כיכר השבת

כיצד יגיבו הליטאים?

ב'אגודה' החליטו: "לא מוותרים ל'דגל' על המקום הראשון"

בעוד ב"דגל התורה" מתכוונים לדרוש לקבל את המקום הראשון אם ירוצו יחד עם "אגודת ישראל", 'ועדת השמונה' התכנסה והכריעה: "לא מוותרים ל'דגל', מצפים מהם לכבד את ההסכם" (חדשות)

92
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ו' בתמוז | 05.07.22
מי בראש? גפני וגולדקנופף
מי בראש? גפני וגולדקנופף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': האם 'יהדות התורה' עומדת בפני פילוג? אם לשפוט לפי החלטת 'אגודת ישראל' שלא לוותר על המקום הראשון ברשימה ל'דגל התורה', הרי שנוספה סיבה נוספת, עבור הליטאים, לרוץ בנפרד.

ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' התכנסה היום (שלישי) בבני ברק, לקראת מערכת הבחירות, ודנה בשאלת ההסכמים מול 'דגל התורה', עמה רצה במשותף תחת מפלגת 'יהדות התורה'.

בוועדת השמונה חברים נציגי ארבעת החסידויות הגדולות המרכיבות את 'אגודת ישראל' - גור, ויז'ניץ, בעלזא ושלומי אמונים. מצד חסידות גור, השתתפו בישיבה גם הח"כ הפורש יעקב ליצמן וגם הח"כ המיועד יצחק גולדקנופף.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר דיון בין החברים הוחלט לעמוד על הדרישה לקיום ההסכם שנחתם מול 'דגל התורה', לפיה, בבחירות הקרובות, במקום הראשון ישובץ נציג 'אגודת ישראל', וכך כל מקום אי-זוגי ברשימה יהיה לסיעה החסידית, בעוד נציגי 'דגל התורה' ישובצו במקום הזוגיים. את התפקיד הבכיר הראשון תבחר 'דגל התורה', לפי ההסכם.

ועדת השמונה ארכיון

בכך, מתכוונים ב'אגודת ישראל' להתעקש על הצבתו של יצחק גולדקנופף, מועמד חסידות גור - הסיעה המרכזית לכנסת, במקום הראשון של הרשימה המשותפת ובכך הוא ישמש כיו"ר 'יהדות התורה' לאחר שבבחירות האחרונות, ההסכם קוים ובראשות הרשימה עמד נציג 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "הסכם זה הסכם ואנחנו מצפים מ'דגל התורה' לעמוד במה שסוכם ולכבד את ההסכם ככתבו וכלשונו, בדיוק כפי שאנחנו קיימנו והיינו מקיימים".

לעומת זאת, בסיעת 'דגל התורה' נשמעת הטענה כי העובדה שהמפלגה היתה באופוזיציה ועברה שנה וקצת מאז הבחירות הקודמות, מצדיקה את השארת ח"כ משה גפני בראשות 'יהדות התורה' גם בבחירות הקרובות.

יתירה מכך, גורמים במפלגה הליטאית זועמים על שיבוצו של יצחק גולדקנופף, וטוענים כי שיבוצו בראשות המפלגה לא יסייע להבאת מצביעים.

בנוסף, ברקע היחסים בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', שוררת מתיחות עזה בין 'דגל התורה' לחסידות בעלזא, על רקע המהלך של החסידות לקבל תקצוב ממשרד החינוך - מבלי להיות תחת 'החינוך העצמאי', מה שעורר כעס גדול בקרב ההנהגה הרוחנית של המפלגה הליטאית ובעקבותיה, פורסמה ביקורת חריפה וחריגה בביטאון המפלגה 'יתד נאמן'.

תחת הכותרת "חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי", טענו בביטאון הליטאי כי מדובר במזימה הכוללת פיתוי כלכלי כדי לפגוע בלב ליבה של היהדות הנאמנה, במטרה שת"תים המלמדים על טהרת הקודש - ישנו את מהותם ויעודם.

יצויין כי גורמים מטעם חסידות בעלזא הבהירו שוב ושוב כי מטרתם היא בסך הכול הקמת זרם עצמאי, בשל סירובו העיקש של החינוך העצמאי לקבל לרשת את מוסדות החינוך של החסידות.

כך או כך, יהיה מעניין לראות כיצד תגיב 'דגל התורה' להחלטת 'ועדת השמונה', לאור הקריאות הגוברות והולכות במפלגה, לרוץ בבחירות הקרובות בנפרד מ'אגודת ישראל'.

בשבוע שעבר התכנסו נציגי 'דגל התורה' עם רבני המפלגה, לדיון ארוך לקראת הבחירות הקרובות, כאשר גם שאלת הריצה בנפרד מ'אגודת ישראל' נידונה שם בהרחבה, וההחלטה צפויה לעבור לשולחנו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

תוכן שאסור לפספס
92 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
ואני חשבתי ש'מועצת גדולי התורה' מחליטים באגודת ישראל. מה פתאום קבוצת עסקנים מחליטה מה לומר ל'מועצת גדולי התורה' של דגל התורה? כך גם סדר המקומות ושיבוץ בנציגים בכנסת וברשויות המקומיות אמור להיות נידון על שולחן ה'מועצת', כך נדע שאכן הם שלוחי דרבנן ולא שלוחי דעסקנן.
תמים06.07.22
59
משהו אחד לא ברור לי. לוקחים יהודי מבוגר, טוב או לא - זה לא העניין! העניין הוא שהוא אדם שעומד בראש מערכת נוראית ונצלנית. שמפטרת את אשתי כל שנה שלא תצבור ותק - בניגוד לחוק! שגורפת לכיסיה את ה-200% שכר של הקייטנות ומשלמת לצוות מינימום - בניגוד לחוק! שמספסרת באישורי עבודה ומחלה, שרומסת זכויות עובדים, שמ
דמעת הנגזל06.07.22
תגובתך נוגעת ללב !! ואמיתית !! אני נשבעתי שגם את הקול שלי לא
כל הכבוד06.07.22
צודק, צודק, צודק!!!!
נפגעי גולדקנופף06.07.22
דברים כדורבנות. מזעזע עם כל זאת חשוב לזכור שאנחנו לא מצביעים לאיש, אלא למפלגה - כהוראת רבותינו. נבלע את הצפרדע ונמשיך הלאה
יוסף חיים07.07.22
צודק בכל מילה
שירלי06.07.22
אני לא גננת ולא קשורה לגננות והעושק הזה בלתי נתפס ולא הגיוני ולכן צו מצפוני לא מאשר לי להצביע עבורו. לצערי גולדקנופף הוא הראשון ברשימה והוא ייכנס ולגור לא יהיה אכפת שאחרים לא נכנסו אבל אני חובת מחאה שלי עושה!
פנינה06.07.22
58
בלא בלא בלא אנחנו מאז ומעולם לא בוחרים אנחנו מצביעים למה שהרבנים מורים ותו לא!!!
תימני06.07.22
אז תסביר לי בבקשה איך קורה שהנציגים שהרבנים אומרים, או שהעסקנים אומרים בשם הרבנים, להצביע להם מסתבכים באחוזים כל כך בפלילים.
רפאל 06.07.22

הצגת כל התגובות

57
לא מצביעים לעושק כבשת הרש ומשפיל גננות וסייעות טוב תעשה דגל אם תרוץ בנפרד ותפרד מגור האלימה פרוש שכל קשר בינו לתורה הוא מיקרי ולכל אלו שדואגים רק לאנ"ש
חסיד06.07.22
56
אחרי חתונה כזאת הרבה אנשים לא ישכחו את זה ואת הקולות שלהם לא יתנו לגפני או לא ילכו לבחור או יבחרו במפלגה אחרת לא יעזור שום מכתבים של מרנים
יהודה06.07.22
55
אני לא מצביע לנציג גוראי. זהו.
יהודי06.07.22
54
היגיע הזמן שדגל ירוצו בנפרד ונביא 6 3
בני ברק06.07.22
53
לא הבנתי למה הליטאים שמביאים לבד 6 מנדטים אמורים להושיב את הפרזיטים מבלזא וויזניץ שבכלל לא מצביעים ואם מצביעים זה לבן גביר
ליטאים לבד הגיע הזמןןן05.07.22
52
הנאה להם והנאה לעולם״ (סנהדרין ח, ה)
״פיזור לרשעים -05.07.22
51
תמשיכו לריב ובסוף תישארו מחוץ לכנסת
צבי05.07.22
50
עסקנים ששולטים במפלגה 'בשם הרבנים' וצוחקים על כל הציבור. מי זה בכלל ה'גולדקנופף' שכבר עכשיו מינוי אותו לח"כ? מישהו שאל את הציבור? פשוט שמים פס על הצעירים. מינויים של עסקנים בני 70+ שמחפשים ג'וב. שום שליחות ציבורית ושום דאגה לציבור החרדי. אבל אל תדאגו, אנחנו נצביע בן גביר.
פוליטיק05.07.22
תדבר בשם עצמך בבקשה כי אני לא ענער גבעות משועמם כמוך ולא יצביע בן גביר הגברתן
ר06.07.22
זכותם של גור לבחור איזה נציג שהם רוצים אבל בכל מקרה צריכים להיפרד לשלום מהחסידים הציבור החסידי זולג למקומות אחרים, והם יושבים על המקומות של דגל
כ06.07.22
49
מלחמות האשכנזים
מסתכל מהצד05.07.22
דרעי ואלי ישי חברי אמת?
חי06.07.22
48
יאללה סיעה של כלומניקים, אפילו החסידים לא יצביעו להם....
חסיד שוטה05.07.22
47
אחרי החתונה של גפנני אתמול בו הוא הזמין כל השונאי דת ושונאי חרדים וגם דאג להצתלם עם כ ו ל ם כולל החברה שלו מיכאלי, מגיע לגפני לזוז אחורה ולוותר לאגודה...ג" איבד הרבה מצביעים אתמול בגלל ההתנהגות המבישה של גפני, פוווווייי......
רותי05.07.22
לא איבדה מצביע אחד אפילו מי שמטנף על גפני מעולם לא הצביע יהדות התורה זה יריבים משס או תומכי בן גביר האומללים
כ06.07.22
46
גם כן הםםםם
אחת05.07.22
45
מה אינכם יודעים? בהר סיני עמדו הליטאים ראשונים ואילו הספרדים החסידים והדלי"ם כאשר דגל תוקפת הם חייבים להתיישר לפיה. 2) הליטאים לומדים כל הזמן את תורת הספרדים, בחומש את תורת אברהם אבינו שנולד בארם נהריים ותורת משה שנולד במצרים, ובגמרא את תורת התנאים והאמוראים חכמי בבל.
משה בן אברהם05.07.22
44
עדיף את גודקנוף כי החסידים הם ימיניים מאשר את גפני שהוא שמאלן גדול ורק ירחיק לנו מצביעים
חבדניק06.07.22
43
וועדות שחבריהן נתמנו על ידי בעלי שררה ושלא על דעת הציבור הן מרשם בדוק לשחיתות ולמלחמות אחים. אם לא יחזירו לציבור את הזכות לבחור את נציגיו, מי יודע אם יעברו את אחוז החסימה.
רפאל05.07.22
42
הבכם זה הסכם שיא הברור
ביאלא חסיד06.07.22
41
הדבר ברור ונראה לעין כל, משה גפני השתחרר ממנהיגו הרוחני בשנים האחרונות והוא מרן שר התורה ר' חיים זצ"ל , הוא לא קשור בכלל לר' גרשון הוא עולה אליו רק למראית עין עם עמיתיו לסיעה , הוא משתולל לאחרונה כמו פיל בחנות חרסינה ואין צורך לפרט כל אחד רואה ומבין, שירת הברבור שלו היא "חסידות בעלזא" זה הנושא היחיד
מנחם 05.07.22
לא ברור לאף אחד חוץ מלחבדניקים שמפזזים עם חילוניות ברחוב ובוחרים בן גביר וטוענים שגפני שמאלן... בולשיט
ג06.07.22
אופס, יתד כותב שאין מאבק עם חסידות בעלזא המעטירה תחת הנהגת כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א. (ציטוט מיתד) אבל אתה החלטת שהם נלחמים בבעלז...
יהודי08.07.22
40
ועדת השמונה?!?! ועדה עליונה?!?! מזכיר לי משהו !!! אגב, איזו ועדה החליטה למנות את ליצמן לשר!!! ולשנות את החלטות מועצות גדולי התורה בדורות האחרוני??? הועדה העליונה של גור או ועדת השמונה של גור ??? שניהם יחד או אף ועדה לא דנה???
וסרמן 05.07.22
39
מחלוקת הגר"א ותלמידי הבעש"ט?
ספקי05.07.22
38
הלוואי שיתפלגו ונזכה לראות במפלתם. מגיע לציבור שתקום מפלגה חדשה עם נציגים ראויים.
אליעזר05.07.22
37
הציבור עוד לעכל שגונטלוף ברשימה. והוא עוד יהיה ראשון זה ממש התאבדות
אבי05.07.22
36
עפ"י ההסכם בין דגל לאגודה, התור שייך עכשיו לאגודה.
מיכאל05.07.22
35
הרי זה ברור יש הסכם!!!!!! כמו שאגודת ישראל כיבדה את ההסכם ללא ידיעה שישבו באופוזיציה אותו דבר מתבקש מדגל { השמאלנים} לכבד גם כן את ההסכם שאגב- הם יזמו!!!! ולא מבין למה אגודת ישראל לא רצה לבד הרי ר ' חיים זצוק"ל באמת הביא הרבה קולות אבל עכשיו כשהוא איננו אז הם לא יצביעו ליהדות התורה ויש גם את קולו
אלימלא אמלא05.07.22
דגל השמאלנים, איזה הינדוס תודעה מ770 אוקי נרוץ בנפרד ונביא יותר מנדטים תודה על הרעיון שהחסידים רועדים ממנו
ג06.07.22
ואייכלר ימני???
טבריה08.07.22
אגודה עושקת את דגל שנים (ירושלים תוכיח, חמש שלוש לטובת אגודה עד לבחירות אלו שרצו בנפרד והוכיחו שלא יעשו להם טובה ויתנו לדגל חמישים חמישים מקום שני, אלא שש שלוש לטובת דגל). כדי לשמור על השקט הסכימו שיהיה בארצי חמישים חמישים ורוטציה. אז שכשליצמן היה בראש הוא קיבל שר, כשגפני בראש הוא ישב שנה באופוזיציה
יהודי08.07.22
34
בקצב הזה 0 מנדטים - קנופנוף על הגל
תמשיכו תמשיכו...05.07.22
33
איך יש לחסידים דרישות? שיגידו תודה שדגל נוהגים באחריות ולא גורמים לפיצול ואז אגודה לא יעברו.
אא05.07.22
32
באגודה מי שמחליט זה קבוצת עסקנים שנקראים ועדת השמונה ובדגל מי שמחליט זה הרב אדלשטיין
המבדיל 05.07.22
31
כל החיים הצבעתי לג' ואפילו התנדבתי כמה פעמים במטה. בבחירות הקרובות לא מסוגלת לתת יד ולהצביע עבור עושק ןגזל ושאלה הפנים של המפלגה שלי! גולדקונפף זה קו פרשת מים עבורי!! בצער רב כנראה אאלץ להצביע לש"ס או לציונות דתית
מיכל 06.07.22
30
משום מה זה מזכיר לי 2 זקנים בקיבוץ שרבים מי יהיה יו״ר ועדת התפירה. הנציגים המפגרים האלה חושבים שלמישהו אכפת מהם. אבדתם אותנו.
נתי05.07.22
לא איבדו אותנו ואל תדבר בשם הציבור אנחנו לא בוחרים בנציגים אלא בוחרים זה הכח החרדי בכנסת והם נציגי היהדות הנאמנה לשמור על היהדות במדינהף, כל שאר הפוליטיקה ימין שמאל זה לא בשביל חרדים ולא בשביל הטינופת הזאת נבחרו לכנסת
בה06.07.22
29
חסידים נמאסתם
חיעכג05.07.22
28
אם יתפלגו הלטאים יחטפו בראש אחת ולתמיד
ביאלא חסיד06.07.22
כמו שהם חטפו בירושלים???
יהודי08.07.22
27
כדאי קצת פנים חדשות. גולדקנופף.
ברוך05.07.22
26
מה זה משנה מי קודם, ההחלטה כבר התקבלה אם עושק הגננות הנציג באגודת ישראל = לא מצביעים ג.
אברך פגוע05.07.22
25
אבל אשמים אנחנו שלא הבהרנו להנהגה שאם לא יערכו בחירות מוקדמות, בלע"ז פריימריז, את הקול שלנו איבדו. איזו סיבה יש לנו להמשיך להצביע למפלגה שמייצגת רק את מנהלי המוסדות?
רפאל 05.07.22
24
מי צריך את החסידים האלה, רוב הציבור תומך לרוץ לבד!
קאהן05.07.22
23
הלוואי שיפרדו ושני הצדדים לא יעברו את אחוז החסימה
משה חיים05.07.22
22
הצבעתי ג' (דגל) מאז היותי נער ואני בעשור הששי לחיי. אין סיכוי שאצביע בעד המפלגה אם גולדקנופף יעמוד בראשה. הפילוג מאסופת העסקנים הדורסניים של גור ושלומי אמונים - צו השעה. 6-3
התפכחתי05.07.22
21
כאילו שגפני כן מביא מצביעים.....
איינע'ר05.07.22
20
גפני חלאה. אם היינו מאוחדים כולנו מפלגה חרדית לאומית ביחד כולנו מינימום 30 מנדטים אבל גפני חייב להיות חתרן לנכס אליו ורק אליו הקרדטים וכל הישג כלשהו לפני כולם. ואז מחנהו ימחה לו כפיים יתד הזבל יפרגן לו וזה כל הדת של גפני ומחנהו. זה הקיום שלהם. זה עבודת ה' שלהם זה השמע ישראל שלהם. בןשה וחרפה. על ראשך
כןןןןןןןןןןןןןן05.07.22
איזה שטויות.. כבר ראינו שפילוג מביא יותר מנדטים
ד06.07.22
לד העמלקי. האמת כואבת. מתי החרדים הביאו 20 מנדטים לא 30 מתי. אחרי בירור אם יעשו גוש יראים מכל החוגים נקבל 30כן בדוק
ה'ה06.07.22
19
דגל חייבת להיפרד מגור. למה שגור תשלוט על כל הציבור החרדי? חצופים, למה תמיד הם במקום הראשון במלפגה??? גפני הכי טוב שתרוץ עם סמוטריץ!!! תקבל הכי הרבה מצביעים חלק גדול מאוד בציבור החרדי סולד מה כוחניות והשתלטנות המגעילה של גור על המפלגה שאמורה לייצג את הציבור החרדי
ליטאי06.07.22
18
לא לוותר לגפני המלקק ל0מאלנים.שירוצו לבד.
אבי05.07.22
17
נלחמים מי יהיה הראשון ברשימה לשבת בכנסת המינים הציונית. כל דמי 6 מיליון חרדים צועקים אליכם מן המשרפות.
נביא אמת05.07.22
