כיכר השבת

דעה: מי נותן יד לאפלייה?

"הציבור הספרדי רואה את מי שמתיימרים להיות מנהיגיו ועיניו כלות. אם הם שולחים את ילדיהם למוסדות האשכנזים, הוא חושב, ולא למוסדות הספרדים שהם בעצמם הקימו, כנראה שהמוסדות הספרדיים לא מספיק טובים". הרב חיים אמסלם בטור מיוחד ל"כיכר השבת" בעקבות דוח המבקר (דעה)

103
הרב חיים אמסלם | כיכר השבת | י"ג באייר | 17.05.11
הרב אמסלם
הרב אמסלם (פלאש 90)

היום התפרסם הדו"ח החמור של מבקר המדינה בעניין האפליה בסמינרים. אם עד עכשיו עוד היה פתחון פה לכל המכחישים, הטוענים כי אין אפליה במחזותינו, הרי שהיום הדברים הקשים קיבלו חיזוק נוסף, משמעותי ובעיקר מצער מאוד.

דו"ח המבקר חקר וחשף איך השיטה עובדת. גם אם חשבנו שהאשמה מונחת לפתחם של ראשי ומנהלי הסמינרים המפלים בלבד, הרי שהיום נוכחנו לראות שמדובר בשיטה ששותפים רבים לה, בין ביודעין ובין בלא יודעין.

מבקר המדינה, שמתוקף תפקידו בודק את התנהלותן של רשויות המדינה הרשמיות, בדק את דרך הפעולה של משרד החינוך בעניין. אחד הממצאים שהוא העלה היה שאילתא שהגשתי כחבר כנסת ביולי 2009 ובה ביקשתי לבדוק נתונים של בנות שנדחו מבית ספר מסוים. המבקר גילה כי משרד החינוך דחה את טענותיי לאחר בדיקה שטחית, תוך שהוא מקבל כתורה מסיני את הנתונים שהעבירו לו ראשי הסמינרים. המבקר בדק ואישר כי המידע שמסרתי בעניין מימדי האפליה נכון ומדויק ותואם את המציאות הכאובה בשטח.

היום התפרסם כי מנהלי סמינרים, בצעד שהציניות זועקת ממנו לשמים, הסכימו סוף סוף לקבל 11 בנות שיושבות בבית מתחילת שנת הלימודים, כשזו עומדת להסתיים בעוד חודש וחצי. יהיו שיאמרו שזו אימת המבקר שנפלה עליהם. אך אני חושב שהצעד הזה הוא כל כולו התרסה כנגד המבקר וניסיון נועז ונואל להראות שהאפליה תימשך, גם אם מדי פעם צריכים מנהלי המוסדות להתחשב ברשויות. התרסה מעליבה, שכל כולה באה על חשבון ועלבון הבנות הספרדיות.

הנציגים הספרדים החרדים בסיעת ש"ס מרימים שוב את קולם וממחזרים כותרות וסיסמאות של "מלחמת חורמה באפליה". בפועל, כולם יודעים, הם אחד המנועים העיקריים של האפליה. הצעות החוק הלא רציניות שש"ס כל כך מתפארת בהן, נוסחו על דעת מנהלי הסמינרים המפלים ונציגיהם בכנסת. על קיומן של הצעות החוק הללו הודיעו לנו בקול ענות גבורה כבר לפני חמישה חודשים תמימים.

אך רק עכשיו במהלך תקשורתי מעורר קבס, החליטו סוף סוף "מחזירי העטרה ליושנה", להניח על שולחן הכנסת את הצעות החוק הללו. וכדי בזיון וקצף.

כשמרן הרב עובדיה יוסף זעק ותבע להעביר את הילדים למוסדות חינוך ספרדים, כולם הנהנו בראשם וקרצו בליבם. פעם הם עוד היו מתרצים ואומרים "המוסדות הספרדיים רחוקים מהבית" (כשכולם ידעו שהם ממש מתחת לחלון), או "אי אפשר להעביר את הילדים באמצע שנת הלימודים" (ולא נקפו אצבע גם כשהיא נגמרה). אבל רק כעת, כאשר ההרשמה לשנת הלימודים הסתיימה, מתברר ששניים מבכירי הבכירים של ש"ס (די למבין 1), רשמו את בנותיהן לכיתה ט´ (שנה ראשונה בסמינר), למוסד שיוקרתו היא כמעט כמו של משרת שר החוץ (ודי למבין 2). כאשר ראשי ש"ס שולחים את ילדיהם למוסדות שאין סיכוי שרגל של ילד ספרדי ללא ייחוס תדרוך שם, הם מנציחים את האפליה ונותנים לה דלק לבעירה.

הציבור הספרדי רואה את מי שמתיימרים להיות מנהיגיו ועיניו כלות. אם הם שולחים את ילדיהם למוסדות האשכנזים, הוא חושב, ולא למוסדות הספרדים שהם בעצמם הקימו, כנראה שהמוסדות הספרדיים לא מספיק טובים. לכן, ממשיך הציבור הספרדי להתדפק על דלתות המוסדות האשכנזים הנעולות ועגלת האפליה מגבירה מהירות.

האפליה במוסדות החינוך החרדים חיה ובועטת. צינור הנשימה שלה מחובר למקורות רבים. כל עוד רבים כל כך נותנים לה יד, היא תלווה אותנו במשך שנים. רק הנהגת יד קשה כלפי המוסדות המפלים וכל השותפים העקיפים, תוכל לגרום לה לגווע לנצח.

הכותב משמש כיו"ר תנועת "עם שלם".

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
ומדוע? פניתי אליו במייל לפני פסח ועד היום לא "זכיתי" לקבל ממנו תשובות לכמה שאלות שהטרידו אותי. עד בהיום תמכתי בו בעניים עצמומות, מהיום אני לא תומך בו, אל תבטחו בנדיבים בבין אדם שאין לו תשועה... לעומת זאת, יואב ללום הי"ו שפגשתי אותו ליד ביתי בג"ש ודיברתי איתו, הוא דיבר יפה וקיים את המאמר
ספרדי שנבגד18.05.11
amutatamshalem@gmail.com פניתי במייל הזה לחזק אותו ולהצטרף לעם שלם ונעניתי. הרב אמסלם הוא האדם הכי נעים סבר שיצא לי להכיר. אתה מוזמן לנסות
אלון 18.05.11
מעלימים ממנו מידע ע"מ להפיל אותו בפח.. או שפשוט הוא מדבר אחד בפה ואחד בלב.
מסכים18.05.11
39
ללום עושה עבודה שחורה ועמסלם גוזר קופונים גונב דעת הבריות צא ממחננו טמא משוקץ הספרדים בני תורה מתעבים אותך כל העובר על דברי חכמים חייב...אתה מתאים יותר למסורתים רק תחליף לכיפה עם חורים זה מה שמתאים לך רשע בן בליעל נמרוד!!!
בת טובים18.05.11
מי כאן ש.. כל מה שכתבת (הקללות) זה את שאת מפירה את השימוש בתנאי האתר כדלהלן * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע; מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָעוּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
מלאכי18.05.11
בס''ד כמה לשון הרע... איך את מעיזה?? דחוף ללמוד את החפץ חיים. למען האמת גם אנחנו מסכנים שעינינו רואות את הגועל נפש שאת כותבת... בעז''ה כולנו נחזור בתשובה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחאי18.05.11
ואתה גולש ועושה ביטול תורה????????????איך אתה מעז בגללך באים אסונות לעולם דחוף ללמוד שערי תשובה לרבנו יונה שלשה חודשים בתענית דיבור כל יום חצי שעה כולל שבת וחג והקבה יפתח לבך בתורתו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בת טובים עצבנית19.05.11
וכל הפרזיטים המשתכנזים יפרדו מעל הספרדים!!! הלאה הדיקטטורה .
נהוראי18.05.11
38
הספרדים חייבים להתנתק מהאשכנזים
ברור 18.05.11

הצגת כל התגובות

37
הרב אמסלם אדם אמיתי המסוגל לאמר את מה שהוא חושב פיו וליבו שווים האמת כואבת תתמודדו
משה ששון יהודית18.05.11
36
הרבה אנשים מחזיקים לך אצבעות
שלום17.05.11
35
תתפללו על מר אמסלם הנמצא במצב נפשי קשה חיים בן שרה תארגנו 1000 ספרי תהילים דחוף..פיקוח נפש. החולה חוטא ומחטיא.
שלומי17.05.11
34
אמסלם ממשיך לחפש רייטינג ותשומת לב. לא שווה קריאה.
פנחס17.05.11
33
הספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתם בטח מזהים17.05.11
32
כבוד הרב אמסלם, הראה כוחך גם במעשים ולא רק בדיבורים. שעת המבחן שלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דן17.05.11
ונפסיק להיות עדה של עיזות מסוממות ההולכות אחרי חזיון התעתועים של ש"ס
חאלס17.05.11
31
אנשים לא יקברו את עצמם - לא יצביעו ש''ס
שימי17.05.11
30
האיש עם מפלגתו העלובה יורה לכל הכיוונים.
אחד17.05.11
29
שחררו את הציבור מכבלי מקבלי ההחלטות שם .ואז רווח והצלה יבוא ליהודים.
פנחס 17.05.11
28
כשאין מי ששומע לגדולי הדור .אין פלא שהוא והמוסד שלו ילך לאבדון.רוחנית וכלכלית.
דבי17.05.11
27
ביקרו בלימודים .כתוצאה מהסלקציה.וכך ייגנז עוד דווח מבקר .לא חבל על הכספים הללו.מספיק פעם ב 10 שנים דווח.גם כך לא עושים כלום .ואני יגיד יותר מזה .מרוב דוחות מבקר .זה מאד יוקרתי היום להיכלל בדווח מבקר.
סיסי17.05.11
26
מזמן היתה נכחדת! הם מומחים בהנצחת העוני האפליה והמיסכנות!!
קורל17.05.11
25
לרשת מנהלי המוסדות הגזעניים יש כמה תועליות ומטרות: 1. החלשת מוסדות הספרדים ע"י גניבת המוחות הספרדים 2. הפרד ומשול בין הספרדים 3. סכסוך בין הספרדים 4. בניית והשבחת מוסדותיהם בספרדים על חשבון הספרדים 5. צבירת כח פוליטי ומצביעים על חשבון שס 6. נקמה בספרדים שנואי נפשם 7. נפנוף לתורמים בשמות ס
שס מבזה את הספרדים22.05.11
24
לא ממך תבוא הישועה, לא מבנאדם שהולך נגד מרן הראשון לציון, לא ממך בנאדם שמזלזל בכל קודשי ישראל..
ספרדי גאה18.05.11
ואין להם על כך מחילה מכל מה שנגרם מזה..
צבי מקק בע"מ18.05.11
23
חרדים בני תורה, שמאסו בשיטה הליטאית. והולכים לאורו של מרן. ולא בושים בדתם ועדתם. עם שלם זו בהחלט התנועה שבאמת מתאימה להם. הרב אמסלם. אנחנו כבר מחכים לבחירות ולמהפך שיתחולל בציבור הספרדים. הסוף לנמיכות הקומה. הסוף ל"טובות" ו"לחסדים".!
המגיבן17.05.11
שעליהם את מדברת
יוסף17.05.11
22
האיש עם מפלגתו העלובה יורה לכל הכיוונים.
אחד17.05.11
21
ביד רמה בחיי תשב"ר .ואין מי יגיד מה תעשה ומה תפעל ??? שמעניין אותם רק הממון.ולא נשמות הילדים. מעניין אותם הג'ובים .חבר מביא חבר .והכל רקוב וריק מתוכן. לכו לחינוך ה דת"ל.ראו איך נוהגים בחינוך .איך מעברים מוסר טוב וחזק . המבחן הוא בפורקי עול .ועשו את החשבון לבד,ותבינו כמה אתם ריקים מתוכן.אתם עגלה רי
השליט17.05.11
במרכז הרב יש גם כן 30 אחוז בלי מכסות בצפון תל אביב אין מכסות 2 אחוז
כולם צדיקים17.05.11
למוסדות של ספרדים ולחזק אותם הולכים להתחנף לאשכנזים
חי23.06.11
20
צריך עכשיו לחלוב את ההורים עד כמה שאפשר .לפני שסוגרים את הברזים.
$ צוחק17.05.11
19
עד שישי ואטיאס לא יישלחו את הבנות שלהן לסמינרים ספרדיים הם יכולים לעבוד על מישהו אחר שהם נלחמים באפלייה....
מנחם מהר נוף17.05.11
18
תפסיק. שס לא תעבור את אחוז החסימה והלך לי הג'וב אצל אלי ולא יהיה לי פרנסה אנא תחוס עלי
אלון18.05.11
17
מרן הוריד לו את התואר הרב.. כי הוא לא רב ולא מתקרב להיות רב..
משה18.05.11
16
בנות, מורות, כולם.
גד17.05.11
15
הם דואגים רק לעצמם,ורק לקחת מאחרים ,ושל אחרים,עם 18 עשר מנדטים בעבר ולא עשו כלום,אם לאגודה היו 18 מנדטים!!!! הם היו הופכים את העולם
יעקובו17.05.11
14
היום התפרסם הדו"ח השקרי של מבקר המדינה בעניין כאילו יש אפליה בסמינרים. עד עכשיו היה פתחון פה לרבים מן הספרדים, הטוענים כי אין אפליה במחזותינו, הרי שהיום הדברים השקריים קיבלו חיזוק שקרי נוסף, לא משמעותי ובעיקר לא מצער כ''כ. דו"ח המבקר ניסה לחקור ולחשוף איך שיטה הצדק עובדת. גם אם חשדנו שהאשמה מונחת
ירושלם17.05.11
13
רק מתחלפים... אל תדאגו תמיד יהיו ספרדים תמימים שיצביעו ש"ס ויאמינו שהם פועלים לטובת הציבור...
ישראל קפלן17.05.11
12
הוא התייחס כאילו "הם" ו"הוא" כאןם הוא משנה את עורו
רואה נכוחה18.05.11
ברור מYNET בפירוש שהוא מתייחס לחרדים האשכנזים המפלים. מה לא הבנת? את אותם הדברים הוא כתב גם כאן מפורשות. גם מנהלי המוסדות החרדים וגם מהניגי הציבור האשכנזי והספריד כאחד, כולם אשמים. נקודה.
הרואה והקורא18.05.11
העלמת ראיות.....
רואה נכוחה18.05.11
11
ע"י וועדה נאמנה בלתי מסוייגת, ואם אכן קיים אפליה על רקע עדתי גרידא להוקיע את מנהלי הסמינרים ולהדיח אותם, ואם האפליה היא על רקע דתי נטו להשאירה על כנה.
מנחם17.05.11
מי שישלוט בוועדה היא חבורת העסקנים הרגילה, דהיינו קטני ישראל
חאלס17.05.11
10
אתה פשוט טועה כי רוב הציבור האשכנזי הודה שיש אפליה.אבל לא בכל המיקרים.כי היו הרבה מיקרים כמו בפרשת עמנואל ששם הדבר נעשה בגלל רצון לשמור על הכללים הנהוגים. ולא יעלה על הדעת שבתי ספר יכניסו למוסדות שלהם בנות שההורים שלהם צופים בטלוויזיה אחרי סעודת שבת!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי17.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנטי אמסל ם17.05.11
9
רק הוא יכול!
אליהו ל17.05.11
8
אלוף,בי"ס ש'ג. אלוף סמינר מאיר.אלוף בי"ס יעקב מרכז.אלוף סמינר וולוף.אלוף,סמינר אלקיים. אלוף,שרנצסקי סמינר.וכ"ו .קבלו התנצלות מעומק לבי.לאלה שלא נכללו ברשימה נכבדת זו.ובתקווה לחזרה בתשובה.
ת"ת17.05.11
7
מה הסיבה לכך שפתאום, בין רגע, גישרו על הכל, והחליטו לקבל בנות!!!!!!!!!!!!!!!!! נבלה נעשתה כאן!!!!!!!!!! יש למצות איתם את הדין בכל החומרה!!!!!!!! הרב אמסלם שליט"א, חזק ואמץ, ה' איתך, שופר אתה לקול חנוק, לקול יהודי אמיתי, קול שרומסים אותו מזה שנים רבות, קול שמבקש הקב"ה לשמוע ועל זה נאמר ''השמיעינ
בעלת תשובה17.05.11
6
בהסטוריה.
שמש17.05.11
והאמת הזו שאחראים לה המאוסים ביצורי האדם הלא הם מנהלי הסמינרים, היא שגורמת לחילול ה'
אריק17.05.11
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנטי אמסלם17.05.11
במקום מוסדות השקר, החמס וסתימת הפיות לנו אנו מורגלים
מרנון17.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנטי אמסלם17.05.11
4
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחח17.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון17.05.11
3
פשוט להתבייש בחברי ש"ס, שמשתפים פעולה עם הגרועים שביצורי האנוש, לדפוק את בוחריהם, גועל. אני עומד להקיא
אריק17.05.11
אם הוא יקבל כח מהציבור הוא יפעל ויתקן את הדברים הדרושים תיקון עד היכן שידו וכוח מגעת.. או שפתאום ישכח מהחרדים ויחבור למחנה מסויים וזהו זה..
חרדי ספרדי18.05.11
2
אני שמח שהמגיב מטעם טרח לכסות את הבושה
רואה נכוחה18.05.11
1
כמה חבל שהמזרחיים לא מקימים מוסדות משלהם ומרימים את הרמה שלהם. צריך להלחם באשכנזים ולא ללמוד איתם,שכן כמו בשואה כאשר יהודי התנצר זה לא עזר לו,כי הנאצים אמרו יהודי ישאר יהודי! האם ע"י התנצרות יהודי פותר את בעייתץ האנטישמיות? אותו דבר מזרחי,עליו להלחם באשכנזים הלבנים ולא להדמות להם חס ושלום! אוי ליהדו
שי03.02.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24