כיכר השבת

טור דעה עצבני

אחת ולתמיד: האם החרדים לא תורמים למדינה ולא משלמים מיסים? // ריבי גלוסקין

די! כמה אפשר לשמוע את הטענה השחוקה, שחרדים לא תורמים למדינה, לא משלמים מיסים והם רק נטל על החברה הישראל | ריבי גלוסקין, מסבירה במאמר מנומק מדוע הטענות הללו לא נכונות (בחירות)

69
ריבי גלוסקין | כיכר השבת | ו' בחשוון | 31.10.22
חרדים לא משלמים מיסים? | תמונת ארכיון
חרדים לא משלמים מיסים? | תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הבחירות הקרבות, כמו תמיד, מצליחות להוציא מאתנו טענות ומענות כלפי מפלגות ומועמדים כאלו ואחרים, אך כשחברתי הקרובה הסבירה שתיתן את קולה לאחת מהמפלגות המרכיבות את גוש השמאל, כי "אני צריכה לדאוג שהכסף שלי לא יעבור לחרדים", המשפט הזה פגע בי בבטן הרכה.

ביקשתי הסבר לדבריה בניסיון להפריח את הטיעון המשמיץ וקיבלתי צרור משפטים בנוסח, "מעדיפה את הממשלה הנוכחית על פני ממשלת ימין", "עדיף לי שיעברו 53 מיליארד שקל לערבים, מאשר לחרדים", "לא מוכנה שיעבור חוק חינוך חובה מ 0-3, כי זה טוב לחרדים ובא על חשבון תקציבים אחרים שמגיעים לי", ועוד כהנה וכהנה בנוסח זה, יחד עם הצהרה על כך שחקרה את הנושא של החברה החרדית לעומק בשמיעת פודקאסטים (...) והגיעה למסקנה שהחברה החרדית היא נטל אמיתי.

בהכירי מעט את המספרים, את תשלום מיסי האזרחים מחד ומאידך את התקצוב שהם מקבלים אליהם חזרה מהמדינה, החלטתי להעמיד כמה פרטים על דיוקם - ואפתח תחילה בתיקון קטן: הכסף "שלה", שהיא מפחדת שיגיע לחרדים, הוא של החרדים בדיוק כמו שהוא שלה. כאן זו מדינת היהודים ואנחנו לא אזרחים סוג ג' שקיבלנו בחסד מעמד של "תושבי קבע".

"חרדים לא משלמים מיסים" – האמנם?

ואתחיל מהמיתוס ש"חרדים לא משלמים מיסים". את נושא המיסים ניתן לחלק לשניים, מס ישיר ומס עקיף. מס ישיר הוא מס המוטל על ההון או ההכנסה של המשלם אותם ולכן מותאם ליכולת הספציפית של המשלם אותו, למשל מס הכנסה, מס רכוש, מס שבח, ומס עקיף הוא מס רגרסיבי, כלומר מוטל על כל האזרחים במידה שווה, ללא התחשבות בגובה הכנסתם - ויוצר נטל כלכלי כבד יותר על בעלי הכנסה נמוכה, לדוגמא מע"מ.

כעת לאחר שהבנו את משמעות המיסים, לכאורה לא שייך לטעון שמס עקיף החרדים לא משלמים, כי הרי זהו מס המוטל על כל האזרחים במידה שווה, וכידוע גם החרדים אוכלים, שותים, מתלבשים, נוסעים וצורכים כמו כל אזרח ממוצע ומשלמים על הכל מע"מ. כך גם לגבי מיסים עקיפים אחרים כמו מס קנייה ומכס – בזה כל האזרחים שווים, כלומר קרוב למחצית מהמיסים הנכנסים למדינה החרדים משלמים כמו כולם.

ואם תגידו, "נשאר מס ישיר – החרדים לא עובדים ולכן לא משלמים?", אז על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אחוז העובדים בציבור הכללי הינו 78.2% ובחברה החרדית אחוז העובדים עומד על 61.2%, כלומר פער של 17% בלבד.

ומה עם הפער של ה-17% הללו?

שימו לב לנתון מעניין: 95% ממס הכנסה משולם על ידי שלושת העשירונים העליונים ורק 5% מהכנסות המדינה, ממס הכנסה, משולמים על ידי שבעת העשירונים התחתונים – רוב אזרחי המדינה. המשמעות היא, ש-17% אלו בטלים בשישים ולא יוצרים במס הכנסה אף נזק לקופת המדינה.

