כיכר השבת

אַחִים אֲנַחְנוּ

שני עמים: בירושלים - בוכים, בתל אביב - מוחים // טור כואב

בירושלים עומדים אלפים ומבכים את לכתם של ילדים תמימים שלא עשו עוול לאף אחד - ומצד שני עומדים אנשים שבתחושה שלי כל זה לא נוגע אליהם. זה החרדים - זה לא הם (מאמרים)

63
ישראל גינצבורג | כיכר השבת | כ"א בשבט | 12.02.23
הלוויה בירושלים והפגנה בתל אביב, אמש
הלוויה בירושלים והפגנה בתל אביב, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון ואבשלום ששוני - פלאש 90)

אתם - האחים שלי שהשתתפתם אתמול בהפגנות נגד פסקת ההתגברות:

תרשו לי לשתף אתכם בסיפור אישי שאני נושא מגיל קטן מאד, כשאני חושב שהסיפור הזה מייצג מסר שחייב להיחקק בנרטיב המשותף שלנו בארץ הזו:

הייתי ילד קטן מאד, אולי בגיל 5. יום אחד בשעת ערב מאוחרת המשפחה שלנו קיבלה בשורה שגרמה לבני המשפחה שלי לכאב נורא ולבכי מזעזע. אני זוכר את סבתא שלי ע"ה יושבת מול ספר תהילים וממררת בבכי, ואני כילד קטן ניסיתי להבין מה קרה.

"היה פיגוע", סבתא שלי אמרה. "כמה יהודים נרצחו בירושלים", היא הצליחה לומר מבעד לדמעות ולצער.

"אנחנו מכירים אותם"? שאלתי. "לא", היא אמרה לי, "אבל זה בכלל לא משנה".

כילד בן 5 לא ממש ידעתי מי נגד מי, ואווירת הנכאים ממש לא מצאה חן בעיניי. השתוקקתי שהאווירה הקשה בבית תיפסק. ידעתי עד כמה סבתי חרדית אדוקה, וניסיתי לנגן על הנקודה הזאת:

"סבתא, למה את בוכה? - הם חילונים...", שאלתי אותה בתמימות של ילד בן 5 שלא מבין מי נגד מי, אך המבט שקיבלתי ממנה היה המבט הכי כואב שקיבלתי ממנה בימי חיי: "איך אתה מדבר?!" היא כאבה כמו שרק אישה שעברה שואה יכולה לכאוב: "הם יהודים! זה בכלל לא משנה אם הם דתיים או לא, הם אחים שלנו!", היא הפטירה מבעד למסך הדמעות, והמשיכה להרטיב את ספר התהילים.

המבט הזה שלה פגש אותי שוב במלחמת לבנון השניה. הייתי בסביבות גיל 13, ברחנו מחיפה המופגזת לירושלים ביחד עם סבי וסבתי, כשסבתא ע"ה ישבה במשך חודש שלם ולא הפסיקה לומר פרקי תהילים. הדמעות לא הפסיקו לנבוע מעיניה, תוך שהיא מתחננת לאלוקים שהחיילים ישובו הביתה בשלום.

כשהיא תפסה אותי פעם משחק באותה התקופה, היא לא הצליחה להבין אותי: "איך אתה מסוגל לשחק כשיהודים נמצאים בשדה הקרב?" היא ממש כאבה. "אני מצפה ממך לשבת ולקרוא תהילים, להתפלל, ולא לשבת שאנן כשאחים שלך נלחמים להגנתך", אמרה לי סבתי שהייתה מורה להיסטוריה חרדית, ולא הפסיקה לדבר על צדקת דרכה של הדרך החרדית אל מול תפיסתה השגויה של הציונות.

את הסולידריות הזו ואת שותפות הגורל שמצליחה לאחות בין קרעי העם שלנו ברגעים של שבר - פגשתי לא מעט גם מהצד השני של המפה:

כשאסון מירון הנורא פגע בקרבנות חרדיים, הרגשתי שהוא כואב לכולנו. למרות שבמקביל התקיימה אומנם ביקורת מוצדקת על ההתנהלות של מקבלי ההחלטות בהילולה - אולם בחלל שרר כאב נורא שכולנו הרגשנו אותו.

