כיכר השבת

לקראת פילוג?

יתד נאמן נגד בעלזא: "חרדה עצומה ופגיעה חמורה"

המהלך של חסידות בעלזא לתקצוב מוסדות החינוך שלהם בלי להיות חברים בחינוך העצמאי, מוביל למתקפה חריפה מצד ביטאון 'דגל התורה' - בלי להזכיר את שם החסידות (חרדים)

130
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ט בסיון | 28.06.22
יתד נאמן נגד בעלזא: "חרדה עצומה ופגיעה חמורה"
(צילום: פלאש 90)

לאחר הפרסום אודות הבנות והסכם אליו הגיעו נציגי חסידות בעלזא עם משרד החינוך, שרת החינוך ושר האוצר ליברמן אודות תקצוב מיוחד עבור מוסדות לימוד שיעמדו בקריטריונים מיוחדים שעניינם לימודי חול ברמה גבוהה יותר, יוצאים הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן' בחריפות נגד חסידות בעלזא.

תחת הכותרת 'חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי', טוענים ביתד כי מדובר במזימה הכוללת פיתוי כלכלי כדי לפגוע בלב ליבה של היהדות הנאמנה, והכול במטרה שת"תים המלמדים על טהרת הקודש ישנו את מהותם ויעודם.

עוד תוקפים ב'יתד' כי משמעותה של ההסכמה ע"י נציגי חסידות בעלזא תביא לכך שמורים בחינוך החרדי יאלצו לעבור הכשרה מקצועית חיצונית ע"י משרד החינוך הכפרני.

יצויין כי לאחרונה הבהירו גורמים מטעם חסידות בעלזא כי מטרתם היא בסך הכול הקמת זרם עצמאי, בשל סירובם של החינוך העצמאי לקבלם למערכת.

נציג חסידות בעלזא בכנסת, ח"כ ישראל אייכלר אמר אתמול בראיון לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של 'קול חי' כי "כל מה שהציבור יודע על התכנית הזו הם שקרים של מישהו שאינו חסיד בעלזא – שעוסק בגיוס חרדים לצה"ל והוא חלק מהגורמים שרוצים להרוס את הציבור החרדי מבפנים. כל הדיווחים של העיתונאים שהוא מזין – הם שקר וגסות רוח".

אייכלר זעם: "העלילו עלינו שאנחנו רוצים לעשות ממלכתי חרדי". הוא הסביר מה השינוי: "הייתה עד היום אפליה בתלמודי תורה שאינם של החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני – גם שכר המלמדים היה 50 אחוז מהחינוך העצמאי".

לדבריו, כעת, בזכות ההסכם של בעלזא עם משרד החינוך, "מהיום כל חיידר שלא נמצא בחינוך העצמאי ובני יוסף יוכל ללמוד את אותם תכנים של החינוך העצמאי ויקבלו על כל תלמיד אלפי שקלים. ילמדו בדיוק מה שלומדים בחינוך העצמאי".

אייכלר הוסיף כי "זה שהחינוך עצמאי לא מכניס חיידרים יצר מצב שהיינו צריכים להחליט אם אנחנו עושים ממלכתי חרדי – שעמדתי על זה שלא יהיה את זה, זכותם של ילדים שלומדי בתלמודי התורה שאינם החינוך העצמאי לקבל את אותם דברים".

"הוכחנו בשנתיים של מאבק שלא נכנענו ובע"ה בזכות עזרה של השרים סער וביטון ומנכ"לית משרד החינוך – עמדנו על כך שעצמאות הת"תים האלה ישארו בדיוק כפי שהיו. יהיו אותם תכנים ואותו תקצוב בע"ה. זו הבשורה שהייתה".

המתקפה ב'יתד נאמן', ברקע הדיבורים המתגברים במערכת הפוליטית על האפשרות כי 'דגל התורה' ו'אגדות ישראל' יתפלגו וירוצו בנפרד בבחירות הקרובות לכנסת.

תוכן שאסור לפספס
130 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
תלמיד חכם רציני כשיש לו השגה על תלמיד חכם אחר לא שולח עסקנים לדון בכך אלא הולך ומנהל בעצמו את הדיון התורני ההשקפתי . ברגע שעושים על ידי עסקנים ובפרט שזה נוגע לכסף זה סימן שזה לא תורה אלא פוליטקה זו הערה לכל הצדדים. מי שיודע את הפרטים יודע כי מונח על השולחן עניינים מאד מהותיים של היהדות החרדית זו ש
פלאי28.06.22
78
ממה המיינסטרים פוחדים??? מהחרדים האמיתיים - העצניקים!!!
נתי28.06.22
איזה פלג?????
שלום28.06.22
המיזרוחניקים האמיתיים, התכוונת....
פאניק29.06.22
חחחח הצחקת
יוסי28.06.22
ההבדל בין חרדים לשאינם חרדים, הוא שהחרדים שומעים בקול גדולי ישראל, והמזרחי והעציצים מבזים אותם ואינם נשמעים להם!
אחד28.06.22
77
אני מציע לכל בעלזער לרוץ מהר לסטודיו הקרוב לביתו, ולעשות תמונות חלקה של ילדיו המתוקים כשהם עדיין עטורים עם כיפה ופאות שלפחות יהיה להם מזכרת...................
כלל ישראל28.06.22
דפוק
א28.06.22
זה כבר אמרתם לפני 50 שנה.
ב29.06.22
כנראה שאתה מדבר מתוך ניסיון אישי יחיו הקנאים ויסבלו
מנחם 28.06.22

הצגת כל התגובות

76
פשוט וברור כי רמת לימודי החול בבעלז ישאר בתוך המסגרת התורנית. ראוי לדגל ללמוד מהם ולהגדיל את לימודי החול ולו כדי העולם לא יסתכלו על בני תורה כפירמיטיביים. אין דבר רע בלימודי חול כשלעצמם זה רק מוסיף ידע שעוזר לתורה ולחיים. מי שלמד קצת הסטוריה חרדית יודע שחוץ מהיישוב הישן בירושלים כ ו ל ם למדו לימוד
אלי28.06.22
אני למדתי בחילוני בית מזרחיסטי אומרת לכם מזעזע לזכור איזה היסטוריה ואיזה כפירה אם אני היום קנאית פנטית דוברת שפות חושבת שצריך מאוד להיזהר אין לכם מושג מה הם עושים במסגרת הממלכתית .הידעתם שבגן פעוטות עושים ניסויים עליהם בשיטת חינוך "מתקדמת" ואי אפשר לפרט שחבר כנסת מציונות הדתית הופיע רעיון בתחנה
פרטי28.06.22
שטויות אני רבה בחיידר ומרוויח 6000 שח איך אפשר לחיות מכזו משכורת עוד עם ילדים בממח זה כפול וכן גם בחינוך העצמאי בושה לנציגים גולדקנוף נציג עשרות אלפים ישלחו את ג ודגל וישבו בבית
שלומי ריין28.06.22
אף אחד לא בקש ממך להיות רבה תהיה עובד זבל תרוייח 22000
נחמן ברב משה29.06.22
75
אייכלר הבטיח לישי מאתר זה שבעוד שנה הוא יסביר למה בעלז התנהגו בזמן הקורונה כפי שהתנהגו. עברה כבר הרבה יותר משנה ועוד לא שמענו ממנו כל הסבר. אולי כדאי להזכיר לו.
יורם28.06.22
אחרי שכולם חיקו את התנהגות בעלזא וראו שהאדמו"ר מבעלזא ראה ראשון מה שכולם ראו אחרי זה עדיין צריך להסביר משהו?
י28.06.22
להזכירך! בעלזא לא היו היחידים אלא... הראשונים. כל השאר הסטוריה
שפוי28.06.22
ואתה לא רואה שהאדמור מבעלזא ראה שככה צריך להתנהג וכולם נזכרו מאוחר יותר להתנהג גם ככה יש לך עוד שאלות
הרבי צדק28.06.22
כעת כולם כבר יכולים לענות ,,, זה המציאות בשטח
עוד28.06.22
74
רוצים שהציבור החרדי יישאר עני עלוב ומסכן ,שייסמך על קופות צדקה ,אל תדאגו כל הסובבים את המרנים, מסודרים כלכלית הכי טוב שאפשר ...מידיעה אישית !!
נבלות28.06.22
73
הלטאים שיושבים על שיר הבשר מחליטים לבלז להמשיך להיות עבדים שלהם, ממש מזכירים את גור נדלן חזירים
בלזר28.06.22
72
צבועים!!!!! במקום לבכות ולצעוק, הייתם יכולים להכניס אותם לחינוך העצמאי. אחרי שאתם עשיתם מהם צחוק, הם הצליחו לעקוף אותכם ולהסתדר, בלי שסורוצקין יוריד מעשר מהתקציב שלהם. הכל נעשה בהנחיית המנהיג שלהם, ואם יש לכם טענות, זה רק על עצמכם. מדוע לא היכרתם בהם ובמנהיגם, לפני שעקפו אותכם.
ליטוואק28.06.22
71
צביעת ליטאית מאוסה . חינוך עצמאי (מורים ותלמידים ליטאים) מותר ליבה... אבל לבעלז אסור ?? למה ??? ככה !!
צביעות ליטאית28.06.22
70
כולם בוגדים עלובים כל החברי כנסת גם משמאל גם מימין גם החרדים
כולם28.06.22
69
הגיע הזמן להתחיל לעשות ולייזם מה שבא לכם, בלי לתת דין וחשבון לליצמן (גולדקנוף) או לגפני, אליקים אני מצדיע לך, מהלך מצויינת, בא לי לנשק את האדמו"ר מבעלזא, בן אדם אמיתי, עושה מה שבא לו, מה שטוב לחסידים שלו, ויש לו טיף טיף טיף....... את כל השאר ירקות, הרבה הצלחה
כל הכבוד לבעלזא28.06.22
68
כל הזמן הם בהלם בתדהמה בדאגה ובחרדה חוץ ממה שבאמת היה צריך להטריד אותם.מי כותב להם בעתון ודל.
ללא שם28.06.22
67
זה לא פחות ממהפך וניצחון דרמטי של משרד החינוך זה הרבה יותר מהפכני מרפורמת הסוללר, "האבסורד הגדול" שתמיד סיפרו לנו שהחרדים לא צריכים כסף" ויש להם ערכים בלושיטטטטטטטטט
חזי28.06.22
66
גם העידה החרידית ניסו לחנך את כולם לפי השקפתם
אמציה30.06.22
65
התכנים של החינוך העצמאי מעולם לא מתאימים לחיידרים, איכלר. אתה בעצם מצדיק את מתקפת יתד.
יהודי29.06.22
64
לא בקי בפרטים ולא מנסה להכנס לעובי הקורה,אבל משום מה ההרגשה שלי שהרב אייכלר הי''ו,אדם ישר,עם השקפה תורנית נקייה,ובנוסף לכך אני מכיר את קהילת בעלז בג''ז,הלואי על כל ישראל
מגיב28.06.22
ישר אבל דפוק שלא מתאים לכנסת.......
אחד28.06.22
ישר ומתאים לכנסת שעושה את התפקיד של חבר כנסת חרדי, "שליח מנהיגי ישראל"
איתמר04.07.22
63
אני חרדית והילדים שלי במוסדות חרדיים, מה הבעיה שילמדו אנגלית ומתמטיקה? אחר כך הם מתחתנים, האשה אקדמאית והגברים בורים ולא יכולים לנהל שיחה בסיסית באנגלית או לקרוא הוראות של מוצר חשמלי שקיבלו! יש הרבה חרדים בעד ממ"ח!! רק מפחדים שאם יגידו את זה לא יקבלו את הילדים שלהם לת"ת... חבל מאוד שזה המצב
איילה28.06.22
תלמידי חכמים הם לא בורים בשום צורה. זו שטות מוחלטת להגיד את מה שאמרת עכשיו
את בורה ועמת הארצות30.06.22
טעות את לא חרדית. אולי את שומרת מצוות. חרדי הוא מי שחוץ משמירת המצוות גם חרד על משפחתו וילדיו, כפי שמורים לו גדולי התורה. (לא יותר גם לא פחות). חרדי הוא מי ששאיפתו שבניו יעסקו בתורה כל ימיהם, ורק באין ברירה יצאו לעסוק בפרנסה, ובוטח בקב"ה שכשיצטרכו יזמין להם בהתר.
חרדי28.06.22
62
רבותיי, כאשר סוף-סוף נפלה ממשלת הרשע והסיכוי להקים ממשלה נורמלית מתאפשר, האם זהו הזמן לפילוג?!! יתכן והסיבה שהשמאל אינו חושש מהתפזרות הכנסת, היא בדיוק זה. -חוסר האחדות בזמן הלא נכון.
ירד"נ29.06.22
61
כל הכבוד להבעלזא, איש חכם ועושה לטובת בעלז וגם לטובת הכלל. אנחנו בכלל לא בעלזער חסידים אבל אוהבים אותו.
מנחם צ. 29.06.22
60
אם לא יפתחו ישיבה תיכונית, חבל על זמן הלימוד,כל האנגלית נשכחת,מוטב שילמדו תורה ויתקדשו בה,גם אם יישכח .
משה 28.06.22
59
יתד נגד קאולציה עם ליברמן ויחד בהסתדרות הציונית עם גלעד קריב הרפורמי,כי העולם עומד על כסף כסף כסף
ללא שם28.06.22
מטומטם , כסף זה אתה
כסף כסף כסף28.06.22
58
צביעות! דגל נכנסו לתנועה הציונית עבור כסף, נגד דעת גדולי הדורות,היום היא דתית ציונית לבן גפני משרה בכירה שם .
ללא שם28.06.22
לבן של גפני מותר ,לבלז אסור זה ההיגיון הליטאי הצבוע חרדיות ליטאית = צביעות אני מכיר המון בעלי פראקים שלא פותחים ספר !!! אבל הם הכי מכובדים ,ומכיר בעלי בתים שקובעים עיתים לתורה והם בשוליים .
שולם28.06.22
57
איפה שהם מאבדים את השליטה אז זה "חרדה עצומה"
מני28.06.22
56
כי כל הזמן הם בדרמה בהלם בתדהמה בחרדה.מה יהיה?
ללא שם28.06.22
55
מישהו עוד קורא את הצהובון יתד נאמן???
נפתלי בית וגן29.06.22
54
הכל אבל הכל זה כסף כסף כסף
יאיר29.06.22
נכון שהכל כסף, אבל אתה גם מוכן לעזור בנטל הכספי שיש לעסקני בעלז במקום להשמיץ????? לשלם כל חודש למאות מלמדים רמי"ם מחנכות וכ'ו מה שמגיע להם על עבודת הקודש
פדר29.06.22
53