שוויון בנטל: תרומת החרדים למדינה

אמשיך במיתוס נוסף: "חרדים לא עושים צבא ולכן לא תורמים למדינה". ב'מקור ראשון' התפרסמה כתבה שכותרתה היא "כמה שווים החרדים לכלכלה הישראלית?". לאורך הכתבה מצוינת העובדה ש"ארגונים חרדיים חוסכים מדי שנה מיליארדי שקלים לקופת המדינה, ומופעלים על ידי מתנדבים שתורמים לא 3 שנים אלא 10 שנים ויותר", וברשותכם אצטט חלק מהכתבה כאן:

"בראש ובראשונה ארגון שכיום מאחד את כל חלקי העם שמתנדבים בו, 'יד שרה'. הארגון הוקם על ידי הרב אורי לופוליאנסקי במטרה לעזור בציוד רפואי תוך מתן אפשרות לחולה לשהות בבית במקום להתאשפז. חישוב של ימי האשפוז שהארגון חוסך בשנה מעלה שמדובר על 1,400,000,000 ש"ח בשנה. במילים: מיליארד וארבע מאות מיליון ש"ח בשנה. הארגון הוקם ומנוהל על ידי חרדים, וחלק גדול מהסניפים שלו מנוהל על ידי חרדים, כולל סניפים הנמצאים בבתים פרטיים של המתנדבים המנהלים אותו. אז הנה ארגון שהוקם על ידי חרדים למען כלל הקהילה והקהל בישראל (כולל סניפים ערביים) חוסך בשנה למדינה סכום שעולה על תקציב הישיבות השנתי".

"אחריו תוכלו למצוא את 'עזרא למרפא', ארגון שהוקם על ידי הרב פירר, ארגון המסייע למעל 100,000 איש בשנה, הן בייעוץ של הרב פירר שהינו גאון רפואי ויודע להפנות כל חולה למקום לו הוא נזקק, זאת ללא תשלום. ייעוץ של הרב פירר דומה לייעוץ של פרופסור בכיר, רק ללא מאות השקלים שתשלמו לרבע שעת ביקור אצלו. הארגון עוזר גם בהפעלת מרכז שיקומי לבעלי נכויות כתוצאה מאירועים רפואיים שונים כמו שברים, אירוע מוחי ועוד, בטיפול בחולים בביתם, במועדונית לילדי צרכים מיוחדים ובמערך טיפול ביתי לילדים חולי סרטן. כל הפעילויות הללו שוות אלפי שקלים כנגד כל פונה, ואם תכפילו 'רק' 1,000 ש"ח כנגד כל משתמש בשירותי הארגון, שלא רק העומד בראשו אלא גם חלק גדול משאר המתנדבים שלו חרדים, תמצאו כי מדובר בסכום של 100 מיליון ש"ח לשנה".

ואלו הן רק שתי דוגמאות מתוך עשרות ארגוני חסד, שפועלים בחינם ונותנים שירות לכלל המגזרים באוכלוסייה הישראלית, ואם מאד נרצה נוכל לדבר על עזר מציון, חסדי נעמי, זיכרון מנחם, מתנת חיים וכמובן ארגוני החירום - ארגוני הצלה השונים, כמו איחוד הצלה ויחידות הכוננים של הצלה, שמתנדביו נמצאים בכל פינה ומצילים חיים בטרם מגיע האמבולנס של מד"א, וארגון זק"א שנמצא שם תמיד בתאונות, פיגועים ובכל זירת אסון אחרת, מטפל בגופות ההרוגים ובעת הצורך עוסק גם באיתור וחילוץ נעדרים.

כל הארגונים הללו ועוד עשרות שלא הוזכרו, מבצעים פעילויות שוות ערך למאות מיליוני שקלים בשנה, והפעילים בהם ברובם חרדים, אשר איש לא סופר אותם כ"תורמים למדינה", והם פשוט שם בשבילכם. לא משנה מי אתם ולאיזה חלק של החברה הישראלית אתם משתייכים.

אז אולי באמת כדאי שנדבר שוב על ה'שוויון בנטל'? על אזרחים שתורמים למדינה שנים רבות, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ללא חופשות, תעודות והכרה מינימלית בפעילותם והתנדבותם. הלזה ייקרא נטל?

