כיכר השבת

פרסום ראשון

המכתבים שהביאו את מרן הגר"ע יוסף ל"פסק הגיור"

לידי "כיכר השבת" הגיעו המכתבים שהביאו את הגר"ע לכתוב את הפסיקה ההלכתית שחוללה סערה ● המכתב הראשון נכתב ע"י הרב ניסים בן-שמעון, אחד מחברי וועדת הגיור. מרן הגר"ש עמאר הצטרף למסמך ● "ישנה קבלת עול מלכות שמים על-פי כללי ההלכה", כתב הרב בן שמעון במכתבו - שתמליל ממנו נחשף ב"יום ליום". המסמכים (חרדים)

96
מנחם כץ | כיכר השבת | ט"ו בשבט | 20.01.11
המכתבים שהביאו את מרן הגר"ע יוסף ל"פסק הגיור"

מה עומד מאחורי פסיקתו ההיסטורית של מרן הגר"ע יוסף שליט"א בעניין הגיור? גורמים שונים ניסו לטעון כי הפסק נבע משיקולים פוליטיים, אולם לידי "כיכר השבת" הגיעו המכתבים שהביאו את מרן הגר"ע לכתוב את הפסיקה ההלכתית שחוללה סערה.

כזכור, לפני חודש הוקמה וועדת גיור מיוחדת, על-ידי הראשון לציון הגר"ש עמאר שליט"א, שתפקידה לבדוק לעומק את הסוגייה, מכל צדדיה.

לחברי הועדה מונו: הגאון הגדול רבי ניסים בן שמעון, ראב"ד בתל אביב, הגאון הגדול הרב דרשוביץ מבית הדין בבאר שבע, והגאון רבי שמעון אליטוב, רב מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית. אישים שלכל הדעות מנוסים עם ניסיון עשיר ומתמצאים ומכירים, הן את עולם הרבנות והדיינות לאשורן והן את העניינים המדוברים כיאה וכיאות וגם חפים מכל אינטרס לצד כזה או אחר. הם גם אפילו לא נתבקשו לאשר או לפסול גיורי עבר. הם כתבו מסקנת דברים עניינית ומפורטת.

להלן קטעים מהמכתב של הרב בן שמעון שנחשף אמש בעיתון "יום ליום": "א. נפגשנו עם האחראים על מנהל הגיור לדורותיו כולל המנהלים הנוכחים עם הרב הראשי לצה"ל עם הדיינים המגיירים ועם מקצת המלמדים בסמינר כפר עציון, התרשמנו שמדובר באנשים יר"ש העושים מלאכתם במסירות ובנאמנות. ב. קיימנו שני ביקורים בבתי הדין לגיור בת"א (בקריה) ובירושלים ראינו כיצד מראיינים ומבצעים בפועל את הגיור. יש לציין שבסיום הליך הגיור כאשר מתקבלת החלטה לגייר, ישנה קבלת עול מלכות שמים ומצוות על פי גדרי ההלכה. בחוו"ד הצגנו הערותינו והמלצתינו לעתיד ומציגים מכב´ מרן שליט"א להכרעתו".

הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א, שטורח ימים ולילות ואף הושחרו שיניו מתעניות (והדברים אינם גוזמה כידוע ליודעים) סביב העניין החמור, הצטרף אף הוא לעדותם של הרבנים כפי שהיא מוכרת לו מידיעה אישית וכה כתב אל מרן מאור ישראל שליט"א.

