כיכר השבת

רפורמת הסלולר

הנדל הרס, אבל גם העסקנים אשמים // ישי כהן

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי שאישר שר התקשורת, יועז הנדל, רעה. זו כפיה חילונית על המגזר, ניסיון לחנך אותנו מחדש; אבל לא רק הנדל אשם - גם העסקנים אשמים (דעות)

83
ישי כהן | כיכר השבת | א' באייר | 02.05.22
יועז הנדל וישי כהן
יועז הנדל וישי כהן (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90, באדיבות)

אפתח מהסוף. רפורמת הסלולר בשוק התקשורת החרדי שאישר שר התקשורת, יועז הנדל, רעה. זו כפיה חילונית של השר על המגזר החרדי, ניסיון לחנך אותנו מחדש. הרפורמה, מובילה להחרבת הקומה הכשרה. אין שום משמעות לקומה הכשרה אם ניתן לנייד מספרים כשרים למכשירים שאינם כשרים.

למגזר החרדי חשוב שתהיה את הקומה הכשרה. לאפשר למי שרוצה להיות חלק מהקומה הזאת להרגיש שהוא בטוח. לאפשר לקהילה לחיות על פי הכללים שלה. לכן, ניוד מספרים כשרים למכשירים שאינם כשרים מובילה להחרבת הקומה למרות שהשר הנדל צודק, מי שירצה להישאר עם מספר ומכשיר כשר - איש לא ימנע ממנו. אבל מעתה ולהבא אין כל ערך למספר הכשר. לקהילתיות שבו.

הזכות להשתייכות קהילתית, גם באמצעות קומות המספרים למי שמעוניין בכך, היא חלק מחופש החוזים. יש שני צדדים שרוצים בכך וחותמים ביניהם חוזה ולכן התערבות ממשלתית שמונעת את זה - היא לא לגיטימית.

לכן, השר יועז הנדל היה צריך להעביר רפורמה אחרת. כזו המאפשרת ניוד מספרים כשרים בתוך הקומה הכשרה. לאפשר פתיחה של עוד ועדות רבנים לענייני תקשורת. הנדל שמע בשנה האחרונה לא מעט תלונות מצד חרדים המשתמשים בקומה הכשרה. הם סבלו, שלא בצדק. היה צריך לטפל בזה. השאלה איך.

עד כמה החרדים המשתמשים במספרים הכשרים סבלו? מספיק לקרוא את מאמר המערכת החריג והחריף של 'יתד נאמן' שתקף בחריפות את עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת. בין היתר נכתב: "אין זה סוד שמזה תקופה, נעשין פעולות על ידי עסקנים הפועלים על דעת עצמם בלא סמכות רבנית שהוסמכו על ידי גדולי ישראל. בדברכים הפוגעים בכלל ציבור צרכני התקשורת הכשרה, המבקשים סך הכל לקבל שירות ראוי והולם לצרכיו. הם דורשים תקשורת נקיה בלא מכשולים שייערמו בדרכם".

מאמר המערכת ב'יתד' מספר את הסיפור כולו. מאבק על הרבה מאוד כסף, על הגב שלנו, צרכני התקשורת הנקיה. רצון לשלוט בציבור ובכסף שלא, ללא כל קשר לנושאים דתיים.

לפני כחודשיים נפגשנו, קבוצת אנשי תקשורת חרדים, עם השר יועז הנדל בלשכתו. במהלך השיחה הצעתי לשר: תאפשר תקופת ניסיון בה יהיה ניתן להקים עוד ועדות רבנים. לדוגמא, ועדת רבנים לציבור הספרדי, ועדת רבנים לציבור הליטאי וועדת רבנים לציבור החסידי. כל ועדה תקבע את הכללים שלה. ואז תאפשר ניוד מספרים בין ועדות הרבנים (דבר שלא אפשרי היום), תייצר תחרות מבלי לשפוף את האמבטיה עם התינוק.

