כיכר השבת

"הרב טעה - זו ההוכחה" • צפו

הקרב בין התימנים להגר"א יוסף מחריף: "ביזה אותנו"

הגאון רבי אברהם יוסף, כינה את התימנים שאוכלים בשר בתשעת הימים "חסרי דעת", מאז פרצה סערה שלא שקטה, ובמוצ"ש הקרוב ייערך כנס מחאה | הרב יוסף ניסה להסביר את כוונתו - ומנגד הרב צדוק הוכיח אחרת • צפו (חרדים)

293
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ' באב | 17.08.22
הרב אברהם יוסף והרב אורן צדוק
הרב אברהם יוסף והרב אורן צדוק (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90, שאטרסטוק)

הסערה, חוסר ההתנצלות וכנס מחאה גדול של עדת תימן: לפני כשבועיים, פרסם ישראל שפירא ב'כיכר השבת', כתבה בנושא אכילת בשר בתשעת הימים והביא את דבריו של הגאון רבי אברהם יוסף, שאמר מעל גלי האתר, כי תימנים שאוכלים בשר בימים אלו, הם חסרי דעת, בעקבות כך, פרצה סערה ובמוצ"ש הקרוב מתוכנן כנס מחאה.

בפינתו ברדיו 'קול חי', הסביר הרב יוסף את המקור למנהג שלא לאכול בשר ועוף בתשעת הימים, ומסקנתו: "אין מי שיפרוץ גדר, אין מי שיזוז מהמנהג, ויאמר אנחנו לא נהגנו". וכנגד מנהגם של יהודי תימן לאכול בשר בתשעת הימים התבטא הרב יוסף: "לצערי יש בארץ קבוצות של תימנים חסרי דעת".

הרב אברהם יוסף הדגיש כי הוא קורא לחלק מהתימנים 'חסרי דעת' כי "הם לא מוכנים לקבל את דעת הכלל, הם מוכנים לעשות הכל לשמר את מנהגי אבותיהם", והמשיך: "ובאמת אם היה בדעתם לחזור לתימן. בבקשה שיאכלו בשר. אני לא מכיר תימני אחד שרוצה לחזור לתימן. הם באו לארץ במטרה להישאר בארץ. אם כך איזה סיבה יש להקל ראש בעניין אבלות על תשעה באב. וכי תשעה באב שייך לכל העדות חוץ מהתימנים? מה הם לא בכלל ישראל?. חלילה. לכן צריך ללמד אותם מוסר השכל להיות חלק מעם ישראל להיות מהמתאבלים על ירושלים ולא לאכול בשר בתשעת הימים כמו כלל ישראל" סיים הרב אברהם יוסף את דבריו החריפים.

מאז שפורסמו הדברים, התעוררה תסיסה בקרב 'התימנים', שכעסו על ביזוי המנהגים שלהם מאות בשנים על ידי הרב יוסף, 18 מרבני העדה הוציאו מכתב מחאה, בו ביקשו מהרב אברהם יוסף להתנצל על הדברים החריפים שאמר כנגד "עדה קדושה".

מכתב המחאה של הרבנים

בתוכניתו הקבועה ברדיו, התייחס הרב יוסף לסערה, אך לדברי הרבנים, "במקום להתנצל, הוא בחר להוסיף חטא על פשע והמשיך לתקוף את התימנים וקרא להם לנטוש את מנהגי אבותם, והגדיל לעשות בתוקפו בצורה אישית ובוטה את הגאון הרב שלמה מחפוד".

הרב יוסף אמר בשיעורו: "לאחר שעברו שלוש השבועות, אני מרגיש חובה להגיב על הביזוי של אבי מורי זצ"ל (מרן רבינו הגר"ע יוסף זצוק"ל)".

"דיברתי על התימנים שאוכלים בשר בתשעת הימים, הדיבור שלי התייחס לאפשרויות הקיימות בארץ, להבדיל ממה שהיה בתימן. בתימן לא היו הרבה אפשרויות לאכול".

עוד הוסיף הרב אברהם יוסף בדבריו ברדיו: "בתימן הייתה אפשרות לאכול או בשר או חלב, לא היו דגים או דברים אחרים, כך לימד אותי זקן תימני. כל מוצרי המזון שיש לנו היום - לא היה שם ולכן הם היו מוגבלים. אך פה בארץ, האפשרויות הרבה יותר גדולות ולכן לא חייבים לאכול בשר".

"האם ייתכן להגיד שאני מזלזל בתימנים? הרי אבי מורי ענה על הרבה שאלות של תימנים בישיבות אשכנזיות, שאני הבאתי בפניו את אותן השאלות. אני יודע את הערך שלא יסולא בפז של רבותינו התימנים, הייתי מקורב לרבני התימנים בתל אביב, להאשים אותי שאני מזלזל? מצאו תקופה של לפני בחירות ובחרו לתקוף אותי".

התגובה של הרב אברהם יוסף לסערה שנוצרה בעקבות דבריו על התימנים (ההקלטה באדיבות 'קול חי'; צילום תמונה: יעקב לדרמן - פלאש 90)

מי שבחר להתייחס לדברי הרב יוסף באופן פומבי, הוא הגאון רבי אורן צדוק, רב הקהילה התימנית במודיעין עילית, וכך הוא אמר בשיעור: "הרב אברהם יוסף דיבר בשיעורו השבועי אודות הסערה שהתהוותה בעקבות דבריו שנאמרו על קהילת קדש 'יהדות תימן', שאינם נוהגים להימנע מלאכול בשר בתשעת הימים, וביאר שדבריו היו מבוססים על כך שבתימן לא היה מה לאכול רק בשר ולא יותר", לדברי הרב צדוק, "מלבד שאין כן רוח הדברים שאמר (הרב יוסף) בשיעורו הקודם כאשר כינה עדה שלימה קדושה 'חסרי דעת', שכל 'חטאם' שאינם נוהגים כמנהגו, ולא רק זו אלא המליץ למי שרוצה לאכול בשר שיחזור לתימן, שאין חריפות דבריו אלו עולים בקנה אחד עם מה שאומר כעת".

"עוד זאת", הוסיף הרב צדוק, "שאין הדברים שאומר כעת נכונים כלל ועיקר, שאמנם בתימן הבשר היה עיקר מאכלם, מלבד כל המאכלים העשויים מבצק שאנו מכירים היום, כג'חנון מלוואח ועוד, מכל מקום לא זו הסיבה שמיאנו לנהוג מנהג זה, שהרי היו עוד הרבה מקומות בעולם שלא נמנעו מלאכול בשר כפי שפירט בשיעור ברעננה, למרות שהיו להם הרבה מאכלים לאכול. ועוד זאת יש להוסיף, שהרי לא נמנעו בתימן מלשתות יין, למרות שמרן כותב בשלחן ערוך, שהמנהג הוא להימנע מלשתות יין בתשעת הימים, ובשתיה הרי היו עוד הרבה משקאות ששתו, אם כן מדוע על בסיס דבריו לא נמנעו מלשתות יין, הרי יש מה לשתות שלא כבאכילה שלא היה אלא רק בשר".

תשובתו של הרב צדוק להגר"א יוסף

"אלא", מוסיף הרב צדוק ומגיב: "זאת למודעי שלא העדר שאר המזון הוא הגורם שלא לאכול בשר, אלא שהסיבה הינה, שלא נהגו להימנע מלאכול כמו שנזכר כבר בגאונים ובראשונים רבים, על פי המשנה בתענית שכל האיסור הינו רק בסעודה מפסקת בלבד ולא קודם, וזאת דרכינו ואופיינו שלא לספוח מנהגים שונים, וכבר ניסו עוד בתימן השד"רים הספרדיים לחנך אותנו ולא עלתה בידם, ראה ענין תספורת בימי העומר וכן הספד על תלמיד חכם ביום טוב שני ועוד".

"ואגב", מוסיף הרב צדוק, "גם אחינו הספרדים אינם נמנעים מלשתות יין, למרות שמרן כותב שהמנהג להימנע, ויש לשאול מדוע אינם עושים כדעת מרן, ועד שבאין ומוכיחים אותנו על אכילת בשר בתשעת הימים, יתרצו ויישבו הם קודם לכן את עצמם מדוע הם שותים יין באמצע השבוע, כלום אין הם רוצים להתאבל על חרבן הבית, הרי שני מנהגים אלו כתובים בשלחן ערוך סימן תקנ"א באותו סעיף זה לצד זה, ומה ראו לנהוג בזה ולא בזה".

"עוד העלה טיעון מעניין, מדוע לא נהגו בתימן מנהגי אבלות על חרבן הבית בבין המיצרים, זאת משום שכל השנה כולה חיו את חרבן הבית, שגלות זו היתה גלות נוראה מצד האומה ששכנו בתוכה, על כן לא היה כלל מן הצורך לנהוג מנהגים שאינם מובאים בתלמוד (מלבד נישואין), בהיות שכל מטרת מנהגים אלו להזכיר לאדם אבלות חרבן בית המקדש, וכאן ההתנהלות היומיומית בכל השנה כולה, היתה מזכירה להם טוב טוב את חרבן הבית, שלא כבשאר עדות ישראל שאף שהיו בגלות מכל מקום היו תקופות טובות ותקופות רעות, ועל כן היו צריכים למנהגים שיזכירום, אולם בתימן הכל שווים לרעה".

"ולעיקר טענתו", משיב הרב צדוק להרב יוסף, "מדוע נוהגים אחרת משאר העדות הרי הורו חכמים 'אל יהי יושב בין העומדים' - וכי מי שאוכל בשר האם עושה זאת בפרהסיא בין שאר העדות, הרי אכילה זו נעשית בביתו פנימה, הרי אולמות אין, ובבריתות כולם אוכלים בשר, ובמסעדות מי יגיש לו בשר, ואם כן האם בביתו פנימה יש 'יושב בין העומדים' וחסרון דרך ארץ. ואף לטענתו הרי בפסח הספרדים בפרט שומעי לקחו של מרן הראשון לציון הגאון רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, אוכלים קטניות לא רק בביתם אלא בראש כל חוצות, בחול המועד בגנים ציבוריים ובפארקים, בכל המקומות בהם נמצאים רבים רבים מכלל ישראל המקפידים שלא לאכלן, לא רק האשכנזים אלא רבים מבני עדות המזרח כקהילות צפון אפריקה, האם אין בכך 'יושב בין העומדים', וחסרון דרך ארץ לתת לילדים לאכול בראש כל חוצות חטיפים מחטיפים שונים העשויים מקטניות, מדוע לא חשו על הדבר למנוע מכך, וכאן זה יותר מאשר אכילת בשר בתשעת הימים, כאן הם מחזיקים אותו כמאכל איסור ממש, מדוע לא חשו על הקלה ברגשות הציבור הקדוש, וחסרון דרך ארץ משווע".

"והנה בכל שנה ענין זה חוזר על עצמו כאילו אין עוד עניינים הלכתיים לדבר, כמו שבפסח יהודי צפון אפריקה בענין הקטניות, כן יהדות תימן בתשעת הימים בענין הבשר, רק שכעת הדבר יצא מכלל שליטה לכנות עדה שלימה קדושה ויקרה בכינוי משפיל בראש כל חוצות, לכנותינו 'חסרי דעת' ה' ירחם, מה גם בעיצומם של ימי בכי ואבל על חרבן בית מקדשינו, שהוא הסיבה והוא הגורם לחורבנו, 'שנאת חינם', וכי יעלה על הדעת [אם אין חסרון דעת..] שמניעת מאכל זה או אחר בימים אלו יהיה גורם לבניינו, בו בשעה שמכנים בראש כל חוצות שבט קדוש מישראל כ'חסירי דעת', ה' ישמור ויציל מהאיי דעתא", הסביר הרב צדוק.

ההודעה על המחאה

כך או כך, במוצאי השבת הקרובה, יתקיים כנס מחאה גדול באולמי אוורסט בראש העין, בהשתתפות רבנים, אנשי ציבור ועוד, בו יימחו על דברי הרב, הכנס יועבר גם בשידור ישיר.

תוכן שאסור לפספס
293 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
128
כבוד הרב יוסף הצדיק ..יש כאן הלכות ויש מנהגים כמו שהאשכנזים לא נהגו לאכול קיטניות ולספרדים יש היתר ..ככה לא צריך לכנות את התימנים חסרי דעת בפרט שהם חיים על הבשר זה עיקר מאכלם ביום ובלילה בלי זה כל השלום בית הולך .
יהודי 17.08.22
רק שלא לאכול בשר הוא מנהג ולא הלכה.
רם07.07.23
127
חוץ מהרב מחפוד אני לא מכיר שום רב שחתום על המכתב הזה מקווה שזה לא עוד משהו כמו שעשו על הרב אמנון וצחק
אביב17.08.22
אני מכירה את הרב יפת טיירי הרב עמית והרב עוזאני הם רבנים אמיתים וצדיקים
עדי18.08.22
126
ר' אברהם יוסף צריך להפנים שמנהגי התימנים אינם כמנהג שאר עדות. מנהגי התימנים מבוססים על התלמוד והגאונים שדבריהם דברי קבלה (כפי שכתבו זאת כל גדולי הראשונים) והם מונצחים בחיבורו של גדול הפוסקים הרמב"ם. לעומת זאת, מנהגי שאר עדות הם תוספות של חומרות וקולות מאוחרות שאין להם קשר לתלמוד. אלפי תוספות לקולא ו
משה17.08.22

הצגת כל התגובות

125
תלמיד חכם אמיתי מיד היה אומר סליחה טעיתי וממשיך. "ביזו את אבי" אף אחד לא ביזה אותו סך הכל אמרו שאם כל הכבוד לו הוא לא הרב של כולם. הוא הרב של צאן מרעיתו ויש לצאן אחר רועה אחר. למרוקאים יש את הרבנים שלהם, לתימנים את הרבנים שלהם, לבן איש חיים יש את הרבנים שלהם, לשסניקים יש את הרבנים שלהם, לליטאים ולח
רם17.08.22
צודק. בידיוק
משה צדוק18.08.22
124
איך עבריין יכול להטיף על חסרי דעת לעדה שלמה?
מחאה17.08.22
123
מעניין מי חסר דעת וחבר בינה. המחלוקות והריבים בין עדות ישראל מתקרבים את הקץ. כל יהודי ומנהגיו, כל יהודי ואורח חייו. כל עוד מקיימים את עיקרי עשרת הדיברות, הרי הם יהודים כשרים. ורבנים המשיבים איש סרחיו, אינם אלא בריונים וערלים לא עלינו. התורה ניתנה לכלל ישראל וכל הפירושים והחידודים, אין מטרתם להרבות ה
דידי צדיקי17.08.22
122
הגמרא מלמדת אותנו "פוק חזי מאי עמא דבר" (עירובין יד ב) מה שטוב לאביי לא טוב לרב אברהם יוסף?
יגאל שרעבי17.08.22
121
הרמבם העריץ את התימנים, הוא ראה שזו העדה הכי תורנית מכל עדות ישראל. הוא כתב עליהם בין היתר "וכל היום הוגים בתורת משה, הולכים בדרך הורה רב אשי, מקיימי כל המצוות בדקוקיהן, אין פרץ ואין יוצאת ברחובותיהם". גם הרמבן באיגרתו לחכמי צרפת כותב על התימנים "כל הקהילות בתימן עוסקים בתורה ובמצוות לשם שמים!" ועד
יהודה17.08.22
הרמב"ם דיבר על התימנים כפי שחיו בתימן ואכן היו רובם ככולם צדיקים יראי שמיים עוסקים בתורה בכל עת. היום, דווקא פה בארץ ישראל איך לומר? המצב שונה בלשון המעטה..
שייקה18.08.22
ועדיין גם בארץ ישראל התימנים עדיפים על שאר העדות. זו העדה היחידה שיש לה רוב דתי. היחידה!! וחוץ מזה, אני מדבר על שורשי מנהגיהם שהם מבוססים על התלמוד דור אחר דור יותר מכל העדות שעוד בגולה התקלקלו הרבה
יהודה18.08.22
120
היתר מכירה. אם זו טענת הרב יוסף. מדוע הם סוברים שאפשר לקנות היתר מכירה. לפני 50 שנה היה מאוד קשה לשמור. היום ברוך ה יש הכל בשפע רב. למה לסמוך על היתר מכירה. והמבין יבין.........
מאיר אמיר17.08.22
מחאת התימנים צודקת. ובעניין היתר מכירה, עליך לדעת שלפי הרמב"ם אוצר בית דין הוא דבר אסור ומי שאוכל ממנו הרי הוא מסייע לעוברי עברה ואינו שומר שמיטה כלל. גם יבול נכרי מגוי ערבי מרצח הוא איסור חמור ביותר. כך יוצא שדוקא היתר מכירה עדיף על 2 האפשרויות הנ"ל לפי הרמב"ם. לכן, מי שמבין באמת בהלכה קונה דוקא הי
שמעון17.08.22
אין זה עניין של מנהג אלא עניין הלכתי. ולדעת מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א סו"ס ההיתר הוא לכתחילה במהותו. ודו"ק.
כבוד התורה18.08.22
יהי שלום בחילך שלווה בארמנותיך
תימוני. 17.08.22
לא מבין וגם אתה לא. לולא היתר מכירה החקלאות בארץ תקרוס
חגי18.08.22
מוחה בך!!! תתבייש! ממליץ לך בדחיפות לבקש סליחה, מחילה וכפרה מכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א לפני ראש השנה, אחרת לא מקנא ביום הדין שלך!
אמת18.08.22
מה הקשר אליו פה. וסתם שתדע שלא צריך לפחד, הוא איבד את זה לגמרי כבר מדבר שטויות. ה5g עשה לו ברדק באנטנה
משה צדוק18.08.22
זו ממש לא הסיבה העיקרית שאוכלים היתר מכירה, קודם תלמד ואחר כך תגיב
אלי17.08.22
119
האמת שצרם לי לשמוע את הרב יוסף, ולפליאה היא בעיני השתלחותו בעדה ובמסורת כל כך מופלאה
שרגא17.08.22
118
אסור להשתתף בכנס כי יהיה שם רצון ערוסי שידוע כדרדעי , וצריך פשוט להתרחק ממי שרוצה שנשנה את מנהגי אבותינו ולא להחזיק בבית ספרים של משפחת יוסף .
יהודי .17.08.22
הדרדעים הם הכי משמרים את ההלכה היהודית המקורית. הלוואי ואזכה להיות דרדעי=דור דעה. אבל אתה בור ואינך יודע מה אתה סח
יהודה18.08.22
דבר ראשון: הרבבבבבב רצון ערוסי בשבילך... דבר שני אז מה אם הוא דרדעי אתה יודע בכלל מה זה? דרדעי זה אדם שהולך לפי הרמב"ם, וזה מבורך
אחינעם18.08.22
הדרדעים הם אפיקורוסים רשעים שאינם מאמינים בזוהר .
יהודי .18.08.22
הדרדעים צודקים. הזוהר לא נכתב על ידי רשב"י. הוא נכתב על ידי זייפן ספרדי בשם משה די לאון עם חבורת זייפנים שעזרו לו. רבים מגדולי ישראל לא סמכו על הזוהר וראו בו אפילו כפירה כגון הראשונים בעל ההשלמה וכן רבי מאיר מנרבונה ומהאחרונים הנודע ביהודה והתשובה מאהבה והחתם סופר ועוד. אתה פשוט לא מעודכן כי בציבור
אברהם18.08.22
שטויות דברת! מי שפוסל את הזוהר גם גמרא לא יודע.
רם07.07.23
117
כל השנה אוכלים בצקים פתאום בט באב נזכרים לאכול בשר
יוסי17.08.22
תגובה של עם הארץ.
אאא18.08.22
116
ישר כוח לרב צדוק . צודק בהחלט.
ספרדי17.08.22
115
לא נכנס במחלוקת. אבל אנא תימוני. לא ברור לי אם שתיקה, הודאה. אם לא. פחות טררם אצלינו אחינו התימונים. בחירות או לא עדיף לדעת מי הבעל קורא
עם סימונים.17.08.22
114
התימנים רוצים ייצוג בש"ס ומרגישים מקופחים, אולי בצדק. המחאה הזו היא כחלק מתחילת הקמפיין שלהם סביב הנושא, כפי שנראה לקראה הבחירות, או הקרובות או הבאות. הם בונים את דעת הקהל לאט לאט. לא מאמינים, חכו ותראו!!
חיים17.08.22
113
התימנים סוג ג' בציבור החרדי
א.א 17.08.22
אבל הם סוג א' א' ביהדות. הציבור החרדי הוא הכת הכי קרובה ליהדות
יהודה18.08.22
תגובה חכמה אהבתי
עדי18.08.22
צודק
א.א 18.08.22
יא חתיכת קנאייייייייייייייייייייי
תימניה גאהההההה18.08.22
אני גם תימני רק לא חרדי
א.א 18.08.22
112
מה עושים מזה עניין, אפשר לחשוב, אז קרא לכמה קבוצות תימנים חסרי דעת, ישמע בזיונו ידום וישתוק, ואני אומר את זה בתור תימני חסר דעת,
ימני17.08.22
התימנים חכמים ממך. הם לא נעלבים, אלא יודעים לנצל הזדמנות פז להתארגנות ולאיחוד השורות. אשריהם ישראל
אברהם18.08.22
111
גם הוא צודק וגם הוא צודק וגם הרבנית צודקת וכולם צודקים
מני17.08.22
110
בתלמוד כתוב שאפשר לאכול בשר עד סעודה מפסקת (כשהיא אחרי חצות) והמנהג שלא לאכול בשר הוא מנהג מאוחר שלא נהג בזמן חז"ל. ומנהג תימן הוא המנהג הקדום. אלא שאני לא אוחז מהדרך, אם הוא כבר התנצל על דבריו, זה לא משנה באיזה צורה, אין שום עניין לנסות ובכוח לריב איתו. והאמת והשלום אהבו
יצחק17.08.22
תיקון דבריך. בתלמוד לא כתוב שאפשר לאכול בשר, אלא כתוב אוכלים בשר וכו'. זו לא קולא, זה הדין לכתחילה!
משה18.08.22
109
מה הרעש תימנים גם ככה לא אוכלים כמעט בשר מטעמי "חיסכון" למה להעליב אותם
נשל17.08.22
תגובה של 0
פפפ18.08.22
אתה רציני עכשיו? בשר זה ההההאוכל של התימנים לא תהית לעצמך למה כל תימני שני הוא שוחט?
אחינעם18.08.22
לא זכית להיוולד יהודי תימני. העדה הכי יהודית בעם ישראל הן הלכתית והן פיזית. הם המיוחסים ביותר בעם ישראל. שבט יהודה שגלה בימי בית ראשון אל ארץ תימן. אבל אתה כנראה צאצא של עדות המתבוללים
אברהם18.08.22
108
לא לעשות מזה מלחמה -לסיים את העניין שלא יהיה חילול ה' כל העדות קדושות על מנהגם -לענות באופן תורני ולא באופן אישי
שמולי17.08.22
אלו מילים!!! רק קידוש השם..לשתוק ולא ללבות אש חס ושלום
עדן18.08.22
👍👍👍👍👍👍👍
....18.08.22
עדיף להיות מהשומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם אמר הכתוב כצאת השמש בגבורתו
אהבת חינם18.08.22
אתה טועה. חילול ה' זה כשמטאטאים גזענות במשך עשרות שנים ומתעלמים ממנה. התימנים צודקים. הם עדה קדושה ואצילה עם ההליכות והמנהגים הכי יהודיים
אברהם17.08.22
מסכים עם כל מילה
משה18.08.22
107
האדם הזה ממש חסר דרך ארץ ועליו נאמר דרך ארץ קדמה לתורה !!!
שי 17.08.22
106
אמנון יצחק המריד והתסיס כבר שנים את אחינו התימנים כנגד ש״ס והיצוג המועט שקיבלו בה יש״י קרא למומנט הזה . וכשקצטו את מזימתו ברחו ממנו והוא הקים את הבדייה שנקראה פ״ז בדיחה ריקה שהותירה אנשים עם חובות והאמנון הסיר אחריות מהתשלומים על המפלגה שיסד . לחם בשקל
גדול השלום17.08.22
תחזור בך,אנחנו מוחים בך
מר17.08.22
אל תשחה בשטויות....כתוב לעניין או תניח לזה.....תתייחס לתגובה של הרב צדוק אם הבנת ותשדל להיות עניני .
מיכאל עוואמי18.08.22
פ"ז ראשי תיבות פה זבל
תימני18.08.22
להמריד נגד שס? שס שנים ממרידה נגד התורה. הרב עובדיה יוסף זיע"א אמר על אריה דרעי "הוא לא יקשיב לי, הוא עצמאי מדי". "הוציא לי את הרב צ'יקוטאי והכניס את הרב טולדנו"...שמעתם הרב אמר "הוציא לי" איך יעשה תלמיד להמרות את רצון רבו? עוד הרב יעקב יוסף זיע"א שהיה בשס בעצמו אמר עליהם שהם "בוגדים במועצת חכמי הת
מני17.08.22
אין קשר בין הרב אמנון יצחק שליט"א לבין המחאה הצודקת הזו. אתה עושה סלט
אברהם17.08.22
מוחה בך על ביזוי תלמידי חכמים גדול עוונך מנשוא מרה תהא אחריתך
א.בוזגלו18.08.22
מה הקשר????????
איש18.08.22
105
ש"ס מפלגה מושחתת שדואגת רק למקרובים
שימי21.08.22
104
אני בכתבה הקודמת זלזלתי בתימנים . אז אני רוצה לבקש סליחה ממה שפגעתי בו אני לא רוצה להגיד שום דבר כי אני לא יודע מה נכון רק שיהיה אהבת ישראל אמן כן יהי רצון ! ! !
החפץ בעילום שם18.08.22
103
אהבת ישראל המלא הדרה גם חילוקי דעות בהלכה יש מקום לדון בהם אבל להעליב ציבור הרב יצטרך לתת דין בשמים לא קשור לנכון או לא נכון פגיעה בציבור כזה גדול כדאי שיתנצל בפומבי ולא יתרת למה התכוון בושה שהגלותיות היא העיקר
יוסף18.08.22
102
בהצלחה לשתי הצדדים
יעקב18.08.22
101
אני דווקא מזדהה לגמרי עם הרב אברהם יוסף די לגלותיות צאו מהסרט מה לעשות שמרן לא היה תימני מי אתם שתזלזלו ותכתבו מבני יוסף מה לכם ולמרן למה הרב כדורי ועוד תימנים לא אוכלים בשר כי אין עניין לאכול בדווקא אפשר להבין שהיה מרן בית יוסף שהתקבל בכלל ישראל גם אם לא גר בצנעא מה אומר לכם תאכלו חגבים ותשארו עם ה
נטול עדה18.08.22
אתה סתם בן אדם גזען ולא שווה כלום סתם כותב תגובת הסתה מפגרת ימחבל
יהודה 21.08.22
מי שהולך לפי מרן, באהבה שיעשה את מה שהוא עושה. הענייין שהתימנים לאאאאאאא הולכים לפי מרן, ואי אפשר לכפות עלינו מנהג שהוא לא שלנו.
אחינעם18.08.22
מרן יוסף קארו זיע"א בעצמו כתב שמי שיש לו מנהג סמוך על פוסקים לא ישנה!
רם18.08.22
אתה מגיב כנטול דעת. על הספרדים והאשכנזים לכופף את מנהגיהם על פי התלמוד בלי שום קשר מאיזו עדה באת. התלמוד הוא הקובע! לא שום חכם אחר. ואם מרן מחמיר/מיקל מהתלמוד אנחנו לא נשמע לו, כיוון שמרן בעצמו כפוף לתלמוד, כפוף לתנאים ולאמוראים שהתירו לאכול בשר עד סעודה מפסקת. מי שחולק על התלמוד הרי הוא כופר בתורה
אברהם18.08.22
אתה אדם מגעיל גזען ואני לא מקנא בעולם הבא שלך על ביזוי והתנהגות מסריחה כנגד עדה ששלמה ורבניה! אין לך טיפת דרך ארץ אתה עפר ואפר, לא נותר לי אלא לאחל לך בהצלחה בבית דין של מעלה!
אורי18.08.22
100
אז אמר. האט געזאגט. די במחאה שהיתה לא צריך עצרות וכנסים ולהרבות עוד יותר את המריבות. מספיק תשובה נחרצת מרב תימני וזהו
אשכנזי מתערב17.08.22
99
משפחת יוסף משפחה שרלטנית על פינו יקום דבר
שולי יאיר21.08.22
98
אסור לאף אחד לבזות קהילת קודש שלמה, ובמיוחד לא להכליל את כולם. ואפילו מרן, הרב עובדיה אמר שכל קהילה תינהג כמנהג אבותיה
צימרמן18.08.22
97
בשכונה שלי גרים שלושים ושתים משפחות תימניות וארבע בתי כנסת של תימנים אז בבקשה ששם הם הם יתאחדו
יאיר18.08.22
כל הכבוד להם שמרבים תורה ותפילה בישראל. ומה אתה עשית בשביל היהדות?
משה18.08.22
96
התמניים הם כל הזמן היו באבל על חורבן הבית .ולכן אצלם לא היה חרם דביר גרשון ולכן נישאו עם מספר נשים ורק בכדי לומר את האמרה אם אשכח ירושלים תשכח ימיני / תימני
סימו18.08.22
אל תמציא. היום אין רב תמני אמיתי שיתיר נשיאת שתי נשים. מי שמתחתן היום עם יותר מאשה אחת לא עושה זאת לשם שמים.
רם18.08.22
לאשכנזים היה צורך בחרם דר' גרשום מכיוון שבזמנו כל גבר באשכנז נשא לפחות שתי נשים, ולכן יצא ר' גרשום בחרם. אבל בתימן הלכו לפי דין התלמוד ורק במיקרים נדירים נשאו אשה שניה, וממילא לא היה צורך בחרם.
משה18.08.22
95
יהיה בשר במוצש" באולם?
רב נח18.08.22
94
אני תוהה לשם מה היה צריך הרב אברהם יוסף להתערב בנושא הזה? האם מישהו ביקש מימנו חוות דעת? אדם במעמדו צריך לחשוב היטב למה יגרמו דבריו.
יהושע17.08.22
כי הוא ת"ח גדול וזכותו לחלוק
יא19.08.22
93
אני חושב שעדיף לא להיכנס בין ההרים האלה ולהיתפלל שיעבור בשלום ולא יהיה חילול ה'
אאא17.08.22
92
סתם עושים עניין לא מצאו על מי ליפול לא מזיז לרב אברהם יוסף כלום מכל זה
פלוני17.08.22
91
כנס מיותר ומפלג. אם הספרדים היו מוחים על כל מה שאומרים עליהם האשכנזים אזי היה לנו כל ערב כנס מחאה...
נועה17.08.22
ההיפך, זה כנס שמלבן עניינים שמטואטים במשך שנים רבות. הגיע הזמן שהדברים ייפתרו ולא יטואטאו
יהודה18.08.22
90
כל הכבוד לרב יחיאל בסיס שנוכל בכנס סוף סוף הוא נגד שס
אבי22.08.22
89
קראתי חלק מהתגובות ושמתי לב לתופעה שכותבים אנחנו ואתם כאילו זה שיעים וסונים כולנו עם אחד כשגדולי ישראל מתנצחים בהלכה הרי וודאי שלא הרב מחפוד ולא הרב אברהם יוסף ולא כל הרבנים האלו יכנסו לגהינום כי הם מתנצחים בהלכה וזה מותר מי שיכנס זה אנחנו הקטנים שנוקטים עמדה וכי אנחנו בדרגתם?
בחור ישיבה 18.08.22
מאיפה אתה יודע איזה דרגה כל אחד? וכי אסור לחלוק? אסור לחלוק רק על רבו המובהק. אל תמציאו דברים חדשים.
רם19.08.22
88
כל עדה ומנהגיה.הכי פשוט.
הגאון רבי אברהם יוסף שליטא18.08.22
87
זה מריח פוליטי לגמרי. רק כדי שישמעו מהמפלגה שלהם
אני תמני. ומבין את הרב אברהם יוסף18.08.22
דבריך הזויים, הרי אין לתימנים מפלגה
יהודה18.08.22
מפציץ יהודה
עדי18.08.22
אם אתה תימני, אז אתה בושה לתימנים. זה המנהג שלנו, אנחנו לא צריכים להשתנות בשביל אף אחד... לכל עדה יש את המנהגים שלה, אז למה רק עלינו נופלים?!
אחינעם18.08.22
86
הרי זו. שיטת הרמב״ם שרק בסעודת מפסקת אסור לאכול בשר והתימנים כהרמבם
כינור18.08.22
85
אנני נמנה על העדה התימנית . אני מזדהה לחלוטין עם היתמנים והגב צדוק תלמיד חכם תגובה עניינית. נא לא להפריע ולחנך את העדה יש לה המנהיגים שלה מהרשש הרב סינוואני. ועוד אלפים כולם חכמים פיקחים שנונים. הרב אברהם אני אוהב ומכבד. אבל אנא עסוק בענייני חולון . אנשי עירך קודמים. שנים נוהגים כך התמנים ועתה נז
ישעיה 17.08.22
84
כל קהל שעולה לארץ מסרב לנטוש מנהגים קדומים, וזו סוגיה קצת סבוכה, ומלווה לזה הרבה רגשות שהם מעבר להלכה לצערינו אמנם כאן בתגובה, אין התייחסות לפשט המשנה בפסחים "ההולך ממקום שנהגו..." ושם מבואר שאם דעתו להשתקע צריך לנהג בין להקל ובין להחמיר למקום שהגיע לשם, וזה אינו עניין של יושב בין העומידם אלא שכך הד
יהודי17.08.22
דבריך אינם נכונים. מה שאמרו בגמרא "ההולך ממקום שנהגו..." זה מדבר במנהגים שנאמרו בתלמוד כגון עשיית מלאכה ערב יו"ט, זה לא נאמר לגבי מנהגים שהומצאו לאחר חתימת התלמוד. לאחר חתימת התלמוד, כל המנהגים המומצאים חסרי תוקף לחייב בהם את כל ישראל. בבקשה, נא ללמוד היטב את הקדמת הרמבם למשנה תורה. היא בסיסית ביותר
יהודה18.08.22
התימנים זו העדה היחידה שנאמנה לתלמוד ללא סטייה. באיזו רשות אתה רוצה להכריח אותם לסטות מהתלמוד? לא די שסטית מדרך התלמוד אתה עוד רוצה לקלקל אותם איתך? הרצחת וגם ירשת?
אברהם18.08.22
83
עוד הפסד לתימנים. עושים רעש סתם גם ככה בתי כנסת שלכם כל מניין פותח כמה מקומות. עכשיו תפתחו את עצמכם עוד
ששון17.08.22
עוד רווח לתימנים והפסד לש"ס
משה18.08.22
רואים שאתה תימני מתבולל , עדיף שכך
יהודה 21.08.22
לא עושים רעש פשוט רוצים ללכת לפי הרבנים שלנו לא של הספרדים כל אחד והמנהג שלו למה לנסות לשנות מנהג של עדה קדושה זה כמו שיגידו לספרדים לנהוג כמו אשכנזים
תימניה גאהההההה18.08.22
82
קהילת יהודי תימן הם קהילה עתיקהאולי העתיקה ביותר ומנהגיה הם המקוריים ביותר כמו הקריאה העברית התימנית שהוכח שהיא הקריאה הנכונה ביותר כמו התרגום בתורה שרק העדה התימנית מקיימת אותה לפי הוראת עזרא הסופר הוראה עתיקה "שניים מקרא ואחד תרגום" ויתר העדות בטלו הוראה זו אז מה עלינו לבטל הוראה זו כדי להיות כמו
ה.חיים 18.08.22
אבל כל הטעמים אצל התימנים אותו דבר, קבוצה של מעמידים , מוליכים ומפסיקים, אין הבחנה בין הטעמים, גם 90% בתימן קראו חולם כצירי ממש וזה שיבוש כשמשוים 2 תנועות גדולות, כמו החסידים שמשוים שורוק לחיריק שזה גם טעות מבחינה דקדוקית, ובארץ הרבה תימנים אומרים את החולם כמו קמץ שגם זה שיבוש, רק מתי מעט ידעו את הא
אדי מרפי20.08.22
רוב הטעמים שאתה מכיר הם המצאה יחסית מאוחרת. היו מעט מאוד טעמים בעבר וכל מטרתם היא לפסק ולא לנגן, כי אסור לנגן את התורה. במסכת מגילה כתוב "מפורש, אלו פסקי טעמים" כמו כן במשנה שם נאמר שאשה יכולה לעלות לתורה, ומכאן מוכח שבזמן התנאים לא היה ניגון לתורה, אחרת היו אוסרים משום קול באשה ערווה. סוף דבר, אין
משה28.08.22
כמה נקודות שאולי לא ידעת אך לא לפי כולם ההגיה התימנית היא הנכונה כגון הגיית הקמץ שישנם הוכחות מתקופת הראשונים כרשי והאבן עזרא ואף מתקוםת הגאונים ומי שמעמיד שרבי אלעזר הקליר הוא רבי אליעזר בן רבי שמעון אז גם הוכחות מתקות התנאים שהגיית קמץ היא מעין הגיית הפתח וכו וכו וכן לגבי התרגום הסיבה שהפסיקו לתרג
במחילה20.08.22
הוכחה מרש"י או כל ראשון אחר אינה הוכחה, כי כל אחד מעיד על מצב ההגייה במקומו. לרש"י לא הייתה מסורת חזקה כמו בתימן. לדוגמא, רש"י לא ידע איך נראה חגב כשר, הוא לא ידע איך נראה אתרוג, הוא לא ידע לבטא ח ע ועוד ועוד. יש הוכחות מהתנך ש שהקמץ מבוטא כפי שהתימנים מבטאים. בכלל, מסורת תימן ממשיכה את התלמוד, אבל
משה28.08.22
בטח גחנון זה מאכל אשכנזי מה אתה מבלבל את המח ברור שזה מאכל תימני
מישהי22.08.22
81
ומה עם שנאת חינם? לא פחות חשוב ממנהג של אכילת בשר נכון יש מצב שבגלל שכרגע יש המון אפשרויות וזה לא כמו פעם בתימן אז אולי יש מקום להחמיר את המנהג שלהם ולא לאכול בשר אבל לבוא ולעשות שנאה ולהצית ולהסית וגם כנגד הרב מחפוד? אין בושה? איפה הדרך ארץ
שירה18.08.22
80
בואו וראו מה עושים היום רבני ישראל - מתווכחים ופותחים מחאות על שטויות ומנהגים פעם במבה ופעם יין ופעם בשר - והצדיק עמרם הנמצא בדור מתחיל באמת לכעוס לא מספיק שהרבנים לא בדקו נושאים חשובים כמו זריקות החיסון המוות והטעו את כולם והיו מיליוני נפגעים ומתים מהחיסון עוד שמתווכחים על שטויות ומה שמרגיז במיוחד
הצדיק עמרם18.08.22
עיקר המלחמה נגד מחריבי הדת וחס ושלום לא בנינו
כל הכבוד22.08.22
79
והמשכיל בעת ההיא ידום
צוריאל 18.08.22
78
"כל העדה כולם קדושים" כל אחד שינהג כמנהג אבותיו. הגיע הזמן שגם המרוקאים יחזרו למנהגם טרם רמסו אותם בבואם לארץ. והאמת והשלום אהבו.
יהודי18.08.22
לא רוצה לזלזל או משהו, אבל המרוקאים לא נרמסו כשהם הגיעו לארץ, אם כבר מישהו נרמס זה היה התימנים שחטפו להם את הילדים...
אחינעם18.08.22
אז אתה לא יודע שגם למרוקאים חטפו ילדים. לאמי חטפו אחות. אם לא ידעת הרב משולם זיע"א קרא לפרשה "מכירת ילדי תימן מזרח והבלקן"!
רם18.08.22
77
חקי חיון , הכל שטויות.
חקי חיון19.08.22
76
לא שייך בכלל-צריך כמויות של אהבת חינם
שנאת חינם18.08.22
75
כל המגיבים שלפניי.חברים תזהרו בדבריכם ולא משנה מאיזה צד אתם.תמיד תשימו לנגד עניכם שעקיצתם עקיצת נחש.לכן אם בחרתם להגיב כדאי להגיב עיניני לשם שמים ולא להשתלח באף רב. זאת בקשה ממני לכל הציבור.וכל זה על מנת לא להרבות שינאה ואסונות בעם ישראל.לגופו של עניין לאור הנשמע אני חושב שמנהג הוא מנהג בין להיתר וב
קטונתי18.08.22
תפסיקו עם הקשקוש הזה של "עקיצתם" מדובר רק על ביזוי תלמיד חכם ולא על לחלוק על דרכו או להשיב במקרה וביזה בעצמו.
רם18.08.22
74
תימנים חייבים ללמוד הלכות כיבוד האשה והילדים - אח"כ מנהגים
שרה18.08.22
אתה מתכוון שכולם צריכים ללמוד מהתימנים איך מכבדים את האשה ומחנכים ליהדות מפוארת. או שמא אתה מבני הפילגשים אשר לאברהם.... חחח
אחיה18.08.22
מה הקשרררר?????????
תימניה גאהההההה18.08.22
73
התימנים עפים על עצמם כאילו הם הגזע הנבחר, קצת ענווה, ישמע בזיונו וישתוק, אז אמרו שיש לכם מנת משכל נמוכה, ביג דיל, גם אני תימני חסר דעת וזה לא מפריע לי
אדי מרפי19.08.22
וואוו איזה תגובה קולעת ישר ולעניין מסכים איתו בכל מילה
החפץ בעילום שם21.08.22
כנראה בגלל חוסר דעתך כפי שהעדת על עצמך, הגעת למסקנא זו.
תימן22.08.22
כן אשכרה
משהי22.08.22
אתה סתם שפוט שלו
חפץ בעליום שם03.09.22
מה הקשר 😕😕😕😕😕
חפץ בעליום שם03.09.22
כשתקבל קצת שכל להבין דברים פשוטים נדבר
אני23.09.22
72
איפוה הסימנים שלכם התימנים הצבועים האלו
המגיב18.08.22
אני מבין שאתה גרמני או עמלקי... מגזע המן.... באיזו רשות את מעז להשמיץ את היהודים? חצוף בן נעוות המרדות אימך זרש ואביך אדולף
משה19.08.22
אתה מדבר בדיוק באותו רמה כמוהו
החפץ בעילום שם21.08.22
אם זה מה שמצאת כתגובה אצל התימנים, המצב טוב, כידוע בוויכוח אידאולוגי מי שיוצא חבוט הוא המנצח. אם תשמור על הפה אולי תוכל להפעיל את המוח.
סימן19.08.22
71
על מה הוויכוח? זה הסימן לתשעה באב האחרון..המשיח כבר בדרך בקרוב.
חנניה18.08.22
70
קללת עזרא הסופר, תמיד לתמנים תהיה מחלוקת. הם מזלזלים ברב עובדיה.
רחל18.08.22
עזרא קילל את כל מי שלא עלה וזה היה חלק מכל עדה ולאו דווקא מתימן.
רם18.08.22
מי מזלזל ברב עובדיה ע"ה? אתם חושבים שיש רק רב אחד בישראל. רב גדול ככל שיהיה הוא לא ראש הסנהדרין ולא הגיעה בת קול ואמר לשמוע רק לרב אחד. יש כנגדו רבנים לא פחות גדולים שסוברים אחרת בהלכה.
דניאל18.08.22
אי שום קללה. עשית מהרב שלך פסל ומסכה יא עובדת אלילים. אנחנו עובדי ה', לא עובדי בשר ודם. הרב שלך בשר ודם
שרה18.08.22
שקר. מעולם לא הייתה קללה. את מאשימה את עזרא הסופר בעברה חמורה. אדרבא, עזרא הסופר היה נערץ בתימן ואלפים רבים נקראו על שמו כמו משפחת עוזרי שהיא הגדולה והמפורסמת בתימן
משה18.08.22
69
די למחלוקת נא למחול אחד לשני ונקרב כך את הגאולה
אביתר18.08.22
68
אפשר להתנצל ולסגור את הענין,לא חסרות מחלוקות
דודי18.08.22
67
אין מנהגם של עדת תימן הצנועה לצאת בפאשקווילים ובמחאות. יש לקיים את המנהג ללא חשש
ק"ק17.08.22
66
זה התחיל בכפיית הבבלים לנטוש את פסיקות הבן איש חי זיע"א, המשיך בכפיית עדת מרוקו המעטירה לנטוש את פסקי גדולי המגרב זיע"א ועכשיו נגד עדת תימן המעטירה...
משה17.08.22
היזהר בלשונך חצוף
כי19.08.22
התימנים דבקים במסורתם שהיא המסורת העתיקה של עם ישראל כולו. לא רק שהוא לא יצליח לכופף אותם, אלא שבדורות הבאים כולם יחזרו בתשובה ויפסקו כהרמבם שהיה נאמן לתלמוד ולגאונים. עניין של זמן בלבד
משה18.08.22
מרן השו"ע מרא דאתרה בארץ ישראל ואם יהיה מישהו יותר מהרב עובדיה יוסף שיגיד לנו אחרת אז נדבר
משה18.08.22
הגאון רבי יוסף קאפח זצוק"ל וזתע"א היה גאון דורנו, ואין אחד שמתקרב אליו בהבנת סוגיות הש"ס על פי הרמב"ם. ומי ששולט בש"ס על פי הרמב"ם הוא גדול חכמי התורה לפי הרמב"ם והגאונים שהרמב"ם ממשיכם. אבל ידיעת האחרונים יותר משליטה ברמב"ם שמקיף את כל התורה כולה, זו אינה מחמאה
משה18.08.22
65
כמו ההתקפות הפרועות והמשולחות נגד הפאות וקהילות שנוהגות כרבותיהם
עצוב17.08.22
תזכיר לי איזה?????
משה18.08.22
64
שב ואל תעשה עדיף עדת התימנים גם ככה לא חביבים אז אל תנסו לעשות שיימינג על האב יוסף כי זה לא יעזור להם פשוט שפל להתנהג כך אכן אתם בורים ומכוערים
מייקל17.08.22
הופה מייקל , ותפתח האתון פיה, גוי מסכן ימתבולל אפס ימדור שביעי בגהינום.
יהודה 21.08.22
יהדות תימן היא פאר קהילות ישראל, וכל עם ישראל מתפאר בהם מלבד זרע עמלק כמוך שחדר לעמינו כתוצאה מהתבוללות עם גויים
משה18.08.22
63
מי שם את הרב אברהם לשר ושופט עלינו, מתגאה ומשתרר, מנהג תימן הוא מנהג קדוש ופשוט כדינא דגמרא.
שמואל חדד17.08.22
62
אולי אבו מאזן יגשר בין הצדדים
יהודי17.08.22
61
מפלגת שס זה המיץ של הזבל. מתאימה רק למרוקו סכין, אלה החיות שדוקרות כמצווה לכבוד השדה מימונה.
מרוקו מבטי נחש17.08.22
60
אף אחד לא הכפיש את מרן הרב עובדיה זצ"ל, התימנים צודקים, עדיף לשתוק על בשר בתשעת הימים ולא לבזות עדה שלמה ברדיו
אילה22.08.22
59
הבהרה. מנהגי יהדות תימן הם העתיקים והמקוריים ביותר. הם הנאמנים מכל עדות ישראל לתלמוד. זו עובדה היסטורית שאין עליה חולק וכדברי הראי"ה קוק על התימנים שרובם ככולם בני תורה (מה שלא היה בשום עדה) ומנהגיהם הם היותר ראשונים בכל עניין. כך שלחלוק על מנהג תימני זה דבר מגוחך בעליל. זו לא עוד עדה, זו העדה ששימר
משה18.08.22
מצטער שעלי להגיב בחומרא על תגובה זו כבודו לא הקשיב כלל לטיעוני הרב אברהם או שתגובתו אינם לדברי הרב אלא סתם לכבוד התימני זה לא דרך חכמים למדנו אלפי תשובות ושאלות וקושיות של כל חכמי ישראל מימות משה ועד היום מעולם לא מקבלים תגובה לא ענינית כזו אדרבה תגיב לטיעון של הרב כמובן בדרך ארץ ואשמח להבין דבריך
ליטאי18.08.22
תגובה לליטאי. כיוון שמנהג תימן הוא מימוש התלמוד, ולעומת זאת, למנהג שלא לאכול בשר אין שום בסיס בתלמוד, והיות ומנהג שהתחדש לאחר חתימת התלמוד אין לו תוקף מחייב כפי שכתב הרמבם בהקדמתו לחיבורו, ממילא כל טיעונו של אברהם יוסף נפל. אדרבא, התימנים יכולים לטעון נגדו ונגדך מר ליטאי במנהגים והלכות רבות שעליכם ל
משה18.08.22
הרב צדוק כבר הגיב לדבריו בטוב טעם ודעת, כך שלא נשאר אלא רק להבהיר מי היא העדה חסרת הדעת..
בלי חומרא18.08.22
58
אין לנו רק להתבייש שבן של גדול דור מוציא לעג את מנהגם של עדה בישראל בצורה בוטה וחסרת תקדים אין לנו רק להתפלל לבורא עולם שיסיר מאיתנו את דברי הבלע
רוני18.08.22
57
התימנים מנסים לחקות את מחאת אחינו יוצאי אתיופיה...??
יחיא18.08.22
התימנים הם הפיקחים מכל העדות, ולכן טיפש כמוך אינו יכול לרדת לסוף דעתם
הרשלה18.08.22
56
דברו בכבוד זה עם זה על אף הדעות החלוקות. כולם אהובים כולם ברורים. מה הקב"ה מבקש מאיתנו? בשביל מה המילים החריפות שאח"כ צריכות הבהרות וריכוכים? יהדות תימן אחת היפות ומעוררות השתאות שיש לעם ישראל כולו במה להתפאר בה. אז בשביל מה כל זה? באמת מצופה מת"ח לדבר במתינות כדי שנלמד מזה גם אנחנו הפשוטים.
חכמי ישראל, תלמדו אותנו מידות!18.08.22
אתה כל כך צודק
אחינעם18.08.22
אתה מדבר על אהבת חינם ואז אתה מדבר על ת"ח
אי19.08.22
55
לצערי הרב נראה שממש הרב מחפש את הרב אברהם יוסף קודם ברור שהרב לא התכוון לכל העדה שחסרי דעת רק לאותם שלא שינו מנהגם לחומרא ומה הפסד יש בזה להחמיר כיום וכל הטענות שהעלו לטעם מנהגי תימן הכל השארות בלי אסמכתא ובכלל בשולחן ערוך לא כתוב לא לשתות יין רק שיש מנהגים וכל אחד יעשה כמנהגו והספרדים עושים כדעת מר
תמיר17.08.22
מנהג תימן מבוסס על התלמוד. מנהגי ספרד הם אינם מסורת אלא חידוש של אחרונים כמו החיד"א שהזכרת. אתה משווה בין מסורת עתיקת יומין לאיזושהי סברא?? היכן ההגיון בדבריך?
משה18.08.22
54
יש להתייחס לטענה מאחר וכל הדתיים נוהגים איסור כאן , יש לכל הבאים לדור לנהוג כחומרי המקום שבאו
משה17.08.22
אין מה לדון, כיוון שכבר נפסק בכל עם ישראל שכל מנהג שהתחיל בעם ישראל לאחר חתימת התלמוד אין לו כח ותוקף לחייב את כל עם ישראל. עיין היטב בהקדמת הרמבם למשנה תורה. לפי שיטתך אין לדבר סוף, כלומר אין סוף למנהגי החומרא והקולא וזה לא יתכן
משה18.08.22
53
עדת תימן זאת עדה קדושה .והמסורת שלהם בהררי קודש ולא השתנתה מחורבן בית שני .מתפללים שהשלום והאבה יחזור לשרורר בעם ישראל ולא יהיו עוד מחלוקות וזלזול בעדה הקדושה.
ינוש17.08.22
52
לא נכנסת לכל הויכוח הזה ,אבל כאשר התימנים עלו לארץ ,הם צריכים לנהוג כמו שולחן ערוך ,ועד כמה שידוע לי רוב התימנים נוהגים כך.רק מיעוט עדיין אוכל בשר בתשעת הימים וצריך למחות בהם.
תימניה גאה17.08.22
את טועה. השולחן ערוך אינו בעל הבית על ארץ ישראל. להיפך, הרמבם שהיה נאמן לתלמוד הוא עמוד ההלכה בארץ ישראל ובכל העולם. אגב, רוב ככל התימנים נאמנים לרמבם ולא לשולחן ערוך
אברהם18.08.22
אני גם לא אכנס איתך למחלוקת, אבל את לא צודקת, ועל זה המחלוקת. ודוק
משה צדוק18.08.22
51
שבעה דנחמתא.
למה לי פוליטיקה עכשיו?! מרגע שהגעתם לפול17.08.22
50
הרב לא זלזל בתימנים אלא בעצמו...
אבנר19.08.22
49
אסור לשתוק
אלון18.08.22
מה נרוויח?עוד פילוג??כאילו שחסר.פגישה רצינית לשם שמים הייתה עושה אחלה עבודה
מה זה יתן20.08.22
48
בס''ד ב''ה לא מעוניינת לקרוא את הכתבה. רק רוצה לקיים מצוות מחאה על ביזוי ת''ח.
בעלת תשובה מוחה18.08.22
אין כאן שום בזיון תלמיד חכם. לכי ללמוד מה זה בזיון תלמיד חכם בהלכה. אם כבר הוא זה שביזה תלמידי חכמים שקרא לעדת תימן "חסרי דעת" ז"א מתוכם יש רבנים גדולי עולם שפסקו כך.
רם18.08.22
טוב שלא קראת, תצרפי גם מחאה על ביזוי עדה קדושה שלימה !
טנא18.08.22
ועל ביזוי ציבור שלם לא חשבת? בקיצור, אין שכל. עשית את כבודו של היחיד יותר מכבוד ציבור על רבניו ומנהיגיו. ככה זה כשמחנכים לסגוד לבשר ודם
משה18.08.22
47
צומי צומי צומי....................
רבינוביץ18.08.22
46
יש לי הרבה מה לומר אבל אני אסתום כי מדובר בדברי רבנים אלו ואלו דברי אלוקים
יש לי הרבה מה לומר אבל אני אסתום כי מדוב18.08.22
אהבתי אי תגובתך יותר מאלף תגובות הלואי וגם אני התאפקתי מלהגיב אפילו שלדעתי הגבתי בכבוד עצום ורק כדן לפני בקרקע לפני החכמים
ליטאי 18.08.22
45
אני מה זה מסכים עם התימנים. מאיפה בא האומץ לכנות אותם שמות גנאי. לא לנסות להבין. ומה הקשר '' ביזו את אבי מורי''
משה צדוק18.08.22
44
עד שמדבר על כשרות יורה דעה שיבדוק אי אוכל בכלל בית יוסף ברמה של רבנות רגילה ואף חמורה מזאת שהרבה טועים לחשוב שהיא בד"ץ. רוב המסעדות שלהם והמפעלים אין משגיח צמוד ,חוכה ותלולה אסור לסמוך עליהם כלל
נתי18.08.22
מה הקשר אתה פשוט כול היום חיי במלחמות דיברו הלכה
הר חומה חרדית18.08.22
43
הזמר "בועז גדקה" ....... חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חנקתם אותי
נתניה18.08.22
42
למה להיתלות ב"אבי מורי", זו טענה שאינה ממין העניין שהרי אין קשר בין מה שאמר עכשיו ברדיו, לפסיקת מרן הרב עובדיה... .... מה עם פפושדו???
נחמן17.08.22
41
יש רבנים מסויימים אצל הספרדים שלא הבינו כלל את הסוגיא של ההולך ממקום למקום. מפורש בהמון פוסקים קדמונים,וגם זו דעת של הרבה מגדולי דורנו,שגם כאן בארץ ישראל, כל קהילה יכולה ואף צריכה להמשיך את מנהגיהם שבחוץ לארץ. הבעיה רק ביחידים ! אבל שומעים רק את קול הלווין והרדיו למיניהם.ויש כאלה מרגישים שאין עוד מ
חיים17.08.22
זו לא חצפנות זה רשעות עיין בעין יצחק שמביא למעלה מ100 אחרונים שאמרים שהשולחן ערוך אסור לשנות ממנו בארץ
משה18.08.22
גם אם מיליון רבנים יגידו ללכת לפי שולחן ערוך לא נשמע לו. אנחנו לא נשמעים לרב זה או אחר, אנחנו נשמעים למסורת אבותינו עתיקת היומין הנאמנה לתלמוד יותר מרב זה או אחר
אברהם18.08.22
40
אמנם התימנים עקשנים אבל הם צודקים למרות זאת חבל שהמחלוקות חודרות פנימה הרי על זה נחרב ועדיין חרב המקדש
אמת17.08.22
גם עם ישראל האמיתי היה עקשן כמו שכתוב בתורה. לכן, מי שאינו עקשן הוא אינו מזרע היהודים אלא צאצא של מתבוללים
יהודה18.08.22
39
הרב אברהם יוסף כבר הרבה שנים מדבר בלשון רחבה על כל מי שלא חושב כמוהו. אבל בעוד האשכנזים שמים עליו פס, התימנים נעלבים. מה אכפת לכם מה הוא אמר? כולם מודים שהתימנים שימרו מסורות נכונות יותר משאר העדות. על מה הבלגן? אז מה אם הוא אמר?
אשכנזי17.08.22
התימנים לא נעלבים אלא חכמים, מנצלים זאת להתארגנות. אשריהם
יהודה18.08.22
38
אין מה לעשות התימנים הם אגוז קשה, הפטרונות הספרדית הצליחה לאחד ולבטל תחתיה את כל עדות המזרח חוץ מהתימנים, אם המשיח לא יהיה תימני יהיה להם קשה להתבטל אליו,
בוני19.08.22
37
יש מנהגשכל העדות והחוגים יראי ה'מאוחדים , חובה על התמנים לנהוג כמותם ,הם אינם במקום בפני עצמו ,רק בראש העין.
משה18.08.22
מה אתה מקשקש? לך אתה והרבנים שלך ללמוד תורה. מעולם היו קהילות בישראל ואף בכל ארץ וגם כאן בארץ ישראל היו תמיד קהילות. זה שמשפחת יוסף יש דעה הלכתית לא אומר שכולם צריכים לקבל אותה.
רם18.08.22
לנו התימנים יש מנהג אבותינו בידינו לבני עדות המזרח אין מסורות מאבותהים אז בשם האחדות אלה ללא המסורות מוזמנים לנהוג על פי מנהגי תימן
אזרח19.08.22
36
מרן הרב עובדיה כיבד את כולם, בנו הרב יצחק שליטא מזלזל מאוד בתורניים שבחובשי הכיפות הסרוגות, הרב אברהם יוסף שליטא תקיף מידאי ולא נעים. עליהם להבין הציבור לא אוהב אותם כמו שאהב כל כך את אביהם הענק.
ספרדי18.08.22
35
מה תשובת התימנים על השאלה,מה ההיתר לנהוג אחרת ממנהג המקום?
יצחק18.08.22
לא תוכל לשנות את זה, זה מנהג, אנחנו התימנים כל כך חשוב לנו המנהגים של אבותינו אנחנו הולכים בדרכם... ככה נגנו וככה ננהג לעולם, אנחנו מחמירים בדברים אחרים (כן, כן, אנחנו לא רק מקלים...)
אחינעם18.08.22
אותה התשובה שיענו ספרדים בעניין הקולות שלהם כנגד חומרות האשכנזים שלא להסתפר במשך כל 3 השבועות, ולא להתחתן במשך כל 3 השבועות, ואילו הספרדים נהוגים כדעת מרן להקל. הבסיס של הטיעון של הרב אברהם יוסף פסול. לטענת אביו, ישראל כולה היא ארעא דמרן, ולכן כל מי שהגיע לפה חייב לנהוג כהוראותיו. ומה יאמרו לאשכנזי
יוני18.08.22
התשובה היא : 1. שהתימנים נחשבים כקהילה בפני עצמם עם גדולי הרבנים שלהם ולכן לא מתבטלים למנהג המקום. 2. מהו מנהג המקום? כספרדים אשכנזים או כעדות אחרות. אולי אין מנהג למקום?
תימני18.08.22
התשובה פשוטה, התלמוד הוא ספר הפסיקה הקובע בכל מקום ומקום, ולכן, על האשכנזים והספרדים לחזור בתשובה ולנהוג כפי התלמוד שמתיר לאכול בשר עד סעודה מפסקת. אין לשום רב סמכות לחלוק על התלמוד כי אז הוא חולק על מוסרי התורה שבעל פה
משה18.08.22
א. הם עלו לכאן כקהילה שלמה ולכן יכולים להשאר כמנהגם. ב. כידוע לכל מי שמסתובב קצת בארץ, קשה להגדיר פה מהו מנהג המקום. די מגוון כאן. בוודאי שהמנהג בצפת לפני 500 שנה המובא בבית יוסף כמנהג ולא כדין אינו מנהג המקום היום. אלא אם כן נוהגים אותו היום.. ג. אם באנו לגון על מנהג המקום ושלא לשנות, מדוע הרב עו
אשרי18.08.22
הרב צדוק ענה על זה, תשמע שוב, גם בכתבה הקודמת
בונבון18.08.22
מי קבע את מנהג המקום? הרב יצחק יוסף?
דתיה פרווה18.08.22
34
הרב יוסף תוקף ראשון ואז מקטר שעושים עליו קמפיין בחירות?
מנחם 18.08.22
בידיוק. גם מה שעשו לאמנון יצחק
משה צדוק18.08.22
33
לא אצביע שס !!!!תתבישו לכם מי אתם בכלל שלוחים שחושבים שהשמש זורחת לכם מה.....
אריה17.08.22
אל תצביע לך לבן גביר ציוני מלוכלך
הר חומה חרדית18.08.22
... מרפסת ואתה צודק, רק תצביע יהדות התורה שלא ילך הקול שלנו למפלגה לא חרדית. גם אני עיראקי מצביע ג'
משה צדוק18.08.22
32
איפה כתוב בשלחן ערוך שנהגו שלא לשתות יין?
ידען17.08.22
סימן תקנא' , סעיף ט'
אדי מרפי18.08.22
שלחן ערוך סימן תקנ"א סעיף ט' ליד המנהג של הבשר, יעויין. אגב הרב צדוק לא חתום במחאה, מעניין למה?
תימן18.08.22
31
פשוט שהם צודקים, כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ורבותיו, ויפסיקו לחנך את האחרים. הספרדים הם חסרי דעת כשהם מתקלחים אחרי ר"ח אב? כשהם אוכלים קטניות בפסח? לא זו בלבד שמותר לתימנים לנהוג כמנהג אבותיהם, הם חייבים לנהוג כך!!
סתם אחד17.08.22
30
בשבועות האחרונים בקבוצת; 'צאצאי קהילות קודש יהדות תימן' בראשות ר' ישי חג'בי הי"ו ניהלו מאבק חריף וצודק כנגד אמירות מקוממות אלו. מה עוד שלהלכה מותר לאכול בשר בימים שלפני ט' באב, והאיסור הוא רק בסעודה מפסקת. וגם מדין התלמוד אין איסור על אבל לאכול בשר, כך שזה גם לא תירוץ. וגם השולחן ערוך וגם הרמב''ם
איש יהודי17.08.22
29
אין על התימניםםםםםםםםםםםםםםםםםם
תימניה20.08.22
28
בתקופת הגאונים, כשהתחיל לה. פשט המנהג המחודש הזה, תימן הייתה איזור עשיר מאוד. הוא נקרא על ידי הרומאים Felix arabia (אפשר להסתכל בויקיפדיה) שפירושו ערב המאושרת (כלומר החלק העשיר בערב, בניגוד לעיג'אז, היא סעודיה של היום שהייתה מדברית אז). התימנים היו מהתורמים הגדולים ביותר לגאוני בבל וישראל, כנראה מהת
קצת היסטוריה לא תזיק 18.08.22
27
בסוף הכל פוליטיקה רואים שהמחאה הולכת להיות פוליטית
אבי18.08.22
אני הבת של מי שהתחיל את זה, אני יודה שבהתחלה לא אהבתי את זה וזה לא היה נראה לי טב, אבל לאט לאט הבנתי מה זה, וכן, זה יגיע לפוליטיקה כי זה המטרה. ורוצים פה צדק בגלל זה כל הבלגן
תימניה18.08.22
נכון כך זה נראה, אולם תחילתה היא מחאה אמיתית עניינית.
מחאה18.08.22
26
נוהגים מנהגי אבלות לא אוכלים בשר .אבל תימנים אוכלים בשר באבל על האמא והאבא שלהם.שהם הכי יקרים להם .זה מנהגינו מקדמת דנא גם בתפילות אנחנו שונים גם בספר תורה אנחנו שונים .עדה מפוארת גאה להיות תמני
פיני בן דוד18.08.22
אם ידייק מר בדברי הרב אברהם שליט"א יבין שדיבר על להחמיר במקום להקל ולא על שינוי מנהג כמו ספר תורה שזו לא קולא ולא חומרא כל אחד כמנהגו וכן באבילות היה מנהג בתימן דווקא לאכול בשר ולא קולא אלא מנהג חיובי משאין כן בתשעת הימים שלא היה מנהג לאכול בדווקא בשר אלא לא נהגו שלא לאכול ופשוט איני מתייחס כלל למכ
ליטאי18.08.22
אם נדייק היטב במונח 'חסרי דעת' יש כאן זלזול מחפיר, וכיוון שאתה מחבב דיוק, הרב צדוק 'דקדק' בסוף סרטון בזאת, שקרא לזה 'הנהגה'
דיוק18.08.22
25
כחצי בגדדי וחצי תימני אצל הורי הזיווג לא צלח 41 שנה עקוב מדם צריך מלכתחילה לנקות את הלב
יוס18.08.22
24
איש איש יעשה כמנהג רבותיו , לכל עדה יש מנהגים ויש מנהיג . אין לכפות דעת תורה אלה על אלה ! אותו כנ'ל בהנחת תפילין ב ט' באב . היעלה על הדעת שרב א' יכפה על עדה להניח או לא להניח תפילין ??? ממש לא ולא ! אותו כנ'ל בחדר יחוד . בכיסוי ראש בזמן חופה . וכ'ו . ואין נכון זה להגדירם יושבים בין עומדים . נ.ב זה כ
אברהם18.08.22
אתה טיפש מוחה בך מי אתה שתדבר על הרב יצחק יוסף מי יכול לחלוק עליו אתה טיפש מטופש ציוני שונא תורה ואמת
הר חומה חרדית18.08.22
אפשר לחלוק עליו ועוד איך, הוא לא ראש הסנהדרין ולא משיח בן דוד. תנוחו לכם יש רבנים לא פחות גדולים מהם וכל אחד מסתמך על רבותיו. ועוד איך אפשר לחלוק.
רם18.08.22
23
איש את אחיו חיים בלעו..
צדוק הצדיק18.08.22
22
מריבות זה הדבר היחיד שיכול לגרום לאירוע להתקיים וד"ל
יי17.08.22
21
מרן הגר"ע יוסף אחז, בנוסף לעצם השמירה על תורת אמך ומנהג אבותיך, שבא"י יש בעצם לנהוג כמנהג הספרדים. ואמנם יש לעיין בסתירה הפנימית לכאורה, אבל בהינתן שזו דעת כבוד תורתו אולי זה מיישב את עמדתו הנ"ל.
א.ב17.08.22
דעתו של הרב יוסף אינה מתקבלת משלושה נימוקים. א. ארץ ישראל הייתה אתריה דהרמב"ם לפני מרן. ב. מרן בעצמו הודה שספרו מיועד לעדות שאין להם פוסק (עדות שלא הייתה להם מסורת) ג. התלמוד הוא הספר השליט בעם היהודי בכל אתר ואתר והרמבם והגאונים היו נאמנים לו יותר מכל הפוסקים האחרים
יהודה18.08.22
20
לא להתערב רק לשתוק לא צריך להוסיף כלום
משה17.08.22
19
המפגן הזה נושא אופי של המפגן של קורח ועדתו לא אתפלא אם האולם יהפוך לאולמי ורסאי שהאדמה פתחה את פיה ובלעה אותם חיים כמו קורח ועדתו
ישראלי 17.08.22
18
מענין רק דבר אחד, מה קרה שפתאום אלה שהחליטו למחות זה אלה שהחליטו להילחם נגד תנועת שס ומצאו פתאום קלף שקשור למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל כדי לנגח את תנועת שס. הרב אברהם יוסף לעולם לא היה עם שס (ולהפך) אז מלחמתכם אינה במקומה. דבר שני אם כל כך חשוב לכם המחאה על הרב מחפוד אז למה הרב מחפוד לא מגיע? ואיפה הה
יעקב17.08.22
קוראים לזה "הקש ששבר את גב הגמל" נמאס לנו, נמאס לנו שמזלזלים בנו אבל אתה יודע מילא אנחנו, אבל אתה מבין שהרב אברהם יוסף קרא לרמב"ם "חסר דעת", לרב קפאח "חסר דעת" לרב שלום שבזי "חסר דעת"?!
אחינעם18.08.22
המחאה החלה לפני העניין עם ר' אברהם, אלא שהוא רק העצים את המחאה
יהודה18.08.22
17
צריך להבין שלתימנים יש הרבה מנהגים שסותרים את ע"מ אך אין צורך להיכנס לזה (לדעתי) עדיף וכדאי שישבו כלל הרבנים הספרדיים ןהתימניים יחד וידונו בדברים לעומק ויציאו את דברם בצורה שווה לעם
דוד17.08.22
בעיניך הם סותרים וזה מראה שלא למדת תלמוד ורמב"ם מימיך
שלמה18.08.22
16
כבר לפני שנים הוא נלחם בהכשר של הרב מחפוד, מי שמעוניין יכול לשמוע את ההקלטות שנמצאות באתר של אמנון יצחק, איך בזמנו שניהם חרשו מזימות שפילות כנגד הרב מחפוד, אפילו אביו מחה בו, הכל אצלו זה כסף ושלמונים , הרי בית המשפט הרשיע אותו בשתי עבירות של הפרת אמונים, וגזר עליו להתפטר ובמאסר על תנאי של 5 חודשים,
שמואל18.08.22
15
א': לכאורה אין לדמות בין מה שלא נהגו הספרדים ועכ"פ רובם - שאין הם בכלל מיעוט לעומת רוב. בשונה ממה שלא נהגו התימנים שהם בכלל מיעוט לעומת רוב שכנגדם עומד מנהג הספרדים ואשכנזים יחד. ב': אין כל המנהגים שווים בטעם ונימוקם, כך שאין לדמות לכאורה בין עניין הקטניות בפסח שעיקרו במה שחששו בעבר לחמץ המעורב שם
לשם שמיים18.08.22
