כיכר השבת

אלפי משתתפים | תיעוד נרחב

"לא נצביע בבחירות הקרובות"; הכינוס של 'הפלג' בירושלים

אלפים התכנסו אמש בהיכל ארנה בירושלים, כדי להשתתף ב'כנסיה הגדולה' של הפלג הירושלמי | שיא המעמד היה בעת כניסתו של מנהיג 'הפלג', הגר"א דויטש, שבנאומו הכריז כי לא יצביעו בבחירות הקרובות | הפרטים על הכינוס ועל כך שלא יצביעו, נחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' | צפו בתיעוד (חרדים)

89
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ו בתשרי תשפ"ג | 21.10.22
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בתשרי תשפ"ג | 21.10.22
הגר"א דויטש נואם בכנס (צילום: קובי הר צבי ורונן שטלצר | וידיאו: שיא לייב)

בהיכל ארנה בירושלים, התכנסו אלפי אנשי 'הפלג הירושלמי', בכינוס ועידת העשור להקמת תנועת בני תורה. שיאו של המעמד היה עם כניסתו של ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש, כשלצדו רבני וראשי הישיבות של הפלג הירושלמי, במשך דקות ארוכות עמד הציבור וקיבל את פניהם בשירה.

כפי שנחשף לראשונה לפני כשבועיים ב'כיכר השבת', ב'פלג הירושלמי' דחו את כל ההצעות שניתנו להם על ידי מפלגות שונות, על מנת שיסכימו להצביע בבחירות הקרובות וכעת הם מתכוננים לבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בעוד שנה - בנובמבר 2023.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגר"א דויטש, שמתח ביקורת על המפלגות החרדיות, וציין כי לא חל שינוי לטובה מאז הוראתו של מרן הגר"ש אוירבך זצ"ל, וכי ההוראה ממשיכה גם כיום - והפלג הירושלמי לא ילך לבחירות.

ראש הישיבה ציין, כי לאורך השנים התפתחו שינויים והבדלים מהותיים בין הקהלים, וכי כיום אין לציבור הפלג הירושלמי כל חיבור עם הדברים שמייצגים המפלגות החרדיות.

לדברי ראש הישיבה: "הייתי רוצה להזכיר פה נושא שספק בעיני אם יש צורך לדבר עליו כאן, משום שודאי הציבור מעצמו מבין אותו, על ענין הבחירות שמתקיימים בימים הקרובים, אין צורך לומר שההוראה שמרן זצ"ל נתן שלא להשתתף בבחירות לא חל שום שינוי".

עוד אמר ראש הישיבה בכינוס העשור: "לא חל שום שינוי לטובה, אבל חל שינוי עצום לרעה. איך יעלה על הדעת שאנחנו נשתף פעולה עם אנשים שמוכנים להתפשר על כל דבר שבקדושה, עם אנשים שהישיבה בקואליציה אצלם היא יהרג ואל יעבור, ושאין שום סיבה שתביא אותם לפרוש מהקואליציה".

"מי העלה פעם על הדעת", אמר ראש הישיבה בכאב, "שחרדים יקראו לעצמם 'ימין חרדי'... שלא לדבר על הערצה העיוורת לראש הממשלה... היו צעירים ששרו לו שירים שאפילו אסור לחזור שרו עליו... ואחרון הכביד בזמן האחרון בזמן האחרון שהם החלו להיות שותפים בהסתדרות הציונית, חלק בגלוי חלקם וחלק בסתר. הרי כל מה שאגודת ישראל הוקמה, הסיבה העיקרית הייתה נגד הציונות, ועכשיו אלו שמתיימרים להיות ממשיכי דרכם מצטרפים להסתדרות הציונית".