הנדל הקשיב. שאל שאלות על ההצעה. ואז לפתע התקומם אחד המשתתפים במפגש, המזוהה עם עסקני ועדת הרבנים, וזעק: "חלילה, אסור, זה אסון! אסור לאפשר ניוד מספרים כשרים לוועדות אחרות, מספר כשר חייב להישאר רק תחת חסות הוועדה הנוכחית".

"אבל אם תהיה ועדה של הגר"ח קנייבסקי או של הגר"ש כהן, למה שלא תאפשר לצרכן לנייד את המספר לוועדה שלהם?", שאלתי. אותו גורם השיב בשלילה וענה: "לא יקום ולא יהיה".

הנדל הסתכל לעברי ואמר: "אתה מבין ישי, אין עם מי לדבר, חייב רפורמה דרמטית שתשנה את כללי המשחק, אין עם מי לדבר".

הנדל צודק. במשך שנים עסקני ועדת הרבנים לא הסכימו להגיע לפשרה. לא אפשרו פתיחה של עוד ועדת רבנים. גם גדולי ישראל הספרדים - שחתמו על מסמך הקורא להקים עוד גוף כשרות בראשותם - נענו בשלילה. הייתה שליטה של קבוצת עסקים, והיא היא אחראית לרפורמה של שר התקשורת. הם אלו שהובילו אותנו עד למצב הנוכחי.

יתרה מזאת, עסקני הוועדה השתמשו בנציגיהם בכנסת כדי למנוע כל דיבור אפשרי על הקמת עוד ועדת או רפורמה שתייצר תחרות בתוך הקומה הכשרה. הפוליטיקאים החרדים נרתעו והזניחו את הנושא. והציבור? הציבור המשיך לסבול.

הבוקר, הגיש ח"כ משה ארבל, מהמבריקים שבח"כי ש"ס, את הצעת חוק 'הגנת החירות בטלפונים'. הצעת חוק המבקשת לאפשר ניוד מספרים כשרים בתוך הקומות הכשרות. דהיינו, לאפשר הקמת ועדות רבנים נוספות. להצעת החוק של ח"כ ארבל אין הרבה סיכוי לעבור, כמו כל חוק אחר שמגיש חבר אופוזיציה, בטח בחוק הבא לנגח את אחד משרי הממשלה. נותר רק לבכות על כך שחברי הכנסת החרדים לא היו מספיק אחראיים לפעול בנושא עוד שהיו בקואליציה, להעביר חוק דומה לחוק שהגיש ארבל, לאפשר תחרות אמיתית לצרכן החרדי, ואולי - אולי - לא היינו מגיעים לכל רפורמת השר הנדל.

כאמור, שוק הסלולר החרדי היה חייב רפורמה, רפורמה שתפתח את השוק לתחרות, שלצרכן החרדי תהיה את האפשרות לבחור באיזו ועדת רבנים שירצה. לא שליטה של קבוצת עסקנים. מאידך, רפורמת הנדל שופכת את האמבטיה עם התינוק, אבל מי שהוביל אותו לשם, אלו העסקנים שמנעו על פשרה.

רק אוסיף לסיום, את הצביעות שמרתיחה אותי, השר הנדל פתח לנו צוהר שלא בכוונה. הראה לנו מה קורה כאשר קבוצת עסקנים, הנמנית בעיקר על קבוצה מסוימת במגזר שלנו, יכולה להרוס ולהזיק להצלחת הקומה הכשרה, שמי יודע כמה בחורים הרחיקה מירידה לתהום - והכל לכאורה בשל אינטרסים כלכליים מובהקים.

