כיכר השבת

מתנגדים לטכנולוגיה

מאבק חדש של הקיצוניים: הריסת מכשירי "נדרים פלוס" בבתי הכנסת

בבית שמש ובירושלים פרץ לו מאבק חדש, במסגרתו, קיצונים הורסים את מכשירי ה'נדרים פלוס' המותקנים בבתי הכנסת, במטרה להוציאם מכלל שימוש | בבית שמש לבדה ניזוקו עד כה כ-20 מכשירים בבתי הכנסת | בחברה מאשימים: מאחורי המאבק עומד עסקן מבני ברק "שקידש מלחמה ולא בא אלינו בדרישות" (חדשות)

120
שימי שפר | כיכר השבת | ט"ו בחשוון | 09.11.22
מזיקים למסך ואחת העמדות שהוזקה בבית שמש
מזיקים למסך ואחת העמדות שהוזקה בבית שמש (צילום: מצלמת אבטחה, ללא קרדיט)

תופעה חדשה: בבית שמש ובירושלים וקצת גם בבני ברק פרץ לו מאבק חדש, במסגרתו, קיצונים מנפצים והורסים את מכשירי ה'נדרים פלוס' המותקנים בבתי הכנסת, במטרה לגרום להם נזקים כבדים - עד כדי הוצאה מכלל שימוש.

באים, מזיקים למכשיר והולכים (מצלמת אבטחה)

כידוע, בשנים האחרונות המערכת הותקנה באלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, כאשר באמצעותה יכולים המתפללים לבצע שלל פעולות, בהם תשלום או תרומה לבית המדרש, תרומות לנזקקים, הטענת כרטיס 'רב קו'.

בתקופה האחרונה המערכת כוללת בתוכה לחצן למקרי חירום, באמצעותו ניתן להזעיק את כוחות ההצלה, בשעת הצורך - מבלי שהמתפללים יאלצו לחייג דרך הטלפון.

אחד המכשירים שניזוקו בבית שמש

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר אחד התושבים בבית שמש כי הרקע לנזקים ולמעשי הוונדליזם הינו ככל הנראה ההתנגדות להכנסת "הקידמה הטכנולוגית", כאשר יש ככל הנראה אנשים קיצוניים שמפריע להם שילדיהם יראו או יתעסקו עם מסכי מגע, גם במחיר של גרימת נזק ישיר לבתי המדרש ולתושבים שהתרגלו להשתמש במערכת.

תושב נוסף המתגורר ברמה ב' בבית שמש מספר אף הוא כי עד כה הצליחו הקיצונים להשבית קרוב לעשרים מכשירים בשלל בתי כנסת, בהם בתי המדרש של חסידויות ויז'ניץ מונסי, רחמסטריווקא, קרעטשניף, ברסלב, סלאנים קהל חסידים, דושינסקיא ועוד.

לדבריו, נכון לעכשיו, אף אחד לא רואה סוף למאבק החדש של הקיצונים והנזק רק הולך ומצטבר.

בהודעה ששלח ברוך הרשוביץ, מנכ"ל 'נדרים פלוס' לכלל המשתמשים, הוא כותב על המאבק החדש: "חלק מכם שמע על המלחמה המתנהלת בראש כל חוצות נגד העמדות המוצבות בבתי הכנסת. חלק קטן יותר גם חווה את המלחמה על בשרו, כשמדי ערב יוצאים נערים מנוערים ומשחיתים את העמדות בזה אחר זה, לעת עתה בעיקר באיזורים מסויימים בבית שמש ובירושלים עם קצת זליגה לבני ברק. בכתבי הפלסתר המופצים בהיקפים גדולים אנו מתוארים כחברה בבעלות חילונים גמורים שנוסדה ופועלת למטרה אחת בלבד, 'חילון הציבור החרדי על ידי החדרת האינטרנט לתוככי הציבור החרדי'".