6 מליון חרדים? נראה לך שכולם היו חרדים? זה הינדוס תודעה כאילו רק חרדים מתו בשואה חצי מהם לפחות לא היו חרדים, היו כמוך בדיוק מתפקרים
ה06.07.22
ציטטתי את האדמו"ר מצאנז. הציונים ברחו לארץ ישראל, והאדמו"רים מבעלז ומגור, אסרו על חסידיהם לרדת לארץ ישראל לפני השואה.
נביא אמת06.07.22
16
k לא מעניין מי מעניין מה . מה הרבנים אומרים נקודה
משה06.07.22
15
אגודה הרי מבינים שדגל (סוף סוף) גוררת אותה לפילוג ולהפסד עבורה, אז מה הסיפור שלהם? עדיין לא קלטו שם שהכוחניות שלהם אבדה את הכח???
שמעון05.07.22
14
ירוצו בנפרד יקבלו לפחות 5 מנדטים. גם ככה רוב החסידים מצביעים לבן גביר. הלוואי שפעם אחת ולתמיד יחנכו את החסידים. העצניקים יהיו הרוב המכריע של "אגודה"
ליצמן05.07.22
13
במקום לדרוש מהממשלה הבאה שתקום 53 מליארד ש"ח עבור הישיבות אתם רבים כמו ילדים קטנים בגן שהגננת איבדה שליטה על הילידים ואני בטוח שאם יהיה פילוג אז גפני ירוץ על 6 בכדי להכנס עם לפיד וכד'
אבי06.07.22
12
יאללה. תביאו כבוד למגזר ולנוער שגם ככה מאס בכם. תתפלגו, תתאגגדו. תתנשקו. שחררו אותנו מהזבל שלכם
אלי05.07.22
11
למה יש 3 געררס בוועדת השמונה. גור השתלטה על המפלגה
למה 05.07.22
10
אלה ואלה נשרפין בבית הדשן !!! מי שינצח על המקהלה הפעם זה רק בן גביר !!! ג' דגל חסידים נמאסתם כבר על הציבור .. העסקונה שלכם הגדישה את הסאה מכל בחינה . לכו לרשויות המקומיות ותראו איך העסקנים המטונפים האלה דואגים לעצמם ורק לעצמם. כך זה בבני ברק , אלעד, ירושלים , ביתר עילית . אשדוד. וכו'
דודי06.07.22
וגם הדיינים ברבנות הם חבורת פוחזים מזיקים כמו דודי לאו ושותפיו.
גבי06.07.22
המבזה ת"ח אין רפואה למכתו [חז"ל]
שיליץ06.07.22
9
אז דגל ואגודה מתפצלים. במקביל, גם סמוטריץ ובן גביר מתפצלים. בסוף כל ארבעת מפלגות לא יעברו, ולפיד יקים ממשלת שמאול על-מלא
יהודי06.07.22
8
אתמול הייתי נוכח ברגע חרדי מזוקק מעין כמוהו: פיצה אורי בבני ברק. תור ארוך, ובראשו אברך ליטאי מלווה את אשתו האברכית שחשקה נפשה בסלט. האברך מצא פה הזדמנות להרים את קרנו בעיני אשתו ובעיני הנוכחים. והוא מבקש בקולי קולות מעובד הדלפק הלחוץ שיתנה איתו שהכסף שהוא משלם הוא לא על הירקות של השמיטה כי הוא מחמיר
מנחם 06.07.22
נכון זה כיף שהם יצאו רעבים? איזה כיף שהצליח לדפוס אותם, אנחנו החסידים נוכל לאכול מה שבא לנו בלי מגבלות דת.
חסיד? 06.07.22
7
תכלס רוב הציבור החרדי לא מצביע לפי דעות או רצונות, אז הכל ממילא בלה בלה בלה
משה06.07.22
6
יאללה להיפרד מהם אחת ולתמיד! גולדקנופף לא תורם ליחסי ציבור של ג' דגל צריכה לרוץ בנפרד ושיתפקדו החסידים ויעשו הכל לעבור את אחוז החסימה. אין שם יצוג אמיתי לדגל, זה מה שחסר שגולדקנופף יעמוד בראש. בעד להיפרד זה יגדיל את הכח של הציבור החרדי
ג06.07.22
5
