כיכר השבת

הפוסק בקריאה נרגשת

צילומי כלה ביום החתונה? "זה גויים ובזבוז כסף; להתבייש"

"בכלל לא פשוט שהכלה עושה תמונות בכל מיני צורות ויש צלם", העיר הפוסק הבני-ברקי בדבריו נגד כך שכלות מבזבזות את יום החופה לצילומים בפארקים; "צריכים להתבייש", זעק בקול נרגש (חרדים)

196
חזקי שטרן | כיכר השבת | י' בטבת | 14.12.21
הרב דינר וכלה
הרב דינר וכלה (צילום: ללא קרדיט; מנדי הכטמן - פלאש 90)

במהלך שיעורו השבוע, לקראת עשרה בטבת, הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז העיר בני ברק, יצא נגד הכלות, שביום החתונה, יום החופה, מבלות בפארקים כדי להצטלם ויצא בקריאה נרגשת נגד התופעה.

"השבוע", פתח הרב דינר וסיפר, "אמר לי איזה חבר, שחבר שלו עשה חתונה, והראה לו אלבום מהחתונה. אמר ידיד שלי שהוא כמעט בכה, כמעט הוא בכה, שהוא ראה את האלבום. מה זה?".

הרב הסביר כי "הוא ראה תמונות שהכלה ביום חופתה הולכת לפארק, עושה שם תמונות, ושמה את הבגד על ספסל אחד, שתי ספסלים, כל מיני תמונות, ככה, וככה, וככה. הוא בכה! חבר שלי אומר אני ראיתי את ה... פרצתי בבכי... איפה אנחנו?!".

הרב יהודה אריה דינר (ללא קרדיט)

"כלה, ביום חופתה, זה יום כיפור, זה יום מחילת עוונות לכל החיים, מי חלם?!", המשיך הרב וסיפר כי בדור שעבר, "אנחנו זוכרים, יום החתונה, יום החופה, היה יום של תפילה כל היום, כל תפילה אמרו תהילים, עשו תענית דיבור, בכו, בכו שיהיה מחילה וכפרה, ביום כיפור הולכים? זה ממש... לא מדבר על הבזבוז כסף שעולה".

הרב דינר הוסיף ואמר: "החבר אמר לי, לא רק שהוא בכה הוא התפלא שהידיד שלו לא התבייש, הוא אומר: 'הייתי מתבייש להראות את זה לחברים שלי, הייתי מתבייש, שמה, שהכלה ביום ה... הולכת לפארק? לפני החתונה, אחרי החתונה, זה מה שיש להם בראש? להיות כמו הגוים? רבותיי, אסור לנו!".

הרב המשיך ואמר שעשרה בטבת זה על חורבן בית ראשון, "בית ראשון נחרב, משום שלא החמירו על לפנים משורת הדין. מה זה לפנים משורת הדין? לא כתוב שאסור אבל בלי לב, אין שום לב, איפה לב יהודי? איך לא מתביישים? איך לא מתביישים?

כלה; אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

"רבותיי זה מצווה לפרסם, צריכים להתבייש ללכת לפארקים לעשות תמונות. כלה ביום חופתה, זה מה שיש לה, באמצע יום כיפור הולכים לפארקים, עושים תמונות, מוציאים אלפי שקלים כסף, זה ממש כמו הגוים. אנחנו צריכים להתחזק, רבותיי, ברוך השם, ראינו בקורונה, היה חופות בלי כל השטויות האלה, וכולם התחתנו בשמחה, צריכים לתפוס את עצמנו".

"וגם בכלל לא פשוט שהכלה עושה תמונות בכל מיני צורות ויש צלם, בפני הצלם, זה עוד נושא", העיר הרב.

לסיום דבריו בנושא הזה, אמר הרב דינר: "רבותיי, זה החורבן בית ראשון, לפנים משורת הדין, לפנים הפשט הוא עם לב, טיפת לב, טיפת שכל, איפה אנחנו, אדרבה, זכותו יגן עלינו שיתבטלו כל הפארקים האלה, החתן והכלה - לא לפני החופה ולא אחרי החופה, לא הפארקים ולא הימים, זה הכל גוים, גוים, גוים, זה לא בשבילנו. והקב"ה יראה שאנחנו לא מבזבזחם את הכסף, ולא עושים כמו הגוים, רוצים להיות צנוע, אז אנחנו נזכה בקרוב ממש לבניין בית המקדש אמן".

תוכן שאסור לפספס
196 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
117
אז בואו נעשה את יום החתונה ליום העצוב ביותר. אתם יודעים מה?שכל חיי הנישואין יהיו כמו יום כיפור. צום ותפילות, בלי הנאה, בלי שמחת חיים, בלי זכרונות משפחתיים שאפשר להתרפק עליהם. האם אלה החיים שהקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו?
אהרון23.12.21
116
לא כולן עושות את זה רב הירושלמיות לא , זה מנהג שבא מהצפון ומשום מה חדר לערים המרכזיות ולכל אלה שמתלוננים למה הרב לא מדבר על הקושי של הדיור והפרנסה הוא ענה לכם את התשובה הכלה עסוקה בלהצטלם במקום להתפלל...
מישהי15.12.21
115
משיח!!!
אלישבע15.12.21