הוא מספר כי "אנו מוצאים את עצמנו בימים האחרונים מתגוננים מול מתקפות עזות, האשמות קשות ומכוערות מוטחות בנו מעל לוחות המודעות, קמפיין שלם מתנהל מעל ומתחת לפני השטח כדי לגרום לגבאים לוותר על העמדות ולרבני הקהילות להפסיק את התמיכה בנו. בתחילה סברנו שאין מן הנכון להגיב, עלינו לכופף את ראשינו מפני הגל העכור הזה ולתת לו לחלוף, אך עם התגברות מקרי הונדליזם ניסינו לפעול להרגעת הרוחות על ידי פניה לבכירי העסקנים העומדים על המשמר מפני פגעי הטכנולוגיה כדי לקבל על עצמנו הקפדות וסינונים נוספים כדי להשביע את רצון כולם.

"ברם, התבררו לנו שני דברים: האחד, כל הגבאים שדיברנו איתם, מכל העדות והחוגים ואף מחוגי הקנאים מכירים בערך הגדול של הפרויקט ומעוניינים מאוד בקיומו ומתחננים שנעשה כל אשר לאל ידינו להביא לסיום הפרשה. כולם מוכנים להתגייס למעננו אך רק מאחורי הקלעים. אין מי שמוכן לעמוד בעוז נגד המתפרעים ולהצדיק את הצדיק בפני המלעיזים עלינו.

"השני, מאז ומעולם עשינו הכל כדי לעמוד בדרישות השונות של רבני הקהילות וועדות הרבנים לענייני טכנולוגיה. יעידו על כך כל העוסקים בעניינים אלו, שדלתינו תמיד היתה פתוחה ואוזנינו כרויה עד לשביעות רצונם. לפיכך פנינו מיוזמתינו לכמה וכמה גופים העוסקים בכשרות על עניני הטכנולוגיה כדי לשמוע מה אפשר לשפר עוד ומה עלינו לעשות כדי לקבל חותם כשרות על העמדות. התברר לנו שכל אותם גופים קיבלו פניה שאינה משתמעת לשני פנים לפיה חלילה להם לתת כשרות כלשהי על העמדות גם אם יהיה הכל גלאט לפי כל השיטות.

"המלחמה אינה על פרצות כאלו ואחרות בעמדות. המלחמה היא מלחמה כוללת על השימוש באינטרנט בכלל! כל זמן שהעמדה מחוברת לרשת ומראיה כעין מכשירים האסורים, גם אם היא מעוצבת בצורה שונה לגמרי, גם אם לא יהיה בה שום מפגע רוחני, הרי שאין עליה להימצא בבתי הכנסיות. ולא יעזרו כל מעשי הצדקה, החסד והרבצת התורה שבאים בזכותה. ממילא נושא מתן כשרות על העמדה הפך ללא רלוונטי. גם חסימות וסייגים חמורים שהוטלו על העמדות כדי שישמשו למטרתם המקורית בלבד והיא תרומות לביהמ"ד לא יספיקו לאלו שאסרו עלינו מלחמה".

המנכ"ל מסכם כי "נמצא שאין שום דבר אותו אנו יכולים לעשות כדי להניח את דעתם של המתנגדים. אין לנו חלופה אחרת לעמדות והברירה ביד כל רב בית כנסת להחליט האם הוא מאשר את הדבר או לא. גם בעניין הנזקים לעמדות אין שום דבר בו אנחנו יכולים לסייע. אין לנו היכרות עם אותם ונדליסטים, ככל הידוע לנו גם אין להם סמכות רבנית כלשהי שיכולה לעצור בעדם, אין לנו אפשרות לפנות למשטרה או לבי"ד כי העמדות אינן בבעלותנו וככל הנראה גם לא יהיה שיתוף פעולה בענין מצד הגבאים הנפגעים החוששים לעורם".

הוא מציע לגבאי להחליט לבדם מה ברצונם לעשות - "מי שחושש יכול להקדים ולכבות או לפרק את העמדה בעצמו. מי שחושש יותר מהכניעה לטרור ישב ואל יעשה כלום, מי שחושב שיכול לעזור בהרגעת הרוחות אשריו אם יעשה כן, אבל חלקנו בפרשיה הזו תם. אנו נקבל בהבנה כל החלטה של רבני הקהילות והגבאים לכאן או לכאן, כפי שחונכנו וגדלנו על ציות להלכה ולדעת תורה".

בהודעה המפורטת המתפרסמת בעמדות השונות, נכתב כי "לאחר תחקיר מורכב התברר שמאחורי הכל עומד אדם אחד מבני ברק, מקורב להגרצ"מ זילברברג שליט"א, שקידש מלחמה על נוכחות האינטרנט במרחב החרדי בכלל". לדבריו, "אותו עסקן מבני ברק שמנהל את המאבק לא בא אלינו בדרישות. המטרה היחידה והסופית היא הסרת כל העמדות כולן ללא יוצא מן הכלל, בעוד דעת רוב מוחלט של רבני ישראל מכל העדות והחוגים היא שמכשיר זה רבה תועלתו הודאית מנזקו, ובעצם יש כאן ניסיון לכפות את דעתו על דעת כלל ישראל".

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
85
מענין אם זה היו הורסים אם היו תורמים גם לקבוצת המתנגדים, וכל אלו שצועקים נגד האינטרנט איך בדיוק נכנסו לרשום תגובות?????
יעקב14.11.22
84
תשברו... ככה יותר חרדים יקנו טלפון חכם שכיום מכשיר הנדרים עוזר לו לא להכשל
11109.11.22
83
ממש כמו הסיקיריקים בחורבן הבית. כל הזמן אלימות כל הזמן מבזים רבנים.. ובלי סוף פשקוילים מטופשים כדי שלכל המשועממים יהיה תעסוקה
ככה נראו הבריונים בחורבן בית שני!!!!!!!!09.11.22