אפליה בחינוך: הילד החרדי לעומת השאר

ואחרי שהוכחנו שגם חרדים מעשירים את קופת המדינה , משלמים כנדרש ואף תורמים הרבה מעבר לנדרש, אולי כדאי שנדבר על התקציבים המקוצצים שהם מקבלים ביחס לשאר האוכלוסייה במדינת ישראל - ואקח לדוגמא את התקציבים הבולטים, תקציבי החינוך והתרבות.

רקע: תלמידי החינוך החרדי הם כ-30% מתלמידי מערכת החינוך העברי בישראל, כשרוב מוסדות החינוך החרדיים הם בבעלות פרטית של עמותות. תקצוב מוסדות החינוך החרדיים משתנה בהתאם לסוג הבעלות (בני יוסף - מעיין החינוך התורני, החינוך העצמאי, מוכש"ר ופטור) ולשיעור לימודי הליבה, כשהרציונל בהקמת מוסדות חינוך באופן פרטי היא היכולת להעניק חינוך ייחודי העונה על העקרונות החינוכיים של החברה החרדית.

תקצוב מוסדות אלו באופן רשמי הוא מתחיל ב-55% ומעלה, כאשר ה'פטור' מקבל 55% ומוכש"ר נושק ל75% בברוטו, אך בהתייחס לכך שעמותות אלו מקבלות את האחוזים הנ"ל רק על שעות הבוקר, ללא הרפורמות השונות כמו 'עוז לתמורה' ו'אופק חדש' ועוד - שמעבר לשעות הבוקר, הם מתוקצבים בעשרות אחוזים נמוכים מאלו.

ואת היתר, כלומר את החסר, מי משלם? ההורים משלמים! הורה חרדי רגיל משלם מאות שקלים לילד בכיתות א' עד ח'. ואם שאלתם מה קורה כשאותו ילד מגיע לגיל תיכון? אה, שם כבר מדובר באלפי שקלים!

וכל זה ההורה החרדי מממן מכספו, כאשר מקבילו החילוני מקבל 100% תקצוב - וכל זה כי הוא רוצה לחנך את ילדו בהתאם לעקרונותיו החינוכיים.

אבל זה לא מסתיים רק בתקצוב מופחת. שימו לב לנתון מעניין: תקציבי החינוך החרדי, ברובם, מבוססים על תקציבים תוספתיים ולא נמצאים בבסיס התקציב, מה שאומר שהתקציב הבסיסי הזה, שמגיע לכל ילד במדינת ישראל, אצל החרדים הוא נצבע כ"תוספות" ו"כמענקים מיוחדים", כאשר המפלגות החרדיות נאלצות להיאבק עליהם מידי שנה בשנה. האם זה תקין?

תרבות קלוקלת

כידוע סעיף תרבות תורנית הוא הסעיף היחיד מתוך סעיפים רבים המרכיבים את תקציבי התרבות, הרלוונטי למגזר החרדי, כאשר מסעיף זה נגזרים אירועים כמו פעילויות מורשת, עידוד כתיבת חיבורים תורניים על ידי תחרויות, הילולות ועוד כהנה וכהנה.

והנה, שימו לב לנתון מעניין בטבלה המצורפת מטה. בשנה בה תקציב תאטרון עמד על תשעים ואחד מיליון ומאתיים אלף שקלים (!), תקציב התרבות התורנית עמד על שבעה מיליון וארבע מאות אלף שקלים בלבד, כאשר אפילו תקציב תרבות ערבית-דרוזית עומד כמעט על כפול סך שניים וחצי מיליון שקלים.

זו לא אפליה?

ולשורת הסיכום: העוול ודה הלגיטימציה שעושה התקשורת לעובדה שהחרדים הם גם אזרחים וממילא גם הם זכאים לקבל תקציבים, בדיוק כמו כל אזרחי המדינה, באמת הופך את החרדים לנטל? לבטלנים? לחיים על חשבון החילונים? לא הגיע הזמן להתפכח ולבחון את העובדות לפני שמשמיצים חברה שלמה?

