כיכר השבת

דעה: חוצפה של ספרדי גס רוח

הרב יצחק בלומנטל זועם: "הגרנ"צ פינקל, הולך ומכתת את רגליו כדי להביא קצת מלגות לאברכים, וספרדי גס רוח מעז לסרב, בגלל "אפליה במיר". ישיבת מיר, שיש בה ספרדים כאשכנזים, ישיבה שמעולם לא בררה בין ספרדי לאשכנזי, ישיבה שהספרדים מתקבלים שם כבני בית, בדיוק כמו תושבי חו"ל, תושבי מאה שערים, ותושבי הר נוף. היא

268
הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת | ט"ז באייר | 20.05.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

התפרסם השבוע, לא כל כך בהבלטה, שראש ישיבת מיר, הגאון רבי נתן צבי פינקל שליט"א, חזר מחו"ל, ובא וסיפר להרב שטינמן שליט"א שספרדים לא רצו לתרום לו בגלל שכביכול אשכנזים מפלים אותם לרעה.

תחשבו על זה רגע. יהודי יקר כמו הגרנ"צ פינקל, הולך ומכתת את רגליו כדי להביא קצת מילגת קיום לאלפי אלפי אברכים ואלפי בחורים שתחת חסותו, עם כל מצבו הרפואי הלא פשוט אינו נרתע מקשיים והולך לגייס שקל אחרי שקל כדי להחזיק את הבחורים והאברכים, שרבים מהם מתקיימים מהסכומים הזעומים הללו שהם מקבלים.

ומה מעז לומר לו אותו ספרדי גס רוח ועז פנים?

אני לא רוצה לתרום, כי אתם מפלים לרעה.

הבנתם? ישיבת מיר, שיש בה ספרדים כאשכנזים, ישיבה שמעולם לא בררה בין ספרדי לאשכנזי, ישיבה שהספרדים מתקבלים שם כבני בית, בדיוק כמו תושבי חו"ל, תושבי מאה שערים, ותושבי הר נוף. היא, ישיבת מיר, אחראית לזה שאיזה שהוא עשיר גס רוח מרגיש שהאשכנזים קיפחו אותו. האשכנזים - כולם.

ומה יהיה בסוף?

אותו עשיר גס רוח יגיע לעולם שכולו טוב, עם כל כספו צרור לו בתכריכיו, וכשיבקש לקבל את השכר של מחזיקי התורה, מה יתנו לו?

מה יועיל לו התירוץ האומלל ביום פקודה?

ויהיו לו הרבה חברים שם. כל עוכרי ישראל שהצליחו לגרום לעצירת תקציבים למוסדות תורה. הם לא צודקים, אבל גם אם הם היו צודקים, הם ישבו אי שם ברחבי הגהנם יחד עם כל אלו שהפריעו ללימוד התורה.

וכל אותם העשירים, שקיבלו כסף מאת הבורא כדי לעזור ללומדי תורה, ומעלו באמון, אני מקווה שיקחו מהם את נסיון העושר, שהם לא עומדים בו, וינסו אותם בנסיון העוני, אולי שם הם יצליחו קצת. אולי.

יהודי אחד, איני יודע מי הוא, הלך השבוע וחילל שם שמים ברבים.

אותו יהודי עבר על האיסור "לא תונו איש את עמיתו", בפרהסיה. מעל גבי העיתון "יתד נאמן", הוא פירסם מודעת שקר.

לא תונו איש את עמיתו, אסור לצער יהודים, והוא ציער. ואסור לרמות יהודים, והוא רימה. שני איסורי "לא תונו" במעשה אחד.

ומה עם גזל הרבים? כל אותם אנשים שהלכו ושילמו כדי להתקשר לטלפון, כי עתיד חינוך ילדיהם חשוב להם, ובמקום זה שמעו נאצות. מי ישלם להם?

אם בחוקותי תלכו.

הלוואי שכל אלו שהזכרתי למעלה יחזרו בתשובה, כדי שאנחנו, כולנו, נוכל כבר לקבל את שפע הטוב שהבטיח הבורא למי שילך בחוקותיו.

ושכל אחד יחשוב אם הוא זה שמעכב את הברכה.

תוכן שאסור לפספס
268 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
143
והרי אתם מפרסמים ומאשרים לא תגובה אלא דעה בצורת כתבה מלאה לעניין שהוא כולו שנאת הימים, לשון הרע ואולי אף מרמה. מה קורה בכיכר???
יצחק01.06.13
142
השר ישי, שר הפנים, השר אטיאס שר השיכון, ניסים דהאן ח"כ וראש מועצה ממונה בחריש, בונים עיר חדשה גדולה מכל קודמותיה, לחרדים בלבד, חרדים אשכנזים וחרדים ספרדים. הספרדים בונים לאשכנזים והאשכנזים הולכים לשנורר ולגדף את אספרדים
גיל06.09.11
141
??? הם הקימו מוסדות משלהם זכותם לקבל את מי שנראה להם, מה אתם צועקים??? אה, וזכותם גם לבחור מי מבין הספרדים הם כן רוצים לקבל. לא רואה איפה יש פה בעיה. אתה ספרדי? יופי, תשכנע אותי למה להכניס אותך לסמינר שלי!! אתה צועד בדרך שונה- תקים לך סמינר בדרך שלך, למה אתם רודפים אחרי הליטאים ובוכים על 'גזענות'??
מחשבה14.07.11
אלו לא מוסדות של אשכנזים. אלו מוסדות של כל החרדים והחרדיות. אף מנהל סמינר לא מקבל תקציבים רק בשביל אשכנזיות. הוא מקבל תקציבים בשביל כל האוכלוסיה. החוצפה היא שלכם שבמקום לדאוג לחמישים אחוז ספרדיות לפחות. לפי התקציב שאתם מקבלים. אתם שומרים בקנאות על מכסת השלושים אחוז. ואגב, כל הסמינרים הספרדים שאני
אחת דחויה19.07.11
המאמר בכל זאת מנסה להציג מציאות עם ישראל כשהוא חי תחת תורת ישראל ולא כמו שחי אתה... וככזה יש עניין לקבל כל יהודי באשר הוא יהודי ירא שמים ומקיים מצוות ואפילו אם היה מספרד, שבדיה, בוכרה וקונגו. ואגב ודאי שהסמינר המוחזק על ידי צאצאי הזן הספרדי יקבל אפילו אחת מגזע אשכנז... מפתיע אבל אפשרי, במיוחד אחרי
איציק01.06.13

