כיכר השבת

"פשע מחריד"

סערת החטיפה ב'לב טהור': נגזר דינם של שלושה מחברי הכת

גזר דינם של האחים מרדכי וממתתיהו מלכא, שהואשמו במעורבות בחטיפת ילדי מנהיג כת 'לב טהור', נחרץ השבוע בניו יורק. חבר כת נוסף הורשע ושוחרר (חרדים)

21
חיים גולדברג | כיכר השבת | ט"ו באלול | 11.09.22
האחים מלכא
האחים מלכא (צילום: מתוך טוויטר, ארכיון כיכר)

שלושה מאנשי כת 'לב טהור' הורשעו השבוע בחטיפת ילדים בשנת 2018 וירצו עונש מאסר. בין המורשעים - שני האחים מרדכי ומתתיהו מלכא.

האח מרדכי מלכא הקריא במהלך הדיון בעניינו ביום שישי נאום כתוב, שבו התנצל על חלקו בחטיפה. השופט אולם דחה את דבריו וגזר עליו 57 חודשי מאסר ולאחריהם שחרור בפיקוח למשך 3 שנים. השופט עצמו קבע במהלך הקראת גזר הדין של מרדכי מלכה כי "זה היה פשע מחריד", כשמתייחס לניסיון החטיפה.

יומיים קודם לכן נגזר בבית המשפט דינם של שני חברי כת נוספים, מתתיהו משה מלכא ויעקב רוזנר, על תפקידיהם בחטיפה. מלכא קיבל 66 חודשי מאסר.

במהלך הקראת גזר הדין טען רוזנר, שכבר הורשע בעבר במעורבות בחטיפה של אחיות בנות 12 ו-14 בשנת 2018, שנלקחו מניו יורק למקסיקו, כי התחרט על המעשים. השופט שחרר אותו כיוון שכבר ישב במאסר.

הנאשמים, חברי כת לב טהור, השתתפו בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 בדצמבר 2018. החוטפים חטפו את הילדים והעבירו אותם מארה"ב למקסיקו.

באוקטובר 2018 אמם של הקטינים ברחה מהמתחם של לב טהור בגואטמלה והגיעה לארצות הברית בתחילת נובמבר 2018. כמו כן, בנובמבר 2018, בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה את המשמורת הבלעדית על הילדים ואסר על אבי הילדים, מנהיג בלב טהור, לתקשר עם הילדים.

מכתב האישום עולה כי לאחר שהאם ברחה והתיישבה בניו יורק עם ילדיה, הגו מרדכי מלכה וחברי לב טהור נוספים תוכנית להחזרת השניים לקהילת לב טהור. ואז, בדצמבר 2018, החוטפים לקחו את הילדים באמצע הלילה מבית בצפון מדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו. החוטפים ושותפיו למזימה השתמשו בתחפושות, כינויים, זריקת טלפונים, מסמכי נסיעה מזויפים, אפליקציה מוצפנת והסכם סודי לביצוע על תוכנית החטיפה שלהם.

בזמן החטיפה, הנהגת לב טהור ביקשה מקלט לכל קהילת לב טהור ברפובליקה האסלאמית של איראן. לאחר חיפוש של שלושה שבועות שכללו מאות קציני אכיפת חוק מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, הילדים נמצאו במקסיקו והוחזרו לאמם בניו יורק. ואז, במרץ 2019, שוב ניסו חברי לב טהור לחטוף את הילדים. מנהיג לב טהור, נחמן הלברנס, ניסה לחטוף ילד נוסף,

כזכור, שני ראשי הכת, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, הורשעו לפני מספר חודשים בחטיפת והברחת הילדים מבית הוריהם בניו יורק למקסיקו ומשם למושב הכת בגואטמלה, לפני כמעט שלוש שנים.

במהלך השנה החולפת הלברנץ ורוזנר הורשעו בכל ששת האישומים שנחשדו בהם, בידי חבר מושבעים. הם לא העצורים היחידים במסגרת הפרשה המטלטלת. מלבדם, כמה אנשי כת נוספים של לב טהור נעצרו בקשר למקרה, בהם האחים יואל, יעקב ושמיאל וינגרטן, שעצורים על ידי הרשויות בגואטמלה כבר יותר משנה.

השניים הורשעו מאושמים בחטיפת ילדים מביתם, ביישוב וודרידג' (כפר נופש באפ-סטייט ניו יורק, שיש בו גם אוכלוסיה חסידית בכל השנה), בוצעה בעיצומו של יום שבת - תוך חילול שבת מחפיר, כשאהרון ישעיה רוזנר, אחיו של מאיר רוזנר, נוהג בשעות של לפנות בוקר במכונית שהבריחה את הילדים.

בכתב האישום שהוגש נגד האח זמן קצר לאחר הפרשייה נאמר כי אהרון ישעיה רוזנר "תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג', ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו".

