כיכר השבת

דעה: החזרה ללימודים - האסון הגדול בדור האחרון

בימים אלה חוזרים 1,902,000 תלמידים ללמוד. זוהי מימדי האסון הנורא בדורינו, כאשר התנועה הציונית-כפרנית השתלטה על בית ישראל (דעה)

31
שמואל חיים פפנהיים | כיכר השבת | כ"ג באלול | 02.09.10
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

השבוע החלו הלימודים בבית-ספר החרדי לבנות העצמאי-באמת של העיר עמנואל. הבית חינוך אינו מקבל תקציבי הממשלה ולכן אינם מחוייבים לחוקיה ולתכתיביה ולתכניה, ומעתה יוכלו לחנך את בנות ישראל הכשרות בדרך ישראל סבא וברוח אמהותינו מדור דור.

אין כל צורך להאריך במלים, ורק אצטט את דברי הגה"ח רבי יצחק בר לב, רב היישוב עמנואל בשיחה מיוחדת עם עיתונאי: "לכתחילה רצו את ההחלטה הזאת שלא לקחת את תקציבי המדינה. גם דעתם של כל גדולי ישראל היא שלא לקחת, אלא שראו שהקב"ה מנהיג את העולם בצורה כזאת אז השאירו את הפתח פתוח.

"כל כסף שנלקח מהמדינה הוא לא בטוח ולכן עדיף שלא לקחת", מסביר הרב בר לב את הסיבה לכך שבעמנואל שמחים על ההחלטה. "דיבר איתי רב ההתנחלות ´ברוכים´ הסמוך לעמנואל. שם הם לא לוקחים כסף מהמדינה ולאחרונה הם בנו שם מקווה. הכול הם בנו מתרומות מלבד התנור של המקווה שהם לקחו אותו מהיישוב חומש שנהרס. ´רק התנור הזה עושה לנו בעיות´, הוא אומר לי. הסיפור הזה רק ממחיש כמה לא צריך לקחת כספים מהמדינה".

במהלך השיחה מספר הרב בר לב, כי באחרונה הוא שוחח עם כמה רבנים חשובים מאוד בציבור החרדי, שטענו כי בקרוב מאוד עניין התקציבים יגיע להכרעה אצל גדולי ישראל. "לא יעבור הרבה זמן ויצטרכו להכריע. ישנן בעיות רבות העומדות על הפרק, שהחינוך החרדי מתמודד איתם", מסביר הרב. אולי זאת תהיה הזדמנות כללית לכלל המוסדות בארץ-ישראל המשתייכים לחינוך העצמאי ללמוד מאיתנו ובהתייעצות רבנים לא לקחת כספים מהממשלה".

לעומת דברים יהודיים ונרגשים הללו, דוקא הפוליטיקאים החרדיים והפרשנים המזדנבים אחריהם, רואים בזה איום על תפקידיהם, ומנסים בכל דרך להטיל מורך בלבות גבורי כח עושי דברו.

משפט נוסף שצוטט בשיחה עם רב העיר: "כל ההתנכלויות שמתנכלים למוסדות החרדים והדרישות הגבוהות שדורשים מאיתם עושה את הרושם כי הם לא רוצים בטובתנו, אז למה אנחנו צריכים לקחת מהם את הכספים?" - מביאנו לצטט את המדרש שמות רבה: רבנן פתחין פתחא להאי קרא: בה´ בגדו כי בנים זרים ילדו עתה יאכלם חודש את חלקיהם. ללמדך: כשמת יוסף, הפרו ברית-מילה. אמרו: נהיה כמצרים. מכאן אתה למד, שמשה מלן ביציאתן ממצרים, וכיון שעשו כן הפך הקב"ה האהבה שהיו המצריים אוהבין אותן לשנאה, שנאמר הפך לבם לשנוא עמו להתנכל בעבדיו, לקיים מה שנאמר עתה יאכלם חודש את חלקיהם מלך חדש שעמד וחדש עליהם גזרותיו. וכן דבריו של השפת אמת: איתא בזוהר הקדוש, כי גלות מצרים ועבודה הקשה היה לטובה, כדי שלא יתערבו בני-ישראל באומות. וכל-כך הפך לבם לשנוא עמו. ונותנים על-זה שבח והודיה שנעשו שונאים לבני-ישראל. גם המצריים לא רצו להיות שונאים, כי ידעו זה גם-כן, רק השם יתברך הפך לבם, ועל-ידי שנאתם בני-ישראל מתרחקין מהם, וכפי הריחוק כן ניתוסף להם כח.

