודקת שאפו ישי
אני02.08.21
1
מיהו יהודי ? אך ורק לפי ההלכה. ההלכה לא משתנה לפי רוב קואליציוני או אחר מיהו ישראלי ? בבקשה, גם הכנסת רשאית להחליט. אבל כפיה אנטי דתית ע"י מי שאין לו שייכות לדת ? מה לכופרים האילו ולדת ישראל ?
חיפה02.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 21:36

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 20:48

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 20:11
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16:07
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 14:37

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 14:37

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 14:36

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 12:11
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 11:27

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 07:15

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24
ש

בכל רגע נתון

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם