כיכר השבת

דעה: צדקתי, אבל אני מוחל

על כבודי, אני מוחל. אך מה יהיה על כבודו של מרן, כאשר הציבור תמה ובצדק, אם זה היה כל כך פשוט להכשיר את הגיורים האלה, מדוע זה לא נעשה עד עכשיו? מה אומר לשואלים ומלינים, מדוע יצא עלי הקצף מבית מרן, בלי חקירה ובלי דרישה וכאשר מוכח שדעתי כדעתו? (הרב חיים אמסלם, דעות)

187
הרב חיים אמסלם | כיכר השבת | י"ג בשבט | 18.01.11
הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלם (פלאש 90)

בשבת האחרונה, קראנו בבית-הכנסת את פרשת בשלח. במכילתא על הפרשה, מובא משל מוכר, שנעשה בו שימוש רב לאחרונה.

"...אחד שאמר לעבדו צא והבא לי דג מן השוק, יצא והביא לו דג מן השוק, מבאיש. אמר לו: בגזירה, או תאכל הדג, או תלקה מאה מכות, או תתן לי מאה מנה. אמר לו: הריני אוכל. התחיל לאכול לא הספיק לגמור, עד שאמר הריני לוקה. לקה ששים. לא הספיק לגמור עד שאמר: הריני נותן ק´ מנה. נמצא אוכל את הדג ולוקה ונותן ק´ מנה".

המשל הידוע הזה, ממחיש בצורה מדויקת את שקרה לתנועת ש"ס בפרשת הגיור הצבאי. מלכתחילה התנגדה התנועה נחרצות למצוא פתרון לבעיה. ועדת רבנים שהוקמה כדי לפתור את העניין, התפטרה מהר מאוד מתפקידה.

הסיפור העצוב הזה נמשך כמה וכמה חודשים. בינתיים החיילים הגרים עמדו מבוישים וחסרי אונים.

הסיפור כולו הועתק מהמישור ההלכתי והעקרוני אל המישור הפוליטי והמאבקים הקואליציוניים, וכדי בזיון וקצף.

הפחד להכשיר את גיורי הרבנות הצבאית ולהעניק להם גושפנקא הלכתית, היה גדול. דעתו הברורה של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שהכשיר את הגיורים האלה לפני שנים רבות, כמעט ונשכחה. אך מי ששנה וקרא את פרוטוקול דבריו, לא יכול היה לטעות בשיטתו המקלה בגרות.

תחת מוטת כנפיו ההלכתית האדירה של מרן הגר"ע, נמצא פתרון מהיר וברור למתגיירי הרבנות הצבאית ובכלל לכל בעיות הגיור, המתעוררות חדשים לבקרים במדינת ישראל. הבעיה היא, שיש מי שכנראה לא היה מספיק בטוח, בחוסנו ובעוצמתו ההלכתית של מרן מאור ישראל.

הפחד המשתק מהחרמות ומהגינויים הליטאים הצפויים, הביאו אותו לעשות טעות אחר טעות בעניין החשוב הזה.

באופן לא מפתיע, ב"ליטאון – יתד נאמן" ובפשקווילים המבזים את התורה ואת לומדיה, עשו המשמיצים ´העתק – הדבק´ מאותן המודעות שפרסמו נגדי, בנושא הגיור. הפעם הם כוונו בעזות מצח למרן עצמו. גם בפשקווילים המוקדמים יותר, שהופנו באיום ובארסיות כלפי הראשל"צ הגרש"מ עמאר שליט"א, נטען שהוא אפיקורוס ח"ו כיוון שאימץ את "שיטת אמסלם".

הדבר מהווה עדות ברורה כי שיטתי וספרי ´זרע ישראל´ בהלכות גיור, נשענים ומגובים בדבריו של מרן הרב עובדיה והינם באופן בו הוא נהג כשהיה דיין וראשון לציון. אומר יותר מכך, מרן הרב עובדיה בכתפיו הרחבות, נהג באופן הרבה יותר מיקל, ממה שמנוסח בספרי (מרן מתייחס לכלל הגרים בעוד אני מדבר על צאצאי יהודים).

