כיכר השבת

סערת הפיצול

אין ל'דגל התורה' בעלות על היהדות החרדית / שימי שפר

עסקני דגל התורה מטיפים מוסר ללא בושה לחסידות בעלזא, ובמשתמע גם נגד העומד בראשה הרבי מבעלזא, על כך שקיבל החלטה בנושא חינוך. ההחלטה שקיבל האדמו"ר היא כידוע עבור קהילתו וחסידיו בלבד ואינה מחייבת איש. למרות זאת דגל התורה מתנגדת ומעוררת מהומה פוליטית במסווה רוחני. למה? • שימי שפר בטור סוער ברקע שאלת הפיצול ביהדות התורה (בחירות)

175
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ח באב | 25.08.22
גפני, אשר ונציג בעלזא אייכלר
גפני, אשר ונציג בעלזא אייכלר (צילום: Flash 90)

איני משתייך לחסידות בעלזא, וגם לא ממש אכפת לי אם דגל ואגודה ירוצו יחד או לא, אבל כחסיד העומד מן הצד וצופה במתרחש בין דגל התורה לאגודת ישראל - המסקנה שלי היא שמישהו כאן השתגע.

אני עומד משתומם, ורואה את עסקני דגל התורה מטיפים מוסר ללא בושה לחסידות בעלזא, ובמשתמע גם נגד העומד בראשה, חבר מועצת גדולי התורה הרבי מבעלזא, על כך שקיבל החלטה בנושא חינוך. ההחלטה שהוא קיבל, היא כידוע עבור קהילתו וחסידיו בלבד, ואינה מחייבת איש, אך למרות זאת דגל התורה מתנגדת ומעוררת מהומה פוליטית במסווה רוחני. למה? ככה!

חשוב להדגיש כי יש לדגל התורה זכות להתנגד, אבל ממתי היא הפכה לבעלת הבית על כלל הציבור החרדי שעל פיה, ורק על פיה, יישק דבר?

פתאום אלו שמדגישים לכולנו מידי מערכת בחירות את הציווי של 'ועשית ככל אשר יורוך' משליכים את הציווי לפח האשפה מבלי שמישהו מהם עצר לשנייה וחשב: 'רגע! יש כאן מנהיג בישראל שדעתו היא שונה וזכותו שדעתו תהיה שונה?!'

אותם עסקנים דגלאים אף מצפים שחסידות בעלזא, הקהילה החסידית השנייה בגודלה, או כל קהילה חסידית אחרת, תבקש אישור על החלטותיה הפנימיות מרבני דגל התורה, וכל זאת למה? כי בבחירות המוניציפליות בירושלים הם ניצחו שש-שלוש?

אף אחד מהם לא באמת ניסה לפתור את המצוקה של חסידות בעלזא, ואת העובדה שהיא סורבה במשך שנים רבות להיות חלק מהחינוך העצמאי, אבל כעת מה שבוער להם זה להשתמש בוויכוח האידיאולוגי עקרוני לצרכים פוליטיים.

חבל מאד שאחרי שנה כל כך קשה, במהלכה ספגנו כולנו, אגודת ישראל, דגל התורה, ש"ס והחרדים ככלל, מכות קשות ע"י הממשלה, הדבר היחיד שעוסקים בו כעת היא פוליטיקה קטנה.

במקום לשנס מותניים, ולהתחיל בקמפיין שיחזיר עשרות אלפי מצביעים הביתה, שוב אנחנו במצב של מריבות פנימיות וילדותיות. חבל.

תוכן שאסור לפספס
175 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
105
קראתי ולא מצאתי שום מילה נכונה. 1. אף אחד מדגל לא בא לומר לחסידי בעלזא מה לעשות. 2. את ההוראה לא להכניס מוסדות חדשים לחינוך העצמאי הורה הרב שטיינמין זצל לפני שנים. 3. דגל התורה אמרה בסך הכל: אם אתם הולכים למהלך החדש אנחנו יוצאים מהמפלגה ורצים לבד. עם כל הכבוד זה לא נקרא שהם מורים לחסידות מה לעשות.
חיים18.10.22
104
אני כבר שנים מאז בקשתו של הרבי מלובאוויטש להצביע לג ואז הצבעתי כמובן וזה הי ה באותו סיטואצי ה כמו עכשו שהליטאים עושים את המחלוקת שלהם וגורמים להמנע מלהצביע למפלגה הזאת
אבי27.08.22
המאמר כולו מנסה לבחון מי הבעלים של היהדות החרדית מדובר בחבורה של פרימיטיבים לא משנה אם זה בלז גור או סתם עגל התורה ..... מציע לכל חרדי שעיניו בראשו לשמור תורה ומצוות ללמוד תורה אבל לא חייבים להיות חניוק פרימיטיבי אפשר גם לא
james28.08.22
חילוני מתקדם? או חרדי מחופש?
להיות31.08.22
103
אדמו"ר הוא יורש, אם יש מזל הוא גדול בתורה, חכם או מרן נבחר מהציבור בשביל גדלותו בתורה
איש חסיד26.08.22