ראש הישיבה הוסיף לתקוף את 'דגל' ואמר: "וזה גם לא מפריע להם למנות את אותו אחד שהצטרף - להיות שלוחא דרבנן… אז איך אנחנו נוכל לשתף פעולה איתם?! תמהני, הרי ודאי שיש בתוכם תלמידי חכמים שהם תלמידי חכמים יותר ממני, יראי שמים יותר ממני, אז מה השתיקה הזאת??? וגם אם נשמעה מחאה בנושא, אבל קול מחאה גדולה לא שמענו, תמהני וצריך עיון. ידוע שהיה מחלוקת בין הרבי מסאטמר זצוק"ל לרבותינו לגבי הבחירות. המחלוקת הייתה בעצם הלכתית, הרבי מסאטמר היה סבור שזה איסור חמור להשתתף שם, וממילא אין שום היתר מכל סיבה שהיא, ורבותינו אחזו שעצם ההליכה לכנסת אין בה איסור בעצם, ולכן הם ראו צורך לשלוח נציגים לשם".

הנאום של מנהיג הפלג הירושלמי

"אבל", הוסיף ראש הישיבה, "ודאי שכולם הסכימו שהטוב היה אם היינו יכולים להימנע מלשלוח לשם, וכמו שאנו רואים את התוצאות בשטח, שלמרות שמטרת גדולי הדור היה לשלוח אותם להיאבק שם למעשה נוצר קשר, הנציגים מכריזים היום שהם חלק מהציבור הכללי, הם דואגים לכלל הציבור וזו המטרה שלהם שם. בזמן שתמיד ידענו שהמטרה בשליחת נציגים הייתה קודם כל מטרה של קידוש שם שמים, כפי שהחזון איש היה סבור. וככה היה בקום המדינה. שלחו אז רשימה - שהייתה נקראת 'חזית דתית מאוחדת', והייתה עוד רשימה שקראו לה 'פאג"י', והחזון איש המריץ אותם ללכת לבחירות, למרות שהיה ברור לו שהם לא יכנסו. כי הוא אחז שיש מצווה בעצם ההצבעה".

"וכך שמענו תמיד ממורי ורבי הרב שך, שכשיש מערכה לבחירות זה קידוש השם שבזה מכריזים שיש קהל קדוש שנשאר נאמן לנשל ולתורתו. שמעתי פעם בשם גדולי הדור שגם יש מטרה גם במחאה עצמה, גם אם אין בה תועלת, וכמובן לנסות ולהציל מה שאפשר".

"מה היום?", שאל ראש הישיבה, "מה היום נשאר מכל אלו שהוא קידוש השם אם מכריזים שהם מפלגה כמו כל המפלגות רק שהם גם חרדים, אין בזה שום קידוש השם. ומחאה, ידוע לכולם כמה מחאה יש שם… ואם ככה אז מה נשאר? מה נשאר לנו סיבה להשתתף שם?! אז לא רק שאין סיבה אלא שאסור לנו. ובזה שאנחנו לא משתתפים בזה אנחנו גם מבטאים את הקידוש השם, וכמדומני שהכינוס הזה עצמו, שזכינו לאלפי רבבה שמשתתפים בכינוס הזה, זו הכרזה, הכרזה יותר חזקה ויותר תקיפה של קידוש השם מאשר להניח פתק בקלפי, ודאי שכך צריך להמשיך. אנחנו בבחירות לא משתתפים".

בכנס נאמו גם רבני וראשי 'הפלג הירושלמי' והכריזו על עוד מספר ערים בהן יתמודדו 'הפלג' לראשונה. בנוסף, ניתן סקירה על כמות המצביעים הפוטנציאלית של 'הפלג', שעל פי ההערכה עומד על קרוב ל-30 אלף קולות.

כזכור וכפי שדווח אמש לראשונה ב'כיכר השבת', מסביבתו של נתניהו, פנו בשבוע האחרון, לנאמניו של מנהיג הפלג הגר"א דויטש, על מנת שיורה כן להצביע בבחירות הקרובות.

גורם בכיר שהיה מעורב בפרטים מספר ל'כיכר השבת': "בחג הסוכות פנו מקורביו של נתניהו למספר אנשים ב'הפלג הירושלמי', וניסו לשדל אותם להיפגש ולנסות להגיע להבנות לגבי הצבעה של אנשי 'הפלג' בבחירות הקרובות".

