כיכר השבת

"רוצחים נפשות"

מאות בנות ספרדיות ללא סמינרים; "שיטת המכסות קרסה"

ההתעללות בנשמות שבה ביג טיים לבירה: לאחר שנים של שקט יחסי, השנה, הכל התפוצץ שוב, ויש יותר מ-600 בנות שטרם שובצו, בעוד יתר הבנות כבר החלו ב'גיבוש' • "גזענות טהורה ורעה" (חרדי)

265
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז בסיון | 15.06.22
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

טירוף בירושלים: מאות בנות, רובן בנות הציבור החרדי ספרדי, טרם שובצו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, כל הפרטים בפרסום ראשון ב'כיכר השבת'.

לאחר מספר שנים של שקט יחסי בגזרת השיבוצים לסמינרים בירושלים, השנה, המצוקה שוב חזרה. כ-600 בנות ממתינות זה מספר חודשים לשיבוץ לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, וזאת, בזמן שחברותיהן לכיתה בבית הספר היסודי כבר החלו בשלב ה'גיבוש' לקראת שנת הלימודים.

בכירים בעיריית ירושלים טוענים, כי אחת הסיבות למצוקה הגדולה השנה היא החלטה של מספר מנהלי סמינרים לסגור כיתות שנפתחו בשנה שעברה וכך נוצר מצב שמאות בנות 'איכותיות' לא התקבלו לסמינרים.

"אין הגדרה אחרת מלבד גזענות"

"בנוסף לכך", טוען גורם בכיר בעיריית ירושלים - המעורב בפרטים: "מדי שנה ניתן לראות את הגידול באחוז הבנות הספרדיות שעולות לסמינרים, יותר ויותר בנות ספרדיות ממשפחות טובות, שאין כל סיבה שלא יתקבלו לסמינר איכותי". לדבריו: "מנהלי הסמינרים חוששים לאבד את האחוז של הבנות האשכנזיות בסמינר, מה שנקרא 'מכסות', ולכן סוגרים כיתות ומסרבים לקבל עוד בנות כדי לשמור על 'המותג' שלהם, זאת גזענות, אין הגדרה אחרת".

גורם רשמי בעיריית ירושלים אישר את הפרטים, שאכן הסיבה המרכזית לסגירת הכיתות היא החשש מאיבוד 'הרוב האשכנזי' בסמינרים, בזמן שיש גידול במספר הבנות הספרדיות שעולות לסמינרים.

בכיר נוסף בעירייה הסביר: "אין ברירה, חייבים להקים סמינר ספרדי איכותי אליו גם נציגי ש"ס ישלחו את בנותיהן. אחרת, המצוקה רק תלך ותגדל. הפתרון הנוסף הוא 'רישום אזורי', חוק שש"ס התחייבה לו אבל בפועל לא קרה והתוצאה כעת מתפוצצת לכולם מול העיניים".

יש גם בנות אשכנזיות

מנגד, ל'כיכר השבת' נודע, כי השנה יש הרבה בנות אשכנזיות, שחטאן היחיד שהגיעו ממשפחות קצת מודרניות, שגם לא מצליחות להתקבל לסמינרים, שבעבר קיבלו את אחיותיהן ללא כל בעיה, "הם מרגישים שמותר להם הכל, הם לא סופרים אף אחד, לא את הרבנים ולא את העירייה, כנראה השנה יש ביקוש יותר גדול ולכן הם עושים סינון איך שבא להם. יש פה בנות שמחכות חודשים לתשובה ולאף אחד זה לא ממש מזיז".

ומה חושב על כך ראש העיר?

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר, משה ליאון, נפגש לאחרונה עם מספר מנהלי סמינרים בניסיון לסיים את המשבר בתקווה שבימים הקרובים תושג פריצת דרך. במקביל, מקיים ליאון ישיבות שבועיות בכדי לעקוב אחר המצוקה.

גורם שהשתתף בישיבה אמר ל'כיכר השבת' כי במהלך הישיבה אמר ראש העיר כי לא אחסוך בתקציבים, נעשה הכל כדי לפתור את הבעיה.

"תבינו", אומר גורם חינוכי העוסק בשיבוץ הבנות: "יש פה מאות בנות טובות, אין מחלוקת שלא מדובר ב'משפחות בעייתיות', מדובר בבנות הכי טובות שכל חטאן הוא שהן ספרדיות, זהו. אותן בנות יושבות בבית, רואות את החברות שלהן כבר מתחילות 'גיבוש' לשנה הבאה, והן ממתינות לתשובה, זאת התעללות שמקורה בגזענות, לרצוח נשמה".

לדבריו: "ש"ס מחזיקה בתיק החינוך בעירייה, זה הזמן שלה לצאת לקרב למען הבנות הללו, בדיוק לזה הוקמה ש"ס. הייתה טעות גדולה לפצל את התיק בין ש"ס ל'דגל', המלחמה הרבה יותר קשה, אין לספרדים יותר מידי במה לאיים ומי שמשלמות את המחיר אלו הבנות המסכנות".

תוכן שאסור לפספס
265 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
148
לא הבנתי למה ספרדיות מתעקשות ללכת ללמוד בבית ספר אשכנזי? מה אתן צריכות את הטובות שלהם?, יש מלא סמינרים ספרדים מעולים (מנסיון...) כשאני הייתי בכיתה ח' אפילו לא טרחתי לנסות, לא כי אני נגד אשכנזים, הם אחלה אנשים, אלא כי אני ספרדייה, והמקום שלי זה בסמינר ספרדי כי תחשבו על זה הכל שם בנוסח אשכנזי, התפילות
יעלוש16.06.22
147
שטויות,מה יש סמינר אשכנזיות?כלום שום דבר רק רכלניות ולבושות פאות.
ראובן הגדול16.06.22
146
העסקנים והרבנים שולחים לאשכנזים. אז למה שהאנשים ה''פשוטים'' ישלחו?! זה נהיה כאילו סמינר ספרדי למקולקלות או לאלה שמסכנות ואין ברירה
הבעייה העיקרית שהספרדים לא מאמינים בעצמם15.06.22