הצגת כל התגובות

114
הבנות בפארקים הבנים בפראקים ובא לציון גואל
בקיצור15.12.21
113
התמונות לא נועדו להראות לחברים
ללא שם15.12.21
112
מותר להצטלם אך הכל בגבול הטעם הטוב לא להכניס את העולם הגויי אלינו הביתה .
אבי15.12.21
111
אני ראיתי אלבום מהמם הכלה היתפללה כראוי בכותל בבוקר אחכ באה מאפרת מקצועית לביתה יצאה לאולם ובמקום עצמו ,סביב האולם צילמה אותה ה צלמת מיקצועית תמונות מדהימות ממש נראה פארק תאמינו לי יש לה מזכרת מהממת מהחתונה וגם לא בזבזה את היום היקר . ממנה יראו ויעשו .
דולי15.12.21
110
אז שיצטלמו בזמן שימחה!
משה15.12.21
109
מנהג נהדר וחד פעמי. נפתרו הבעיות האמיתיות? לפי הכתובה החתן מתחייב לפרנס. האם הוא עושה זאת או שמבקש כסף מאשתו ומאביה? האשה הולכת ללדת הרבה ילדים וגם לעבוד לפרנסת המשפחה, בעוד הבעל ישב וילמד ולא יפרנס. אז יום אחד שיש לה לשמוח , שתשמח כמה שהיא רוצה, שתצטלם בכל מקום ובכל שעה. בואו נפרגן לכל אחד ואחת ב
חניתה15.12.21
108
אוי כמה שהוא צודק,עברתי ברפרוף על התגובות ולדעתי רוב המגיבים פה זה צעירים רווקים שאינם יודעים מה החיים טומנים בתוכם, יש לנו הזדמנות פז להתפלל על חינוך הילדים שיוולדו בע"ה, על שלום בית,על מה לא..ואנחנו עסוקים בשטויות,ואני אומר אנחנו כי אני מאמין שאם הייתי מחתן היום בת גם היא תעשה מה שכולם עושים ואף
יוחנן15.12.21
שטויות.. אני התחתנתי ויש לי ילדים הצטלמתי יפה מאד והתפללתי המון בדמעות..
א15.12.21
107
יואו, איזה בנאדם אומלל, ורוצה לאמלל את כולם כמותו.
רחל23.12.21
106
רב צדיק וגאון. וזה אמת לאמיתה .וכי יעלה על הדעת שהספתות שלנו כך היו מתנהגות
ינוש15.12.21
לא הבנתי אז לא יצטלמו? וסתם ככה מי הולך לפארקים, ריבונו של עולם? הולכים למקומות יותר מקצועיים!
אפרת פרץ15.12.21
105
הוליבוד חרדי במיטבו והסרט בהמשך...
חיים בסרט15.12.21
104
זה עושה להם טוב מה מפריע לו
יהודה15.12.21
גם סמים עושה לאנשים טוב....נו ואז?! לא צריך להיות עם ראש בקיר, אפשר גם לפתוח את הלב, להוריד את הראש ולהבין שגם אם זה נכנס אצלנו כ"כ חזק- זה לא אומר שזה טוב, אפשר גם לקבל תוכחה ולנסות למצוא פתרונות.... (למשל: להזמין כמה רקעים לאולם או להצטלם בגן ארועים סגור או בוילה חתיכה וכו'...) העיקר זה לא להיות א
הלוואי ונזכה!!15.12.21
103
בחוקות החילונים לא תלכו, ויש הכורעים ברך לפני בחורה ושואלים:התנשאי לי?גועל נפש!
יעקב 15.12.21
102
צביעות ליטאית במיטבה כמה מנותקים עוד תהיו
ללא שם15.12.21
101
הרב צודק מאה אחוז! זאת האמת ויש לקבלה!
אמת15.12.21
לא נראה לי שזו האמת, אם כן אין לקבלה
דינה16.12.21
100
כפני הכלב. והכלב מחזיק וילה בספסופה, ומצופף יהודים יקרים יקרים במירון, וארבעים וחמישה צדיקים נהרגים, והוא מוסיף ומחזיק בטלפיו את קרנות המזבח והוא יושב ראש. כלב אחר נובח על דיור, אבל מודה שבגללו בוטלה כל תכנית קרית גת ויזרקו את האנשים לגור בחול בנגב. עוד כלב הסתבך עם קללת אדמו"ר זצוק"ל מעהרלאו שהזהיר
פני הדור.15.12.21
תגיד? מה נטרק איתך? דוחף את התגובה שלך לכל חור וכתבה הבנו שאתה נגד דרעי ולא סובל אותו יאלה שחרר ומה גם שאתה כותב שטויות
קובי15.12.21
"קובי", הבנו שאתה טרוריסט מכוח שבע עשרה, התנזים של הדרעונים. אתה יכול לבכות בשבילו עד שנה הבאה. זה לא יעזור לכנופיות שלכם. אתם באופוזיציה, ושם תישארו אם להקת הכלבים הנובחים, השועלים הזועקים, הצבועים המייללים, הזאבים הנושכים, תוסיף להנהיג אתכם ואתם לא תתנערו מהם ותעיפו אותם. ובמקום זה תתנפלו על כלה א
סע מהעיניים.15.12.21
99
נו השקפה ליטאית לחסוך להתקמצן ולחסוך
איציק15.12.21
מה לעשות הרי הצילומים על חשבון הדירה ...
חמ15.12.21
למה להיות אטומים?!
הערה קלה15.12.21
למה להיות אטומים למציאות ולרגשות
דיצה16.12.21
98
נכון שזה יום חשוב וצריך להתפלל .אבל זה גם יום שמח והכלה מחכה כבר 20 שנה לצילומים האלה .אז נכון שצריך לקחת צלמת וזה עדיף . אבל לא נראה לי שצלם אסור כי בעבידתיה טריד (זה גם ההיתר של רופא נשים .ומאי שנא?) אבל בכל אופן אם הכלה רוצה צילומים בפארק זה חלק מההלכה שחייבים לשמח חתן וכלה
ללא שם18.12.21
97
צביעות
גלינה15.12.21
96
אמת אמת אמת דמעות!!!
שירה15.12.21
95
האמת חייבת לאמר. אף אחד אחרי שנה מהחתונה לא כבר מסתכל על האלבום והתמונות. בדוק!!
ללא שם15.12.21
94
מנהג נפלא להצטלם ביום החתונה, בכל פארק ובכל מקום שיחפצו החתן והכלה. נפתרו כבר כל הבעיות? זה מה שיש לומר? צריך לפרגן לזוג בכל הלב. זהו יום מיוחד לבני הזוג, תנו להם לעשות מה שהם רוצים. מזכרת נפלאה לכל הדורות הבאים. זו השמחה של הכלה ביום חופתה, ויש לשמח אותה.
חניתה15.12.21
מקווה שד' יפתח לך את הלב מהרה להשכיל ולהבין שלא רק מה שכתוב אסור.
תתחילי לחשוב15.12.21
93
הרב צודק במאה אחוז נדמינו לגויים. ויותר מזה הגועל שהצלם מצלם בחדר יחוד כשהחתן מחובק עם הכלה בכל מיני "פוזות" מגעילות. ויותר מזה יש להוסיף על שירים כמו דסקוטק ואלכהול וסמים וקפיצות כמו בהמות.... לצערנו כנראה שפלנו עד עפר ורק משיח יכול לפתור את הבעיה
אבי15.12.21
92
מצופה מ"רב מרכז בני ברק" שיזעק נגד ניצול הגננות והמורות והלנת שכרן חודשים רבים, כדי שלמנהלים יהיה כסף לדירות לכל החמולות. (ביודעי ומכירי קאמינא). עוד מצופה ממנו שיזעק נגד אלימות ובריונות כלפי חנויות ועסקים שלא משלמים פרוטקשן לארגוני פשע הנושאים את השם "ועדות רבנים לענייני..." או "ועד למען טוהר..." ו
עזרא15.12.21
גם אני מצטרף למחאה על ביזוי תלמיד חכם!!! אני מרחם על אשתך שחשבה שהיא מתחתנת עם בחור ירא שמים, ומסתבר שהיא נשואה לאפיקורוס.לא חבל???
כופיתא דחמרא16.12.21
אני פשוט מזועזע.... איזה אומץ וכמה חוסר מחשבה היית צריך כדי לכתוב את זה??? דיבור כזה יכול לנבוע רק מחוסר יראת שמים וחוסר כבוד לחכמים ולומדי התורה. גם אם אתה לא מסכים עם הדברים זה לא סיבה לדבר ככה...
הערה קלה15.12.21
אני מוחה נמרצות על ביזוי תלמידי חכמים, שזו עבירה שאין רפואה למכתו! עם כל הכאב על שאר הבעיות אין זה מתיר את הסגנון הנלוז הזה (ובלי קשר לא צריך כל היום לרקד סביב עוולה מסוימת, הוא דיבר כרגע על נושא מסוים).
יהודי15.12.21
91
ואולי הקרונה באה ללמד יותר פשטות ופנימיות?
שנזכה להתבונן פנימה15.12.21
90
רואים את ההבדל הגדול בין הציבור החרדי האותנטי שלא משתתף בבחירות ונשאר יהודי בהנהגותיו ומקימים את הבית בקדושה וטהרה, לבין הציבור החרדי שמשתתף בבחירות הטמאות ומתחבר לציונים, וחלקים גדולים מהם מתקלקלים ויורדים עד לתהום בהתנהגות של גויים.
זה קורה בגלל שמשתתפים בבחירות הטמאות15.12.21
כן בזכות אותם אנשים שבחרו להישאר יהודים בהנהגותיהם ולא הלכו להצביע בבחירות קמה לה ממשלת שמד שמנסה למחוק כל סממן דתי מימנו ומארצנו הקדושה. בא נראה עכשיו איך הם מצליחים לשמור על הנהגות יהודיות בתוך הממשלתי רשע. זה לא חכמה להגיד לא להצביע בבחירות. אתה מדבר דברי הבל, זה לא קשור לציונים ולא בטיח. עובדה ש
ממש דברי הבל16.12.21
89
נראה לי שהוא לא נשוי או שהצורך שלו גבוה על גבוה אבל אנחנו חיים בעולם הזה שבו כלה רוצה זכרונות
ללא שם15.12.21
88
כל ההורס לחתן וכלה זוכה לשבעה פרסומות
העיקר 14.12.21
87
יש עוד הרבה פאנאטים ....
שרון14.12.21
86
אשריך שזכינו לאיש אמת שמעורר את הדור! קול ה' בכח!
מאיר פ.14.12.21
85
חזק וברוך כן ירבו כמותך בישראל
אליהו14.12.21
84
את כל הכסף צריך לתת רק לרבנים והאדמורים
אסתר14.12.21
83
לא מבינה מה הבעיה, מדובר ביום גדול והתמונות הן מזכרת נצח, למה צריך להפוך את המותר לאסור?
תוהה16.12.21
תשובה לתוהה אם היה מותר להצטלם ביום כיפור ההית מבזבזת את כל היום בצילומים ושטויות?במיוחד שזה נלקח מגויים אפשר להצתלם חצי שעה על ידי צלמת כמו שאני עשיתי וצילומי אולם וכולם התלהבו מהאלבום
פלונית17.12.21
למה נלקח מהגויים? זה פשוט שמצלמים ארועים וזה הרגש הטבעי של האדם לרצות לשמר ארועים משמחים. אם לך מספיק צילומי אולם - מעולה! יש אנשים שמה שמספק אותם זה משהו אחר ואם זה מותר שילכו עם זה, כשהופכים דבר שהוא מותר לאסור נוצר בלבול בין המותר לאסור ואז מי שלא עומד בזה עלול לזנוח הכל
עדיין תוהה17.12.21
82
יש פה נושא משמעותי, לצערנו אנשים שאינם חרדים יכולים להגיב כאן, והקוראים חושבים שאלה דעות חרדיות. יישר כח לכיכר השבת על עצם העלאת הנושא, ומי ייתן..
חרדי פשוט15.12.21
81
לא נעים לשמוע וגם לא נח- אבל צודק. ומי שחושב שרק כסף תלוי פה- מנסה לברוח מהאמת.....
מישהי15.12.21
80
חשבתי שהרב יצעק על הסכום המטורף שהורי הכלה צריכים לתת לחתן בציבור שלו. כנראה שזה פחות מעניין אותו.
יהודית15.12.21
