כיכר השבת

"כפייה חינוכית"

העירייה להורים: מבנה חדש לבית הספר? רק אם תהיו בממ"ח

הורי תלמידות בי"ס "בנות יעל" בחולון טוענות לכפייה: המבנה הנוכחי בו למדו לא עומד בתקני משרד הבריאות, אך עיריית חולון לא מאשרת מעבר למבנה החדש - עד שההורים יאשרו ללמוד במסגרת ממ"ח (ארץ)

28
רפאל כהן | כיכר השבת | ח' באלול | 16.08.21
בית ספר חילוני סמוך
בית ספר חילוני סמוך (צילום: הורי התלמידים)

פרסום ראשון: הורי תלמידות בי"ס "בנות יעל" בחולון, המנוהל בידי רשת בני יוסף, מתכננים מחר (שלישי) מחאה נגד ראש העירייה, מוטי ששון.

הסיבה למחאה היא ויכוח סביב השאלה היכן ילמדו התלמידות בשנה הקרובה: המבנה בו למדו הבנות בשנה שעברה כבר לא עומד בתנאי משרד הבריאות, והעירייה הקימה מבנה חדש, שלטענת המשפחות אמור היה לשמש את התלמידות במסגרת הקיימת.

כעת, לטענתם, ראש העירייה מתנה את קבלת המבנה בהתנתקות מרשת "בני יוסף" - ומעבר לרשת הממ"ח. ברקע תנאי זה, ההורים מסרבים לשתף פעולה וטוענים כי מדובר בכפייה.

תיעוד המלמד על ההזנחה בבית הספר החרדי

בתמונות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' ניתן לראות את רמת בתי הספר בעיר - ולעומת זאת את רמת המבנה הנוכחי בו לומדות חניכות "בנות יעל".

ועד ההורים מסר: "העוול זועק לשמים. איננו מתכוונים לוותר, ובאין מענה ניאלץ לקיים את הלימודים בבניין העירייה. ראש העיר לא יוכל להתעלם ממאות בנות תושבות העיר".

אלעד צדיקוב, מנכ"ל ארגון "אופק ישראל" המנסה לטפל בסוגייה, אמר: "לכל קהילת הורים קיימת הזכות הטבעית לחנך את ילדיהם במסגרת תורנית בה הם בוחרים. כפיית ממ"ח על קהילה שאיננה מעוניינת בכך עומדת בניגוד להסכמות הפנים משרדיות במשרד החינוך. הגיעה השעה שערים הטרוגניות בישראל יכבדו את כלל תלמידיהם, כולל בני החברה החרדית. זוהי התערבות פסולה, כוחנית ובלתי לגיטימית - שאף ראש רשות בישראל מעולם לא הוביל שכמותה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "בית הספר החדש נבנה ע"י עיריית חולון, שאף מימנה את הבנייה עם משרד החינוך. תוכנית האב העירונית לחינוך חרדי הגדירה כי בית הספר ינוהל על ידי מינהל החינוך העירוני, בדומה לבית הספר החרדי העל-יסודי לבנות 'לווית חן', שזוכה להצלחה רבה. בית הספר החדש יועד לתלמידות בגיל יסודי מאיחוד מוסדות החינוך של הרב שעשוע, הרב ורון ואחרים, אולם, לצערנו, מוסדות חינוך אלה דורשים להעביר את הניהול לרשת החינוך של ש"ס - שלא השתתפה כלל במימון בניית בית הספר - וזאת למרות שמדובר בנכס עירוני. צר לנו כי בשל דרישתם זו, הם מונעים מהתלמידות ללמוד במבנה חדש ומודרני, ובסביבת לימודים איכותית ונעימה".

בתוך כך, ח"כ אורי מקלב אמר היום בוועדת החינוך: "אנחנו לא משתפים פעולה עם המחוז החרדי, כל מה שהם רוצים זה לחסל את החינוך העצמאי, אנחנו לא יכולים לשתף פעולה עם דבר כזה. אנחנו לא מפריעים למי שרוצה ללכת לשם אבל כל המערכת הזו של המחוז החרדי נועדה להפסיק את מוסדות המוכר שאינו רשמי וברגע שהם יכריזו אחרת אנחנו נשתף פעולה".

