כיכר השבת

הותר לפרסום

נעצר חשוד; ניהל מאבקי דת קיצוניים ואלימים ותכנן לרצוח

שורת מעשי אלימות כלפי רבנים שונים, תקיפת ח"כ מאיר פרוש, מאבק במכשיר 'מקווה ריין', התנגדות לחיסוני קורונה - ותכנון לרצוח • אלו מקצת המאבקים שלפי החשד ניהל משה איראם שנעצר (בארץ)

111
חיים גולדברג | כיכר השבת | עודכן ב-י"ח בטבת תשפ"ב | 22.12.21
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תשפ"ב | 22.12.21
החשוד משה איראם, בעת מעצרו
החשוד משה איראם, בעת מעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה עצרה אמש (שלישי) את משה איראם - אדם קיצוני מאוד, החשוד בשורת מעשים פליליים, במסגרת מאבקי דת קיצוניים שניהל בתוך החברה החרדית, כאשר ניצל צעירים כדי שהללו יוציאו לפועל את מזימותיו ואף ניסה להוציא לפועל רצח - שנמנע בעקבות מעצרו, כך הותר לפרסום לבקשת 'כיכר השבת'.

המשטרה ביקשה הבוקר מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של איראם ב-10 ימים אך השופט אלעד לנג האריך את מעצרו בחמישה ימים ושמו הותר לפרסום.

איראם בביהמ"ש, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

איראם, סב לנכדים, המתגורר במרכז ירושלים בסמוך לשוק, ניהל מאבקים אלימים כלפי אישים שונים ורבנים בחברה החרדית, כאשר אחת השיטות היתה לגזוז את זקנם. כרגע, הוא חשוד בעבירות של ניסיון שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה ע"י שניים, תקיפת עובד ציבור והיזק לרכוש. "כיכר השבת" עם כל הפרטים המלאים על הפרשיה החמורה.

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בתקופה האחרונה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, השבוע עצרו בלשי המשטרה שני חשודים, בחשד למעורבותם באירועי אלימות שכללו גזיזת זקנים לרב ונבחר ציבור בחודשים האחרונים בירושלים.

"החשוד הראשון, תושב צפת (18), נעצר בראשית השבוע בחשד שבשני מקרים שונים תקף וגזז את זקניהם של רב ונבחר ציבור. מעצרו של החשוד הוארך בבימ"ש עד יום חמישי.

"החשוד השני, תושב ירושלים בשנות הארבעים לחייו, נעצר אמש בחשד למעורבותו בשני האירועים. בשעה זו מובא החשוד להארכת מעצרו בבימ"ש השלום בירושלים.

"כמו כן, במסגרת החקירה במשטרה, נבדקים חשדות למעורבותם של שני החשודים שנעצרו באירועים נוספים והחקירה נמשכת".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשנים האחרונות, איראם, שכבר נעצר בעבר על-ידי המשטרה בגין עבירות שונות, פעל, כך לפי החשד, נגד מספר נושאים שהפריעו לו מבחינה דתית-קיצונית, אך תמיד פעל לבדו - שכן גם הזרמים הקיצוניים במאה שערים, כמו אלו המכונים "הסיקריקים" - התנגדו למעשיו.

במהלך חודש ניסן, בימי הסגר הראשון של מגיפת הקורונה, הגיעו לפי החשד אל איראם סכומי כסף גדולים, והוא החליט לשכור חבר'ה צעירים כדי שיוציאו לפועל את מזימותיו, במסגרת המאבקים שניהל נגד אישים שונים ורבנים שלא יישרו קו את דעותיו הקיצוניות. לפי החשד, הוא ניצל צעירים תמורת תשלום מפתה לבצע את מעשי הטירוף שלו, כך שהתוקפים בפועל הפכו לקורבן בידיו.

אחד הצעירים שנעצר בפרשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקרה הראשון, כך לפי החשד, הלך איראם לגזוז חלק מזקנו של אחד הרבנים בירושלים; הסיבה, אותו רב פסק להלכה בנושא מסוים - בניגוד למה שהוא רצה.