הצגת כל התגובות

82
בימי ביהמ"ק והמצור אלה הם בוודאות היו שורפים את מחסני המזון
נועה09.11.22
81
ואז מחר הם יבואו לאסוף כסף אצלנו, וכמובן עם מכשיר נדרים פלוס נייד.
שולי 09.11.22
80
כל הכבוד הצבור החרדי התדרדר לא עלינו למוצרים אלקטרוניים, טוב שהקיצונים ממררים לכם את החיים, כמו שאתם ממררים לשאר המדינה את החיים. איך אומרים... על דאטפת אטפוך...
מגיע לכם.09.11.22
79
לדעתי הדרך היחידה לטפל במזיקים הללו שמטילים את חיתתם על הציבור היא בשפה היחידה שהם מכירים: אלימות. צריך לשכור בריונים שיפליאו בהם מכות רצח עד אובדן הכרה, אחרי כמה פעמים שישברו את עצמותיהם הם יחשבו טוב לפני שימשיכו להזיק לציבור.
אבי09.11.22
78
מי שאשם בכל זה הוא לא אחר מה"משפיע" צבי מאיר זילברברג, שכל הקפיצות והבכיות שלו ל"הייליגע אייבישטער" לא יעזרו למלט אותו מדין וחשבון על נזק גדול שנגרם בהשפעתו הישירה.
יעקב09.11.22
77
זה ונדליזם לשמה מה זה קשור לתורה? נזק לרכוש ציבורי/פרטי. אם יש להם דרישות אז לכו בדרך הנכונה. אנשים רואים ומשתוממים איך זה לא חילול ה'? יש אינטרנט ויש גם נזקים בעולם הזה. אין דיאלוג יש חלטורה. ה' ירחם.
Mexicano09.11.22
76
הייתם צריכים קודם לחשוב מה עלול להיות בארץ אם הייתם לומדים ליבה הייתם נזכרים במשפט המתאר מה שנעשה.בחרתם בקצוניים תפסיקו לבכות .
אלמונית 09.11.22
75
הרי כל כותבי התגובות כאן יש להם אינטרנט ולא כשר ויודעים יותר טוב מאותם קיצונים למה זה לא טוב, אז איך אתם מעיזים להלעיז על הקיצונים שיוצאים נגד האינטרנט, במאמר המוסגר פורסם בעבר בכלכליסט שועד משמרת לענייניי טכנולוגיה הוריד ממנה את ההכשר בגלל ריבוי שימושים שנוסף בו, לסיכום יבואו משתמשי האינטרנט ויוכיח
המלעיזים09.11.22
אם אתה בעד הקיצונים וכותב זאת באינטרנט הרי שאתה צבוע באופן מחליא.
יעקב09.11.22
אתה צודק 100 אחוז!!!! אנו אכן יודעים עד כמה האינטרנט הארור, עם סינון לא אמיתי, זה ממש רעל לנשמה ולגוף!!
צודק!!!!!!!!!!!!!!1110.11.22
אין סובלנות לאלימות
זרח המגולח09.11.22
בלי להיכנס למקרה הזה ספציפית, יש מקומות שהתורה מצריכה שימוש באלימות, אז אם אפשר לומר את דבריך ככלל גורף.
אלי12.11.22
הרבנים שלהם גם אמרו להשחית, לקלקל, ולהתנהג כמו חיות טרףףףףףףףףףףףףףףףף ?
אסתר המלכה09.11.22
להזכירך גזל זה דאוריתא
חיים 10.11.22
תתפלא לשמוע שיש הרבה חברות סינון שפותחים כיכר השבת
דוס09.11.22
זה סינון לחצץ כנראה סינון שפותח ככיר השבת לא קשור לצניעות ודת
חיים10.11.22
74
ישנם מתחזים לחרדים
בני ברק09.11.22
73
התשובה לאנשים מסוג זה ללמוד דף היומי מסכת 'נדרים פלוס' וכך הם ייעלמו
נתי09.11.22
72
אפשר להבין את חששם של הקיצונים ועסקני הטכנולוגיה. אולם לאור העובדה שזו מלחמה כמעט אבודה בעולם של ימינו, מתעוררת השאלה האם היהדות שלהם כל כך רעועה ומתפוררת עד שכל מסך או משהו שמזכיר סמארטפון מסוגל להורידם לבאר שחת ולהופכם לגויים?
א. אהרון09.11.22
71
התנהגות אלימה וונדליזם לא נובעים מ''יראת שמיים'' אלא מחולי....
בת ישראל09.11.22
70
יש התארגנות של נוער שוליים שהולכים לפוצץ מכות רצח את האנשים ששוברים מסכים וחנויות סלולאר. תשמעו על כך בקרוב