הליטאים צריכים להבין שיש דעות אחרות, ומותר לבעלזא לפי שיקול דעת האדמו”ר לעשות ככל שנצרך, ואם כבר מדברים על גולדקנופף, צריך לעשות הכל אבל הכל בשביל שעובדות רשת הגנים יקבלו משכורת מלאה בלי קומבינות, זה אכזריות ועד כדי מצבי קיצון (מניסיון) למנוע מהרבה עובדות חרדיות זכויות בסיסיות חוקיות ולמנוע מהם אלפי
חסיד06.07.22
בטח קראת רק באינטרנט. תפתח יתד של יום שלישי האחרון ציטוט: "הנושא הוא לא במה שנוגע למוסדות של חסידות בעלזא המעטירה המתנהלים תחת הנהגת כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א מזה למעלה מיובל שנים לאויש"ט , לא באנו להתערב בניהול מוסדות אחרים הכפופים להנהגה הרוחנית שלהם . הנושא המרכזי הוא העובדה שהכריזו בכותרות ראשיו
יהודי08.07.22
4
שיישארו לבד עם ההסכם שלהם וגולדקנופף עושק הגננות בראשם, הסיכוי שלהם לעבור את אחוז החסימה קלוש
שש שלוש06.07.22
3
חשבון פשוט 250 אלף קולות הצביעו לג' בבחירות האחרונות הטענה של דגל שאגודה הם בקושי 100 אלף קולות ודגל מביאים 150 אלף קול אז בוא נעשה חשבון קל נוריד 20 אלף קול שהצביעו בגלל ר חיים זצוק"ל ועוד קולות של לטאים המודרניים שלא מצביעים הפעם לגפני {ממ"ח} ועוד קולות של ליטאים ימינים שלא רוצים את גפני השמאלן
אלימלא אמלא06.07.22
לפחות אתה מסכים שעד היום עשקתם את הליטאים. תודה
יהודי08.07.22
מזכיר לי את החשבונות של המבשר שדייש מנצח בירושלים .... חה... חה..
אזרח06.07.22
חחחח חבד זה לא מה שהיה פעם היום הם נהיו ימין קיצוני, היום הם לא יתפקדו להצביע אגודה גם אם היא תפול. מצד שני יצביעו בהמוניהם בן גביר גם אם ידעו מראש שלא יעבור את אחוז החסימה והקולות ילכו לפח. הרבה משונאי גור וחיסידויות קטנות יצביעו דגל וישמחו להיפרד מהעסקונות הגדולות החסידיות שלא סופרות אותם. גדל תבי
ה06.07.22
2
תכלס, זה לא יפה שדגל דופקת את נציג בעלזא. יש לדגל חוב היסטורי לבעלזא. (הצביעו לדגל בבחירות שקמה דגל, בלעדיהם דגל לא הייתה עוברת את אחוז החסימה, להזכירכם דגל עברה על חודם של כמה קולות אחרי בחירות חוזרות בקלפי אחת שהכריעה אם דגל עוברת או התחייה עוברת) אני מתבייש
יהודי05.07.22
אין לבעלז 'הכשר' לפגוע בכל החינוך החרדי, בגלל מה שהם עשו בתשמ"ט.
יוסיחי06.07.22
מאז בעלז בגדו ובגדו ובגדו בירושלים שמו פתק לבן ועוד הרבה דברים כבר לא מה שהיו... חבל
ה06.07.22
טעות אחוז החסימה היה אז מנדט אחד בעלזא עזרו לדגל להכניס את המנדט השני דגל שילמה ומשלמת להם עד היום מקומות במונציפאלי
הסטוריון06.07.22
1
לשים בראש המפלגה אדם ללא נסיון פוליטי. אדם ששנאוי על חלק ענק מהבוחרים של המפלגה. העיקר ההסכם (הלא הוגן, גור הם לא חצי מהיהדות החרדית, הליטאים כן) הקדוש.... לנו לא יהיה לכולם לא יהיה. אנוכי, ולא יהיה לך
יהודי05.07.22
מדוייק! להיפרד מהם דחוף
ג06.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24