בשיאה של פרשת עמנואל זומנתי לבית מרן לאחר שנים שלא יכולתי להגיע אליו. מסביב לבית רחשו עיתונאים שקיבלו הודעה מוקדמת מראשי ש"ס על הדחתי הצפויה. כשנכנסתי אל הקודש פנימהו ונדרשתי להסביר את שיטתי בגיור. הרצאתי לפני מרן ומועצת החכמים את הדברים ונוכחתי לראות כי הוטבו בעיני מרן.

למחרת היום גם שלחתי אליהם מסמך המבהיר את שיטתי ומכחיש בתוקף את האשמות והעלילות שהוטחו כנגדי, כאילו אני אומר שלא צריך קבלת מצוות או שגיוס לצה"ל מספיק כדי לקבל גר.

לצערי, זה לא מונע מיו"ר תנועת ש"ס עצמו לחזור על השקרים האלה פעם אחר פעם ומעל כל במה, ולטעון בעזות מצח כאילו לא העברתי כלל למרן הגר"ע, את מכתב ההבהרה.

על כבודי, אני מוחל. אך מה יהיה על כבודו של מרן, כאשר הציבור תמה ובצדק, אם זה היה כל כך פשוט להכשיר את הגיורים האלה, מדוע זה לא נעשה עד עכשיו?

מה אומר לשואלים ומלינים, מדוע יצא עלי הקצף מבית מרן, בלי חקירה ובלי דרישה וכאשר מוכח שדעתי כדעתו?

אין ספק שצעדו הצפוי של מרן, הוכיח מעבר לכל ספק, כי הרב נמצא גבוה מעל גבוה ורחוק משיקולים תקשורתיים ופוליטיים, וכאשר הוא נדרש להכריע בעניין הלכתי ´נטו´, רק עמדתו התורנית היא שעומדת מול עיניו.

חבל ומצער, שהנמצאים בסביבתו של הרב מתחבאים מאחוריו מחד ומעוותים את שיטתו וגישתו המקלה, המקרבת והאמיצה מאידך.

את השאלות הנוקבות, יש להפנות אליהם!!!

תוכן שאסור לפספס
187 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
ממש בוגר אהה? תינוק מגודל, לך תקים מפלגה עם ציפי לבני, אתם תסתדרו מצויין, וזה גם ישפר את היחסים עם ראש ממשלת גרמניה. אגב אם אתה כל כך אוהב מיקרופונים, אני מוכן לתרום לך אחד.
דני20.01.11
51
כב' הרב, אתה מקיים בגופך ובממונך: "ולא יבוש מפני בני אדם המלעיגים עליו" אשריך!
כמעט נטיו19.01.11
50
http://chabad.info/index
אייל18.01.11