התשובה פשוטה: "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כן מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" הרב יודע מה יותר יקבלו לשמוע.
פלוני15.12.21
79
הרב אינו אישה ואין לו אפשרות לשפוט מה משמח כלה ומה לא. לשמח את הכלה זו מצווה, על ידי אמירת כלה נאה וחסודה, ככתוב במשנה. היום זה בתמונות שהיא תשמור לעד ותשמח ביפיה.
אלי15.12.21
ואם כלה נהנת לעבור איסורים אז מותר ? טיפש
ינוש15.12.21
78
הבעיה היא, כבוד הרב, לא שהכלה מצטלמת בפרק, אלא שהחתן מצטלם עם הפראק, חתן, שלרוב האתגר הלימודי הגדול ביותר שעמד בפניו הוא לומר חבורה, עוטה איצטלה דרבנן, מכניס את השווער למועקה לכל חייו כדי שבתו תתחתן עם בחור בינוני - וכדאי לקרוא לילד בשמו, מפני שגם בישיבות ה"יוקרתיות", רוב הבחורים הם בינוניים - זאת ה
מוישי15.12.21
77
עדיף שילכו לכותל ויבכו שם כל היום יש גם את האתרים של יד ושם או עוד מקומות שיזכירו את הצרות על השואה זה ההכנות הכי טובות כדי להתחיל חיים חדשים ושגם יהיה בשמחה ובלי עצב ודאגה רק נראה לי שלא כולם שווים ואסור לכלול את כולם בדרכי חייהם גם חיי תורה צריכים את מקור השמחה ולא עצב עצבות יגון והנחה
שומר מצרות נפשו15.12.21
לא על זה הרב דיבר... המדובר הוא בללכת ולהצטלם בפארקים, שזה גורם להכשלת הרבים... תאמיני לי שהילכתי עם אחותי לצילומי חוץ וראיתי איזה מזעזע זה שכולם מסתכלים ומלא חילונים גם שואלים איפה החתן ומתחילים לברך ומבקשים שתתפלל עליהם וכו' קיצור... היפך הקדושה ביום הככככי קדוש בחיים!!!
הערה קלה15.12.21
דווקא לא נשמע היפך הקדושה, מה הבעיה לקבל ברכות מיהודים ולהתפלל עליהם? נשמע מצוין!
פלונית15.12.21
76
כלה שמצטלמת בכרמים (רוב האוכלוסייה החרדית) הם גויים שבגללם נחרב בית המקדש. אה, התחזקתי!
הוא מתכוון לומר ש14.12.21
חחח הגעת בדיוק לנקודה
dav15.12.21
75
בואו נהרוס את היום הכי חשוב של בחורה, למה לא
רגשות?? שטויות....14.12.21
...בואו נהרוס את היום הכי חשוב של הבחורה בצילומי פארקים מגעילים, במקום לשבת, לערוך חשבון נפש ולהתפלל לה' שיהיה לה בית טוב של יראת שמים
ציפי15.12.21
74
כל כך נכון. אבל זו גזרה שהציבור לא יוכל לעמוד בה. עצוב עצוב.
שרה14.12.21
קשקוש. למה לא יכולים? אין מקומות שאפשר להצטלם חוץ מפארקים? יש יום אחד בחיים כזה גדול, ומפספסים את זה על איפור שיער וצילומים בלי תפילות ??
חני15.12.21
73
וזמר ב30 אלף שקל וגימיקים משוגעים
גם בושה14.12.21
72
אם יש 20000 שח להוציא על פאה אז יש גם כסף לצלם
אני14.12.21
71
יש דעות כאלה ויש דעות כאלה נכון שזה יום של מחילת עוונות אבל זה גם יום שצריך לשמוח ואין זה סותר אחד את השני כל אחד על לפי מה שהוא רגיל שישמח אותו לא נראה לי מתאים להכליל דבר על כל הציבור שבמציאות הוא לא מציאותי בדור שלנו עם כל המושגים שיש צריך להכליל את הדבר הטוב בכל דבר ולא להתנגד על כל דבר
ללא שם14.12.21
70
תופעות לוואי,מה זה שחתן וכלה חוזרים הביתה לפנות בוקר,עם הזרריחה כדי שיפיקו להצטלם,לא מובן,לאן רוצים להגיע
ברכה16.12.21
69
טוב שמצאו מה לצעוק עליו בציבור החרדי מתפוצצות עכשיו פרשיות לא פשוטות אבל מה שמפריע לכבודו זה צילומים של בחורה צעירה פעם אחת בחייה.
יהודי15.12.21
68
טוב שהוא שם פרופרציות, ואפשר צלמת.
ללא שם15.12.21
67
עזבו אותו הוא עצניק פרימיטיבי
מזהיר15.12.21
אתה מבלבל את המח הוא לא עצניק ולא פרימיטיבי אתה אולי מתכוון לדינר אחר רב בבית הכנסת מעייני הישועה הוא באמת עצניק
Yoni15.12.21
אז למה הוא מתנהג כמו עצניק? עם כל השטויות של פעם?
ג'וני15.12.21
66
לפחות הצלם עובד לפרנסתו כפי שה׳ רצה.
ט15.12.21
65
איזה שטיות. אני לא מזלזלת חס ושלום אבל הרב הזה נתקע בדור של לפני 200 שנה.
....14.12.21
איזה חוסר הבנה יש לך בהלכה.. וחבל! ומה עם הפסוק ,,הִגִּ֥יד לְךָ֛ אָדָ֖ם מַה־טּ֑וֹב וּמָֽה־ה' דּוֹרֵ֣שׁ מִמְּךָ֗ כִּ֣י אִם־עֲשׂ֤וֹת מִשְׁפָּט֙ וְאַ֣הֲבַת חֶ֔סֶד וְהַצְנֵ֥עַ לֶ֖כֶת עִם־אֱלֹקיךָ׃
צצ15.12.21
קודם כל תרגע. שנית זה שאני כלה ורוצה להצטלם ביום של החתונה שלי זה מעקב את הגאולה? חחחחח לך תדע מה אתה עושה שבגלל אנשים כמוך המצב שלנו ככה
....15.12.21
האם אנחנו בדור של המתיוונים?
מענין15.12.21
ואת תוקעת אותנו בלי גאולה!!!!! איזה תקוע זה לזלזל ולהגיד שלא זילזלת! עפרא לפומיה!