הצגת כל התגובות

102
העונש הכי קשה זה להקים מפלגה חסידית. כך יכול גפני לשכוח מועדת הכספים
נביא אמת26.08.22
101
מר גפני היקר..(וכן עסקני אגודה היקרים.)... החרדים של 15 שנה אחרונים. זה אלה שאתה מכיר שיוצאים עם המשקפיים דבוק אחריי הכולל ושואלים מה גפני חידש מבית מרן.. הדור הזה נכחד מזמן... ב10 שנים אחרונות כל חרדי ממוצע משקיע הון תועפות אנרגיות לכלכל את הבית... הוא סמך עליכם בכולל ושלח את אשתו לעבודה.. והביאה ס
החרדי הכאוב26.08.22
דואגים ללא לאות לחרדים, כמה עבדו לבטל את גזירת המעונות של ליברמן ועוד גזירות שונות ומשונות תראה מה קורה קדנציה אחת כשהחרדים לא בקואליציה כמה גזירות עולה היום לכל משפחה לפחות 1500 בחודש ופגעו בעיקר בכיס החרדי לא תצביע להם אז למי תצביע? את מעניין החרדים ואתה סתם כפוי טובה
שקרן28.08.22
מסכים עם כל מילה.
מוישה29.08.22
המצב באמת מתסכל ברמה גבוהה, גם אנחנו מרגישים שאין מענה אמיתי לבעיות של הציבור שלנו השאלה מה הנציגים החרדים יכולים לעשות כדי לשפר את המצב? הגיע הזמן שנציגי הציבור יחשבו באמת על הציבור!!! השאלה איך??? אולי הם לא מספיק שומעים את העם, הם צריכים לרדת לעם ולשמוע מה יש לבוחרים שלהם לומר!! ולהבטיח לשנות ול
נכון28.08.22
כאשר את המקום שלהם ברשימה קובעים כמה בעלי שררה, איזה צורך יש להם לשמוע אותנו. הרי בכל מקרה נצביע להם כמצות רבותינו. אני ממליץ לכל יודע ספר לעין במקורות הסוגיה אם אכן קיימת מצוה כזאת או שמא ...
רפאל 28.08.22
100
נציגי אגודה חלקם נכנסו בגלל מצביעי דגל לכן זכותם להתערב
משה26.08.22
אפשר להתוכח על זה אבל זה ברור לך שפינדרוס נכנס על קולות של ש"ס (גם אם נאמר שלדגל יש שש מנדטים אבל ראש המפלגה גפני ויתר על המקומות הזוגיים ופינדרוס קיבל בתכל'ס מקום שביעי שנכנס על חשבון קולות של ש"ס) אז אולי הוא צריך להיות כפוף למועצת חכמי התורה של ש"ס???
שמחה28.08.22
99
טור חזק שמציב מראה לעסקני דגל שהסריחו את הפוליטיקה במסווה רוחני.
חזקי26.08.22
98
כל אחד ורבו, זאת אומרת שאין דעת תורה אחידה, פוק חזי מאי עמא דבר, גזירה יש לה תוקף רק עם הציבור יוכל לעמוד בה, מה אנחנו הציבור העשוק העמך שהבטיחו לנו גדולות נפלאות אם נשאר באהלה של תורה, ולבסוף הכבוד האמיתי הולך להגבירים והנגידים, מה אנחנו חושבים על לימודי ליבה? מה אנחנו חושבים על נתינת בחירה לבנינו
באו נפסיק להיות טיפשים 26.08.22
97
גם אם אתה צודק אפשר להגיד בדיוק אותו דבר על דגל- גם הם אינם יכולים ללכת נגד הרבנים שלהם, אי אפשר להגיד פה נגד צד אחד בלבד, שני הצדדים אחראיים
RS26.08.22
96
זכותו של האדמו"ר להחליט מה שהוא רוצה לגבי החסידים שלו, גם לומר להם ללכת עם סנדלים בלי גרביים ולרקוד עם דגלי ישראל ביום ירושלים, וזכותנו להחליט לא להיות שותפים של אדמו"ר שמחליט כאלה החלטות.
בני ברקי26.08.22
95
זכותם לומר הלל ביום העצמאות בברכה בנוסח בלזאי על אתחלתא דגאולה, וזכותי לומר קינות ביום המר, כמו שהורו רבותי, אני מחיוב לשבת עמהם ביחד בכנסת, למה?
עומר קלח26.08.22
94
הכל הידי שמים והם רק השליחים, יסורין של אהבה, לנקות חרפת בעלז בשנת תשמ"ט בחניפה עם הליטאים, ועכשיו התקיים הבומרנג. אלול הגיע . . ושלום על ישראל.
גפני26.08.22
93
בהגיון רשכבה"ג הגר"ג אדלשטיין אוחז שבעלזא עשו מעשה בכיה לדורות בגלל שהמפקחים יהיו מטעם משרד החינוך והוא לא יכול לשלןח את נציגיו לכנסת עם נציגים של מי שעשה את הדבר הרע הזה
המבין באמת26.08.22
92
גפני לא מחליט אבל זה גם לא אומר שדגל חייבת לרוץ יחד עם אגודה, אז מחר ירוצו עם לפיד בשביל קולות? אל תרמסו את האידיאולוגיה של דגל והיא תמשיך לרוץ אתכם
שולמית29.08.22
91
צודק ב 100 אחוז, טור כנה ואמיתי, לאף אחד אין זכות לבוא בטענות לבעלז, הליטאים ויזניץ וגור מסודרים בחינוך העצמאי, הספרדים קרלין בוייאן וכו מסודרים באל המעיין בני יוסף. אם אף אחד לא מכניס את בעלז יעשו לבד
ישראל26.08.22
90
אחרי שדגל התורה כבשו את החינוך העצמאי תוך נישול אגודת ישראל משליטה בו גם לא מצרפים את בעלז לחינוך העצמאי ואז נלחמים בהסדר של בעלז מול משרד החינוך זה קצת יותר מדי וכפיות טובה מול בעלז שבתשמט העבירו את דגל את אחוז החסימה תוך שניה אפשר לצרף את בעלז לחינוך העצמאי וחסל הפגיעה בחינוך הטהור אחרי שדגל נלח
דוד לוי26.08.22
מסתדרים בלי בעלז, זה בסדר ואחוז החסימה היה פעם מנדט אחד ובעלז עזרו לדגל לקבל שניים, זה הכל הם היו עוברים בכל מקרה
דגל26.08.22
למיטב ידיעתך היו בחירות חוזרות על שני קלפיות בבני ברק ובהם יותר מ-700 קולות של חסידי גור והאדמו"ר מגור ציוה אז על חסידיו להצביע עץ וכך נכנס המנדט השני של דגל על קולות בעלזא וגור
שלמה דייטש26.08.22
89
בדגל התורה לא חושבים על רוחניות, בדגל התורה לא חוששים שהמדינה תתערב בתכנית החינוך, כי הרי דגל התורה הכניסה את הממ"ח לחינוך העצמאי, כמו"כ אותם "רבני הפילוג" הכניסו את האייפון "המוכשר" ולא התייעצו אם שום גדול החצרות החסידים ואף הליטאים, את דגל התורה מעניין דבר אחד, וזה לא נעים לומר ג'ובים ומשרות, בשבי
חסיד26.08.22
88
אבל זכותה של "דגל התורה" [ד"ת בקלפי] להחליט לרוץ לבד ולתת לחסידים לראות את הכנסת דרך הערוץ וזאת משום שדרכם של החסידים אינה דרכינו !!!
המרכז לתמלול26.08.22
87
סוף סוף מישהו שלא מנסה להיות מקושר לחונטה הליטאית כתבת לענין
תשקורת26.08.22
86
לדגל אין בעלות על היהדות החרדית, אבל גם לבעלזא אין בעלות להחליט על שינוי מהדרך החרדית, ושהיהדות החרדית צריכה כביכול להכיר בהם כחרדים, וכשותפים לדרך, והכי צבוע מצד בעלזא, שיש מכתב מפורש ממהרי"ד מבעלזא זי"ע, שאוסר לשנות בחינוך, ולהכניס לימודי שפות זרות לילדים.
חסימת פיות ע"י בעלזא26.08.22
85
דברים צודקים וחכמים
מישהו26.08.22
84
המאמר לא מבהיר למה אברכים מדגל התורה צריכים לרפד את הכורסא של אייכלר בכנסת בקולותיהם. דגל לא אומרים לאגודה ולאדמוריהם מה לעשות , אבל יש להם זכות שהקול שלהם לא ישמש אג'נדה שפוגעת בהם. בזמנו שי פירון רצה לפגוע קשות בחינוך העצמאי וכל מה שמנע ממנו לעשות את זה זה איום בבג"ץ על זה שאין ממלכתי חרדי.
שמואל29.08.22
המאמר גם לא מבהיר למה קולות החסידים צריכים לרפד את הכסא של פינדרוס שאח"כ מדבר נגד האדמורי"ם
שמחה31.08.22
קולות החסידים מרפדים בקושי 3 כסאות בכנסת. להזכירך בירושלים בבחירות לעירייה היו ל ג 26 אלף קולות ולדגל 41 אלף [וזה חוץ מה 9000 של עץ]. ה26 אלף כוללים גם את גור וגם את הפורושים.
שמואל31.08.22
להזכירך ההישג של 41 אלף קולות התנדף בכל הבחירות הארציות וכך גם ההישג בחיפה ובצפת. לא כן ההישגים באשדוד ביתר (גם בבחירות האחרונות שנחסרו הקולות של חב"ד) ערד קרית גת וחצור
שמחה31.08.22
83
אשרינו מה טוב חלקנו שיש לנו רבי כזה, בעזרת ה שיוכל להנהיג אותנו עד ביאת המשיח מתוך בריאות נחת.
בעלזער גאה26.08.22
כבר בא
בעלזער גאה גאה26.08.22
82
אני לא בעלז אבל משוכנע שהם עושים מצווה גדולה!!!
חיים אריה26.08.22
העיקר שאתה משוכנע, חכם גדול כנראה...
צנצנת26.08.22
81
חבל אצל חסידים הולכים על פי דעת בעלי בתים ולא על פי דעת התורה
ליטאי26.08.22
אם היצורים עם בלוריות בתמונות כלפני 60-70 שנה זה הגדוילים שלכם אז אני מרחם על כל היהדות שלהם. דרך אגב בעלזא לא הלכו עם הסתדרות הציונית הרפורמית ולא רקדו עם מירב מיכאלי בחתונות של נינות ונכדות ולא הצביעו לליברמן בירושלים. דיי כבר ממאסתם לרוץ לבד זה יהיה הכי טוב וליראות את העסקונה שלכם בוכים שבגדו בת
חסיד גהה26.08.22
להכירך גור היו הראשונים ללכת עם ניר ברקת כך שאת התקדים תפנה למה שמכונה אגודת ישראל
חסיד גהה או בור 29.08.22
80
בעלזא גם הלכו עם שמעון פרס בזמן התרגיל המסריח בשביל תמורה. בלי לפגוע,הולכים אחרי הגדול בתורה ובזקנה ! שלא יעשו חור באוניה !
אברהם26.08.22
שקר כי הלכו בפתק לבן כי האדמור מבעלזא אמר אז שאת ביבי מעניין רק ביבי והוא יקצץ בקיצבות הילדים וכך היא
חיים29.08.22
79
אני לא ישראלי, אני גר בחו״ל, מצד אחד חבל שאין אחדות בין כל החרדים, אבל מצד שני ידוע שרב גרשון תמיד מתרחק מן המחלוקת, ואם הפעם החליט “שלא כדרכו” כנראה שיש לו חשש גדול על עתיד החינוך
חיים26.08.22
78
מה קרה שפתאום מותר לימודי ליבה?? בגלל הכסף שיקבלו??? צבועים
דגל צודקים26.08.22
77
יש להם הזכות לעשות ככל אשר ירצו, ויש לנו הזכות להתנגד ולהיצמד לדעת רבתינו שהצעד הזה שהם עושים מופרך ואסור לנו בספינה אחת עמהם, וגם יש לנו זכות לצפות לרגלי משיח צדקינו באופן שכל הדורות ציפו לניסים ונפלאות כימי קדם, ולא ידע איש איך שיהיה עד שיהיה, תעיין בספר בעיות הזמן
ליברל פרגרסר26.08.22
76
בכל ויכוח אידיאולוגי יש גם צד של פוליטיקה . אין מנוס, השקר תמיד מתערבב עם אמת. אבל יש כאן הרבה אמת, ואנשים שלא לומדים על ההיסטוריה של אבותיהם מתקשים להבין מה הבעיה. שמעתי פעם מהרב נויגרשל, מאמר נפלא שכתב ר' מאיר שפירא זצ"ל, שנקרא (ע"פ זכרוני) "בין פראג לפרשבורג". ועניינו, הירידה התלולה של פראג להשכל
חן26.08.22
זה לא היה רבי חיים זה היה הנציב אבל אתה צודק במליון אחוז חזק ואמץ
שמיל26.08.22
75
טוב שכתבת ״כחסיד״, אחרת ‏דבריך אינם מובנים כלל. אף אחד לא מטיף מוסר! אבל כמו שזכותו של הרבי מבעלזא להחליט על החינוך בבעלזא, כך גם זכותו של מרן הרב אידלשטיין לחשוש שזה יגרום לשליטות זרות בחינוך, הלא כן? הרי זה כל כך פשוט!
משה דוד26.08.22
נכון וחזזזזזזזזקקקקקקקקקקק
נכון26.08.22
יש לבעלז רב והוא החליט כך
מטיפים גם מטיפים26.08.22
לא אתה טועה. הרב אדלשטיין זכותו לקבוע מה יהיה בחינוך הליטאי. הרבי מבעלזא גם הוא מגדולי ישראל ואם החליט לציבור שלו, לאף אחד אין סמכות לחלוק .
