כיכר השבת

תפסיקו לפחד

גפני ודרעי, תהיו זועבי! // ישי כהן

ברקע הנדוניה המרשימה שקיבלה הח"כית ממרצ - שעשתה קצת שרירים, זה הזמן להבהיר לנציגים שלנו בכנסת, כי התירוצים נגמרו, וכשיחזרו לשלטון, הם מחוייבים לדאוג לנו - לפחות כמו זועבי • טור דעה (חרדים)

44
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א באייר | 22.05.22
זועבי, דרעי וגפני
זועבי, דרעי וגפני (צילום: פלאש 90)

אריה דרעי ומשה גפני, כמנהיגי הסיעות החרדיות בכנסת, צריכים ללמוד מח"כ ג'ידא רינאווי זועבי איך עושים פוליטיקה. איך דורשים ומקבלים כל מה שרוצים. איך דואגים לציבור ששלח אותם לכנסת. זועבי צריכה להיות מודל לחיקוי של הנציגים החרדים.

בשבוע שעבר זועבי הפתיעה את חבריה לקואליציה והודיעה על החלטתה לפרוש. הפרשנים היו בטוחים שכבר השבוע הכנסת תצביע בעד פיזור הכנסת וישראל הולכת לבחירות. אבל יאיר לפיד, בעל התואר 'ראש ממשלה חליפי' למרות שמכהן כראש ממשלה בפועל, הוכיח - שוב - לכל המספידים שהוא כאן כדי להישאר, כמה שיהיה אפשר. משחק ההישרדות רק החל. וייתכן שהוא יהיה ארוך.

שלושה ימים של משא ומתן עם זועבי, פגישה במשרד החוץ והגיעה ההכרזה על פתרון המשבר. ראש עיריית נצרת עלי סלאם שנכח בפגישה, חשף שהובטח לזועבי תקציבים בסך מאות מילונים עבור ראשי רשויות מהמגזר הערבי. זועבי ולפיד הצטלמו מחויכים והמשבר הנוכחי נפתר.

עכשיו תתארו לכם את הסיטואציה הבאה: ח"כ יעקב טסלר מאיים לפרוש מהקואליציה וגורר משבר. ימים לאחר מכן הוא מגיע לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצידו משתתפים בפגישה שישה ראשי ערים חרדיות. בסיום, הצדדים מודיעים שהמשבר נפתר וראשי הערים מספרים על מאות מילונים שהובטחו להם.

לפיד וזועבי, היום

איך התקשורת הייתה מגיבה? איך הפרשנים בערוצי החדשות היו פותחים את המהדורות? "החרדים סחטו את נתניהו", "לממשלה אין זכות קיום", "כל ח"כ זוטר מלך", "מאות מילונים למגזר החרדי, על חשבונכם". וכו' וכו'.

יתרה מזאת, איך יאיר לפיד עצמו היה מגיב? נעזור לכם. כך לפיד תקף את המשא ומתן של הסיעות החרדיות עם בנימין נתניהו: "מה שאנחנו רואים כרגע, זה לא משא ומתן קואליציוני. זו עסקת שוחד. אין לזה שם אחר. זה שוחד. זה פלילי. זה למכור את המדינה". לא פחות. כן, זה אותו לפיד שחותם כעת על כל ההסכמים עם רע"ם וזועבי. אותו יאיר לפיד שכעת מסביר שמדובר בסך הכל בדאגה ל"20% מתושבי המדינה".

יאיר לפיד צודק וג'ידא רינאווי זועבי מנטורית. לפיד צודק כי אכן צריך לדאוג גם למגזר הערבי, בתשתיות, בהכל. זועבי מנוטרית, היא מלמדת את כולנו איך מנהלים משא ומתן עם ראשי ממשלה.

גפני ודרעי צריכים ללמוד ממנה. הקואליציה לכאורה לא תחזיק מעמד לזמן רב. ככל הנראה נלך לבחירות. נקווה שלאחר הבחירות הימין והחרדים יצליחו להרכיב ממשלה. אך בשלב הזה החרדים צריכים לעמוד על הצרכים של הציבור החרדי. לא להתפשר. להשיג ככל שאפשר. לבקש גם מה שנראה לא ריאלי. לפיד הוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון.