הצגת כל התגובות

145
שיתבישו להם
עוגיה15.06.22
144
תשנו את שם המשפחה לשם אשכנזי טהור ותראו נפלאות מנסיון:)
פורטונה קובלסקי15.06.22
מה אתם מתחנפים לאשכנזים יא ספרדים מוכים
רבקה16.06.22
143
ככל הנראה הגזירות של ליברמן הגיעו מן השמיים כתוצאה מ"אהבת חינם" שיש בעם ישראל ובמיוחד במגזר החרדי
ליאת15.06.22
142
העיקר שאנו אפוזציה נלחמת. אפשר לטפל בזה ב5 דק'. תתקשר לבנט, תציע לו שתתמוך בהסדר ליו''ש, ותציל את ממשלתו לחודש, תמורת חוק שכל הסמינרים יהיו על בסיס איזורי. זה הזמן להיות שתדלן יהודי.
כוללניק15.06.22
הצחקת את דרעי, הילדים שלו מסודרים בישיבות אשכנזיות פלוס משרות בכירות בשירות המדינה. הבנות של העמך יכולות להיפלט לרחוב מבחינתו
רון15.06.22
141
בקום המדינה, רבים מהאשכנזים פחדו מהספרדים, חלקם מגזענות טהורה, וחלקם מפחד מתרבות שאינה מוכרת. ואכן יש בקרב עדות המזרח בנות שהן "פרחות" ממש, וגם ספרדיות בנות תורה מתרחקות מהן. ולכן - כמסנן מקדמי החליטו להערים קשיים רבים על בני ובנות עדות המזרח. ניחא. דא עקא - שלדאבוננו ה"פרחיות" מצאה חן בעיני ה"מוד
נטלי15.06.22
לבנות האשכנזיות יש יותר כבוד עצמי וזה זכות הן לא יתבזוברחוב והן יכולות להיות בנות זורמות ולא חנונות
בני ברק15.06.22
לכי מטומטמת ישראל הראשונה אליטה לבנה לכו את ובנט וכל הממשלה הלבנה המסריחה הזאת. וזה לא אומר שכל הלבנים רעים וכל המזרחיים טובים את פשוט עושה הכללה מסריחה מהשורש
אפרת16.06.22
אני מכירה קצת יותר טוב ממל בחורות ספרדיות עם עודף כבוד עצמי. מספיק לדבר בגזענות. זה לא מכבד אותך.
לבני ברק16.06.22
140
לאחי הספרדים ראשית המצב לא ישתנה וגם אם יבלבלו לכם תשכל כך זה ימשיך לצערנו, לבי לבי על מנהלות הבתי ספר שדואגות להעביר לסמינרים עדכון מי הספרדיה הגאונית חוטפים אותה ומה שנשאר שהספרדיות הממוצעות ומטה המנהלת מחייכת להורים ואומרת אני איתכם אבל מה נעשה אומרת לכם בפנים ילדה ספרדיה זה תשובות ברגע האחרון...
יאיר15.06.22
139
הטעות הכי גדולה של ש"ס זה שהם נלחמים בשביל בנות ספרדיות שייכנסו לסמינרים אשכנזים, במקום שיגידו אנחנו לא עוזרים לאף ספרדייה להיכנס למקום אשכנזי, שספרדייה שרוצה עזרה תקבל עזרה רק לסמינר ספרדי. מי שרוצה להתחנך אצל האשכנזים שיילך לבקשה מהם את העזרה.
משה15.06.22
המעשה החמר של ש"ס זה להעמיק את האפליה של הסמינרים כדי שיהיה להם בייס לבחירות.
לא נכון!!!!!!15.06.22
אהבתי.
אילה15.06.22
לא אהבתי בכלל אתם מתנהגים כאילו הספרדיות זה ערביות ולא אחיות שלכם
אפרת15.06.22
ההצעה שלך היא יפה בתנאי שראשי ש"ס ישלחו את הבנות שלהן לסמינר ספרדי הם לא יכולים להגיד כך להמון העם, בשעה שהם מסדרים את בנותיהן בסמינרי שמנת
מכיר15.06.22
138
תאוריית ישראל השניה חיה בועטת ונושמת מי שמבין ויודע לראות מהלכים התופעה היתה ותהיה באופן מקביל אצלינו במגזר, בלי סיפורים וטיוח עובדות, הבעיה הגדולה היא, כמו שהימין לא מצליח לראות ולהשכיל מה כוחו, כך גם הנציגים הספרדים ( בד"כ - ש"ס) לא מצליחים להשכיל שכוחם רב והציבור איכותי מאוד, תפקידם הוא להוקיע את
אחד שיודע 15.06.22
137
צריך לסגור לכם את הכל. גם בישיבות התחלתם לרמות: לקבל בחורים ואז להגיד תתרמו כסף, בזה זה מותנה. מושחתים נמאסתם!
אביגדור ליברמן15.06.22
136
הגיע הזמן לעשות שינוי מהותי , ושהספרדים יתחילו לדאוג לעצמם, וישלחו את הבנות לבתי ספר וסמינרים ספרדים , זה יגרום שיהיה להם עוד עבודה בהוראה לבוגרות הסמינר, וכך הכלכלה שלהם תהיה יותר טובה. תתעוררו !! כרגע המצב שגם לעבודה קשה להם להתקבל , כי בית יעקב מקבלים מורות אשכנזיות!!!! והכל על חשבון הבנות הספרדי
ללי15.06.22
135
יש לי רעיון פצצה !!! ואל תשללו על הסף, כי זה רעיון גדול. ברגע שגדולי הדור הספרדים יכריזו על פתיחת תיכונים לבני תורה, שבהם הכל יתנהל על טהרת הקודש, אבל... עם בגרות מלאה, פתיחה מלאה של אקדמיה ותואר ראשון, והכל בפיקוח רוחני מלא! או אז... יתקבלו מלא תקציבים לסמינרים הללו, ואז, תהיה נהירה עצומה של כולם
דוד15.06.22
צודק מאד לגבי הבנות פחות לגבי הבנים
אפרת15.06.22
צודקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק במאה אחוזזז שלך את הרעיון שלך לגורמים יותר רלוונטים מהאתר פהה פליזזזזזז אתה צודק באמה אחוזזז
נוגה15.06.22
קשקוש שום אשכנזיה לא תגיע חותמת
בומבה15.06.22
134
הסמינר הכי מושחת ומלא חולות נפש זה סמינר מאיר תתרחקו ממנו י שם בנות סוטות ומסוכנות
ללא שם16.06.22
133
שלחתי את הבת שלי לסמינר ספרדי מעולה, לא מתחרט לרגע! רמה לימודית מעולה, עם בנות משלנו, חזקות וחמות בלי גושי קרח על הפנים. ממש מעורר רחמים כל המרדף להיות מי שאתה לא. הבעיה, שמאז נפטר מרן הרב עובדיה זצ"ל, אין לנו מנהיג.
דוד16.06.22
132
מה עם סמינר גור לא רוצה אותם?
...............16.06.22
131
איזה בושה וחרפה גועל נפש איך אנשים יכולים להתנהג ככה לבני עדות המזרח שאין עליהם בעולם איך????
שרה מחולון15.06.22
130
זה ממש נכון! חוץ מגזענות ורע לב אין שם כלום! מי החליט שהם יותר טובים???
ספרדי15.06.22
129
אנשים יקרים! אני תלמידה המסימת כיתה ח ומצאת בשטח ראשית הכותרות מאד נחמדות אבל אנשים עושים לעצמם בעיות יש כמה פרמטרים ידועים! שכל בת ספרדיה שרוצה להתקבל לטשכנזי צריכה ואם לא מה לעשות 1. בית טוב2. רמה לימודית מי שלא מה לעשות אפשר להגיד פר אפשר להגיד לא פר כללי המשחק ידועים מראש אז חבל הורים שאתם לא מו
תלמידה15.06.22
השאלה איך מגדירים בית טוב ..... בית משתכנז?
מוישה הלל15.06.22
בית טוב - מתאים לסמינר ובא נאמר ששום סמינר לא רוצה בנות שכותבות תגובוץת
חי16.06.22
כתבה יפה ונכונה יש גם לי הערה שחחבל שלא כל הספרדים שולחים לסמינרים ספרדים אם כולם הו שולחים הסמינרים הספרדים היו מצוינים חבל שאתם הספרדים בתור מגזר תוקעים לעצמכם מוטות בגלגלים
הי15.06.22
תקשיבי אני גרה בחיפה ושם אין שום סמינר ספרדי. רק ברכסים והוא לא משהו בכלל. חוצמזה לא לגיטמי בעליל ליסוע מחיפה לרכסים כל יום לכן לרוב לא פתרון להגיד אז לכו לסמינרים ספרדיים. יש מקומות שאין בהם ברירה אצלנו יש רק סמינרים אשכנזיים וגם אצלנו יש גזענות מגעילה מסמינר אחד. ברוך ה' שנפתח אצלנו סמינר חדש (אשכ
גילי15.06.22
סליחה אני גם מסיימת עכשיו ח ואני ספרדיה שעוד לא מקובלת אני באה מבית טוב בה ויש לי רמה לימודית די טובה ואים כול זה אני לא מקובלת זה פשוט אגואיסתיות של כל רשמות הסמינרים המישתכנזות שלא יכולות לחשוב קצת על הצד השני שרואה את כל שאר הכיתה כבר מילפני חודש וחצי מתחילות לעשות מפגשים עם הכיתה לעתיד ואותך מנפ
!!15.06.22
באנה אם חברות שלך את צועקת רק ספרדים ואז מתחננת להיכנסלאשכנזי אבל אני ממש מקווה בשבילך שתתקבלי
חי16.06.22
128
לכו לעזאזל אשכנזים מגעילים
יניב15.06.22
הי הי! כאן אתה הופך את היוצרות ונהייה גזען נגד אשכנזים...
אחד15.06.22
לכן לא מקבלים אותכם
קיווע16.06.22
127
עד עכשיו . כוולם מגיבים בצורה חולנית. סמינר מתוקצב אסור שהייה אשכנזי או ספרדי בכל המובנים . הנהלה וצוות מורות . ותלמידות.... באף מקום בעולם אין את החולי הזה . והכל באצטלא של תורה.. סמינר ספרדי או אשכנזי צריך להיות פרטי לחלוטין .
פרענק15.06.22
126
לאו דווקא ספרדים גם אשכנזיות מבתים טובים שלא עומדים במכסות לא התקבלו. בתוכם בחורה מצויינת ממשפחתי.
Menachem15.06.22
125
מה עושים דרעי וש״ס? עסוקים בהתחנפות לביבי
עובדיה15.06.22
ויותר עסוקים בלתקוע את הסוף לאפליה הזאת, כי הם זבל.
גם נכון15.06.22
124
למה באמת הסמינרים הספרדיים לא מקבלים את הבנות הללו? ולמה הם לא מקבלים אשכנזיות? זה אותה גזענות . למה לכם מותר ולנו אסור? כמה אשכנזיות לומדות בסמינרים ספרדיים כמו גברא פדידה ואמסלם?
אשכנזי מבןלבל15.06.22
אתה באמת מבולבל
אפרת15.06.22
איזה שטויות אתה מדבר
פיקח15.06.22
123
גזענות זה דבר רע אבל לא לקבל כי המשפחה קצת מודרנית? מי אתה שתקבע מה זה קצת.? אם זה לא מתאים לסמינר אז לא קשור להגיד שזה חטא או לא חטא פשוט לא מתאים
אפרת15.06.22
122
שס אחראית לכל הבלאגן דרעי שמח שיש אפליה ויוצר אותה בעצמו!!!!! אחרת לא היה נותן לזה לקרות הכתובת היתה רשומה על הקיר, בושה בושה בושה! שס תוקעת סכינים לבוחרים שלה
מאוכזבים15.06.22
צריך לדאוג לספרדים, לאפליות . חלאס נמאס מכל העסקנים
נכון , אחר כך איך יביא מנדטים15.06.22
התגובה הכי אמיתית
צודק 1000%15.06.22
האפליה היא משאת נפשו של דרעי
עובדיה15.06.22
סופסוף אנשים מתחילים להבין מה שהרב עובדיה אמר לפני הרבה שנים אחרי שהרב יצחק הצליח להראות לו עיתון עם הסיבובים של דרעי עליו - הוא אמר שדרעי הוא נוכל ורמאי ושקרן ולא זוכרת מה עוד. העסקנים של שס הם מהאנשים היותר מושחתים שהמדינה הזאת ראתה הם הרחיקו את הרב יעקב יוסף זצ"ל מאבא שלו רק כדי שלא ישכנע אותו נג
אפרת15.06.22
חבל שלא עדכנת איפה למדו הבנות של דרעי וכל צמרת שס
חרדי פגוע15.06.22
121
אין על הסמינרים הספרדיים שלנו , אל תחכו לסוף בכדי להתחנן על נפשיכם לכו מלכתחילה עם ראש מורם , בלי טובות של ש"ס , מי שמחזיק את הסמינרים האשכנזים זה הספרדים הטובים שלנו. כלנו יודעים שאשכנזי נופך הוא כופר ולספרדי תמיד ישאר הניצוץ די לחשוב שהם יותר טובים מאיתנו , ברוך השם שבעולם הישיבות עקפנו אותם , בוא
חחח15.06.22
120
מיון בני אדם עשה ימח שמו! כל אחד שעושה הולך בדרכיו!!
שי15.06.22
119
...מי שמחניף לליטאים הגזענים האכזריים והמתנשאים..מגיע לו..אין לי רחמנות על בנות מטומטמות כאלה..יש להן מסורת ומנהגים של דורות..מה להן ולבעלי בלון נפוח בלי מידות ובלי תורה...רק דעס תיירה ושאר המצאות..להצדיק את הרישעות והשפיכות דמים שלהם..
ללא שם15.06.22
אהבת ישראל נוטפת ממש נוטפת ממך. בדבר אחד יש לנו הסכמה, אין לבנות ספרדיות מה לחפש בסמינר אשכנזי. עם המסורת המפוארת שלכם, תפתחו סמינרים מפוארים.
SJ15.06.22
איכס גזען
חי15.06.22
ש"ס מפלגה של עבריינים.
רות15.06.22
נכון
אפרת15.06.22
118
משנה הבאה "חינוך ממלכתי חרדי" 5 יחידות מתמתיקה 5 יחידות אנגלית 5 יחידות תנך 5 יחידות ביולוגיה 5 יחידות פיזיקה
אומרים די 15.06.22
5 יחידות עברית שכחת.... ואגב מתמתיקה כותבים: מתמטיקה...
גילי16.06.22
117
ש"ס חחחחחחחחחחחחחח הבדיחה הכי טובה . הם חיים מזה בסוף הם מסדרים משהו ויוצאים גדולים נראה לכם שהם יתערבו אני לא בוחר ש"ס יותר
יהושע15.06.22
יעקב מרגי נלחם בזה ואריה דרעי מנע מלעשות לזה סוף.
צודק.15.06.22
חילוני מטופש תקבל את לפיד או ליברמן הם וודאי יעזרו לך
ת15.06.22
לא חילוני ולא מטופש הרב עובדיה אמר אותו דבר על דרעי המושחת שהרחיק ממנו את הבן שלו וגרם לחילול ה'. שס מפלגה של אנשים רעיםםםם
אפרת15.06.22
116
כל שנה אותו הדבר. הזוי כמה מסקנות:1. תפתחו עוד סמינרים -חסר מקומות לכל הבנות באופן כללי בלי קשר לספרדי אשכנזי. בגלל מצוקת המקום מנהלי הסמינרים מרשים לעצמם לעשות סלקציות הזויות על בסיס עדתי או כאילו דתי. 2.צאו מהסרט של אשכנזי וספרדי. יש בכל זרם אנשים טובים יותר וטובים פחות, צדיקים יותר ופחות, זה לא מ
חסוי17.06.22
115
גם בנות ממשפחות מודרניות מתקבלות-זה הכל עניין של אנטרסים ו"קשורים" אני לא מקנאה ב"מקקיות" ובמנהלי סמינרים האלה, כי יום יבוא והם יתנו על זה את הדין! איפה אהבת ישראל שלכם???!!!
מסמינר מאיר ק"ס16.06.22
114
לא נמאס לכם??? כל שנה אותה כותרת ואותה התבכיינות תקלטו שאין סיכוי לשנות את המצב- הסמינרים הליטאיים הגדולים( חדש ישן וכו) כבר מלאים עד אפס מקום מבנות ליטאיות אין מקום לספרדיות עם כל הצער והכאב די עם ההזדנבות האומללה הזאת
ללא שם16.06.22
תתבייש לך יא גזען אנחנו ב2022 ולא בשנות השמונים!!
ללא שם16.06.22
"אין מקום לספרדיות" זאת גזענות לשמה ולא התבכיינות
פלוני16.06.22
113
כואב הלב שאין ביסודי או בסמנרים שיעור על "אהבת ישראל" גם את החילוני החייל השוטר וכוווווולםם לללא יוצא מין הכלל כואב לי הלב לראות את זה ולחוות את זה כמישי שגדלה בציבור החרדי אבל יש לי בלב אהבה גדולה לעם הקדוש הזה ולא משנה מה מצבו הרוחני כי זה לא עניני הדבר היחיד שאני יכולה לעשות למען עמ"י הטועים זה ל
עם אחד= לב אחד15.06.22
112
מי אתם מנהלי הסימנרים ? אפשר לקבל שקיפות של המשכורות שלכם? מי יכול לבדוק באתר של העמותות כמה אתם מרוויחים וכמה מאנשי הצוות בסמינר הם משפוחה שלכם? תודה רבה לכם , בפעם הבאה לא נצביע לא שס ולא ג . בזכותכם!!
אמא 15.06.22
111
גם לא נתנים מענה וגם מתנגדים לחינוך הממלכתי חרדי שיכול לתת מענה. מצידם שהבנות יסבלו, העיקר לשמור על האידיאולוגיה של המפלגה.
רפאל15.06.22
110
בתור מצביע שס אני מזועזע שהעסקנים של שס לא הופכים עולמות בשביל לפתוח סמינרים ספרדים איכותיים מבחינתי שיעשו מציינ'ג איפה הכבוד העצמי שלכם
דוד15.06.22
109
תפסיקו להשען על האשכנזים הגזענים. בנות ספרדיות טובות לסמינר ספרדי טוב.
תקימו סמינרים ספרדיים15.06.22
108