אברהם26.08.22
החלטה של הגר''ג או של הנכד פלאי שרוצה להעצים את מנהיגות של סביו?
נתן26.08.22
הרי הכל במתווה החינוך העצמאי אז מה הבעיה ואם הרב אדלשטיין כ"כ מפחד משליטת משרד החינוך במוסדות שיכניס בבקשה את בעלזא לחינוך העצמאי ואז נפתרו כל הבעיות ובזה שלא עושים כך זה מראה שמדובר רק ברצון של גפני לשלוט ותו לא
משה 26.08.22
מטומטם
דביל26.08.22
74
באיזה זכות יש לבעלזא ח"כ? בזכות הבוחרים של רבי חיים זצ"ל שרצו לבחור. כמה קולות יש לבעלזא? 40000? שילכו כל אחד לבד ונראה כמה כל אחד מקבל ואז אפשר ללכת ביחד בבחירות שיתקיימו כשלש חדשים אחרי הבחירות
אלי30.08.22
73
מה זה החינוך העצמאי? ואם הוא ככ עצמאי למה הוא צריך את דגל ?
משה26.08.22
72
הליטאים חושבים שהם בעלי בית על כל העולם ואישתו.....אני קורא לחסידים לרוץ יחד עם בן גביר.....
לרוץ עם בן גביר26.08.22
71
דגל התורה אינה בעלת הבית על היהדות החרדית, אבל זכותה להחליט אם מי היא משתפת פעולה בבחירות ועם מי לא. כפי שמובן לך (או שלא) שלא הולכים עם סמוטריץ', זכותה של דגל התורה לבחור מי יהיו שותפיה. גם ויזניץ אינה בחינוך העצמאי ואינה עושה בלגנים עבור זה.
יהודה26.08.22
ויזניץ כגור בתוך החנ"ע
משה26.08.22
70
לאף אחד אין זכות להרהר אחר גדול בישראל כמו האדמור מבעלז, הרב עובדיה אמר עליו שכל מילה שיוצא מהפה שלו קדוש... כמובן שאסור גםלהרהר על דבריו של הרב אדלשטיין... כל אחד כבודו במקומו מונח
ספרדי גאה26.08.22
69
בני התורה הליטאים הם היסטורית הרגישים ביותר לכל סטייה רוחנית ורבותיהם שליט"א למדו רגישות זאת מרבותיהם ענקי עולם זצ"ל בכל הדורות האחרונים והם בהחלט יתריעו ויזהירו כדי שלא תהיה התרסקות נוספת כמו שקרה אצל המזרוחניקים עוד לפני מאה שנה וכעת רואים 45% יוצאים בשאלה אצלם. הם ורבותיהם שליט"א לא צריכים אישור
מני26.08.22
לא יודע אם לצחוק או לבכות ממזמן הפלג טוען שהם סטו מכל המסורת שלהם לא יודע מי צודק אבל להגיד שהם רגישים לכל סטיה...ואתם יודעים מה מישהו מבין מה ההבדל בין שס לדגל
לוי26.08.22
דגל סטו מהשקפות החרדים ומדבריהרב שך
משה26.08.22
ומה היה אחוז הנשירה של בני התורה בליטא? הרוב המוחלט נשר! הליטאים לא עמדו בפרץ בפני רוחות ההשכלה. החסידים הצליחו הרבה יותר שלא לדבר על מסירות הנפש של חב"ד ברוסיה. הליטאים הפיקו איזשהם לקחים מהכשלון המוחלט שלהם בפני רוחות ההשכלה? אפס!! גם היום חסידים נפשית ועובדתית הרבה יותר מחוסנים מהעולם בחוץ מאשר ה
סע סע26.08.22
68
הנסיון יוכיח שהרבי מבעלז יש לו סייעתא דשמיא ויודע טוב מה שהוא עושה ואין להרהר אחריו כלל. ובפרט שאם תעמיק בנושא ללא נגיעות תבין גם תבין שזה נכון מאד.
בן אדם26.08.22
67
הבעיה העיקרית היא הכיבוש הציוני של ארץ ישראל, האסון המחריד שהציונים פורקי העול שולטים על ארץ הקודש ועל הציבור החרדי. הדרך היחידה להינצל מהם היא להתנתק מהם לגמרי, ולא להשתתף בבחירות, כי מי שמתחבר לרשעים וכופרים בסופו של דבר נופל בידיהם הטמאות בעבור בצע כסף.
יוסף חיים זוננפלד26.08.22
66
הבעלזר מדברים על המקום שלהם במפלגה כאילו היא שלהם בתכלס הם יושבים על רבבות מצביעים כלל חסידיים שלא מיוצגים
מנחם29.08.22
65
גם לך אין בעלות על דגל-בני התורה הליטאים, ואם מרן ר' גרשון החליט להתערב בהחלטות של בעלזא, מי אתה שתגיד לו מה לעשות? מתי פתחת ספר בעידן האחרון-אם בכלל? אפס אפסים, בור מלא עקרבים ונחשים פרי באושים, גועל.
חצוף מחוצף!!26.08.22
64
בבחירות האחרונות הרבה צדיקים אמרו להצביע לבן גביר וסמוטריץ.
יהדוי של צורה28.08.22
צדיקים כמו הרב סתיו
חחחחחח28.08.22
זה לא מצחיק בכלל ולא שווה התיחסות אבל אם אני כבר מגיב הרב סתיו לא אמר להצביע להם. ונראה לי שהוא מתנגד להם. אני מצביע רק לבצלאל ובן גביר
אבג01.09.22
63
חזר וברוך מילים כדורבנות
שוש26.08.22
62
מה כל התגובות לכאן או לשם. מי שמחליט בעניין זה הם גדולי הדור משני הצדדים, ואם לא מסתדרים זה בסדר ילכו לבד, מי שיעבור יעבור, ומי שלא, לא, וממש לא מעניין אותי אם לנתניהו יהיה 61 או לא, ממילא זה תלוי בכל כך הרבה גורמים נוספים. אין שום סיבה וגם זו חוצפה לזלזל בגדולי הדור משום צד, ולא שמעתי פוליטיקאי מצד
יוסי26.08.22
61
להשאיר את בעלזא עם הציונים לחפש
בלתי הפיך26.08.22
60
מאמר מיתמם ומתעלם מהפיל שבחדר אין פה לא אידאולוגיה ולא שאלה ערכית הכל כוח כסף וכבוד
מנחם 26.08.22
59
כשלבעלזא יש רק כ10 אלף קול והנציג שלהם יושב על תוספת של כ25 אלף קול של דגל וחותם הסכמים מאחורי הגב של כולם עם השונאים שלנו לפיד ליברמן וכו' אז זה נקרא שהוא מנצל אותנו לטובה האישית של בעלזא ללא התחשבות כלל ברגשות הציבור וצרכיו ולכן שירוץ לבד לכנסת ויבחר בקולות תומכיו בלבד. וכנ"ל גור שבוחרים לעצמם נצ
בעלזר מהבית 26.08.22
הטעות שלך היא אחת הנציג של בעלזא יושב על קולות החסידויות הקטנות שנהנים אח"כ מהנציגים שלהם בעירייה
שלמה דייטש26.08.22
58
כל מילה בסלע . זה מזכיר את המריבות לפני החורבן ..... איך אמר הוולוגר הסעודי "הקנאים " .....וד"ל
אלי26.08.22
57
'יש לי שאלה למה עסקני דגל אם הם כל כך דואגים לחינוך הבעלזאי אז למה שבעלזא לא תקבל גם מהעוגה שקוראים לה חינוך העצבני רק לדגל זה לי קסמים אחרים לדגל יש מוסדות יחסית לבעלזא יש הרבה יותר מוסדות ולמה שהם לא יקבלו מהעוגה אלא מה בסך הכל לא החינוך עומדת למול עיניים של גפני ושות'רק פוליטיקה זולה מי בראש על כ
נחום ברגמן26.08.22
56
החסידים צריכים לעשות לעשות חשבון נפש, למה ציבור הליטאי רק גודל והחסידי רק מתכווץ, אם הרמה של החסידים הם ברמה של כותב המאמר הכל מובן, ולגופו של ענין: האם בכלל ישראל בכל הדורות לא יצאו גדולים נגד גדולים אם חשבו שטעו, ועוד למה אסור לדגל להגיד הפרד נא מעלי, כמו שעשו בהונגריה וכמו שאגודת ישראל לא הלכו ע
משה ברוך26.08.22
55
זה גובל בכפירה ר גרשון הוא זה שחושש מהממח והורה לחשוב על פיצול מי אתה שתכנה זאת בכינויי גנאי??????
בחור26.08.22
54
חבל שיהי פיצול במפלגות החרדיות כי אף אחד לא יעבור את אחוז החסימה מקוה שברגע אחרון יתאשתו שני הצדדים וירצו ביחד לבחירות אחרת אין סיכו לאחוז חסימה לשני הצדדים כנראה שהרבי מסטמר רבי יואל זצ״ל צדק שלא צריכים ללכת לבחירות ויקבלו הרבה הטבות גם ככה מצד המפלגות החילוניות או מהמפדל ובן גביר תחשבו מה המפלג
ישראל30.08.22
53
בזמנו כשדגל נלחמו ב"פלג" ורדפו אותם בצורה מגעילה אפי' שהלכו עם הרב אוירבעך שהיה בשר מבשרם של דגל ועמדנו בצד ושתקנו [ואולי אפי' עזרנו לדגל] אמר לי בן דודי מהפלג בסוף זה יתגלגל אליכם אם לא תעצרו את שחצנות ושחיתות דגל ונעריה שעושים ככל העולה על רוחם ללא דעת תורה אלא עם תמונות של רבנים בשלב הבא הם יפלו
חיים26.08.22
כעת צבועי דבל מגנים את רדפת גור נדלן לגור תורה ,ואומרים שזו סיבה להיפרד ,ולכן אני נפרד משניהם
משה26.08.22
אוי כמה שאתה צודק..
יוסי28.08.22
52
כמה חבל שהרב שטיינמן והרב אליישיב לא נמצאים איתנו, היה להם קשר מאוד קרוב לאדמור מבעלז, היה שם הערכה הדדית, נפגשו לעיתים קרובות דנו בנושאים הבוערים, אני בטוח שהעניין הזה היה מסתדר מזמן.
ליטאי אמיתי26.08.22
בולשיט
אמיתי?26.08.22
51
אף אחד מדגל לא אמר לבעלז כיצד לנהל את מוסדות החינוך שלהם ולאף אחד גם לא היה מפריע אילו בעלז היו מצטרפים למהלך מסויים שמשרד החינוך מציע מעצמו לכלל הציבור החרדי, הבעיה היא שבעלז הובילו מהלך בגיבוי אגודאי כשבעצם החכי"ם של אגודה שנבחרו על הקולות של כלל הציבור החרדי שברובו סומך על דעת תורה של ר' גרשון ור
יעקב שמשון זילברמן26.08.22
50
אם כל גדולי הדור חושבים שזה לא בסדר, אזי הוא זקן ממרא וחייב לכופף את דעתו לדעת חבריו אפילו היה ראש הסנהדרין
אריאל26.08.22
אחי, בית המקדש חרב וסנהדרין לא יושבים בלשכת הגזית. דין זקן ממרה לא נוהג היום.
רפאל 28.08.22
49
כל מילה זהב! צדקו חסידי חב"ד וצדקו מצביעי הפלג הירושלמי שאנחנו הסתכלנו עליהם אז כהזויים והיום מתברר שהם היו ראשונים להתנער מנערי דגל ההזויים שפוגעים בכבוד גדולי האדמו"רים.
שמעון מאיר28.08.22
לא מבין למה כל כך כועסים. באמת צריכים להיפרד. ינהג כל אחד כדעת רבותיו. זה לא סוד שהציבור הליטאי לא מאמין באדמורים. ורואה אותם רק כאוכלי קוגלים.
אבנר30.08.22
48
לא מבין על מה הסערה. בעלז ילמדו את אותם תכנים ממה שלומדים בחינוך העצמאי. אני שם בעלז בקלפי
יחזקאל26.08.22
47
אדרבה, תעשו מה שבא לכם, הרי מזמן כל חסידות עושה מה שבא לה בבחירות העירוניות ודופקת את כל שאר החרדים תמשיכו ככה ונפרד מעליכם החסידים לא צריכים לשבת מדושני עונג על כסאות של בוחרי דגל. שלום ולא להתראות כמו ששס רצ בנפרד גם הליטאים והחסידים בנפרד ואין בכך שום מחלוקת
דגל26.08.22
46
הציבוריות החרדית מבוססת על דעת תורה מאחר וכן במקרה ויש קבוצה שאינה נשמעת לדעת תורה (למרות שהיא נשמעת למשהו אחר - אגב גם מנהיגם מחויב לדעת תורה) שוב הציבור התורני אינו מעונין בשותפות גורל עמם אין כבוד כתורה וימירו כבודם בתבנית וכו'..............
חסיד פחות שוטה26.08.22
מי אתה שתחליט מהי דעת תורה?
אתה שוטה גמור31.08.22
45
זו טיבה של מחלוקת ושנאת חינם. אף אחד בעולם לא מצליח (ואפילו לא מנסה להצליח) להסביר לנו למה אסור לצרף את חסידי בעלזא לחינוך העצמאי. למה מה שמותר לכתחילה לליטאים לחסידי גור ולחסידי ויזניץ אסור בתכלית איסור ההשקפה הטהורה לחסידי בעלזא. חסידי צאנז וחסידי חב"ד כידוע לכל מצאו כבר לפני עשרות שנים פתרון הרבה
בעלזער חסיד31.08.22
אגודת ישראל מאוחדת לא רק עם כיפה ופיאות אלא גם ובעיקר בהשקפה דגל לא הכתיבה אלא נאלצת להפרד מהשקפה שונה
אשר07.09.22
100% צודק
לא בעלזער ולא חסיד31.08.22
44
אל תהיה תמים ותצטט דברים שפתאום נח לך איתם למשל הפלג יש להם זכות לחשוב אחרת על פי מנהיגם הרוחני. וב' המהלך שנעשה על ידי בעלז זה לא ישפיע רק בתוך החסידות אלא זו השפעה רוחבית על כלל הציבור ולכן טענתך לא נכונה
מבט מהצד26.08.22
43
תראו את ההתנהגות של דגל רק לאחרונה כל הזמן הטיפו מוסר לפרוש שהוא נפגש עם שר הדתות כהנא ובסוף לפיד הגיע ליום הולדת של גפני ואח"כ גם נפגשו זאת אחרי שטענו שאסור להיפגש עם אי מי מהממשלה זה מה שיהיה בסוף עם נושא החינוך והם עוד יגידו תודה לבעלזא תזכרו
יענקי26.08.22
42
לא קשור לדגל התורה, קשור למרן הרב אדלשטיין, הוא בהחלט יכול לטעון שאם ההשקפה שונה אי אפשר לרוץ במפלגה אחת, ואתה מטיף לו מוסר ללא בושה. תתבייש.
יעקב26.08.22
41
א. שימי יקירי, זה לא "עסקני דגל התורה" כלשונך אלא הרב שלהם, יהודי צנוע בשם ר' גרשון אדלשטיין. וזה לא רק הוא אלא כל רבני דגל התורה. ב. מי כופה כאן משהו על מישהו ??? הרב אדלשטיין אומר דבר פשוט - עשיתם משהו לא לפי טעמי, אני לא חייב לנמק למה אבל אני כן מנמק - כי אתם לדעתי קודחים חור בספינה, אז יאללה ביי
אלי26.08.22
מי זה רבני דגל?
יעקב26.08.22
40
פיתרון לא נתת סתם קישקשת
בני26.08.22
39
תותחחח אבי גרינצייג דפוק!! רוצה להביא לפיצול. דגל ואגודה לא יעברו. וגם אם 'דגל תעבור', 'אגודה' לא (או ההיפך) והכח החרדי יוקטן משמעותית. וגם לימין לא יהיה 61! שוב נלך לאופוזיציה. גרינצייג. מחק את הטור, תעשה טובה!
ללא שם26.08.22
38
לדגל הכול מותר הבן של גפני נמצא בהסתדרות הציונית הם עוד מדברים "ה ש ק פ ה" צבעים
דוד26.08.22
37
כשבעלז עזבה את ג' ועברה לדגל אותן ההטפות מהחסידים היו על בעלז
גלגל מתהפך26.08.22
36
כמה חבל שהכותב מיחס את הענין ל״פוליטיקה קטנה״ במקום לחשוש שאולי יתכן שהרב אידלשטיין באמת חושש שזה יגרום לשליטת השלטון בחינוך החרדי! קצת אמונת חכמים…
משה26.08.22
איזה שטיות וחבלים שהרב אדלשטיין ידאג ששום ת"ת שבנשיאותו לא יצטרף לתוכנית. מה איכפת לו אם אחרים נוהגים אחרת בפרט כשיש להם רב. רק מה הם מפחדים שכולם יצטרפו אז אם יש להם שליטה שידאגו לת"ת שלהם.
מוריס26.08.22
צודק 100%
נני26.08.22
יש לבעלז את הרבי שלהם והם שומעים להוראתו ולא לרב אדלשטיין
אלי26.08.22
ואיפה אמונת החכמים באדמור מבעלז?
מה העניין של אמונת חכמים?26.08.22
כל אחד והאמונת חכמים שלו
אני26.08.22
איפה הייתה כל השנים שהסקיריקים הקנאים . טוענים שאם נעשה ככה וכה השלטון יתערב בחינוך...למה אתה מדבר נגדם ולא כמו שאתה כאן מפחד שיתערבו בחינוך... אלא שם הם שקצים וכאן גפני פתאום מפחד... אל תבלבל את הכל הציבור יודע את האמת שהכל למען הכסא
אברהם26.08.22
איי איי איי כמה שאתה צודק
שלמה דייטש26.08.22
מאותו סיבה שאתה לא חושב שהאדמור מבעלזא מספיק ראוי בשביל להחליט לעצמו
מישהו26.08.22
35
הכל מתחיל ונגמר באינטרסים פוליטיים בפרט לקראת הבחירות השאלה הנצחית "מי בראש" כאשר נציגי בני תיירה זועקים אני בראש למה ?? ככה!!! התשובות לא משנות , ותראו פלא אם וכאשר אגו"י יסכימו להציב את גפני בראש הרשימה הכל יישכח ולא יזכירו עוד את הנושא "בעלזא
מנחם25.08.22
34
גם חברי כנסת של דגל מקיימים ועשית ולהגיד על הרבנים שלהם ילדותיות זה קצת מוגזם בנוסף אף אחד לא אמר לבעלזאי מה לעשות אבל כן דגל לא מחויבים לשבת עם לומדי ממ"ח
אשר07.09.22
33
גפני יקבל החלטה מטופשת להתפצל ודגל לא תעבור את אחוז החסימה. אפשר לחפש עבורם מסגרת אחרת, אולי כולל למצוינים.
ליטאי26.08.22
אתה צודק 100%
ישיבה בוחער26.08.22
32
קול שפוי. א מחיה.
פיתה עם חביתה26.08.22
31
ברור לכל כי ההיתלות של גפני בעניין הזה של בעלזא אינה אלא תירוץ. גפני רוצה את התואר יו"ר יהדות התורה ואת ראשות ועדת הכספים. ברגע שאגו"י תסכים לכך הכל יבוא על מקומו בשלום.
מנחם26.08.22
מה עוד "ברור" לכל, אתה ממש נראה מייבין בכל דבר
חסיד26.08.22
30
בעלזא היא החסידות השנייה בגודלה?? אולי באגודה...
מענדל26.08.22
29
תאמין לי תעיף את גפני מיהדות התורה ובא לציון גואל מאז פטירת הגר״ח הבנאדם מתחרפן סיים את תפקידו הפוליטי.
נטע26.08.22
28
לראות את הגורמים האגודאים מייללים על "פטרונות ליטאית" ולהתפוצץ מצחוק. אתם המיעוט שעד לפני שנתיים התעקש להחזיק 60% מהייצוג ומתלוננים על פטרונות? אתם שבגלל דעה של רבי אחד פוצצתם את חוק הגיוס בניגוד לכל הסיעות החרדיות מתלוננים על פטרונות? אין מספיק חח במקלדת
גריצייג26.08.22
27
סופסוף מישהו אמיץ שכותב את האמת בפרצוף נמאס מהמספרים הגדלים מיום ליום ומחודש לחודש בדגל התורה הם רוצים שירוצו בנפרד אבל שלא יגידו לאדמורי"ם מה לעשות אשריך שיש לך אומץ
שמחה26.08.22
26
מי שנמצא בזכות קולות ליטאיים לא יכול להתנהל נגד רבותיהם, פשוט מאד! אין לבעלזא מנדט שלהם ולכן הם לא יכולים להתנהל כמנדט פרטי שלהם.