הצגת כל התגובות

140
כל מנהלי הסמינרים שלא מקבלים ספרדיות את כל מנהלי התתי"ם שלא מקבלים ספרדים את כל תלמידי החכמים ונשותיהם שהולכות עם פאה בריש גאלי ומפרות הוראה מפורשת של כל גדולי הדורות ב"ה בגיהנם יש מקום לכוווווולם......
יעקב14.11.12
דווקא למדתי באותם המוסדות עליהם אתה מדבר, למדתי עם ספרדיות, ותימניות, ועירקיות, ומרוקאיות, צנועות ומקסימות וכן, גם עם חסידיות וליטאיות, אשכנזיות מה"עליתה" עליהם אתה מדבר. למדנו י ח ד ! בכיתה אחת, ולא ראינו כל אפליה. אולי דווקא כשבאו הבנות שלך להתקבל אז נהייתה פתאום אפליה? אני אגיד לך יותר מזה, באותו
shir2015.11.12
139
גם במיר יש אפליה הכתבה ביתד אינה לשון הרע
קוקו12.07.11
138
הם מכירים את הגזענות האשכנזית, פתעום נאה לכם לחזר אחר פתחים של הספרדים, בעוד שאתם (אתה בלומנטל) רווי בשנאה לספרדים. תמשיך לעשות שנוררר. הספרדים לא יתנו שקל לגזענות. ועכשיו נתת לי רעיון טוב. אני אישית בעזרת השם יברר סיפורים של גזענות, ואני ישלח מכתבים לתורמים ספרדים שיפסיקו לתרום לאותו מוסד גזען. כמו
יעל04.07.11
137
אני בטוח שלא שמתם לב אבל בלומנטל הוא פשוט פרובוקטור, הוא כותב בכוונה על דברים ששנויים במחלוקת ומביע בכוונה דעות שנואות ולא חכמות, בכדי למשוך כמה שיותר תגובות, והוא מצליח אז בפעם הבאה שאתם קוראים משהו מפי חכמתו אנא אל תגיבו, דברים מהסוג הזה ראויים ללא יותר מהתעלמות מוחלטת
ישראל25.05.11
136
מה זו הגזענות הזו??? למה הכותרת צריכה לכלול עדה מסוימת?? איכס! להקיא עליכם!!!!! :/
חלי24.05.11
135
או שאתה באמת תמים או שאתה טיפש!!! מה שעשו ליתד זה בגדר הבא להורגך השכם להורגו.. ובכלל לאחר כל ההסטוריה האחרונה יתד יצאו מכלל עמיתך לכל הדעות..
אבייתר23.05.11
134
יתדניק קטן שלי
שי20.05.11
133
וכל מילה שאני יוסיף מיותרת (לתשומת לב העורכים של האתר)
שמעון30.08.13
132
שוטפים לאנשים ת'מוח על נחיתות ואפליה. חבר'ה, נחיתי זו החלטה אישית פנימית, וקרבן לאפליות זו החלטה עצמאית לחלוטין. תפסיקו להיות נחיתיים ולהתמסכן, כי פשוט שכנעתם כבר את כולם שאנחנו כאלה. גם מי שעוד סבר שהספרדים הם פשוט עדה אחרת- כבר חושב שיש לנו איזו אות קין. אפילו אנחנו אמרנו!!!!!!!!
מחשבה14.07.11
131
למיטב ידיעתי מיר ברכפלד גם ניזונת מאותן התרמות ולמיטב ידיעתי רק בחברון יש אחוז ספרדי נמוך יותר
שלומי26.06.11
130
אל תחליק את המציאות המרה. יש אפליה חזקה והיא בועטת די חזק. אגב, שום ספרדי לא מרגיש "בבית" בישיבות אשכנזיות, אתה אף פעם לא נתתם להם להרגיש בנוח. וגס רוח אתה עצמך וכתבותיך הנלוזות, הרדודות ומלאות לשון הרע. גם אני אתרום לכם אגורה.
אתה בת יענה?29.05.11
129
אתם האשכנזים רק יודעים לדבר ולבכות שקצת פוגעים בכם אבל חשבתם פעם על הספרדים שבוכים הרבה בגללכם? שלא קיבלתם אותם לישיבות ולסמינרים? כמה דם של שפיכות דמים שפכתם? איזה דין אתם תיתנו על השנאת חינם שאתם עושים בכל שנה ושנה וכבר היום מתפרסם שיש תלמידות שאין להם מקום לימוד לשנה הבאה אתם אלה הגסי רוח והשחצנ
ספרדי שגאה בספרדי שעושה ככה לאשכנזים23.05.11
128
גיסי שזכו לשבת וללמוד בכולל יושבים יום שלם בישיבת מיר הקדושה ומעידים כי לא הרגישו ולא ראו כלל אפליה והבדלה בין אשכנזים לספרדים, ההיפך הוא הנכון! שויון מוחלט ואהבת ישראל שורר שם!!! ואם מישהו לא תרם כאן בגלל אפליה, הוא הזיק לאחיו הספרדים! (מתוך מידע פנימי ומהימן)
ספרדי13.07.11
127
לרב שמואל מותר כי הוא אשכנזי, ואין דבר כזה אשכנזי גס רוח, רק על ספרדי ולא משנה מי הוא, עצם זה שהואאבותיו נולדו בארצות המיזרח הוא שלוחפרענקגס רוחדפוק....
יהודי גאה25.05.11
אתה מת שמישו יגיד לך "נשמה ממצב ?" אבל זה לא קורה במקום זה אומרים לך : "נו . . זלמן הכל בסעיידר ?"
שישקו02.06.11
126
זה לא עניין גזעני ולא פרוטקציה - הלכה צרופה וברורה. אני מתפלאה עליך - איפה היית כשהורים ספרדים התמוטטו תחת האטימות של מנהלי הסמינרים וראשי הישיבות האשכנזים? ולא- אל תדאג להם, הם גובים דמי חסות גבוהים מאד מהספרדים שבכל אופן הצליחו להשתרבב לישיבות שלהם. וכמובן בלי הכללות.
מורן 24.05.11
125
להזרים רק למוסדות ספרדים ולבנות מוסדות חדשים וברמה כי הספרדים תמיד בעיני האשכנזי סוג --ג-ד ויותר אי אפשר לשנות את זה זה בגנים
רפאל24.05.11
124
לשנוררים שלכם, תקפצו!
ספרדי20.05.11
123
תורמים עוד יותר, כדי לכפר על החוצפה שסירבו לתרום. ואילו אשכנזים, תמיד אומרים "מה ההבדל בין אשכנזים לספרדים, כולנו יהודים?" וכד' ובפועל, נותנים לספרדי 4 דולר. ולא דברנו על וועדי הצדקה שעושים מגבית משולחת רסן ומעליבה על גבו של המנוח ועל גב המשפחה האומללה ובסוף רואים קדחת. ועוד מתיימרים לספ
שלמה20.05.11
122
מי שעושה אפליה לאנשים על רקע היותם ספרדים הוא הגס רוח האמיתי!! מה אתה חושש שיגמר לכם הכח על הספרדים אולי יותר לא תהיו שולטים, בטח מזה אתה פוחד!אתה פוחד, שהתורמים (הספרדים) מחו"ל לא ישלשלו כסף למוסדות (לכיסים)!!! אתה אשכנזי פחדן וכמו שאמרת גס רוח!!
מלאכי20.05.11