מדוע אנחנו צריכים לירוק בפניו של הפריץ? האם לא הגיע הזמן שנשיר מבט חד ונוקב לאותם עסקנים ולומר להם את האמת ושלא ינסו להתחבאות מאחורי אצטלה של צדיקות מעושה ולחשוף את מעשיהם הרעים? ולומר להם בפירוש: תפסיקו להתחבאות מאחורי הסינר של הנדל ולהטיל עליו את האשמה - גם אתם האשמים.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
כשמדובר בחרדים זה או הכל או כלום, אין עם לדבר, לא ניתן להגיע אתכם לפשרות על שום דבר ולכן אתם בסוף תאבדו את הכל. לא לחינם יש לכם מנטליות כמו של הערבים, גם הערבים כאלה, "הכל או כלום" ותמיד, אבל תמיד, הם מאבדים את הכל. טבעם של חברות חסרות הנהגה אמיתית שמובלים באף על ידי קיצונים מופרעים וחולי נפש והרוב
רק בזה???02.05.22
70
אם השר הנדל היה רוצה לתקן, יכל לעשות תיקון, ולא הרס מוחלט. אך ורק הנדל אשם. רצה להרוס, והרס. וכל מי שמסכים עימו, הרי הוא חלק ממורשתו של מר הנדל ולא בחלק הציבור החרדי יימנה.
שמעון03.05.22
69
תודה ישי כהן שאמרת את האמת לעמיתה. הדעות שלך ככ נכונות ואמיתיות שאתה פשוט אומר את מה שכולנו מרגישים. העסקנים חושבים שאנחנו טיפשים אבל לא אנחנו יודעים בדיוק מי האשמים היחידים לרםורמה הזו. החרדים בכבודם ובעצמם. תודה ישי שאמרת את מה שכולנו חושבים ויודעים.
אחד שמעריך מאוד03.05.22