"הן פקודתו שמרה נפשי באהבת אמת ואמונה ותיכף מיניתי ועדה של רבנים גדולי וחשובים לבדיקת גיורי צה"ל ועמדנו יחד לפני הדר"ג שליט"א לקבל הנחיותיו וברכותיו, לנחותנו הדרך בה נלך. ואחר שחקרו ובדקו היטב, באנו שוב לקמי מרן שליט"א ומסרנו כל ממצאיהם לפניו, ופירטו הדברים בבירור גמור, ואחר שנחה דעתו הרמתה, ממהלכי הגיור בצה"ל, הורה גבר בעוז, ופסק בזה כדת של תורה, כמשה מפי הגבורה. וכן הורה לנו על הצעדים שיש לנקוט להביא שיפורים והידורים, ובעה"ו נעמוד על קיומם, ולא נסור מדב"ק ימין ושמאל ח"ו. ויהי רעוא דלא יעדי מינן זיויה ויקריה, וימשיך להאיר דרכנו בחסד וברחמים מתוך בריאות ורו"נ וחיים עד בא לציון גואל בב"א. קטון תלמידיו השותה בצמא את דבריו".

עד כה הנתונים כפי שהובאו אל מרן הגר"ע יוסף. לאחר עיון רב ולמידת כל הפרטים היטב, הוא חתם את העניין בשורות הבאות.

"בשבטי ישראל אודיע נאמנה, כי לפי מה שידוע לי על תהליך הגיור בצה"ל, על המורים המלמדים, על הדיינים, ועל כל העוסקים במלאכת הקדש בזה, ולאחר ששמעתי גם את דברי חברי הוועדה הרבנים הגאונים שליט"א, אשר הוכוונה לבקשתי, ואשר המליצו על צעדים טובים לשיפור ולהידור. הגעתי למסקנא שעל פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים ע"פ תורתנו הקדושה. ויש ליישם את ההמלצות הישרות של הרבנים חברי הוועדה שליט"א".

בהמשך כותב הגר"ע יוסף: "בהזדמנות זו אני מברך מקרב לב, את ידידנו הנעלה הרב הראשי לצה"ל הרה"ג רפאל פרץ שליט"א, שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה לאורך ימים ושנות חיים וכל טוב". אלו הן הדברים לאשורם ואמת לאמיתה כנתינתה של תורה מסיני"

תוכן שאסור לפספס
96 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
25
כולנו אמסלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעיה דער רויטער20.01.11
24
למה הועדה של הגאונים והבקיאים לא אישרה הגיורים הצבאיים? ממי הם פחדו?
דן סגל20.01.11
23
הרב עובדיה הוא ירא שמיים בתכלית ואני בטוח שהשם איתו והשכינה מדברת מגרונו לא תצא תקלה תחת ידו ולמי ששכח אז הליטאים שרפו את ספריו של הרמבם לפני 650 שנה איפה הרמבם ירא השמיים והצדיק ואיפה הליטאים העלובים ??
חוקר20.01.11