לספרדי-שעד עכשיו הוא חי בדעה שזה המצב וצריך להשלים אתו לאשכנזי-שסוף סוף חושפים את האמת שבו את הגועל והרפש ושאר הזבל שמתפרץ מתוכו הנה דוגמה------בלומנטל שהמוח המגעיל שלו חושב שמה שהאשכנזים לא יעשו הם יהיו צדיקי הדור
אוהב אמת21.05.11
מלאכי אתה ענק
חמינוב21.05.11
נמאס מהשתלטנות הליטאית
מילי21.05.11
121
לכל המתנגדים לדעותיו, כל נושא שהוא כותב עליו "בשטחיות עמוקה" מטפטף עוד טיפה בקרב "החרדים האינטלגנטים" (שבסופו של יום הם נותני הטון בסביבתם) ומחדד את המבט הציבורי על כל התפיסות השטחיות הנפוצות בקרב אותו מספר זעום של נושאי דגל הפתיות (שגם הם בדרך כלל מיוחסים כמקבלי שכר או טובות הנאה כדי להחצין השקפות
יעקב20.05.11
120
נראה כאילו הנך יושב לפחות על שולי כסא הכבוד. למתוח ביקורת זה לגיטימי ויש אולי על מה, אבל עם פסק הדין שגזרת רב יקר היה צריך מעט יותר שיקול דעת ומתינות. חביבי, היו מתונים בדין נועד בעבור כל אחד מישראל וודאי לכזה שככל הנראה תורם, אלא שמצא לנכון לזה לא לתרום. אז מה? דינו גיהנום, דינו כעוכר ישראל, מה זו
יצחק01.06.13
119
מר בלומנטל אתה צודק מאוד, אבל אי אפשר לדרוס את הספרדים בטענות של השקפה נכונה. כוונתי האשכנזים המנהלים לוקחים טענות של השקפה נכונה ומתרצים את עצמם. אבל על זה נאמר לא חרבה ירושלים אלא על שדנו דין תורה. (בערך זה לשון הגמרא) ולא קיימו במידת החסד. אם תעמיק בזה נראה שלהבא תחשוב קצת אחרת בי.
ירון17.07.11
118
עלוב נפש , את הכסף של הספרדים לא תקבלו אם אתם גזענים.
לסטומנטל04.07.11
117
זלזול במרן רה"י שליט"א חמור מאוד...! אבל מר יצחק הכותרת המפוצצת שלך - קצת מבזה אותך!!!
גועל נפש24.05.11
116
הרשע במקרה הזה הם מנהלי הסמינרים האשכנזים,ואיתם שאר הגזענים למיניהם. הצדיק זה הגרנ"צ פינקל שליט"א,שבמקרה הוא אשכנזי. הוא מוסר את נפשו על קיום הישיבה.ולא שמעתי מעולם על אפליה כלשהיא מצידו.לאיזה ספרדי. והוא סובל עכשו בגלל אשכנזים גסי רוח!!!
שחור כתום23.05.11
115
לא משנה אם תוכן דבריו צודק או לא צודק, זה לא הוגן להשתמש בכזו כותרת גסת רוח.....!
משהי08.11.11
114
השאלה אם הסיפור נכון או לא . . . לא משנה! הכותרת מזעזעת!!! ולאדם כגון זה לא קוראים בשם "רב"
ענייני04.07.11
113
בס''ד אני לא חרדי אבל אוהב כל יהודי באשר הוא ולא אכפת אם הוא דתי, חרדי או חילוני, ספרדי או אשכנזי. ובאמת אני חושב ומנסה כל הזמן ופשוט לא מצליח להבין איך זה שציבור שמתיימר ליצג את התורה מדבר כך אחד על השני. רק עברנו את ל''ג בעומר וכולכם יודעים למה נהרגו תלמידיו של רבי עקיבא. אנא מכם תפסיקו! פשוט אין
יוחאי26.05.11
כל הגזענות הזאת מלמדת שאין להם אמונה כלל כי מי שמאמין לא יכול להיות גזען וד"ל
יוסי פריימן13.07.11
כל הכבוד אני מצדיע בפני מה שכתבת ומסכים עם כל מילה יישר כוח
יאנוש07.07.11
112
גסים כל כך, תוקפניים, מכוערים, פוגעניים, אני תוהה אם 'בחדרי' היו מפרסמים כזה מאמר, וכמו שכתבו כמה לפני בשום אתר חילוני לא היה סיכוי לפרסום מאמר כזה. חבל ש'כיכר' נותנים במה לחרחור ריב ומדון, רק בשביל כמות טוקבקים שכידוע שווים כסף, תמצאו דרכים אחרות. גם הכותב וגם האתר הנותן לו במה חשופים משפטית לתב
עו"ד24.05.11
111
ודי לחכימא.
אחד23.05.11
110
ללא נותר לי אלא לרחם עלייך יהודי מסכן שנמצא בגלות יתד נאמן!!!! מסכנים!!!
אלישע22.05.11
109
עשרות שנים בחורים ובחורות מושפלים ומתעללים בהם. מקבלים מיכסה קטנה של ספרדים ושאר הספרדים שלא התקבלו הולכים לישיבה ספרדים קרי סוג ב'. או תקבלו כל בחור ובחורה טובה או אל תקבלו אף אחד. החליטו. אלא שרוצים לקבל עשרים אחוז, ולקבל מאה אחוז כסף של הספרדי הגס רוח. מעניין למה אתה לא זועק על העוול של אותם
דעתן20.05.11
108
הרי הכותרת בעצמה מגדירה את היות הכותב ובעל הדעה כגזען שהרי הגדרת היותו של אותו איש כבעל גזע כזה או אחר ולא כיהודי טועה בשיקוליו היא בעצמה ההבנה שקיים עניינו של גזע. הגיע הזמן שצאצאי הגזע האירופאי יכירו בזנים האחרים כלגיטימיים ואולי אפילו עוד כאחים ;) אנחנו אמורים להיות עם אחד שמתמודד עם עניינים קצת
יצחק01.06.13
107
קראתי את הרישא של הכתבה והזדהתי עד כדי שרציתי לעלות לראש הישיבה ולהציע את עזרתי בקהילות הספרדיות בחו"ל שאני קשור איתם , וזאת בתור בוגר מיר כאב לי נורא אבל שהגעתי למוסר שאתה מרביץ על פגיעהביתד קיררת את דעתי להבא שקול נושאים קשורים אחד בשני על מנת לא ליפגוע במה שאתה כותב
ארלה01.06.11
106
מה לעשות אם ראית אשכנזי שמדבר וכותב כמו גוי זה אומר דורשני כנראה שהוא מההתבוללות של מדינות אירופה. אני כאשכנזי; מכיר אשכנזים טהורים = לא גזעניים וטובי לב מאידך גיסא אני מכיר כאלה שמתנהגים ממש כמו גויים אולי זה אומר משהו. אנחנו לא מזדהים עם אותם אשכנזים שמתנהגים בגזענות ומראים שמץשחץ פסול מה לעשו
אשכנזי טהור25.05.11
ולא תגובה אנטי שמית כמו של סטומנטל
יעל04.07.11
105
שום דבר לא יעזור הספרדים ישארו באותו מצב שהם נמצאים היום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר23.05.11