הצגת כל התגובות

68
הכל ברור: וועדת רבנים נוספת - אין לעסקנים איך לחתן עם דירות. זה הסיפור. השאר - שטויות.
שירה03.05.22
67
כמה נכון וצודק לצערי רוב החרדים שמחים עם החוק של הנדל גם אני למרות שיש לי פלאפון כשר נמאס לנו שמחזיקים אותנו בידים כתמימים אולי חברי הכנסת שללנו סוף סוף יתחילו לפעול לטובתינו
aa03.05.22
66
ישי - אתה צודק בכל מילה בתור מחזיקת מכשיר כשר שהרגשתי על בשרי את ההתעמרות של ה"ועדה הקדושה" קשה לי אפילו להסתכל על הרפורמה כרעה, כל מצב טוב יותר מעכשיו מקווה שהעסקנים לא ימצאו דרך נוספת לעשות כסף על הגב שלנו מתוך זלזול והתעלמות מצרכינו
מיכל03.05.22
65
נגעו להם בשטעלע נגעו להם בכסף
עולם השחיתות כמרקחה03.05.22
64
חסידי גור - צאו לנו מהחיים!! חשוב לציין את הזה בבירור, העסקנים המושחתים הם האשמים היחידים (!!) במצב. הכל היה נראה אחרת אם הם היו מתכוונים לשם שמים!
יהודי יחודי!04.05.22
63
כל מילה ! ========= חבל שהמערכת/ההנהלה/ העסקנים לא מבינים. מתי שאתם לא תטפלו בבעיות שחיתות אז בסוף המדינה תטפל בזה בדרך שלה ... זה אות אזהרה לעוד הרבה נושאים.
יוסי786503.05.22
62
במקום להגיד תודה להנדל שקורא את השטח כמו שצריך, ועדה כזו ועדה אחרת, הממסד החרדי חייב שליטהההה, העגלה יצאה ואתם עסוקים בחלוקת ג'ובים חדשים
מאיר03.05.22
61
צודק ישי 100 אחוז
ח03.05.22
60
כל מילה פנינה
חרדי גאה03.05.22
59
כל מילה נכונה
חרדי גאה03.05.22
58
ברם זכור אותו האיש לטוב ויועז הנדל שמו, ששמע את נאקת בני ישראל והעז וביטל מעליהם גזירה קשה ופרק מעליהם עול פריצים. ואתו יום שבוטל בו הסלקציה יום טוב קטן הוא לישראל כיום ט''ו באב וראש חודש ונוהגים בו קצת שמחה.
הנאצים היו מומחים בשיטת הסלקציה03.05.22
57
ועדת הרבנים הזאת קילקלה הכל ועכשיו הם מאשימים את הנדל
ועדת הרבנים הזאת קילקלה הכל ועכשיו הם מא03.05.22
56
בכל דבר שמכניס להם כסף הם מתערבים עם אלף תירוצים ומה שאנחנו צריכים באמת הם לא דואגים לנו
הממסד רוצה לשלוט עלינו כל הזמן03.05.22
55
ישי אין תותח יותר ממך!!!! יודע תמיד לומר את המילים הכי נכונות שיש אין מתאים יותר ממך להיות הרמקול של הציבור שלנו!!!
...03.05.22
54
צודק! לא יראת שמים! לא דאגה לחינוך הדור! רק שליטה של עסקונה טרוריסטית על הציבור שמהלכת אימים גם על נציגי הציבור החרדי, מתוך תאוות כסף. הנדל מציל אותנו מעצמנו. חייבים לו תודה. וכל אחד יהיה אחראי לעצמו וידאג ליראת שמים שלו.
ירושלמי02.05.22
53
ישי כהן היקר אתה יכול להסביר לי מה גרוע ברפורמה של הנדל? הרי לכל אחד יהיה בחירה מי שרוצה כשר יהיה לו כשר בלי המנופול שמ ועדת הרבנים ומי שרוצה לא כשר יכול לקנות בשמחה
יוסי02.05.22
52
ישי צודק, שתקום וועדה ספרדית, היא בטח תהיה יותר נורמאלית
ללא שם02.05.22
51
תותח
דוד02.05.22
50
אכן העסקנים הם בבחינת שורש פורה ראש ולענה ובפרט בוועדת התקשורת שאחד הבכירים שם מוכר כפדופיל מורשע ולא עושים עם זה כלום...
ללא שם02.05.22
49
אין מושג כזה -"מספרים כשרים" ולא יכול להיות, בגלל שמספרי הטלפון הינם משאב של מדינה ומחולק בין חברות הסלולר לפי התנאים שקובעת מדינה. יכלים להיות "חבילות כשרות"
מספרים כשרים02.05.22
48
יודע מה? כל הכבוד על האומץ.
אין מילים 02.05.22
47
לא מבין מה הקשר להתייחס לאיזה צעקה של איזה עסקן אם הנדל שר תקשורת, אז מה עם איזה עסקן צעק למה הוא לא יכל להפריט לכמה הכשרים ולתקן את המעוות. ולא להתייחס לצעקן זה או אחר צעקן, זה דמוקרטיה, כל אחד יכול לצעוק, אבל תפקיד השר להחליט. רק הוא לא רצה לתקן, והוא יכל לתקן, ורק רצה להרוס הכל , ולא לתת אפשרות
מיכאל03.05.22
46
על הגררעס נאמר תפסת מרובה לא תפסת !
תפס02.05.22
45
מעניין כשמתן כהנא מציע רפורמה ותחרות בכשרות החרדים ושס עומדים על הרגליים האחוריות שלהם ומתנגדים הסברתם לנו שהתחרות מובילה לירידה בכשרות האם בטלפונים זה יהיה שונה?פתאום אתם בעד תחרות?
שושקה02.05.22
44
הנדל לא הרס כלום אין כאן כפיה חילונית אתם צבועים רוב המחזיקים בטלפונים כשרים מחזיקים טלפון שני לא כשר או שאתם חלק מהמדינה או שלא רוצים הכל מהמדינה אבל לא מחויבים לה עובדים שחור מעלימים מיסים מזמן שכחו מה זו הגינות ויושרה לא תגנוב לא שייך לכם תתבישו
ציפה 02.05.22
יפה ציפה
דוד03.05.22
43
צודק. למה על כל דבר ישר לקפוץ ולהגיד לא.
יוסי02.05.22
42
צודק בכל מילה!
מנחם02.05.22
41
חשבתי שהמגזר מחונך והנדל לא יכול להשיע.
ברגוד02.05.22
40
סיכום הפרשייה במשפט קצר וקולע: במקום ועדת הרבנים לענייני תקשורת, היתה ועדת תקשורת לענייני רבנים...
ישראל03.05.22
39
טור מיוחד של ישי כהן, מחכים ונוקב. בואו נדבר על הבעייתיות של החוק, בו הטור עוסק. לטענת ישי, "רפורמת הסלולר בשוק התקשורת החרדי שאישר שר התקשורת, יועז הנדל, רעה. זו כפיה חילונית של השר על המגזר החרדי, ניסיון לחנך אותנו מחדש". אבל זו טענה שגויה. אדרבה, הרפורמה מונעת מעסקנים מסוימים בציבור החרדי לחנך א
יועל הנדז02.05.22
תגובה מתנשאת. מי כופה? חצי מהחרדים אין להם כשר. מי מפריע לחכם כהן להקים מסלול שלו? חכם כהן הודיע שהוא מתנגד לרפורמה. כל מי שבעד הנדל הוא בסך הכול חרדי שלא חושב שכדי להיות חרדי הוא צריך טלפון כשר, זכותו אגב, והוא רוצה להכשיל את אלו שחושבים שזה רצון שמים. זה כל הסיפור. מי שלא בא לו על הטלפון הכשר שלא
שלמה ז"ק03.05.22
38
רק בזה העסקנים אשמים ? ורק זה העסקנים אשמים ? המפלגות החרדיות גם אשמות. במקום לדאוג לציבור לאברכים וגם לעמלים לפרנסתם,לנשים שעובדות וכמובן לילדים עסוקים בכיסא שלהם ובהכפשות של הממשלה. שנים בממשלה ולא דואגים לדיור ,לפרנסה ,להפחתת תשלומי על שכר לימודים של הבנים ובנות הסמינרים. מורים מורות בחרדי מרווחי
חרדי אמיתי02.05.22
37
סוף סוף מישהו מדבר לעניין
כבי02.05.22
36
בקהילות החרדיות בארצות הברית ובכל העולם חיים בסדר גמור עם שוק טלפון כשר שעובד על בחירה חופשית נטו ללא שום "קומה כשרה" מהממשל. סטטיסקת הנשירה אצל הנוער החרדי בארץ אינו פחות בלשון המעטה מהנשירה בקהילות בחו''ל להפך הוא חמור מהם בהרבה...