שמערל 09.11.22
אפשר להצטרף?
התפרן13.11.22
אללה אכבר
זונדל10.11.22
69
/דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום/.
ד. א09.11.22
68
ממש מעניין מהבעיות שלכם!!
יש09.11.22
67
אל תחשבו לרגע שהטרוריסטים האלה באמת שמורים יותר לפחות מבחינת קדושה
ינאי09.11.22
66
מה הרקע הרפואי של ההוא המתנגד מבני ברק?
איש קרית ספר09.11.22
65
ועם ציבור כזה מישהו רוצה אחדות ??? מה לכם וליהדות בכלל ? כת פאנאטית שמשתלטת על מדינת ישראל כאחוזה פרטית.
גולש09.11.22
64
בסכין ובגפרורים אפשר להרוג אבל משתמשים בכל בית לחתוך ולחמם בזה אוכל, במכוניות אפשר לדרוס ולהרוג אבל משתמשים במכונית לדברים טובים, ביד אפשר להכות אבל משתמשים בה לרפאות. באינטרנט אפשר לראות תועבה אבל באינטרנט המסונן אפשר לראות שיעורי תורה
משה בן אברהם09.11.22
63
בבית שמש שומעים מדי פעם על תופעות של קיצונים, למה בבית שמש? שילכו לעזה
בונבון09.11.22
62
הציבור החרדי עובר הקצנה מטורפת תראו מה עושים לחניות סלולר בבני ברק וירושלים צריכים להתוררררררר דחוף!!!
חיים 10.11.22
נכון, וצריך גם ללמוד לכתוב נכון גם כן דחוף.
משה17.11.22
61
וישחיתו את כל הארץ דור המבול ודור הפלגה היו טובים לעומת המשחית הסיקריק
יהודי לא קיצוני09.11.22
60
שויטים
התפרן09.11.22
59
לצערי, התגובה רפה מדי. חייבים ללכת למשטרה ולהתלונן. חייבים למצוא את האשמים - על פי דין תורה - ולהכניס אותם לכלא. בתי הכנסת אינם הפקר. עמדות 'נדרים פלוס' הן מעולות וכל הציבור נהנה מהן. הם חייבים ללכת לרבנים ולזעוק על הברבריות, על הגזל, על בל תשחית. חייבים לעצור את התופעה הזאת.
יהודה נאמן09.11.22
58
בואו נתאר 2 ילדים או נערים שהושלכו מכל סיבה שהיא לבית אומנה שיש בו מחשב מחובר לאינטרנט, האחד לא למד שימוש בזה והשני למד שימוש באתרים נקיים, האחד יכול לשמוע אין ספור שיעורי תורה ולשאול רבנים כיצד לנהוג הלכתית בכל סיטואציה. והשני יש סיכוי שיתקלקל במהירות.
משה בן אברהם09.11.22
חחחחח כשיקרה דבר כזה תתקשר אלי
חסיד בנשמה09.11.22
57
למה מטשטשים?? מאחלת להם שהילדים שלהם גם יקלקלו להם ת'בית. אידיוטים! זה דרך ארץ זה?
ליאת09.11.22
56
חייבים להבין שכל האמצעים הטכנולוגיות החדשות רק הולכים ומתחדשים ומתרבים!!!הם לא יעלמו!!!!! גם לא עם ישחיטו וישברו את כל הכלים!!! האופציה היחידה היא זה ללמוד להשתמש נכון בכל האמצעים האלה בקדושה וטהרה שרק נועדו לעזור ולהקל על החיים!!!
שרה09.11.22
55
השאלה היא למה אין פיקוח רבני על מכשירים אלו?
נטע09.11.22
תקראי את כל הכתבה. התשובה בפנים.
חיים10.11.22
54
דוד כהן סומך עליך שתדע איך לטפל בהם כמו שצריך עם היראת שמים שלך לא צריך שום הכשר של רב מאחורי "נדרים פלוס" אין עליכם עושים עבודת קודש
ישראל09.11.22
53
מעניין האם גם את המכשיר של 'קהילות' הם הורסים
יוני09.11.22
כן. בשיטבל בבית ישראל שברו כבר פעמיים
אבי09.11.22
52
לפנות למשטרה דחוף מדובר בפרוטקשן לכל דבר ועניין ,,
השואל 09.11.22
51
אני אומר לכם: צריכים אחת לתמיד לטפל כראוי ברשעים ארורים מסוג הזה