הצגת כל התגובות

49
זה צריך להתבהר ואי אפשר לגייר מי שממשיך לחיות כמו גוי אחרי הגיור, זה לא נחשב גר צדק ולא גיור כהלכה.
א. לוי18.01.11
כי כל התגובות שלך מטופשות מהיסוד. ואני תוהה האם יש מצב לקבל פעם תגובה מטובלת בקצת חכמה ? או תמיד נקבל תגובות כאלה הדיוטיות ממך ?!?!?! נראה לי שאת בעצמך לא יודעת את התשובה לשאלתי
*סטלנית*19.01.11
או שרק למדת באיזה סמינר "יוקרתי" ו"בעל שם" ואת חושבת שאת גאון הדור. לא שמעת על האימרה: "אם יאמר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין"?
נועל´ה19.01.11
48
הגועל נפש של ש"ס עולה על גדותיו.
אני01.08.11
47
תלמיד חכם שמוחל על כבודו- אין כבודו מחול, זהו כבוד התורה!!!
נועל´ה19.01.11
46
הם הפשקווילים שהוכנו נגד הרב אמסלם
קרא18.01.11
45
הקצף שיצא על אמסלם הוא בין השאר על עניין הגיורים. אך גם על דיבוריו נגד הכוללים ולומדי התורה ודיבוריו בעד עובדים זרים שאינם חוקיים ומביאים כלייה על עם ישראל ובכלל על סגנונו הבוטא נגד רוח דעתם של כמה מגדולי ישראל. אמסלם יצא לתקשורת ולאוניברסיטאות ובכל במה שעליה דרך הצית שנאה בקהל נגד ציבור
שלום18.01.11
תחליף מיד את השם שלך, מחרחר ריב! "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה" אז אנא ממך, תבקש מאמך לבחור שם יותר הולם. מה דעתך על השם,  חירחור?
יהלום18.01.11
מי שהקשיב לרב אמסלם ולא לעיתונים שמסלפים, יכל להבין באמת מה אומר הרב אמסלם בהרחבה ובירור ללא גימגום והתחמקויות, דבריו מאד ברורים, רק שבראיון של כמה דקות אתה לא יכול להרחיב ולפרט את כל משנתך על רגל אחת, אבל כל דבריו נאמרים בכל מיני הזדמנויות הוא מתייחס בהרחבה ובירור לכ עניין ועניין. אציין לדוגמא את
dagherev18.01.11
קודם כל הכל התחיל מעניין הגיור,הספר של הרב יצא לפני כל הראיונות בנושאים האחרים.ש"ס "חמה" עליו מאז. בקשר לעובדים זרים-תקרא את התגובה של DAGHEREV דבר שני-תסביר לי בבקשה אילו דיבורים בוטים אמר הרב על 'גדולי ישראל'?! להזכירך ש"ס החתימו רבנים נגדו (בשיטות נלוזות ומפוקפקות) בעודו בחו"ל בכלל... הגר"ע יצא מ
יוצאת בשאלה18.01.11
44
ישי - זה טוב לליטאים!
מומו18.01.11
43
צ'מעו אני עוקב אחריו ובבחירות אני ישים בקלפי אמסלם
מלאכי27.01.11
42
ערמומי כמו נחש.....
ויזמאן20.01.11
41
נגד אמסלם המצב היה פה הרבה יותר מאוזן.
מצונזר18.01.11
40
חיים החיים לא נעצרו, האם כל חלומות שלך זה להיות ח'כ, (אפי' שנראה שאתה אוהב תקשורת וצומי), תשמע לי קח פסק זמן, צא לחצי שנה שנה לחו'ל תבלה תהנה תנוח תרגע תקבל חיים חדשים, ואז תחזור עם חיים חדשים, ותפתח דף חדש יש הרבה הצעות עבודה מכל הסוגים במיוחד שאתה מוכשר, קח למשל להיות שדרן רדיו טלביזי' עיתון או ב
הר נוף18.01.11
לא רק עמי ארצות אלא גם בעלי חוש הומור דלוח וירוד! שלא שם חלקנו עמהם וגורלנו ככל המונם... (הנאמר לא נאמר על שסניקי"ם מזן מצוי..)
מולי19.01.11
