כיכר השבת

פרשנות | ישי כהן

מתווה מירון שהפך את החרדים לעדר - קרס בזעם החוגגים

שרשרת טעויות, שבמרכזן התחושה של העולים שמתייחסים אליהם כאל עדר בהמות המובל לחליבה, הובילו לפריצה ולקריסת מתווה מירון • ישי כהן משרטט את הדרך לקריסה הגדולה בהילולה (פרשנות)

84
ישי כהן | כיכר השבת | י"ט באייר | 20.05.22
הר מירון, אתמול
הר מירון, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הייתי שם בהר, שעות לפני ההילולה ויצאתי בשעות הבוקר המוקדמות. לכולם היה ברור שהמתווה יקרוס, השאלה הייתה רק מתי. בכל תחנה בדרך להר היה ניתן להבין עד כמה הציבור מתוסכל ובצדק. ההנהגה שהייתה צריכה לקבל החלטות - במקרה הטוב נעלמה ובמקרה הפחות טוב - קיבלה החלטות רעות שהגבירו את הזעם והתסכול.

זה החל כבר במכירה המוקדמת של הכרטיסים. בתוך שעה בלבד אזלו הכרטיסים. הציבור זעם אך הבין. העניק את הקרדיט המוצדק לאנשי המקצוע ובראשם הפרויקטור צביקי טסלר. הציבור הפנים שלאחר האסון הנורא - השנה לא כולם יוכלו להגיע למירון ולהשתתף בהילולת הרשב"י.

שעות לפני ההילולה, עוד היה ניתן להעריך שהאירוע יסתיים בשלום. האלפים החלו לזרום לעבר הר מירון ונערכו לקראת הדלקה המרכזית והיחידה של האדמו"ר מבויאן. שעה קלה לפני המעמד החלו להגיע הדיווחים הראשונים על עומסים כבדים בחניוני הוויסות. היה צפוי. אך ככל שהדקות חלפו התלונות גברו. לרגע עזבתי את מתחם ההדלקה כדי לראות מה קורה בהר. הופתעתי. נחשפתי להר כמעט ריק מחוגגים, מלבד האלפים הבודדים במתחם ההדלקה.

בדיקה קצרה מול מנהלת מירון העלתה שאכן בהר יש פחות מ-10.000 חוגגים. כמחצית מהמספר שאושר על ידי הפרויקטור. אך בהחלטה משותפת עם מפקד המחוז שמעון לביא, הוחלט לחסום את ההר מחשש שהאלפים ינהרו למתחם ההדלקה. טעות ראשונה בשרשרת טעויות שיובילו לקריסה. מרגע זה, חניוני הוויסות הפכו למוקד המתנה ארוכה ומייסרת.

לא צריכים להגיע להמתנה של שעות ארוכות, מספיק לחשוב על המתנה של שעה וחצי, כדי להבין שצריכים להיערך נכון מבעוד מועד. הציבור שהמתין שם הושפל. אין הגדרה אחרת. השפלה שהחלה עוד בעצירת ה'רענון', שהייתה למעשה עצירה מיותרת. מתחם ענק ללא מכירת שתיה ואוכל. שירותים לגברים ונשים ללא הפרדה. המוצרים שהוגשו לציבור היו עפר ושמש. כך גם בחניוני הוויסות, לא נערכו נכון. הציבור התקומם וחש מתוסכל. בצדק.

ואז, לאחר ממוצע של כשמונה שעות (במקרה הטוב) של סבל, סוף סוף הציבור מגיע להר מירון, כשהוא מצפה לפרוק קצת. מוזיקה, ריקודים, אווירת הילולה. אך מהר מאוד הציבור מבין שהרגו את ההילולה. המוזיקה בהר כובתה. הח"י רוטל נעלם ומה שהוגש לו במקום זה מספר מחסומים עם סדרנים שלא הותאמו לציבור, לצד שוטרים. בכל כמה עשרות מטרים מחסום נוסף.