"היו מספר שיחות שהתנהלו, אך הלכה למעשה ברגע שהמגעים הגיעו לאוזניו של מנהיג 'הפלג', ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש, הוא הורה לעצור את המגעים וציווה לנאמניו - לא לנהל כלל משא ומתן בנוגע לבחירות הקרובות".

אותו בכיר מסביר: "לצערנו יש לנו ניסיון מהעבר, לפני מספר שנים, כשהגר"ש אוירבך זצוק"ל היה עדיין בחיי חיותו ומיד אחרי הפילוג מדגל, גם ניהלו איתנו משא ומתן גורמים הכי בכירים ב'אגודת ישראל', שנתנו לנו צרור הבטחות, ששום דבר מזה לא התממש, וזו הייתה הפעם האחרונה שניתנה הוראה להצביע בבחירות הארציות. ר' אשר הורה באופן הכי ברור, שגם הפעם אין בכוונתו ללכת ולהצביע ולא יעזור מה יציעו".

אם יתנו ערבויות ברורות, זה גם לא יעזור?

"לא. ר' אשר, מבחינתו שם את כל מעייניו בבניית הקהילות ומוסדות החינוך הרבים שהם בבת עינו, וההיערכות אם כבר זה לבחירות לרשויות המקומיות, וכידוע מחר אנחנו עורכים כנס גדול בארנה בירושלים בנושא הזה.

לגבי הבחירות הארציות, הוא הבהיר בכל דרך אפשרית ש'הפלג' לא יצביע. גם מה נתניהו כבר יכול להבטיח לנו? להוריד לגמרי מסדר היום את נושא הגיוס, הוא יכול? שבחורי ישיבות לא יצטרכו להתייצב הוא יכול? להחזיר את חוק תורתו אומנותו הוא יכול? לסגור את המחוז החרדי במשרד החינוך הוא יכול? לא, וגם אין לנו אמון".

כזכור עוד וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחר סגירת הרשימות, ולאחר שח"כ משה גפני הציע לציבור התימני, להצביע עבור 'דגל התורה', החלו גישושים בין ש"ס ל'הפלג', אך רבני 'הפלג' החליטו לדחות את ההצעה מכל וכל, וזאת בשל מחלוקות אידאולוגיות שבלתי ניתנות לגישור עם ראשי ש"ס.

בכיר ב'פלג הירושלמי' אמר ל'כיכר השבת': "היו הרבה חיזורים סביב העשרות אלפי קולות של 'הפלג', אך האמת היא שהרבנים מלכתחילה לא רצו שום חיבור עם אף מפלגה בבחירות הארציות, וזאת מכמה וכמה סיבות שעיקרן היא ההתנגדות הנחרצת של הגר"ש זצ"ל להצבעה למפלגות הקיימות".

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
נדמה שעסקנים מושחתים מטעים ובגדול את הרב דויטש וכואב הלב אני מתחיל לחשוב שאולי החילונים בשמאל שכרו משתפי"ם שמרמים את ראשי הפלג ומשכנעים אותם להורות לציבור לא לבחור הרי יושבים ליברמן ולפיד וצופים בתענוג איך החרדים מכים את עצמם הרי תמיד אפשר למצוא חסרונות בנציגים, (פלוני דיבר לא יפה ופלוני החניף לשלטו
נח אידלשטיין24.10.22
קשה להאמין שהרבנים האלו יסכימו לשבת איתו
פדהאל01.11.22
צודק ב100% ..אז גם אל תבקשו קצבאות ואנחות,גם מארנונה.אם אתם לא רוצים לעזור לציבור החרדי ובעיקר לעצמכם..כנראה ובטוח השטן מעורב במחלוקת הזה.עוד מחלוקת חדשה כדי שהמשיח לא יגיע.
צודק26.10.22
59
צו זאגן אז להצביע העלפט נישט, ולא פועל כלום.איז זייער נאריש גערעדט ומגיע מטפשות ובלתי שכל .
יהודה ב.06.11.22
58
יאללה הלוואי עוד יצטרפו אליהם ובעזרת השם יתברך עדת הכופרים מחריבי היהדות הקרויים חרדים יעלמו מן העולם
David 22.10.22