אני קורא את התגובות ונדהם כל שנה מחדש יש את הכתבה הזו וכל שנה התגובות חוזרות על עצמם ולגופו של ענין למה שלא יפתחו כבר בתי ספר יסודיים לעדות המזרח עם רשת אל המעיין של שס וכמו שלחסידים יש בתי ספר משלהם לא בית יעקב ואחר כך סמינר שלהם וישיבות שלהם גם לספרים יהיה כך וספרדי שישלח לאשכנזי יקרא משתכנז כמו
מאיר15.06.22
107
הסימנרים אינם כור היתוך , כל בת תישאר עם המנטליות שלה .
ללא שם15.06.22
106
שבנות ספרדית יפסיקו ליתחנף לאשכנזים עם לא מבינים את זה
מנדי 15.06.22
105
נא לפתח סמינר ספרדי מעולה לכל הבנות הנל ,סמינר ברמה כזו שכולן תלכנה אליו בגאווה,עסקנים! עשו בחכמה וקחו את כל המשאבים והתקציבים לשם!!
שרי15.06.22
104
מכיר מקרוב בת איכותית (אשכנזיה) ש6 אחיותיה למדו באחד הסמינרים הנחשבים בירושלים, משפחה איכותית וישיבתית, האבא אברך חשוב, והאמא מורה והסמינר טוען שאין לו מחוייבות לקבלה, כי אחותה האחרונה שמעליה, סיימה שנה שעברה את הסמינר, והתרוץ ההזוי שלהם לנמק את אי הקבלה למרות שמדובר בבת מצויינת ומשפחה מעולה, ואחיות
מיכאל15.06.22
103
די נמאס רוצחים כמה אסונות קורים בסמינרים והם לא מתעוררים
אשי15.06.22
102
יש מקום רב בסמינר של מורינו ראש הישיבה מגור למה לא לשלוח לשם
פנחס טאומן15.06.22
101
חייבים דחוף מפלגה חרדית חדשה...נמאס כבר מש"ס ויהדות התורה....כבר בא להקיא מהם...
מפלגה חרד' חדשה16.06.22
100
מספיק כבר עם המנטליות המזרחית של מסכנות שלא התקבלתן לאשכנזי!!!!!!!!!!!!! התי הספרדים מצוינים!!!!!!!!!!!!!!!!ו בת ספרדיה שמתחננת להתקבל למקום אשכנזי מבזה את עצמה וגם את הציבור הספרדי. לכו בראש מורם למוסדות שמתאימים לכם ואל תשקיעו מאמץ,זמן וכסף כדי להתקבל למוסד אשכנזי.
רוזנברג16.06.22
99
"חטאם היחיד שהגיעו ממשפחות קצת מודרניות" ממש מגחיך מי שספרדי זה לא בידים שלו וזה גזענות טהורה לא לקבל אותו. אבל מי שמרצון מקים משפחה קצת מודרנית מתבקש לשאת בתוצאות אחר כך...
איילת כהן15.06.22
98
שיקימו עוד בתי ספר תיכוניים, עם צוותות איכותיים ויכניסו את מי שלא התקבלה. מה חסר? בנינים... העיריה תתן,.. אלא, שכל אחת רוצה ללמוד בוולף או בישן או בחדש לזה אין פיתרון ולא יהיה פתרון
דובי15.06.22
97
זה הטעיית הציבור לכתוב ששס מחזיקה בתיק החינוך..הרי אגף לחינוך חרדי על יסודי(בפשטות סמינרים)מוחזק ביידי שמוליק גרינברג איש דגל התורה כך שחשס אין שום מיחה בעניין חוץ מהפטזות של אברהם בצלאל שמסדר את המקורבים לו
אבישי נקי15.06.22
96
יש כנופיית פשע ושמה שס !! הם ורק הפושעים האלה אשמים.. שס ברשןת דורעי התנגדו לרישום איזורי וכך ירו לעצמם ברגל .. תבחרו בן גביר ותבואו ללמוד באולפנות לפחות תצאו עם הכשרה מקצועית מכובדת .. די כבר להיות שבוי בידיים של עסקנים בזויים .
דודי15.06.22
לא בדיוק אבל בערך אהבתי את הדורעי
בים בם בום15.06.22
95
יש סמינר איכותי לבנות טובות מבתים טובים, בנות לאה שמו. בואו ותתרשמו.
בת מנחם.15.06.22
94
לעסקנים כנראה זה לא מעניין כי בעיה שכזו פוטרים תו״ל שנה שנתיים לא עשורים!!!!!! כמה קשה לפתוח מוסדות חדשות??? אין סוף למספר המורות החרדיות… הרי זאת משרה שלא מצריך השכלה רבה ולא מרימים גבה על חופשת לידה על שנה. אז יאללה במקום בניינים גבוהים בשכונות ללא מספיק תשתיות לקלוט מאות משפחות בכל בניין חדש,
שרה15.06.22
את העסקנים מעניין שלא יהיה פתרון. כך מאלצים אותנו, ההורים, לבוא ולהתחנן שיעשו להם "פרוטקציה" ויקבלו את בנותינו.
רפאל15.06.22
93
אין לך לוחמים ומהרסי הדת גדולים ממנהלי הסמינרים והישיבות הם יותר מסוכנים לדת ולציבור התורני מליברמן הנדל ולפיד גם יחד הגיע הזמן להלחם בלוחמים בשם ובתורתו
בו ישיבה15.06.22
92
מה אני רואה זה שהבני תורה הספרדים האמיתיים שולחים לספרדים טובים . והעסקנים אלו עם האיפונים שולחים לאשכנזים . לא מדבר כל בץסמינרים אלא בתי יעקב וישיבות סמינרים חסרים . כמו הרב זעפרני שיקימו ועוד. או הרב הלל שיפתח רק לספרדים
הירושלמי 15.06.22
צודק במאה אחוז.. יש סמינרים ספרדים טובים רק שאין מספיק וכל מי שמשתכנז שיהנה מהדרך
איציק15.06.22
91
שילכו לבתי ספר של חבד או לאולפנות עם לימודי בגרות ברמה גבוהה ויעזבו את הבתי ספר החרדיים האשכנזיים שבהם המנהלים מתייחסים למזרחיות כמו שהגרמנים התייחסו למנהלים לפני 80 שנה
א15.06.22
כןן לגמריי מה שהנאצים עשו להם... הם רוצים לעשות לנו... ממש ככה הזוייי גזענותתתתת לשמהההההה
אחת15.06.22
מסכימה עם כל מילה
אפרת15.06.22
90
יש פתרון והוא שרת החינוך שתטפל בהם. לא לתקצב אותם בכלל. ליברמן ודאי ישמח. ואז נראה אותם זוחלים על ארבע. ואגב, קצת חשבון נפש מאיפה כל האסונות .....
Aaa15.06.22
89
ואחרי זה שואלים למה שונאים את היהודים בעולם, שיש שנאה ביניהם בעצמם.
יוסי15.06.22
88
מעולם ש"ס לא פתרה את נושא הסמינרים , הכל מכור מראש, כולם רמאים ושקרנים , דואגים רק לבעלי יכולות כלכלית( מעטפות בלעז) שום מצוקה ושום ספרדיים , הכל ענין של מזל , ש"ס רק הורסת אל תפנו לאברהם בצלאל ולא לרחל משען הם הנוכלים הראשיים ( המכה שלהם קרובה לבוא ואין מחילה )
רחל אבאהשאול15.06.22
87
שקר וכזב בין הבנות חלק ניכר אינן ספרדיות
ירושלמי15.06.22
86
הרשמת במאיר והרשימות בוולף אנטישמיות
ללא שם24.06.22
85
כל עם ישראל אחים !!!!!!!!!!!!
יהודי16.06.22
84
עכשיו גולדקנוף ידאג להם
.16.06.22
83
לתגובה מס 83. תלמידה שכותבת תגובה כזאת מתוך יהירות ומחשבה עצמית שאני אני ואפסי עוד מעידה על החינוך הקולקל דספגה מילדותה. הרי מימין ימימה ידענו על ההתנהלות ההרסנית והפוגענית שנוהגים האשכנזים עכל השכבות ומה חבל שזה עוד מפעפע בקירבם. שואה אחת הספיקה ללמוד על הגרוע מכל ומי אם לא מנהלי ומורות ומורי הישי
המשקיפה15.06.22
82
בישיבת עטרת שלמה השנה מקבלים 10 ספרדים מתוך שיעור של 200 וגם חמש מתוך העשר זה שהמיליארד החלבי גמליאל קזרי מכניס והחמש הנותרים זה משפחות אליטיסטיות של המגזר ופצצות
ספרדי כאוב15.06.22
81
העסקונה החרדית זו כנופיית רמאים שקרנים שגורפים הון עתק ע"ג החלשים והמסכנים .. צאו כבר מהסרט הזה ,, לכו לאולפנות , תעברו עם בגרות 5 יח' ומשם לאקדמיה .. כל מהות העסקנים ש"ס ג' זה להיות תלותיים בהם וכך הם משחקים עם כולם שנה אחרי שנה .. מאז שאני זוכרת את עצמי המפלגות האלה רק דאגו למקורבים , ואת הלא
חני15.06.22
זה שאת בחרת בדרך חילונית ולא לפי ההלכה אל תיתני הצעות לאנשים שהולכים בדרך הישרה
רבקה16.06.22
תחשבי אבל על הבנות שלא רוצות להיפרד מבנות הכיתה המוכרות והחברות מהיסודי
...15.06.22
לידע כללי בסמינר עושים בגרויות 5 יחידות
אני16.06.22
ממש לא אז את לא בסמינר באמת שמרן כמו שאנחנו רוצים