הצגת כל התגובות

22
כל דבר הוא רץ לרב עובדיה, האם הרב עובדיה היה רץ לאחרים כשכיהן כרב ראשי? אין לו יכולת פסיקה? אין לו שיקול דעת? ככה להתבטל לרב עובדיה ולזנוח לאנחות את כל יהדות מרוקו ופסקי חכמי מרוקו? בושה!
מתבייש20.01.11
הבנת עמרם רנדוו? מרבי משה יעקב טולדאנו עד רבי שלום משאש, למרות נסיונות כמה אברכים מרוקאים מתוסכלים ליצור לעצמם כאילו אג'נדה מרוקאית נפרדת ממרן, ולא מבינים שבלי מרן הם היו באשפתות.
אילון פרחן 24.01.11
רק הרב שלום משאש שהזכרת, חלק עליו ב-70 הלכות ויותר. אז מה הקשקוש הזה של "ביטול"? בסך הכל הוא ידע לכבד תלמידי חכמים ולא כמוך נבל ורשע (עמרם?)
מרוקאי טהור25.01.11
21
לאחרונה פוקדים אתכם יותר מדי זעזועי מוח! יש מוצר מצויין שכבר קיים המון זמן בשוק בשם: "בולם זעזועים", ניתן להשיגו בחנויות המובחרות, בסיטונאות וליחידים, אם תהיה לכם בעיה בהתקנה תיפנו אלי אשמח לעזור... בהצלחה!
האקר חרדי20.01.11
יש הרבה מקרים של ארועי מוח והתקפי לב אצל כל מיני רשעים. אז אולי תפסיקו לאמץ את המוח בכל מיני זעזועים למינהם שלא תחטפו גם משהו
אובייקטיבי20.01.11
20
אולי האשכנזים יגידו לי גם באיזה נייר טואלט לנגב??? מה זה השטויות האלה? אתם לא תקבעו לאף אחד מי יהיה לו לפוסק הלכה, כל אחד והרב שלו, כמו שהספרדים לא כופים את דעתם על הליטאים מי יפסוק להם, כך אין זכות לליטאים לכפות את דעת רבני אשכנז על הספרדים, ומה עוד כשמדובר ברב ענק שבענקים שעוקף בגאונות
אבי24.01.11
אפשר לאהוב את הרב עובדיה בלי לכתוב השמצות על רבני אשכנז או להשפיל אותם. הדברים שלך נובעים מנחיתות ספרדית טיפוסית, ואני כותב זאת כספרדי
ס"ט24.01.11
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תוהה20.01.11
אתם אנשי ש"ס רמאים וקרנים הנה הרב עובדיה מוציא פסק הלכה בדיוק מה שאמר אמסלם, אז איך הרב עובדיה מדבר וחותם נגד הרב אמסלם? את מי אתם משקרים?
אמנון20.01.11
18
לתנועת ש"ס ולמנהלי האתר כיכר השבת הרי אתם צועקים כל הזמן שמרן מרן מרן ועוד פעם מרן ומי שיעיז לחשוב אחרת הוא גוי גמור וכו' נו אז למה אתם מחפשים כל הזמן לתרץ את פסקו של הרב יוסף וכי הוא צריך סמוכין כמוכם????
אברהם20.01.11
עם משקפיים של לצים ודיברת סרה על מרן ודרשת לנדות את גדולי ישראל עסקן קטן שכמוך הרי אתה בנידוי ולא מצטרף למניין בדיוק כמו עמסלם סוף מעשה במחשבה תחילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בן טובים20.01.11
17
אפשר אולי לוותר על הפרסומות הפרוצות , לפחות בכתבות על כבור מרן. מאוד מאוד צורם לראות את החצי-מעורטלות יחד עם כבוד הרב עובדיה, באותה שורה כמעט. חוץ מיזה, אתם אתר חרדי - שכחתם ? תבדקו את תמונות הנשים גם בכתבות אחרות בבקשה. אתר מצוין ואני על סף התנתקות ממנו בגלל המיכשולים (ידוע שזה לא משום פריצות אלא
עידית20.01.11
16
שמראים למרן מה שרוצים שהוא יראה עיין ערך אמסלם ואמנונן יצחק חבל שבשביל השלום לא מבאים את מרן להרב אלישיב
שוקי20.01.11
גם לגדולי התורה הספרדים יש "כבוד התורה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבשער גאה20.01.11
15
אתה מקבל עליך עול תורה ומצוות? - מקבל. - מקבל על באמת, או שאתה אומר את זה רק מן השפה ולחוץ. - מקבל על באמת. - מה זאת אומרת? - אני מקבל עלי עול תורה ומצוות על באמת. - לגמרי לגמרי? - לגמרי לגמרי. - כל המצוות? - כל המצוות. - עד הפסיק האחרון? - עד הפסיק האחרון. - שבת,
י. נ. 28.01.11
14