מו02.05.22
סטטיסטיקת הנשירה
שלום לנדאו 14.03.23
סטיסטיקת הנשירה בארה"ב כפול מכאן בארץ. באנגליה, לא ידוע לי.
שלום לנדאו 14.03.23
35
רק הם אשמים העסקנים הנדל זה התופעת לוואי
ללא שם02.05.22
34
"העסקנים אשמים" ומה עם האשמה שלך? יש ויכוח פנים חרדי מה פתאום אתם פונים לפריץ?שטינקרים, מוסרים, שוליים, שאבבניקים.
קורח02.05.22
33
סתם ניטפלים לאסקנים בכל ביתי נעמן הו ריהמ עריה דראי
ריבי עריה דראי יש לו תלפון כשר אישי כו02.05.22
32
ברוך השם שהגיע הנדל מטורלל אין שכל אין דאגות. למה? כי כבר נמאס שכל מיני עסקנים טופסים את כולם בגרון בלי להגיד משהו יותר גרוע . כולם כל העסקנים מחברי הכנסת וכלה בעסקני השכונה מנסים להנדס לנו את התודעה. כן ממש ככה אל תרימו גבה תסתכלן מסביב תפתחו עיניים ותראו שזה ממש ככה. אחד הדברים שגורמים לי לחשוב כך
jack02.05.22
31
מי הפריע להקמת ועדת רבנים אחרת? אף אחד. פשוט אין ביקוש. ועדה חדשה זה הרבה הוצאות ומכשירים יקרים וזה לא שווה אם אין הרבה מנויים. מי שלא רוצה טלפון כשר של הועדה קונה מסונן או רגיל. המסלול של ועדת הרבנים זהה לזה שאושר על ידי הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לפני שנים רבות. הלבנת הפנים של ועדת הרבנים, שמבוססת על לש
צבי הירש03.05.22
ברור שהיו הצעות רבות במהלך השנים להקים ועדות רבנים אחרות. התפיסה שלך כביכול ועדה אחרת דורשת הנפקת מכשיר שונה, היא חלק מהתפיסה השגויה שהנחילה ועדת התשקורת, שבשביל הכשר צריך מכשיר אחר. ועדות רבנים אחרות טענו שניתן להסתדר היטב עם המכשיר הרגיל ובכל זאת להעניק הכשר מהודר.
חיים לנגנויער03.05.22
30
צודק לא קראתי את כל המאמר מילה במילה אבל בעיקרון הוועדה שלקחה לעצמה סמכויות להחליט חטה בעצם מהותה, והיא זאת שגרמה לי ולרבים מחבריי החרדים למאוס ולהקיא מהוו מחד, והצטייד בקוו נוסף לצערי. ואקח כדוגמא את נושא ה SMS אין זה סוד שהיום זה כלי חזק ויעיל בעיקר לצרכי הזדהות בכניסה למשרדי ממשלה, אישורי העברה
מוטקה02.05.22
צודק כל מילה בסלע, גם עדיין לא הבנתי מה רע במצלמה ובנגן, מה איכפת לכם, ועדת העסקנים
אלי02.05.22
29
למה לא מפרסמים את שמות העסקנים??? תפרסמו!!! גם אם לא באתר הרשמי אלא ע''י רשתות חברתיות והציבור כבר יידע לעשות בהם שפטים כפי הצורך
ללא שם02.05.22
28
כל הכבוד, מילים כדורבנות.
איציק02.05.22
27
שנים שבציבור החרדי שולטים העסקנים
צודק בכל מילה02.05.22
26
לא צריך "קומה כשרה" - כלומר חטטנות לדעת למי יש פלאפון כשר או לא. צריך שתיהיה אפשרות לסינון תוכן למי שלא רוצה את זה - ואת זה יש ברפורמה המבורכת של השר הנדל.
דוד מהפיצוחים02.05.22
25
גפני הביתה! ישי כהן + הרב מזוז + סמוטריץ לשלטון!!!!!!!!!!
מזרחי02.05.22
24
להתחבא לא להתחבאות...
אלי02.05.22
23
כל הכבוד להנדל
בשם בעלי החניות03.05.22
22
ישר כח !
ללא שם02.05.22
21
אולי יסביר מישהו סוף סוף, איך "גזירות" יועז הנדל מונעות ממישהו טלפון מוגן? אני מבין שהגזירה מונעת מצד שלישי לדעת אם הטלפון של פלוני מוגן או לא, אבל אם כך, אולי נרחיב את הרעיון לעוד תחומים, באמצעות מצלמות שיפוקחו על ידי הוועד, בעיקר אלו שאדם עושה בד' אמותיו, כמו כשרות, חשמל בשבת, טהרת המשפחה, הקפדה ע
מוישי02.05.22
20
אורוול מתהפך בקברו, מי שמנסה לחנך את הציבור בכוח ובניצול זו וועדת הרבנים. הם לא"גם" אשמים הם "רק" אשמים.
198402.05.22
19
רק העסקנים אשמים--מידע אישי
עקיבא03.05.22
18
כל מילה בסלע!!
יצחק02.05.22
17
אשמת העסקנים גדולה בהרבה ממה שמתואר בכתבה. מדובר בחילול השם ממדרגה ראשונה. דחיתות ואינטרסים כביכול לשם שמים. הנדל הוא השליח שנתמנה לזרוק את האמת בפנים ולחסל פעם ולתמיד את השחיתות באיצטלא של לשם שמים. למרבה הצער - עד לשחיתות הבאה.
לשם שמים02.05.22
ואל הדרך לקלקל לנו את הדור הצעיר. זה שליח גרוע! מגלגלים חוב על ידי חייב
אסתר03.05.22
16
מה זה גם אתם אשמים? הם ורק הם האשמים לו הדברים היו מתנהלים כמו שצריך השר הנדל לא היה מרגיש שצריך לשעות זאת ואולי אפילו לא יכל לעשות זאת מול כלל הציבור החרדי הבעיה שוועדת הרבנים איבדה את הציבור מזמן, ולא רק את הציבור העובד. השר הנדל פשוט נכנס וצידד לצד אחד מוך 2 בחברה החרדית, ואת המצב הזה יצרו עסקני
במחשבה תחילה03.05.22
15
כל כך נכון וכ" כואב
חרדית גאה02.05.22
14
הציבור החרדי מתנגד לעצם קיום שלטון הכופרים הציוני ואין לציונים זכות על סנטימטר מארץ ישראל. הבעיה המרכזית היא הכיבוש הציוני של הציבור החרדי, בהטלת יעדי הגיוס וההשתלטות הציונית על מספרי הטלפון הכשרים ונושאים נוספים הפוגעים ביסוד הקיום של הציבור החרדי כציבור עצמאי.
הציונות היא האסון הגדול של העם היהודי02.05.22
13
תודה רבה לך ישי כהן ! המאמר הוא אמיתי ונכון ומשקף נאמנה רת רוח הציבור במיוחד בקרב הספרדים הרב אהרון בוטבול דיבר פעמים רבות על כך ודיבר שמנעו ממנו להקים
תודה רבה02.05.22
12
לא הייתי מגדיר :גם אתם אשמים אלא אומר 'רק אתם אשמים'!!! ר' ניסים קרליץ לא היה טוב להם, רבנים ספרדיים לא טוב להם. רק הם. שישפכו אותם עם האמבטיה. לצערי, אבל זה שנים שאני אומר שהם חוטאים לתפקידם (התנסחתי עדין ביותר!!)
אבי03.05.22
11
בדיוק מאותה סיבה שאתה כותב: "קבוצת עסקנים, הנמנית בעיקר על קבוצה מסוימת במגזר שלנו" ואינך כותב איזו קבוצה.. ואם לעיתונאי מוכשר ומקושר אין אומץ, אז מה יגידו אלו שאינם מקושרים? אלו שאולי יצטרכו את אנשי ה"קבוצה המסוימת", עבור עצמם או קרובי משפחתם?
החכם02.05.22
10
כמה מדויק
ללא שם02.05.22
9
צודק בכל מילה
א02.05.22
8
תודה לכבוד השר הנדל. אנא המשך כך לפעול . די לעסקנות החרדית -המפלגות החרדיות שפועלות נגד הציבור ששלח אותם. לא דואגים לעיקר,לדיור ,לשכר העובדים,הגננות ,מורות. לא דואגים להורים על תשלומי שכר הלימוד המטורפים. לא לתחבורה לא לתשתיות. נורא ואיום איך הערים החרדיות נראות -בגלל עסקנים חרדים מושחתים. לא מענין
חרדי אמיתי03.05.22
