כיכר השבת

שותפות חד צדדית

חרדים, אין באמת 'גוש אמוני' עם הליכוד // אלעד וולף

הליכוד שוב בוחר באינטרסים הפוליטיים הצרים שלו על פני הגוש האמוני ויוצא להתסיס את השטח בנטיעות בנגב באמצע שנת שמיטה (המנוגדת להלכה) מאשר לכבד את השותפות עם החרדים // אלעד וולף מסביר מדוע החרדים צריכים לחפש גוש אחר (טור דעה)

36
אלעד וולף | כיכר השבת | י' בשבט | 12.01.22
אלעד וולף
אלעד וולף (צילום: אלעד מלכה)

זה כבר למעלה מ-12 שנים שהמפלגות החרדיות הולכות יד ביד עם מפלגת הליכוד. הגוש הזה הוא כבר לא 'גוש הימין', כי המושגים התערבבו והוא גם לא 'המחנה הלאומי', כפי שהיה פעם. היום יש מי שמכנים אותו 'הגוש האמוני', גוש פוליטי אשר אמור לייצג את הציבור האמוני מסורתי במדינת ישראל.

אלא שמסתבר שפעם אחר פעם השותפות הזאת היא חד צדדית. בעוד המפלגות החרדיות נדרשות חדשות לבקרים לחתום על הצהרות נאמנות עבור נתניהו, לתת ולהפר ערבויות בשמו וללכת אחריו גם במדבר האופוזיציוני, הליכוד מצדו רואה בחרדים עוד כלי בדרך להשגת ממשלת ה-61.

זה היה נכון כבר ב-2013, כאשר בפעם הראשונה נתניהו זרק את החרדים לאופוזיציה והקים ממשלה עם בנט ולפיד. החרדים נשבעו שבזאת הם חוזרים למגרש ולא נאמנים יותר לנתניהו, הם עשו אופוזיציה לתפארת יחד עם יצחק הרצוג, מרצ והסיעות הערביות - אבל המשחק הזה נגמר כבר כעבור שנה וחצי אז חזרו לזרועות הליכוד, מאז לא יצאו מהן.

זה נכון גם בימים אלו ממש, כאשר הליכוד שוב בוחר באינטרסים הפוליטיים הצרים שלו על פני הגוש האמוני ויוצא להתסיס את השטח בנטיעות בנגב באמצע שנת שמיטה (המנוגדת להלכה) מאשר לכבד את השותפות עם החרדים. ישנה טענה הגורסת כי קריאותם של החילונים כנגד הפרת הלכות השמיטה היא צביעות. היא לא נכונה, כיוון שהיא מצביעה בעיקר על צביעות מי שמתיימרים להוביל את 'הגוש האמוני' אך בוחרים כל פעם בעצמם והיא למעשה מהווה קריאה לציבור החרדי - עצרו את משחקי הנאמנות, בחרו במה שטוב לכם.

כאשר נציג ישראלי זכה במדליה בתחרות האולימפיאדה, החליט יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, להוציא הודעה במהלך השבת בשם אקט דווקאי שנועד להקדים את ראש הממשלה בנט (שכן שומר שבת) במשחק פתטי. איש מהחרדים לא הופתע מכך שנתניהו לא שומר שבת, יודעים גם היטב שאינו שומר תורה ומצוות ואף אחד גם לא דורש ממנו להיות כזה, אך אם נתניהו הפוליטיקאי, לא האדם הפרטי, מתיימר להנהיג את ה"גוש האמוני" יש לזה משמעות רחבה יותר מהצבעות משותפות בכנסת והצהרות נאמנות משותפות, וזה הצורך לפחות למראית עין לשמור על מה שההלכה דורשת.

בימים האחרונים באופוזיציה החליטו להתסיס את הנגב והמדינה כולה ע"י חידוש הנטיעות בנגב, שלהזכירכם נעצרו בזמן ממשלת נתניהו, חברי הכנסת של הליכוד ירדו לדרום והצטלמו כאשר הם נוטעים עצים, החרדים בתגובה הוציאו הודעות נזעמות על חילול שנת השמיטה. את חבריהם לגוש זה לא בדיוק עניין, שוב הליכוד יורק על השותפות החרדית לאור הזיהוי שלו באינטרס פוליטי מובהק לערעור הקואליציה, שוב משתמשים וזורקים בעת הצורך.