מקלב תקף את הצע"ח שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר להקמת זרם חינוכי חדש לציבור החרדי ואמר, "מצד אחד יו"ר המפלגה שלו ליברמן אומר שהילדים שלנו לא יודעים לוח הכפל וילדים של חברי כנסת מהמפלגה שלו לומדים במוסדות של החינוך העצמאי. במקום שיו"ר ועדת הכספים ידאג לנשים הרות לחל"ת ועוד הוא מתעסק בדברים אלו, במקום לדואג לתחלואי מערכת החינוך הכללית הוא מנסה לחסל את המוכר שאינו רשמי".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
למנהלי בנות יעל- תעלו תמונה של הכיתה של הילדות שלומדות למטה במרתף מטר משירותים בצפיפות בלתי נתפסת...
ללא שם18.08.21
25
אני לומדת בבית הספר הזה כבר 8 שנים ויש מבנה של בנים בצד השני וגם גנים ומעונות ואני מהמעון שם אבל עכשיו אני עולה לכתה ט' ברוך ה' וכל שנה אומרים שיהיה מבנה חדש העלק רואים כבר מכיתה א' אומרים את זה בושה בית ספר זבלללללללללללל זו המילה ואגב כל הבית ספר הזה שבור מכל הכוונים וחלק מהכיתות הם מגבס
מישהי מחולון16.08.21
24
בואו כולם להפגנה מחר בשעה 17.00 יום שלישי בבינין עירית חולון. באישור המשטרה כמובן
הפגנה מחר!16.08.21