לך לשנורר במקום אחר
אסף24.05.11
104
למטומטם הזה אתם קוראים רב ????? בא לי להקיא מגזען הטיפש שנקרא "רב" תורידו את התואר הזה , בושה בושה
יוסי22.05.11
103
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי 22.05.11
102
לאשכנזים אין שום יתרון על הספרדים חוץ מעזות מצח, כמו זאת של בלומנטל שמשקר בדבר הגלוי וידוע לכל שהוא שהאשכנזים שמתרימים את הספרדים בחו"ל מעלימים מהם את המעשים המזעזעים שהם עושים בארץ. עכשיו האמת התגלתה והתורם הספרדי הישר והנכבד, ילמד לקח את אותם עלובי נפש שפיהם רחוק מאוד מלדבר אמת.
מוישי20.05.11
101
אשרי התורם האמיץ והאמיתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי20.05.11
100
חבר'ה הוא לא יכול להיות עד כדי כך מטומטם,,, תבינו-כבודו של ר' נתן מעניין את האנטיפט הזה כשלג דאשתקד או דאשתקדתיים,כל הכתבות שלו רדודות מים המלח בטרימנולגיה,במסר ובכל הפרמטרים. אלא מאי??? הוא יורה ויורה לכל הכיוונים,ונהנה מתהגובות שלנו ,הספרדים עם הלב החם והטוב . הנבל יודע ללחוץ בדיוק על הנקודה הר
תחשבו רגע..יוני20.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צודק מאה אחוז20.05.11
אתה כותב בצורה מאד יפה
לייב20.05.11
99
בחורים יש בין 10 ל-12 ספרדים למה מה זה לא אפליה???
שעיה גרנדש20.05.11
בסביבות גיל 23 אני מאוד ישמח.תודה
תלמידת סמינר20.05.11
98
אמת שמיר לא מפלה עדתית אבל נוסח הכותרת והכתבה כאילו זה בלתי נתפס כזה דבר ואותו נדיב הוא גס רוח שחושב כך זה גזענות והתעלמות מכך שזה באמת המצב ב99% מעולם הישיבות הליטאי
מירר ספרדי12.10.12
97
בלומנטל מטומטם! אתה בעצמך היית תורם לישיבה ספרדית???? אפילו שקל אחד????
טלי25.05.11
96
יאללה לא נמאס לך ??????????? תקבל על עצמך קבלה אחת , רק אחת למען כלל עם ישראל : לא להזכיר את המילה "ספרדי" אפילו פעם אחת !!!!!!!!!!!!! כי דיייי כאילו נמאאאס מהכתבות האלו שגורמות רק נזק סכסוכים הקצנות מיותרות ותו לא !!!
שישקו24.05.11
95
שיש מכסה ל'יהודים ספרדים' זה עובדה. מכסה בחיידרים, מכסה בישיבות קטנות וגדולות, מכסה בבתי ספר, מכסה בסמינרים..... לא ראיתי את הכותב מביע את דעתו בנחרצות על אותם אשכנזים גסי רוח שכאשר בן של עשיר מחו"ל מגיע להתקבל לישיבה, אביו מקבל מסר שזה כרוך בתרומה... ולא של מאה דולר, אלא מאה אלף דולר, והדברים ידו
יעקב24.05.11
94
ישכנזי טמבל
ביקיני23.05.11
93
תפסיק כבר לדאוג לכל האנשים שיחזרו בתשובה, קשוט עצמך תחילה!! באופן קבוע אתה משמיץ, מפלג וגורם לשנאה גדולה, לא רק בין ספרדים לאשכנזים, אלא בכלל- גורם לשנוא את הדת ואת החרדים. אם אדם כמוך נקרא חרדי- הרי שזה גורם לשנוא את החרדים והשקפותיהם. אף אחד לא שמך למשגיח רוחני, אז תפסיק להביע דעה בכל דבר ועניי
אלי22.05.11
92
ומזה לנכות מעשר, מע"מ ומס הכנסה
רוטשילדיאן22.05.11
91
תשע מהם לקח בלומנטל, והעשירי - התחלקו בו שאר הליטווקס. בכל פעם שאני קורא את מאמריו המחוכמים - נהירין לי דברי החכם, כי הטפשות מסוכנת היא הרבה יותר מהרשעות.
יצחק האשכנזי20.05.11
90
רק היום פורסם שהוא עצר תרומה ל"עטרת שלמה" בגלל החלוקה של ערב פסח,אז לו-מותר? גם לפרענקים מותר!!! הנה לך הקישור,אשכנזי גס רוח!!!http://www.kikarha
שחור כתום25.05.11
89
נכון , אין מקום להעניש את אותו ראש ישיבה חשוב , אומנם צריך לדעת באמת איפה העוגה מתחלקת ואחרי עשרות שנים שהאשכנזים אכלו את העוגה לבד כואב להם שהמציאות טופחת על פניהם , אל תתביישו תגידו בראש מורם את האמת שרוב הליטאים וכ"ש החסידים עובדים ואינם מונחים בלימוד אחרי החתונה צא ולמד מביתר מבית שמש מירושלים ע
bnrui24.05.11
88
על הבכיינות של בלומנטל על מה ש"ציערו יהודים". אוי וויי כמה צער נגרם להם. בלומנטל! שכחת כמה שמחה נגרמה מהטריק הזה למאות אלפי יהודים אחרים. רגע, עוד משהו. גם שכחת את הרווח הכספי של "יתד". למשל אני, ממש לא נמנה על קוראי העיתון "יתד", אבל לכבוד האירוע המשמח קניתי עיתון וזה היה מעניין.
דואק23.05.11
87
אנא רבנו של עולם, תן חכמה בינה ודעת ליצחק בן חוה, שיחזור לשפיותו במהרה ויחזור בתשובה שלימה אמן,
ישעיהו22.05.11
כגון את הגאון הרב מאיר מאזוז ואין תרופה למכתו.
המגיד22.05.11
86
היגיע הזמן שהחוצניקים כמוני יכירו את השקר של מוסדות מסויימים
יציק21.05.11
85
הוא הי' נדרש להחזיר את כל התרומות .
בורסו20.05.11
84
אם יש לאשכנזים להלין אז זה רק על עצמם הם אלו שחפרו לעצמם את הבור תחת רגליהם בכך שהתמידו באפליית הספרדים . באשר לישיבת מיר אין מה לעשות. זה בבחינת רע לרשע רע לשכנו. זה הוא הצעד הטובה ביותר שנעשה בעניין ההפליה ולפילנתרופים אני אומר חיזקו ואימצו וע"י שאתם מונעים עצמכם לתת כספים לישיבות כאלו , זה נחשב ל
יהודי פשוט20.05.11
83
אני שואל מעל במה זו בפעם המי יודע כמה מדוע ההתעקשות של אחינו הספרדים להצמד בכל הכח לאשכנזים ולמוסדותיהם רק הפרד נא מעלי וחסל המלחמות חוששני מהתשובה האמיתית וד"ל
מכלוף ויספיש22.05.11
לא היתה תורה אצל הספרדים במאות השנים האחרונות, מי שחיפש מוסדות חינוך על רמה לא מצא אותם אצל הספרדים, האשכנזים תפסו טרמפ על כך , והרבה מהם [ואני מדגיש, "הרבה" ולא כולם] ניצלו את המצב לרעה, והם חיים בתוך תיאוריה דמיונית ומשובשת על "עליונותם" כביכול על הספרדים.
מושיי23.05.11
ותשובה להמון שאלות ששאלו פה.
המגיב גאון24.05.11
אין לי כח להתחיל למנות את כל מקומות התורה בארצות המזרח, מה שנכון שלא היה עולם ישיבות ממוסד וגדול כמו באירופה, אבל באותם ישיבות למדו תורה ביושר להעמיק בנאמר ולא לחפור ולפלפל ולבלבל כמו במאה חמישים שנים האחרונות בארופה, וגם עם ירא"ש ומדות ובלי מחלוקות כמו שהיו בטעלז וההתפצלות של סלבודקה... לא לחינם הי
יעקב24.05.11
82
ייחס למה לקלל שינסה אותך בנסיון העוני מפה התחיל הכל חוסר אהבת הזולת המאפשר לקלל יהודי בהינף לשון יצר אפליה בושה בלומנטל ייחס דוחה
טוסטוס22.05.11
81
מי המציא את המושג אנ"ש????? מה אתה תגיד ביום פקודה לקב"ה??? אהבת ישראל שלך לא חוצה את המסדרון שבבניין שלך. אנשים שונאי ישראל כמוך לא יתרמו לספרדי אפילו שיגסוס להם מול העיניים.
צב השעה22.05.11
80
ביננו. במקום שאנו נתרום ואתם לא תקבלו אותנו, אתם תקבלו ואנחנו לא נתרום. סוד גלוי: אשכנזי שעושה כסף מסתכל על עולם התורה מלמעלה ולא תורם, ספרדי שעושה כסף מכבד את עולם התורה ומחזיק בידם, זה סוד הטרגדיה וזעקות השבר הנוכחיות.
שלומי20.05.11
79
א. אינני מבין מדוע אתה משווה בין שונאי הדת לבין התורם הנ"ל שקיבל כך הוראה מרבותיו? וכי אתה הוא זה שמזלזל בדעת תורה ספרדית? שמא הינך תגיע לעולם הבא ושם יחייכו לך? או שתשב עם מנהלי הסמינרים ביחד?. ב. המודעה שפירסמה מביאה את דברי גדולי הדור נגד יתד. אינני מבין על איזו הונאה אתה מדבר? אלא בכך שאתה לא ר
פרויייליך20.05.11
78
פיתאום ניזכרו שיש תורה "לא תונו" וכו' ומה עם זה שיתד יוצאת נגד גדולי תורה בלי שום בושה?!!
ספרדי20.05.11
77
זה כספו של הגביר וזכותו לפזר את הכסף ברחובות. מה שכן מסכן הרב פינקל שבאמת אין הוא חשוד בגזענות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן20.05.11
76
מהאתר
איציק20.05.11
75
וזה וודאי עדיף! הימים בהם הספרדים היו תמימים וניצלתם זאת, חלפו ללא שוב! עכשיו לאט לאט מתפקחים מכם. השלב הבא להתפקח מש"ס שהם יותר גרועים כמשתפי פעולה נגד בוחריהם. לציבור הספרדי תהיה הרווחה בקרוב אמן
אריק20.05.11
74
דיי זה כבר בלתי נסבל רגש הקיפוח התמידית של הציבור הספרדי, אתם הרוב! אתם בשלטון! הכוח אצלכם!! מה עוד אתם רוצים??? תשאירו לאשכנזים את הקצת שיש להם שישבו שם בשלווה בחוריהם.. ותקימו לעצמכם מוסדות לתפארת,שהאשכנזים יתקנאו שיהיה להם רבע מזה!!
מוסדות מפוארים20.05.11
תקימו לעצמכם קרנות כספיים על קדושת האשכנזיות, אתם מספיק חזקים להפיל מיליוני אברכים כל שני וחמישי ולברוח לחו"ל, אז תשקיעו את הכסף בישיבות הקדושות.
איציק20.05.11
73
שלום מר יצחק גס הרוח! כואב לך... רואים שכואב לך. אנחנו הספרדים מזדהים מאוד עם ההרגשה שמישהו לא מקבל אותך רק בגלל הגזע. אז אנחנו בהחלט יכולים להבין כמה זה כואב כשזה קורה הפוך. מעניין משום מה, מדוע אתה שוכח את אותם "ראשי ישיבות" ששוכחים לקרוא את דברי החכמה הזאת. מעניין מאוד שלפי דעתך המילה גס רוח
דודי22.05.11
72
כל שנות קיומו ותה מדבר על איזה טריק יפה שעשו כהונאה ? הרי מי שמנהלת את עיתון השחץ הזה זוהי גברת רוט לוי שבמאמר ארוך בידיעות היתגאתה על הגבריות שבעניבותיה ושהיא למדת ממעריב איך לעשות פירסומות וזה נקרא דעת רבותינו
לגוולין22.05.11
71
ואם אנחנו לא נותנים אז זו "חוצפה של ספרדי"... טוב שאתם מגלים את פרצופכם האמיתי. צריך באמת לשלוח את האמרות החכמות שלך, מר בלומנטל הבלום, היישר אל התורמים בחו"ל.
מגיב לא רשום21.05.11
70
יצחק בלומנטל תתבייש לך .....!!! אתה מחליט מי ילך לגיהנום ??? מה אתה יודע חשבונות שמים?!?!?! ואולי כל אותם רבנים אשכנזים שחצנים שקוראים לעצמם רבנים שמשאירים בנות ללא מסגרת ואח"כ מה שקורה עם אותם בנות ובחורים שנושרים כתוצאה מאותה גזענות - אתה חושב שלהם יהיה גם עדן??? כל הנפשות הטהורות האלה שנופלות
יעל20.05.11
יש כאן פגיעה בגדולי התורה. כדאי לך לבקש סליחה בפומבי מהרבנים שכתבת "מי הם". אני בטוח שבשגגה יצאה מתחת ידך. חזרי בך ותנצלי...
בן ימין22.05.11
אין לי מה לבקש סליחה , הזכרתי את שמות הרבנים האלה ספציפית כי הם מעורבים בפרשה הספציפית הזאת זה הכל ... חלילה וחס שאזלזל בכבוד רבנים גדולים אלו ... אני עפר ואפר על ידם . הבעיה שהציבור מסובב את הרבנים הללו ועוד רבים כמותם על אצבעם הקטנה... אחד כמו יצחק בלומנטל שמכנה את עצמו רב מסובב את הרבנים על אצב
גילי23.05.11
69
היה עדיף יותר טוב שתשתןק דברי שטות והבל יצאו מקולמוסך . לפעמים צריך לדעת גם לשתוק בשביל זה ה' נתן לנו שכל
יהודי 20.05.11
68
לרשת מנהלי המוסדות הגזעניים יש כמה תועליות ומטרות: 1. החלשת מוסדות הספרדים ע"י גניבת המוחות הספרדים 2. הפרד ומשול בין הספרדים 3. סכסוך בין הספרדים 4. בניית והשבחת מוסדותיהם בספרדים על חשבון הספרדים 5. צבירת כח פוליטי ומצביעים על חשבון שס 6. נקמה בספרדים שנואי נפשם 7. נפנוף לתורמים בשמות ס