שנים רבות החרדים בחרו שלא לקחת צד פוליטי, הם ישבו בממשלות ימין ושמאל, דאגו לאינטרס הפוליטי שלהם ולכל מי שהיה מוכן להעניק להם את מה שהם דרשו, הקשר עם הליכוד בשנים האחרונות היה אחר, נתניהו הציע להיות חילוני עם שטריימל. להיות החילוני שידאג לאינטרסים החרדיים על מלא, ייצג את הציבור החרדי והמפלגות החרדיות בכל מחיר, אך נראה כי השיטה הזאת לא עובדת. ברגע האמת נתניהו והליכוד בוחרים באינטרסים האישיים של עצמם. המסקנה המתבקשת היא שאין באמת "גוש אמוני".

הכותב הוא יועץ תקשורת ומאבקים ציבוריים

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
סיפורי סבתא. כל המדינה היתר מכירה. רק קומץ שומר שמיטה אשריהם. מה דווקא להפקיר המדינה לערבים פתאום נחמיר,?
תתפקחו17.01.22
28
טעות. זה לא מנוגד להלכה? כבודו לא שמע שבמצבים כאלה במלחמה נגד האויב הערבי ההלכה מתירה לטעת עצי סרק? ראה את פסקו של הגר"ד ליאור בעניין..
מרדכי16.01.22
27
לביביסטים בתגובות-יש משפט שאומר ''קבל האמת ממי שאמרה'' -זה שהכותב כותב בעיתון שמנוגד לתפיסת עולמכם לא אומר שמה שהוא כותב לא נכון-הליכוד ירקו בפרצוף של שותפיהם החרדים (שהם בעצם היחידים שבאמת בולעים צפרדעים מהממשלה) במעשה הזה של חילול שנת השמיטה בפרהסיה הכי הכי ציבורית-גם אנשי ציבור גם בפעילות ציבורית
יאיר14.01.22