באותה התקופה פגשתי לא מעט מידידיי החילונים והרגשתי שהכאב שלהם הוא לא פחות משהוא כאב לצד החרדי. פגשתי לא מעט חילונים שהרגישו שבורים מכך ש-45 אחים שלהם נפטרו. הרגשתי שלרגעים אחדים אנחנו עם אחד, והכאב הוא כאב משותף לכולנו.

בסוף השבוע האחרון הרגשתי שקצת איבדנו את זה.

הרגשתי שהעם שלנו נחלק לשני חלקים: חלק מהעם שלנו מזועזע עד עמקי נשמתו מהאסון הנורא, כשהוא רואה תמונה קורעת לב של שני ילדים מתוקים שכל הטוב והתום שבעולם נשקף מהעיניים שלהם. כאיש תקשורת חרדי - ראיתי קולגות שלי מתפרקים נפשית תוך כדי עבודה, כשהם מדברים על כך שהם לא מסוגלים לשאת את המראות הקשים.

ומהצד השני - תוך כדי שבירושלים עומדים אלפים ומבכים את לכתם של ילדים תמימים שלא עשו עוול לאף אחד - עומדים אנשים שבתחושה שלי כל זה לא נוגע אליהם. זה החרדים - זה לא הם.

הם מסוגלים לשיר בשעה שילדו בן 8 מובל לקבורה, והם מסוגלים להריע כשילדים רכים עטופים בתכריכים במקום להיות עטופים בחיבוק של אבא ואמא.

בירושלים עומד נער בגיל ההתבגרות וממרר בבכי על אחיו בני ה-6 וה-8 שנעלמו מבלי להיפרד, ובתל אביב עסוקים בדברים חשובים יותר.

בתחושה שלי, אני מצביע על הרגע הזה כעל הרגע שבו העם שלנו נקרע לשני חצאים, ושלראשונה בהיסטוריה המשותפת שלנו - המפריד מאיים לגבור על המאחד.

תרשו לי לשתף אתכם בכאב שלי, ואני כמובן מדבר על תחושה אישית שלי בלבד: אני חושב שאם הפיגוע היה בתל אביב, והילדים שנפטרו לא היו חרדיים, ההפגנה שלכם הייתה נדחית ליום אחר. בתחושה שלי אם היה מדובר בילדים קטנים מצפון תל אביב - לא הייתם מסתפקים בדקת דומיה נטולת משמעות שבטלה בשישים דקות של חגיגת דמוקרטיה, אלא הייתם עוצרים הכל ומבינים שהגורל המשותף שלנו גדול מכל ערך אחר.

ושלא תבינו אותי לא נכון: אני לא מזלזל בהפגנה שלכם, אני מעריך אותה מאד. גם אם אנחנו לפעמים חלוקים בדעתנו, אני מאמין לכם שבתפיסה שלכם אתם נאבקים על הדמוקרטיה - ואני תמיד מעריך אנשים שפועלים ממניעים של ערכים ואידיאולוגיה.

אני לא פונה אליכם כאל אנשים זרים ומנוכרים - אני פונה אליכם כאל אנשים ערכיים שפועלים ממניעים טובים, וכאל אחים עם זהות משותפת, ושחולקים איתנו היסטוריה משותפת של אלפי שנים: בואו נשמור על אחדותנו לפחות בשעות כאלו.

כולי תקווה שכשם שהאויבים שלנו לאורך ההיסטוריה לא הבדילו בינינו, וכשם שמבצעי הפיגועים היו רוצים לכבוש את תל אביב לא פחות משהם רוצה לכבוש את ירושלים - כך נרגיש גם אנחנו כשהילדים של העם שלנו נפגעים.