לאחר מכן, במקרה השני, הוא שכר, לפי החשד, בחור נוסף באלפי שקלים, שהלך לגזוז את הפאות של רב אחר; הסיבה, התנגדות לפסיקה הלכתית של אותו רב.

במקרה נוסף, השלישי במספר, לפי החשד, איראם שכר צעיר באלפי שקלים, שהלך וניסה לגזוז את הזקן של רב נוסף; הסיבה, אותו רב הזמין לביקור אדם שלא מצא חן בעיניו.

במקרה הרביעי, שכר איראם, לפי החשד, צעיר תמורת אלפי שקלים, וזה הלך ותקף את חבר-הכנסת מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ב'יהדות התורה', וניסה לגזוז את זקנו, הוא אמנם הצליח לגזוז מעט מהזקן - אך לא הצליח לגזוז את כולו, למרות שהתקיפה תוכננה היטב לפרטי פרטים. כעת אפשר להגיד כי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פענחה את התקיפה של ח"כ פרוש שהסעירה את המערכת הפוליטית וח"כ פרוש עודכן כי התוקף נעצר.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי החשוד הראשון שנעצר בפרשה, במסגרת החקירה המקיפה של ימ"ר ירושלים, חשוד כי ביצע חלק מהתקיפות עבור אותו חשוד, וזאת בתמורה לתשלום כספי. בחקירתו בימ"ר הוא קשר עצמו לחלק מהתקיפות - בהן התקיפה של ח"כ מאיר פרוש.

מכתב האיומים לח"כ מאיר פרוש

מהחקירה עולה כי הרקע לתקיפת ח"כ מאיר פרוש היא לפי החשד נקמה על זה שעסק ב'חוק הגיוס'. בנוסף, מלבד התקיפה הפיזית של פרוש, במהלך חול המועד סוכות הוא שלח צעיר נוסף ששפך בואש על דלת ביתו של פרוש בירושלים.

יצוין כי בזמן שאיראם כבר היה בידי המשטרה, הגיע מכתב איומים נוסף לח"כ פרוש שבו נכתב: "משומד בן משומד, הזקן זו רק ההתחלה ויש לנו מערכת האזנה אצלך".

בנוסף, לפי החשד העצור חשוד גם באחריות לחילול קברו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, בליל היארצייט, בבית החיים 'פוניבז'' בבני ברק, כאשר לפי החשד שלח את אחד הצעירים כדי שיחלל את הקבר וירסס גרפיטי וזאת בתמורה לתשלום כספי של מאות שקלים.

מכתבי האיומים ששלח לרבנים
מכתבי האיומים ששלח לרבנים

זאת ועוד, לפני מספר חודשים ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הותקף בזעקות, וכמעט באלימות פיזית, בידי אדם שמחה על כפיית חיסוני הקורונה. החשוד נעצר אך במהלך החקירה התברר כי גם הוא נשלח בידי איראם שנעצר אמש על-ידי המשטרה.

יצוין כי במהלך החודשים האחרונים, איראם המתנגד כפי הנראה לחיסוני הקורונה, החליט, כך לפי החשד, לצאת למסע נגד הרבנים שהורו לחסן, ושלח אליהם מכתבי איום חריפים. באחד מהם, כך נודע ל'כיכר השבת', הוא כתב: "סופך קרב, וגם של אשתך. אזהרה להמשך". את המכתבים שלח איראם לפי החשד לבכרי הרבנים בציבור החרדי ועליהם חתם "גואל הדם".

אחד ממכתבי האיומים נשלח לראש ישיבת "יקירי ירושלים", הגאון רבי יהודה כהן, אך המכתב הגיע ליעדו - רק אמש, שעות לאחר שאיראם נעצר. "לרוצח יודא כהן אנחנו לא מפחדים מהנאציונים ימש"ו ישבנו כבר הרבה בבית סוהר", נכתב במכתב האיומים. "והננו מזהירים אותך ואת אשתך שוב כי אם תביא חיסונים לתלמידים ולילדים בירושלים, ב"ש ועוד, אזי דמך, דם אשתך ונכדך מתכלת מרדכי - בראשכם".