הצגת כל התגובות

26
יש לעיין כי ייתכן שמותר לנטוע בנגב גם בשנת השמיטה כיוון שזה נועד לשמור על חלקנו בארץ ישראל
משה16.01.22
25
לא זוכרים אבל הבחירות השלישיות התרחשו בגלל שביבי סרב להיכנס לממשלה בלי החרדים לאחר שדרעי בא אליו עם הצעת הגוש. זה לא היה רעיון של נתניהו
זאב עמ13.01.22
24
חשוב לברר: אם יש זיקה כלשהי בין הכותב לבין גוף או מפלגה מסויימת, האם אינו שותף או בוגר של מכון או קרן מסויימים.
ללא שם12.01.22
23
להיות ביביסט זה לא בושה. ביבי מנהיג דגול שהוכיח את עצמו. אבל להיות סמולני זה כן בושה. מה לפיד זה בן אדם? ללא בגרות ללא צבא רק צורח כמו פרחח. תתביישו לפחות ותסתמו הפה לעד
ביבי מלך16.01.22
22
הסיבה היחידה לאהדת הליכוד היא שמצביעיהם מכבדים יותר מסורת. זה הדבר היחיד וזה הכל לא לאומנות ימנית ולא ביבי ולא ארץ ישראל השלמה.
יעקב14.01.22
21
ר חיים כבר ענה על הטענות מהסוג הזה בשתי מילים: "הרע במיעוטו". הוא "יועץ תקשורת ומאבקים ציבוריים" יותר גדול ממך
דעת תורה היא האמת12.01.22
חבל באמת שהחרדים מתייחסים אל 'הגדולים' שלהם כאל "יועץ תקשורת ומאבקים ציבוריים". אתם מבזים אותו אותכם ואותנו ועושים חילול השם בזה שהפכתם אותו לפוליטיקאי.. זה האסורד של "דעת תורה" מושג מומצא של הדור האחרון שלא היה קיים מעולם בעם ישראל.
שם19.01.22
20
נראה שמי שכתב את המאמר בא עם אג'נדה בעד שיתוף הפעולה עם השמאל, ולא מתוך בירור אמיתי. לעצם העניין- לא כ"כ פשוט שזה אסור: במסכת שבת דף ח ע"ב. הגמרא מלמדת, שהקונה בית בארץ ישראל (וכן בסוריה) רשאי לבקש מנכרי שיכתוב עבורו שטר מכר בשבת. אף שאמירה לנכרי בשבת אסורה משום שבות, בכגון זה היקלו – משום ישוב ארץ
יוסף וולפסון16.01.22
19
אמת לאמיתה , כל מילה! צריך לעזוב את ביבי ואת בן גביר ונערי הגבעות שעושים פיגועים לערבים ומתסיסים אותם ומסכנים את יושבי הארץ, לחרדים יש השקפה ישרה וברורה, המפלגות החרדיות צריכות לעשות מה שטוב להן ולבוחריהן בלי להיכבל לאף אחד!
אני16.01.22
18
מאמר נכון , הצער שיהיה למרן ב 2013 מביבי והפגיעה בעולם התורה נשכח משום מה מאותו חרדים אוהדי ביבי. תפקידם של המפלגות החרדיות לדאוג לציבור החרדי, כן הם נמצאות בימין. האם ביבי חושב יותר מעולם התורה? החרדים צריכים לחשב מסלול.
מאיר13.01.22
אז עוד לא הכירו את הארס שמפעפע מבנט וכמובן מיחשיך לפיד בן זוגו לברית האחיםבשנאתם לחרדים- לצערו של נתניהו הוא לא הכיר את מאמר חז"ל הילכו שנים יחדיו בלתי עם נועדו, ובכך אכן נכשל.
בועז13.01.22
"הילכו שנים" אין מאמר חז"ל כזה .זה פסוק בתנך
מורה לתנך19.01.22
17
נראה שלכותב המאמר יש אינטרס ורצון שהחרדים ילכו עם השמאל למרות שאין בכך הגיון אמיתי. מלבד התגובה שעונה לו [לא כ"כ פשוט שזה אסור: במסכת שבת דף ח ע"ב. הגמרא מלמדת, שהקונה בית בארץ ישראל (וכן בסוריה) רשאי לבקש מנכרי שיכתוב עבורו שטר מכר בשבת. אף שאמירה לנכרי בשבת אסורה משום שבות, בכגון זה היקלו – משום י
מנחם מנדל16.01.22
16
כל הזמן החרדים חיים בסרט שכולם צריכים להתיישר לפיהם. ההסכם שלכם היה שנתניהו נותן לכם את כל הכסף שתרצו ואתם נותנים לו שלטון. אני לא מחובבי נתניהו אבל לבוא ולדרוש ממנו לא להתקשר בשבת למישהו שזכה באולימפיאדה זה אבסורד. אם נתניהו יבקש מכם בשם הערבות ההדדית שלכם לחלל שבת, אתם תסכימו? בטוח שלא. איך אומרים
די לכפייה12.01.22
אתה שקרן. מה שאנו מקבלים אחרי שכנועים אינו רבע ממה שאחרים מקבלים בלי לבקש, והכל הוא רק חלק מהכנסות החרדים לאוצר כשהייתרה נשארת לממן אתכם חלאס עם הדקלומים האנטישמיים השקריים האלו.