שס מבזה את הספרדים22.05.11
מאה אחוז של צדק
מאיר26.05.11
67
למוסד אשכנזי. הרי "עני ביתך קודמים...."!!!!
בחורת סמינר20.05.11
66
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבועים20.05.11
65
כולנו מחכים שמר בלומ-נטל העז מצח וכו וכו וביחד עם כל יתד הרשעה יכלו מהעולם, כהבטחת הגמרא.
הורים לילדים20.05.11
64
מעניין כי הגסות רוח היא רק כאשר מסרבים ומצערים את אחד המיוחדים שבראשי הישיבות אך הזעקה הזאת לא נשמעה כאשר לגדולי ישראל מסרבים פעם אחר פעם לשמוע בקולם לגבי קבלת תלמידים לא ראיתי שכתבת כי הר' פלוני מנהל הסמינר הינו גס רוח והוא אחנו שונה מאותו עשיר ששניהם שליחים ובעלי פיקדון וכן לא נשמעה זעקתך על ההונא
בן תורה20.05.11
63
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי 20.05.11
62
ולא לגזענים חשוכים תחפשו כסף בווליאמסבורג לא בברוקלין
קובי20.05.11
61
למוסדות שלהם, ומאז שאני ואחים שלי אמרנו לו להפסיק לתת לאשכנזים הוא דוחה אותם בנימוס. אמרנו גם לחברים שלו שלא לתת לאשכנזים. (אגב חלק מהחברים של אבי הם אשכנזים שגם כן לא אוהבים את הדרך החדשה של של האשכנזים שהמציאו תורה חדשה) Good luck
מישהו20.05.11
60
הגרמ"י לפקוביץ: "ספרדים צועקים על גזענות? הם הגזענים" 20 מאי 2011 ... דברים נוקבים: רבי מיכל יהודה ליפקוביץ שמע על קשייו של ראש ישיבה לגייס כספים מתורמים ספרדים והגיב: "זו הגזענות הגדולה ביותר" כנראה שזה סיפור המצוץ מן האצבע ו"כיכר השב"ת מיד הורידו את הכתבה....
המבקר20.05.11
59
כמה דברי הבל מאדם שוטה אחד.
דני20.05.11
58
אלו יורים והורגים בלי חשבון ובלי חמלה אבל יודעים להציג לעולם ועדת גולגסטון או את הילדים המסכנים שנהרגו ע"י צה"ל וכל ההרס שצה"ל זורע בהם, כך בלומנטל כל הנזק והצער והסבל שנגרם לספרדים זה מלחמת ג'יאד אשכנזי לגיטימי ורק כשמשלמים להם כגמולם נזעק לו בלומנטל, תחי פלסטין מיסטר בלומנטל, סליחה! גולדסטון הוא פ
המגיב בצער20.05.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק20.05.11
57
צריך להבין שיורד גשם כולם נרטבים. ומי שהוריד את הגשם של גזענות, זה אדם עדין ואציל רוח שדחה בחור או בחורה בגלל העידה. ולכן אני מציע לא להתעצבן על המקל שהיכה. אלא על זורק המקל. נ.ב. אני שכנזי.
זיו20.05.11
56
ראשית צר מאוד על כך שיהודים סרבו לתת תרומה כל מילה שלך בסלע דבר שני לגבי הלאו של צער שמעצער זהוא קישקוש בלבוש עיתון יתד לא בחל בשום אמצעי וציער ציבורים שלמים של יראי השם כאילו בשם האמת ואים גדולי ישראל חלוקים בדרך הנהגת הציבור מה לשועלים קטנתנים לפצות פה ולצפצף די לנו ללמוד מהמעשה שמובא בספר ירושל
אליה20.05.11
55
הונאה? גזל? איך הגעת לכל זה? דוקא כל אלו שהתקשרו התמוגגו מנחת ואמרו שהיה שוה כל אגורה כדי לישמוע את הדברים שיצילו אותנו מחינוך בלתי הולם לילדים, תרגיע בבקשה, ולעניינינו, הונאה דוקא באה מהסמינרים והישיבות שלא מוכנים לקבל ספרדים וספרדיות שבאים להבחן, ומסובבים אותם סחור סחור עד שאומרים להם "אין מקום
המבקר20.05.11
חייב לטפל בהם בידי ברזל ולהודיע לכל התורמים שידעו מי הם ומה מעשיהם.
שס מבזה את הספרדים22.05.11
54
כשמישהו בציבור האשכנזי מכליל לרעה את הציבור הספרדי הוא צריך לדעת שאותו כלי מכוער יכול להיות מופנה גם אליו או אל הציבור שלו ביום מן הימים. אם מר בלומנטל בוכה פה על הכללת האשכנזים אני אשמח לקרוא אותו בוכה גם על הכללת הספרדים מדי פעם.
Amit20.05.11
אני מתבייש שאני ספרדי אחרי שאני קורא מה שאתה כותב
ספרדי20.05.11
53
שיתד והמפלים לרעה יחזרו בתשובה אלו לא פעולות ראשוניות אלה תגובות שבאות בעקבות הרבה מאוד שנים של אפליה מכסות השפלות ביזיון גדולי ישראל ובראשם מרן מאור ישראל שליט"א וכולם מכירים את הסיפור של הספרדי שבא להתקבל בישיבה אשכנזית ומה שאל וענה לא ראש הישיבה.
גס רוח20.05.11
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה20.05.11
51
פתאום נהיית רגיש לצער הזולת וגם נזכרת מיום הדין הגדול ומכמה לוים בתורה שבין אדם שמרמה ומצער עובר ,ממש בא לי לבכות ולשוב לאל עכשיו ,אבל איפה כל הדרשות המשעממות שלך כשמדובר במעשי שחיתות שיתד וחבריו עושים ?
אריק20.05.11
50
ואעליק מי שידבר על הספרדים!!!!!!!!!!!!!!!!! קרה פגעו לכם באמת המגעילה שלכם,כבר אתה כותב ספרדי גס רוח???!!! הגסי רוח זה כל האשכנזים הצבועים שלא מקבלים בנות למוסדותיהם ושלא נדבר על הישיבות ובתי ספר יללה יללה אתה כותב דברי בלה ונותן גיבוי לאשכנתפוזים האלה אפילו לא גמרתי לקרוא את הכתבה מרב שהכ
עידית20.05.11
קודם כל תכתבי נורמאלי בלי שגיאות כתיב. שתיים, לא כל האשכנזים גזענים כי אני למשל לא, כמו רוב החברים שלי. שלוש, הצורה שאת כותבת על האשכנזים היא גזענית גם כן ולכן אין שום הבדל בינך לבין כלומנטל הגזען. מקווה שהבנת והפנמת, ושתהיה לך שבת שלום!
אוהב את הבריות.20.05.11
אל תשקרי את עצמך אם את היית אשכנזיה וואווו כמה שהיית גזענית . . .