אני15.12.21
64
אם זה הבעיות של הדור? אשרינו... ובנימה רצינית. מדוע שלא יתעסקו הרבנים בבעיות המהותיות? בעיות הדיור, הפרנסה, התמודדות עם גידול הילדים, זוגיות וכיוצ'ב. במקום זה תופסים כלות שמחכות עשרים שנה ליומם הגדול ועושות קצת תמונות למזכרת, והופ!בום! מצאנו את שורש בעיית הדור. עצוב ופתטי.
רב דינרים 14.12.21
מסכימה לחלוטין
שירה15.12.21
63
ומה הבעיה לקחת צלמת אישה???
לא הבנתי14.12.21
הוא אומרת שזה שזה צלם זאת בעיה אחת... עצם זה שהיא יוצאת להצטלם זה בעיה... יום של כפרת עוונות רק האישה צריכה לכפר הגבר לא... הוא טהור
.15.12.21
62
מה הבעיה ,להתפלל בבוקר מגיע מאפרת הולכים לאולם ומצטלמים קצת בחוץ ,וקצת בפנים. צלם טוב ידע להוציא תמונות מדהימות ,ואתם לא תאמינו שזה רק בקרבת מקום . וכך לא נפספס את היום הגדול ,שאים נתפלל בו כראוי זה באמת ישאר לנו לכל החיים אף אחד לא אמר לכלה לא להצטלם ,!!!
לא להגזים15.12.21
61
הרב הצדיק שליט"א צודק לגמרי. הבעיה היא שמרבית החרדים בעצם מחופשים לחרדים, הם לא באמת רוצים ויכולים לשקוד כל יום כל היום על התורה, הם לא באמת מסוגלים להדר ולהחמיר בכל המצוות. לפני כמה עשרות שנים, מי שהיה חרדי בחר באורח חיים כזה מרצון מאידיאל ולכן שמר והקפיד. היום יש כל כך הרבה כאלו שנולדו למציאות הזו
דן15.12.21
דן לצערי הרב אתה צודק מאוד...
.15.12.21
60
מצופה ממי שמחשיב את עצמו כרב נכבד להתעסק בדברים חשובים יותר וכל עוד הוא בעצמו מצטלם ואוהב פרסום אין לו זכות לשפוט ולזלזל בזוג שרוצה להנציח את אחד הימים המאושרים שלהם ביחד וזה נשאר כמזכרת יפה גם לילדים ולנכדים. שהרב יתעסק ויעמיק בעניין הכתובה שלא מיושמת בפועל בשעת מרה למרות שזה אחד הדברים היפים והמת
ללא שם16.12.21
59
כמה מצפון עשו לי כשהתחתנתי , רק תהילים.... גנבתי 20 דקות לצילומים ואני מודה על זה עד היום. עשר שנים אחרי אני נהנית לדפדף באלבום המושקע. היה שווה כל שקל, נשאר עד זיקנה ושיבה.
אופקימית15.12.21
58
פספסתם את העיקר בתגובות....הגמרא בתענית מביאה שבנות ישראל היו יוצאות לכרמים כדי להיפגש עם בחורי ישראל ב..... יום כיפור וטו באב
ללא שם15.12.21
נו ובגלל זה מה? מה הקשר לנידון של בזבוז אנרגיה וכסף וכוח בשביל משהו שולי וטפל??? בנות ישראל יצאו למצוא חתנים, והוא מדבר אחרי שכבר מצאו חתן והולכים להתחתן, וביום הכי קדוש וחד פעמי של החיים, יש כלות שמשקיעות 6 שעות על כל מיני דברים מטופשים, לשים את השמלה על איזה מתקן מיםף בגלל שכתוב שם איזה מילים, בק
י15.12.21
57
מסכנה עד שיש לה אפשרות קצת לקבל צומי, אחרי החתונה היא רק תפרנס ותטפל בכל הבית- ניקיון, ילדים, קניות ,פסח, חגים שבתות הכל עליה.
יעקב15.12.21
מי שחכמה תתחתן עם אברך עם לב טוב וצדיק ואז גם יעזור ולא הכל יהיה עליה
מנסיון16.12.21
56
א.צודק הרב ב.למה כבודו שותק בנוגע למנהג המרושע השטני והמיפלצתי של הליטאים בנוגע למכירת בן התיירה תמורת דירה או חצי דירה וגרימת עגמת נפש וחובות איומים ?
חבד15.12.21
55
אפשר להצטלם בחדש של החופה ולא ביום של החופה כי אז זה באמת יום קדוש וגם לא חסר היום צלמות ומקומות מדהימים ביופים שאין שם אנשים.... אז כל מי שאמר שמה הכלה לא תצטלם אז יש אפשרות...
המושלמת15.12.21
54
אז למה כבוד הרב לא אמר לכלתך שלא תצטלם בפארק ? ידעת טוב מאוד שמצטלמות לא לשחק אותה כאילו בטעות ראית איזה אלבום מחבר עוד מעט הנכדה שלך מתחתנת נראה אם תגיד לה לא להצטלם
מאיר15.12.21
מי אמר שהצטלמה, ואם כן, מי אמר ששאלה אותו.
מישהי ריאלית15.12.21
53
לדעתי הדבר הכי בעייתי שזה צלם ולא צלמת .. שזה בעיה הלכתית . הבעיה השניה שהרב מציין זה בעיה ריגשית שלא ראוי וכו . אני חושב שהרב צודק וחבל שיש פה שמגיבים בזלזול הרי הרב תלמיד חכם גדול מאוד ולא נראה לי שאפילו אחד מהמגיבים פה הגיע לחצי גדולתו ולא השקיע בלימוד רבע זמן ממה שהרב השקיע , אז קצת כבוד.. ו
ללא שם15.12.21
מה אתה מתייפייף? אם אתה יודע שיש בורא לעולם, אז תעיף ת'וואטסאפ! כשנוח לו, הוא בוחר מתי יש בורא לעולם...
איל15.12.21
אל תשכח שמנגד יש גם יצר רע
הערה קלה15.12.21
52
ודאי שהרב צודק. אבל שכח לומר שגם שמלה בצבע לבן זה גויים! תלמדו מהתימניות העתיקות, שמלת בכלה בכל צבעי הקשת, כך זה יהודיה אמיתית. בואו נחזיר עטרה ליושנה.
תזכורת15.12.21