ופליז - כל כך קל לקחת את זה למקום ציני, ולהצביע על המקומות שבהם דווקא המגזר החרדי היה זה ששבר את הסולידריות והאחדות, אבל למען זכרם של הילדים הרכים שנרצחו - בואו ננסה להתעלות מעל זה.

ברור לי שכולנו יכולים להצביע באצבע מאשימה ואולי צודקת על מקרים שבהם דווקא הצד השני פגע באחדות הגורל שלנו, אולם אני מקווה שתבחינו בכך שאני לא מפנה אליכם אצבע מאשימה, אלא לב כואב, ויד מושטת לאחווה.

האם נוכל להישאר עם אחד?

האם יכולת שיפוטו של בית המשפט מחברת בינינו יותר מאשר ההיסטוריה המשותפת והזהות שלנו?

האם חוק כזה או אחר חשוב יותר מדם אחים?

האם נצליח לזכור את המחבר בינינו גם כשאירועים פוליטיים מפרידים בינינו?

תרשו לי לסיים באמירה אחת: אני אוהב אתכם, אתם אחים שלי, אתם העם שלי ואתם שותפי הגורל שלי - ואני מקווה שהאהבה הזו תגבר על כל חילוקי הדעות שקיימים ביני לבינכם.

אני רק מקווה שהאהבה הזו אינה אהבה נכזבת.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
רק תסתכל על החולד מתל אביב ותבין
חי13.02.23
34
האם בירושלים ובבני ברק בכו אחרי הפיגועים שהיו בת"א?
היתממות מעושה12.02.23
אבל כאב לי גם!
לא12.02.23
ודאי.
אילה12.02.23
כשהיה פיגוע בחדרה ובתל אביב כאבנו ובכינו. כל אדם יהודי שנהרג על קידוש השם, זה כואב!! ולא משנה מה המגדר שלו.
מיכל12.02.23
גם עשו יום לימוד לעילוי נשמתם לא יצאו להפגנות תעשה שעורי בית לפני
בטח 12.02.23
כןןןןן בפירוש כן!
מיכ מיכ12.02.23
בוודאי. מה בכלל השאלה? זר לא יבין זאת. כדברי רבי ישראל סלנטר באגרת המוסר: העבירה מטמטמת.
זלמן12.02.23
בטח שכן
אבי12.02.23
כןןןן , חד משמעית
נעמי12.02.23
בהחלט כן!!אנשים בכו והתפללו והזדעזעו
חנה12.02.23
ברוררררררר
למען ה"12.02.23
ברור איזה שאלה מטופשת
יעקב קצבורג 12.02.23
ברורר מה אתה מטומטםם? איך שואלים שאלה כזאתת?
שירציון❤12.02.23
ברור.
מה השאלה?12.02.23
ברור שכן, יהודי נהרג רק בגלל היותו יהודי וממש לא משנה מה המגדר שלו!!! לא היה מי שלא הזדעזע מזה!!!!!!!!
...13.02.23
מה השאלה בכלל. ודאי שבכו! כשאדם נהרג בפיגוע על קידוש השם - זה כואב לרוב ככל הציבור החרדי, גם אם הוא חילוני שמאלני. הניסיון ליצור סימטריה מגוחך.
השוואה מגוחכת13.02.23
33
אחים אנחנו? לא בטוח. מה שבטוח הוא שהשמאל הקיצוני אינו אלא ערב רב טמא שנמצא בתוכינו.
יהודי12.02.23
אתה מה שגורם לפילוג רק שתדע. גם אם אני שונאת את האחים שלי הם עדיין אחים שלי בין אם תרצה או לא תרצה -אלו אחיך! ואולי תנסה ותבוא ממקום אחר, קצת יותר אוהב.
אני12.02.23
ממש לא!!! תינוקות שנישבו לא יודעים מה לעשות בחיים שלהם הנשמה שלהם זועקת!!
אני12.02.23
כביכול אתה צודק, אבל אנחנו לא באמת יודעים להבדיל מי הוא ערב רב ומי יהודי שגדל בסביבה חילונית... תאמין לי אם היית רואה אותי לפני 15 שנה עם עגיל וקוקו היית בטוח שאני שיא הקליפה של הערב רב.... ברוך השם זכיתי לחזור בתשובה ועדיין חוזר (ואני מניח שאני לא ערב רב חח).
אדיר12.02.23
צודק!@@ השם ירחם
ר.ג12.02.23