אכן, היהדות החרדית הנאמנה מתפללת, שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה, ישמעו רחוקים ויבואו, וכל מוסדות התורה והחינוך המחנכים לנאמנות מוחלטת לתורה ולחוקי חורב, יתנזרו כליל מלקיחת שלמונים ממקורות זרים, והיתה התורה נקיה וזכה וטהורה.

* * *

בימים אלה חוזרים לספסלי בתי הספר כ-1,902,000 תלמידים, ביניהם 144,891 ילדים שמתחילים את בית הספר בכיתה א´ וכ-700 אלף תלמידי תיכון וחטיבת ביניים - מיליון תשע מאות ושתיים אלף ילדים שנגזלו מחיקו של עם ישראל. זוהי מימדי האסון הנורא שקרה לעם ישראל בדור האחרון, כאשר התנועה הציונית-כפרנית השתלטה על בית ישראל ועל שארית פליטת האומה, במגמה ובמטרה מפורשת להמיר ח"ו את הגוי כולו לגוי לאומי-דמוקרטי, ללא תורה וללא אמונה, כי אם ככל הגוים בית ישראל, ובעוה"ר מעשה שטן הצליח בידי המשתלטים להביא תמורה מהפכנית במעמדו של עם ישראל.

זאת אמנם היתה ראשית השתלטותם, על ידי הפעלת רשת לחינוך של כפירה ומינות, תוך התנתקות גמורה ומוחלטת מחינוך של תורה צוה לנו משה מורשה קהלת יעקב, בכוונה זדונית של עקירת התורה והאמונה מלבותם של ילדי ישראל, ובמגמה מפורשת של "הס שלא להזכיר בשם ה´". חינוך זר ומתנכר שכמוהו לא היה בעם ישראל מאז היותו לגוי, חינוך של ככל הגוים וכגרועים שבאומות, חינוך לכל מיני הפקרות. וכל נאצה זו נעשית תחת שם "ישראל", ובפלטרין של מלך בעיר וארץ הקודש.

תוצאותיו האיומות של חינוך זר וקלוקל זה לא איחרו להראות אותותיו, הכל נעשה להפקר ולמרמס, אין תורה אין שבת, אין קדושה ואין צניעות; ההתפקרות חוגגת בכל המישורים, רציחות ומעשי שוד הפכו להיות דברים שבשגרה וכמעשים של כל יום; שנאה יוקדת לכל דבר שבקדושה מפעפעת באותם חניכי רשת הכפירה. קם בעוה"ר דור חדש שאין בינו ובין גוי ולא כלום, אפילו אותו המעט שידעו פעם המתבוללים, גם זה אינם יודעים, לקרוא פסוק אחד של תורה, וכדומה.

אך עם כל החורבן הגדול הזה, עם כל השואה הרוחנית האיומה הזאת, אין מי שיזעק ויזעיק עולם ומלואו על אבדון עתידו של עם ישראל.