שולי 26.08.22
25
צודק בכל מילה
משה26.08.22
24
קונם עלי שאף ששייך לציבור הנשמע לגדולי ישראל בקלה וחמורה לא להצביע ליהדות התורה אלא רק לאגודת ישראל על המצווה וקידוש שם שמיים בשבירת המונופול של החינוך העצמאי והוראת לימודי חול איכותיים בתקציב ממשלתי המגיע לילדים כחלק מזכויותיהם. גם בעניין הממ",ח וגם בנושא זה גפני לא מגן על מניעים זרים ולא על החינו
קונם עלי 26.08.22
23
תתפצלו. מצוין . מתי תכניסו חברת כנסת אשה זה השאלה. ערביות חכיות יש. רק אצלינו אין . נשים אם לא תצביעו לג ולא לדגל יתחילו לספור אתכן ... תרתי משמע.
חיה 26.08.22
פופליזם. מתי ובמה לא ספרו את האשה החרדית ואת זכויותיה?
יאיר28.08.22
אני אשה ומעוניינת ללכת לפי חוקי התורה, סופרים אותנו ועוד איך יותר ממיכאלי ששמה לך אצבע בעין תודה לך, ואל תטיפי לחרדים את מי להציב ברשימה
מטומטמת26.08.22
22
צודק. ואני דווקא אשמח אם ייפרדו, אהל אין לדגל שום זכות להגיד לרבי מבעלזא מה לעשות. לא מבינה את המהלך שלו, לא בתנאים הנוכחיים, וזה גורם לי צער רב, אבל אני לא חושבת שלמישהו יש זכות לומר לרבי מבעלזא מה לעשות. ואם, כמו שטענה כאן אחת התגובות, הרב אלדשטיין בעצמו חושב שזו בעיה, יתכבדו נא שני המנהיגים וישבו
יהודיה כואבת26.08.22
21
את דגל המנהלים מחזיקים במקום הכי רגיש מי שמנהל את דגל זה מנהלי הסמינרים ומנהלי המוסדות. וכל אשר יאמרו יעשו
אסף26.08.22
20
טענה טיפשית, שהרי כל אחד מבין שאם מישהו קודח חור בספינה, זה משפיע על כולם, אין כזה דבר שקהילה תיקרא לעצמה "חרדית", ותבגוד בערכים, ובאידאולוגיה החרדית, זכותה של בעלזא לצאת מהדרך החרדית, אבל שיקראו לעצמם "מזרוחניקים" או שם אחר מכובד.
בעלזער אמיתי26.08.22
בין כה כשתלמידי ר' שמואל אויערבאך לא מצאו חן בעיניכם קראתם להם שאינם חרדים על הליובאוויטשער'ס גם אמרתם שאינם חרדים אז תגידו את זה גם על בעלזא
שלמה דייטש26.08.22
זה מה שאכן עושים, ונפרדים מבעלזא, ובעלזא מתחננת שלא להיפרד, כי הם יודעים שהם לא יעברו את אחוז החסימה, ואוי ווי רח"ל איייכלר לא יהיה בכנסת..
שלומי לובק28.08.22
19
תתפלא שיש
חיים26.08.22
18
כמה שטויות בטור אחד קצר אף אחד לא מנסה לחנך את הבלזערס האמת שכבר מזמן הקהילות החסידיות הפסיקו לנהוג וללכת בצורה הנכונה ושום ליטאי לא מתערב להם וזה לא תפקידנו אבל כשסוגיית החינוך עומדת על הפרק ומדובר בציפור הנפש של הציבור אין פה מקום להתגמשויות ועיגולי פינות מדובר בנושא אידיאולוגי משמעותי שריצה משות
ליטאי25.08.22
17
לא כל מי שמחלק געפילטע פיש נחשב כגדול בישראל, מקסימום עסקן טוב. ההנהגה צריכה להיות בידיהם של גדולי תורה!
חסידי26.08.22
משהו אחד תזכור בקורונה כולם תקפו את הבעלזער רב ואח"כ כולם הסכימו אתו
שמחה26.08.22
כמה קל לא לזכור את ההיסטוריה הוא צדק כאשא היה חיסונים ולא והיה אומיקרון בגלים הראשונים החרדים קברו הכי הרבהה מתים
ממש לא 29.08.22
זה פשוט ששחקו עם המספרים יחסית לפה יחסית לשם
ממש לא31.08.22
שטויות כל העדה החרדית וסאטמער, וכל החסידויות בחו"ל, באבוב וכו' היו נגד סגירת תתי"ם ובתי כנסת בזמן הקורונה, זה לא כאילו שהאדמור מבעלזא היה היחיד בקורונה שהתנגד לשינויים, רק הליטאים והספרדים, שאצלם כל מילה של המדינה זה קדוש, נפלו בפח, אבל גם הגר"ח קנייבסקי התנגד הכי חריף לסגירת ת"ת בגלל הקורונה, כמו
אתה טועה ומטעה29.08.22
16
מכיר כמה מקרים מזעזעים שקרו בתלמוד תורה , ונראה שהגורם לזה זה העצמאות המוגזמת הזו בחינוך , ישנם אנשים שמנצלים זאת לרעה , פשוט לאמלל ילדים ומשפחות , בשביל הכבוד והיוקרה הפרטית שלהם ..
שמשון26.08.22
15
יש קונצנזוס שצריך להשאיר את עצמאות החינוך החרדי [לבנים]. זה מוסכם על כל פלגי היהדות החרדית. עם האדמו"ר מבעלז משנה מדבר שהוא מוסכם על כל פלגי היהדות החרדית, אז אין מקומו עם כל פלגי היהדות. לדוגמא: אם יבוא מישהו ויתיר 'שירות לאומי' לבנות. ברור שהוא לא יכול לומר 'כל אחד ורבותיו'. למרות שהיו רבנים שהתיר
יוסי26.08.22
14
שקר וכזב, האדמור מבעלזא יושב במועצת, והוא מחליט עבור כולם, אם הוא רוצה להחליט החלטות גורליות עבור כלל ישראל, אז הוא צריך להתנהג כמו כולם, ולהתייעץ עם עוד גדולי ישראל, הוא לא יכול להחליט לקהילתו לבד, ואז לבוא ולהתערב במועצת עבור כולם. או שיפרוש מההנהגה עבור כלל המועצת, או שיקבל את האידאולוגיה של חב
משה26.08.22
13
חבל שבדגל התורה במקום לעסוק במלחמות עם בעלזא שילחמו למען שכר הסייעות שעובדות ברשת הגנים שלהם במשכורות רעב של4500 ש' ברוטו (4100 נטו )גם אם יש וותק של 25 שנה!!!! בזה שום ח"כ מיהדות התורה לא מוצא זמן ורצון להתעסק ולהלחם
אבי26.08.22
אתה קורא מה שאתה כותב אגודת ישראל הכניסה את גולדקנופך אין ספק שהוא ער למצוקתם של הגננות
חצ'קל29.08.22