הצגת כל התגובות

23
סגן ראש העיר בחולון הוא נציג ש"ס כבר 20 שנה. אם הוא לא יודע להביא את הסחורה ולדאוג לתושבים שלו, שיתפטר
שסניק מאוכזב16.08.21
22
הלוואי עלינו בת"ת שלנו ממ"ח!!
יוסף16.08.21
חס וחליליה! שלא יקרה!
מישהי18.08.21
21
גם ברכסים רצו לפתוח סוף סוף בית ספר חינוך מיוחד לבנות. אך הפיקוח מתעקש על פיקוח ממ"ח בלבד!!! ממש חוצפה.
אחת מהצפון...16.08.21
20
לתגובה 19- אם את מבפנים אז כדאי שתפתחי את העיניים ותסתכלי מבחוץ.... מטר ריבועי את יודעת ? לפני שנדבר על המבנה מבפנים בואי נדבר גם על הבחוץ... בית דוד בגודלו ובשטחו הוא פעמיים בנות יעל.... כלומר דוחסים בבנות יעל כמות תלמידים ועוד כמה דברים בבית ספר ששטחו קטן בהרבה מבית דוד על מה את בכלל מדברת ? בבית
ללא שם18.08.21
19
בושה פשוט בושה. אחיות שלי לומדות שם. תת תנאים. עוד כמה ימים מתחילה שנת הלימודים ואין להם איפה ללמוד. בושה וחרפה, העיקר חולון מכונה"עיר הילדים"
מכירה מקרוב16.08.21
18
עצוב מאד
מזעזע 16.08.21
17
חוצפה. אין סוף לרשעות ולשקר שעולה מעלה מעלה כל יום ואנחנו צריכים לסבול אתזה ולהגיד הכל לטובה~!@!!!
ע16.08.21
16
חבל מאוד שראש העיר חולון מנסה בכפייה לחנך מחדש את ילדי העיר. והכי חמור שסגרה"ע שאמור לעמוד לצד התלמידות וההורים, מדיר רגליו מתמיכה בהן.
חבר מועצת עיר16.08.21
15
למנהלי בנות יעל- תעלו תמונות מטושטשות כמובן של הצפיפות בכיתות של הפעוטות שעומדים בהפסקה על אספלט מאחורי שער מתכת כמו כלבים בכלוב....
ללא שם18.08.21
14
סוף סוף המורים יקבלו משכורת ותנאים דרך משרד החינוך ולא פרוטות שהם מקבלים עד היום. וגם התלמידות יהנו מתקציבים, ושעות פרטניות עם המורה, מה שעכשיו ניתן רק לחלום. ממח= ממלכתי חרדי! ממה אתם מפחדים? ממה? טיפשות שלא ראיתי!
אסנת16.08.21
13
הלוואי יכפו על כולם את הממ"ח ויפסיקו עם השחיתויות שהולכות ברשת בני יוסף והחינוך העצמאי! יגיעו להבנות בנושא מה יהיה בדיוק בממ"ח והכל בסדר!!!!! האינטרס של כל המנכלים של בני יוסף והחינוך העצמאי הוא הכסף שמגיע אליהם ולבני משפחותיהם! תהיו עירניים!! אם היה אכפת להם חינוך אפשר תמיד להגיע לעומק השווה בחינוך
הלוואי16.08.21
12
בית ספר טוב והעירייה דופקת אותם זה ידוע שלא אוהבים שם בצמרת את החרדים לצערי...במקום שיעשו את העיר מושקעת ומתפתחת לכל הציבורים הכל הולך לפח....
ל.ל16.08.21
11
פשוט עצוב עצוב עצוב תת תנאים זו מילה נחמדה הבנות שלי לומדות שם וממש אכזבה גדולה לשים אותם במבנה כ"כ מוזנח, קטן,שבור,הרוס,לא נעים מבחינת ריחות. למה? למה? אנחנו אזרחים סוג ד' ממש נמאס כבר מכל השחיתויות האלה ומי שסובל אלה הבנות הצדיקות והצנועות שמקדשות את ה' בעיר מעורבת הן סמל ודוגמא לאיך שבת ישראל צר
אמא מאוכזבת 17.08.21
10
הבנות שלי לומדות שם בית ספר מוזנח עם חינוך מצוין. אדון ראש העיר קורא לחולון 'עיר חולון עיר הילדים' עיר הילדים?? אולי של החילונים. אנחנו נלחם אנחנו לא סוג ב. מוטי ששון הביתה! הדם של הבנות שלנו לא שונה משאר ילדי חולון ה פ ג נ ה
ללא שם16.08.21
9
עצוב מאד.
מזעזע 16.08.21
8
גם בבית שמש ראשת העיר מחזקת רק את הממ"ח. יצרו איתה קשר הורים מרמה ד' שאין להם עדיין בית ספר לבנות שאמורות להתחיל בשבוע הבא. היא המליצה להם לשלוח לממ"ח בשכונת המשקפיים. בושה וחרפה!!
ירושלמית16.08.21
7
וואו אם הייתם יכולים גם להריח את הריח של השירותים שם שלא באשמת ההנהלה כמובן.....
ללא שם16.08.21
6
הילדים שלי לומדים שם הכל שם מוזנח ומגעיל.
אפליה!!!!16.08.21
5
כדאי שתכתהו על סבלם של הורים הגרים ברשויות הנשלטות על ידי המפלגות החרדייות ומבקשים להקים עבור ילדיהם בית ספר ממלכתי חרדי.
רפאל16.08.21
4
למה מהיכן התקציבים של בני יוסף???? הם ממציאים תקציבי חינוך??? משרד החינוך נותן תקצוב אמנם מופלה משהו, אבל זה כבר עניין אחר. הכל מגיע ממשרד החינוך ועובר דרך התיקצוב של הרשת. זה לא מקרה ראשון שערייה מתנכלת לתלמידים חרדים, לא יודעת מה קורה בחולון אבל התגובה שלהם נשמעת רע, רע מאד!!! במיוחד אם רואים אפל
חוצפה שלא תשוער16.08.21
3
כתבי כיכר השבת היקרים, ציפיתי מכם לתחקיר קצת יותר מקצועי כשאתם מעלים כתבה שכזאת שיכולה ממש להוביל ללשון הרע. אכן עיריית חולון לא "משוגעת" על חרדים אבל מתקצבת אותנו יפה מאד ראו את בית דוד חולון לדוג'. עיריית חולון בנתה יחד עם משרד החינוך מבנה שאמור להגיע בכל מקרה לציבור שלנו!!! השאלה לאיזה בי"ס, שס?
חרדית מבפנים16.08.21
חצופה....... ממש חוצפנית!
מישהו מחולון18.08.21
2
לתגובה 19. אם זה מה שאת כותבת אז אין לך מושג על מה את מדברת את בכלל מבחוץ.... בנות יעל הוא מבנה של בית ספר מוזנח וישן וצפוף שנים רבות....והוא מכיל גם מעונות יום גם תלמוד תורה בנים גם גני ילדים וגם תסכול אין קץ.
ללא שם18.08.21
1
שיצלם את תינוקות הגנים שמשחקים על אספלט ומסביבם גדר ברזל כאילו הם אסירים בכלא....
ללא שם16.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24