קנאי לשעבר09.11.22
50
העסק מדרדר מרגע לדודלי… עד איפה נגיע?! לכו ללמוד/לעבוד משועממים!!
דני09.11.22
נכון הם לא נוגעים במסכים אבל הם בבטלה כל היום וזה גם גורם לעבירות חמורות
בטלנים09.11.22
49
נבל ברשות התורה
יוסי09.11.22
ברשות התורה שלו. בתורה שלנו הוא עבר על כמה איסורים במעשה זה.
שמשון10.11.22
48
למה מסתירים את הפרצוף שלהם?! תעלו את הסרטון שרואים מי הם כדי שיהיה אפשר לפרק אותם!!
יחיאל10.11.22
47
חרדים יקרים, סובלים מפגיעתם הרעה של בעלי זרוע, מומרים לעניין גזל ולעניין שמירת נפשות ולעוון חילול השם? עשו מעשה, מסרו את שמותיהם למשטרה. אתם יודעים מי הם, מי מנהיג אותם, מהיכן באו. הקיאו אותם מתוככם, החרימו אותם, העידו נגדם. המחבלים בממון עוד יחבלו נפשות, השותק כעת עומד על הדם.
אברהמי09.11.22
46
חיות אדם
בית שמש09.11.22
45
נדרים פלוס זה הדבר הכי טוב שיש לציבור. בזכות זה אנשים זכו לא להכניס אינטרנט לבית. כמובן שהמכשירים נעולים אך ורק לסליקת אשראי ללא שום גישה או אפשרות לפירצה. יש להם שירות לקוחות מעולה, נותנים את הנשמה לתורמים ולגבאים מכל הלב ובסבלנות. עלו ותצליחו...
יוסי כהן09.11.22
44
העיקר החליפה והמגבעת, נבייילויס סרוחוייס
אדי מרפי09.11.22
43
עד מתי ל"העדה" הרעה הזאת
שוקי09.11.22
42
המשנה אומרת אל תסתכל בקנקן (לאסור את הסמארטפון בכל מצב) אלא במה שיש בו (תלוי האם הוא מסונן ומה אתה רואה בו). 2) המשנה אומרת בכל לבבך בשני יצריך ביצ"ט וביצה"ר (גם הסמארטפון שיוצר לתאוות היצר תשתמש בו בסינון גבוה לעבודת ה')
משה בן אברהם09.11.22
הסמארטפאון לא נוצר לתאוות זה נוצר לעזור לבנ״א בעסקי חייו , וכמובן ש״עהרליכע איד״ צריך לראות שעסקי חייו יהיו כראוי ל״עהרליכע איד״ גם ב״עשה טוב״ וגם ב״סור מרע״…….וזה אפשר רק ע״י שעסוקים כל היום בתורה תפלה ומלאכה , מבלי לבלות אפילו רגע א׳ , נישט גיין ליידיג , וכפי שמבואר בפרקי אבות ״שיגיעת שניהם משכחת
גאהר א היימישע 09.11.22
41
נדרים פלוס אין עליכם!! אוהבים אתכם!!
אנונים09.11.22
40
זה אחד לא שפוי שצריך אישפוז דחוף
מבית שמש10.11.22
39
הם טוענים שהמכשירים נפרצים מדי פעם ובחורים רואים שם סרטים. מניסיוני אני יודע שזה יכול לקרות.
יהודי09.11.22
למה? כי אתה כותב עכשיו מפרוץ???????
...09.11.22
אם כן אני איתם!!,מצטערת
הדס09.11.22
מי המוזר שיראה בזה סרט
לא משנה09.11.22
38
חבריי נקודה למחשבה כאשר אתה שם חומות ומפריד בין חרדי לחילוני או דת"ל קח בחשבון שיבוא יום ותצטרך להתמודד עם זה בעצמך כאשר חלילה בנך ירד מהדרך, כאשר אתה מסנן ועושה סלקציה כנגד מודרנים מידי לטעמך ולא נותן להם להכנס לת"ת וכדו' בטענות טכנולוגיה וכדו' כך בחשבון שתצטרך להתמודד עם זה בנדרים פלוס, הרשימה אר
שניאור09.11.22
37
אל.תחיו באשליות. היום הם פוגים בעסק הזה. אתמול פגעו בעסק אחר. מחר יפגעו בעסק שלכם!!!! והרבנים רועדים מהם ולכן העם סובל
משה09.11.22
36
כל חייהם אלימות ,שנור ,בריונות ביזוי רבנים, חסימת צמתים . במקום ללמוד תורה . עוסקים בונדליזם כל היום?.
סיקריקים ימ"ש!!!!!!!!!!!!!!!!!09.11.22
35
אם הרבנים שליטא לא יקחו את סמכותם לידיים, ויעצרו את הטרור הדעאש"י הזה, זו תחילת הסוף של היהדות החרדית שתראה נשירה המונית והקמת זרם חדש ושפוי, שיהיה בין השאר גם ציוני מוצהר!!!, אנחנו לא מוכנים להשתייך לקהילה וחברה שנשלטת על ידי טרור קנאי פנאטי מרושע ומטופש, - וכולם שותקים כמו פחדנים.
אזהרה09.11.22
צודק
אני09.11.22
34
אם הציבור החרדי נגד טכנולוגיה שילכו עם זה עד הסוף!
חרדי 09.11.22
33
אני מכיר את הרצ"מ זילבר-משהו. הוא צדיק מסגנון נדיר ורגיש לזולת. בטוח אני שאם מנהלי נדרים פלוס יארגנו אצלו פגישה, הכל יסתדר והכל על מקומו יבוא בשלום.
פנחס10.11.22
32
כנראה לא למדו מסכת ארבע אבות נזיקין ..... למה הם לא מזיקים בפרסיה אם זה מותר לשיטתם. פחדנים כופים את דעתם על הציבור שיגישו תלונות לרשיות והתבעו אותם לא צריך דין תורה אם הם מכלים ממון הקדש.
חיים09.11.22
31
מטומטמים
ללא שם09.11.22
30
"פגעי הטכנולוגיה". גם כשקונים מכונית חדשה היום היא מלאה עם טכנולוגיה. אז מה, לא נקנה רכב חדש? ככל שירבו "הקיצונים" האלה כך יגדל מספר החרדים שתמאס נפשם בכל החומרות האלה ופשוט יקנו טלפון חכם. כך לא משפיעים דעות על אנשים אחרים. צר לי להגיד אבל ההתנהגות הזאת לט טובה יותר מהתנהגות של חילונים ואפילו פרוטק
יהושע09.11.22
נכון מאד בדיוק גם כמו הפאות שיצאו בחוצפה ובהסתה מול נשים צדקניות חובשות פאה לפי הנחיית רבותיהם וזה רק הוריד את הצניעות גם אצל חובשות הפאה וגם חובשות המטפחות .
אורי09.11.22
זו מאפיה לכל דבר.
צודק09.11.22
29
מי שנתן להם במה אשם. כמה שיותר קיצונים הם יותר מסתירים עבריינות. התגובה צריכה להיות פשוטה תפיסה ובשירת ידים ורגלים משטרה לא תעזור נקודה.
קובי09.11.22
28
אוי לצביעות, עיתונאי היתד מעבירים את כל התמונות והחדשות בעולם (שהורידו מהיכן אם לא מהאינטרנט) לבתי תלמידי חכמים המנויים על כך.
משה בן אברהם09.11.22
27
זילברברג לכלא!
יוסי09.11.22
הזהרו בכבוד חכמים
YAAKOV10.11.22
יוסי לאשפוז אתה לא מתבייש? אתה מכיר אותו בכלל? זה שיש קומץ קיצונים בקהילה שלו לא מחייב אותך לפתוח פה סרוח על צדיקים
חסיד בנשמה09.11.22
26
אני מעריכה את אותם קנאים שהם עקביים עד הסוף ולא מוכנים אינטרנט בשום פנים ואופן. לכן הם הולכים רק לרופאי אלילים שאינם מחוברים לרשת וכן הם קונים רק במכולות בלי קופה רושמת - כדי לא להיכשל באינטרנט. ובעיקר - הם אף פעם לא הולכים לבנק או לכספומט כי זה מחובר לרשת. וכבר שמעתי על בחורים שפרצו את החסימה של ה
נטלי10.11.22
מה זה גרובייס?
אלי12.11.22
סרטים. לא צנועים. של גרובייס???? לא צנועים וגרובייס לא הולך ביחד, יא נטלי ההזויה איפה את חיה??
ליאורה12.11.22
25
שיאכלו הקנאים ("הסבירים") את הדייסא שהם בישלו !!!
כואב09.11.22
24
על 100 שמעתם? סרטונים יש עכשיו נשאר רק להגיש תלונה
איינער09.11.22
23
מזל שלא שברו את המצלמות .
אלי09.11.22
22
שימו לב כל זה אחרי שהרה"צ רצ"מ זילבערברברג יצא נגד מכשירי הנדרים + צריך לבקש ממנו מכתב גינוי על זה ועל השחתת חנות של אברך מבניברק
אלי09.11.22
21
מה יהיה הסוף?
משה09.11.22
20
חולי נפש בעלי מידות רעות. אין להם דעת תורה בכלל.
אבי10.11.22
19
רק נזק האנשים האלה צריך להכניס אותם לפחים המוטמנים עם השבב וחסל
דוד המלך09.11.22
18
איזה פשטנים נחמדים : עני רוכב על חמור .אז גם לא אוטובוסים לא ביטוח לאומי לא מטוסים וגם לא מזון בסופרמרקט וגם לא בנק ....העולם כולו פועל וזז בכל דקה רק עם מחשב.בלי מחשב אין חשמל אין מים אין אוכל ואם אין קמח אין תורה.משיח ר " ת יש מים וחשמל....מצחיק וכואב
אבאתו09.11.22
17
מושחתים משחיתים גזלנים צבועים
חלח09.11.22
16
מכשיר מצוין לא מתחיל להבין איפה כאן הבעיה.
נחמן09.11.22
15
צודקים במה שהם עושים. הטכנולוגיה הרסה את כל העולם והפילה חללים רבים. הטכנולוגיה של הסמארטפונים הרסה גם אותי ושינתה את מידותיי הטובות לרעה.
צדיק המסיכות09.11.22
אבל גזל זה מותר נכון? עוברים כל העברות של בן אדם לחברו העיקר לא לגעת במסך
אני09.11.22
אז תשבור חניות שמשתמשות באשראי, גם הם מחוברים לאינטרנט
משה12.11.22
14
יש ברמה ב אחד משה קיוויתי שמו הוא הרשע שמפעיל אותם כל פעם עם שגעון אחר צריך לפעול לעצור אותו
חייים10.11.22
13
שיצאו על חנויות סלולר והרסו לאנשים פרנסה ואת החיים על לא עוול בכפם שתקתם עכשיו זה מתפוצץ לכם בפרצוף
אחד שהמשפחה שלו נפגעה מהבריונות החרדית09.11.22
גם המשפחה שלי נהרסה בגלל הסמארטפון, לצערי... אני לא בעד מלחמות, הבל עדיף שמשפחת בעל החנות תפגע, ולא יהרסו משפחות...
אחת09.11.22
אבל כותבים עם א
מישהו 12.11.22
12
מה אם גזל? זה מותר?
לא מבינה האנשים האלה09.11.22
11
איך הם נוסעים באוטובוס? מכשיר תיקוף הרב קו הוא מחשב מחובר לרשת
געצל בערל09.11.22
הם עולים בלי לשלם, ישבתי ליד קנאי באוטובוס מבני ברק לבית שמש, וברגע שראה פקח עולה לאוטובוס, ירד משם בבהלה...
לית דין ולית דיין (עד שיגיעו לעולם האמת)09.11.22
רובם באמת לא נוסעים באוטבוסים ציבוריים יש להם הסעות פרטיות.
עדכון09.11.22
10
נשגב מבינתי איך בגרימת נזק לשני הוא חושב שהוא קונה לעצמו עולם הבא,
אני09.11.22
9
לפני כל הנידונים והאידיאולגיה, יש כאן גזל הקדש בצורה חמורה! כל מלחמה חשובה שתהיה לא יכולה לבוא בעבירה דאוריתא!!!
?????09.11.22
8
החרדים מרימים את ראשם תחת הממשלה החדשה. זה מה שהעם בחר וזה מה שהעם יקבל
משה09.11.22
התופעה התחילה כבר לפני הממשלה החדשה. מה הקשר החרדים מרימים ראש. הקיצונים הרימו ראש מאז ומתמיד
דודוי09.11.22
7
מפריע להם שתורמים לא להם.. זה גורע מהשנור שלהם אנשים אומרים להם שכבר תרמו דרך המכשיר ..
ץץץ10.11.22
6
הלוואי שיתפסו אותו ויכניסו אותו גנבים האילו ממש מגעיל אותי
גנב09.11.22
5
פשיטת רגל של הקיצונים הם מטורפים
אפשטיין חרדק09.11.22
4
צריך להפוך את רמה ב' לאוטונומיה ולהקיפו בחומות מכל הצדדים אין יוצא ואין בא!!!!!
תושב רמת בית שמש09.11.22
לצערי זה מה שעושה משטרה כל פעם שיש הפגנות סוערות עם הפיכת ושריפת פחים - ענישה קולקטיבית של כל התושבים.
תושב המקום09.11.22
3
לקרוא להם לתביעה בבית דין אין דבר כזה שאיש רעהו חיים בלעו
יום טוב10.11.22
2
אנשים 0000000000
דוויד09.11.22
1
פשוט בושה!!!!
יוסף09.11.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24