  • הכותבת הינה מנהלת תחום פיתוח ארגוני בעיריית בית שמש

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
איזה טור ! משאירה אבק לישי לפידות
בני ברק01.11.22
גם לסיון רהב מאיר את משאירה אבק
ירושלים02.11.22
41
אנו גרים בארץ ,מאה שנים לפני פרוץ המדינה החילונית, לא חייבים ולא רוצים להשתלב בה, עד שחוקי התורה יהיו חוקיה , ממני , חרדי לא מחמד ולא מתרפסולא נחיתי .
משה01.11.22
40
כתיבה יפה וחכמה נס שנשאר קול שפוי חרדי בעירית בית שמש עלי והצליחי
עליזה31.10.22

הצגת כל התגובות

39
אוסף הבלים כזה ניתן להשמיע רק לקהל נבער מדעת שלא למד לימודי ליב"ה... נתחיל עם המסים העקיפים. ברור שאין אדם יכול לשלם יותר מהכנסתו. לכן, אם משפחה עם הכנסה חודשית של, נניח, 1000 ש"ח קונה מוצרים בסופרמרקט, הרי שגם אם המס היה בשיעור 100% הוא לא היה יותר מ-1000 ש"ח. לעומת זאת, אם אדם שהכנסתו 10,000 ש"ח
עזרא01.11.22
כל התוכן של התגובה שלך מלאה בהתנשאות ושחצנות,ובהררים של הבל שיוצאים תחת ידך. אולי תסביר לי מי אתה שתגיד לאנשים שההכנסה שלהם עלובה רק בגלל שהם עובדים במקצוע שאליו התחברו, הקטנה של עזרתם של ארגוני החסד,תוך זריקת משפט מנותק מהמציאות "שלא שייכים לכאן",אולי אתה מעדיף שאנחנו הדתיים והחרדים לא נהיה כאן,וני
עזרא=בוט של ליברמן01.11.22
דברי הם "התנשאות"? אולי, אבל במקרה זה בהחלט מוצדקת. אסביר שוב, לאט לאט, בלשון צח וקל כדי שגם מוגבלים כמוך יבינו. מי אני? בן אנוש שנברא בצלם א-להים כמוך. ולכן זכותי להביע את דעתי - גם זה כמוך. אגיד את מה שאני מוצא לנכון גם ללא אישור הצנזורה שלך. טענת הכותבת היא שהחרדים "נושאים בנטל" כמו החילונים,
עזרא02.11.22
38
נס שלא מפרסמים. הכתבה חסרת היגיון לחלוטין. נכון רוב המס מגיע מעשירונים עליונים. אך גם בעשירונים העליונים אין הרבה חרדים. בקשר לצבא, אלפי אמהות לא ישנות בלילה בזמן שילדיהם משרתים בצה''ל, איך תסביר לחילוני את ההבדל בין אמא חילונית לאמא חרדית???
למגיב 10 . נס שלא מפרסמים. הכתבה חסרת הי31.10.22
37
חרדים אתם פרזיטים מוצצי דם שרוצחים חילונים בשדה הקרב ובוזזים את גופותיהם. רוצחים מתועבים גזלנים פרזיטים.
מע"מ על הירקות.. פחחח..31.10.22
לא הייתי ברור,אמרתי שתחזור לחור שלך טרול נאצי בשקל
התגובה מעליי=גבלס בתחפושת01.11.22
36
התשובה היא כן יש בעיה קשה בהשתתפות חרדים וערבים בכח העבודה ההכנסה החרדית בעסקים קטנים ובינוניים קטנה באחוזים גבוהים ממקביליהם הכלליים זה נובע מחוסר הכשרה והעדר לימודים אלה נתונים שבאים מ..... סקרים של החרדים בעצמם כנל לגבי ההכנסה שלהם כל זה בגלל העדר לימודי ליבה ולא נעים להגיד גם לימודמ הקודש ס
james31.10.22
35
החרדים העובדים רובם בעשרונים התחתונים ולכן אין מיסים מהם . אבל בעיקר אנחנו נגד היומהשהם בונים בינינו לבינן כנ"ל הערבים. המשימה שלנו לשלב את כולם.
וינשנקר צבי31.10.22
34
יישר כח, התשובה לדמגוגיה ופופוליזם היא נתונים ומספרים. ולא רק כלפי חוץ ששם לא ממש רוצים לשמוע אלא גם כלפינו פנימה.
דע מה שתשיב31.10.22
33