מה ,באמת הרב מאמין שהיה שם קבלת עול מצוות?? הרי "המתגיירים" צוחקים לכם בפנים. הם למדו דברי כפירה נוראים, איך אפשר להגיע מזה לקבלת עול מצוות? עד כדי כך אפשר לעבוד עליכם? אני נזכר בדברי הרב שך זצ"ל על הנהגת הספרדים ואומר בליבי שהוא עצמו לא ידע עד כמה הוא צודק
אשכנזי20.01.11
אני בטוח שאתה צאצא חשוב של איזה פריץ אוסטרי.. כמו שאמרו חז''ל מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק עיר התורה וההתחסדות
יוחסין20.01.11
שהיה ידוע בניסיו ונפלאותיו
זלמן21.01.11
13
מרוב דיונים הלכתיים ובירורים "שכחו" לבדוק דבר אחד קטן- כמה אחוזים מן "הגרים" הנ"ל שומרים שבת ואוכלים כשר - חודש אחרי סיום תהליך הגיור? עם כמה מהגרים שוחח כבוד הרב באופן אישי? כמה מהם הוא מכיר?
ציפי20.01.11
הכל כולל ה-כ-ל נילקח בחשבון, ויש עוד כמה דברים שאפילו לא חשבת עליהם, וגם את זה לקחו בחשבון, רק שלך יש "דעת בעלי בתים" וזה היפך "דעת תורה" אין מה לעשות כמה שזה נישמע אירוני... מהיום כל פעם שאת ניתקלת בשאלה הילכתית את לא צריכה ללכת לרב, פשוט תישאלי את עצמך ומה שעצמך תענה תעשי את ההיפך בדיוק וזה גם הת
ישראל20.01.11
תחשוב על זה בלבעת שכמוך
ליטאי21.01.11
12
האם זה אומר שבחוריבני שרי ש"ס ישתדכו עם אותם גרים ?
ברוריה20.01.11
11
הרב עובדיה הוא ירא שמיים בתכלית ואני בטוח שהשם איתו והשכינה מדברת מגרונו לא תצא תקלה תחת ידו ולמי ששכח אז הליטאים שרפו את ספריו של הרמבם לפני 650 שנה איפה הרמבם ירא השמיים והצדיק ואיפה הליטאים העלובים ??
חוקר20.01.11
10
בלי מרן לא מסוגלים לכלום.
דריינוף20.01.11
9
יראה הציבור וישפוט, כמה אנחנו כחומר ביד היוצר, בידיהם המזוהמות של העיתונאים. תראו כמה מאכילים אותנו לוקשים, ואנחנו קונים את זה! והכל בשיבוש אמיתות ובאמירת חצאי משפטים. בכותרת נכתב באותיות קידוש לבנה כציטוט מדוייק: "ישנה קבלת עול מלכות שמים על-פי כללי ההלכה", כתב הרב בן שמעון במכתבו. הדב
שוש20.01.11
8
שלום לך ברוריה אני יכול עונה לך, שהתשובה היא לא מה פתאום. אני לחפש שידוך כבר 3 שנים, אני עולה חדש, כיפה שחור ולומד תורה. גם מאוד מקפיד על הכל ופרנסה טוב. אולי עכשיו יש מציעים לי מהחיילים הגרות האלו, שמתאים לי אפילו בטח לא כל כך צנועות - אבל לא לאליטה של רברבנים של פוליטיקה.
מיכאל20.01.11
7
"דעת בעלי בתים הפוך מדעת תורה" לכן אין להתייחס לכל העסקנים הבורים ועמי הארצות, בפרט העורכים של יתד שגולשים במשרדם שעות רבות באתרי זימה ותועבה (יש הוכחות בדוקות!) ושלא נדבר על איסורי ייחוד שעורכי יתד עם המזכירות ש"עובדות" במקום (עם הפיאות זה ממש "אגרוסיע מציאה"), קיצר "שישו ושימחו" מה הולך שם, "אשת
ישראל20.01.11
באות לעבודה עם חצאית מיני, פאה ארוכה או חצי בנדנה, ומתנהגות כמו פרחות, ואת זה אפשר לראות בכל המשרדים של ש"ס. אל תגרום לי לפתוח פה ולדבר על מה שבדיוק הולך שם.... מדהים רק איך יש לך אומץ לדבר על יתד
זלמן20.01.11
כל ילדה בכיתה ב בבית יעקב יודעת שפאות קונים אצל המשפחות כדלהלן ברקוביץ פלדמן גולדמן קלנסקי קרישבסקי פיאנסק פרובסקי שטיין וייס ויסמאן ונדיר מאוד שתמצא פאניות במשפחות בר ששת חזן כהן ביטון שרביט יצחקוב פנחסוב וכו כל גברת יודעת שלפאות יש השגחות מהודרות ללא חשש של ע"ז והכל בהשגחת בד"ץ של הרב ווז
אייל20.01.11
נשואות לבני תורה והולכות עם פאות למהדרין, וסומכות על הרבנים הספרדים שהתירו, הלא הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "שי