המכתב שנשלח אל הגאון רבי יהודה כהן

איראם, גם מתנגד לפי החשד למכשיר ה'מקווה ריין' המטהר את מי המקוואות, מכשיר שגרר פולמוס הלכתי נרחב - עד שרבני 'העדה החרדית' הצטרפו לכל גדולי ישראל המתירים את המכשיר.

במהלך החודשים האחרונים הוא שלח, לפי החשד, מספר פעמים אנשים לאחד המקוואות בו הותקן המכשיר, ואלו תקפו נשים באזור ואף גרמו נזקים, כאשר במהלך אחד המקרים המשטרה עצרה שני חשודים וכעת נקשר שמו של איראם גם למעשים הללו.

מלבד כל החשדות הללו, החשד החמור ביותר הוא שאיראם תכנן אף לרצוח, במספר מקרים - אך המעשים החמורים הללו נמנעו, בעקבות מעצרו.

ל'כיכר השבת' נודע כי איראם ניסה, כך לפי החשד, להחתים אדם על "חוזה עבודה", שתמורת סכום כסף גדול ילך לרצוח אדם חרדי שלטענתו "סטה מהדרך". החשד הוא שאיראם ניסה להזמין רצח של שישה אנשים, ביניהם, גם קרובת משפחתו.

במהלך חקירת המקרים, לפני כחודש, נעצר חשוד ראשון בפרשה הזו. הוא נחשד בגזיזת חלק מזקנו של אחד מרבני 'העדה החרדית' וגזיזת זקן של רב נוסף. כפי שדווח ב'כיכר השבת', הוא נעצר במהלך התפרעויות במקווה 'זופניק'.

עו"ד גבי טרונשווילי שמיצג את משה אירם מסר בתגובה לפרסום הפרשה: "מרשי מכחיש כל קשר למיוחס לו. בחקירתו לא הטיחו בפניו כל ראיה מסבכת או מפלילה ובדיון שהתקיים בבימש סרבו החוקרים להשיב לכל שאלה שנשאלו. ככה לא מנהלים הליך משפטי הוגן. שיתכבדו ויטיחו בפני מרשי את מה שלכאורה מסבך אותו ונתמודד בהתאם".

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
74
א'קיצער, בזבוז זמן. להרוג אותו וחסל
יוני25.12.21
73
מתי נתעד גם את חיים גולדברג, ונפרסם בכל האתרים?
גולדברג המטורף22.12.21
72
הוא ספרדי
מוטי ברקו22.12.21

הצגת כל התגובות

71
הוא נראה מפחידדדד זה לא יהודי הוא יותר מחילוני מה הוא עושה?????? מה הוא אלוקים שיכול לפסוק ככה אנשים שסטו מהדרך עלאק אתה סטית מהדרך תחזור בתשובה מהר תלמד את התורה שוב מחדש תשמע לתלמידי חכמים מהר!!!!! פן יבוא המשיח ואז כבר יהיה מאוחר ימות המשיח כבר בפתח ממש חבל השם אוהב חוזרים בתשובה אל תתיאש
מפחיד חייבים מש22.12.21
70
בלי להאריך בפרטים מדובר באדם חולה נפש ומכריו יודעים זאת, ולא לצייר אותו כאדם חרדי נורמלי קיצוני.
יוסי22.12.21
69
עם התורה והאמונה כביכול, האדם עלול להיות הכי פסיכופט. אין אין דרך ארץ הגיונית, כל התורה הופכת לסם המוות.
חיים מירושלים22.12.21
68
אולי הוא לא כשיר למשפט, אבל כשיר לבלות את שארית חייו במוסד סגור.
שי22.12.21
67
לאיזה פלג מהפלג הוא שייך?
אפשטיין חרדק22.12.21
66
הוא נשמע לכם כשיר למשפט?? אנשים הרבה יותר נורמלים ממנו נחשבים לא כשירים..
אטו22.12.21
65
מיאפה הכסף
ללא שם27.12.21
64
היכונו למגבית בקרוב
ברדקסקי22.12.21
63
לא מבין מה רוצים ממנו .. תנו לו להגשים את החלום ותעזרו לו לפתוח מספרת גברים..
דני22.12.21
62
רבותי אני מכיר אותו, הוא לא נולד בעדה החרדית ולא אצל הקנאים, הוא נולד בבית ליטאי, ופעם היה הולך כובע ליטאי, באיזה שהוא שלב הוא השתנה והתחיל ללבוש כיפה לבנה, אין לו שום קשר לעדה החרדית או הקנאים, הכל זה סתם על דעתו האישית, אז אל תגיבו ואל תקשרו אותו לאף אחד!!
אהרון22.12.21
61
משה אירם בוגר ישיבת פוניבז' שם זכה לקשר קרוב עם מרן ר' גרשון אידלשטיין היה אברך ליטאי מתוק "מעורר"על עניני הלכה ודקדקן בהלכה היה נשוי והתגרש לאחר שניסה למנוע מקרובת משפחתו מללבוש פאה בצורה כמעט אלימה לכאורה כך פורסם שנעל את גיסתו בבית עד שתוריד את הפאה הפגין במשך תקופה ארוכה בימי רביעי מול לשכת הגי
קצת רקע על האיש22.12.21
60
אני מכיר אותו מהזמן שלמד בפוניבז' והיה בחור טוב מאוד ושקדן גדול , פתאום קרה לו משהו והוא הקצין לאט לאט, עד שהגיע לטירוף, זה מקרה שמלמד הרבה מאוד על הקצנה לא מבוקרת ולאיפה היא יכולה להגיע, בהתחלה סלחתי לו אמרתי שקצת קיצוני לא נורא, אבל הוא הגיע למקומות כאלו, זה גורם חשבון נפש
דוד22.12.21
נשמע כמו OCD על רקע דתי ובאמת ללא אבחנה מסודרת אין לדעת. ייתכן שאבחון אצל פסיכיאטר ונטילת הכדורים וטיפול מתאים היה עוזר פה
תרצה23.12.21
59
הג יוני
אלימות וקיצוניות והתנגדות לחיסונים, נשמע22.12.21
58
ממש כמו הנאצים גוזז זקנים ופאות! שר"י
לירון22.12.21
57
אני מתבייש שהם יצאו מהעדה החרדית זה חילול השם עצום העיקר שהוא דאג למקווה וכו' אבל עשה תעבירה הכי חמורה בתורה חילול השם
יוני22.12.21
איזה עדה החרדית???? ר' משה איראם נולד ליטאי, וגדל בישיבות ליטאיות ואחרי זה השתנה.
ידוע כבר22.12.21
56
לאדם כזו יש הפרעה והתמודדות נפשית צריך עזרה אינו בקו הבריאות
ל23.12.21
55
היה מקורב מאוד מאוד לגרי"ג אדלשטיין ואדוק בדרכו. הוא היה מבלבל לי את השכל יומם ולילה ל גדלותו של של הגרי"ג ואת דעתו על הגר"ש מרקוביץ. הגר"ח ברמן היה הדמות שלו לחיקוי, זה לא יאומן לאן שהמטורף הזה הגיע. אולי אם הגרי"ג היה מלמד אותו שלהגיד סברא טובה ומשובחת זו לא עבירה הבן אדם היה מאוזן יותר.
זוכר אותו היטב 22.12.21
מצאת הזדמנות להשמיץ? חבל שאתה לא מבין שאדם עם נטיות כאלו אי אפשר לאזן עם סברא טובה, ודרך אגב הלואי שהיית מבין קצת בסברות טובות, ויודע שהסברות הכי טובות ומשובחות בישיבה היינו מוצאים אצל הגרי"ג. והאמת שמה שמשך אותו אצל הגרי"ג ובגר"ח ברמן זה הדבקות שלו באמת, כי הבן אדם הזה מחפש אמת קיצוני והוא ראה אנשי
דוד23.12.21
54
מכיר אותו לפחות 20 שנה הוא משוגע על כל הראש!! ממש חולה נפש, לא בתור כינוי גנאי ! מדוע הוא לא במוסד סגור ?
שפוי22.12.21
53
יש לבדוק ראשית כל אם הוא יהודי יתכן מאוד שהוא גוי ערל מבני המן הרשע (בהחלט דומה לו כך ע"פ ציורי יוני) אך מה שבטוח שהוא אגרויסא משיגינערר
א22.12.21
ומי יבדוק עליך אם אתה יהודי??? אולי דווקא אתה מהמן הרשע? למה לא??
ב22.12.21
52
הסיפור הזה מזכיר סיפור מלפני שלושים שנה. איראם=ברלנד. שכירי חרב=שרביט גטר ורובינשטיין. טוב מאד שפיצחו הפעם מיד, ולא באיחור.
חוזה בכוכבים22.12.21
51
האם למד בישיבבה קטנה של הרב שינקר תפארת התלמוד? היה בכיר הלמדנים
איציק ב22.12.21
50
ישר לגיהנם
אופיר22.12.21
49
משה איראם- בעל תשובה, או ממשפחה ירושלמית נודעת?
ללא שם26.12.21
מה זה רלוונטי??
אחד ממשפחה צפתית נודעת26.12.21
48
הוא מדבר עברית על בוריה, הוא לא בא מחוגי הקנאים, הוא פשוט מטורף מסוכן לציבור וחייב אשפוז דחוף
יואל22.12.21
זה לא משנה מאיפה הוא הגיע הוא קיצוני ומסוכן לסביבה
זיכמער ההדיוט 22.12.21
47
נולד ליטאי ונהיה קנאי, אבל קצת בלי שכל וחשבון, חבל!!
4קד22.12.21
46
כמה פעמים היה בחו"ל במהלך השנים ? האם מקבל ק. ילדים / דמי אבטלה וכדומה ? האם יש לן תיק באגף הרווחה בעיריית י-ם ומדוע ?
תל אביב22.12.21
45
נראה כמו לוין מנדבורנא ב"ב
שפירא22.12.21
44
אנשים כאלו שום כלא לא יעזור. רק אשפוז במתחם סגור עד סוף ימיו
יענקי22.12.21
43
ניראה חולה נפש
שמעון22.12.21
42
אני מכיר אותו הוא ממש ממש השתגע היה עצור בגלל מסכה לקונה. לא רצה לחבוש מסכה. ישב חודש ימים במעצר בגלל זה. אדם מוזר מאוד שונא ישראל שונא את הכל הוא נולד בשוויץ ככה הוא לא אמר לנו. סתם יצא רע
ללא שם23.12.21
41
סתם כך לידיעתכם הבנאדם הוא חוזר בתשובה, עבריין לשעבר, כך שהכל מובן
משה ממאה שערים22.12.21
שישלחו אותו להסתכלות
הוא נראה שפוי במיוחד23.12.21
40
יש הרבה הזויים גאלה בינינו ואנחנו צריכים להתנתק מהם. אנחנו חזקים מול בנט ולפיד אבל מתבטלים מול כל רבי קיצוני עם נטיה לאלימות. אנחנו חלשים...
חולשה.22.12.21
טיפש!!!!! אתה מערבב דברים לא קשורים! מה הקשר פה רבי?
ג22.12.21
39
הוא משוגע לא מהיום זקוק לאישפוז כל החיים, יש ממנו הרבה סרטונים איך שהוא תוקף אנשים בעברית צחה
חיים22.12.21
38
כשצועקים גיוואלד ונאצים על שוטרים, ילדים שורפים פחים, מרססים גריפיטי, שופכים על מי שלא תלבשת צנוע אקונימיקה לא פלא שיקום גם איזה משוגע כזה מבינהם. תרבות שהיא כר פורה לגידולים מהסוג הזה. אני גם רוצה שכולם ילכו בדרך השם בלבד! אבל מה זו הדרך הזאת??? אתה רואה אישה לא צנועה תעיר לה כאילו היא הבת שלך!! ו
אין דרך ארץ22.12.21
37
ספר שהחליט לספר לאנשים בחינם לשם שמיים...
משה 22.12.21
36
אשפוז בכפייה זה ברור. יותר מטריד לגלות מי העביר לו כספים וניצל את חוסר שפיותו
רחל26.12.21
35
זכור לי שהוא היה בסנהדריה מורחבת בירושלים, בבית כנסת כנסת יהודה הוא היה מוערר ומעודד נגד פלאפונים, ואומר שהוא אברך נשוי בלי פלאפון האם מישהו גם זוכר את זה
אלעזר22.12.21
34
בןאדם לא בריא בנפשו ולכן במקום להשמיץ אותו באמת צריך לדאוג לאשפז אותו
באמת22.12.21
33
הבנתי שהמכונת תספורת באישור הרב גרוס .. אז מה הבעיה ?
אברימי22.12.21
32
גרתי לידו בשנות ילדותו והוא היה ילד חמוד למשפחה מהממת ,בשלב מסוים בחיים הוא השתבש אין מקומו בכלא אלא בבית חולים לחולי נפש צר לנו עליך מאד ונבקש מהרשויות לנהג עמו ברחמנות
שכן לשעבר22.12.21
31
לזרוק אותו לביוב ולסגור את המכסה
מאיר22.12.21
נאצי למה אתה קופץ על "ההזדמנויות" להוציא את רוע ליבך? שב בשקט ותאכל את עצמיך שאנו לא חושבים לעשות את מה שאתה רוצה!
מדינת ישראל22.12.21
30
אהה, אז זה אותו חולה נפש. רק שיסביר לי מאיפה הוא מביא את כל סכומי הכסף האלה??? חח.
בלה בלה בלושי22.12.21
29
כלל כמה שהאדם יותר קיצוני כך הוא יותר אדם פסיכי ואדם שיש לו בוודאות מעשים פלילים על כל גווניה.
קובי22.12.21
28
לא נראה לי נכון לדבר עליו ולכתוב עליו רשע וכ"ו. וגם לא להאריך כמה הוא משוגע, כי זה ברור שבן אדם הזה צריך טיפול נפשי. התגובה הנכונה נראה לעניות דעתי, זה לרחם, ולהתפלל להשם שישלח לו ולכל חולי הנפש רפואה שלימה. יהודים, בבקשה, רק רחמנות, ולא שנאה ח"ו, כי הוא גם יהודי, ורחמנות מה עובר עליו. בטח גם לו, ל
לב של יהודי23.12.21
כל הכבוד לך, גם אני חושב ככה, אני בכלל אוחז שבגלל שיש לו ילדים (אגב מתוקים), אז לא צריך לעשות לו רצח אופי, ולעסוק בו בכל האינטרנט ובכל האתרים, עם התמונות שלו, פשוט המשטרה כבר עצרה אותו וזהו, תרחמו על ילדיו! ועל הטענה שהוא מסוכן וכו', בדיוק משום כך המשטרה מטפלת בו, וזהו עכשיו הוא עצור, ואין שום עניי
נכון מאוד23.12.21
זהירות- "המרחם על אכזרים...". וודאי שהאדם אינו שפוי, אך הוא מסוכן ואכזרי ביותר ויש לנטרל אותו.
ערן26.12.21
27
הבן אדם הזה למד בפונוביז, ולא בסאטמער ולא בחבד!
תרבות פונוביז22.12.21
26
הוא לא בריא בנפשו חד משמעית זה סתם טררם על אדם לא שפוי
מישהו שמכיר אותו טוב טוב22.12.21
מפחיד
הוא ככה נראה22.12.21
בסדר אבל הוא לא מטופל תרופתית והוא מסוכן לציבור למה אנשים תמימים ורבנים ובכלל בני אדם צריכים לסבול מאיומיו וכנראה גם זה עבר לפסים של מעשה לפעמים צריך טיפול נפשי בכפיה אם זה עובר את הגבול
חושבת23.12.21
זה לא "סתם טררם" גם משוגע יכול לרצוח. זה לא מפחית את הסכנה שבו, ההפך!
השפוי22.12.21
ואם הוא לא בריא בנפשו צריך לאפשר לו לרצוח?! יש לאשפז אותו במוסד סגור עד סוף ימיו!
זונדל פעטשגעבער22.12.21
25
זה פרי הביאושים של שיטת סאטמאר
זלמן ליב22.12.21
מה לו ולסאטמאר הוא הרי שונא גדול של סאטמאר
א22.12.21
הוא שונא הכל
הוא שונא הכל23.12.21
24
האיש חולה נפש ברמות קשות
אליהו22.12.21
23
האם הוא במקרה חסיד של ברלנד?
ג22.12.21
י
הוא מהנטורי קרתא (חרטא)22.12.21
לא כל הערבים מחבלים אבל כל המחבלים ערבים. לא כל הפסיכים הם חסידי ברלנד, אבל .... השלם בעצמך.
א.ה22.12.21
22
מה זה נותן לגנות בכל המילים הכי בזויות??
מי שבאמת רוצה שיעזור לו לקבל טיפול בכבוד27.12.21
21
חילוני טמא כל כולו חול קליפה של טומאה שבטומאה אוי לפיד יהיה בגן עדן והוא בגהינם פיאות אפשר להדביק זקן יש גם לעז שטריימל עוד זה חיה טמאה משתמשים בכוחות טומאה בשבת בבית מדרש בכל מקום חיה טמאה בוודאי שהמשיח ישרוף את השטריימלים ויוציא את האמת לאור
גרביים לבנות לב שחור22.12.21
אתה ולפיד לא יהיו בגן עדן!! (ללא קשר שמדובר בקיצוני שצריך רפואה שלימה)
מצחיק שאתה מדבר22.12.21
לפיד בגן עדן לא יהיה זה בטוח
מני23.12.21
20
הפנים של הציבור החרדי!
חרדי לא גאה22.12.21
אומלל ומסכן לך תחפש את עצמך
אדם23.12.21
אתה מסכן!!!!! לא הולך להסביר לך אפילו למה. דייטש, ספינקער רבי, ועוד אלפי חרדים הם לא הפנים של הצבור החרדי, רק איזה אדם בודד? לדעתי אתה מתוסכל ובדיכאון ואני מרחם עליך!
אתה מסכן!!22.12.21
אתה מנותק
לא פנים גם לא הגב 26.12.21
19
שרוטטטטטטט של החייםםםם מהה עוברר עליווו לא נורמאלייי יואווווו איזה אנשים יש היעום השם יעזווררררררר אמממאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
!!!!22.12.21
18
הוא נראה חולה נפש
איש פשוט22.12.21
17
לכל מי שלא יודע, לא מדובר בירושלמי שנולד במאה שערים או למשפחה של קנאים, מדובר בליטאי שבבחרותו היה הולך כובע קנייטש בלי זקן, כמו כל הליטאים, אחרי זה הוא הקצין ונהיה משהו חדש, שזה לא קשור לא לנטורי קרתא, ולא לסאטמער, ולא לעדה החרדית, הוא עצמאי, והכל על דעתו בלבד!!
חשוב להדגיש22.12.21
תמיד הוא הלך עם זקן
דוד22.12.21
16
אם רוצים למצוא את האלימים והמסוכנים צריך לחפש אותם אצל מכחישי הקורונה ומתנגדי החיסונים.
עמרם22.12.21
15
טוב מאד . שיסימו קץ לכל המשוגעים האלה.
ירושלים22.12.21
איזה נראה לך עוד יומיים זורקים אותו לבית
חצילים23.12.21
14
סוף סוף עוצרים את המטורפים האלו מקומם בכלא
גנוב22.12.21
13
מתאים מאוד אלימות וקיצוניות להתנגדות לחיסונים. ואח"כ הם ייללו שהם לא הזויים.
הג יוני22.12.21
12
הפרצוף שלו נראה כמו מישהו מבית חולים לחולי נפש
איש פשוט22.12.21
11
האיש הזה אינו במצב של טוטאל לוס. אפשר להביא אותו לתיפקוד סביר.
זלמן22.12.21
10
כתב יד של חולה נפש
מקומו במוסד סגור22.12.21
9
פספסתם את העיקר. מכתב שנשלח מזמן בדואר 24 הגיע רק אתמול. כבוד לרשות הדואר.
משה שמולוביץ23.12.21
8
אני זוכר אותו משוכנת סנהדריה מורחבת בירושלים, בבית המדרש כנסת יהודה. אני זוכר שהוא גם היה מסתובב ומדבר נגד הפלאפונים, ואומר שהוא אברך שמסתדר בלי פאלפון האם מישהו גם יודע על זה, או שאני טועה
אלעזר22.12.21
7
השאלה הגדולה היא מי הוא זה ש"תרם" מכספו למימון המעשים האלה.
רפאל22.12.21
6
האי מאן דנולד במזל מספריים, יהא או ספר מכובד במספרה או אלים ועבריין
אני22.12.21
5
העגלה החרדית המלאה ???????????????
E22.12.21
אם תרצה נסדר לך מקום לידו בבית משוגעים
לאדוני מהעגלה הריקה 23.12.21
4
האמת הזקן של פורוש מאוד ארוך אז עשה לו טובה
האמת22.12.21
3
לפי הפרסומים, משה איראם גילח (או ניסה לגלח), זקנם של אנשים בארבעה מקרים. וכאן אני שואל, במקום לעסוק בפלילים, מדוע הוא לא פתח מספרה?
יצחק22.12.21
הוא ניסה אבל המכונה לא באישור מכון צומת
דני 22.12.21
חחח גדול !!!
אלמוני22.12.21
2
צריך לתת לו מנת בוסטר לקלונקס בזריקה ועוד מנה של חיסון ללמד אותו לקח, ולחסן אותו נגד שגעת וריאנט הקוקו
שמויגר22.12.21
חחח
גדולללל22.12.21
1
חרדי שאינו קיצוני, איננו חרדי אלא דתי. כי חרדי תמיד קריצוני. קיצוני לדבר ה', וקיצוני לדבר רבו.
נביא אמת22.12.21
נביא אמת שריר וכו' לך לעבוד במקום להגיד פה דעות, נמאסת כבר עם הדעות שלך על חרדים, מה אתה חושב שעם החכמות הטפשיות שלך תלחם ביהדות החרדית, אתה מדי קטן בשביל זה, אגב שכחת את החכמה שלך שאפשר לחזור לאירופה ושביבי תמך בישיבות
חיים22.12.21
הוא לא מאירופה, הוא דווקא...
ב22.12.21
למה נראה לך שכל החרדים כאלו מפגרים
גנוב22.12.21
קיצוני-כל יהודי זורק אבן על יהודי אחר. כל חרדי לא נשמע לדעת רבניו ועושה מה שבא לו אפילו בניגוד להלכה. אז יש הבדל בין חרדי לקיצוני
יוסי22.12.21
יש לך בעיה קשה עם הבנת המוסר היהודי. אנשים כמוך הם בדיוק הבעיה. יהודי אמור להיות אדם אוהב שרואה את מעלת חבירו, לא מופרע עם מספריים ואובססיה לקיצוץ זקנים. לפי דברך - אם הרב המופרע שלו אמר לו לחלל את קברו של הרב שטיינמן זה בסדר גמור כי הוא קיצוני לדבר רבו... גם בני ראובן נענשו על ההליכה אחרי דברי קור
מה?22.12.21
אוקיי. אבל מי ש קיצוני לדבר השם ולדבר רבו נקרא חרדי. ואיך נקרא מי ש קיצוני לדעותיו ושיגעונותיו? קיצוני.
בלה בלה בלושי22.12.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24