בני ברק16.06.22
יכול להיות שאתן דתיות, אבל לא חרדיות. רואים זאת בברור מהדרך שבחרת. אולפנה, אקדמיה. אנחנו בנות חרדיות ורוצות להישאר כך. אולפנה ואקדמיה אינן ברשימה שלנו. זה שיש בעיות, אף אחד לא הבטיח לנו גן של שושנים. ויש ניסיונות ובעז"ה נעמוד בהן. ח"ו לא נסור מדרך ישראל סבא.
שולה ואסתר16.06.22
אני מהנקודה בתגובה הקודמת- שכחתי להוסיף משהו- למרות שאני מסכימה איתך בקשר לעסקונה החרדית...
.15.06.22
אתם חרדים?
משה16.06.22
מלעשות שיש בנות שרוצות להישאר חרדיות
ישראליעה15.06.22
ואיך יצאתן היום? בדיוק כמו בנות שלמדו בסמינר בית יעקב? או...
.15.06.22
צועקים, צועקים, אבל ממשיכים להצביע להם.
רפאל15.06.22
תקימו אולפנות חרדיות ומהרררר
רולי15.06.22
80
שיתחילו פתוח עוד סמינרים ספרדים . לא מבין למה בכלל להזדנב כל שנה אותו סיפור. כמו שעולם הישיבות הספרדי פרח גם הסמינרים יכולים עם קצת עבודה מאומצת
אהרון15.06.22
אני חושב אתה אני חושב שאתה מדומיין
ריאלי15.06.22
79
למה לא מקימים עוד סימנרים????
אורי15.06.22
78
סלקציה על חשבון הממשלה !!!!!!! תפסיקו לממן את האכזריות הזאת מי שממין שישלם את זה מכיסו הפרטי.
התעללות בכיסוי משלם המיסים15.06.22
77
כל אותם לטאים גזענים שמיתמרים להיות "יראי שמים" לא שוים כלום בעיני הבורא! , איך בנאדם שכביכול מאמין בבורא עולם ובתורה יכול לדחות ולשנוא את אחיו רק בגלל מוצאו וצבע עורו??. אחר כך מתפלאים למה סובלים מרדיפה של הציבור החרדי ועולם התורה לדעתי זאת מידה כנגד מידה, ואין לדעת אם השואה בארופה שנבעה מגזענות
דוד15.06.22
צודק
משה15.06.22
מסכים בהחלט . יש שנאה לציבור הספרדי מצד מנהלים . משיח עכשיו
אחד שכואב 15.06.22
השואה הייתה לפני, להזכירך.
אילה15.06.22
76
כבר דובר רבות והרבה שנים שראשי ש"ס מונעים כל פתרון של הקמת סמינרים לספרדיות כדי לשמור על אש קטנה את נושא ה"גזענות" של האשכנזים ולהמשיך לדקלם על אפליה, קיפוח, גזענות, עליונות, הורים ספרדים מדוע תמתינו עוד בוש לפוליטיקאים שלכם תתארגנו ותפתחו עוד היום סמינרים לבנותיכם כמו שישנם היום ב"ה ישיבות מעולות
מנחם 15.06.22
75
זה לא רק ספרדיות כולם יודעים את זה מלא בנות לא מסודרות אשכנזיות הרוב כמובן פחות איכותיות ומתעקשות על סמינרים סגורים מידי בשבילם
דינה15.06.22
74
אויש נו. כל שנה אותה בעיה. אולי שמישהו יסביר למה ספרדיות צריכות ללמוד במוסדות אשכנזים? יועילו להיכנס למוסדות ספרדים ולפתוח סמינרים חדשים בהתאם לביקוש. בדיוק שבנות גור לא לומדות בבית מלכה של בעלזא, כך שספרדיות ילמדו במוסדות של ספרדים. בשביל מה כל הבלגן הזה?
משעון15.06.22
מדובר על בנות ש"באמצע" הם לא בדיוק ספרדיות, אבל ממוצא ספרדי, כך שלא מתאימות לסגנון חיים ספרדי מקורי, כנלע"ד
כ15.06.22
אנחנו משפחה מעורבת בלי מנטליות.התחנכתי בסגנון אשכנזי. אנחנו משפחה מוכרת. הבת שלי צדיקה חכמה ויראת שמים. כשלא קיבלו אותה הודו בפנינו שהסיבה היא שם המשפחה הספרדי מאוד שלא נאה להם
מורה15.06.22
73
בושה וחרפה! אני גדלתי במוסדות כאלו, למרות שקיבלו אותי ללא בעיות לא יכולה לראות את הצביעות. הוצאתי את הגדולה ממוסד כזה, לאחר מספר שנים (בגיל הגן) והעברתי לחבד. אהבת ישראל וחינוך אמיתי למידות טובות!
מיכל15.06.22
72
נמאס מהכותרות הממוחזרות כל שנה תתחילו לעשות משהו במקום להתבכיין
בלה בלה בלה15.06.22
71
ש"ס שנים יושבת על הברזים של המדינה, לא דאגו לבנות הספרדיות? ומאיפה תחושת הנחיתות הקשה הזאת אצל הבנות הספרדיות? מה הקטע להתבזות ולזחול על ארבע כדי להתקבל במוסדות גזעניים שימררו לך את החיים וישפילו אותך בלי סוף? עלאק "להחזיר עטרה ליושרה", הצבור הספרדי נהיה מוכה יותר נחות יותר ועלוב יותר. לפסיכולוגים
לא מובן15.06.22
את אחותי שס סידרה מאוד יפה בסמינר מעולה, הם עושים עבודה מעולה אבל כעת תיק החינוך מחולק גם לדגל ולכן הם מוגבלים
נועה15.06.22
70
אין לי מילים אחרת מלומר חד משמעית. מטומטמות.וזו מילה עדינה .חלב לרדוף אחרי אשכנזים אין להם מה למכור הכול פוזות.תתחילו לדרוש סמינרים ואתם תעשו אותו טוב רק לספרדיות .אותו דבר בישיבות.
קובי15.06.22
כשיהיה לסמינרים ספרדיים רבע מתקציבים שיש לאשכנזים, תדבר!
נאוה15.06.22
רבי נחמן קורא לזה מדמה (דמיון) כאילו האשכנזים עשוים מזהב הם בשר ודם אותו דבר בדיוק
ירושלמי 15.06.22
צודק לחלוטיןןןןן הכללל שם יחצ בלבד אומרת כאחת שמכירה את שניהם
שרה15.06.22
בדיוק!! כל עוד הספרדים ימשיכו להתעקש לרדוף אחרי אשכנזים, האשכנזים ימשיכו לברוח מהם!
איש יהודי15.06.22
אתם מדברים כחה כי אתם לא נימצאים בעולם הזה..........
ללא שם15.06.22
אני בתור ספרדי מוכן לתרום אם אין תקציבין ומאמין שעוד עשרות אלפים ייתרמו
דוד15.06.22
למה כחה?
מגזר מאותגר15.06.22
69
אריה דרעי אשם הוא לא מוכן לחוקק את חוק רישום אזורי כי לא נעים לו ממשה גפני....אם היה חוק כזה אז הרישום יהיה אזורי וכל תלמידה שהיא באותו אזור חייבים לקבלה על אפם וחמתם.....רק פשוט אריה דרעי כנראה לא נעים לו ממשה גפני לכן החוק הזה לא עבר עד היום...למרות שש"ס קיימת כבר 200 שנה...צריך להעניש את ש"ס ולא
מתפכחים16.06.22
68
שאלה אם ההפליות זה רק בסמינרים או בעוד מקומות אצל החרדים?
ישראלה16.06.22
67
עייפנו מהתמסכנות בירושלים יש בעיה ניטרלית של מקום בסמינרים (כן, יש גם בנות אשכנזיות מעולות שלא מצליחות להתקבל לאן שהן רוצות) בעוד בסמינרים הספרדיים יש מקום לרכב על הגל של אפליה - לא הוגן וגם לא עובד
sari16.06.22
מדוייק
אחד16.06.22
66
כל זמן שהשליחים של ש"ס, דואגים רק לעצמם ולא למי שבחר בהם,זה מה שיהיה
ללא שם15.06.22
65
ה' לא יסלח לנו על השנאת חינם הזו. עד מתי תמשך הגזענות המגעילה הזו????
מוטי איכילובי'ץ15.06.22
64
כל שנה חייב לבנות בניין חדש בעיר אחרת בירושלים לא בנו כמה שנים סמינרים...
זלמן בראשי15.06.22
63
אני תלמידת כיתה ח יש לי כמה וכמה חברות (בינהם ספרדיות) שלא התקבלו והאמהות שלהם בוכות לרשמות לקבל אותם, וכלום לא עוזר!!!!!!!!!!! מי שהיא הרושמת צריכה להיות עם לב רע!!!!
ללא שם15.06.22
62
אסור ללמוד אצל מי שמתירים פאה נכרית , הם לא דתיים .
אחד15.06.22
נכון
א16.06.22
בדיוק כך. כנראה הסבתות הצדיקות בוכות שצאצאיהן לא תצאנה פרוצות מסמינרים מטונפים כאלה.
בוש ונכלם15.06.22
עוד אחד
בננה15.06.22
61
יהודי
בושה! רק אצל הליטאים האשכנזים זה יכול לק15.06.22
60
מדוע לא מקבלים חסידי גור לתתים הספרדים זה ממש גזענות
בונים15.06.22
שיבואו אלינו. נקבל אותם בשמחה
לוליטה16.06.22
אני בחיים שלי לא שמעתי על חסידי גור שמנסים להתקבל לת"ת ספרדי
סתם אחד15.06.22
59
למה לכן בנות ספרדיות יקרות ללכת לסמינרים אשכנזיים מי הם ערב רב שיצא איתנו ממצרים שוחרי מריבה מחלוקת ומדון שום דבר אינו בריא אצלם שחררו מי שיש לה סמינר תלמד מי שלא שיחיה תחיים שלה בשקט תלך לעבוד 4 אמהות לא היו בסמינרים ויצאו צדיקות תגידו למורות שלכן
חרדי מציאותי15.06.22
58
הבעיה היא שגם אם יפתחו סמינר ספרדי איכותי עדיין כל החכים והרבנים הספרדים ימשיכו לשלוח לאשכנזים כי הם עצמם לא רוצים לשלוח למוסד ספרדי ואז כל השאר לא מוכנים שללוח לספרדי
אשכנזי15.06.22
הזהרו מבני עניים שמה תצא מהם תורה… יש המון משפחות ספרדיות פשוטות שיש להם ילדים מעולים תלמידי חכמים ולא מקבלים אותם בגלל העדה והמשפחה שהיא פשוטה… והאבא לא לומד בכולל חזון איש או פונוביז חבללללל
חברונר15.06.22
57
אנשים רעים שתקועים עוד בימי גדר ההפרדה בעימנואל לא משקפים כלום ביהדות
אפרת15.06.22
56
מכיר גם בנות אשכנזיות שעושים להם בעיות עם קבלה בגלל סיבות ואינטרסים כאלה ואחרים
משה15.06.22
תבדוק אותי, בכל מקרה, אם כן יקבלו, זה יהיה את אותם בנות למשפחות מודרניות מאשר את הבנות האיכותיות הטובות אולם נושאות על גבם "חטא עצום" שהם צאצאים למרן הבית יוסף, למרן החיד"א הקדוש, למרן אביר יעקב ועוד ועוד מאורי היהדות בכל הדורות עד מתן תורה! תבדוק, תעקוב ותווכח!
חיים15.06.22
55
ימח שמם הבת שלי ללא סמינר וכל היום בוכה בכיות אדירים אמן שישרף הסמינרים האשכנזים החותם בדמע אברך ספרדי
אברך15.06.22
עם כל הכאב אסור לדבר כך
ישי18.06.22
54
בעבר לא קיבלו אותי לסמינר בגלל היותי ספרדיה, ישבתי בבית כמה חודשים טובים, בסבל שאין לתארו! רואה את כולם צועדות לסמינר עם תיקים וקלסרים, ורק מנסה להמשיך לישון בכח כדי לא לראות את זה, גיהנום!!! שחייב להיפסק! תפסיקו לרצוח את הנשמות הטהורות האלה! אין לכם מחילה! מה הם בסך הכל מבקשות? סמינר טוב שיוכלו לקב
אחת שנשארה בבית הרבה זמן15.06.22
ממש מצער לקרוא את זה, ויותר מצער לדעת שבגלל מרדף של כבוד מדומה של מה יאמרו הרסת לעצמך ורק לעצמך, יש סמינרים ספרדים מצויינים ששם גם אפשר להיבנות לחיי תורה וירא"ש אז....במקום להתבכיין תתחילו הספרדים לכבד את עצמכם ואת המוסדות שלכם, יש במה להתגאות!!! אגב....אני ספרדי ולמדתי בישיבות ספרדיות מצויינות!!!
חי15.06.22
53
חובה לעשות אזורי הסמינרים הם לא אשכנזיים כולם משלמים לעירייה ולמדינה עבור חינוך אין כל סיבה שיש השתלטות אשכנזיים על המוסדות!!!!!!
חי15.06.22
52
אנחנו נמנים מבין הבנות האלו הבת שלנו תלמידה מצויינת ואיכותית ובלי להתבלבל ההנהלה והעיריה מדברים איתנו בשפה הזא.בת ספרדיה בכורה זאת בעיה!!!!!! אנחנו בעיה שנולדנו ספרדים!!!! מי דואג לפציעה הנפשית של נערה מתבגרת שיודעת שהיא דחויה.לא מקנאה בעולם הבא שלכם ובלב מרגיש יודע ורואה כמה הכל מסריח בעיריית ירושל
ללא שם30.06.22
51
הגיע הזמן שנתגאה במי שאנחנו ונרצה ללמוד עם ספרדים ולא נרוץ דווקא לאשכנזים ! לא מבין מדוע הנציגים שלנו לא מרימים סמינר ספרדי ענק עם רשמים ותקציבים אדירים , אולי בגלל שהם עצמם לא מעוניינים בזה ? אולי בגלל שהם רוצים שאת שהבנות שלהם ילמדו בסמינרים אשכנזיים ?
ספרדי גאה16.06.22
50
כאבא ספרדי לבנות שסימו סמינר באמת שחבל על המלחמות, לא בגלל הבירוקרטיה אלא פשוט בנות ספרדיות צריכות ללמוד עם בנות ספרדיות זאת אוירה הכי טובה ומתאימה וחמימה לבנות הסביבה האשכנזית ממש לא מתאימה לנו ולא מוסיפה לנו כלום לא תקבל אצלם יותר מידות טובות-אצלנו ב"ה המידות הטובות זה חלק מעצמנו לא תקבל אצלם יותר
איש קרית ספר16.06.22
כל מילה אמתתת!!! בתור תלמידת סמינר ספרדיה שלומדת בסמינר ספרדי, הזדהתי עם כל מילה!!!
יעלוש, ספרדיה ג16.06.22
כל הכבוד ממש נכון כל מילה
ללא שם16.06.22
כל מילה!
אאא16.06.22
יפה כתבת
אשכנזי16.06.22
שטויות כולם צריכים להתאחד אנחנו אחים לא מפרידים אחד את השני פשוט בושה
אנונימי16.06.22
ואוו צודק פשוט במיליון אחוז במיוחד במשפט "ונכון שאצלנו הלבוש פחות אדוק והדוק,אבל להבדיל אצלנו הבת מתלבשת כפי מה שמרגישה ואצלם הבת יכולה להיות לבושה כבית יעקב,אבל חילוניה בתוכה."
אני16.06.22
49
אני באמת לא מבינה אם יש ספרדיות שלא מתקבלות לסמינרים אשכנזיים למה הן עושות את זה לעצמן? שילכו לסמינר ספרדי!! אין סמינרים ספרדיים טובים?? תפתחו!!! מה הקשר של ההתבכיינות הזאת??
בננה15.06.22
סתמי את הפה שלך!!!אשכנזיה גאה ןמסריחה!!!!!!!!!!!!!!!אנ בתיכון ספרדי בדרום ואין כמו זה שלא תעזי לדבר נגד ספרדים!!!!!י'דוחהההה
כ16.06.22
יא גזענית מסריחהההההההההההה
רבקה16.06.22
48
אני לא כ"כ מעורה בפרטים של הסמינרים אבל כעת חבר טוב אברך איש חינוך מתמודד עם דחייה של הבת שלו מלהתקבל לתיכון של ליברמן (שמו גורם אולי...) באופקים ואין עם מי לדבר הרבנים ככל הנראה מעדיפים לא להתערב פומבית מהסמינר באופקים אומרים שזה לא תלוי בהם וליברמן (זה שמשלנו ...) מטרלל קהילה שלימה (קרוב ל40 בנות
ספרדי מאופקים15.06.22
47
אני חושב שישיבה אשכנזית יכולה להמעיט באחוזים של הספרדים וכמובן שלא מדובר בראש ישיבה אלא באסטרטגיה של הרשמים ואני יודע את זה מקרוב מאוד
סורוצקינר15.06.22
46
למה שלא תלכנה לסמינרים ספרדים? הקמתם את שס, תקימו גם ההמשך, דור הסמינרים. מי אמר שאצל אשכנזים יותר טוב? אתם ראשי התנועה הקדושה גורמים לגזענות הזו! ואם השויון יקר לכם, נראה אתכם כופין את סמינר גור ובעלזא וכיו"ב לקבל בנות ספרדיות...
איש שס15.06.22
45
פשוט נכון כל מילה!!!!קשה ברמות להיתקבל לסמינרים לספרדיות!!!!!שכנאזיות עושות מה שבא להם ,הולכות עם צינסים מעל הברך,ופלאפון לא כשר... ומקבלים!!יש ספרדיות מעולןת ושמורות שאותן לא מקבלים!!!!
ננושקה15.06.22
קשקוקש
היי15.06.22
אז למה הן לא הולכות לסמינר ספרדי? יש המון באמת אני שואלת לטובתן
יפית15.06.22
44
הדבר הכי חשוב הוא בן אדם לחבירו.
יואל15.06.22
43
אי קבלת בנות לסמינר הוא פשע! חד משמעית! אבל מדוע קוראים לזה גזענות? הרי ישנם המון בנות אשכנזיות שלא מתקבלות מאותן סיבות בדיוק שהספרדיות לא מתקבלות? יכול להיות שהסיבות שבגללן הבנות לא מתקבלות מצויות יותר אצל הספרדים אבל לא מעבר לכך, והראיה שישנן אלפי בנות ספרדיות בבתי ספר אשכנזים.
יוסי15.06.22
נכון שיש בנות אשכנזיות וספרדיות שלא מתקבלות מאותה סיבה, אבל יש גם המון בנות שלא מתקבלות כי שם המשפחה שלהן הוא "אמסלם", "חדאד", "שושן" וכו', ולא שם שנגמר ב"מן" או "סקי".. וקוראים לזה גזענות
חסה15.06.22
פשוט מאוד: אשכנזיות לא מתקבלות מסחבה מסויימת, לדוגמה משפחה מודרנית. ספרדיות לא מתקבלות רק משום שהן ספרדיות, גם בנות טובות מאוד ממשפחות מתאימות. והראייה שהבאת היא בדיוק הראייה לההיפך: הסמינרים מקבלים עד 30% ספרדיות ולא יותר, אז זו הכמות שיש.
חני15.06.22
42
במוסדות ספרדיים לא מקבלים ספרדיות. יש מעמדות. מה אתם מתלוננים על מוסדות אשכנזים? תראו מה קורה אצלכם?
ללא שם17.06.22
41
לכו לחב"ד
.16.06.22
40
הציבור החרדי הוא כל כך מטומטם
שם16.06.22
צודק
ל16.06.22
39
ש''ס ויהדות התורה מיצינו אתכם חייבים להקים מפלגה חרדית מעורבת ספרדים ואשכנזים חלאס לשחק בנשמות ילדינו!!!!! בדיוק למפלגות כאלו יש עניין לשמר גזענות לכאן ולכאן... נמאס
יח16.06.22
38
מה שבטוח בטוח עוד בעולם הזה כל מנהלי הסמינרים ישלמו בענק בילדים שלהם זה דבר פשוט שמי שגורם צער לבחורה לא משנה מה העידה שלה וזה שנולדה בגוון הלא נכון הוא ישלם על זה מאוד מאוד מאוד ביוקר ה' לא מוותר
ישראל15.06.22
37
למה צריך מכסות? מי שרוצה אחוז מסויים של עדה מסויימת בסמינר- אז שיחפש מקום אחר. ברגע שכל הסמינרים יהיו מעורבים ייגמר כבר ההזיה הזאת. וזה הכל מתחיל מהמנהיגות. אם בוסו וגפני ישבו סופסוף באותה מפלגה וש"ס ויהדות התורה יתאחדו אז החרדים יהיו חזקים משפיעים ומגובשים. אבל אם נציגי העם לא מוכנים לעבוד באותה
לוי15.06.22
36
אני מכיר כמה וכמה ששס סידרה להם את הבנות בסמינרים. הכי נחמד להפיל על שס שהתיק משותף וג' הגזנעיים יותר שולטים בו
אחד15.06.22
35
למה כותבים כל הזמן על ההפרדה בין אשכנזים לספרדים?? למה אח אפשר לחיות ביחד? כי הוא לא כמוך?? מוחות סגורים יש לכם מה הבעיה בלעתערבב? סתם גאווה מסריחה כאן בחול הקהילות מעורבבות חד משמעי הקהילה שלנו הולכת לפי ההלכות הספרדיות כי הרב ספרדי אבל לומדים ביחד עם אשכנזים וספרדים בלי בעיה מתחתנים ביחד מתערבבים
ספרדיאשכנזי15.06.22
34
הגרועים מכולם זה אלו שמסבירים שהם לא גזעניים ח"ו אלא שיש הבדלי מנטאליות - וזו סכנה קיומית למבנה האשכנזי הקיים, הרעוע כל כך, שמפחד מבנות חרדיות שאוכלות דגים חריפים. טעים להן !
נטלי15.06.22
33
אם אתם לא רוצים ליצור טראומות לבנות שלכם תעבירו לבתי ספר ותיכונים של חב"ד של יש אהבת ישראל אמיתות ללא תורת הגזע
מבינת עניין15.06.22
נכון!!! הם היחידים שאין שם גזענות!!!
מסכימה15.06.22
והם היחידים שהבנות שם יוצאות.... לא בדיוק כמו בנות בית יעקב...
מוטי איכילובי'ץ16.06.22
32
המצב היום בירושלים הוא . שת"ת יש ב"ה מצויינים. וכן ישיבות קטנות רק שנה הבאה נפתחים שלוש מצויינות.וכן בית יעקב פתחו בארבעה שכונות בית יעקב החדש של מאות אברכים מצויינים מבתים נקיים בנשיאות .ובנשיאות אמיתית של הרב זעפרני. ומה שחסר זה סמינר ואז כל טוב לבני דודים .
אלי15.06.22
31
כול השנים בחרתי בש"ס וג' למפרע ,בעזרת ה אני הפעם יצביע בן גביר
יוני רפאלי15.06.22
כל המישפחה שלי גם ההורים שלי דודות שלי דודים וסבתא אחיות,כולנו בוחרים בע"זה בחירות הבאות רקקק בן גביר ,עד עכשיו זה היה שס
ננושקה!!!15.06.22
אצלינו כנל רק שלפני כן זה היה יהדות התורה בגלל הרב חיים קנייבסקי זצ"ל
אפרת15.06.22
ותשלח את הבנות שלך למוסדות שלו
מוטי15.06.22
תמשיך להשתפן בתוך עצמך ולחשוב שאתה האליטה, בן גביר אוהב ישראל ועדיף על פני שונאי יהודים כמותך.
תמשיך להשתפן בתוך עצמך ולחשוב שאתה האליט15.06.22
30
מתי תבינו שאתם פרימיטיבים ?
james15.06.22
29
קודם כל הבעיה הזו לא רק בירושלים! אלא בעוד ערים חרדיות ובנוסף זה קורה גם במוסדות ספרדים שמפלים ספרדים כי המשפחה קצת מודרנית..
ציון15.06.22
28
ישי כהן הצדיק.חבל שאתם כל שנה מחדש מעלים את הנושא הזה מה שגורם לתחושה לא נעימה לקוראים .במקום לעשות מעשה ולפתוח סמינרים איכותי לבנות איכותיות ללא קשר למגזר.כי אם זה יהיה רק ספרדים הרי לא יקבלו בנות איכותיות ממוצא אתיופי...
ירושלמי 15.06.22
27
גזענות מסריחה פשוט בושה כולם אחים איכסס זה יהודים פשוט בושה
החתיך16.06.22
26
יש גזענות טבועה בציבור. לא תעזורנה המחאות. לא רוצים לא צריך. ככל שירדפו אחרי האשכנזים כך ליבם יגבה עוד יותר. אם ש"ס היו פחות מתרפסים ויותר חכמים, היו מקימים סמינר אליטא לספרדיות בלבד, עם תקציב, מורות ותנאים - הכול ברמת שפיץ - כך שיוציאו לכל האשכנזים את העיניים. כנ"ל לגבי המודרנים. אח"כ הסמינרים האשכ
שלמה מלובלין16.06.22
25
דיייי כבר לגזענות כול נערה שנשארת בבית זה דבר נוראאאאא מנסיון.
אני16.06.22
24
היכן ש"ס???? כבר 100 שנה קיימים ולא פתרו את האפליות....מסקנה- ש"ס=עבודה בעיניים אסור להצביע להם. צריכים כל חברי ש"ס לשים את המפתחות על השולחן וללכת הבייתה....מושחתים נמאסתם!!!!! לילדיהם הם דואגים ומה עם שאר הציבור???? שיתמודדו לבד מול הגרמנים הגזעניים....למה ש"ס לא מעבירה חוק שימגר את האפליות אחת ול
אייל15.06.22
23
לא יודעת. אני נמצאת בסמינר שמדורג בשורה ראשונה בבית שמש (בלי להתגאות חלילה) עם בגרויות והכל, ויש אצלנו המון בנות ספרדיות מבתים מצוינים, ולעומת זאת אחותי בכיתה ח גם הולכת לעלות לסמינר הזה ויש אצלה בנות אשכנזיות שלא התקבלו- בנות "פרעחות" שאפילו אחיותיהן היו בסמינר (ועדיין בסמינר..) לא באה להביע שום דע
אשכנזית15.06.22
זה סמינר אמריקאי לא אירופאי ליטאי, וכשאני המזרחית שכולם יודעים שאין בה שום דבר אשכנזי חוץ מזה שהיא לבנה ברוב טיפשותי ניסיתי להתקבל לשם כשעוד לא היה לי טלפון בכלל, עשו עלי מעקב של שלוש שבועות ולא החזירו תשובה, ואת החברות האשכנזיות שלי קיבלו עם שיומי טאצ שזה מבחינתם כמעט סמארטפון. גם הסמינרים הליטאים
אפרת16.06.22
22
הודעה לש''ס תשכחו ממני ומכל משפחתי המורחבת בבחירות הבאות, רק בן גביר
חגית15.06.22
21
גם סמינרים ספרדיים, מערימים קשיים לבנות ספרדיות ללא ייחוס משיח דחוף!
רחל15.06.22
20
נכון המצב הזה ממש קשה. אבל תחשבו בהגיון: יש מספר מוגבל של מוסדות. יש בנות ספרדיות ובנות אשכנזיות. האשכנזיות יכולות ללכת רק לסמינר אשכנזי. הספרדיות יכולות ללכת גם לסמינר אשכנזי וגם לסמינר ספרדי. הספרדיות רוצות דווקא סמינר אשכנזי - אז אם כל הספרדיות ילכו לסמינר אשכנזי - הוא כבר לא יהיה אשכנזי... אז מה
בני15.06.22
הראשון השמציא את המושג "סמינר אשכנזי" הוא הנושא באחריות המוסרית לכל הפילוג והסבל הזה.
רפאל16.06.22
19