ההשמדה הרוחנית עוברת בשופי, באין פוצה פה ומצפצף, כאשר לפני שבעים שנה התחוללה השואה ההיטלריסטית, ומיליוני יהודים זקנים וילדים הובלו לשמד בבתי המשרפות - כל מי שדם ישראל נוזל בעורקיו לא היה יכול להישאר אדיש לראות כבלע את הקודש; כל אחד הרגיש כי החורבן נוגע לו ולנפשו; וכמובן שהתגובה היתה בהתאם. אך כאשר מתחוללת לנגד עינינו שואה לא פחות איומה, שואה רוחנית, המהפכת את כל קערת היהדות על פיה, בחינוך של התנכרות גמורה לכל מהותו של עם ישראל, תורתו, אמונתו, וכל יהדותו, לא נשמע שום מחאה; לא מזדעזעים, והכל עובר לסדר היום הרגיל. ולא עוד, אלא שישנם בינינו כאלה, אשר כחלק בלתי נפרד מהם, הם לוקחים חלק במציאות שאינם רוצים בו, אבל בפועל מאשרים את ביצוע ההעברה על הדת והחדרת הכפירה בלבותיהם של תינוקות שלא טעמו טעם חטא, מתחלקים ביחד עמהם עם תקציבים של מיליונים כדי להחזיק ולקיים את בתי המשרפות לנשמות ילדי ישראל שהוקמו על אדמת ארצינו-הקדושה רח"ל.

איתא בחז"ל במדרש, שכאשר נברא הברזל התחילו האילנות מרתתין, אמר להם הברזל עץ מכם אל יכנס בי ואי אתם מרתתים. המשל הזה בא ללמדנו, כי מי שהוא נותן את-עצמו לשמש כ"ידית" להגרזן הוא הוא הנושא באחריות על כריתת האילנות. ובעוה"ר המשמשים כהיום, "ידית" למכונת ההשמדה, הן הנה, המתחברים והמשתתפים בשלטון ומאשרים זדים, ובתמורה מקבלים מהם שוחד ממון וכבוד מדומה של יו"רים "שרים" ו"סגנים".

אמנם, אין לשכוח מלהודות להשי"ת על השארית הנמצאה שנשארה לפליטה ולהצלה ממי המבול הזידוניים, הם המה בתי הת"ת הכשרים שממשיכים במאבק איתנים על עצמאותם, ועליהם בנו את מעלותם גם ממחנות כאלה שעומדות על הגדר, אבל זה לא בזכותם של המתחברים, אלא, להיפך, למרות עמידתם הרעועה והרצוצה, השסועה בין היספחות לאלילי הכפירה ובין הנאמנות לה´ ולתוה"ק, היתה ידם של נושאי המאבק של הצלת החינוך הטהור על העליונה במדה כזו שהשפעתה תרמה גם על הפוסחים על שתי הסעיפים שלא ישטפו לגמרי עם הזרם העכור.

אבל מאידך, אצל מי נשאר החלק הארי של הדור העתיד מילדי ישראל? כמה גדול הוא חילול השם, כאשר מפרסמים בראש כל חוצות לעיני כל העולם, כי החינוך הכלל ישראל, בגודל של קרוב לשני מיליון ילדים הוא חינוך של כפירה! חינוך של מרידה במלכות, אשר מכריזים הס שלא להזכיר בשם ה´; חינוך של כוחי ועוצם ידי, ללא תורה ללא אמונה; אפילו פסוק ראשון של "שמע ישראל" השכיחו מהם בזדון; ואשר כל השותפים בשלטון יש להם חלק כחלק בהאחריות הגדולה הרבוצה על השמדה הזאת, ה´ ישמרנו.

ואם אנו רואים כיום ישיבות וחצרות, אדמורי"ם ובנינים, בוודאי שאת כל זה יש לזקוף לזכותם של הלוחמים הראשונים, ובעמדינו כעת לפני הימים הנוראים, נישא לבבינו אל כפים בתפלה ותחנונים, כי השי"ת יעבור ממשלת זדון מן הארץ והיתה לה´ המלוכה בב"א.