בן של,,, לא נמאס לך כבר אחרי חודשיים של כתיבת תגובות באינטרנט,
צ'יקו19.01.11
שמעתי עכשיו שמאפית אנג'ל מחפשת נואשות מישהו שימרח ביצה על הבורקסים לפני האפיה...אם לא תצליח בחלק של מריחת הביצה אתה תוכל לעבור למחלקה של אלו שמפזרים את השומשום על הביצה.... אני בטוח ששמה מקבלים ספרדים ואין אפליה וכל הזמן יגידו לך שאתה הספרדי האמיתי ולא אלי ישי, סוף הדרך...ובכלל תוכל לגייר את כל ה
קובי19.01.11
39
לימודי הליב"ה...
עידית18.01.11
אני הבנתי שמוח נועד כדי שישתמשו בו לחשוב לא כדי שישתמשו בו כדי להרים אצבע! ועוד משהו! כופר?
many years ago18.01.11
38
החולה מת. זה בערך סוג המחילה המזוייפת של אמסלם.
מירי18.01.11
37
בנוסף לכך שאתה אדם מיוחד שלא חת מאף אחד. אתה גם עניו. כל הכבוד על תעצומות הנפש שלך. אולי עכשיו כולם ידעו מדוע כדאי לגלגל את אלי ישי מכל המדרגות. ולהחזיר אותו למקומו הראוי
*סטלנית*18.01.11
36
מה יהיה ? אולי כבר הגיע הזמן שתלך לביתו של מרן ותבקש סליחה ומחילה אולי יחוס אולי ירחם
משה הכהן18.01.11
לא הבנת שרדפו אותו בחנם אלי ישי וחבר מריעיו.
חדוק18.01.11
35
האמת, אתה צודק. אם מרן פסק כמו מה שאתה נסתמו טענות רבות כלפיך.
מרביצי20.01.11
34
ואין ליישבה עד שיבוא אליהו ויתרצה.....
ששון18.01.11
33
מהזבח ע"מ לקבל דקות פרסום .וכך אתם משרתים את הרב אמסלם.יש יותר עתוני יתד בפח מאשר בדואר .
מוצי18.01.11
32
בשכר !!! זה מה שיש כאן לאמסללום רוצים רעיה צפו בניקוד של התגובה !
משה הכהן18.01.11
אמסלם משלם לילדיו ? בושה !!!
בושה !!18.01.11
השיטה המטומטמת של השסניקי"ם להתעלם מדעת הקהל וממאות אלפי התגובות בכל האתרים החילוניים הדתיים והחרדיים שמהללים ומשבחים את הרב אמסלם לאמר - זה הוא עצמו כותב אותם וילדיו. נו באמת... כמה אווילי - כמה שסניק"י!
שרון19.01.11
31
אני קוראת את מה שכתבת ו.. כן, אתה ת"ח. אני ח"ו לא מזלזלת אבל.. מרן אמר לך להחזיר את המנדט לשס. אתה צריך להחזיר אותו. כי כל מה שמרן אומר קדוש!!
חלי19.01.11
30
הם מקבלים קולות מאנשים תמימים שמאמינים לזה שמרן מחליט על המפלגה.‏ בואו נפרסם זאת כדי שבקדנציה הבאה לא נראה אותם בממשלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד18.01.11
29
אני לא מבין איך כינו אותך כאן "הרב" אחרי הודעת מועצת החכמים. בוש לך. אני כחרדי מתנער ממך. ואל תשתעשע במרן כרצונך. אם מרן היה חושב כמוך הוא לא היה מגלגל אותך מכל המדרגות!!! מרן הכשיר גיורים ולא הכשיר את הספר "זרע ישראל. לא נכיר בך עד שנראה מכתב אחר מתחת ידי מרן! לא יעזור לך שום ספין. אתה מנ
בושה לאתר!18.01.11
חצוף, אל תגיד לאתר מה לעשות. זה שהסיתו את מרן נגד הרב אמסלם כולם יודעים. עכשיו, לאחר פסיקתו של מרן, דבריו מקבלים משנה תוקף. כי כפי שכתוב במאמר הנ"ל, שמרן הכשער בצורה גורפת את הגיורים ואילו הרב אמסלם מדבר בעיקר על צאצאי יהודים, כפי שנרמז בספרו "זרע ישראל". אגב, יש שמועה שמסתובבת שהרב עובדיה מעיין בספ
מתקומם19.01.11
28
והם היום צועקים חמס על הפגיעה ב"כרם בית ישראל"
זלמן18.01.11
27
משנה את דעותיו ההלכתיות בהתאם לאופי התקשורת בה הוא נובח. איש חולה שאינו שפוי בדעתו. אני לא מבין למה אתר מכובד נותן לו במה.
ראשל"צ18.01.11
26
פרצופו האמיתי של יחיאל סבר, כתב "יתד תשים על אזניך" שכותב נגד גדולי הדור. יחיאל סבר, בחור בגילאי ה-28, עבד מלפני כ-8 שנים בעיתון קול העיר (המקומונים שהרבנים אסרו), באותה תקופה של הבחירות לרשות עיריית בני ברק (מלפני שני קדנציות, 8 שנים בערך), הוא עבד בש"ס תמורת כסף, והיה תולש מודעות של ג'. (כן כ
אובייקטיבי18.01.11
אני לא מכיר את יחיאל סבר. אבל קרוב לוודאי וסביר להניח שהבחור הבין כמה מילים יכולות להרוג. כמה מילים עליו וקפלת את כל הכתבות שלו בסנטימטר על סנטימטר. כמו שהוא עבד לש"ס בעד בצע כסף כך עכשו הוא מדבר על גדו"י בעד בצע כסף. מה לעשות האמצעים מקדשים את המטרה.
אובייקטיבי +1018.01.11
25
תדע לך שלהכשיר את הגיורים האלה, זה כמו לעשות ניתוח פלסטי לחזיר, כדי שיראה כמו עז. "הגרים" לא מתכוונים לקבל מצוות, הם אוכלים חזיר יום לפני הגיאור וגם יום אחרי, גם אם מצאתם סעיף לא יודע איפה בספרות ההלכתית, שאפשר לגייר בלי קבלת מצוות, מה העניין שלכם להשתמש בו? מי שהיה חלק מהפרוייקט הזה בצה"ל יודע
יוני18.01.11
כשהדיין משוכנע שהגר לא הולך לקיים מצוות מותר לו לדחות אותו! הבעיה שהליטאים דוחים בלי הבחנה! ובכלל לאחר שהדיין שוכנע וגייר אפילו האדם אכל חזיר חצי שעה אח"כ הוא נקרא יהודי מומר! ואין לשלול את גירותו!
יוחאי18.01.11
וכי יעלה על הדעת שהרב עובדיה לא יודע כי המתגיירים לא שומרים מצוות?! הרב ידע גם ידע, אבל הוא יודע עוד דברים שאתה לא יודע, ולכן הכשיר הגיורים. כנראה שלא צריך ללמוד בויזניץ או לאכול מפרורי האדמו"ר כדי לעבור גיור.
דן סגל18.01.11
אני לא ראיתי את הפסק, האם הוא מדבר על בדיעבד או לכתחילה, או רק על מי שבאמת היה רציני, מה שכן ראיתי זה שהרב עובדיה צולם בתוכנית עובדה קורה לאמסלם כופר, וזה מופיע כאן באתר.
דני18.01.11
כי מה שראית בלעת כמו דג טעים אבל לא כשר!
many years ago18.01.11
מי שמכיר את מסוביבי הסיבות בבית הרב, יודע שלא השאירו ל"יד המקרה" לדאוג שבדיוק ב-4 דקות האלו מישהוא ישאל את הרב... אני מכיר את "ההשגחה העליונה" שם ולא מאמין ב"יד המקרה"
dagherev18.01.11
24
לתרנגולת שהייתה בה שאלה,וקראו לרב לשאול,בא סתם אדם מן השוק,ואמר: כשרה! צעקו עליו כולם. לאחר מכן בא הרב ואמר: כשרה! ואמר להם אותו אחד: אתם רואים! צדקתי! ההבדל הוא,למי יש סמכות לומר 'כשר' ולמי לא.......
עט20.01.11
23
אומרים הכל בשם מרן . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א18.01.11
22
ידועה שיטת רבותינו גדולי הדורות מאורות המזרח זיע"א, כך גם שיטתו ודרכו בהלכה של עט"ר גאון עוזנו מרב הרב עובדיה יוסף
אחד הרבנים18.01.11
21
די לחכימא ברמיזא.
מאמיןבהשם18.01.11
נו באמת.. ליטאים ארורים וכלבי המחמד שלהם השסניקי"ם האדיוטים. אתם חושבים שאנו כל כך מטומטמים לקנות את ההשמצות הרגילות שלכם....? הסיבה שאתם מנסים להשמיץ ןלהעליל היא פשוטה - אתם קטנים עליו!!! כל כך קטנים, שזו הדרך היחידה שלכם לנסות לפגוע בו... בעזרת ה' נזכה לראות בקרוב בימינו במפלת הליטאים ועבד
מומו19.01.11
רבי חנניה בן עקשיה אומר.....
שלום19.01.11
אתה סתם מפריח סיסמאות. לא נראה לי שהרב אמסלם עסק בגיור בפועל. אבל איינשטיין כן, טרופר כן, ועוד כהנה וכהנה צבועים ומתחסדים שימכרו את אמא שלהם בשביל בצע כסף או בצע דברים אחרים ואכמ"ל
דורש הבהרות18.01.11
רק אמסלם בעצמו יודע מי היא. מקרוב... חוץ ממנו, יודעים על כך גם רבותיו.
דן18.01.11
20
שסניקי"ם לכו להתחבא
מוני18.01.11
19
יסודות של ריב מדון ומחלוקת ואיני קונה את דבריו!!!
יעל18.01.11
18
הוא לא שפוי הבן אדם הזה תפסיקו להביא כאן דברים משמו
מרן20.01.11
17
מי שצריך לבקש מחילה זה אך ורק חיים אמסלם האדם היחיד שהעיז לדבר נגד מרן הגר"ע עובדיה וללכת בניגוד לדעת רבותיו ובסופו של דבר לגנוב את המנדט שקיבל מש"ס זה חיים אמסלם ואחרי כל זה הוא עוד אומר שהוא מוחל לאלה שפגעו בו פ-ש-ו-ט. ח-ו-צ-פ-ה !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי18.01.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סטלנית *18.01.11
לפגוע באלי ישי זאת מצווה גדולה. לפגוע במרן זה מה שאלי ישי עושה! לבלבל את המוח זה מה שאתה עושה.
many years ago18.01.11
יחי הרב אמסלם..... ימותו הקנאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעיה דער רויטער18.01.11
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי18.01.11
15
לא יכול להבין, מה קורה פה? אם אכן זה נכון והרב הכשיר באופן גורף את גיורי צה"ל, אז צריך דחוף לבקש סליחה ומחילה מהרב אמסלם. זה ממש זועק לשמים. אלא אם כן, כל הגיורים האלה היו, כדי להשאר בקואליציה. אז גם זה זועק לשמים, גוואעלד!
לא מבין בכלל18.01.11
14
ידועה שיטת רבותינו גדולי הדורות מאורות המזרח זיע"א, כך גם שיטתו ודרכו בהלכה של עט"ר גאון עוזנו מרב הרב עובדיה יוסף
אחד הרבנים18.01.11
13
כאן הוא כותב: למחרת היום גם שלחתי אליהם מסמך המבהיר את שיטתי ומכחיש בתוקף את האשמות והעלילות שהוטחו כנגדי, כאילו אני אומר שלא צריך קבלת מצוות או שגיוס לצה"ל מספיק כדי לקבל גר. ואילו בYENT מאמר שלם שכותרתו ותוכנו גרים-גם בלי לקבל מצוות.
אמיר17.02.11
12
תומכי אלי ישי ושות' כדוגמת "אוריע" "משה הכהן" "אובייקטיבי" "תרביצלי" "לבמלכה" ועוד אחרים. אתם מתחרים ביניכם מי יותר דביל?
many years ago18.01.11
11
אין לך זכות למחול על הפשקווילים שיצאו נגד הספר זרע ישראל. כי הספר אינו אתה. הספר הוא כולו התורה הקדושה. ומז שצריך לבקש סליחה צריך לבקש אותה מהתורה!!! בכל אופן אני מעריך אותך ומצפה שתנהיג את עם ישראל ברמה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים פרץ18.01.11
10
המדינה חייבת להגן על הרב אמסלם שהוא היחיד האמיץ ההגון והישר!!!!!! והאמת כואבת לכן מתנכלים לו. אמסלם עליך נאמר: "מי שמאמין לא מפחד". חזק ואמץ
נטלי18.01.11
9
אלא בגלל זה שאתה חצוף מחוצף.
אובייקטיבי18.01.11
8
הקצף שיצא על אמסלם הוא בין השאר על עניין הגיורים. אך גם על דיבוריו נגד הכוללים ולומדי התורה ודיבוריו בעד עובדים זרים שאינם חוקיים ומביאים כלייה על עם ישראל ובכלל על סגנונו הבוטא נגד רוח דעתם של כמה מגדולי ישראל. אמסלם יצא לתקשורת ולאוניברסיטאות ובכל במה שעליה דרך הצית שנאה בקהל נגד ציבור
חיים יואב18.01.11
על מה בדיוק הוציאו את המועצת? שאלו שאינם ראויים ללמוד בכולל- אינם מסוגלים וכו' שיצאו לעבוד,זה כמה מגוכח גם אמר מר ישי שבועיים אחרי הרב אמסלם. לגבי הגיורים השקר זועק לשמיים, על האפליה הוא היחיד שבאמת נלחם. על מה עוד? שהוא רוצה אחדות בעמ"י? תגיד לי חיים יואב המבולבל אתה שם לב מה אמרת?
המגיבן18.01.11
הוא נכנס כאן ב10 שמות שונים כדי להצביע על תגובות לטובתו
אובייקטיבי18.01.11
כל כך שקוף
שלום19.01.11
7
אותו, ולהביא את דבריו. חוצפה.... חוצ'מזה, מה הקשר בין הדברים?! אמסלם דיבר על חיילים שעשו צבא ולכן יש להקל עליהם בקבלת תורה ומצוות, בעוד מרן מדבר על חיילים שהתגיירו בצבא!!! אבל קיבלו תורה ומצוות בשלימות.
תלמיד מרן18.01.11
6
מר אמסלם! גם אם איננו פוליטיקאים מדופלמים. גם אם איננו מרואיינים קלי לשון ורהוטי שפה. גם אם איננו "חוקרי הלכה" ידועי שם. אנו ברוב "כיסלותינו" מסוגלים עדיין - ולמרות הכל להבין שיש יותר מאשר את הרובד ההלכתי הטהור הזקוק והישיר, כדוגמה - מותר אבל אין מורים כן!!! גם אנחנו מבינים שבסיעה מגובשת תחת ה
יואליש118.01.11
גם אנחנו לא מטומטמים. אז אל תבלבל את המוח. מוכח מעל לכל ספק שהרב אמסלם החזיק בשיטתו של הרב עובדיה.
קרטינג18.01.11
את תגובתי בשלב מסוים
יואליש118.01.11
נפשות, אתמהה.
המגיבן19.01.11
5
ולא בסיסמאות !!!
בון בון18.01.11
4
הבעיה איתך זה לא הגיורים בצה"ל, בנושא הגיורים הצהליים רק אדם כמו סמכות של הרב עובדיה יכל להיות זה שיקח על כתפיו עם ההכשר, אפילו הרב עמאר לא היה מספיק וראינו את זה שהוא הלך להתלות באדם גדול לפני שהכריע. הבעיה איתך היא שאתה הולך ומעל כל במה משמיץ את אחיך החרדים, נכנס בכל המוסכמות וגורם בכך לחילול ש
אלעד18.01.11
3
אלו שגרמו לבזות ת"ח עכשיו מבזים את רבותיהם המובהקים.
חרדון קטון18.01.11
2
העם איתך.
המגיבן18.01.11
1
סליחה ומחילה כב' הרב
שלמה משה 18.01.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20:52

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 18:48
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24