שישקו26.05.11
הנבחר
שלום21.05.11
קודם כל בגלל שאתה אשכנזי אני לא אמורה להגיב לך,אבל יש דברים שעליהם אסור לשתוק,למשל מה שאתה אומר לי אני והחברים שלי למשל לא גזעניים... אבל כל האשכנזים כן גזעניים!(כי אתם באמת גזעניים!!!!) בקיצור סתרת את עצמך... וב"ה אין לי שום שגיאות כתיב,הייתי מציעה לך ללכת לבדיקת עיניים דחוף!!! ובלומנטל כותבים
עידית20.05.11
49
תן לאשכנזים רק כסף כסף כסף ועוד כסף והם יקבלו אותך לכל מקום שרק תרצה.
גיל20.05.11
48
באמת לא חינוכי=ויש לפרסם
יום ליום20.05.11
47
הנבואה ככל הידוע לי ניתנה לשוטים, "אותו עשיר גס רוח יגיע לעולם שכולו טוב, עם כל כספו צרור לו בתכריכיו, וכשיבקש לקבל את השכר של מחזיקי התורה, מה יתנו לו? מה יועיל לו התירוץ האומלל ביום פקודה?" סוף ציטוט ובכן מר בלומנטל במקום לתרום לישיבה זו העברתי את אותו הסכום לישיבה ספרדית!!! מה יש? זה לא תרו
אבי20.05.11
46
איש אחד יחטא ואתה כתבת ספרדי. אני מכיר הרבה יוצאי אשכנז שלא מדברים כמוך. הרבה אשכנזים מודים יש אפליה וגזענות. חסיד ברסלב אנש=אותיות שנא אחי נשואי לאשכנזייה מהנדסת באינטל יש לו שני בנים מי אתה שתדבר בשם האשכנזיים ונגד הספרדים . מי אתה שתדבר בשם התורה האם הקבה נתן לך שכינה או רוח הקודש . זהירו
חילוני ירא ה20.05.11
45
בצורה רציונאלית, למה המפרסם ביתד דבר נגד רצונם, אין זה אונאת ממון, והלא כזה דבר בודאי מוגדר בהלכה כ"מקח טעות". אדרבה תסבירו לי.
מישהו20.05.11
תלך לבית המדרש. כאן זה רק תגובות מהכרס.
בני ברקי20.05.11
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי20.05.11
43
אף אחד לא תורם לאירגונים אשכנזים
יצחק וינברג20.05.11
42
בלומנטל, אתה וחבריך אוהבים את הכסף של הספרדים, אך באותה מידה אוהבים לשתות את דמם של הספרדים. ''חבורת בריונים'' אוהבי שלמונים!
אוריע20.05.11
41
תגידו מה שאתם רוצים, אבל באמת ישיבת מיר היא מהישיבות היחידות שבאמת לא מפלים בין ספרדי לאשכנזי, בין חסיד לליטאי, וגם אין להם שום אג'נדה לזלזל במנהגי העדה השונה מהם. תבדקו ותווכחו! ה"יחד שבטי ישראל" שם אינו רק מס שפתיים זולה! אין על הגרנ"צ בזה...
אלעזר20.05.11
40
אני חילוני שמידי פעם נכנס לאתרכם בכדי ללמוד על הלך הרוח החרדי אני כל פעם מתפלא לראות חבטות גזעניות אם מספרדים או אשכנזים (אני ניטראלי מאחר והוריי ממתיישבי ארץ ישראל הראשונים אבי אשכנזי אימי מספרד)אבל הכותרת הזאת בוודאי לא הייתה עוברת באתר חילוני תמוהה שפה זה עבר "והאמת והשלום אהבו" כולנו יהודים (אול
אחד מבחוץ 20.05.11
39
למה החלטת לכנות את התוכן 'נאצות' לדעתי סגולה זו שלא לקרוא יתד אמיתית לחלוטין יותר מאלפי 'סגולות' למיניהם. פשוט משום שאין זו 'סגולה' אלא מציאות כמו שמי שרץ לכביש נפגע. אתה חולק על זה? זכותך. אבל להחליט שזה נאצות וגזל? תגיד כמה יתד משלמים לך? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי20.05.11
38
גם אני לא תרמתי לישיבות אשכנזיות שלא רצו לקבל את בני. יותר מכך אפ' אמרו לנו שחבל על כספי הנסיעות כדי לבא ולהיבחן. לבסוף הסכימו לקבל אותו לישיבה אשכנזית לאחר מבחן בו הוא הצטיין בתנאי ששני חברים אשכנזים יבואו אתו לאותה ישיבה. ומה אפשר לעשות שחבריו האשכנזים לא רצו ללמוד בישיבה שהואילה לקבלו?בני עב
חנה20.05.11
37
נגמרו הימים העליזים האינטרנט גמר עליכם הבוזבוזים התורמים הספרדים שבניו יורק לונדון ברזיל מקסיקו גם להם יש אבו אבוה של האינטרנט ובלחיצת כפתור אחד בשניה כל הלכלוך של 60 שנה של אפליה גזענות התנשאות שחצנות בדלנות הכל נחשף וגלוי אם תורתכם היתה לש''ש לא הייתם מגיעים למצב הזה
DAVID. NY20.05.11
ולצערי הרב, יש כמה ישיבות "ספרדיות" שלא רוצות לקבל בחורים משתכנזים, בהם חייב לטפל במלוא המרץ.
שס מבזה את הספרדים22.05.11
36
סליחה התורם הזה חייב לכם משהו? הרצחת וגם ירשת ?אתם משפילים את הספרדים ואח"כ מבקשים מהם כסף לאן הגענו?אני לא מדבר ספציפית על מיר כי שם באמת מקבלים את כולם אבל אני מדבר על השאר כניראה אותו תורם שמע סיפורים מזעזעים ופשוט לא רצה לתרום לאשכנזים שאגב כל המוסדות דשלהם נתרמים ע"י נדבנים ספרדים ולפני שאתה מד
רון 20.05.11
והוא הפקיד בידם כדי שיתנו לכולם ואם הם המוסודות לא עושים את רצונו שהוא יטפל בהם ולא התורמים
calanit6020.05.11
35
במיר ישנם משפחות רבות של תלמידים, בהם אב ובניו , ויש גם נכדים כך שזה 3 דורות במקביל יש כמה משפחות של ירושלמרס ,בהם 5 או6 אחים פעם 1 , אברך ספרדי ביקש להמליץ עבור אחיו הלמדן ,שגם הוא יוכל להצטרף לישיבה נאמר לו על ידי מי שכמובן לא אזכיר את שמו ,במילים הללו כאן זה לא שבת אחים זה במיר,שאני במקרה
אברך מיר20.05.11
34
הרב בלומנטל לפני שאתה כותב משהו רצוי שתבדוק אותו, גם במיר רוב הספרדים לא מתקבלים.
יהודה20.05.11
33
יבוא ספרדי לבלומנטל לבקש נדבה לכולל ספרדי אז בלומנטל מעיפו בגסות רוח מעל פניו
ספרדי גאה20.05.11
32