המאמר המלא פורסם ב"שעה טובה"

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
מתי תבינו שלא כל עם ישראל מסוגל ללמוד תורה ובלעדי היהודים הטובים שלומדים מקצוע ועושים צבא היו עושים בכם עכשיו פרעות שלא הייתם מסוגלים למצוא ספר תורה בכל ארץ ישראל. אומנם מערכת החינוך לא אידיאלית, לא מקבלת תקציבים ראויים וגם בהם לא עושה את השימוש הטוב ביותר שיכלה אך אנו חיים על כדור הארץ, בגשמיות וכא
יאיר21.07.11
12
ה U N התירה ליהודים לגור בארץ ישראל איך המדינת ישראל משטלטת בכח עלינו , אתם רוצים לשלוט על היהודים
לומר את האמת02.09.10
11
הנושא של הנאה מתקציבים, אינו ענין לילדים משועממים, עסקנים כביכול, אלא של גדולי ישראל. וגדולי ישראל האמיתיים, כבר הכריעו בשאלה זו. אבל צרה היא, שבכל הנושאים העומדים על הפרק, שומעים אנשי תקשורת ולא אנשי הגות ומחשבה. בדרך הטבע, ההסתכלות שלהם היא שטחית, ואינה יורדת לשורש הדברים. עכשיו גם ל"עדה", יש אנ
מנחם ציון02.09.10
אתם מתנגדים למדינה, מגדלים אנשים שלא יוכלו לפרנס את עצמם ואחרי זה יהפכו לעול על כלכלתנו, לפחות אל תיקחו כסף בשביל זה. ודי כבר עם ה"רבותינו" הזה כל הזמן, זכותם של אנשים לחשוב עצמאית, זה לא הלכות כשרות פה.
דתל"י.02.09.10
וחרדי הקונה 9 דירות לצאצאיו כשחמישים אחוז מהסכום מיסים משלם למדינה יותר מפרזיט חילוני גרוש עם כלב וחתול. שיפטרו את החרדים ממע'מ ומיסים ולא ישלמו חינוך!!! שיתקצבו רק חינוך חילוני עם סכינים ומצלמות אבטחה
רוני לבייב03.09.10
כל דבר אנחנו שואלים את רבותינו. כל דבר שיהודי עושה בחייו זה הלכה! גם על "בית הכסא" יש הלכות! הכל חייב להיות לפי התורה. כנראה אתם, בגלל שאתם לא שואלים רבנים על כל דבר, לכן אתם קצת נוהגים לא כמו שצריך...
מייבין03.09.10

