כיכר השבת

התייחסות ראשונה

'דגל' ירוצו לבד? מקלב: "יש כמה סיבות טובות לעשות זאת"

לראשונה, אחד מח"כי 'דגל התורה', מתייחס לשאלת הריצה בנפרד מ'אגודת ישראל' ואומר כי "יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל"; ביום שלישי כינוס ענק של כל נציגי הסיעה הליטאית (ארץ)

67
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ה בתמוז | 24.07.22
ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל", כך הצהיר לראשונה חבר-כנסת אורי מקלב מ'דגל התורה', במענה לשאלת הפילוג האפשרית מ'אגודת ישראל' וריצה בנפרד בבחירות הקרובות לכנסת.

עד כה, לפחות לפי טענות 'אגודת ישראל', לא נעשתה כל פנייה מצד 'דגל התורה', כדי לדון בשאלת הריצה המשותפת תחת 'יהדות התורה', ובכללה סדר המקומות ברשימה, אשר לפי ההסכם בין הצדדים, המקום הראשון מגיע ל'אגודת ישראל' בעוד ב'דגל התורה' דורשים את המקום לעצמם, בטענה כי כוחם גדול יותר.

במהלך ריאיון לשלמה קוק, עורך 'בקהילה', במלאות עשור לפטירת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, נשאל אורי מקלב, הנחשב לאחד מבכירי המפלגה הליטאית: האם "מותר לאיים על פילוג פנימי בתוך המפלגה", וח"כ מקלב השיב: "בהתאם להוראת הרב אלישיב, אנחנו לא מאיימים. זה בכלל לא איום. יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל".

בהמשך הריאיון, קושר מקלב בין העבר להווה, ומתייחס לסערת החינוך החרדי והמשבר מול חסידות בעלזא שמהווה את אחת הסיבות לרצון ב'דגל' לרוץ בנפרד, ואמר כי "החינוך החרדי כולו נמצא בספינה אחת. כל שינוי קטן, פוגע בספינה כולה. ואם עכשיו למשל מחייבים אותך בלימודי ליב"ה, המשוואה מיידית. בהתחלה הלימודים הללו יהוו תמריץ כספי, ובשלב הבא יכריחו את כולם ללמוד ליב"ה.

"כשיש חומה בצורה", אומר מקלב, "הם לא יעזו לגעת, המים לא חודרים, הספינה מיטלטלת יותר או פחות, אבל מחזיקה מעמד. כשאתה קודח, גם אם אתה עושה את זה בתא שלך, כל הספינה שוקעת. כל מוסדות החינוך החרדי חווים קשיים, והמנהלים נאלצים להיטלטל במסעות גיוס כספים בחו"ל".

הבוקר, בריאיון ל'קול חי', אמר ח"כ מאיר פרוש כי "יש הסכם בין אגודת ישראל לדגל התורה שנחתם לפני שנה וארבעה חודשים הכולל גם את הכנסת ה-25. דגל לא דיברה איתנו על פתיחת ההסכם, אם דגל תחליט לרוץ לבד, גם נלך לבד".

בתוך כך, ב'דגל התורה' ממשיכים לעשות קולות של ריצה עצמאית והשבוע, ביום שלישי, יערכו כינוס ענק לכל נציגי המפלגה, במלאות עשור לפטירת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, זאת במקביל לדיווחים כי רבני 'דגל התורה' הנחו את הנציגים לקדם היערכות לריצה עצמאית.

גורם ב'דגל התורה' מסביר ל'כיכר השבת' כי "הסיבה המרכזית לריצה העצמאית של דגל התורה היא הסיפור של החינוך החרדי כל שאר הדברים חשובים אבל פחות רלוונטים".

לדבריו, "מה שחשוב וקריטי, זה העצמאות של החינוך החרדי. על זה אפשר להגיע באמת לפיצוץ. זה דבר רגיש כי מדובר במהלך שעלול להשפיע על כלל הציבור החרדי. ראש הישיבה התבטא על כך שהאחדות היא דבר חשוב אבל לא במחיר כזה".

האם בכינוס ביום שלישי יוכרז על ריצה עצמאית, עדיין מוקדם לדעת אך אחד המושבים בכינוס יעסוק בשאלה: "דגל התורה - לאן? מטרות ויעדים - שיג ושיח עם חברי הכנסת".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
החינוך מעל הכל! אם לפיד וליברמן בעד אני מבין שזה נגדנו! אסור בעד בצע כסף להפקיר את ילדינו
יצחק דוד25.07.22
31
הלואי ששתיהם ירצו לבד ולא יעברו את אחוז החסימה רק בן גביר חזק
שלי25.07.22
חשיבה רדודה .
ג25.07.22
30
העסקנים החרדים , הם בלבד הרסו את החינוך החרדי , אין שום מענה , אין מקצועיות , מתנהלים בחינוך עסקנים ומנהלים מסברת הבטן , הכיס והיוקרה הפרטית שלהם ! משפילים ילדים, מבזים הורים . תתביישו , לילדים שלנו מגיע הרבה יותר !
שמשון24.07.22
אילו נתנו מענה, לא היה מתעורר הצורך בחינוך ממלכתי חרדי.
רפאל 24.07.22

הצגת כל התגובות

29
בחירות ! מה המחלוקת הזו ? אתם ילדים שלא יכולים להסתדר לבד ?? מזה יוצא כל האסונות חלילה !!! תוותרו אחד לשני.מספיק עם המחלוקת.
משה24.07.22
להיפך כשהם ביחד יש הכי הרבה מחלוקות שיפרדו ככה מצויין לכולם
ג24.07.22
28
הרבי מלובביץ מה"מ הציע כמה וכמה פעמים שכל מפלגות הדתיות כולן יתאחדו לצורך בחירות לחזית טכנית - טכנית!! מאוחדת ואז המפלגה הגדולה הדתיה תגרוף יותר מנדטים פוליטקאים די כבר! תתבגרו!!! מה הבעיה להתאחד באופן טכני?!!!!!!? זאת טובת כולם ש"ס, יהדות התורה , ציונות דתית קדימה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חזית דתית טכנית24.07.22
חחחחחחחח קודם שבן גביר שלכם יסתדר עם סמוטריץ
כ24.07.22
למה אתה מאשים את הרבי ב'מע"מ (מעשים מגו )לא יפה
חסיד24.07.22
לא המשיח
משיח24.07.22
27
מדהים איך אלוקים מכניס להם לראש שטויות כדי שישארו באופוזיציה...הנזקים החינוכיים שהם עשו בסמינירים למי שיודע, בגיוס, בחינוך וכו' והקמת רשת של סוכני שינוי מבפנים, אף שמאלני לא יכול לעשות!!! המקסימום שלהם זה להעלות את החד פעמי....... מהרסיך ומחריביך ממך יצאו תרתי משמע.......
חיים25.07.22
26
הכוח החרדי יגדל! פילוג שכזה אומר הרבה יותר אנרגיות המושקעות בפרסום ועבודת הוכחת יכולת. בנוסף קבלת חשיפה תקשורתית נרחבת, שגורמת לקבלת עוד ועוד פרסום כפול ומכופל ויכולת להעברת מסרים... בנוסף, כל מתלבטי סמוטריץ' ובן גביר יצביעו למפלגות החרדיות, רק בגלל ההבנה שאולי מפלגה חרדית לא תעבור בגללם את אחוז ה
פסח24.07.22
צודק לגמרי
ד24.07.22
25
מה כל כך חשוב להם בחינוך? העסקנים עושקים את הציבור החרדי המסכן בטענות "פגיעה בחינוך" אבל האינטרס הוא ברור, ברגע שהציבור יעבור לממ"ח וילמדו ליבה הם יתפכחו ולא יצטרכו יותר על מערכת העושק הזאת שחייבת כלייה.
חרדי שיודע24.07.22
24
כולם צודקים. גם קמצא ובר קמצא
ccvfg24.07.22
23
"חינוך ממלכתי חרדי" אכן מהווה אייומ קייומי עבור כל מי שמחזיק במשרת הוראה בגלל קשרים ולא בגלל כישורים.
רפאל24.07.22
מתנגדים לישיבה תיכונית
משה24.07.22
בגלל ההתנגדות למתכונת של ישיבה תיכונית יש הרבה בחורים שלא לומדים לא תורה ולא לימודי חול, רק מסתובבים בחוסר מעש.
רפאל 24.07.22
22
למי שחשב פעם שהמפלגות החרדיות אמורות לייצג רק ערכים תורניים ואידישקייט מתברר ככל שחולף הזמן שמדובר בפוליטיקה ותו לא. על איזה עיקרון יהודי נלחמים פה שנדרשים פה לפיצול? על מה המחלוקת . רואים שפיכחותו של הרב שטיינמן נעדרת
כואב 24.07.22
רואים שאפילו לכתוב נכון אינך יודע פיקח שכמותך
חסיד24.07.22
פוליטיקה זה פוליטיקה נאיבי ותמים ושם זה כללי המשחק
ג24.07.22
21
דבר אחד אני לא מבין, ישנה טענה מצד אגודת ישראל שיש הסכם וצריך לכבד אותו. סליחה ההסכם היה לשתי כנסות. וההסכם היה שפעם אחת ליצמן בראש (שר בממשלה עם נתניהו וגנץ). ופעם שניה דגל בראש (גפני אופזיציה). זהו, עכשיו צריך הסכם חדש. נקודה למה שהפעם דגל תוותר בגלל שפעם קודמת דגל וויתרה? שהפעם אגודת ישראל יוותר
יהודי24.07.22
הקולות שאגדות ישראל הביאה באשדוד ישלימו לך את החסר בירושלים
שמחה24.07.22
20
תרוצו לבד. אבל גם בלעדי. אל תחשבו שאנחנו נרוץ איתכם. אני יצביע ש"ס
ליטאי מובהק24.07.22
אתה ליטאי כמו שאני צנצנת עוד גערער
ג25.07.22
נראה שאתה באמת צנצנת
רק עוצמה25.07.22
👋👋👋👋👌👌👌👌
ש"ס24.07.22
גם אני ועוד אלפים רבים אחרים
אהרלה25.07.22
19
הפוליטיקה החרדית ישנה ומסואבת מסתכסכים פה כאילו יש פה וויכוח עקרוני אח"כ תנפנפו ב"ועשית ככל אשר יורוך" פשוט להקיא
מנחם 24.07.22
18
לא יודע מה הם מתכוונים בדאגה לחינוך, מה שבטוח שריצה עם הגנב והנוכל שעושק רבבות עובדות חרדיות מידי חודש בחודשו, שהועמדו בראשות אגודת ישראל, הוא מתכון לאסון. לא חושב שיהודי מהוגן יהיה מסוגל להצביע לגנב שמתעמר בכ"כ הרבה משפחות חרדיות.
יהודי 24.07.22
17
שואלים מדוע הימין לא מצליח זו הסיבה ריבים של אגו בתוך המחנה וכל אחד בטוח שיביא יותר.חיים בדמיונות. עופו להשפיע שאנשים יצאו להצביע כולל מהפלג ועוד שלא מצביעים ולא לעסוק בפילוג בתוך המחנה. מטורללים
קובי 24.07.22
16
מצויין הרוב בעד !!! אין כמו החכים של דגל הצעד הבא יהיה להוריד את הרוטציה המופרכת בבני ברק מגור. על מה ולמה לתת להם רוטציה על ראשות העיר??
דגלניק24.07.22
15
בסוף גם החרדים האשכנזים, וגם הסרוגים ירוצו בנפרד, אף אחד לא יעבור, ויאיר לפיד יקים פה ממשלת שמאול על-מלא.
ישראלי24.07.22
14
הלוואי שירוצו לבד. אבל אין להם אומץ, אלה רק נביחות.
מרדכי24.07.22
13
תמשיכו עם המריבות המטופשות שלכם ואף אחד לא יבחר בכם מטומטמים... ממש ילדים קטנים אותי ממש לא מעניין מי נמצא במקום ראשון ומי בשני , זה היה יותר מעניין בגן חנה תחליטו אם אתם דואגים לציבור החרדי תפסיקו בבקשה להוציא את הזבל החוצה . קוראים לזה חילול השם אם לא הבנתם וזה קצת יותר חמור משמירת קרטל המוסדות.
dav24.07.22
12
מי החליט שאגודת ישראל וודאי לא תעבור את אחוז החסימה ודגל התורה כן? תבדקו את המספרים! לאגודה יש 115,000 קולות שיוצאים להצביע תמיד (לא בפוטנציאל) + הרבה חב"ד שלא מצביעים בגלל גפני כשמצרפים את בני תורה קבלתם 5 מנדטים בקלות, לדגל אין יותר מ130,000 קולות ויכול להיות שפחות (הוכחת המספרים הפשוטה לאנשי המספ
חיים אשכנזי24.07.22
מי אמר שחב"ד יצביע אם יצרפו את בני תורה? גם לא מובן למי יצביעו אנשי רב שאול אלטער, גם בדגל לא יצביעו לפחות 30000 בגלל מוישלעה גפני ואולי אם הוא יחזור לכוילל אז יצביעו עוד אנשים לדגל כולל חלק של חב"ד