הגיע הזמן שדגל תיפרד, לחסידים יש מה לפחד כלו כל הקיצין!! זה יביא להרבה יותר מנדטים שלא מצביעים בגלל הסיעות החסידיות המרכזיות שלא נותנות ביטוי לחסידויות קטנות
ס28.06.22
52
כדי ללמוד תורה "חייבים" לדעת חשבון ! ואין שום בעיה ללמוד עוד דברים חוץ מתורה, יש דברים שחייבים לדעת כשי לחיות בעולם הזה...
סתם מישהו28.06.22
51
מתנגדת למה שכתוב ביתד.למה שלא ילמדו אנגלית וכד?בבא היום שירצו לצאת לשוק העבודה לא תהיה להם השכלה בסיסית.אוי אוי אוי שהמורים יצטרכו לעבור הכשרה...נו באמת תתקדמו.על איזה שטויות הם נתפסים.העולם התקדם חיבים לימודי ליבה!!!
ג.ג.28.06.22
העולם לא התקדם, העולם נסוג. מה שהיה טוב בזמן הרב שך טוב גם היום. לא מחליפים השקפה כמו גרביים
אאא28.06.22
זו בדיוק הכוונה. שלא יוכלו להתפרנס וישארו תלויים בחסדי העסקנים.
רפאל 28.06.22
50
כמו ילדים קטנים שרבים בחיידר. אולי הם צריכים לרוץ בנפרד ושאף אחד לא יעבור את אחוז החתימה, ואז יבלו 40 שנה במדבר.
נפתלי28.06.22
49
... וזו אותה בעלז הקנאית שלא הצטרפה לפני 90 שנה לאגודת ישראל
לאן הגיעו28.06.22
רק חמור לא משנה את הדעה שלו!
איש חושב 28.06.22
48
תפתחו ממ"ח בקרית ספר
ללא שם03.07.22
47
מיהו הכתב ביתד? צריך בדיקה אחריו! מדחציף כולי היא ש"מ.... (כמו שהיה ב-ח.וו.)
יהודי28.06.22
46
אני בעד שיעשו את זה גם בחידרים הליטאים מה הבעיה שהילדים ילמדו לימודי חול ברמה גבוהה נשמע שיתד פשוט מפחדים מהפלס אחרת מה הענין
ליטאי 28.06.22
אתה לא ליטאי ובטח לא חרדי ואסור לשנות כלום
ד28.06.22
ואתה עצניק אולי אתה לא מכיר אותי אבל למרות שאני ליטאי גאה אני חושב שצריך לדעת לכבד כל אדם ליטאי אמיתי לומד גמרא שיש בה מחלוקות ודעות לכל כיוון ולא נבהל ונלחץ מכל דעה שונה
ליטאי 28.06.22
45
אני חסיד בעלזא וגאה בזה! שולח את הילדים שלי לשם ואין שום הרהור כנגד האדמו''ר שליט''א. הוא יודע בדיוק מה מתאים לצעירי הדור הוא מראה להם אהבת אמת ומעודד אותם לתורה ועבודה ולא בכח ובכפייה כמו כמה חסידויות שלא נציין את שמם.. שימו לב שבעלזא היא החסידות היחידה שגם במקרה ובחור קצת יורד מהסלול הוא עדיין מרג
בעלזער גאה!!!!!28.06.22
זה כל היהדות? מגיע לטישים ומדבר אידיש? אם יקבלו את המתווה החדש לא יהיה שום תורה און יר"ש בבעלזא
אבוי28.06.22
לא, זה לא כל היהדות. אבל כשמראים ליהודי שיש לו ניצוץ ומשאירים אותו קרוב, זו אהבת חינם שהיא חשובה יותר לפני לימודים בחיידר.. כי את הקירוב אחים הזאת את זה צריך ללמד בת"ת!! ומה שווה יהדות וכל ה''חסידות'' בגור וה''יושבים'' הליטאים אם אין אהבת חינם.. זה למה חשוב לקרב ת'רחוק וזה בדיוק מה שעושים בבעלזא! קח
לקח29.06.22
100% צודק.
יהודי28.06.22
44
קצת רקע חינוך העצמאי היה מקבל פער תלמיד והחינוך הפטור כל המוסדות הפטור היו מקבלים סכום כסף שהיה מתחלק לפי גודל המוסד מה ההפסוד שגם עם התלמידים גדלו לא הוספו תקציב אותו סכום צריך להתחלק ליותר תלמידים הפושעים גפני וליצמן לא דאגו למוסדות פטור רק לחינוך העצמאי כי המוסדות שלהם מסודרים בבעלזא ביקשו מהם
כל הכבוד לאיכלר28.06.22
43
מי קורא יתד ? אולי 3,000 מנויים שרובם כבר בפנסיה . באמת מתקפה מהותית
מיכאל28.06.22
אז בוא ואחדש לך... יתד נאמן מייצג את המיינסטרים של הציבור ונקרא בכל בית ליטאי שמכבד את עצמו מעורר קנאה, אה?
ללא שם29.06.22
פירגנת, אתה לא העודכן
בוריס28.06.22
42
האדמור מבעלז הוא איש חזון ומעש הצופה למרחוק אשריו ואשרי חלקו בזה ובבא ,חבל שאני משתייך למגזר הליטאי המגעיל האליטיסטי והמתנשא חבל .
כל הכבוד28.06.22
41
מסכנים אנשי 'יתד', את הפירצה הנוראה הזו לא הם הובילו, 'בעלזא' הקדימו אותם, וזה כבר ממש פשע.........
אני28.06.22
40
אני ליטאי ובן של ליטאי ולמדתי בישיבות, אם יהיה פילוג אני יצביע לכל מפלגה ורק לא לדגל התורה, כולם שם עסקני שמנים עשירים מופלגים, ומסתכלים עלינו מלמעלה
מושון29.06.22
שקרן
ק29.06.22
כנראה שפילוג עושה טוב לכולם. שונאי דגל יצביעו אגודה ושונאי אגודה יצביעו דגל. כל השונאים והכועסים יתקזזו ביניהם. ובסך הכל כולם יקבלו את מה שהיה מגיע להם ואולי קצת יותר. אם רוצים הגדלת כבוד שמים והגדלת היצוג החרדי זו היא הדרך הנכונה. במהלך קטן אחד של פילוג טאקטי מקבלים רבבות מצביעים מאושרים שהצביעו הצ
בעלזער29.06.22
39
חברים הזהרו בגחלתן, מסתמא זהו הוראה של האדמור מבעלז, ומה הר' גרשון חולק עליו אינו עניין לפוליטיקות, קחו בחשבון שכל התבטאות מזלזלת לכאן או לכאן הינה פגיעה בריש גלי בת"ח וגדולי תורה עצומים!! יהודים! הזהרו בדבריכם!!
חרדי אמיתי!!!!!28.06.22
38
אם רוב התגובות פה בעד בעזלא זה אומר שהליטאים כנראה בבית מדרש עכשיו וד"ל
קיווע28.06.22
בדיוק! באופן כללי לא תמצא כמעט תגובות של ליטאים באתרים הזולים האלו בעיקר של חבדניקים יש כאן שבעד בן גביר
ר28.06.22
ולמה אתה לא בגמרא?
לחעחי29.06.22
37
הגיע הזמן. להתקדם עוד קצת מהחושך . ומדגל המחיצות על רקע נגזעני. ולהקים מוסדות כלל חרדי. וכל השאר החשוך שהייה פרטי...
יוסי28.06.22
36
חרדה עצומה לנוכח הסכנה שירכשו התלמידים כישורי חיים בסיסיים ויהיו פחות תלויים בעסקנים.
רפאל28.06.22
גם עד היום אף אחד לא תלוי בעסקנים, יש כישורי חיים ויש המון חרדים שמצליחים בתחומים שונים. שינוי בדרך המסורה לנו לא יביא את התשועה הגדולה אלא רק עוד חילון ועזיבת הדת
אאא28.06.22
35
כי כל הזמן הם בדרמה בהלם בתדהמה בחרדה.מה יהיה?
ללא שם28.06.22
34
רק מכריזים על בחירות, ויתד נזכר שיש כזה דבר השקפה, בהפלס מדברים על הפירצה הבעלזאית כבר כמה חודשים...
חזונישניק28.06.22
33
בעלז=כסף
מחנה הימין29.06.22
32
מי זה יתד .????????????????
אלי28.06.22
31
דגל ואגודת ישראל חייבות להיפרד
גפני28.06.22
30
ראביי גלעד קריב:חרדים חתמו הסכם עם הרפורמים,הרצל משפשף עינים, יזהר הס: להתלוצץ עם פינדרוס,וכולנו חתומים על מסמך . כך בסוכנות, בושה צביעות , הפלג נשארו חרדים .
ללא שם28.06.22
29
הכל סובב סביב הכסף. אם עד כה גנבו 50% מעתה יגנבו 100%
פריד'ל פאר צמכן28.06.22
הגנב הראשי מדבר
מכיר אותך28.06.22
28
תתלכדו כולם זה הסוד רק בזכות ההתלכדות של הממשלה ההיא הם הצליחו מעבר להגיון ורצון העם גם הרשעים שמתלכדין מצליחים ב'מ על אחת כמה וכמה הצדיקים כל מה שקורה בעם ובעיקר בפוליטיקה זה עצת השטן להכמיס מחלוקות הרס וחורבן על שונאי ישראל...
אב28.06.22
27