למה שש"ס יסדרו את זה? הם רוצים את הבנותשלהם אצל האשכנזים אריה דרעי- בנות לומדות בישן אלי ישי- בנות לומדות בחדש יואב בן צור- בנות לומדות בחדש אריאל אטיאס- בנות לומדות בחדש. ועוד היד נטויה. נראה לכם שאתם מעניינים באמת משהו?
אחת15.06.22
שאף אחד לא יחשוב שאת אריה דרעי מעניין הוא או בנותיו. מעניין אותו רק יענקי ואחיותיו...
יענקי דרעי 16.06.22
כי הם עסקנים מה לא ברור? זה הכל פוליטיקה בציבור שלנו. לא אכפת כבר מרוחניות ומידות .
כהן16.06.22
18
ותכלס לצערנו היום ״האושיות״ כל אלא שמככבות ברשתות החברתיות כחרדיות רובם אשכנזיות שלמדו בסמינרים טובים… ולמה?? כי הם אשכנזיות או ממשפחות טובות צריך לומר את האמת מפחדים מהספרדים חושבים שכולם פרענקים וכמה חבל כי יש ספרדים ככ איכותיים הייתי אומרת לשות זלקציה קשה העל הסמינרים האשכנזים גם באשכנזיות
אשכנזי 15.06.22
צודקת מה שנכון נכון רובם אשכנזיות שנכנסו לסמינר בגלל מעמד המשפחה ותכלס בושה למגזר החרדי
אושיית רשת15.06.22
17
משפחות מודרניות מקומן בסמינרים מודרניים. נקודה. ויש מהם בלי סוף
שירה15.06.22
16
רק להתלונן למדינה כל היום !!! כי זה קל ופרימיטיבי חכים חרדים שפסגת מאוויהם היא שכרם (ואני מתכוון לגעלט )
james15.06.22
15
...מי שמחניף לליטאים הגזענים האכזריים והמתנשאים..מגיע לו..אין לי רחמנות על בנות מטומטמות כאלה..יש להן מסורת ומנהגים של דורות..מה להן ולבעלי בלון נפוח בלי מידות ובלי תורה...רק דעס תיירה ושאר המצאות..להצדיק את הרישעות והשפיכות דמים שלהם..העיקר שהחיות טרף האלה ליטאים ארורים..ינאמו על אהבת ישראל..כן כן.
ללא שם15.06.22
מסכימה שהם רוצחי נפשות אבל לקרוא לבנות ישראל מטומטמות וכאלה זה לא בדיוק אהבת ישראל...
אפרת15.06.22
זה יפה מאד להרצות על אהבת ישראל אבל מהמילים שלך זה לא בדיוק נשמע כך אז אולי תראה קצת דוגמא אישית
יעל15.06.22
14
במוסדות ספרדיים לא מקבלים ספרדיות. יש מעמדות. מה אתם מתלוננים על מוסדות אשכנזים? תראו מה קורה אצלכם?
ללא שם17.06.22
13
אסור אסור אסור לתת למנהלי סמינרם כל כך הרבה כוח זה מוביל אותם לדברים לא טובים. צרית להקים עוד סמינרים טובים ולםזר את הכוח. היון מננל סמינר לא מקבל מרות משום רב הוא נמצא בשכרון חושים. הפתרון בעירייות תפתחו עוד סמינרים טובים ואיכותיים תגרמו לתחרותהסמינרים טמורים לשרת אותנו ולא אנחנו אותם
אמא לתלמידת סמינר16.06.22
12
"יש הרבה בנות אשכנזיות, שחטאן היחיד שהגיעו ממשפחות קצת מודרניות" תאמינו לי שאני די נמצאת בנושא, ועובדה שהסמינרים שכן מקבלים את אותן בנות, אותו סמינר הופך להיות מודרני ופתוח והמון בנות שיוצאות משם יוצאות מודרניות וגם סוחפות אחריהן בנות. בסופו של דבר- וחשוב לזכור את זה- את סגנון הסמינר קובעות נטו הבנו
עכעיחל15.06.22
11
כמובן שמי שאשם הם הסמול - מרץ, ליברמן ובנט. מי שזך כשלג הם גפני, אייכלר והנהג של הדי-9.
רון15.06.22
10
תקימו סמינרים
מה הרעש??15.06.22
9
אחר כך שלא יבכו על הנשירה הדולה בציבור החרדי בסתר ובגלוי
יהודה15.06.22
הנשירה קשור לאינטרנט, זה סוד גלוי!
/15.06.22
8
אי פתיחת סמינרים ספרדים זה פשע עד מתי נהיה כפופים ללטאים .... סתם אני לטאי...ובכלל מה עם בלז והחסידים.. תמיד הלטאים צריכים לקבל את כל הספרדים בעלי תשובה וכו' והחסידים דואגים לעצמם בלבד תחשבו על זה
זלמן דחבש15.06.22
אצל אשכנזים אין חוזרים בתשובה?
הדס15.06.22
מה הקשר ספרדים חוזרים בתשובה? הרב עובדיה חזר בתשובה? הבבא סאלי? רבי דוד אבוחצירה? הרב ראובן אלבז? חכם שלום הכהן? הרב מוצפי? ויש עוד הרבה.... רוצה גם שמות של אנשים לא מוכרים? יאללה כל אחד קם פה ומדבר כמו לא יודע מה.
פנינוש16.06.22
וואלק אתה סודק
יאסר ערפאת15.06.22
"ספרדים, בעלי תשובה" אתה כאילו משווה?! אמור להיות כאן מצב שלא משנה מה הישיבה עצמה, יכול להיות 50 50 אשכנזים ספרדים
אחד15.06.22
7
ברגע שהסמינרים האשכנזים יקבלו את ה600 בנות הללו -הספרדיות כבר לא ירצו ללכת לשם כי זה סמינר ספרדי 😀
דרור15.06.22
6
דיי לבכינות, מכיר באופן אישי בנות אשכנזיות מ8 אמהות, 'ללא ח"ו תערובת מזרחית' (כמובן בציניות!!!!!) שלא התקבלו לסמינר, האבא אברך בכולל חשוב והאמא בוגרת 'חדש' עובדת במקום חרדי והבת ,לא התקבלה, אז במקום לבכות!!! וליללל!!!! היא פשוט הלכה לסמינר קטן שרצו אותה. הילדה הזו היא ביתי!!!! אז תפסיקו לבכות ולילל
צ'למער15.06.22
5
הבת שלנו גם לא התקבלה בגלל גזענות והם לכלכו עליה עד כדי שנשברה וב"ה שלחנו אותה למכללה ועלתה ביראת שמים שם. למודי קודש ברמה ובזמן שחברותיה בזמן של הקורונה היו מבלות עד השעות המאוחרות בלילות היא ישבה ולמדה וברוך ה' אלף פעמים
שמעון15.06.22
4
600 בנות איכותיות זה לא מספיק בשביל לפתוח סמינר ספרדי איכותי?
ספרדי15.06.22
בוודאי שזה מספיק - אם התקציב עליך
אני17.06.22
3
חאלללאס תפתחו מוסדות לבד!! אתם ילדים גדולים....!!! למה אנחנו לא מתחננים אליכם כי אנחנו מבסוטים מהמוסדות שלנו.!! חאלללאאס עם הבכיינות הזו.
האמת15.06.22
מטומטמת מגעילה גזענית דוחה
נוגה15.06.22
אל יתהלל חוגר כמפתח, ברגע שיוקמו סמינרים ספרדים, אתם - האשכנזים תרוצו אחרי הבנות שלנו שיבואו למוסדות שלכם! פתאום תגלו מי הביא לכם איכות למוסדות!! מי הם הגדולים באמת!! תגלו שהעגלה שלכם מזמן התרוקנה!!,! לצערי אבל זו המציאות, אחד שיודע!!!
חיים15.06.22
יא גזען שרוט כל הלב שלך מלא בשנאת חינם גועל נפש שכמוך
אפרת15.06.22
חחחח הליטאי והחלאססססס
חי15.06.22
2
שיפתחו סמינר ספרדי איכותי בטוח יהיה הרבה יותר טוב מהסמינרים האשכנזים. נמאס מהגזענות הזו!!
אלי15.06.22
יש סמינרים ספרדיים איכותיים הבעיה זה שיצה לספרדים שם רע אז גם הספרדיות לא רוצות ללכת לסמינר ספרדי שתיפת מוח מזעזע
ללא שם15.06.22
1
רק בירושלים??!!!! אני מעיר אחרת והבת שלי יושבת בבית עם צפי לשבת בשלוש שנים הקרובות בבית......... תכלס אבל אין כמו חינוך ביתי!!! מי צריך אותם בכלל. אבל תזכרו שגם בגן עדן יש מכסות ולכל המנהלים האלה לא יהיה מקום שם מאותה סיבה שלבנות שלנו לא היה מקום! אצל בורא עולם אין פרוטקציה. מה נתת תקבל!!!!!!
ללי כהן15.06.22
צודקת לחלוטין בכל מילה גם למעלה יש מכסות אני גרה בעיר אחרת ופה בכלל יש בעיה לספרדיות להתקבל ובמיוחד עם מדובר בחוזרים בתשובה משפחות טובות עברו דרך קשה כדי להגיע לאן שהגיעו ובסוף מה את המשפחות המודרניות כמובן אשכנזים שהבנות שלהם עם מושגים שה’ ישמור מקבלים ולספרדיות אומרים לכו לירושלים למה ש בת תצטרך
אלמונית15.06.22
עדיף לשלוח מחוץ לעיר מאשר שהבת תצא לרחוב
חסוי17.06.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם