כיכר השבת

דעה: מסתבר שיש להם מונופול על התורה?!

מיעוט קנאי זה, הוא תקיף, אלים וחסר רחמים. כמעט כל הדרכים כשרות בעיניו כדי להשליט ולכפות דעתו על הרוב. דבר לא מפריע לו לזלזל ולבטל את הדעות ההלכתיות האחרות, אף על פי שכך נהגו גדולי הדורות בכל מקום. מבחינתו, גם אם אליהו הנביא בכבודו ובעצמו יתגלה אליו ויורה לו את ההלכה, הוא לא יזוז מילימטר מדעתו השגויה (דעה)

90
הרב חיים אמסלם | כיכר השבת | י"ח באדר א' | 22.02.11
הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלם (פלאש 90)

הפשרה האחרונה שהתקבלה בעניין אישור גיורי הרבנות הצבאית כדי לבטל את המחאה האשכנזית אינה אלא פארסה. אם נוסיף לזה את האיומים בביטול הכשרות של בד"צ העדה, נוכל לקרוא לזה במרוקאית מדוברת "פסארה" (וד"ל).

במשך הדורות נתקבלו לגיור בישראל גם כאלה, שמלכתחילה לא היה ברור מה תהיה מידת הקפדתם בקיום ושמירת תורה ומצוות. אין לדיינים אלא מה שעיניהם רואות ואם הם התרשמו שכוונת הגר אמיתית, קיבלוהו ובזה נגמר העניין. אף אחד לא חשב לבטל גרותו של מי שאורח חייו לא היה חרדי לחלוטין. אלה הן עובדות היסטוריות שנמצאות וכתובות בספרי השו"ת והפוסקים, נאמנת עלינו עדותם של גדולי הדורות.

הרבנות הראשית והרבנים הראשיים במדינת ישראל, אימצו את הקו ההלכתי הזה ואף אישרוהו, לדבריהם ולשיטתם כמובן נמצאו יסודות נאמנים בהלכה ובדעות הראשונים והאחרונים. נקודת המוצא של הוראתם, לקחה בחשבון את המציאות המשתנה ואת התפרקות הערכים בכלל ובעם היהודי בפרט, ותמיד שקלה שיקולי רווח והפסד לעם ישראל, וליישוב בארץ ישראל, ובעיקר כדי למנוע היטמעות והתבוללות בין הגויים.

מי לנו גדול כמרן הרב עובדיה בדורנו שהעמיס על כתפיו את צרת הדור ובמקום שלא היו אנשים, נכנס לעובי הקורה והכריע, כפי שעשה בזמן היותו הראשון לציון, ונתן את הגושפנקא המתבקשת והמיוחלת למתגיירי צה"ל.

פסיקתו הברורה והחד משמעית לא צריכה אישור והבהרה. את ביסוסה וחוסנה ניתן לראות בפסיקותיו ובדבריו של הרב עובדיה בכל שנות רבנותו. כך גם אמר ובצדק הראשון לציון הרב עמאר במוצ"ש האחרון.

בעם ישראל, תמיד היו כאלה שהחמירו יותר ולקחו קו קיצוני, אך הם היו המיעוט ובודאי לא היו בין נושאי האחריות הציבורית והלאומית ולא נמנו בין המנהיגים בפועל את כלל הציבור.

ומה נשתנה בזמנינו?! בימינו כנראה גדולי התורה המתונים, פוחתים והולכים, והקו הקנאי קנה לו מקום של כבוד סביב שולחן ההנהגה.

הפחד והחשש הפכו נחלת כולם. אף אחד אינו חפץ להצטייר כמי שאינו הולך בתלם ההלכתי "המקובל", ואין איש הרוצה להיות מוקע על ידי המיעוט הקולני השולט. "כחא דהיתירא עדיף", נשכח.

מיעוט קנאי זה, הוא תקיף, אלים וחסר רחמים. כמעט כל הדרכים כשרות בעיניו כדי להשליט ולכפות דעתו על הרוב. דבר לא מפריע לו לזלזל ולבטל את הדעות ההלכתיות האחרות, אף על פי שכך נהגו גדולי הדורות בכל מקום. מבחינתו, גם אם אליהו הנביא בכבודו ובעצמו יתגלה אליו ויורה לו את ההלכה, הוא לא יזוז מילימטר מדעתו השגויה.

המציאות המכריחה פסיקה מתונה אינה מוצאת חן בעיני הגדולים הליטאים, אבל עליהם להבין כי אין להם מונופול על התורה ועל פרשנותה.

לא מחמת הפגנות וטקסי קריעה למיניהם, נקבעת ההלכה ואוי לנו אם אמת של תורה לא תאמר מחשש לתגובות אלימות. הריצה המיותרת לחלות את פני המאיימים מעודדת הכרעת הלכה בדרך כוחנית, רחובית. על כגון דא אין צורך לריב על הקרדיט, כל מי שהיה שותף להתקפלות המבישה ולביזוי כבודו של מרן נושא באחריות.

תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
יאלה עזוב אותנו כבר. בחרת באיחוד הלאומי. לך אליהם אולי שם יתנו לך להתבטות....
מוטי 23.02.11
שוטה קטן
שסניק מאוכזב23.02.11
38
הוא מתגבר בעוצמתו ומתגבר גם בסוג האנשים המשתמשים בו כאשר אנשי האמת נהפכים אט אט לאינם דוברים אמת. הרב אמסלם עושה לנו שירות טוב ומעורר אותנו ומסיר לנו עד כמה שאפשר את המסכה הזאת. מי שלא רוצה יכול להמשיך ולהאמין לשקר, אך המטרה היא להתעורר ולהבין שלא הכל מובן מאליו.
יצחק23.02.11
37
אמנם, שני תקונים קטנים לדעתי, לא הכל בא מהרבנים, שמעתי שהרב אלישיב אף שהיה מתנגד לפסק לא היה מעוניין מלכתילה לעשות מזה עסק, אלא שהעסקנים הלהיבו את האש, כתבו המכתב והתחילו להחתים ושם כבר היה נקודה של אל חזור. (ויתכן מאוד שכל הטיעון המופרך שלהם בא מדווח שקרי של אותם עסקנים) ועוד דבר חשוב, אמנם חשוב מ
אברהם23.02.11

הצגת כל התגובות

36
דרעי, טוב למתרפסים! אני פונה אליך אריה בקריאה אישית, חזור בך מהדרך בה אתה צועד עשרות שנים היא מבזה אותך, את מרן, ואת הציבור הספרדי!
נוני23.02.11
35
שמרן נידה אותו ואמר שצריך להיתרחק ממנו כמטחוי חץ מקשת ועוד לכתוב עליו הרב
י22.02.11
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לב מלכה22.02.11
33
התורה גם שלנו ולנו יש חלק בה בדיוק כמו אצליהם ואם גדולי הדור שלנו לא חשובים בעינהם אנו לא צריכים לספור אותם. רק דבר אחד אני מסכים אם כל העסקה הייתה נעשית ע"י הרב וואזנר שפגש את הרב עובדיה והרב וואזנר ביקש בסדר אבל לא נראה לי שזה נעשה
נ25.02.11
32
נראה לי שחצי מהתגובות מקורם בIP שלך. אתה פשוט פטתי!
דני23.02.11
31
בגלל העסקנים של ש'ס מביאים עלינו חורבן
אלי23.02.11
30
החילונים! בושה לאתר שנותן לו במה! זה "רב חרדי" שקרא לנישואים אזרחים לסגירת הישיבות להכיר בגיור לא ע"פ ההלכה! אמסלם תוריד את התחפושת אתה מוקצה ומנודה-חוטא ומחטיא אין דרך חזרה עד שתחזור בתשובה!!!
שמואל23.02.11
29
המשך להשמיע את דעתך בקול וללא חשש. כי אתה אומר דברי אמת
*סטלנית*22.02.11
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי22.02.11
מרן לא התיר לדבר אליו בזלזול!!
חלי23.02.11
27
אריה המיט חרפה על הציבור הספרדי אפילו סגן לא הייתי שם אותו אצל אמסלם
יצחק22.02.11
26
אם אין אחדות דעים בין גדולי הדור, הלוא יש ביניהם אחדות מטרה. גם הרב עובדיה וגם הרב אלישיב וגם כל גדולי הדור וההולכים לאורם - כולם ביחד מתכוונים לדבר אחד: לשמר את המסורת, לשמר את ההלכה, ולשמור על טהרת ישראל! ואולם מה מטרתך אתה אמסלם? האם מטרתך שוה לכשלהם? - מדיבוריך וממעשיך עדיין לא הוכחת זאת. ואם
צפחת השמן23.02.11
האשכנזים כל הזמן השפילו את הספרדים
בני23.02.11
אולם אם היית בקי קצת בדברי הימים, היית נוכח כי בעבר - כשיד הספרדים הייתה על העליונה בירושלים - היו משפילים את האשכנזים עשרת מונים, כך היה עם השחיטה, כך היה כאשר רצו להגיע לשם החסידים, ולא מצאו מנוח לכף רגלם והוכרחו להרחיק נדוד עד צפת, וכן הלאה. לי אישית אין כל בעיה שהספרדים יהיו עיני האומה, אני מקוה
צפחת השמן23.02.11
הראיה, הספרדים ברוב טוב ליבם, שומרים על כל הרבנים אפילו שהמחנה מהצד השני מבזה לו את הגדולים שלו. ובנוסף אם הספרדים היו רשעים ואכזרים כמוכם, היום לא הייתם פה, הייתם בורחים לגערמעניא...
ספרדים וותרנים23.02.11
כתבתי במפורש שאין לי כל בעיה עם הספרדים וגדוליהם אותם אני מעריץ עד לאחת. הבעיה היא עם אמסלם, ותו לא. לך תלמד היסטוריה, כך לפחות תדע אימתי מוטב להבליג על מידע לא נעים המוטח בפרצופך.
צפחת השמן23.02.11
25
בגלל העסקנים של ש'ס מביאים עלינו חורבן
אלי23.02.11
24
תמשיך לומר דברים כאלה בסוף תשלם ול זה ביוקר ...
טלי23.02.11
אתם עיוורים!!!
י23.02.11
23
למנהלה שלום. עד עכשיו הייתי גולש קבוע באתרכם. הגזמתם אין לי יותר עניין בכם עד שתייצגו בכבוד את הספרדים תתביישו ותסיקו מסקנות. לכן החלטתי אני לכאן לא נכנס יותר וחשוב לי שכולם ידעו. זאת בושה שנותנים למסית כמו אמסלם שמפלג ומסכסך במה כאן כנראה שאין לכם כבוד. שלום ולא להתראות.
יוסף לוי23.02.11
עולם האינטרנט בכלל והנהלת האתר בפרט כמרקחה לאור ההחלטה שלך, אשר יתכן ותביא למפלה כוללת לאתר ולרשת. בבקשה, אל תעשה זאת!
קשקשן23.02.11
לא אהבתי את המגילות שלך...
טדגי23.02.11
22
האם מותר לו לעלות לתורה האם חייבים להתרחק ממנו ארבע אמות? איך אפשר לתפקד בנידוי??????????????????
בת טובים23.02.11
21
טיפשותו של אמסלם רק הולכת וגוברת האם כל גדולי הרבנים המייצגים יותר ממחצית הציבור החרדי הם מיעוט קולני וכוחני מתי תבין שאתה הוא זה שאינו מייצג אפילו אחוז מהציבור החרדי אתה בהחלט מייצג נאמנה את הרוב החילוני בארץ ישראל מחיאות כפיים למייצג הרוב, אבל ניצן הורביץ ממאצ עושה זאת טוב ממך
המום22.02.11
מזה צריך להיות????!? אין לנו רשות לזלזל באף אדם באשר הוא!!
חלי23.02.11
20
מי שהכניס את הגזענים לקבל צ'פחות ממרן שלא יתפלא על הזלזול היום במרן !!!
בון בון23.02.11
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.02.11
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי23.02.11
17
אתם מגינים על כבודו של הרב עובדיה שליט"א?????? ממש! הוא אמר על אמסלם "רשע, כופר, ולא מאמין בתורה". איך אתם מעיזים לפרסם את הגיגיו???? איך???? בושה וחרפה.
נמאס23.02.11
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א22.02.11
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם חלפון22.02.11
14
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
יהודי27.02.11
13
רב ספרדי אמיתי !
יוסי23.02.11
12
ר"ח אמ סלם צודק בדבריו לחלוטין, כל המקטרגים עליו בעיקר המגיבים המשוחחדים, שקר בפיהם.
מאן דהוא23.02.11
11
המימדים של ההתקפלות ייחשפו לאט לאט. אנחנו בדור הויקיליקס והאינטרנט. אף אחד לא יוכל להסתיר את המבוכה.
אסאנג'23.02.11
10
ולהבין הרבה.
עד גמר המלאי23.02.11
ואני חשבתי שאין להם אינטרנט ... ועוד שהם יודעים לחסום וליצור באגים . צבועים !
מאירה 23.02.11
9
ומתיימר להיות אתר חדשות חרדי... אמסלם הוכרז כאדם שאסור לתת לו במה להשקפות שלו. ועוד לכתוב "הרב"?
אובייקטיבי23.02.11
או שאת זה אתה לא מקבל ? תתחיל להפנים שעובדים על הרבנים מכל החוגים ! גדולי ישראל הם העסקנים ! מש"ס ומאגודה !
בון בון23.02.11
8
אמסלם, תחזור לפינה שלך, ושב בשקט. אתה מבזה את עצמך כל פעם יותר. Get a life!!!!
יונתן23.02.11
7
כתבת - "מיעוט קנאי זה, הוא תקיף, אלים וחסר רחמים" וגם - "ואוי לנו אם אמת של תורה לא תאמר מחשש לתגובות אלימות", האם התכוונת לאיומים של עצרת וקריעה, או שאתה מתכוין (גם) לאיומים על הסרת כשרות (מטעמים עניניים...), ועל ביטול תיקי נישואין, ואולי גם על טיפולי שיניים מיוחדים....
רביא22.02.11
6
כאלה
עמרני22.02.11
5
הרב עובדיה עדיין לא חזר בו מהעניין הזה שאתה כופר!!
דני22.02.11
גדולים! זה אפילו אסור!! מרן הרב עובדיה לא פסק שכל יהודי יכול לקרא להנ"ל כופר או אפיקורס.
חלי23.02.11
הקורא לנדות אותו על הפיכת ההלכה לחוקא ואיטלולא, על מחלת הרייטיג החילוני שלקה בה, על כפירתו בעולם התורה ובחירתו בעבדות וחבירתו לשונאי היהדות, ותמיכתו בהתבוללות!
שמואל23.02.11
כנראה אלי ישי שיחק את תפקיד העסקן שמשמפיע על דעת הרב . אבל נגד הגר"ש עמאר הוא לא הצליח לבלבל את מרן וכך היה לבסוף מה היה בענין הגירות .
מאירה 23.02.11
4
אני לא מבין איך אתה משווה את הפסק שלך שאפשר להתגייר ללא קבלת עול מצוות שזה דבר חמור מאד ושעל זה נזרקת החוצה לפסק של מרן שא"א ללא קבע"מ ושהחיילים כן קיבלו עול מצוות. להיפך ממך. אולי בדעה הבאה שלך בבלוג שלך תכתוב על זה? רק כדי שנבין.
אובייקטיבי22.02.11
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה23.02.11
2
כשראיתי את הוידיאו שהביאו כאן באתר על המלחמה באפליה והגזענות המחליאה, שהרב אמסלם הי"ו וללום הי"ו, נלחמו בהם.. אין מילים לתאר את החלחלה שעברה בגופי ואני בטוח שכל מי שראה את זה, לא נשאר אדיש, אני כמעט בכיתי!!! ראיתי איך הם המיעוט, הרב אמסלם וללום (לבינתיים) מייצגים את ההורים המיואשים והתלמידים הע
שס מבזה את הספרדים23.02.11
1
רק התארסה ונעלמה לנו????????!!!!!! מי שמוצא אותה שיודיע לי
נועל´ה23.02.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24