לאחר הקמת הממשלה, חברי הכנסת בתחתית הרשימה של 'יהדות התורה' צריכים להעלות דרישות משלהם. להשלים מה שראשי הסיעות לא הצליחו להשיג במו"מ להקמת הממשלה. גם אם יסבירו להם שהממשלה תיפול ויאיר לפיד יחזור לשלטון. הם צריכים לדעת שלבסוף מה שמעניין ראש ממשלה מכהן זה בעיקר הכסא והשלטון, גם אם יתקוף אתכם, לבסוף תקבלו כל שתדרשו.

כותב השורות. ישי כהן

והתקשורת? התקשורת כמובן תתקוף. תזעק. תסית. אך אותנו זה לא אמור להעסיק. נענה להם בתמונה מהפגישה של זועבי עם לפיד וכקינוח נגיש גם תמונה של עבאס ובנט. ואם לפיד - כצפוי - יתקוף את ה'סחטנות' החרדית, נזכיר לו מה הוא אמר חודשים לפני שהקים ממשלה עם עבאס ("נתניהו בן ערובה של סחטנים וקיצוניים"), וכיצד הוא פעל יום לאחר הקמתה (עשרות מילארדים בהסכם קואליציוני עם רע"ם, מאות מיליונים לח"כ זועבי. וזאת רק ההתחלה).

נראה שגפני כבר הפנים את המסר הזה עוד לפני פגישת לפיד-זועבי. בריאיון ל'כיכר השבת', בחודש שעבר, הוא התבטא: "למדתי ממשלת השמאל שהיא לא מתחשבת בשום דבר, מה שהיא רוצה - היא עושה. היא לא מתחשבת מה ידווחו בתקשורת ומה יכתבו הפרשנים. זה לא מעניין אותם, הם עושים מה שהם רוצים. זה מה שהולך לקרות שנחזור לשלטון, אם אחד מהח"כים מ'הליכוד' יבוא ויתלונן על מה שכותבים בתקשורת הוא יתקל בחומה בצורה. לא יהיה דבר כזה". נקווה שכך יהיה.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
הערבים שאין להם ערכים למדו את הפטנט, יעני, עוזבים או מאיימים לעזוב את הממשלה, וחוזרים אליה עם הבטחות שהשכל לא מבין. ממשלה ששונאת יהודים זאת הממשלה ההרסנית שתיזכר לדירעון עולם. בע"ה שיפיל את ממשלת הזדון הזאת בקרוב אמןןןןןןן.
ללוש23.05.22
33
כל התגובות יפות ונכונות המסקנה לא נכונה יש להתנתק מהערב רב לא מבינים את זה אין מלכות לעם ישראל רק מלך המשיח , זה גמרא זה נפסק ברמב"ם לא דעות קיצוניות .
אני22.05.22
32
הם דואגים למנהלי המוסדות
חבל....22.05.22