הצגת כל התגובות

32
כן...בכו וכאבו...והתפללו
לאן הגענו12.02.23
31
הכותב מיתמם במודע. אם היה מדובר, למשל, בילדים דתיים-ציוניים, עיתון המודיע לא היה יוצא בכותרת של "ילדי תשב"ר טהורים", כפי שיצא הבוקר.
הירש12.02.23
הכותב לא מדבר על עיתון ׳המודיע׳ הוא מדבר על חבורת המפגינים (הדי גדולה, יש לציין) המסוימת הזו שהפגינו, שהמדינה והציונות וה״דמוקרטיה״ שלהם היתה חשובה להם יותר משני ילדים ואברך שנרצחו
I am12.02.23
אל תיהיה בטוח למרות שבציבור החרדי יש גזענות לא קטנה
מישהו12.02.23
אתה צודק ב 100%
אליהו12.02.23
אם זה לא היה ילדים חרדיים אולי היי נו מזדעזעים פחות אין מה לעשות וזו דרכו של עולם- רחוק מהעין רחוק מהלב אבל אין ספק שהיינו כואבים ואבלים מאד הכותב מדבר על השמאלנים שאפילו לא חשבו לעצור את ההפגנה או קצת להתאבל לזכר הילדים הטהורים
12.02.23
30
תזכור משהו אחד - זה חבורה ל אחוז קטן מן העם. עשיר. מפורסם. ובעיקר יודע לעשות רעש. רוב העם לא שם. לא להתבלבל
אני12.02.23
29
א. אתה צודק ב. המפגינים מפגינים גם בשבילך. החרדים ייפגעו מאד מאד מהרפורמה. כל עם ישראל ייפגע חוץ מקומץ שליטים ומקורבי שלטון. תתעמקו קצת בסוגיה ותבינו שזה אינטרס של כולם. ואז אולי תצטרפו אלינו ונפגין ביחד למען כולנו. ג. אני לא עצמתי עין בגלל הילדים הללו.
נמרוד12.02.23
יש לך שם יפה שמתאים למפגינים, וכעת אולי תסביר ברצינות איך בדיוק החרדים עומדים להפגע מהרפורמה המבורכת ?
אליהו12.02.23
28
עם כל הכאב על מה שנכתב, אני גם גדלתי כילד חרדי, האם בלוויות של חיילים שנהרגו, החרדים היו שותפים לאבל, האם בכלל חללי צה"ל נגעו לליבם של המיינסטרים החרדי ? לצערי לא, דני הצדדים צריכים להבין שגורלינו כעם אחד הוא.
דודו12.02.23
ברורררר שכן אולי אתה לא זוכר תצמך או משהו כזה ואים אתה לא רוצה אל תיצטער אל תעשה טובות
מישהו שכואב לו12.02.23
חולק לגמרי ברור שכן כואב גם במיינסטרים כשחיילים נופלים.לא יודע מהיכן הקביעה שלא.עדיין אחים זה אחים ומקווה שאני לא נאיבי.כותב את זה למרות שאיני מסכים עים השיח הקצוני בענין הגיוס וכותב את זה כמתנדב שנים רבות בתחום מסוים בבסיסי צהל .עדיין חושב שכולם מצטערים
אשדודי12.02.23
27
מאמר יפהפה
כל הכבוד12.02.23
26
בושה שמערכת העלתה את זה
טור מסית מיותר מנותק ומנוכר12.02.23
25
תל אביבים נמאסתם על כל הציבור השפוי במדינה מתי תתחילו להתאפס
תל אביבים נמאסתם 12.02.23
צדיק!! בשבילך צריך מכונה לנסיעה בזמן. קפיצה קלה וואתה בימי יהושוע, בתקופת כיבוש הארץ. אוח, איזו תקופה. כמה השמדנו - חיתים, יבוסים, הראנו לכולם. אה, וגם חופשי חופשי על "אישה יפת תואר"... כל מה שגבר צריך!
ירמי13.02.23
24
מדובר בערב רב. רצחו ניצולי שואה באלטלנה. חתפרו תיקים וטייחו תיקים. נתניהו, גל הירש, יעקב נאמם, רפול, פגסוס, המימד החמישי, ולך תידע מה עוד. להתפשר איתם זה כמו להתפשר עם העבודה זרה ולעבוד רק חצי. מקומם בכלא עד שיבוא המשיח וינקום נקמת דם עבדיו השפוך והתינוקות החטופים.
אוריאל12.02.23
23
למה להבין אותם איזה הבנה יש שמפגנים על אגו של הפסד בבחירות
יצחק12.02.23
22
מאמר מפלג. שמתיימר להחמיא לעצמינו
מני 12.02.23
21
כתבה מזעזעת, קראתי רק את הכותרת, הספיק לי. ברור שכאדם חילוני אני כואב פגיעה בילדים תמימים, וזה בכלל לא משנה אם הם חרדים או חילונים. אני מרגיש שכתבות מהסוג הזה מפלגות את העם.
חילוני 12.02.23
20
אנחנו החרדים עובדים כל כך קשה כדי לחזק את השנאה. בבקשה אל תהרוס. חוק חמץ, חוק צניעות.. העיקר הפילוג
חרדית מודאגת12.02.23
וואו ואת ממש חרדית... תרשי לי לנחש שאת חילונית מזדמנת שמנצלת את האנונימיות בשביל להיקרא "חרדית מודאגת"... נו באמת, חרדית שמתנגדת לחוק החמץ
12.02.23
19
איזה כייף זה להתקרבן ולהתמסכן כל החיים, לא ידעתי שירושלים שבתה כל פעם שמישהו בארץ נרצח בפיגוע. עם כל הכבוד והצער אנחנו עדיין הולכים לעבודה וללימודים וממשיכים בחיים ובדיוק כך גם בתל אביב.
שרה12.02.23
18
לא אחים שלי
הסכמתי עם הכל,הסוף לא הם בחרו באוייב!!!12.02.23
17
כתבות כאלו מיותרות לחלוטין!
חרדי12.02.23
16
יש הרבה חילונים שכואבים ומזועזעים. עם זאת, מצער שיש אנשים שלא יכולים לדחות את ההפגנה לפחות ביום יומיים, ולא בזמן שהעם מדמדם. ברור שהפחד מממשל דיקטטורי מהלך עליהם אימים. אם התקשורת לא היתה מציגה את הדברים בצורה כל כך מגמתית יתכן שלא היו נבהלים כך כך וחשים שזו מלחמה על החיים שלהם.
חוה12.02.23
15
אולי מבחוץ זה לא נראה כי יש אנשים עם אגו הפיגוע הוא לצערינו ההוכחה שכולם יהודים אהובים וכל אחד אכפת לו מהשני אנחנו עם אחד די לפילוג רק אהבת חינם אין הבדל בינינו בכלל אם הייתם במקום שלהם מה היה לכם להגיד די!!!!!!!!!! רק אהבת חינם ביחד נביא משיח! בלי פילוג והשוואות ,כולנו אחים
שמעוווו12.02.23
14
למה הכותב משקר במודע?! למה?! למה הוא מנסה להנדס לנו את התודעה כמו כל התקשורת החרדית הממוסדת?! למה?! הוא יודע טוב מאוד שאחרי הפיגועים בירושלים המפגינים הדליקו נרות, הורידו דגלים לחצי התורן, לא השמיעו מוזיקה והשתתפו יפה מאוד מאוד בצער עם ישראל.
ישיבע בוחר12.02.23
13
כמה אתה צודק!
הילה12.02.23
12
אפשר לכאוב ולדמוע מול הפיגוע הנורא הזה, ושובר את הלב לראות את התמונות של המלאכים הקטנים האלה, ויחד עם זאת לדאוג לעתיד של כולנו כאן ולהפגין מתוך דאגה ורצון לשנות. זה לא סותר. והמאמר הזה לא מוסיף אהבה ואחדות, אלא רק עוד כאב ופילוג.
ירושלמית לא חרדית12.02.23
11
אנשים מתקשים לעכל סיפור כזה עצוב ולכן אוטומטית מנסים להדחיק ולהגיד לא קשור אליי סוג של מגננה טבעית כדי לא להתמודד עם הכאב
זה נכון וכואב אבל לא הסיבה היחידה12.02.23
10
תכנסו ל YNET אין איזכור של הפיגוע כלום!! כל הכותרות הראשיות זה רק רפורמת המשפט
עצוב מאוד12.02.23
9
הכותרת מטעה בהחלט , אנחנו שני עמים , אחד יהודי ואחד ערב רב, היינו ערבים מצרים שמתחזים להיות יהודים ואין להם שום קשר ליהדות , אוכלים בכיפור לא מאמינים בבורא עולם והרבה מהם גם לא עושים ברית ,אחד מהם אמר פעם שאני שומע חרדי מת זה מזיז לי פחות מאשר חתולה מתה ברחוב שלי ..... אלה לא חלק מעם ישראל.
יהודי12.02.23
8
"הם" לא אחים שלי ! מי שאוהב את שונאי , הוא שונא שלי ולא אח שלי !!!
אברהם12.02.23
7
אין לי קשר למשפחת פלאי היקרה, ואני לא מפסיק לבכות. אנשים שתוך כדי דיבור ל''דקת דומיה'' מזויפת מסוגלים להפגין ולשיר בזמן שה''אחים'' שלהם נרצחו בדרך הבזויה ביותר, הם אנשים ללא כל רגש של אהבה ואחווה כלפינו. מבחינתם, עוד שלושה חרדים פרזיטים שמנצלים אותם הלכו. הלב נקרע, והם מסוגלים לרקוד...
דוד13.02.23
6
דברים ראויים לאומרם ממקום פנימי של אהבת ישראל אמיתית ופנימית
ישראל13.02.23
5
נכון נו, מה הקשר אליהם בכלל. האלה בירושלים זה יהודים, זה לא העם שלהם.
התעוררו13.02.23
4
גזענות לשמה. מעניין שכילד חרדי בכלל לא חשבת שתפקידך לתרום למדינה. חיילים זה רק חילוניים ערב רב. חרדים זה הגזע הנבחר. ללא חובות, רק זכויות. אפילו תהילים רק הסבתא אמרה! ומה אתה תרמת? תרמת לפילוג העם!
ירמי13.02.23
3
מאמר יפהפה ומקסים, כל מילה בסלע!! הלוואי שכולם יפנימו את זה ותתרבה אהבת חינם בארצנו הקדושה כדי שיבוא משיח צדקנו לגאלנו בקרוב אמן.
אורעל13.02.23
2
לא יודעת מה קורה בציבור הכללי בבוקר שלאחר יום שהיה פיגוע בכל אופן אצל ילדיי בתלמוד תורה השיעור הראשון מוקדש לחיזוק ובתהילים עבור כלל ישראל לא קיים דבר כה בשום מקום וזה לא משנה לאף אחד לאיזה מגזר הוא משתייך
מישהו13.02.23
1
אחים אנחנו. לנצח נשאר! צריך להוסיף באהבת חינם ולזכור שזה לא באשמתם. מסכנים קיבלו חינוך מעוות פשוט לאהוב ולהתפלל עליהם
משה16.02.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

הייטק, הנדסת תוכנה >>

סמינר לבנות עם תואר  במחשבים • יש 'תכלית'!

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24