שמלה לבנה מנהג יהודי טהור
שמלה לבנה זה לא מהגויים. אם לא יודעים אז15.12.21
51
דברי טעם ודעת. אופנת החילונים נכנסה אלינו חבל שגם הודים טובים נמשכים אליה.
יהודיה15.12.21
50
אני הקטן חושב שצריך להבין את הדור שלנו והלוואי שזה יהיה הבעיות שלנו הדור כל כך לא פשוט שדברים כאלה זה מצויין לעשות במחילה מכבוד הרב אבל זה המצב מה לעשות אנחנו לא בדור של פעם וזה בכלל לא קשור לגויים מה הבעיה שיהא מזכרת מהיום הקדוש הזה וזה לא סותר את זה שגם עם זה היום גדוש לתפילות
דניאל15.12.21
אבי
לכן אתה לא רב 15.12.21
אהבתי מאוד שגם שאתה לא מסכים אם דברי הרב, אתה מביע את דעתך בצורה מכובדת כיאה לאיש של צורה-יהודי! אשרייך!!!
הערה קלה15.12.21
כל הכבוד,אפשר ורצוי להביע דעה שונה ועדיין להתבטא בצורה מכבדת
מרים19.12.21
49
מעניין אם אשתו לא הצטלמה בפארקים....
צ"ע 14.12.21
אשתו לא הצטלמה בפארק. גם אשתי לא ואפילו בנותי שהיו כלות- לא הצטלמו בפארקים. הן התאפרו יפה בבית עם מאפרת מקצועית והצטלמו באולם שעה לפני שהחתן הגיע לאולם וכשהחתן הגיע- הן אמרו תהילים והתפללו שיהיה להן בית מאושר של תורה ושמחה
ליטאי15.12.21
48
צודק 100000% היום יש אולמות יפים אפשר להגיע בשעה מוקדמת לפני שבאים האורחים לעשות עם הצלמת כמה תמונות עדינות למזכרת ולא להכשיל בחורים ברחוב כלה ביום חופתה נמחלים עוונותיה ולא צריכה חלילה להכשיל אחרים יישר כוח !!!!
תבדקו15.12.21
הבחורים מוזמנים להסיט את עיניהם.. רוב הכלות לבושות צנוע ומי שנכשל בהן שיתמודד כלה שלבושה חשוף זה ענין אחר שבלי קשר לבחורים לא כדאי
א15.12.21
47
צודק.
מני15.12.21
46
הרב דינר צודק 100 אחוז
צודק15.12.21
45
וגם הצעות נישואין שעושים עם השקעה,לדעתי זה לא ראוי לדחוף לפינה את הבחורה ולאלץ אותה להגיד כן לבחור בלחץ החברתי שכולם מסתכלים עליה...זה גם מנהג שהגיע מהגויים..
צצ15.12.21
44
שיתבטלו כל הפארקים ???????!!!!!!! ולאן נלך עם הילדים לשחק.???!!
דיני15.12.21
מטומטמת
מירו15.12.21
את שומעת מה את אומרת ????
היי15.12.21
מי אמר לך לא ללכת לפארקים עם הילדים????????? לא לבזבז את יום החתונה לכלה על צילומים בפארקים!!! זה נושאא אחח לגמרי. הלוואי שיפנימו כמה זה נכנס לעולם החרדי ואפילו את הפרומרים ביותר . חבל!
יע15.12.21
43
True
Trump14.12.21
42
מצווה לשמוח ביום החתונה ובכל יום, לא לבלבל את המח בבקשה עם שטויות שאינן מגדר ההלכה.
אריאל14.12.21
41
אפשר להקדים בכמה ימים את יום הצלומים ולא ביום החופה הקדוש שצריך מנוחת נפש
ללא שם15.12.21
כנראנ שגבר כתב את זה
ממש לא מבין בעניני כלות16.12.21
40
מי אמר שההתיונות והעולם החיצוני של השפוני והשואו שיך רק לחילונים?
ללא שם15.12.21
39
כבוד הרב צודק אבל זו גזרה שככל הנראה הציבור לא יעמוד בה אז חבל לבזבז אנרגיות מיותרות למרות שאולי חלק קטן יפנים את העניין.במקום זאת עדיף להתעסק עם אלו שדורשים דירות או לחילופין סכומים מכובדים עבור הצעת שידוך לבנם למרות שהם יודעים שרוב המגזר לא משופע בממון והצד הנדרש לשלם כאלו סכומים לא יכול לעמוד בנט
זכריה חג'בי15.12.21
38
אמר לי חבר של חבר שאח שלו חבר... למה יש פחד להיראות כמו מישהו עם קשר למה שקורה בשטח?....
שאלה 14.12.21
37
על מנת לרענן את זכרונו של הפוסק המכובד, אבקש להזכיר שדווקא ביום כיפור היו בנות ישראל יוצאות לפארקים ולכרמים, ומחוללות לעיני הבחורים . . . מובא במשנה (מסכת תענית פרק ד משנה ח), וז"ל: "אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן
אברהם14.12.21
אין הנידון דומה לראיה. שם מדובר לצורכי מציאת שידוך. כאן מדובר על כלה ביום חופתה ולצורך פוזות בצילומים
מאיר15.12.21
יחי ההבדל בין שמיים לארץ - יום צילומים לכלה במקום שתתפלל שהנישואין יעלה יפה היא מבזבזת זמן וכסף על יום צילומים.....הבנת? יש הבדל לרווקה שמחפשת חתן,לכלה שביום החתונה ...
צצ15.12.21
עם הארץ גמור. זה לא נאמר על יום הכיפורים. דוק ותשכח.
יוסי15.12.21
זה טעות דפוס שכתוב גם יום הכיפורים?
פלונית15.12.21
לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים, "שבהן" בנות ירושלם יוצאות
triboro15.12.21
צריך ללמד את המעיר הלא ככ ידען כי הגמרא בתענית דף ל עמ ב אומרת שיום כיפורים הוא יום שמחה כיון שהוא יום מחילה וכן שניתנו בו לוחות אחרונות וכן עיין שם במישנה רשי והברטנורא מביאים זאת שם