הצגת כל התגובות

31
גפני ודרעי ,תעברו קורס אצל זועבי ואבאס ותתחילו לעבוד
ללא שם23.05.22
30
ח"כ יעקב טסלר לא יכול ליצור משבר. האקדח שלו ריק לחלוטין. הוא לא יכול לפרוש מהקואליציה בראשות ביבי, כי אז הציבור החרדי עצמו יצעק חמס. הרי החרדים לא באמת ילכו עם קואליציה אחרת. פעם הייתם היו לשון מאזניים, אבל כבר מזמן אתם לא. אתם ביביסטים של ממש. אז מאי אהני לן ההצעה שלך?
חנן. ב.22.05.22
29
אם זה הדגם שלנו לחיקוי ... זה אומר שהיהדות החרדית נמצאת במשבר הנהגה ובמשבר זהות עמוק.
רפאל23.05.22
28
בכל בחירות אני שואל את עצמי על מה ולמה להצביע עד שמשכנעים ומפחידים... למעשה אין לנו נציגות בכנסת לא באמת עוזרים וכמו כולם אוהבים ודואגים לעצמם ולנחות שלהם והמקורבים והאזרח שיצביע ויצביע ויצביע....
נושא בעול23.05.22
אם תעיין בסוגית "ועשית ככל אשר יורוך" אתה עתיד לגלות כמה הפתעות.
רפאל23.05.22
27
זה כסך שכבר הוקצה והוא תקוע בבירוקרטיה, זה מה שנסגר איתם ולא עוד כספים. ודרך אגב, הנציגים החרדים עושים עבודה מצויינת כבר 40 שנה מאז 1977, אחרת כבר הייתם כולכם בצבא.
ג 22.05.22
הפוך לא היינו צריכים צבא בכלל אם לא היו מתגרים באומות .
אני22.05.22
26
מה הלכת רחוק לזועבי הזאת, מספיק כבר מה שעבס קיבל
עמית22.05.22
25
הציבור מתחיל לפקוח עיניים ההנהגה הפוליטית לא משרתת את האינטרס של האזרח החרדי הקטן , תשאלו את ליצמן למה הרס את מחיר למשתכן
jzeh23.05.22
ותשאל גם את חבר הכנסת גפני מדוע התנגד לפנסיה לאברכים. הרי הדברים פשוטים. בין אם ידאגו לנו, בין אם לא ידאגו לנו, אנו נמשיך להצביע להם כהוראת הרבנים. אז מדוע שידאגו לנו?
רפאל23.05.22
24
בשום חניון בלג בעומר לא ראינו ח"כ חרדי . בושה למה לא יכלו לבא להזדהות.
אלי23.05.22
23
נגעת בנקודה חשובה מאוד. גפני ודרעי החזיקו את הקואליציה בגרון שנים רבות. בכל זאת חשבו כמו סוחרי סדקית, והזניחו בעיית דיור זוועתית של מחסור 100 אלף יח"ד למגזר, לא הצליחו להביא תקציבים של עשרות מיליארדים, מלבד כמה מאות מיליונים, לא הצליחו לכפות שילוב חרדים כעובדי מדינה, ובעצם לא הצליחו כלום. הנאמנות הע
דב22.05.22
22
במילים אחרות, לדעתך אין הבדל גדול בין ערבים לחרדים. במקום לדאוג לעשות את הדבר הנכון, יש להתנהג כמו ערבים. יופי של ערכים.
אדרבה23.05.22
21
התשובה ברורה כשזה הציבור החרדי בגץ מתערב משא"כ מגזר אחר וכך שמעתי בראיונות לתקשורת שהחכים אומרים במפורש ששאלו אותם למה הם לא התנהגו ככה.
ללא שם22.05.22
20
ראינו זאת במחדל בהילולה....היכן ראשי הציבור הדתי והחרדי?????..
נכון מאוד...אולם רק צד אחד ללמוד!!22.05.22
19
כל עוד יש שתיקה של ההנהגה החרדית לאלימות והפוגרומים האחרונים בשבת אין שום סיבה ערכית לאצביע להם
חצקל23.05.22
18
לישי, אתה צעיר אז אתה לא כל כך זוכר. כשחברי הכנסת החרדים ניסו לכפות על שמיר את תיקון חוק השבות הוא עשה לזה סוף, השליך אותם לאופוזיציה והלך לממשלת אחדות עם העבודה, עם רוטציה. ככה שצריך לדעת שלא כל דבר אפשר לקבל מכל אחד, ויש כאלו שיש להם גבולות.
לא כל כך צעיר22.05.22
17
אתם לא משרתים ולא עובדים ומקבלים. על מה אתה מתלונן ???
משה22.05.22
מוסא אבו מרזוק בוא תסביר לי מה הערבים תורמים??????????????????
יאיר23.05.22
לחרדים יש אלפי מתנדבים עד גיל 60 אתם בקושי צבא 3 שנים וגם זה בקושי. עזר מציון יד שרה ידידים חסדי נעמי... מי עומד אחרי זה הא? מוסא משה שהכסף של לפיד ובנט אתה הבוט שלהם הצייצן בשכר שלהם כספם יהיה לסיגים בידך. הי מה זה סיגים הא?
משה אמיתי23.05.22
הערבים שוחטים ילדיך אתה נענה להם? אתה חלאה. ראה מה זה להתנתק מהתורה אתה נהפך למפלצת מוכר אמא שלך ומחייך