יש כן טעות יסודית שמשליכה על כל החישובים: הכותבת עושה חשבון שכיוון ש95% מהמילים הישירים מגיעים משלושת העשירונים העליונים אז היעדר ההכנסה ממילים אלו בציבור החרדי בטל בשישים. זאת טעות, כי אם ניקח את חלק הציבור החרדי באוכלוסיה וקרוב לשליש ממנו היה מכניס את אותם סכומים שמכניסים שלושת העשירונים העליונים
חיים31.10.22
32
היחס האהוב עליי לטענות האלה הוא, בשתי מילים, "תקפצו לי". מישהו מבקש ממגזר אחר או חברה אחרת להוכיח למה משתלם לנו שהם יחיו?? ראיתם פעם מפלגה שהוקמה על זה שהפלסטינים לא תורמים למדינה? עושים הכול בשחור? על זה שהבדואים גונבים שטחים בכמויות ולאף אחד לא מזיז? על זה שאנחנו מממנים טרור ולימודי איסלאם שמתנקמי
די להתרפס31.10.22
אוי לנו אם מדד ההשוואה שלנו יהיה הציבור הערבי.
הערשי31.10.22
אז בגלל שאתם כמו ערבים זה אומר שהכל בסדר?
נפתלי01.11.22
הטענה היא לא כנגד זכות החרדים לחיות בארץ אלא כנגד זכותם לקבל תקציבים מסוימים דווקא כנגד הערבים טוענים הכל
אריק101.11.22
31
מדהים הצלחתם להוכיח לעצמכם שוב שאתם צודקים. כל החרדים עשירים, יש לחרדים אותו מספר ילדים ממוצע כמו לשאר האוכלוסיה לכולם יש דירות משמיים, כולם חכמי הייטק רופאים ומדענים פורצי דרך. חשבתי שהתורה חתומה במידת האמת, לא במדת תפיחת השכם העצמית
יופי31.10.22
אתה פשוט כסיל. לא הבנת כלום ממה שכתוב.
שמעון31.10.22
אם כבר מדברים על כסיל, תקרא שוב מה שכתב ואחר כך תסתכל במראה
נפתלי01.11.22
איפה אתה חי?! כשחרדי קונה 10 דירות לילדים הוא משלם מיסים (שבמקרה של דירה=יותר מ50 אחוז מערך הקניה הולך למדינה!) הוא משלם פי עשרה יותר מיסים מחילוני אותו דבר כשהוא עושה קניה שבועית ל10 נפשות וכן הלאה
גורניק31.10.22
30
רק שאלה: למה התקציב לחינוך החרדי לא נמצא בבסיס התקציב? החרדים הרי היו בשלטון מספיק זמן כדי לסדר את זה!
איש יהודי 31.10.22
את בתי הספר של כל המפלגות צריך לסגור מיד ולאלתר ,חינוך צריך להיות מטעם המדינה ע"פ עקרונות של מדינה יהודית ודמוקראית ומי שלא טוב לו כזה חינוך שישלם מכיסו הפרטי
שי31.10.22
תעשה כמו בצפון קוריאה ורוסיה שהכל מהמדינה.
הצדיק ממדינת סדום 02.11.22
אז שלא יקחו ממני מיסים אם הכסף שלי טוב אני רוצה גם זכויות ותקציבים חוצפה, נמאס לי לממן את החילונים
אחנך איך שאני רוצה31.10.22
29
אף מילה לא נכונה. 1. מיסים ישירים - אומנם שיעור המס שווה בין כולם, אבל זהו מס מהצריכה, צרכת פחות - שילמת פחות. כיוון שהחרדים צורכים הרבה הרבה פחות, הם משלמים פחות מס. 2. מיסים עקיפים - כאשר לא עובדים, פוגעים בתוצר הלאומי וגורמים לגביית מיסים נמוכה יותר. זה לא משנה אם המיסים משולמים מהעשירון העליון
ישראל01.11.22
מה אתה אומר. תבדוק ברשות המיזים כמה כסף נכנס ממע"מ ושאר מיסים עקיפים בריכוזים החרדיים וכמה מיסים עקיפים באיזורים של המגזר הכללי.
הצדיק ממדינת סדום 02.11.22
1. לא נכון, כי החרדים כמעט לא נוסעים לחו"ל וקונים הכל כחול לבן ומשלמים מס מלא. 2. לא קראת את הכתבה
אילה01.11.22
סליחה?????? מי אתה שתגיד לי כמה לצרוך?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
חצוףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!!!!!!!!01.11.22
28
חתיכת הזיה, כתבה שבאה להוכיח הפוך מכל נתון אפשרי שמפרסמים גורמים ממלכתיים עם נתונים מחקריים אין בכתבה קצה קצהו של נתון אובייקטיבי המבוסס על נתוני אמת, אלא טענות אינטואיטיביות של הכותבת ובכל זאת הכתבה מוצגת באתר חרדי כאמת. החרדים תורמים פחות, הרבה פחות מהציבור החילוני. כל חילוני ממוצע מפריש לביטוח ל
רועי ברזילי09.11.22
27
כל הכבוד!
קובי01.11.22
26
הכול דמגוגיה . אבל תקח דוגמא : אם יש לך מכונית ואתה עושה הסעות ילדים בבוקר אחר כך הולך לתפילה והולך ללמוד בישיבה ואחר הצהריים עושה הסעות ילדים ולא מדווח לאף אחד וחס וחלילה שיהיה תאונה אין לו ביטוח. לא שמעתי על חילונים שכושים כך ובעירי נתניה יש הרבה אנשים הקרואים חרדים שעושים זאת
יוסי31.10.22
25
שכחת לציין את כל ההטבות שחרדים מקבלים בגלל שהם בעלי הכנסה נמוכה, לדוגמא צהרון בגני עירייה בערים חרדיות ביתר, קרית ספר, בני ברק, בית שמש הם כמה עשרות שקלים, בעוד שבערים חילוניות הם למעלה מ1,000 שח. וכל זה בגלל הדרגה הסוציואקונומית של העיר. וזה רק דוגמא אחת מיני רבים, כך שיש עלויות רבות למדינה בכך שה
ארי31.10.22
24
הכל טוב ויפה אבל כאשר מדובר בציבור שהוא עני בעקיפין המדינה ו/או שירותים חברתיים ישלמו כגון מעונות התמת שמסבסדת,הנחה בארנונה וכו תלוי איך מסתכלים על זה, ציבור עני הוא תמיד יהיה נתמך וזה לא משנה על מי, אם זה בתורמים או במדינה, הגיע הזמן שיאפשרו לעוד ועוד חרדים להיות עצמאיים , עובדים ולוקחים חלק במדינה
רן31.10.22
23
למה לא מפרסמים את הכתבה הזאת באתרים חילונים, אנחנו לא צריכים הוכחות
פלוני31.10.22
22
קחו הכנסה ממוצעת למשפחה חרדית תחלקו אותם במספר הנפשות לבית תורידו את המעמ + מס הכנסה תראו שהכנסנ היא סופר נמוכה
דמגוגיה בגרוש 31.10.22
למה לבדוק בייחס למשפחה... אולי נבדוק בייחס לשבט או שכונה שלמה... חילוני תמיד ירצה למדוד משפחה כי בדיקה לנפש תביא תוצאות מביכות... ברור שהחרדי מתוקצב בגרושים, אפילו תלמודי תורה שלומדים ליבה או בתי ספר של בנות שיוצאות לשוק העבודה כמשכילות לפי כל הדעות לא מקבלים את אופק חדש ועוז... בקיצור החרדי תמיד יק
אלי31.10.22
21
כתבה (וכתיבה) מצוינת, ישר כוחך! היה גם מעניין לבדוק, מה אחוז החילונים שמשרתים שירות צבאי משמעותי (קרבי וכד'). לכולי עלמא לכתב בעיתון "במחנה", אין שום יתרון על בן ישיבה, ההיפך הוא הנכון.
אבי טמיר31.10.22
20
מצווה לפרסם! א גרויסן יישר כוח!
מנחם31.10.22
19
חזק ביותר מהטובים שקראתי
יהודי חרדי31.10.22
18
על הטענה שהציבור החרדי אמנם לא משרת אבל הקים ארגוני צדקה מלבד שזה טענה לא נכונה כי יש המון ארגונים חילוניים איזו מן טענה זאת איך הייתי מרגיש אם שכן לא רוצה לשלם ועד בית אבל הבן שלו ישקה את העציצים כל שישי ובינינו החרדים המון ילדים מה שמצריך רפואה חינוך בריאות ביטחון וכל השאר אבל החרדיות עובדות במור
יוסי31.10.22
אם רואים את ההשקעה של המדינה בילדים כהשקעה עבור ההורים אז המדינה באמת מסבסדת בכבדות כל משפחה מרובת ילדים אבל אם רואים את הילדים א. כחשובים בזכות עצמם ב. כמי שיעבדו בעתיד וישלמו מיסים וכו' אז מספר הילדים במשפחה לא רלוונטי