שקר גס ועלוב14.01.22
15
פחחח, דובר מרץ ילמד אותנו על גוש אמוני
מה הקטע?18.01.22
14
גם אם הליכוד לא בדיוק חרדים האחרים יותר גרועים.
משה16.01.22
13
קשקוש. כאילו שליברמן כן ישמור שבת עם נהייה איתו בגוש. או אנשי מרץ
דוד12.01.22
12
חחח... ממש אמין , איש השמאל אלעד וולף, שהיה יו"ר צעירי מר"צ ואח"כ הדובר של תמר זנדברג, ובקורונה טינף על החרדים ועל נתניהו שדואג להם, דואג למצוות ולשמיטה של הציבור החרדי (לעצם העניין -לנטוע בא"י זו מצווה באופן כללי, וממש לא "להתסיס את השטח" , גם אם גרים שם באופן לא חוקי בדואים עצבניים, ובשמיטה- הדבר
מוטי אריאלי16.01.22
11
ועם מי בדיוק תקים את הגוש עם ליברמן או לפיד או שמא תצטרף למיכאלי או למרץ נשאר רק בנט וסער גוש חר..
בועז13.01.22
10
חחחחחחחחחחחח אתה פתטי. 1. הנטיעות בנגב ממש אינם "בגידה" בציבור החרדי....... 2. הליכוד שומר על האינטרסים של הציבור החרדי.. 3. נתניהו ממש לא זרק את החרדים לאופזיציה כדי לשבת עם לפיד ובנט, בנט ולפיד כפו את זה על נתניהו, או שאתה מטומטם או שאתה חושב שאנחנו מטומטמים. תפסיק לבלבל את המוח.
שם19.01.22
9
וולף הוא יועץ תקשורת שכותב לעיתון הארץ. כלומר, משפיע מהצד של השמאל שבא לקלקל לימין
שימו לב13.01.22
שמתי לב שלא הצלחת להגיב לטיעוניו המעניינים והמשכנעים.
שמתי לב16.01.22
8
הכותב לא נראה קנאי, ואם החרדים מעדיפים את הליכוד כנראה שמשתלם לחרדים וגם ליהדות יותר משאר הגושים
ללא שם12.01.22
7
היום הסכנה היא על עצם הזהות היהודית, נכון שאם החרדים ילכו עם הגוש השני - סביר להניח שלאינטרסים הצרים שלהם הם ירויחו (לטווח הקרוב) אבל - הגוש השני מזדהה עם הרפורמים ומנסה להרוס את הזהות היהודית ז״א הרבה אנשים שהם ספק יהודים או ודאי גוים ובטוחים שהם יהודים, זה אומר הרבה ממזרים וזה אומר חינוך של הרבה י
חרדית16.01.22
6
עוד שמלאני שמנסה להפוך גם את החרדים לבנטיסטים- היום אם לא הספקתה להבין המחנות נחצו למי שמעוניין להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה מנותקת מכל סממן יהודי לבין הגוש שרואה במדינה כמדינה יהודית על כל המשתמע ממנה. נכו יש בגוש מרכיבי ים שלצערנו לא מקפידים על תורה ומצוות אבל בניגוד לכל האחרים הם לא מתנגדים שה
בועז13.01.22
5
אלעד וולף - שמאלן בכיר בעיתון הארץ: זה משמח שאתה בא ללמד אותנו הלכות שמיטה. מתי הקורס הבא?
שנת השמיטה12.01.22
ממשלת עבאס ממשלה מחורבנט עם יענו דתיים עם כיפת שנקל שבאו להחריב את כל החוקים הדתיים שאפשר גיור , כשרות , מעונות , רק לפגוע והכל מתוך שנאה נטו !!!! והוא ואחרים באים ללמד אותנו ואת גדולי ישראל מה לעשות ! כנראה הוא לא מבין את היהדות החרדית בישראל . וכיום מי שאוכל את הלב שלו הם אותם קומץ אנשים דתיים וגם
משה 13.01.22
4
הפוליטיקאים החרדים הפקירו את הציבור שבחר בהם למען נתניהו ולמען ה"מסורתיים של הליכוד.כל הפגיעות של ליברמן ושות' יכולים היו להימנע .לא העכבר גנב אלא החור גנב.
שי17.01.22
לא זאת אף זאת אלא שהקמת הממשלה הנוכחית הוכיחה כי יש אפשרות להקים ממשלה ללא החרדים, ובכך נוצר תקדים שהחליש ויחליש גם בעתיד את כוחן של המפלגות החרדיות.
מוישה17.01.22
3
אתה צודק מאתיים אחוז.
תולי16.01.22
2
וגם אם זה היה נכון אין עוד אופציה
בלבול מוח12.01.22
1
יש אמת בדברים
יוסי12.01.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24