הצגת כל התגובות

10
בעודך כורך את כל תלמידי ישראל יחדיו, הרי שאתה כרוך יחד את החינוך הממלכתי בממ"ד. החינוך הממלכתי-דתי איננו כופרני, גם אם דעת גדולי התורה של המגזר הזה זהה לרבותיך בענייני שבת ובשר בחלב, אך שונה בענייני גלות וגאולה.
דוד02.09.10
שזה כולל את החינוך הלא יהודי (ערבים עובדים זרים וכו'). ודבר שני- כנראה שהכותב הנכבד אינו מודע לתהליך התשובה שקורה בארץ. אלפי יהודים שמתחנכים בחינוך חילוני- מלאים מצוות כרימון ומתקרבים אט אט.
אני02.09.10
9
מה לעשות שכל גדולי ישראל חולקים על השיטה הנטורי קרתא והסאטמרית שלכם.
לירן02.09.10
תודה על תגובתך. רוב גדולי ישראל מכל החוגים והעדות ב-60 שנים האחרונות סברו שמותר לקחת כסף מהמדינה
אברהם05.09.10
8
וגם אתה ובתי הספר שלך. די לעבודה בעיניים וההסתה השיקרית שלכם. כאילו אתם באיזו אוטונומניה, כאילו הערבים שונאים רק ציונים ולא יהודים. אין שום בעיה לנצל את הכסף המשותף של המדינה שהוא של כולם למטרת יהדות.
דקר 02.09.10
7
הרב פפנהים. איזה עם אינו שואף לעצמאות? באיזה עם ישנם אלפים על אלפים שמתנגדים לעצם קיומו כעם עצמאי? התשובה: העם היהודי. לתופעה זו אין אח ורע בעולם, רק בעם היהודי ישנה תופעה הזוייה כזו. למה? כי הגלות הרסה את חושינו הטבעיים, כי הגלות הפכה אותנו מעם אמיץ, עם שמוכן לתת הכל למען עצמאותו - לעם רופס, ח
דתל"י.02.09.10
אני בטוח שלא קראת את ספריו ובטח שלא את יומניו של הרצל שכותב במפורש שהוא מחכה ליום בו יעמדו כל היהודים בתור להיכנס לכנסייה לקול תרועת חצוצרות. הרצל לא רצה לחלן את העם היהודי אלא לעשותו לדתי - בן דת אחרת - הנצרות. וכותב במפורש שאת ילדו יגדל כנוצרי כדי שלא יצטרך לעבור את ההתנצרות בגיל מבוגר שאז זה משפי
מייבין03.09.10
רחמנא ליצלן והדור המעוות ממשיך לעוות גם בבתי ספר ממלכתים דתיים רחמנא ליצלן נהיו רפורמים המזרחניקים
אנטי הרצל הרשע03.09.10
6
פי 3 ילדים חילוניים שחזרו לספסל הלימודים משום מה זה לא חורבן הדור... כי זה לא קשור ל"ציונות"
יעקב05.09.10
5
חלק הארי של המוסדות החרדים בארץ ישראל-גם ללא המוסד הקדוש החנוך העצמאי- רובם ככולם לקחו ולוקחים כסף מהמדינה הציונית על פי פסקיהם הבלתי ניתן לערעור של גדולי ישראל האמיתיים ב70 שנה האחרונות. חלק מיעוט של גדולי ישראל בראשם הגה"ק מסאטמר אסרו לקחת כסף. הם היו מיעוט אבל מיעוט קולני ביותר. ונתמכו בעיקר ע"י
יואל02.09.10
4
החינוך החילוני הרקוב ישראל מקום ראשון באלימות בני נוער הקישו ביוטיוב ותבינו
דתילוניצ'יק03.09.10
3
מה הקשר לציונות?! אם כבר בדיוק להיפך..בזכות הציונות לפחות מתחתנים עם יהודים. רוב היהודים בזמן השואה היו חילונים משכילים מתבוללים וכו' הרבה לפני הציונות.. אז למה להמציא שטויות.
הבלים02.09.10
ולא ראיתי שמזיז לו לפופנהיים מזה.
משה05.09.10
רוב היהודים בזשמן השואה היו חרדים, לדוגמא נציין שרק חסידויות גור ואלכסנדר מנו יחד מליון ומאתיים אלף נפש. ואמת שבתחילה יהודים התחתנו עם יהודיות כשקמה המדינה, אבל - באמצעות חוק השבות - האומלל - גרמו לכך שכאן בארץ הקודש יתחתנו אלפי יהודים עם גויות גמורות, וגרוע מכך - שקוראות לעצמן יהודיות רח"ל
מייבין03.09.10
2
אני שמח שאתם חוסמים אותי הצדק איתי הבכיינות החרדים והרמאות שהגויים יעבדו ואנחנו נילמד תוירה שהם יעבדו וילואת ילידנו.נסיון אחד כבר נחל כישלון צורב .עי היטלר שראה את נוכלות וניכנס בכם .ואני מלאכתם שצדיקים נעשת עי רשעים .חזל לא חורשו בשור וחמור ולא זרעו כלאיים ולא לבשו שטנז.הרבנים החרדים יהדות ליטא והח
שאול 02.09.10
אולי תלך לעבוד בזה....
שאול03.09.10
1
רק אם באמת כואב לך המצב בעם, צא לרחובות העיר לא רק בזעקה גדולה ומרה, אלא תלמד את הילדים את הפסוק "שמע ישראל" כפי שייסד הרבי מליובביטש מלך המשיח שיל"ו ואם תצליח ללמד ילד אחד "אשריך וגדול זכותך" שהרי אתה מקיים את "להביא לימות המשיח" ולא רק לזעוק "עד מתי". כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.
יוסל'ה02.09.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24