במחילת כבוד מרנן ורבנן ה"גדולים" מה שאתם עשיתם בשבעים שנה הרבי מבעלזא הספיק לעשות כפלי כפליים בכל התחומים עם חזון ומעוף וראיה למרחוק, שמעתי מאחד מגדולי הרבנים בארץ שמקורב לאדמו"ר מגור שליט"א שהאדמו"ר אמר לו באחת השיחות שלהם "הרבי מבעלזא הוא חד בדרא בראייה למרחוק" וכך הוא פועל ועושה לא רק למען חסידיו
מנחם 28.06.22
תגיד כל לילה בקול רם ועם עיניים עצומות (תרתי משמע) לפני שאתה הולך לישון, שבע פעמים, "הרבי מבעלזא הוא חד בדרא בראייה למרחוק" ותראה פלאות שלאט לאט אתה מתחיל להאמין בזה.
יהודי28.06.22
26
זו דעת תורה? מלחמה? איך אתם מניחים תפילין? יש עוני וצריך ממשלה יהודית מפלגה חרדית-דתית אחת!
דוד28.06.22
25
על פי תמונת המצב, יהדות התורה תתפרק, במצב כזה לא יהיו מספיק מנדטים לשתיהם לעבוד 4מנדטים אחוזי חסימה, חבל על הקולות האבודים- רק בן גביר.......
מסתכל מהצד28.06.22
בן גביר שורף קולות סדרתי
כ28.06.22
בן גביר עובר בגדול
חין29.06.22
24
למה העיתון הזה כלהזמן בהלם בתדהמה בחרדה בדאגה חוץ ממה שבאמת היה צריך להטריד אותם מי כותב להם בעיתון כ"איש חינוך"..
יואו נמאס לי יתד. 28.06.22
23
חיידר שמלמד אנגלית ????????????????????????
שמואל29.06.22
22
כל הכבוד לאדמור מבעלזא, איש אמיתי שעושה לטובת הכלל
111128.06.22
21
יתד נאמן יוצא נגד החלטה והדרכה של האדמו"ר מבעלזא? הוא אמור להתיעץ איתם? הוא חייב להם משהו? הוא עובד אצלם? ואם דעתו ודרך חינוכו (השלכות על אחרים) כ"כ חשובים,מדוע לא דאגו להם לתקציבים? זה נשמע כמו ה"שימוע" שעשה גפני לרב דב לנדאו שליט"א אחרי הסיפור של אלעד!
חיים28.06.22
והם אמורים להתייעץ איתו????? ר' גרשון ור' משה הלל סבורים שצריך לתקוף את בעלז, אז הם תקפו אותם. זה נראה לך החלטה של עורך הלילה של העיתון?....
אבא של אבריימי29.06.22
כן.
אני29.06.22
20
הליטאים נפלו על השכל. נלחמים נגד דברים טובים ומועילים.
מנחם28.06.22
19
הליטאים מציגים איכפתיות מזויפת לאידשקייט שכבר מזמן אינה נחלתם כלל וכלל
יואל28.06.22
18
כל הכבוד לח"כ אייכלר שדואג לציבור המורים שלו, בשונה מח"כים אחרים .
אילן28.06.22
17
הליטאים חושבים שהם בעלי הבית של כל העולם ואישתו ורק על פיהם ישק כל דבר....חצופים...
ליטאים חצופים28.06.22
16
שר האוצר ליברמן לא מאהבת בעלזא תיקצב, אלא זה חור בספינה, זה אפקט דומינו, בסוף עוד מי שלא יצטרף לזה, שזה החיידרים רובם ככולם ולא חינוך עצמאי שזה עוד מסגרת יחודית, ישללו תקציב לחלוטין עיין ערך ליברמן שרצה לישלול תקציב לחלוטין,
אריה28.06.22
15
תמיד אמרו שאין לתת אמון בליטאים
י.ר.29.06.22
14
אין על בעלז
ספרדי 28.06.22
13
אפשר לחשוב מה זה ליבה בכלל, במוסדות בחוץ לארץ לומדים הרבה יותר מזה והכל בסדר גמור, כמובן שלא דברים אסורים, אבל לפחות קצת אנגלית וקצת מתמטיקה לא יזיק לבני ארץ ישראל, אין צורך להקצין בכל דבר רק בשביל להקצין, "דרכיה דרכי נועם"
ג28.06.22
התגובה הכי שפויה שראיתי בכל הפולמוס
כיהודה ועוד29.06.22
כולם לומדים מתמתיקה, גם פה בארץ
ג28.06.22
12
הליטאים לא יגידו לנו מה לעשות
שלום28.06.22
כן יגדו אנו הבע"ב
ליטאי 29.06.22
11
זה לא תכלס.....כל התגובות פה בעד בעלזא, חייב מישהו שיכתוב נגד גם אם זה יהיה לא צודק.... בסוף כמו כל פעם היתר יכנסו תחת המסגרת הזאת.... כל הכבוד לאדמור מבעלזא, איש אמיתי שעושה לטובת הכלל..
משה28.06.22
10
יתד נאמן נבלות. הם יושבים על דיבר החינוך העצמאי ולא נותנים לבעלזא להיכנס, ובעלזא מיובשים בתקציב. וכשבעלזא מנסים להציל עצמם ולקבל תקציב, הם תוקפם אותם.
יוסי28.06.22
9
לא עובדים, לא לומדים תורה, לא לומדים ליבה, מה יעשה הנער ולא יחטא ....
פלפל28.06.22
8
לאחר חתונות הקורונה בבעלזא - סוף סוף משהו שפוי. יישר כוח גדול לאנשי בעלזא על יוזמה למעט לימודי ליבה. חרדה עצומה חייבת לשרור בקרב אנשי יתד המגדלים דורות של בורים ועמי הארץ ר"ל
יישר כוח28.06.22
7
מתכוננים לימי החורבן. זה הזמן להרבות שלום. כמה מחלוקת ושנאה אתם מפיצים ואחר כך מדברים על אהבת תורה. קצת לא מסתדר
pop29.06.22
6
הכל התחיל בגלל שהרבי מגור הפסיק את המשפט עם רבני הליטאים על ניהול החינוך העצמאי
סני28.06.22
5
מה יקרה עם ה"אברכים" בבעלזא ישלמו שכר לימוד כמו רוב הציבור הליטאי?
יהדות28.06.22
4
האיש האחרון שפער את פיו נגד האדמו"ר מבעלזא בעיתון יתד נאמן לפני שנה וחצי נגד החתונה בבעלזא בתקופת הקרונה הוא ...רמז ח. ו. מה שמלמד שמי שפוער את פיו נגד גדולי ישראל זה גם מי שעושה מעשים כאלו ואחרים ...מעניין שההוא גם היה ממנתבי ההשקפה הטהורה של הפוליטקה של יתד... תבדקו את עצמכם קודם האדמו"ר מבעלזא י
בעלזאר 28.06.22
לא רק שאתה צודק , אולי אתה לא יודע אבל רבינו שליטא גם חבר מועצת גדולי התורה של דגל -רק לא משתתף בפועל גם חבר עיריית בני ברק חסיד בעלזא יושב על משבצת דגל ומכל אלו הם מתחמקים
עוד28.06.22
3
כותרות מביישות ושקריות שלכם לא יבהילו אף אחד. אין כמו בעלז. 'לא נצביע לגפני', תהיה אחת מהסיסמאות.
חסידי28.06.22
2
קשה מאד להתווכח עם אייכלר שאומר דברים של טעם. הדבר יותר מוצדק מהצטרפות עסקנים חרדים ידועים להסתדרות הציונית. דבר שעבר לפחות בהסכמה שבשתיקה.
בעלזער28.06.22
נהרא נהרא ופשטיה. כל יסוד אגודת ישראל ודגל התורה שבכל נושא שאינו נוגע לכלל ישראל כל אחד עושה ע"פ רבו. ולכן בעלז עושים לפי רבם בנוגע לתיקצוב שלהם. ואין שום בעיה עם הדבר הזה. אם הליטאים ע"פ רבותיהם רוצים לקחת תיקצוב מלא רק למוסדות החינוך העצמאי ולא לחדרים שלהם, גם זה בסדר גמור. ובסך הכל הבעלזר צודק.
ויזניצער28.06.22
על מה אתה מדבר? מי העסקנים החרדים שהצטרפו להסתדרות הציונית? ומי הסכים לכך?
עצניק28.06.22
1
צביעות ומרמה. מדוע חסידות גור נמצאת בחינוך העצמאי ואין מפקפק? למה חב''ד וצאנז, נמצאים בממ''ד, ואין פוצה פה? אולי אם יהיה פיקוח, מנהלי חיידרים לא יסעו בגי'פים שעולים 300,000 ש''ח.
צביעות28.06.22
בתשובה לשאלתך , חב"ד וצאנז לא מאיימים על הליטאים , הם לא מודל לחיקוי לאחרים ואין מה לפחד מהם בשונה מבעלזא שאחרים יראו וילמדו מהם ומזה הם מפחדים ורועדים , אם הביקורת שלך היא על הגי'פ של מנהל חיידר בעלזא , לידיעתך הוא גביר ועשיר בזכות עצמו ולא צריך לעזרת החיידר
מנחם 28.06.22
לידיעתך, למנהל חיידר בעלזא אין רכב כלל, יש לו 2 רגליים.
מבין30.06.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם