כיכר השבת

פרסום ראשון

חשיפת 'כיכר': מדוע 'לב טהור' ברחו מהמתחם בגואטמלה?

חברי הכת בגואטמלה, קיבלו החלטה לעזוב את המתחם ששימש אותם ולהתפזר במלונות בגואטמלה • 'כיכר', עם הסיפור המלא, מדוע התקבלה ההחלטה, לאן ברחו והפשיטות • תיעוד מהבוקר (חדשות)

38
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ז בחשוון | 02.11.21
תיעוד המתחם, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת': דרמה של ממש בכת 'לב טהור' בגואטמלה, המתחם בו שהו חברי הכת התרוקן לגמרי, 'כיכר' חושף את הסיבה לכך, את הדרמה מסביב וכן את התיעוד של המתחם ריק מאדם.

כת 'לב טהור', התרכזה עד השבועות האחרונים במתחם שלהם בגואטמלה, שם היו נמצאים כל אנשי הכת, כולל המנהיגים, המשפחות והילדים, סך כל האנשים בכת עומד על כ-300 אנשים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בתקופה האחרונה, המתחם המדובר - התרוקן כולו מאנשי הכת, וזאת לאחר כמה פשיטות של המשטרה המקומית שמחפשת אחר כמה ילדים.

המתחם הבוקר

אנשי הכת החלו להתפזר ברחבי גואטמלה - בבתי הארחה, אכסניות ומלונות שונים - בתוך גואטמלה והיו אף מאנשי שטסו למדינות סמוכה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר בדרמה של ממש, שכן זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה מאז שהכת הגיעה לגואטמלה, גם ראשי הכת הגדירו זאת - כדרמה וכדבר שאף פעם לא קרה.

אך המשטרה המקומית, לא מוותר לאנשי הכת, ובימים האחרונים, אף בוצעו מספר פשיטות על מלונות בהם מתארחים חלק מראשי הכת.

ההערכה היא כעת, שהחיפושים של המשטרה, הם אחרי שבעה ילדים, שלטענת המשטרה הם נחטפו מהמשטרה וצריך להחזיר אותם בחזרה למשפחות.

הסיפור של הכת מסקרן כלי תקשורת רבים ברחבי העולם שעוקבים בעניין רב אחר המתרחש בכת. גם כלי תקשורת ישראליים מתעניינים, ואף צוותי צילום שלהם נצפו בקרבת מנהיגי הכת בימים האחרונים בגואטמלה.

כזכור, אתמול נחשף ב'כיכר השבת', כי קבוצה של כ-70 בני אדם, בהם גברים, נשים וילדים, מאנשי כת 'לב טהור', הצליחה לצאת מגואטמלה, מקום מושבה של הכת - ולהגיע לכורדיסטן, שם עוכבו במשך חמישה ימים בידי הצבא - עד שביום ראשון בלילה הקבוצה הוטסה למדינה אחרת.

גורמים בכת 'לב טהור' אמרו ל'כיכר השבת' כי אנשי הקבוצה לא רצו לעבור לאיראן, אלא רק לצאת מגואטמלה מאחר ושם רודפים אותם. "רק חיפשנו מקום לשים את הראש", הם אומרים, "לחיות בשקט, לכן עברנו לכורדיסטן".

24 שעות לאחר שהצליחו להגיע לכורדיסטן, ביום חמישי בשבוע שעבר, פשטו כוחות צבא מקומיים על המקום בו הם שהו ועצרו את כל הקבוצה.

לטענת אנשי 'לב טהור', הקבוצה כולה הועברה למבנה בתוך בסיס צבאי, שם הם שהו עד מוצאי שבת, כשהחיילים מביאים להם פירות וירקות לאכול. במוצאי שבת הם הועברו על-ידי החיילים לשדה התעופה הלאומי, כלשונם, שם ניסו לעלות אותם על מטוס - כשסירבו לומר להם לאיזה יעד הם יועברו.

במקום, נוצרה מהומה, והם סירבו לעלות על הטיסה כשאינם יודעים את יעדה. בשל כך, בוטלה הטיסה והם הוחזרו לאולם בשדה התעופה בכורדיסטן תחת שמירה של הצבא, כשאינם יכולים לצאת מהמקום, והאפשרות היחידה שמוצבת בפניהם היא לעלות על המטוס מבלי לדעת לאיזה יעד.

חברי הכת העריכו כי הכוונה היא להחזירם לגואטמלה, אך בצבא מסרבים לאשר זאת בפניהם. וכך, זה כחמישה ימים, כ-70 מחברי כת 'לב טהור' עוכבו בכורדיסטן. "אנחנו סובלים פה, כולאים אותנו, אין לנו אוכל לאכול", סיפר אחד הנוכחים.

אלא שבראשון בלילה, חלה תפנית בסיפור, לאחר שבמהלך הלילה הועלתה הקבוצה למטוס פרטי עם קבוצה גדולה של שומרים והועברה ליעד אחר. אנשי ה'כת' שנותרו בגואטמלה, לא יודעים לאן הם הוטסו, ומשום מה הם מעריכים שחברי הקבוצה הועברו לתורכיה.

בשיחה עם 'כיכר', אמר אחד מאנשי הכת כי להערכתם ישראל עומדת מאחורי זה כדי למנוע מהם להגיע לאיראן, אך הוא שב וטוען - בניגוד לטענותיהם לפני כשבועיים, כי אינם מתכוונים להגיע לאיראן.

פנייתנו למשרד החוץ בעניין - לא נענתה.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
רפואה שלמה ...
יוסי02.11.21
13
זה כואב לשמוע מה קורה שם , אני מכיר שתי זוגות עם ילדים שעזבו את הארץ משפחות טובות ומיוחדות ממש בני טובים , והיצטרפו לכת הזו ללא ידיעת ההורים בעצם עזיבתם. לאחר שנסעו לגואטמלה מספר חודשים אח״כ הודיעו להורים שעזבו, וההורים בצער גדול מזה. הם סיפרו להורים שהכל בסדר ואין להם מה לדאוג ושכל השמועות על לב טה
מכיר מקרוב02.11.21
12
אנשים מסכנים חשוכים בשבי- יוציאם מאפילה לאורה -הם אפילו לא יודעים את המקום הנפשי שבו הם נמצאים - באופן שטחי זה מאוד נחמד להתנתק מהעולם ולחיות כקהילה ללא תקשרות וללא כל המודרניזציה שמסביב ולעבוד רק את הקב"ה אבל הם עושים את זה בצורה דיקטטורית ובאלימות וזו הבעיה הקשה .
מיכאל02.11.21
זה לא קשור רק לדיקטטורית ואלימה,הם לא באמת יושבים ללמוד תורה.לא לומדים שם שולחן ערוך,משניות גמרא.לומדים רק את הספר של המנהיג הראשון שנפטר.ובגדול משניאים על כולם את הדת מכיוון שלא מראים להם את הדת והאמונה האמיתית אלא הם בעצמם ממציאים חוקים חולניים והמסכנים מאמינים להם כיוון ששבויים אצלם.
אין שם תורה02.11.21

הצגת כל התגובות

11
שקר, איזה יהודי נורמלי משתף פעולה עם האתר שלכם, ועוד איש מקהלת לב טהור שכביכול מוסר לכם אינפורמציה??????????????
ש02.11.21
דייק במילותיך זוהי לא קהילה זאת כת אכזרית רשעית וטמאה שעושה רע לאנשים נשים וטף.
דיוק קל02.11.21
10
צריך להציל אותם מעצמם. כמה מטורפים שולטים באנשים חסרי כוח.
מירי02.11.21
9
תלמוד תורה "אוהל יהושע" על שם יהושע לוי ז"ל, שהנהלת הכת רצחה בידיים ומנעה ממנו טיפול רפואי שהיה נצרך לו, בטענה ש"הוא סובל רק ממרה שחורה, ואין צורך בשום טיפול רפואי". יואל אלתר מהכת יודע זאת היטב. שניים מבניו, יתומים קטנים מאב, סולקו באכזריות ממתחם הכת וננטשו על ידי אימם בשכונת אינדיאנים במלון דרכים.
שהעולם יידע02.11.21
וואו איזה מידע.פשוט מה שקורה שם זה לא יאומן.צריך לכלוא את כל המנהיגים.
מזעזע02.11.21
יש שם אנשים שפשוט העלימו אותם ואין איש יודע.אם יחפרו שם במתחם ימצאו גופות.
גופות02.11.21
8
טוב, משפחת הלבראנץ - אלברנס היא טרגדיה נוראה. אבי המשפחה, ראש הכת הקודם ספק נרצח ספק התאבד בנהר במקסיקו. אשתו מלכה, נזרקה מהכת על ידי בנה האכזרי נחמן ונמצאת בניו יורק/קנדה ולפעמים בארץ, יש לה משפחה. נחמן כאמור בכלא פדרלי בארה"ב, בעיצומו של משפט שמתנהל בימים אלו ממש. הבן השני נתן, נזרק גם הוא על ידי
ביוגרפיה קצרה וחשובה02.11.21
7
יש שם בכת כמה אנשים מזרע צדיקים, הרב רומפלר שהוא נכד של הרה"ק אלימלך מליזנסק זי"ע, ויש גם נכדים של צדיקי בית קאשוי, וכן יש נכדים של הגאון רי"מ מק"י, בקיצור הכת הזאת חטפה כמה נשמות טהורות.
ש02.11.21
תעשה טובה, אל תקרא לרומפלר "הרב" גם אם הוא דור עשירי לר' אלימלך מליז'ענסק.
א02.11.21
רק זרע צדיקים, אבל חברים לרשעים והם עצם מעצמם ובשר מבשרם, שותפים בכל הפשעים והעוולות. גם ישמעאל ועשיו היו זרע קדושים, אבל היו מי שהיו
דעה פשוטה02.11.21
6
את מי מעניינים אנשי הכת הכי מטורפת הזאת . תכתבו על יהודים ולא על כל מני דתות אחרות שבדרך כלל שונאות יהודים. הזאת. תכתבו על יהודים ולא על כל מני דתות משונות שבדרך כלל שונאות את העם היהודי
דב02.11.21
זה מעניין כי יש בישראל ובעוד מקומות בעולם משפחות קרועות שהמנוולים האלה יצרו.
מעניין02.11.21
כל אנשי הכת הם יהודים. שהמשפחות שלהם גרות בישראל. דווקא כן זה כן מעניין שחוטפים אנשים, נשים וילדים ומחייבים אותם לעשות דברים בניגוד לרצונם עם כליאה והתעללות וחוסר באוכל ובתנאים מינימליים.
רחלי02.11.21
למען יראו ויראו ונשמרתם לנפשותיכם! מה עדיף לא לדעת וליפול לשבי של הכתות החולניות האלו?! לא חסר גם בארץ לצערינו.. רבים חללים הפילה😔😔
מישהי שיודעת02.11.21
5
אם האתר הזה כבר נכנס ראשו ורובו להתעסק בנושא לב טהור, אז אולי תבררו בבקשה מה אם הבנים של ר' שלמה הלברנץ, איפה הם? אני סקרן מה איתם לא שומעים עליהם.
דוד02.11.21
באמת היכן הם בתמונה?
חיה02.11.21
לפי הסיפורים כאן הם כנראה עם אבא שלהם
צדיק01.06.22
יש איזה עסקן בארהב שפועל להוציא משם אנשים תסתכל כתבה בעיתון משפחה
קובי בר02.11.21
4
אגב התואר "כת" זה לא גנאי, בלשון חז"ל "כת" פירוש קבוצה, "כת אחת אומרת כך וכת שנייה אומרת כך וכו', אני מבין שכיכר צריך לצעוד בעקבות התשקורת החילונית, אז אם אתם מחפשים לגנות אותם, אז טעיתם בכינוי "כת" שהדבקתם עליהם, אז חפשו לכם תואר גנאי אחר להדביק עליהם...
סדגב02.11.21
כת השטן,בשבילך.מקווה שיישבתי את דעתך ובזמן שילד בן 13 מתחתן עם בת 12 אתה תשב ותחפש את המינוח הנכון.
הזייה02.11.21
3
"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"
יחזור כבומרנג02.11.21
מקום שבא ממקור הטומאה ואליו ישוב. כל הווייתכם בשקר ובעוולה יסודה. הריסת משפחות מהותכם. גם סדום חזרה כבומרנג, והנה היא נהפכה לא תבנה עוד.
כן, יחזור כבומרנג לגיהנום02.11.21
תפסיקו לחיות בשקר,מי שמתעלל ומרעיב ילדים אינו יכול לבנות מקדש,לב של אברהם אבינו הקדוש הוא לב רחמן ולא אכזרי,אברהם אבינו לא הפריד משפחות,לא קרע ילדים מהוריהם,לא סילק את אחד ההורים ומנע מהם אפשרות לקבל ילדיהם בחזרה,הזכות למקדש לא אצלכם,כשמשיח יהוא נאמר שיריח את הצדק,האם נדמה לכם שיש צדק בהכאה של ילד מ
תצלנה אוזניים02.11.21
2
אני שמעתי מאדם (כלי ראשון) שהיה בכת הזו, היה נשוי באחד הימים ראש הכת החליט שהוא לא צדיק מספיק - והעונש: הכריח אותו לגרש את אשתו אח"כ לקח את האשה הזו לעצמו ובנוסף הכריח אותו (את הבעל הראשון) להגיש אוכל בחתונה ולרקוד בחתונה . גהנום או כף הקלע - תחליטו אתם.
לוי03.11.21
איזה אדם האם הוא כופר ופורק עול ?
שלום 04.11.21
1
אוי כשמשיח יבוא. אוי כשמשיח יבוא, אז נראה עד כמה המושפלים יתרוממו ויהיו יקרים, ועד כמה "החרדים" כביכול, שנשיהם הולכות כמו... וכו' אוי כשמשיח יבוא
אמת יעקב02.11.21
אדון אמת יעקב... מניין לך מה יהיה כשמשיח יבוא? איך אתה יודע שיש מעלה ב"צניעות" הזאת? הרי בכל התורה כולה לא כתוב מילה אחת על צניעות... גם בשו"ע שאתה יודע כל כך טוב לצטט ממנו כמה סעיפים נידחים אין כאלו הלכות צניעות... הלכות צניעות שכתובות בשו"ע זה בכלל משהו אחר. כל ה"צניעות" העודפת שנוהגת בימינו לא נה
איצי04.11.21
כן כשמשיח יבוא ויתבררו הפשעים והאכזריות הבלתי נתפסים שהרשעים הללו עשו כאילו בשם התורה, ועוד דמיינו להם שרק הם היהודים האמיתיים וכל שאר היהודים כיום הם משומדים ולכבוד זה הם חללו שבת בשביל לחטוף ילדים.... החלפת נשים מבעל אחד לבעל שני...., לקיחת ילדיהם מהוריהם, חיתון ילדות בגיל 12 ויומיים בכוח וללא שום
משה02.11.21
אתה משוגע שלא מבין כלום ביהדות! אני לא מצדיק את לב טהור בכל מעשיהם, גם אני לא מאמין לכל מה שיצורים כמוך אומרים על לב טהור, האמת עליהם נמצאת מסתמא איכשהוא באמצע, אבל ברור כשמשיח יבוא אז מצד מעלת הצניעות, יהיו נשות לב טהור בדרגה הכי גבוהה, וזה אני אומר על אף שאני לקוי בזה, אבל לפחות אני מעריך את האמת,
אמת יעקב02.11.21
לאדון אמת ליעקב, אם היית יודע את הטינופת שיש שם תחת הלבושים הללו, ממש לא היית אומר כך, ה' ישמור ויציל, לא צניעות ולא נעליים, וכל זה חוץ מהכפירה והמינות שלהם האם אתה יודע שלדעתם רוב התורה שלנו בכלל מזוייפת, השולחן ערוך לא מחייב, חצי מהגמרא סתם זיוף של המשכילים. התורה שלהם מתחילה ונגמרת במה ש"ההנהלה"
משה02.11.21
ולכן תחתן את ילדיך בגיל 13?? אין סוף לשטויות שאתה משמיע,
עדי02.11.21
למה נראה לך שנשות החרדים הולכות כמו?נשים יקרות שמוסרות נפש על צניעות וחינוך ילדים! מי אתה שתזלזל ביהודיות כשרות ורק תראה מול עיניך שנאה! ואהבת לרעך כמוך!שב ללמוד תורה במקום ללמוד שנאה ורשע.
גועל02.11.21
אמת יעקב לך לישון,אבל על האף,כי השטויות שיוצאות לך מהפה חוגגות.אם אתה מדבר מתוך הכת אזי אתה יודע על כל הפשעים שנעשים,על נשים שמתעללות בילדות,על נשים שנטשו את ילדיהם,על נשים שנטשו את בעליהן משפחותיהן ועוד.הרי לא ייתכן שאתה מאמין לבולשיט שיוצא לך מהפה שלשים חתיכת בד על הגוף ועל הראש אבל להתנהג כך זה ר
ברכה02.11.21
אוי ואבוי למגיב "אמת ליעקב", כמה שדעתך דעת סכלים ושוטים, אתה חושב ששכבות הבדים על הנשים יקנה להם עולם הבא. איזו דעה עקומה, אם כך מליוני מוסלמיות ונזירות טמאות נוצריות הן יזכו לקבל פני משיח. כמה שאתה עקום. כמה שטחי ורדוד. אם אשה אין בה מידות אמותינו הקדושות, אם היא מורדת בבעלה, אם הולכת בדרכי פשע ורש
שכל עקום - דעת אלילים02.11.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך מגיעים לאהבה? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 21:40

שידור חי

פרשת קדושים | שיעורו השבועי של הרב שי פרי • צפו

כיכר השבת | 21:15

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24