ישראל מאיר21.01.11
נוכל ושקרן. לוקח כל מיני ספרים שלא קשורים ומחבר אותם כאילו התירו את הזימה וניאוף של הפאה הנכרית, שבאה מנכריות רשעיות.
טומר24.01.11
גדולי ישראל כתבו שצריך ללבוש רק פאה, ולא מטפחת שכל השערות יוצאות בחוץ, גועל נפש!
תתבייש רשע25.01.11
כמובן שאני לא מכליל אבל בפועל הו הכי מזיקות ופוגעות ביהדות תחת גאווה מרוקאית
בושה ליהדות21.01.11
בדרך כלל זה מגיב ששמו emanon והוא מטקבק כל היום וכל הלילה
מכיר ויודע21.01.11
אני יכול לעורר מלחמת עולם אם אנשים יגיעו לחומר שיש לי על נשים לעשרות רבות באשדוד בקרית ספר ומודיעין שמבקשות ללא ידיעת הבעל אישור לטבעות ועשו הפלות כן שמעת טוב הפלות ברגע הראשון תקשיב טוב עשרות ותקשיב עוד יותר טוב כולן אשכנזיות והבעלים בני תוירה לוימדים בכולל אני מוכן להשבע באלוקים במציאות
אייל20.01.11
רוב הפרחות היום הן ספרדיות עם חצי בנדנה ומסטיק בפה
שמענו עליך21.01.11
ספרדיות שמתלבשות בחוסר צניעות בולט, ומעירות לחברות שלהן שהולכות עם פאה. את לא מבינה שאת יותר גרועה פי מליון, עם המטפחת שלך שמכסה חצי ראש, ועם החצאית מיני שלך והחולצה הצמודה שלך?
שירה21.01.11
אל תדאגו לקב"ה... לא אלו ולא אלו ינצלו, רק מי שהולכת לפי כללי ההלכה האמיתי! אבל פאה חושבים שמותר וזה מכשול גדול!
ישראל21.01.11
וכתבו שזה עדיף ממטפחת, כי במטפחת אי אפשר לכסות את השיער: א. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם
בנימין23.01.11
אני לא מכליל אני קשור לרבי דוד אבוחצירא שהוא מרוקאי אבל לדאבוני המזיקות הפרועות של האתר הן מרוקאיות חלקן מכונות בשם סטלנית עידית נועה והןגזעניות וכופרות ומגנות על אמסלם או דרעי. ופוגעות בבורא עולם והן חולות מרוב עוונות .אבל אסור להשאיר את המצב שהן מכפישות את היהדות בכלל ואת הספרדים בכלל
אובייקטיבי21.01.11
6
אז למה אין פוסק אשכנזי מעולם כי אין להם סייעתא דשמייא כי צינורות שפע הקדושה לא ישכנו לעולם במי שמשתחווה לעשיו וזה הסיבה למה בית המקדש ובסנהדרין פוסקי ההלכות היו בשטח בינימין כי הוא לא השתחווה לעשיו הרב עובדיה הוא ירא שמיים בתכלית ואני בטוח שהשם איתו והשכינה מדברת מגרונו
תח20.01.11
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי20.01.11
גם למדרגת ספרדי טהור עוד לא הגעת
פרה אדומה20.01.11
4
כל הליטאים נא לעבור גיור צהל"י דחוף!!! להווי ידוע הדבר ומפורסם העניין על ההתבוללות הגדולה שהייתה באירופה, כן באירופה! ולא בשום ארץ אחרת! כמה אנשים מתבוללים הגיעו ולא עברו תהליך גיור? לא צריך לנחש הרבה... אז אני מציע שתעברו גיור (צהל"י לפחות...) לחומרה ובזה ישכון השלום והשקט!
ספרדי אמיתי!20.01.11
3
פורסם כאן באתר שמביתו יצאה "הבהרה" שכל גיור יבדק לגופו, וזה לא הכשרה כללית של הגיורים
כיכריסט21.01.11
באמת בתמימות אני שואל, תביא לינק, זה נשמע מאוד מוזר...
אברהם23.01.11
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ושים חלקנו עמהם21.01.11
1
לאחר שקראתי בעיון את תגובות הגולשים, רציתי לציין שב"ה יש אנשים שכותבים דברים של טעם, ומאידך גיסא יש אנשים שלצערי הם מנסים להראות לכולם עד כמה הם חמורים, אתם שוכחים שאצל אחינו בני אשכנז יש דברים יותר מזעזעים, כגון: גילוי עריות, טריפות וכ'ו, אלא מה? פשוט העדה המחרידה מנסה לחפות על עצמה על פרשיית הבשר
אביחי20.01.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היחסים של 'נטורי קרתא' עם אויבי ישראל והקשר ל... מירון

ישראל שפירא | 09:52

של נעליך מעל רגליך

זה מה שאמר הפוסק הירושלמי על אנשי הרבנות הצבאית

חזקי שטרן | 27.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הרמאות שהובילה להתפטרות המפקח מביה"ס עם לימודי חול

ישראל שפירא | 27.05.24

פרעות מירון | צפו

הח"כ זעק במליאה: "שוטרים הרביצו לאנשים בצורה אכזרית"

ישי כהן | 27.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

לגנות שוטרים אך גם את המתפרעים | ישי כהן על פרעות מירון

יאיר טוקר | 27.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בראשות רב העיר

התלמידים וההורים בהדלקה בתלמוד התורה הספרדי בבני ברק

חיים רוזנבוים | 27.05.24

בר יוחאי נאזרת בגבורה 

בראשות הרב ארוש: המונים השתתפו בהדלקה המסורתית 

חיים רוזנבוים | 27.05.24

לזכות החטופים 

בחורים קנו את הדלקת ראש הישיבה ב-2,800 דפי גמרא | צפו

חנני ברייטקופף | 27.05.24

שוחררו בתנאים מגבילים

זוועות מירון תשפ"ד | מח"ש: השוטרים האלימים - נחקרו

קובי אטינגר | 27.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

נזר הקודש | צפו

בהשתתפות המוני מעריצים: האדמו"ר מבאר שבע בהדלקה

חיים רוזנבוים | 27.05.24

עם חגיגות ל"ג בעומר

הוכנס ספר תורה מיוחד בו טבוע הקדושים שנפלו בנתיבות

חיים רוזנבוים | 27.05.24

לשליח הגר"מ צדקה | "חשבתי שזה ברור"

התבטאות ראשונה של המשגיח נגד חוק הגיוס: "ברור שגם בחור שלא לומד, לא ילך לצבא"

חנני ברייטקופף | 27.05.24
ש

עקב מחסור במערכת הבטחון

זה לא מדע בדיוני: כך תקחו חלק בקידום רובוטים קרביים

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

"הדרמה" התקשורתית על צורת המנורה / מאמר תגובה

הרב שמואל רסקין | 27.05.24

מציגה שוטרת מדממת מהאף

הציבור החרדי סוער מהאלימות האכזרית, וכך מגיבה המשטרה

קובי רוזן | 26.05.24