יוחנן26.07.22
חכם אחד במקרה שגפני יוצא וחב"ד מצביעים ליהדות התורה זה אומר שאגודת ישראל הביאו בפועל עוד קולות כי אם לא יכולים אגודת ישראל לטעון שאם הם ירוצו ודגל לא ירוצו בכלל בטוח לך שרוב אנשי דגל יצביעו לאגודת ישראל (עיין ערך שרוליק פרוש)
גבריאל26.07.22
אפשר לומר בהחלט שהשקעת, אבל להלן מספר הערות: 1. בכל החישובים שלך בהשוואות מול הארצי למוניציפאלי אתה הולך לטובת אגודת ישראל, לדוג' ברחובות דגל ושס ביחד קיבלו 5862 ובארצי שס קיבלה 4903 אז אתה מוכיח שהכוח של דגל הוא 959, ואולי ש"ס היא זו שירדה, והרי הקולות שאגודה קיבלה בעיריה זה הצבעה אישית להומינר
אליעזר25.07.22
תודה רבה על המחמאה. אני מאמין שאתה מעונין לקבל את התשובות שלי (אם לא אתה לא חייב לקרוא את זה). 1. מה שאני כתבתי לגבי רחובות זה פשוט מאד, מסתבר שמתוך 5,682 קולות שקבלו שס"ד ברחובות יש גם כמה עשרות (אם לא יותר) קולות של חילונים כמו שיש בכל עיר מעורבת, (עיין ערך חיפה שבמקומי קבלו דגל ואגודה ביחד 8,814
חיים אשכנזי27.07.22
על הנייר החשבון נראה יפה. השאלה רק כמה מתוכם יצביעו הפעם לבן גביר.
רפאל 24.07.22
מדובר כאן בקולות שכבר הצביעו בפועל שלש מערכות בחירות ואחרי שהיה סיכון שבן גביר וסמוטריץ' לא יעברו את אחוז החסימה, מצביעים בפוטנציאל היה לאגודת ישראל בבחירות האחרונות (לפי הפרסום של ארי קלמן בבחדרי חרדים) 135,934 קולות. בין כה וכה דגל לא יכולים לרוץ לבד כי אין להם יותר מ130,000 קולות, ולא מן הנמנע של
חיים אשכנזי24.07.22
חחחח ההזיה החסידית הזו התנפצה בפנים בבחירות לעיריות
יוס25.07.22
מה שנקרא ליצנות אחת דוחה מאה ת(ה)וכחות
שמחה28.07.22
כי דגל לקחו בחורים מערים שלא רצו בהם בנפרד ורשמו אותם בירושלים חיפה וצפת אחרת, תסביר לי לאיפה נעלמו בארצי עשר אלף קולות מירושלים שלש אלף מחיפה ואלף מצפת ולעומת זאת איך נוספו בארצי בבני ברק חמשת אלפים קולות בבית שמש אלף ובמודיעין עילית אלפיים קולות
שמחה25.07.22
חסידויות קטנות מזמן לא מצביעות אגודה גם לא חבד ולא הפלג הירושלמי, אין סיכוי בכלל שיצביעו בבחירות הארציות זה נגד ההשקפה שלהם לא לבנות עליהם בכלל. מה גם שהרבה פלגים שמתנגדים לגור יצביעו לדגל
ג25.07.22
אתה רוצה להגיד שהחסידויות הגדולות בלבד שוות את המספר הזה? אם ככה בטוח כדאי לרוץ לבד כבר ימצאו את הדרך להמריץ את החסידויות הקטנות על ידי קמפיין של כבוד החסידות, ועם תמיכה קטנה של חב"ד (שזה כבר קיים) קבלת 5 מנדטים קל. דרך אגב הפלג הירושלמי אף פעם לא אמרו שהם נגד ההצבעה הם פשוט אמרו שהנציגים לא עושים מ
יצחק25.07.22
11
דגל התורה תנצח !!!
בעזרת ה'24.07.22
10
בתגובה לחסיד!!!! אז ככה גור שווים היום לא פחות מ10,000 משפחות שזה אומר שאם יש לכל משפחה לפחות בן אחד אז זה כבר 30,000 קול וזיניץ יש איזה 6,000 משפחות תעשה את החישוב לבד ובעלזא הם יותר גדולים בכל העולם מוזינץ אבל בארץ לויזניץ יש איזה 10% יותר מבעלזא וכן שאגודת ישראל תרוץ לבד ויהיה לה 4 מנדטים בעז"ה
אלימלא אמלא24.07.22
תצאו מהסרט אל תבנו על הפלג הירושלמי- בעיתון שלהם יש התנגדות נחרצת על הצבעה בבחירות גם לאגודה. כך גם חבד ששינתה כיוון מזמן ולא מרגישים חלק מהחרדים, הם ימנים קיצונים כמו בן גביר, הם לעולם לא יצביעו אגודה. אין לאגודה אפילו 2 מנדטים כי רוב החסידויות הקטנות שלא מיוצגות לא מצביעות להם
ג25.07.22
מענין שבכפר חבד קבלו יהדות התורה בין 450 ל 1100 קולות אותו נתון קיים גם בקרית מלאכי
יצחק25.07.22
9
עסקני דגל בתוכם פינדרוס נכנסו לתנועה הציונית נגד דעת גדולי הדורות ,ואין מוחה או שואל , חוץ מהפלס .
יצחק24.07.22
8
הרב שטיינמן אייכה??????
הרב שטיינמן 24.07.22
7
מתי יגיעו הנציגים המהוללים של יהדות התורה להבנה שציבור המצביעים אינו מטומטם ונמאס כבר ללאוס את אותם לוקשים. מענין אותם הסיפור של בלז כמו השלג של שנה שעברה רק הכסא ורק הכסא וחוץ מזה כלום. ואח"כ אל תתפלאו שיש זליגת קולות עצומה לבן גביר וסמוטריץ
יוסף24.07.22
6
תרוצו... תרוצו... הכנס עם נציגי הפזורה רק מראה שאתם לא שואליים גדו"י, אלא רק מהנציגים שיגידו כמה יש לכל אחד בתרמיל שלו. תרוצו הלאה, ותגיעו להיכן שאתם רוצים... שחרור מה"דוסים" הללו החסידיים. הם לא באופק שלכם, החיים שלכם פתוחים יותר אתם לא לחיות בצד של ה"קאפריזות" של החסידים. בסדר... ה"עץ"ניקים יצבי
שמעון24.07.22
העצניקים יצביעו כשיגדלו לך שערות על כף היד אין מה לבנות עליהם גם לא על חבד של היום גם לא על חסידויות מאוכזבות שלום לאגודה
ד24.07.22
העצנקים לא יצביעו לאגודה, בפרט כי בענין בלז ,דגל צודקים
משה24.07.22
5
המערכת הפוליטית בתרדמה, אז יוצרים משבר מלאכותי כדי שיהיה לאנשים על מה לדבר. שעה לפני סגירת הרשימות "ישמעו לגדולי ישראל ויתנו דוגמה לוויתור על האינטרסים האישיים למען האחדות." וכך יזכו באהדת הציבור.
רפאל 24.07.22
4
"יש כמה סיבות לדגל לרוץ לבד": 1) הם טיפשים 2) הם טיפשים 3) הם טיפשים.
נפתלי24.07.22
3
חנני גם אם דגל ירוצו לבד וודאי וודאי שהם לא יודיעו את ביום שלישי הקרוב זה מסוג הדברים שתדע בליל הגשת הרשימות ולו בגלל הסיבה שככל שהציבור יידע את מוקדם זה יאבד את האפקט
מביין24.07.22
2
מקלב צודק. חלילה, אם ילמדו וישכילו, ואז יבינו איך חוסמים אותם.
אריה24.07.22
1
70% מהחסידים לא מעוניינים בהמשך ההגמוניה של גור. גור שווה היום כ1/2 מנדט, אבל משתלטת באופן קבוע על התפקיד הראשון, ועל המקום הראשון. לכל השאר הרוב הדומם לא מקבל כלום. מאיר פרוש נכנע לתכתיבי גור בגלל יחסי הכוחות במרכז אגודת ישראל. ויזניץ ששווה עשירית מנדט, כמובן הולכת עם גור. ובעלזא כמובן נגררת אחריהם
חסיד24.07.22
אם גור זה חצי מנדט שזה אומר כ 15 אלף קול ויזניץ הם כ 10 אלף קול זה לא עשירית מנדט מדובר ב כ 4000 משפחות לפחות תמשיך לחשב כפול 2 פלוס בחורים ובחורות .... גם גור זה לפחות 10000 משפחות זה אומר כ 25000 קול זה אומר כמעט מנדט ......
יעקב24.07.22
בבחירות האחרונות המדד למנדט היה קרוב ל40 אלף קול
מחשבן25.07.22
36,210.83 ליתר דיוק
גבריאל25.07.22
לפי המספרים שלך המודד למנדט עומד על בין 45,000 ל84,000 קולות
יצחק24.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24