הצגת כל התגובות

57
השמאל רוצה לקחת לכם את כל התפוחים, לא תצליחו לקחת הכל, אבל חלק אפשר לחטוף. אז למה אתם מרימים ידיים?
ירון איזק21.10.22
אז למה 'דגל' משתחצנים, ואפילו לא פונים אליהם?
אני22.10.22
56
איך גפני העז בחוצפה לאיים לרוץ בנפרד כאשר עשרות אלפי הליטאים האלה לא איתו????
אליעזר21.10.22
55
הבנת הנקרא, הכינוס הוא לציון 10 שנים לתנועת בני תורה
מאיר20.10.22
54
אין על ארלה סמט בעולם הרבה הצלחה גדולה
אלכסנדר20.10.22
אהרלה שר את שיר הבחירות של ג'. יעני אידאולוגיה. אין בושה הכל כסף ואינטרסים
חנו21.10.22
53
שימו לב שכל המקומות שמאחורי ומצדדי הרבנים הם ריקים!!! הם מילאו כ3/4 אולם הארנה מכילה 11,000 מקומות כך שהגיעו כ8,000 איש - ציבור מכובד אבל שווה רק כ10% מהכמות של דגל התורה
אחד23.10.22
52
לכל מי שיש תעודת זהות ישראלית , אין דבר כזה שהוא לא מצביע/משפיע ! כל בעל זכות בחירה אפילו שהוא לא בוחר , משפיע על היחס בין המפלגות וממילא משפיע שלשונאי הדת והיהדות יש יותר כח יחסי !!!!
שלמה22.10.22
51
יש לי שאלה, הרב דויטש אומר יש שם רבנים שהם ודאי יותר תלמידי חכמים ממני ואף על פי כן הוא מעז לחלוק עליהם, אתמהה? מעניין מאווווווד.....
אני21.10.22
50
להחרים את סאמעט
חרם סאמעט21.10.22
49
פעם היה כתוב 35 אלף היום כ30 אלף מה מחר אחרי כינוס כזה גרוע שראים הרבה חורים באולם לפני 8 שנים הפלג מילא אולם כזה אינו הגידול הטבעי איפו כל אנשים שישבו לפני 8 שנים בכל החורים שיש בקהל ואיפו 4 מחשבי רבני הפלג 1. הרב פרידמן 2 הרב קלמנביץ 3. הרב ונדרולדה 4 הרב זלזניק 00000 אפס אחד גדול לכת הזו שהמנהי
חיים20.10.22
48
אתמול ארלה סמט שר להצביע ג והיום בכינוס נגד הצבעה מה הולך פה אין אידיאולוגיה
מתלבט20.10.22
אם תשלם לו מספיק הוא גם ישיר "התקווה"
זה לא חדש21.10.22
חחחחח
חח21.10.22
חחחחח
קורץ21.10.22
העיקר זה הכסף, בדיוק כמו אצל כל המפלגות החרדיות...
חחח21.10.22
האידיאולוגיה זה כסף
עצניק21.10.22
גדולללל
אסתר המלכה21.10.22
47
כת ליצים .... התאהבו בהתבדלות מהציבור .וכל פעם ממציאים נושא חדש להילחם עליו. אנשי כאסח...
קובי22.10.22
46
הליטאים מפולגים יותר מהחסידים.. צריך היה לאפשר לדגל לרוץ לבד. לתת להם להתרסק.
מנחם21.10.22
45
מחכים בקוצר רוח לכתבת סיקור של אחרי האירוע
אבי21.10.22
44
אשריכם ישראל!!! לא יכולתי להשתתף בגלל טרור שעשו לי הנורבגים אך ליבי איתם
בוזגלו20.10.22
43
כיצד מביאים בכינוס הנ"ל את המקהלה הזאת? ירחם ה
חושב20.10.22
42
לא יאומן מה שקורה, האם הפלג לוקח עליו אחריות שבעקבות המנעותם עלול ליברמן לחזור להיות שר האוצר, ולפיד ראש הממשלה, איך אפשר לסלף את שיטתו של הרב שך ולהתיימר ללכת בדרכו, את מי הם רוצים לרמות שהם מתנתקים מהממשלה בזמן שהישיבות שלהם נתמכות יל ידי הממשלה, הם פשוט צבועים ושקרנים, עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר
ציון21.10.22
אתה כל כך שטחי. הם לא נגד לקחת תקציבים. הם לא סאטמער. בדיוק כמו שהרב שך אמר, שכשיתערבו בחינוך נפסיק לקחת תקציבים. בתתי"ם מתערבים, אז הם הפסיקו לקחת. בישיבות לא מתערבים (בינתיים) ולכן כן לוקחים. כמה פשוט.
ירמיהו22.10.22
41
אחרי ששמעתי את טענת הרב דויטש אני מבין למה הם לא מצביעים ואני שוקל גם כן בפעם ראשונה לא להצביע
יעקב20.10.22
גם אני מתלבט בגלל עוד דברים אבל דבריו חיזקו אותי מצדדים שלא חשבתי קודם
צודק23.10.22
אתה כל כך הפכפך שעד הבחירות כבר תחזור להצביע אז חבל לשכנע אותך....
ישראל22.10.22
40
כינוס של נמנעים מקידוש ה'. ומי שנמנע מקידוש ה' גדול עוונו, רח"ל. רח"ל.
יוני20.10.22
39
הרב שך הקים את דגל התורה ומינה את גפני גם הרב אלישיב הורה להצביע להם הפלג לא נשמעים להם
אפשטיין חרדק20.10.22
מאז החמיץ , נשאר רק יעקב אשר
משה20.10.22
החפץ חיים הקים את אגודת ישראל וכל גדולי ישראל אז תמכו באגודה, נו? אז צריך להצביע אגודה? אין שום משמעות לזה שהם נשארו עם אותו שם, המציאות היא שדגל מכרו את הכל בשביל עוד קצת כסף.
חזונישניק21.10.22
אתה כול כך טיפש!!!
בנימין20.10.22
38
אלה השגיך...
יחידת אירוח24.10.22
37
אלו נותנים את עם ישראל בידי הערבים והשמאלנים
חרפה21.10.22
36
ר אשר מהתלמידי חכמים הכי גדולים בדור ויודע מה הוא רוצה ולא צריך לדבר עליו
עצניק גאה21.10.22
נכון מאוד!
דן23.10.22
35
זה רק התחלה כאשר ... כן ירבה וכן יפרוץ חשבו שזו משהוא עובר חולף אבל לא הולך ומתחזק
אורן23.10.22
34
לא תעמוד על דם רעך - מצווה להצביע בבחירות ולהציל מה שאפשר מהקמים עלינו לכלותינו
שלח22.10.22
33
הבטיחו לכם ולא עמדו בדיבורם?זה לא בסדר.אבל לשבת בבית ולא להצביע זה יותר גרוע.תחשבו על זה
שלמה21.10.22
32
אח’’כ בוכים על יוקר המחיה ועל גזירות הגיוס מה נסגר עת לעשות לה’ לא מספיק מה שרמסו אותנו תשתתפו תכניסו נציג ותשפיעו חבל על כל קול
טוב21.10.22
31
חבורת הדיוטים
שסניק20.10.22
30
לא נסחפתם עם כמות התמונות בכלל.
אתר מטזר23.10.22
29
החסר משוגעים אנו?
ליטאי שפוי23.10.22
28
רבי אשר דייטש כמו רשב"י שלא משתתף עם הרשעים וכמרנא החזו"א שלא הוציא ת.ז והשתתף עם הטמאים.
דוד מושה יצחקי22.10.22
27
מוזר ומעניין מאוד : פלג גימטריה 113 כמנין : לגייס....???!!!!!
ברייתו21.10.22
26
בגלל הרדיפות הנוראות אנשים פחדו לבוא ולכן היו הרבה מקומות ריקים
אלמוני21.10.22
כמובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבב בבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבט
בבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבטח22.10.22
אם אחרי עשר שנים אתם עדין מפחדים מרדיפות זה מראה כמה אתם לא שווים.....
יוסי23.10.22
היה צפוף לגמרי. בלי מקומות ריקים. לחברים שלי שניסו לבוא, לא נשארו כרטיסים.
יעקב22.10.22
25
חשבתי שהם עשרים שלושים אנשים אני רואה שהם ענקיים איזה פחדדדדד
מימי20.10.22
מהההה זההההה כל הכמויות אנשים האלה????????
חנוכי21.10.22
24
זכותם לנהוג על פי גדולי תורה לא פחות מגדולי דגל, כהרבנים קלמנוביץ פרידמן ע, אוירבך והאחים דויטש ועוד, ונימוקם עימם .
יצחק20.10.22
23
מי שחושב שכשהוא מצביע בבחירות הוא מצביע או מעמיד משהוא מסוים הוא לא יודע מה זה להצביע "כי להצביע ג' זה לבחור במלך מלכי המלכים" וזה "האמת" אז ממילא לא שייך שום טענות יהיו מה שיהיו כי אין זה הנושא כלל!
פשוט27.10.22
22
להחרים את סאמעט!!!!!!!
חרם סמט23.10.22
21
בושה וכלימה מהרסיך ממך יצאו אני מקוה שבלימוד יש סברות טובות יותר בפלולים עקומים כאלו מחר יתאסלמו גם הם לא ישמעו לאף אחד עד שכרמל יהיה חבר כנסת וכסף של סטמר יענה את הכל בושו לכם גדול עונשם של מחללי השם המנעות בהצבע כמוה להצביע ללפיד מתי יהיה לכם קצת שכל להבין. בושו והכלמו.
כהן אברהם21.10.22
20
בקיצור אנחנו נהנה מהתקציבים שהחכים מביאים, נהנה שאין תחצ בשבת, נשלם פחות על חדפ ושתיה מתוקה, אבל בגלל איזה דמיונות ש*הם* השתתפו עם ההסתדרות לא נצביע. כמה פעמים פסח לרנר צריך להסביר שהוא לא קשור לשום מפלגה? שוטים וכפויי טובה.
קהאן21.10.22
אז למה חברי מועצג"ת באמריקה יצאו בחריפות נגד פסח לרנר ושות'? אתה יודע טוב מהם מה קורה באמריקה? השותפות עם הרפורמים בהסתדרות הציונים היא פשע.
חרדי22.10.22
19
עם ישראל לא זקוק לכם .הישועה תבוא מיהודים שאכפת להם .לא אלא מהצבועים שרק לעיר מענין אותם לכסא נבלות
קובי21.10.22
18
הנמנע מלהצביע וממליך עלינו את לפיד שר"י - חבר הוא לאיש משחית
יהודי של אמת20.10.22
למה אתה מדמיין שהם יצביעו למי שמקלל אותם כמוך? הם הרי לא מחפשים להכניס נציג משלהם. הם בסה"כ מדברים על עקרונות שחשובים לשיטתם. אתה מכיר מישהו שניסה לדבר איתם?
יהודי22.10.22
17
איזה תענוג לראות ככה את ציבור בני התורה ממש מרגש
מבין בעם25.10.22
בני התורה??? בני תורא... רחמנות.... וילכו אחרי ההבל ויהבלו.. כמה חבלו שנערים אשר כשלו בעץ גררו אחריהם תלמידי חכמים...
אלי27.10.22
16
זה כל כך הזוי שאחרי עשור שכל נבואות הזעם שדגל יקלקלו אותנו וכל הבחורים התקלקלו וכו ושמד וכל השטויות מתבררות כעורבא פרח הם לא מתביישים לחזור על השטויות שלהם פעם נוספת הזוי!!!
ישראל 22.10.22
15
סוף סוף עם ישראל מתעורר, ומתחיל להתנתק משלטון המינים ומסדותיה, וכספיה, סוף סוף חלק מהחרדים שהצביעו בעבר מתחילים לחזור בתשובה, ולזרז את הגאולה. אמן!