חבל אצל חסידים הולכים על פי דעת בעלי בתים ולא על פי דעת התורה
ליטאי26.08.22
איזה צודק! וביותר הם דואגים שהרבהס' בחידר שלהם לא יקבלו 12000 ש"ח כמו שיקבלו בבעלז
אהרן26.08.22
צודק ב100% . כנראה שזה לא מעניין אותם!!
חרדי26.08.22
זה אגוי
אלי26.08.22
ברור. את מי זה מעניין בדגל התורה. הם כולם מסודרים עם דירות ורכבי פאר להם וצאצאיהם
שרה26.08.22
12
טור אמוציונלי ולא אינטליגנטי במיוחד של חסיד מודרני ממורמר, שבטח ההשקפה הפוליטית שלו מסתכמת ב''בן גביר המלך''. כן, זו לא בושה ליהודי לחשוב שיש לו בעלות על יהדות והידע בהלכה, להפך- הרי כולנו יודעים איפה נמצאים הת''ח הגדולים,לאורך כל הדורות האחרונים- ואם הם רואים בעיה רוחנית חמורה וסכנה ליהדות החרדית ב
יאיר26.08.22
11
אבל לדגל התורה יש בעלות ואחריות על קולות בוחריה שלה והיא לא מסכימה ובצדק שבקולותיה יבחר אדם שיתיר את מה שאסרו כל גדולי התורה עד היום, זכותו של האדמו"ר מבעלזא וחסידיו ללכת באיזה דרך שיבחרו אבל הם חלק מקולקטיב שקוראים לו אגודת ישראל, זכותם לפרוש.
יוסי26.08.22
10
איזו ראיה וחסרת עומק יש לכותב! אם אתה כחסיד רואה ערך של שמיעה לדברי האדמור לאן נעלם הערך הזה בשמיעה להוראת הרב אדלשטיין? פתאום זה פןליטקה צרה? בושה!!!!!
חגי26.08.22
הוא לא אמר כלום על דברי הרב אידלשטיין אלא רק שהאדמור אחראי על חסעדיו והרב הליטאי על תלמידיו.
לא מבין אותך26.08.22
9
לצערנו אצל אחינו הליטאים מי שלא בקו שלהם לא קיים תראו בהלווית מרן הגר"ש כהן איזה רב אשכנזי מהגדולים הגיע להלוויה (אצל ר' חיים באו הרבנים הספרדים) ביתד הקפידו שלא לכתוב את התואר מרן על חכם שלום טוב יעשו שיפרדו וילכו לבד עם כל ההשקווווופה מספיק עם השלטון על החרדיות נמאסתם
אא26.08.22
8
בפרט היות מר גולדקנוף כנציג! אבל ההתנהגות הליטאים היא צביעות אחת גדולה… הם לא נותנים לבלז להכנס לחינוך העצמאי וכשיש פתרון שיכול להציל את המוסדות מקריסה כלכלית הם מנפנפים עם אידאולוגיה דמיונית לצערי אחזור ואצביע נגדם. אבלע את הגלולה המרה למען מלחמת קודש בצביעות. נ.ב. מציע אידיאולוגית להילחם למען פח
לייב לומר, חשבתי לא להצביע ליהדות התורה26.08.22
7
"ועשית ככל אשר יורוך" אנשי הסנהדרין בזמן שבית המקדש קיים במידה ובית דין קטן לא הצליחו לפסוק להלכה, הם יפסקו אותה. (הוריות). איך וכיצד זה הפך למצווה נוספת בתורה? כרגיל יושבים קופירייטרים ומצליחים להוציא דברים מהקשרם. ממתי לבחור נהיה מצווה? שכל אחד יבחר את המפלגה המתאימה לו והמייצגת אותו.
קסניקית 25.08.22
בפרט שהגרי"ג איננו פוסק הלכה אלא ראש ישיבה
בפרט29.08.22
לראות בספר: החינוך, ובפרוש הרמב"ן על הפסוק
משה26.08.22
ראי בספר החינוך שם. אם בוחרים במפלגה חילונית נהפכים לשותפים בכל החלטה נגד התורה.
חיים26.08.22
6
אתה מאוד צודק, ולכן שיפרדו מדגל התורה ירוצו בנפרד ויעשו ככל העולה על רוחם, אבל אם הם רצים בשותפות, אי אפשר להשתמש בקולות של דגל התורה למטרותיהם, וצריך להגיע להסכמות, ולא שכל אחד יעשה שבת לעצמו. בהצלחה לשני הצדדים.
יהודי פשוט26.08.22
5
אחרי שהמציאו את המושג 'ועשית ככל אשר יורוך' - ביחס לחיוב ציות לרבנים ואדמורי"ם, אתה באמת צודק לחלוטין. אבל הפרדוקס הזה קיים באין ספור הזדמנויות. מה גורם לחסיד ממוצע (וק"ו ליטאי) להזדעזע מההתנהגות של 'גור'? בסה"כ עושים ציווי רבם? מה הטענה שיש לציבור 'דגל התורה' על מצביעי 'עץ' שהעיזו לא לשמוע למרנן ור
פרדוקס הפרדוקסים26.08.22
נכון מאוד
יאיר28.08.22
4
אין שום צורך לבאר שלבעלזא אין מספיק קולות שמצדיקות את הנציגים שהם יושבים עליהם דא עקא שהם לא יכולים להשתמש בקולות שלנו ולהתעלם מהרבנים שלנו יש גבול אם אתה משתמש בקולתי לא תוכל לעשות דין לעצמך
שמעון26.08.22
3
למה בדגל זה עסקנים ואצל החסידים זה מנהיג אולי להפך. ואולי זו בדיוק השאלה הם - בעלזא חרדים או לא? אם הם עם הממלכתי - חרדי - דתי מה שלא יהיה שילכו עם הציונות הדתית. אם הם רוצים חינוך חרדי שקשה לו מבחינה תקציבית, שילכו עם החרדים. לא אני, ולא הכותב הנכבד נדרשנו לענין. אבל לא לצייר את הדברים שהם לב החינ
נח26.08.22
2
הכי טוב שאגוגת ישראל ודגל התורה ירוצו בניפרד. ככה כל אחת תקבל לפחות 6 מנדטים!!
חרדי26.08.22
1
כנראה אתה ממש לא מבין דבר וחצי. צעיר אתה לימים ידידי הלא כל כך מלומד. כל ההסדר שלנו מול המדינה הדבר העצמאות של המגזר החרדי בחינוך כוחו מגיע אך ורק כשאנחנו עומדים כמקשה אחת מול מוסדות המדינה. (אם אתה רוצה כמשל אז זה דומה לסלולר הכשר שאם כל קבוצה תתן כשרות זה יהפך לחוכא ואילולא) כשחסידות או כל קבוצה א
ליטאי26.08.22
אז למה אתם לא מכניסים לאותו "מקשה אחת" גם את בעלזא??? למה מלמד בעלזאי מקבל 1,000 שקל לשעה חודשית במצב הטוב והליטאי 1,250 עד 1,400???
שלמה דייטש26.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24