אכן. מינוי אנשי המשפחה לתפקידים זה מה שמעניין אותם. תראו את פרוש כמו בגלות מחפש איך לעשות כסף מהממשלה הזו.
סמי05.05.22
7
ישי כהן מחזיק טלפון כשר?
נחמן02.05.22
גם וגם😉
תמים02.05.22
6
אדם א' נמצא בכולל ורוצה ללמוד, אבל מגבילים אותו מה ללמוד, ויכוח על המזגן, זה מספר חדשות, ההוא מקנח את האף ומתעטש ומשתעל בקולי קולות, זה מדבר עם ביתו בטלפון, ואין ריכוז. אדם ב' עם סמארטפון מסונן עם אלפי שיעורים בכל התחומים, שומע שיעור דף יומי, שיעור הלכה שיעור משנה, פרשת שבוע, (בזמן הפסקת צהרים חדשות
משה בן אברהם02.05.22
תגובה למס 10 אתה כ'כ מראה בורות בלימוד התורה לשמוע שיעור זה לא כמו ללמוד לשמוע יכול לפני שינה או בהליכה וכד' אבל לעשות שטייגען כנראה שלא חשת עדיין מה זה ללמוד בדבקות דף גמרא וגם מה שציינתה על האברכים לעז גמור ולא נכון כל הדברים לא רלונטים בכוללים של אברכים אולי היתה בכולל של ......[המבין יבין] וג
הנדל.....03.05.22
5
יש משהו מאוד לא מובן בטלפון כשר. אתה לוקח מראש טלפון ישן, ועוד מוריד ממנו אפליקציות. הדעת נותנת שהוא אמור לעלות גרושים. אבל למרות זאת המסלול יותר יקר מאשר טלפון חכם ומשוכלל. למשל, מסלול לסמארטפון ללא שום סינון יכול לעלות 20-25 שקל לחודש, כולל אינטרנט חופשי, אלפי הודעות, ובלי הגבלה על השיחות. ואילו
חנן.ב03.05.22
הסמרטפון הכי זול עולה 450 ש"ח וזה מגיע עד ל 5000 ש"ח. מכשירים כשרים יש מאפס ועד טופ 500, כאשר באמצע יש לך את כל המחירים. הרוב בין 150 ל -200. קצת יותר יקר בעשרות שח מטלפון רגיל לא סמרטפון. הלהוריד ולהוריד עולה כסף. מסלול כשר שי לך ברמי לוי בתשע תשעים. חבל שאתה מטעה
מוטקה03.05.22
4
כל הכבוד ישי אולי באמת הגיע הזמן לחשוף עוד ועוד הפסדים שלנו, הציבור החרדי בעיקבות "עסקנים"(אנשי עסקים ( שעושים צחוק מכל הרבנים ומה שמעניין אותם זה רק כסף ,ויש המון כאלה לצערנו...
דוד02.05.22
3
אולי תזכיר בכתבה שבמועצת התאגיד שכולנו משלמים מכיסנו הפרטי, השר הנדל לא מצא נכון להתערב והשאיר מועצה לבנה חילונית תוך הדרת 60 אחוז המזרחיים מאזרחי ישראל ו10 אחוז חרדים . למרות שהחוק מורה על ייצוג? לא, אתה חייב להתחנחן לפריץ, ולהראות לו שאתה מוכן שיכו בקהילה החרדית, ויחלנו את צעיריה. העיקר שגם אנחנו
פייבל02.05.22
אמנם כתבת קשה, אבל נכון! כזאת כתבה נותנת לשר את התחושה שהוא עושה איתנו חסד, ולא ככה היא. כן, אני רוצה לדעת שכשאני שולחת את הילדים שלי לחברים הם מגיעים לחברים טובים. ואני לא מעוניינת להתחבר עם אילו שיש להם גם טלפון פרוץ. אתם חושבים אחרת, אין בעיה, קנו טלפון פרוץ. אבל אתם (המגיבים פה לכתבה) רוצים
רחל03.05.22
2
מליון דולר הטור של ישי כהן.
אלחנן02.05.22
1
מדהים אני מגיע מהזרם הספרדי ולא מבין איך ש"ס בסופו של יום מייצגת אותי .פעם אחרונה בחרתי בסמורטיץ מחוסר בררה הפעם גם את זה לא . כותב בכאב אין מי שבאמת מייצג אותי .
חיפה02.05.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24