אריק101.11.22
17
ואחרי הכל כשדור רביעי !של חילונים מסורתיים ודתיים משרתים בצבא ועושים מילואים הציבור החרדי היקר ברובו הגדול לא מתגייס . אפשר להתווכח ללא סוף אך במדינה מוקפת אויבים זה לא הוגן ולא יהודי שציבור של מעל מליון איש לא שותף לשירות כשגם בחורים שלא לומדים כלל או לומדים בקושי גם לא מתגייסים . ניתן לארגן מסגרות
חיים01.11.22
הרי בצבא יש חלק שלא עושים כלום ורק שורפים את הזמן וחיים על חשבון הציבור. אז למשל כל מתנדבי הצלה שלא חיים על חשבון הציבור ורק תורמים למדינה. האין שרות לאמי יותר גדול מזה
מענין02.11.22
16
עוד משהו מעניין , לציבור החרדי לרובם יש דירה משלהם והמיסים לבד זה כ 50 % מהעלות של הדירה , ולחילונים עד גיל 35 בממוצע אין כמעט דירות משלהם אז תבדקו כמה מיסים הכניסו החרדים בעשור האחרון רק מדירות שקנו
שמואל01.11.22
15
חשבון פשוט : למשפחה חילונית או סרוגה עם 6 ילדים צריך 25 אלף בחודש כדי לפרנס. משפחה חרדית ממוצעת מכניסה 10 אלף בחודש , נכפיל 100 אלף משפחות ב 10 אלף ונקבל מיליארד בחודש , שעוברים בקיצבאות הנחות ופנימיות. יתרה מזו משפחה שמרויחה 25 אלף שקל לחודש גם משלמת 10 אלף לחודש מס הכנסה עוד מיליארד לחודש. שרות ב
אור01.11.22
תגיד את זה לערבים
הצדיק ממדינת סדום02.11.22
14
משפחה חרדית ממוצעת קונה יותר מדירה 1 או 2 עבור נישואי הילדים. וכאן יש מיליונים של מס למדינה. מה עם אלפי החרדים שלא לוקחים תקציב מהמדינה ורק משלמים. מה עם האלפי חרדים שלא מקבלים פנסיה או נכות מצהל. מה עם האחוז המזערי שבכלל לא בפרופורציה לגודל שלהם שנמצא בבית כלא. לעומת כמעט 10 אחוז משאר האוכלוסיה.
כשחושבים עוד שלב נוסף01.11.22
מקום האבטלה הכי גדול הן הישיבות וארגוני הצדקה החרדים
איזה קשקוש01.11.22
כנראה מדובר כאן בבוט של ליברמן, אז אני אענה לך לפי רמתך אתה מוזמן ללכת למעדנייה שלך,שמעתי שיש שם מבצע על בשר חזיר,ואל תשכח גם לקחת וודקה,כי איזה מין סעודה זו ללא זה.
טרול בשקל01.11.22
האם נוסף לסיסמאות אתה יכול לספק גם נתונים מספריים? אם כן, מדוע לא עשית זאת? אם לא - גם זה אומר משהו...
עזרא01.11.22
13
בטח , גם בקרבי יש מלא חרדים וכל המהנדסים בחברת מקורות וחברת החשמל הם בוגרי חברון ופונוביז'. שקרנית כלבה חרדית טיפוסית פרזיטית רוצחת חילונים ובוזזת את הגופות שלהם.
רוצחת חרדית31.10.22
שכחת להוסיף גם שיש לה שיניים חדות ואוזניים מחודדות, עכשיו ברצינות אתה נשמע בול כמו גבלס,חשבת אולי להצטרף לארגון ניאו-נאצי,כי אתה התקבלת ועברת בהצטיינות. עכשיו תחזור לחור שלך חתיכת נאצי ריקני,את הסיסמאות האלה תשמיע בבית שלך שנמצא אי שם בגרמניה
דע מה שתשיב01.11.22
12
הכותב לא למד כנראה לימודי ליבה, אחרת הוא היה יודע לעשות חשבון. החרדים משלמים הרבה פחות מס מהחילוניים והדתיים, גם אלו מהם שעובדים עובדים במשרות שלא דורשות השכלה ובשכר נמוך, ויש להם נקודות זיכוי בגלל מספר הילדים שלהם ולכן הנשים החרדיות שעובדות ללא משלמות כמעט מיסים. ולא דיברנו על העלמות מיסים כפי שראש