הציבור סופג שעה נוספת של סבל. ואז מגיע רגע השיא: הכניסה לציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי. כל מתפלל חושב לעצמו ברגעים האלו 'איזה סבל עברתי כדי להגיע לר' שמעון, לפחות יהיה לי את הדקה שלי להתפלל'. אך מהר מאוד כולם מבינים שמה שמחכה להם זאת תמונה אחרת לחלוטין.

בכניסה לציון, איך לא, מחסום נוסף. המתנה נוספת. הנה, סוף סוף הרגע המיוחד, נכנסים לציון. שם הם מגלים שרוול המזכיר מסלול שנבנה עבור בהמות המובלות לחליבה. אין הגדרה אחרת. בקושי שניה על יד הציון וכבר שוטר או סדרן דוחק בך בכוח לצאת מהמתחם. ביציאה מהמתחם, שוב אתה מגלה הר שומם. ללא מוזיקה, ללא מתחמי ריקודים. כלום. תשע שעות של סבל ובחזרה לסבל במתחמי האוטובוסים.

ברגע אחד לציבור נמאס. האלפים פרצו את המחסומים ונכנסו אל רחבת הציון וברגע אחד ההר חזר לאווירת ההילולה. שירים וריקודים. שמחה לכבוד רבי שמעון. ברגע הזה מפקד המחוז, שמעון לביא, מקבל החלטה דרמטית ונכונה. כלל כוחות המשטרה עוזבים את מתחם הציון. מאפשרים לציבור לפרוק, מונעים עימות אלים וחסר תועלת. החוגגים כבשו במהרה את ציון הרשב"י. מתווה מירון קרס.

אך במקביל מתקבלת החלטה רעה. רוב האוטובוסים שהיו בדרכם למירון נאלצו לחזור בחזרה. אלפים שכבר שעות נמצאים בדרכים בדרך לר' שמעון הוחזרו לבתיהם. החלטה נוספת שגררה זעם ציבורי מוצדק.

האלפים שפרצו למתחם הציון הם לא 'קיצוניים', גם אם נוח למתן כהנא ולמשטרה לטעון כך. רוב הציבור היה ציבור נורמטיבי שנמאס לו שמתייחסים אליו כאל בהמה. עם זאת, אכן היו מאות קיצוניים שהשחיתו את התשתיות והתנהגו באלימות מכוערת כלפי כוחות המשטרה. מראות שהזכירו לנו את שער שכם בימי הרמדאן. ידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה. והכל כמובן לכבודו של רשב"י.

מולם המשטרה השתמשה ביד קשה. ובצדק. אין מקום לאלימות כנגד כוחות המשטרה, גם כשיש זעם מוצדק, אם כי אצל הקיצונים לא צריך זעם בכדי להתנגד ולתקוף את כוחות המשטרה. ותרשו לי לציין לשבח את התנהלות רוב השוטרים בהר. הסתובבתי במשך שעות במירון. ללא 'אישור מיוחד'. לראות מקרוב את התנהלות המשטרה. רוב ככל השוטרים הגיבו בסבלנות, גם הם עומדים בשמש במשך שעות ארוכות, הם אלו שמקבלים את פני הציבור המתוסכל ועדיין ברוב שעות ההילולה - לא שמענו על תקריות חריגות.

לצד זאת, צריך להדגיש, ראינו לאחר הקריסה גם מעצרי שווא, לכאורה. כאלו שעל פי עדויות לא עשו דבר, אך נעצרו באלימות קשה. גם לזה אין מקום. ובכלל, נראה שהמשטרה בנושא הזה נכשלה. ימים לפני ההילולה שמעתי את בכירי המחוז הצפוני שסיפרו על המידע המודיעיני, שיש קיצוניים המבקשים לחבל בתשתיות ולהחריב את ההילולה. בודדים מהם נעצרו, אך רובם הצליחו להיכנס להר, לפגוע בתשתיות ולהחריב את ההילולה. מה עשיתם עם המודיעין שהתקבל אצלכם?