ותהי אמת נעדרת בעקבא דמשיחא, 90 אחוז מהר21.10.22
כן אבל פוק וחזי (פה בתמונות) איפה יש כ''כ הרבה ''רבנים'' שה90 אחוז אצלם
נכון 22.10.22
14
מדהים !!!! הם ממלאים אולם ענק של 'ארנה'. ואעפ"כ רק ביבי פונה אליהם. העסקונה החרדית לא מוכנה בכלל להידבר איתם. אז אם להם לא חשוב 30,000 קולות, למה שאני אטרח להצביע?
ריאלי21.10.22
אם יש הרבה גויים גם אנחנו נלך איתם כלמקול חשוב כדי להעיף את הזוהמה
שיף אסתר22.10.22
כל בר דעת ריאלי יודע שאין עם מי לדבר שם...
ישי22.10.22
13
עם ישראל מסתדר בלעדיכם בוגדים ארורים. לא מצביעים אחר כך מפגינים חולי נפש .אתם גורמים לחורבן ביהדות. שם באמת עסקנים יושבים ומושכים בחוטים איך יודעים עובדה שלרשויות הם מתמודדים וגם שם יש חילולי שבת וכד.אני נזהר בלשוני לא לקלל ולא לערב רבנים .אבל מי שנורמלי לא כל להיות שם. צבועים
קובי21.10.22
אתה החולה נפש היחיד פה, עיין בתגוותך המתסוכלת והמשותללת!
געצל21.10.22
12
במילה אחת, רחמונעס
בן חיים20.10.22
11
די למחלוקת הפנים חרדית. צריך להוביל פיוס. ללא תירוצים
פדהאל01.11.22
10
מי שלא מצביע ממליך את לפיד וליברמן
22.10.22
9
אני הקטן לא מבין. גם אם לא יתנו לכם כלום, אבל לא צריך למנוע עלייה של ממשלת השמד עוקרת הדת הנוכחית??? הרי לא להצביע זה בדיוק מה שטיבי ולפיד וליברמן רוצים שתעשו וזה בדיוק משרת אותם... לא מבין!
אורי21.10.22
8
אתה מודה שיש בניהם תלמידי חכמים יותר ממך יראי שמים יותר ממך. אבל לנבי הבחירות אתה חשוב מהם.?
יוסף21.10.22
7
צומי לממליכים
עצניק גאה 20.10.22
6
אני מקנא בהם. אנשים שלא מעניין אותם כסף כסאות ומי בראש. רק אידיאולוגיה מעניינת אותם. פשוט חרדים כמו פעם.
ליטאי23.10.22
5
כואב הלב שבגלל פילוגים פנימיים היהדות הנאמנה מאבדת את המנדט שיכול להכריע את הבחירות. כמו שאמרו חזל ששנאת חינם החריבה את בית המקדש. ברור שזה לא ממשלת חלומותינו אבל כולנו ראינו את חורבן היהדות בממשלה האחרונה שלחמה נגד כל דבר שבקדושה ובגלל צדקנים כאלו רח"ל ממשלת המעבר תוכל להמשיך לשלוט אם לא תוחלף וכל
יהודי דואג22.10.22
4
חבל על הקולות שלכם ילכו לשמאל נגד התורה
ירון21.10.22
3
לא מצביעים כוחות הרשע מקבלים יותר כוח לצר את היהדות בארץ ?
יבגני21.10.22
2
מבחינתם הם צודקים אף אחד לא מבטיח להם להוריד את גיוס בחורי הישיבה מסדר היום ולוותר על התייצבות וכן לא מבטיחים לסגור את המחוז החרדי במשרד החינוך אז מבחינתם למה להצביע בכלל???
מבחינתם הם צודקים שלא להצביע כי לא מבטיח20.10.22
רוצים תשומת לב
שיף אסתר22.10.22
1
די לפילוגים בתוכינו
עוד לא הגענו לפרשת בראשית כבר התחילו עם 20.10.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24