העדה התימנית אמנם קטנה אבל היא האיכותית ביותר בטיב מנהגיה, כי הם מבוססים היטב בתלמוד ובגאונים שדבריהם דברי קבלה. כך שהטענה שהם צריכים להתבטל לרוב שסטה מן התלמוד אינה טענה. כיוון שכולם צריכים לכוף מנהגיהם ודעותיהם על פי התלמוד והגאונים שקיבלו במסורת את פסקי התלמוד. יהדות תימן זו איכות, כל שאר העדות ה
משה18.08.22
14
איך שהאשכנזים עושים לנו אנחנו מחזירים לתימנים. על מי נסתלבט?
אבריימי יוסף17.08.22
אתה מבזה ת"ח אתה אפיקורס רשה ראש הנחש
מחאה18.08.22
13
כאחד ששמע את שני הצדדים, באמת אני לא מבין למה התימנים מתעקשים לא להבין, הדברים כל כך ברורים! אבל מה נראה לכם שתשאלו היום ילד שנולד לבני תימן מה אתה הוא יענה לכם תימני? וכי מה אחרי 10-20 דורות בארץ? עדין יישארו כאלה שיגדירו את עצמם תימנים??? גם אם כן מה הקשר שלהם לתימן? (היה נגמר, גם אני עליתי ב91 ל
חרדי שפוי17.08.22
אתה טועה. אין יותר ישראלי מהתלמוד. לכן, אתה צריך להשתנות ולא התימנים. כי הם נשארו נאמנים לתלמוד ואתה לא. היעלה על הדעת לזנוח את מנהגי התנאים והאמוראים????
יחיא18.08.22
נראה שאתה עם הארץ , מה ראה לך שרק התימנים נוהגים כמו מנהגי אבותם הקדושים גם יהדות מרוקו וכו' אז בבקשה לא לחרתת כ מה שאתה רוצה לחשוב שלש שניות לפני כל מה שאתה כותב ואם אתה ככה עזבת את המורשת שלך מפרס (אירן) אז אתה כזה מסכן (מרחם עליך)
יהודה 21.08.22
ערבך ערבא צריך. יש הבדל בין לא תתגודדו בבית כנסת אחד לבין מה שאדם עושה בביתו. וקול הצעקה קם על זה שדיבר לא יפה על קהילות קדושות, ומה הקשר לבחירות? היה צריך להגיד סליחה מצטער וזהו. מתרץ למה קילל, ממש הזוי
משה צדוק18.08.22
יפה כתבת
יויו18.08.22
12
זהו, התימנים לא מצביעים יותר לש"ס! שיאכלו את הדייסה שהם בישלו ! ! ! (ואנחנו נאכל בשר)
דוד17.08.22
אהבתי
יהודי18.08.22
11
הרב רצאבי טוען שפעם בשנה הם התימנים מותקפים,אני רוצה להזכיר שהם מותקפים ןמושמצים פעמיים בשנה .פעם בחודש חשוון על רצח רבין .ופעם שניה בתשעת הימים על אכילת בשר
עמדין17.08.22
10
במשנה ובגמרא כתוב מפורש שמותר לאכול בשר בתשעת הימים, ורק ערב תשעה באב בסעודה מפסקת אסור. אין שום איסור לאכול בשר ולשתות יין בתשעת הימים.
אסף 17.08.22
תפתח שולחן ערוך בבקשה
משה18.08.22
השולחן ערוך לא חולק על התלמוד ואין לו סמכות לחלוק על התלמוד. תפתח רמבם ותשכיל
יהודה18.08.22
9
הטיעון של הרב צדוק על היין חזקקקקק
אדי מרפי17.08.22
8
רווח לא יהיה מזה
מחלויקעס17.08.22
7
על מנהגי אבות אני מסכים לא לשנות. אבל שאמרת שבארצות אחרות מתימן היו חיים טובים, מצטער זה לא מדויק. די לך לראות את כל הפוגרומים שעברו יהדות אשכנז. לך לראות ביהדות המערב(ספרד וצפון אפריקה) כמה צרות הם עברו ושלא יעבדו עליך על "מלך אוהב" זה רק ב80 שנה האחרונות, לפני צרות קשות ומרות.
יניב17.08.22
אתה לא צודק, לפני השואה הרבה מהאשכנזים היו חלק מהגויים והיו חיים ביחד מתוך "אצילות הגרמנים" וכו עד ש...
יוני18.08.22
הרב כתב שיש תקופות טובות ויש רעות, תסתכל.
תשובה18.08.22
במרוקו רק ב80 שנים האחרונות היה יחסית טוב וגם לא בכל מקום ראה מה קרה לאח של הבבא סאלי ר' דוד אבוחצירא שנרצח על קידוש ה' מרוב שהם אוהבים יהודים. כדי לקרוא את ההיסטוריה על מה שעברו שם. צריך לזכור שמרוקו במשך 1000 החליפה המון מלכים ושלטונות. אבל בעזר ה' נשמרה הקהילה בזכות התורה והצדיקים.
יניב18.08.22
6
למרות שאני תימני שהסתפרד ונמנע מלאכול בשר ב 9 הימים ועל פי רוב נוהג בהלכה כמו הספרדים אם היה לי נקיפות מצפון להימנע מלהצביע לש"ס, ולהצביע לבן גביר, עכשיו אחרי ששמעתי את דברי הרבנים שליט"א השד התימני התעורר, בטוח בוחר בבן גביררררררר, רק לא להיות שסני"ק.
תימני לא אסלי17.08.22
תבחר בבן גביר אני יודע שאתה ציוני שונא תורה לך ציונות = שואה
הר חומה חרדית18.08.22
מי שציוני לא בהכרח שונא תורה.
ציוני18.08.22
מי שאינו אוהב ציון הוא אינו בן תורה ואולי לא יהודי. הגלות היא הביטול תורה הכי גדול עיין מגילה ז,ב
יהודה18.08.22
הציונות היא אנטי יהדות. וכן מי ששונא ציונות הוא יהודי ועוד איך! כל גדולי ישראל התנגדו לציונות. גם הרב קוק ע"ה! ופשוט מאוד לא הבינו אותו נכון. עובדה שהרב קוק היה חרדי! אנשים לא מבינים מה המהות של ציונות שהיא הפך המהות של התורה. מספיק שבשם הציונות בנו מדינה שהיא היפכא מהתורה זה אומר הכל.
רם18.08.22
אז כל החרדלניקים והמיזרוחניקים לשיטתך הם אנטי יהדות? תחזור לארץ המוצא של הוריך יכפוי טובה
בונבון18.08.22
כל גדולי רבני תימן תמכו בהקמת המדינה על אף שהתמרמרו מחילוניותה. כי גלות ישראל בין האומות זה חילול ה' הכי גדול כמו שלמדנו בפרשת השבוע "מבלתי יכולת ה' וכו'" ח"ו. ואתה ורבניך לא תגיעו בעולם האמת לנעליים של חכמי תימן שכל תורתם הייתה לשם שמים ולא לשם כבוד ומשכורות ופרסומת ומשבקים ומעריצים. הבנת את זה???
שמעון18.08.22
יש לך הרבה שינאה ומירמור בלב, אחי היקר
תימני לא אסלי18.08.22
אני במקומך הייתי מחישה את זה אםם לא הייתי תימניה אסלית
תימניה אסליתתתתת18.08.22
אני תימויני לא אסלי מוצהר ואני לא מתבייש בזה, בעבר הייתי אסלי במשך שנים רבות והיה לי קשה, להיות תימני זה כבד, התפילות בשבת בבוקר, צריך לקום מוקדם ולהתייבש 3 שעות, סיוט, גם יש הרבה הצגה, מנסים להיות כמו בארץ הגולה וזה מעייף, אצל הספרדים הרבה יותר קליל ושמח ואני לא נכנס לפרטים כדי לא להטריח את הצופים
תימני לא אסלי18.08.22
בקיצור, התאסלמת. בחרת במנהגי הספרדים כי האוירה בבית הכנסת קלילה, יש צחוקים, משחקי כבוד ערביים. אתה מתאים להם. ואני מודה לה' שנפלטת בבעיטה מעדתנו הקדושה כמו שאר חבריך החושבים שבית כנסת זה מועדון חברים קליל. כמו שארץ הקודש מקיאה ממנה את הרשעים, כך עדת קודש מקיאה ממנה רשעים ותורמת אותם בשמחה למתאסלמים
משה19.08.22
יש לך יותר מידי תגובות בככר, תנוח קצת, לך תשתה משהו , התימנים זה שבט אינדיאני עתיק, שיחזרו לתימן, תחת שלטון החותים והדאעשים
בונבון19.08.22
התימנים הם העם הנבחר. תתפוצץ
משה28.08.22
משה משה, חמור קופץ בראש, השם שלך מופיע רק בכתבה הזאת איזה 10 פעמים, ימשועמם לך תלמד משהו, העולם הזה חולף, יתימני פרימיטיבי, לך עם גלביה ותתלבש עם התרג'ום
תימני לא אסלי19.08.22
אין לך זכות דיבור אחרי שהתאסלמת חחחח
משה28.08.22
בן אדם עם אופי חלש מושפע מהחברה הספרדית (מרוקאית) אפס לך תתענג על 20 סוגי סלטים ותפילות בשקל ומוכר את עצמך ורק שתדע אני תמני ויכול לפרנס את כולם בסלטים זה קצת 20, לכל הרברבנים יחתיכת .......
יהודה 21.08.22
לא ידעתי שהתימנים יודעים גם לקלל, עדת קדושים עאלק,
עדתי קדושים21.08.22
הוא לא קילל. למה אתה סתם משמיץ
משה28.08.22
5
הערה: בקשר לקטניות, ספרדי שלא אוכל בפסח אין שום מנהג כזה בשום ספר!!! רובם זה מנהג טעות, ולא להביא ראיה מהבבא סאלי
מרדכי17.08.22
מנהג זה בטעות יסודו. הראשון שכתב עליו הוא ר' אשר מלוניל האשכנזי, והוא מעיד שהוא נבע מבורותם של האשכנזים שלא ידעו להבחין בין קטנית לחמשת מיני דגן. רק אחר כך המציאו לזה טעמים נוספים כדי לא להוציא את האשכנזים בורים
שלום18.08.22
4
די די די למחלוקת
חיה17.08.22
3
חבל מאד שאנו בני התורה של התמנים נותנים לאחרים לגרור אותנו למלחמות מיותרות וגרוע מכל אנחנו מאבדים את דעת גדולי אבותינו שהלואי וכל הרבנים האחרים ילמדו מציקותם וגאונותם. אנו בני עדת תימן תמיד ההינו כנועים לדעת רבותינו ונמשיך לקבלם בהכנעה וכדעת תורה. רבותינו הני עדתנו אינם משתתפים בכנס הזה ולא מעונינים
חיים17.08.22
אתה טועה. כל רבני תימן תומכים במחאה, ומעולם לא היו רבני משפחת יוסף נחשבים כפוסקי עדתנו. פוסקי עדתנו היו חכמי תימן כמו מרן הג"ח כסאר והגר"י קאפח ועוד וייבדלו לחיים הגאונים הרב קורח, הרב מחפוד, הרב ערוסי, הרב רצאבי ועוד
משה18.08.22
2
יש כשרות של הרב אמנון יצחק שרוב התימנים הולכים אחריה וזה טעות נוראה שמחטיאה רבים
שטיינמץ17.08.22
1
לא ביזה לא רק אותי ולא אותך ביזה גדולים וצדיקים שיתבייש לו מעניין אם מחפש תשומת לב ומעניין מה הקשרים שלו עם אחיו הרה"ר
ביזה צדיקים גדולים שיתבייש לו17.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24