חרדי >v בעיניך23.05.22
החרדים לומדים תורה וזה יותר חשוב מהצבא וחוץ מזה גם החרדים משלמים מיסים עקיפים כי מיסים ישירים 10% מהציבור משלם90% מהמיסים אז רוב הציבור לא משלם מס הכנסה ובשאר המיסים כולם משלמים אותו דבר אה...וגם אצל החרדים אין הרבה משפחות חד הוריות כמו אצל החילונים ששם זה 50% ומשפחה חד הורית מתוקצבת ב 1000 ש"ח ליל
דוד גבאי23.05.22
16
ישי ,מוזר שאתה כותב את זה, כי הח"כים החרדים עושים קריירה על היותם המרכיב החיוני בקואליציית הליכוד, וכך הם עושקים את הקופה הציבורית
ישראל .פ. דתי לאומי מבאר יעקב22.05.22
15
ידידינו ישי , כמה אתה צודק אבל לצערנו לא גפני ושותפיו העסקנים ידאגו למשהו שאין להם בזה איזה טובת נאה אפי' כבוד גם טוב להם לא סומך עליהם בכלום כל רגע כל יום מתקשרים עליהם פוגשים אותם החברים מרנן ורבנן והם דואגים רק להם וד"ל.
שאפו לישי23.05.22
14
אין סיכוי שהם יהיו זועבי הם פחדנים את דרעי וגפני תופסים בגרון וגם ת ליצמן הם מפחדים מהצל של עצמם מי ששלושים שנה לא עשה דבר אל תצפו ממנושכעת יעשה
רק בן גביר23.05.22
13
אחרי שבנט זכה בזועבי, מאס בדרעי וגפני. זמנם עבר, שילכו לבית אבות.
נביא אמת22.05.22
רק שוטים נביאים. אתה תלך לגיהינם לצמיתות
פפפווועעע23.05.22
גולם! גם הערבים לא משרתים ומקבלים!!! יותר מזה הם גם מזיקים למדינה הזו...
?23.05.22
12
רואים שאתה טיפש, הרי הם יכולים לעשות זאת גם היום. להגיד אנו מחליפים הערבים תנו לנו,אלא הלאמנות חזקה מהצרכים
יוני22.05.22
11
או שאתה טיפש או שאתה תמים, דגל וש"ס מאז ומעולם ידוע כי לא יכפת להם מאף אחד אלא רק מאנשי שלומם והעסקנים,הם סידורי עבודה למשפחה שלהם בלבד מנצלים שבוחריהם חסרי השכלה ותמימים איך אמר לי אחד מהם אני נהנה מהבוחרים המטומטמים שלנו מידי פעם אנו זורקים להם עצם קטן והם חושבים שנתנו להם הרים וגבעות,אני נוסע בגי
יוני23.05.22
10
צודקים!
דוד כהן22.05.22
9
אוי זה פשוט עצוב ,אין אידיאלים ביחס לכלל ישראל אין קצת הבנה מה החשיבות של עם יהודי ששולט במדינתו. אני לא מסכים עם שום מילה שלך. בשונה מאויבנו הערבים אנחנו לא מחפשים רק כסף רק "לדאוג לציבור שלנו" אלא לדאוג לכלל היהודין בעם ישראל ואם לדאוג ליהודים בעם ישראל זה אומר לא לסחוט כסף מטורף בלי שום סיבה הנרא
מ.פ22.05.22
מה אמאייטים
ימפגר זה בישביל שס ליקוד מימונה זה לו סת23.05.22
8
דייייי
ללא שם22.05.22
7
אריה דרעי יכול לומר לביבי או שתעלה את קצבת הנכים לגובה שכר המינימום וכן תוכפל קצבת האברכים ואם לא אין לך ממשלה???? ברור שהוא יכול...למה הוא לא עושה זאת???? כי זה לא מעניין את הסבתא שלו....לכן לא אצביע ש"ס אלא בן גביר.
מאוכזב26.05.22
6
יהודי הוא לא ערבי
יצחק22.05.22
5
אמת !!!!!אבל אנחנו עדיין לא בביאת משיח
חיים22.05.22
4
מה יעזרו מיליונים לעיריות החרדיות? את המיליונים שיש מחלקים למקורבים, לעסקנים בצורה שאינה שקופה. למה שיביאו להם עוד מאותו הדבר?
אנוני23.05.22
3
נחכה ונראה נקוה שגם הליכוד ילמד איך דורסים את האופוזיציה בלי שום התחשבות, אבל אז הבגץ יתערב
צבי22.05.22
2
ישי, ההשוואה מנותקת מהמציאות, צריך להזכיר לך את העליהום וההסתה התקשורתית על כל מהלך שהנציגים החרדים מנסים לעשות? איך בכלל ניתן להשוות לחיבוק התקשורתי בו זוכה הממשלה העכשווית???
יריק22.05.22
1
הבעיה היחידה זה התקשורת הצבועה.. מה שהערבים קיבלו החרדים היו חולמים על זה.. הכבישים של בני ברק משוועים לשיפוץ אפילו אם יש כסף לעיריה היא לא מוציאה על זה.
ך22.05.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24