הבוקר, יממה לאחר ההילולה, אין ספק שהוכח שהגבלת המשתתפים אינה ישימה. המדינה צריכה לפתוח כבר בשבוע הבא בהכנות להילולת תשפ"ג. לטפל בתשתיות בהר, בכדי שיהיה ניתן לאפשר לכמה שיותר ציבור להשתתף. בתקווה שכך גם יהיה.

ומילה על הפרויקטור. מהרגע הראשון סברתי שמינוי צביקי טסלר היה מינוי מקצועי וראוי. כך אני סבור גם הבוקר. הוא עשה הכל בכדי שההילולה תסתיים בשלום. למרות אין ספור מכשולים בדרך, למרות שהיו רגעים שגם חלק מהשותפים שלו לניהול ההילולה רצו בכשלונו.

מתווה מירון של טסלר נבנה על המלצות ועדת החקירה הממלכתית. אף פרויקטור לא היה משנה את המתווה. כך גם אף שר לשירותי דת. תרשו להעריך שגם אם ח"כ ישראל אייכלר היה ממונה לשר לשירותי דת - הוא היה מאשר מתווה שהוכן על בסיס המלצות ועדת החקירה. שנה לאסון הנורא, 45 קורבנות, ועדת חקירה ממלכתית, לאיש לא היה את האומץ לאשר מתווה אחר. ובצדק.

קל לעמוד מהצד ולבקר, קשה לקבל החלטות. ובכלל, הפוליטיקאים החרדים ברחו מכל אחריות. במקום לסייע בחודשים האחרונים לצביקי טסלר ולאנשיו - הם בחרו להחרים. למרות שטסלר איש מקצוע, לא איש פוליטי. יתרה מזאת, הם תקפו בחריפות את מאיר פרוש שרק ביקש לסייע לציבור שבחר בו. אז אנא מכם, חברי כנסת יקרים, חסכו מאיתנו את ההודעת לתקשורת. מי שבחר להפקיר את הציבור שבחר בו לכנסת, לא לסייע לפרויקטור בניסיון למצוא פתרונות - גם כעת, שיישאר בצד.

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
הציבור צריך לעשות חשבון נפש למה ר שמעון לא רוצה אותו. לא לחפש איפה אשמה המשטרה או הפריץ
א22.05.22
66
חסיד בן 14 או חסיד בן חמישים שאף פעם לא למד לחימה ובלי נשק או סכין או אבן ביד וגם בחייו לא נכנס לחדר כושר אין הסבר למה חונקים אותו וגוררים אותו על הרצפה ושוברים לא את העצמות יש מספיק עבריינים וערבים, תעשו את זה להם לא למישהו שרוצה להתפלל על קבר של תנא על מחלה שיש לו או לבנו או לכל צרה אחרת שיש לו
ללא שם20.05.22
65
שואה שקטה!!! זה מה שניה במדינה האכזרית שלנו לצערינו נשבר הלב!!
ללא שם20.05.22

הצגת כל התגובות

64
זו מדינת חוק. מהחרדים ומהערבים אין ולא יכולות להיות שום ציפיות. צריך להתחיל להשתמש באש חיה כלפי פורעי החוק. רק זה יחזיר את הסדר לארצנו השסועה. מאנרכיה כולנו נסבול, את האנרכיסטים מכל הצדדים צריך להוריד ויפה שעה אחת קודם. התנהגות כזאת כמו במירון החרדים לא יעזו לעשות בשום מקום. החולשה של הממסד מורגשת
מדינת חוק20.05.22
63
הייתי במירון, וראיתי את החרדים מכנים את השוטרים והסדרנים נאצים. אין שום סיבה שבעולם לקרוא לשום יהודי, אפילו הגרוע ביותר- נאצי. בושה וחרפה!! זה יהדות?? זה יראת שמיים?? אדם שמדבר כך מבזה את היהדות, את הכיפה הציצית והשטריימל שהוא לובש.
יהודה20.05.22
62
ישי כמה אתה צודק!!! כל מילה שלך בסלע ומדיוקת ביותר! רק תן לנו דיוק קטן אכן השוטרים היו סבלנים,נדיבים,אכפתים אך לא השוטרות! לא רק שסבלנו כל הדרך עוד היינו צריכות להיתקל בדיבור מזלזל ומבייש מצדם! זה היה נורא ואיום!!! הן לא הצליחו להכיל את הנשים הרבות שהגיעו, והתנהגו כלפינו ספק אם כמו לבהמות, או יותר ג
...20.05.22
61
תיאור מצויין של הכתב ממש כמו עדר מובל ע״י ישמאליים , בושה ההתיחסות לחרדים בושה
ללא שם20.05.22
60
האשמה טפשית! מנהל הארוע הטייס היהיר מתן כהנא - חושב שמבין הכל! וגם לפי שיטתך היה קשר עם נציג חרדי - וזה לא עזר.... היה פה אירוע שברור לכולנו שיא של זלזלול בהשקפות עולם ובציבור שלם - ואחת דתו של האחראי להעלם מהמפה הפוליטית וכמה שיותר מהר! אמן!
שי20.05.22
59
זה שקר לכתוב "קיצונים" כי כולם שם סבלו מהשוטרים ומהמתווה המטופש הזה, אני ספרדי שנוסע מעל 30 שנה למירון ואל תבלבל את המוח עם הפרשנות שלך!!! כי כולם לא רצו את השוטרים בהילולא ובתוכם אני. מי שהיה בפנים הרגיש את זה על בשרו. נ.ב. כל מי שיגיב אחרת מדברי בהכרח לא היה שם.
ללא שם21.05.22
58
החרדים מומרים לפקוח נפש אין להם בעיה
לימור20.05.22
57
רוב המאבטחים והשוטרים היו ערבים, ככה זה אין ערבים אין פיגועים❗❗❗
ללא שם20.05.22
56
איך אפשר להפוך עדר לעדר?
יהודה20.05.22
55
יפה מאוד
ללא שם20.05.22
54
אחרי שש שעות של מלחמה בלתי פוסקת לרגע תוך שהשוטרים נלחמים כאריות ומונעים את הכניסה לאלפי האנשים שרוצים בסף הכל להתפלל . הסתיימה מלחמת ששת השעות בנצחון מוחץ של המון החרדים .
יהודית פשוטה 20.05.22
את אמיתית? הניצחון הזה מחץ בשנה שעברה 45 יהודים!!! על איזה ניצחון את מדברת? נצחון הדחיפות, הבהמיות והאגואיזם באיצטלה של תורה.
מזועזעת20.05.22
53
כל הכבוד למשטרת ישראל שטיפלה כראוי בנטורי קרתא ודומיהם. וחבל שלא הביאו מתזית.
יוסי כהנוביץ פתח תקווה 22.05.22
52
וואו!!! הסברת את כל המהלך ממש יפה... עכשיו הבנתי מה קרה שם... מזעזע!!! חבל שלערבי להר הבית לא חוסמים ככה... כתבה מטלטלת!!
רבקה20.05.22
51
ציבור לא מחונך . אחר כך בוכים על הנרצחים באסון מירון הסיבה לרצח של ה-45 זו ההפקרות הקהילתית
ניסים 20.05.22
50
זה לא חדש . זה ככה השמאלנים אנרכסטים 74 שנים נגד החרדים מנפחים העסק ליצור פרובוקציות..מה שמתנהל כרגע במירון זה הנהלה חדשה ניהול חדש במקום !
המשקיף20.05.22
49
משוגעים
בנאדם20.05.22
48
לישי מאמר יפה וקולע כמי שכבר עלה כמה פעמים למירון וטעם את הדחיפות על בשרו, מבין שזוהי תרבות קלוקלת באי שממירת מרחק מנימאלי ועל הכל מידת דרך ארץ ולא אחת נפוצה האימרה בין הדוחקים כדאי הוא רשבי לסמוך עליו בשעת הדחק ה' ירחם, שסומכים על הנס, הרי הוא אישית ברח למערה להציל עצמו ממות מהשלטון וישב שם בסבל
אפי 20.05.22
מי שלא יודע מה זה להידחף כנראה שהוא לא מבין כלום על רבי שמעון אם העור מחלקים 500שקל אפי היתה נדחף כמו תרנגול לנו שמאמין בכוח ההילולה זה שווה יותר
יום טוב וייס20.05.22
כל מילה פנינה שום אדמור לא מוכן לקחת אחריות אבל כל אחד עושה מה שבא לו! אי אפשר לבנות עם חרדים מדינה כל אחד עושה דין לעצמו כמיטב חוכמתו!
גבי20.05.22
מילים כדורבנות.
מזדהה.20.05.22
47
אני הייתי במירון מערב ההילולא עד צאתה הכל היה כשלון מוחץ כהנא,טסלר ובנט מוכרים לי עוד מנערותם זורם להם רעל בורידים נגד כל דבר שבקדושה וביהדות, המשטרה התעללה בעשרות אלפי אנשים מתחו לנו את העצבים עד אחרי הסוף זרקו אנשים בשמש ללא מים וללא שירותים שעות על שעות ובמירון השוטרים קללו ודחפו וצרחו כל שעות הה
איש קרית ספר20.05.22
אתה רשע שנשארת יותר מארבע שעות. זה הכל.
חב לאחריני20.05.22
עד שאתה מאשים את אדון כהנא והחברה שלו, אגב לא צריך להכיר אותם מנערות כמוך, אבל זוהי התתממות שלי ושלך לזקוף להם כשלון כפי שחויתי בעבר בלי כהנא ובלי מתווה תרבות הדחיפות הביאה עלינו את המאורע הכבד עוד לפני שנולד כהנא, תרבות הדחיפות תמיד היתה מוכרת בעלייה לאוטובסים בכניכה לציון עד כדי מחנק ולא אחת כשאת
אפי 20.05.22
46
בתור אדם לא חרדי המסתכל מן הצד אני רק יכול להגיד חכםמסכני! אתם מתנהגים כמו צימוקים וכל התרבות שלם ממש רדודה!
רמת גן22.05.22
45
י מ
שוטרים נהנים להרביץ ולהתעלל בחרדים חסרי 20.05.22
44
לאן ברחו כל היחצני"ם? לא קיבלו משכורת ליום שאחרי?
יענקלה20.05.22
43
100%
שרה20.05.22
42
מי אשם? כל מי שמבטל לימוד תורה, מבטל זמנו, ונוהר לחינגא שלא כתוב באף מקום. רבי שמעון רוצה שנלמד את תורתו. וכל השאר מיותר, רק שיש עסקנים שמרוויחים
המגיב20.05.22
41
כל הכבוד לישי כהן שמציג את הדברים ע"פ האמת. כתבה אמיתית!!!
כל הכבוד לישי20.05.22
40
הרב דוד יוסף אמר לא לעלות למירון. ידע מה אומר.
ללא שם20.05.22
39
בושה. חילול ה'. דרך ארץ קדמה לתורה. סכנת נפשות. הפסיקו לחבר בין חרדיות לחוסר אחריות והפקרות. אנחנו מקבלים את זה אח"כ בריבית בילדים שלנו. די לטמטום.
בן יהודה20.05.22
100%
צ ודק20.05.22
38
שיתהוללו וישתטחו בזום. לסגור את המתחם!
ביילה21.05.22
את דוחה
ראה ערך יאיר גרבוז22.05.22
37
זה לא המשטרה ולא החסידים. מה עוד צריך לקרות כדי שהחסידים שהם בנים נזופים לה' יבינו שאין רוח רשב"י נוחה מהחסידים, שנוסעים להתפלל אליו ולא לה' כי ה' לא נענה לתפילותיהם ניסה לרמוז להם כבר פעמיים, לפני מאה שנה נהרגו במירון 12 חסידים, ושנה שעברה 45. וההסתר פנים נמשך עד ביאת המשיח.
נביא אמת20.05.22
36
למה כמו עדר הרי ידוע שהחרדים הם באמת עדר .. אדמור אחד אומר משהו וכולם מצייתים ורצים.. מה זה לא עדר ??
ללא שם20.05.22
35
הייתי שם ! א) כל נסיון לשייך את הפריצה לקנאים זה עוד שקר בארסנל השקרים האין סופי של דוברי המשטרה והפרוייקטור , אולי הם היו גורם דומיננטי אבל 90% מהפורצים היו שייכים לכל הקהילות והמגזרים. ב) התקשורת החרדית צריכה לשאול בקול גדול איפה היו החכי"ם החרדים , כמו בקורונה גם כאן גובר התחושה שהציבור לא מקבל
דוד20.05.22
ממשלת בנט-קהנא קמה בגלל רשלנות החכי"ם החרדים בשושן פורים תש"פא, ממשלחת זועבי תקום בגלל רשלנות הח"כים החרדים בלג בעמר תשפ"ב
זלמן20.05.22
צודק 100% במקום שהתקשורת החרדית וחברי הכנסת יעמדו ויצעקו על מה שקרה כולם שותקים, הם לא שוים את הפתק בקלפי
צודק21.05.22
34
אישי לך יש בעיה 1 שאתה שונא אנשים מסויימים ואתה בכלל לא אובייקטיבי אתה מזכיר שם של בן אדם שיש לך שנאה אישית נגדו חבל כי זה ממש לא יעזור לך
פריד20.05.22
33
מסקנה מהאמור בכתבה אלימות מותרת אם יש לה סיבה מוצדקת.... האם זה מתנהל כך גם בתוך הבית כלפי האישה והילדים??? נאעבך
גאעעווולד22.05.22
32
וואוי, איזה מסכנים זה ממש מתסכל... אבל חבר'ה זה היה כ"כ צפוי, אני לא נביא ולא בן נביא אבל חכם עיניו בראשו וזה היה שקוף שהכיוון הוא מירוק עוונות מרוכז .
משה יעקב לויץ20.05.22
31
לא זעם החורגים. התנהגות ברברית וחייתית של ציבור צמאי דם שקוראים לעצמם "חרדים" איזה חילול ה' עוד נסבול מלהקת החיות הר֫עות שלבושות באיצטלא דרבנן.
דב20.05.22
30
אתה מערבב אמת ושקר. לא מעיז לנגח את הממסד. ממי אתה פוחד? למי אתה חייב? מי משלם לך? זאת לא עתונות. ערבבת תיאור עובדתי נכון ודחפת לו מסקנות פחדניות. האמת היא שדווקא הירושלמים של העידה החרדית, אלו שלא פוחדים בכלל מהממסד, הם הצילו את ל"ג בעומר. הגיעו בהמוניהם, בלי לקנות שום כרטיסים, פרצו את הגדרות וסיל
ללא שם20.05.22
וולקאם טו חרדילאנד-זה מה שקורה גם בבניה פראית וגם בתשלום למס הכנסה ולמכס.
מנוחה21.05.22
29
כתבת מאד יפה ישי היקר כמו תמיד אבל מה זה יעזור הכתבות האלה בשנה הבאה אותו דבר....
ללא שם20.05.22
28
ישי כהן היקר. שים לב לדבריך הפרוייקטור בסדר גמור מתן כהנא מצויין לשבח השוטרים הפלא ופלא. הכל דבש. רק המתווה קרס. מי זה המתווה לא ידוע. מזכיר את כל השמאלניים אחרי פיגוע, כשמציינים שרצח זה דבר נורא אבל שוכחים לציין מי הרוצח. כך גם נהגו שרי הממשלה ביחס לרוסיה וגיחכתם עליהם בצדק. אתה חוזר על אותה איוולת
אחד שהיה שם20.05.22
27