על פי האישום, ההברחה המתוחכמת כללה את הטסתם של הילדים למקסיקו דרך נמל תעופה בפנסילבניה, ארה"ב. כדי להסוות את הילדים ולמנוע את חשיפת הפשע, הולבשו הם ומלוויהם בבגדים חדשים ומשונים שעליהם סמלי 'סופרמן', ושעל פי עדויות, נרכשו ימים ספורים קודם לכן בחנות הלבשה בניו ג'רזי על ידי אנשים בלבוש חסידי.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
מלכא?שגעון שנכנס גם לספרדים ? לא מתאים כנראה שגם הם חטופים
בנימין12.09.22
חחחחח למה מי זה "הלברנץ"? השם המקומי שלו הלבראנס והוא לא אשכנזי אפילו לא בחלום. כת של פרענקים מעוותי מוח מהחל ועד כלה. ואל תערבב אותם בכלל עם הספרדים הטהורים של ארץ הקודש.
ממש לא "גם"13.09.22
13
עונש לא מרתיע. מפתיע מאוד
נועה11.09.22
12
יש להם מזל שקיבלו רק בסביבות חמש שנות מאסר. זה בזול בארה"ב על חטיפת ילדים. יכלו גם לקבל 25 שנה ויותר.
יהושע11.09.22
תוציא מהראש את המילה חטיפה. אין כאן שום חטיפה זה שטיפת מוח של התקשורת. השלטונות הם החוטפים והמתעללים בקהילה חסרת ישע. ואל תאמינו לתקשורת בכלום
אריה ס.29.09.22
איזה מזל?....חבל שלא קיבלו.!
יהודיה11.09.22

הצגת כל התגובות

11
הם כמו המנדליסטים
יהודי11.09.22
10
היום צריכים לקבל מאסר עד יום מותם!!!
...11.09.22
9
זה גזר דין?!? איפה הצדק לחוטפים ולעושי ם מעשים נפשעים באנושות?!? לא מתאים לארהב
הילה12.09.22
8
להשים לב, מרדכי מלכה שהתנצל בפני השופט קיבל 57 חדשים, חזקאל מתתיהו מלכא שלא התנצל ולא התחרט קיבל 66.
אמיתי11.09.22
7
מוזר לב טהור עם איפונים מה טהור פה מחמירים בקהלת ומזלזלים בשבת הזוי
טוב13.09.22
6
אני מזועזעת מזועזת מכל התגובות של כולכם. אתם לא מבינים כלום. אני ראיתי תוכנית על הכת הזו, והזדעזעתי עד עמקי נשמתי. כל מי שראה את התכנית הזדעזע.הם יותר גרועים מהנאצים. המכות רצח וההתעללויות שיש בכת שם, זה מחריד כל לב. הילדים והאמהות עבורים סבל בל יתואר. הן צריכות להיות כפופות למנהיג הרשע. והוא מרביץ
רחלי14.09.22
את ראית את מה שהתקשורת הראתה לך. את לא ראית ולא היית בתוך המחנה של לב טהור. תוציאי מהראש את המילה כת כי זה שטיפת מוח של התקשורת.
אריה ס.29.09.22
5
הרשויות קראו לזה חטיפה בעקבות כך שהאמא קיבלה משמורת. אבל בעצם זה היה מאבק בין האב לאם מי יגדל ויחנך את הילדים. והציבור מתייצב לצד האמא כדי למנוע מהילדים לגדול בכת.
הדעת הישרה12.09.22
צודק! זה לא חטיפה, זה הברחה. צריך לדייק גם כשיש ביקורת
הצדק והמשפט12.09.22
אם האבא היה מבריח נו הברחה. אבל אנשים אחרים חברי כת חטיפה חטיפה חטיפה, גם האבא אם האם רוצה להרחיק אותם מהכת והאבא מבריח זו חטיפה לצורך התעללות בחסר ישע ולא הברחה...
תימני13.09.22
תלמד משהו על חוק. בחוק, זו בדיוק חטיפה. חפש בגוגל אמנת האג. ובקשר לציבור - כן, הציבור מתייצב לצד האשה השומרת שבת ולא חצד מחללימהשבת שמציגים מצג מזוייף של "חומרות" שיש הנופלים ברשתו. הם המציאו דת חדשה, מרושעת ורודנית, ויעשטמהכל כדי להמשיך לשלוט באנשים. לו היה כאן בית מקדש, הם חייבי סקילה.
יהודיה13.09.22
4
להושע בתגובה 1: אין להם "מזל" שהם קבלו רק 5 שנים. זה נורא כי זה לא מרתיע משוגעים אחרים מלבצע מעשית דומים.
מישהי11.09.22
3
ואיפה גזר הדין לפושעים מפרשת ילדי תימן שהם חטפו הרבה יותר וגם רצחו המון אנשים הההה הם חרדים והם חילונים אז מהחרדים אפשר לעשות מטעמיםםםם הההה
אליהו 11.09.22
2
למה קצת??
בנאדם11.09.22
1
רשעים ארורים אין מילה אחרת, והכל כמובן בשם התורה החדש שלהם, יש לי קרוב משפחה שם ומידי פעם אשתו מספרת מה קורה, תסמרנה השערות, אנשים אכזרים ביותר, היטלר לא היה מתבייש בהם
דוד11.09.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24