ידען14.12.21
36
והצילומים אחרי החתונה בארבע בבוקר, יותר טובים?
זה זלזול ובורות ובזבוז וכל הרע14.12.21
גם לא. בציבור החסידי השמור באמת מקפידים על זה, וחוזאים אחרי החתונה מיד הביתה
אילה15.12.21
סיפרה לי חברה חסידית שאחרי החתונה חמיה לקח את החתן ל"זכרון משה" להתפלל מעריב והיא חיכתה לו עם אמא שלה עד שיחזור. זה כן הגיוני ?
נטלי15.12.21
לא יותר טובים. יותר גרועים. כלה צריכה להיות ב4 בבוקר עם בעלה החדש, בבית. לא בפארקים. מדובר באופנה ממש מגעילה שנמצאת אצל ה'מתפתחים'..... כלה נורמלית עושה דברים אחרים ביום חופתה ובליל כלולותיה. אפשר להצטלם, בטוב טעם.
שרה15.12.21
35
כבר אין לרב דינר במה להתעניין אלא בצילומי כלות?
דני14.12.21
משמים הראו לו את האלבום והוא חייב עפ דין לזעוק .הרב חייב לדעת הכל בלי יוצא מן הכלל אולי אינך יודע מה זה רב.
אלמוני15.12.21
פני הדור
חצאית, אקדמיה, בווווו 15.12.21
34
ומה עם החתנים? להם מותר?
.14.12.21
ודאי!! הם גברים. הרעיון זה להוריד עוד קצת לנשים
גבר 15.12.21
33
אז שיביאו צלמת
ל14.12.21
נכון. גם אני לא רציתי צלם. רק אמרו לי שצלמות פחות מקצועיות והתמונות לא יצאו יפה וכו וכו.
מצתרפת20.12.21
הרבה פעמים הכלה בכלל לא רוצה את זה. זה לחץ של משפחת החתן או אפילו של משפחת הכלה, ולא שואלים בכלל את הכלה, והיא ממש לא רוצה את זה. כל כך נכון מה שהרב אומר. הלוואי שכולם ישמעו בקולו.
דבורי15.12.21
32
סליחה, אבל לא הפארק הוא מה שבעייתי, אלא שגבר מצלם אישה בכל מיני פוזות... למה לא לקחת צלמת???
הדס15.12.21
הרב התכוון בעיקר הפארקים שזה הבעיה תקראי שוב מה שכתוב
פלונית16.12.21
31
כמות הפרחים, הבלונים ,הבגדים, התזמורת הגדולה המרעישה, שגם פוגעת בשמיעה- שונה מכל מועדון?
הזוי15.12.21
30
אויש איזה נודניק. חבר שלו כמעט בכה. שיתן לו טישו ויגיד לו שלא יביט באלבומי נשים.
ללא שם15.12.21
למה הוא הראה לו את האלבום בכלל? זה דבר אישי ולא מתאים להראות לחברים אולי לחברות ומשפחה...
ירושלים15.12.21
29
צלמת לא יעזור לנקודה של בזבוז יום חשוב על צילומים. צריך.להצטלם אבל כל דבר בגבול הטעם הטוב. מכירה אישית כלה שהתעקשה להצטלם בפרק ושיכנעה את החתן שחשוב לה שגם הוא ילך לפרק והוא הלך למרות שלא היה מעוניין בכלל.
בת.ט.15.12.21
למה צריך להצטלם? אין שום צורך בצילום, איך היו לפני המצאת המצלמה?
רם15.12.21
28
צודק בהחלט! היצר הרע נכנס אלינו מהדלת האחורית, כביכול משמחים חתן וכלה, אבל השטן יושב בצד וצוחק..., העיקר שהצלחתי להחדיר בהם את הגויות והוצאתי מהם את הרצינות של יום החופה.
חדוה14.12.21
השטן נמצא אצל החרדים בדלת הראשית כל החומרות וההגבלות זה השטן
james15.12.21
27
שיפסיקו להטיף. קנאה נטו.
יוסי14.12.21
איזה קנאה ?כינים לא קנאה ביום הזה כלה מקימה בית בישראל וכל העוונות נמחלים לה יום שבו התפילה עולה עד כסא הכבוד כמו ביום כיפור לבנות בית של תורה ודרך ארץ עם יסודות מוצקים צריך להתפלל על כך על ילדים בריאים שהשלום ישרור בין בני הזוג. ואפשר להתפלל על כלל ישראל שזקוק לישועה הרב צודק ב1000 אחוז הגויים עוש
אלמוני15.12.21
26
וזה גם גורם לכאב בלחיים! באמת מנהג מטופש ומבוזבז. היחיד שנהנה מזה הוא הצלם.
אבי14.12.21
25
בסדר נגיד, לא מצטלמים. באים קרובים, רוצים לראות את האלבום. מה אני אומרת להם לא עשיתי בגלל כל מה ששמעתם פה?!🤔🤨😏🙃
סתם בשביל הידע15.12.21
אפשר להצטלם כמה דקות בלי לבזבז על זה יום שלם ועוד הרבה כסף יש תמונות גם באולם
תפילות הכי חשוב16.12.21
24
כן, תהרגו אותם לגמרי .... כלה ביום חתונתה יש דברים שהיא רוצה לעשות בשביל הנשיות שלה ואני לא רואה בזה בעיה . הבעיה הגדולה היא ההבנה שפרימיטיבית של הפוסק וחוסר היכולת שלו לפסוק .... למשל יכל להגיד שהאלבום יהיה מופרד כך שבאלבום תהינה תמונות החתונה ויהיה אלבום נוסף לחתו ולכלה בלבד או אלבום עבור חברות ה
james15.12.21
כבר מהשם שלך רואים שאתה מאמץ את דרך הגויים ומדבר ברשעות אני מקווה שאתה לא חרדי
חבל לראות ביזוי תלמידי חכמים16.12.21
23
צריך להיצטלם ולהנציח. זה יום שלא חוזר אבל בהחלט- בגבול מסוים!!!
גיי15.12.21
22
ירידת הדורות בפסקים
פסקים 15.12.21
21
בני ברק....
בני ברק..... 14.12.21
20
נכון. התמונות היום ממש עוברות את גבול הטעם הטוב
חח14.12.21
אצלך בטח יש 4 תמונות לא ?
חישוב 15.12.21
19
הוא בהחלט צודק
שמעון14.12.21
18
כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע, שהרי איזו כלה תשמע שלא להצטלם, זהו יום הגדול בחייה, והתמונות ישארו לעצמה למזכרת, אין בזה איסור, ואם מפני הצלם עצמו, יש לעשות את זה על ידי צלמת אשה.
אריה14.12.21
17
צודק הרב בעיקר ביזבוז הכסף שאין להורים הכל הלואות בדרך כלל יש עוד אחים ואחיות צריך להיות חזק לעמוד נגד מנהג כזה כלות יש להם כח למעלה וזה מבוזבז
גאולה15.12.21
16
צודק. איבדנו את הרגישות ליום החשוב ביותר בחיים. שהוא כמו יום כיפור . והפוזות של הדוגמנות. הגזמנו
ב.ט.15.12.21
15
חבר של חבר שהוא במקרה אח של ההוא
חבר שלו14.12.21
14
זה מה שמשמח כלה. כל המשמח חתן וכלה זוכה בחמישה קולות.
לא חבל לפספס את המצווה?14.12.21
13
חז"ל אומרים כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע, הרבי למשל התבטא בצורה יותר מתקבלת לדורנו, הוא אמר "את הכסף של הפרחים מנייר עדיף לתת לעניים"
משה בן אברהם14.12.21
12
אני לא רואה בזה בעיה הרבה פעמים הצלמת היא בת (כשזה בן זו באמת בעיה) והחתן והכלה בסהכ רוצים לתעד את יום שמחתם בתמונות קצת יותר איכותיות
מישהי14.12.21
11
את כל הכסףצריך לתתלרבנים והאדמורים
אסתר14.12.21
10
מסכים עם הרב לגמרי צריך עוד כאלו רבנים שיעמידו אותנו במקום
איש14.12.21
9
לרב אין בנות?? כלות??? מה זה משהו חדש??? ולא. אחותי התחתנה בקורונה והייתה לה חתונה עצובה מאוד מאוד מאוד. היא בדיכאון מזה. פעם בגמרא מתואר איך היו עושים עסק מחתונות עם סוסים ולפידים ובלאגן אז מה היום זה צילומים ותזמורות תנו לנו לחיות. לא לדאוג ליום כיפור שלנו... ואני די המומה שלכבוד הרב יש חבר שמסתכל
ללא שם14.12.21
חוץ מזה מי התיר צלם ? את מורה הוראה למדת הלכות אל תכנסי לתחום שלא שייך לך
דויד15.12.21
נהדר !!
james15.12.21
לא צריך חבר, יש לו בנות והרבה בלי עין הרע שמספרות לו מה הולך. ולא הבנת הבעיה לא בשמחה שבזמן החתונה אלא הפריצות הגויית שכרוכה בלדגמן וזה לא משנה אם זה לדגמן לצלם או לכל עם ישראל... וגם היום החשוב הזה מסוגל והכרחי לתפילות כשעושים צעד כל כך חשוב ומה שמעניין זה אלבום!
ש.15.12.21
8
כל כך נכון !!! דברי הרב הלואי שאנשים באמת יישמו את זה!!!
אני14.12.21
תיישם תיישם. תזכור רק לא להפריע לאחרים
בטח 14.12.21
7
צודק מאה אחוז,גם החתן מוטרד מהצילומים הטפשיים האלו.
מוחמד בן זרזיר 14.12.21
6
הרב שטיינמן כן הבין את צרכי הדור לא כמוך הרב דינר היקר או כמו מוטקה בלוי. לא צריך להיות קיצוניים . אין מה לעשות העולם מתקדם איפה אתם חיים כל הקיצוניים אתם אולי גילגולי נשמות של הדור הקודם אז תחזרו לשם.
ללא שם14.12.21
זה לא מכבד להתבטא בצורה כזו
מרים19.12.21
5
צודקקקקקקקקקקקקק במאה אחוז! סופסוף קם מישהו ואומר את האמת!!!!!!!!!! סוף לבושה הזאת! ושיקומו בתים נאמנים וצנועים בישראל!
כלה14.12.21
4
הבחור רוצה צומי במקום שידבר נגד הבחורים שדורשים דירה מההורים של הכלה אז הוא מבלבל את המוח עם כמה תמונות
יענקי 14.12.21
לפחות תכבד קצת
לא יזיק לך לכבד15.12.21
3
חבר שלי סיפר לי שהוא ראה באינטרנט של חבר שלו שבדיוק נפתח לו בטעות וכו יאללה חבר שלי חבר שלי... גם הנכדות שלו עושות את אותו דבר מספיק
ללא שם14.12.21
לא נכון. הנכדות שלו לא עושות את זה.
חברה של נכדתו15.12.21
2
הדור של היום הוא לו הדור של פעם והיום ובכלל זה מאד חשוב וזה המזכרת של יום החתונה שזה קורה פעם בחיים ,אני מסכים שבהכלת צריך לשמור על גדרי הצניות ואפלו שיהיה צלמת
יעקב צלם14.12.21
1
במשנה (מסכת תענית פרק ד משנה ח), "אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב "וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו. ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים", ומה היו אומרות: בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך בנוי תן עיניך
triboro14.12.21
בורות! עיין בגמרא תענית דף ל עמ ב וכן ברשי ובברטנורא על המשנה בושה
ידען 15.12.21
ומה כתוב שם???
triboro15.12.21
זה לא נכון מה שהבאת עיין בגמרא תענית ל עמ ב וכן ברשי ובברטנורא על המישנה בורות בושה
ידען15.12.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24