יום שישי שבע בבוקר במירון . קבוצת חרדים עוברת ליד האוטובוסים של השוטרים וצועקת , נאצים , נאצים . אחד מהחרדים , מוישה גרוייס זורק בקבוק קולה על האוטובוס . אין בליבי שנאה לחרדים אבל באותו רגע של ביזיון הייתי בשמחה אוסף את כל חבורת עלובי הנפש הזו , מלביש אותה במדים ומצעיד אותם לטירונות צבאית מלאה . יש
מייקל21.05.22
26
בתגובות כאן יש הרבסה חילונים ורפורמים ,הם מתבקשים ללכת לאתרים שלהם לא כאן!
שלום 20.05.22
25
בוא נראה את ממשלת קונילמל סוגרת את הכניסה או שמגבילה אנשים בהר הבית
ל20.05.22
24
יש תכנית להפוך את המקום לאתר תיירות ומוקד עלייה לרגל של נוצרים ועוד כל מני משוגעים לצורך העבודה הזרה שלהם כרגע פשוט רוצים לגרום לציבור החרדי לעזוב וזה השיטות שלהם
ע20.05.22
23
הממשלה פירקה את הילולת רשב"י והשם בו ביום פירק את הממשלה. לא אלמן ישראל
אילנה לוי20.05.22
22
אני חילוני ואני מבין אותם לגמרי! בוודאי שהם צודקים
אור20.05.22
תגיד יש הרבה חילונים בקריית ספר
חוקר דתות20.05.22
21
מבטיח לכם שאף חרדי לא יודע על שןם מה חוגגים במירון את החג. לכן הם עדר
דודו אמסלם21.05.22
חרדי
אימא שלך אצלי בבית שותה מהשרותים בוא תיק22.05.22
חסר דעת
יהודיה22.05.22
20
קידוש ה' אנחנו איתכם כל אלה שגירשתם את הקליפה הציונית והארגון פשע שנקרא משטרת ישראל מהר הקודש מירון!
שלום 20.05.22
19
כל עוד המשטרע לא מחליטה ולא מיישמת מתווים , אנחנו נשארים בחיים , עובדה מאתמול ועובדה לפני שנה .
ללא שם20.05.22
18
חילול ה' ישי כהן, הייתי שם סדרן, והציבור ה"רגוע" התעמת בכל רגע נתון עם המשטרה והסדרנים, הרביץ, השתולל, השליך בקבוקים, {גם בקבוקי זכוכית!} בנס האירוע לא נגמר בהרוגים! המשטרה הגיבה בפורפורציה, ניסתה לשמור על הסדר, שלא יהיה דוחק ח"ו, הדפה את המתפרעים, ועצרה את העיקריים שמפירי הסדר. החרדים מנסים להיות צ
יהודי20.05.22
17
בשורה תחתונה בשנה שעברה נהרגו 45 יהודים והשנה לא, אתה מעדיף שיהיה כמו קודם ?
רשבם20.05.22
מאשר הבושה השנה
עדיף מתים על קידוש השם 20.05.22
16
טעות היחיד אנשים (כולל ילדים!! נשים!!) שרצים ואינה מובן לאן!! טיפשים כולם, כולל הרעבעלך (רע-בונים).
תזכיר לי בבקשה עוד הפעם על איזה מצווה מד20.05.22
15
ברור כשמש שהמשטרה עשתה הכל כדי שלכולם יהיה נמאס וכדי שאף אחד לא יחזור...
בליון בבונים מב20.05.22
14
לג בעומר כל כך חבל שמסקרים את כל הפרטים המדויקים לאירוע המאד לא נעים והעצוב הזה!! למה אבל למה ?!?! לא מסקרים את האירועים המשמחים שהיו ביום הקדוש לג בעומר , כמו אלפי התהלוכות השמחות ברחבי הארץ והעולם!!! ובפרט שזה אתר דתי , למה לא להראות גם את הצד הטוב שבעם ישראל , בואו נעשה קצת שינוי נתמקד בטוב ונרא
ללא שם20.05.22
13
מאד מוזר שקבוצה שמגדירה את עצמה "חרדים לדבר השם" מוסרת את נפשה בחירוף נפש עצום על מנהג קלוש של הדלקת מדורות בקבר רשב"י ועל כך הם מוכנים למסור את נפשם ממש. הרי כמות ביטול התורה וחילול השם שלא לדבר על עבודה זרה ושפיכות דמים הנגרמים מכך הם ללא שיעור. אז למה בדיוק אתם "חרדים" ואיפה בדיוק ב"דבר השם" כתוב
חרדים לדבר הפרויקטור20.05.22
12
אני נגדך ונגד כל המתלוננים למה אנחנו הציבור לא יודעים להסתכל לעצמנו בעניין ולתבוע שכול הדרישות שלנו יתקיימו במלואם ולא להיות החרדי שמנסה כל הזמן לא להידפק מהמערכת ולהיסתדר עם מדינת השנאה הזאת צריך להגיד שאם שנה הבאה לא יהיה כמו שאנחנו רוצים יהיה הרבה יותר גרוע כי לנו נמאס המשחקים וההיתעמרויות בנו
ללא שם20.05.22
11
בדיוק ,הם היצילו את לג בעומר בלי לפחד ממה יגידו עליהם, להם היה את האומץ לעדות את הדבר הנכון
פנחס20.05.22
10
נכון !!!!! "לדעתי הפיתרון תביעה ייצוגית נגד המארגנים על זה ששילמנו ממיטב כספנו אבל לא קיבלנו את השירות שהובטח לנ"
משה ישראלי20.05.22
9
לפי התמונות והסרטונים נראה שיש סיבה טובה שמתייחסים אליכם כמו אל עדר בהמות. במקום לעשות חשבון נפש אתם רק מאשימים אחרים. השנה הוכח מעבר לכל ספק שהאשמה בשנה הקודמת לא היתה של המשטרה שבכלל לא נספרת על ידכם. אני רוצה לראות אתכם מיידים אבנים ובקבוקים על שוטרים בארצות הברית. שמה לא הייתם מעיזים לעשות את הד
עדר בהמות20.05.22
8
צודקים!!!!
גיי20.05.22
7
צודק בכל מילה !!!!!
ללא שם21.05.22
6
בשנת תש"ח הציונים כבשו את מירון ואת הציבור החרדי, וכתוצאה מכך מגיעים שוטרים ושוטרות פרוצים ופרוצות לטמא את ציון הרשב"י. הציבור החרדי מתנגד לעצם קיום השלטון הציוני בארץ ישראל ובפרט להשתלטות על המקומות הקדושים והגבלת המתפללים במקום.
הבעיה היא הכיבוש הציוני של הר מירון 20.05.22
5
שוטר? מגבקנים? מתוסכל שהרגשת ברווז במטווח באל אקצה, א טור, לוד? אתה מוזמן למירון ותחזיר לעצמך את הביטחון, פרק כמה דוסים ותרגיש אחרת.
אהרן20.05.22
בא תהיה גיבור על שוטרים שלא יכולים להחזיר לך
חרדי הרגשת פחד משני ערבים עם סכין?20.05.22
4
למנות חרדי כפרויקטור וכן הסמכויות שלו כולל סמכויות שיטור.. הבה ונראה איזו חגיגה וכמה קורבנות...
יופי20.05.22
3
אני יצאתי בשעה 12 מצפת למירון ובמקום שיתנו לאוטובוס לנסוע ישר למירון הכניסו אותנו לסיבוב של שעה בחניון עין הוזים. פשוט זלזול מוחלט. הרי אם ידעו השוטרים בתחנת צפת שאנחנו אמורים להתעכב שעה ויותר בעין הוזים הם היו חייבים ליידע את הציבור. אולי מישהו לא מעוניין בטרטור הזה?, אולי מישהו לא מרגיש טוב וקשה
ללא שם20.05.22
2
נראה לי שעומס בהילולת מרון לא יפטר באף שנה😂
ללא שם20.05.22
1
יחי ש"ס 35 מנדטים
פגישה בין אטומים לקיצוניים.. הגיע הזמן ש20.05.22
ש"ס לא עשו כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!! ו ספרדי שנמאס לו מנהירה מטופשת אחרי ש"ס, היחיד שכתב תגובה הוא מלכיאלי, וגם היא לא הייתה נורמלית
ש20.05.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24