אמת וצדק משמים יענו01.11.22
11
כשיו"ר מפלגת יהדות התורה אומר שחרדים לא עונים לטלפונים בגלל שמפחדים ממס הכנסה וביטוח לאומי - יש סיבה שלא יגידו שחרדים לא משלמים מיסים?? זה ההסטה הכי גרועה שיכולה להיות!!!
יוסי31.10.22
10
בנוגע לארגוני העזרה, חלק גדול מאוד מהכספים ניתנים מכאלה שאינם חרדים. בנוסף המדינה מפסידה סכומי עתק מהיעדר גביית מסים לפי סעיף 46, אז המוסדות האלה ממש לא בחינם.
שכחתי משהו31.10.22
9
התרומה של החברה החרדית לשיווין בנטל מודגם היטב בחלקות הצבאיות של בתי העלמין בבני ברק, אלעד וביתר עילית.
בעניין השוויון בנטל...01.11.22
התרומה לא נמדדת בכמות ההרוגים של המתים אלא בכמות העשייה של החיים. חוץ מזה בזכות החרדים שלומדים תורה ועושים חסדים למען העם יש בורא עולם עושה לנו ניסים וידנו על העליונה במלחמות. גם לא כל החיילים נהרגים. אז לשיטתך החיילים שבעורף ולא נמצאים בסיכון גם לא תורמים כי הם לא נהרגים.
הצדיק ממדינת סדום02.11.22
מה אתה עושה באתר חרדי?
אילה01.11.22
8
מה עם המצוןת שתורמות צמיחה למשק שבת וחגים על כל הןצאותינם ייצור תפילין. ציציות. מזוזת. 4 מינים בר מצוות. חתונות בריתות שכןלם הם ציווים שעןלים כסף ומניעים ייצור ןתשלןם מיסים
ישראל01.11.22
7
מה שהחרדים מתפרנסים ממשכורות רעב זו בעיה קיומית למדינה. עצם זה שהם לא נוכחים בעשירונים העליונים היא גופא הבעיה
נפתלי01.11.22
6
דמגוגיה בגרוש נתוני הלמ"ס מוכיחים אחרת, ההכנסה היא מאוד נמוכה
שיר31.10.22
הוכחות לדבריך אתה יכול להביא, סתם לדבר בלי נתונים, העובדות על תשלום מע״ם וכל ארגוני החסד ברורות לכל בא דעת, ואת השאר אתה לא יכול לסתור בלי להוכיח.
יעל01.11.22
5
לתשומת לב הממשלה החדשה: על פי נתוני הלמ"ס מ-2019, חילוני משלם מסים פי 6 מחרדי, ואם בוחנים את מס הכנסה בלבד, הנתון גדל עד פי 9. משקי בית חרדים אחראים על 2% בלבד מתקבולי מס הכנסה אלו העובדות היבשות כל השאר פילפולים של הכותבת
מני05.01.23
4
הגברת הנכבדה שכחה המון דברים. 1. ה"מיסים" העקיפים שהם משלמים הם מהכסף שהם מקבלים מהמדינה ולא מעבודה. 2. 170 אלף "לומדי תורה" שלא מתגייסים לצבא וחיים על חשבון המדינה 3. כמה ילדים יש להם? מי משלם על זה? אז תפסיקי לקשקש ותעשי חשבון אמיתי
כמה שטויות14.04.23
3
חחחחחחחחחחח
חחחחחחחח12.07.23
2
למדתי הרבה היום, תודה
לילית29.07.23
1
הקהילה החרדית לא מגיעה לסף ודואגת להישאר בהכנסה נמוכה כדי לקבל קצבאות. הכנסה נטו ממשפחה חרדית היא שלילית לקופת המדינה. כלומר למרות שנכנסה כספי מיסים אבל משפחה חרדית מקבלת הרבה יותר כסף ממה שהיא מכניסה לקופת המדינה.
ישי28.11.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 15:32

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 13:52

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 10:45

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 10:26

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09:25

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 07:25
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24