אני התקשרתי כמה פעמים לשמוע את "הנאצה" כדבריך מאוד נהנתי מכל שנייה ומכל מילה של הקריין עיתן יתד שופך את דמם של גדולי תורה שלא חושבים כמותם כל הכבוד ל "ללומניק" שעשה את זה
זאבי20.05.11
31
הכותב דפוק מאמר ללא אינטליגנציה.מאמר דוחה ומגעיל שאינני מבין איך שמים מאמר דיעה בלי דיעה ודעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה20.05.11
30
לקבל כסף מספרדי אתם יודעם אבל לקבל בחורים ספרדים אתם לא יודעים אז הנה התשובה אתם לא מקבלים בחורים בשל מוצאם הספרדי אין סיבה שתקבלו כסף מתורן שמוצאו ספרדי לכו לאכנזים, הא שכחתי בעצם התורמים הכי גדולים זה ספרדים אנחנו אוהבים את הכסף שלהם אבל לא אותם חס ושלום אנחנו אוהבים רק כסף
ישראל עובדיה20.05.11
29
הנדיב שיושב בחול שומע שיש הפליה ומעדיף לתרום למוסדות אשכנזים. למה מה אתם מנהלים את העולם?? כולם חייבים למלא את רצונכם?? יצאת בכתבה הרדודה הזו לא רק גס רוח אלא גם חשפת את טיפשותך הזועקת לשמיים.
אבי אדרי20.05.11
28
אני חושב שגס רוח זה מי שכתב את זה וגס רוח זה מי שמסוגל לכתוב כאלה מילים על יהודי, זה נקרא גס רוח אני לא אומר שהוא אכן לא כזה אחד, אך לומר ולהדגיש שהוא כך וכך זה הגסות רוח הגדולה.
חיים כהן20.05.11
27
בלומנטל, תפסיק לכתוב טורים ארוכים ומשעממים מלאים בתובנות שחוקות ונושנות, שנועדו רק בשביל לכתוב את שורת הפתיחה. זה כ"כ שקוף שהיית משתוקק לכתוב רק בשורה אחת באותיות מודגשות "כל הפרענקים חוצפנים גסי רוח" ובכך לסיים את המאמר המלוקק. כמה מאמרים נצטרך לבלוע ממך כדי לקלוט שוב ושוב שאתה שונא (אבל שונא) ספר
מסיר כפפה20.05.11
כיכר, תרגיעו ותפסיקו להעלות את הכתבות של עוכר ישראל, רפה השכל הזה. הוא פשוט בן אדם שמחפש במה לזיבולי מוח שלו, ואתם עוד נותנים לו אותה. בושה לחרדים ולאשכנזים באשר הם.
יהודי20.05.11
26
אדם שלא מעוניין לתרום הוא גס רוח? יהודי נדבן שלא מבין את הפוליטיקה פה אלא רק יודע וכואב על האפליה הנוראית הוא גס רוח??? גס רוח הוא זה שאין לו הכרת הטוב לאלה בתפוצות שמחזיקים את עולם הישיבות. הספרדים הנדבנים עם הלב החם. דווקא הספרדים. כי ה"נגידים" האשכנזים עסוקים בלהוציא מליארדים על הוצאת שסי"ם
אובייקטיבי20.05.11
25
עצם זה שהשתמשת במילה "ספרדי" לפני ה"גס רוח" מראה מה הרצון שלך שיתפרש מהכתבה. סוף סוף תפסת "ספרדי גס רוח" ואתה רץ ללכלך! תשאל את הרב פינקל מה הוא אומר על הספרדים! לידיעתך הוא חי עליהם!
איש20.05.11
24
אל תיתמם יצחק ואל תהיה צבוע, אתה יודע את האמת, את הפסוק "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" אמר החכם מכל האדם כולל אותך! אז קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים!!!
המבקר20.05.11
23
בלומנטל ידידי, למה לגבב מדעתך איסורי תורה כאשר כולנו יודעים שאכן הזלזול בגדולי ישראל שאינם נשלטים ע"י לבלרי יתד נאמן זועק לשמים. ובודאי חלק גדול מהנושרים הוא תוצאה ישירה של חינוך לזלזול ברבננים ע"י העיתון. בודאי זכות גדולה נפלה בחלקם של החכמים שעשו זאת להרחיק תקלה ואסון רוחני מהרבה בתי החרדים. (
ישראל מ20.05.11
22
לא ידעתי עד כמה עם הארץ הבלומנטל הזה בושה לעם ישראל ולעולם התורה בפרט שזה יצא ממעיו!!!!!
חיים20.05.11
21
איני מסכים עם מעשה או אמירה כזו כלפי תלמיד חכם עצום וחשוב אבל יעשו עסקנים חשבון נפש להיכן הם גוררים את השנאה בעם ולהיכן הם מדרדרים את הציבור לצערינו הרב העסקנים מנהלים את הציבור החרדי ולא שומעים לגדולי הדור והדברים ידועים
דביר20.05.11
20
למה צריכים ראשי ישיבות קדושות להטריח ולבזות עצמם אצל העשירים? הרי ה' משביע לכל חי אפילו הנמלה, על אחת כמה וכמה בחורי ישיבות הממיתים עצמם באוהלי התורה, יתפלל אל אלוקיו והוא יעננו.
דן סגל20.05.11
19
למרות שכל דברי בלומנטל הם הבל הבלים כל אדם יכול לעשות בכספו מה שהוא רוצה ולאיזה מוסד מתאים לו לתת. אבל אין מה לומר יש משהו מעניין באגרסיביות שלו ובבטחון העצמי המופרז שיש לכותב. להחליט מי הוא בן העוה"ב ולמי העשיר יתן את כספו. הפעם יהיה לך תגובות בשפע כמו שאתה אוהב.
ששון20.05.11
גדוללל
אליהו20.05.11
18
כשספרדים אמידים לא מוכנים לתרום כיוון שמפלים אותם בישיבות זה לא בסדר, אבל כשאשכנזי שומע התרמה לישיבה "ספרדית" ופתאום לא יכול לתרום זה לגיטימי. טול קורה מבין עיניך לפני שאתה פותח את הפה על אחרים. כבוד "הרב".
נגעלת מצביעות20.08.14
17
הרישעות של האשכנזים והטיפשות של הספרדים
יצחק27.08.12
16
בלומנטל, אתה רב ? אם יש כאלה רבנים גיזעניים בימינו , אוי לנו ולדור שכזה... תסיר מעצמך מיד את התואר הזה...
יהודי אשכנזי06.12.11
15
גם אם נניח שכן..מי אמר שהוא יודע מה הולך שם? מספיק לו ש99 אחוז מהמוסדות של האשכנזים מפלים!!!! רוב התרומות של בתי הספר של האשכנזים זה בעקר מנדיבים ספרדים!! אז זה טבעי
חושב לעומק20.11.11
14
שאמר ועשה!! יש לי בן דוד ששינה את שם משפחתו כדי להתקבל לאחת הישיבות האלה! בושה לעם ישראל!!
Benjamin 11.11.11
13
כל הכותרת "חוצפה של ספרדי" מראה מה אתה חושב על ספרדים . מגעיל בגללך ובגלל שכמותך שכינה נעדרת מישראל תחשוב אם היו כותבים "חוצפה של יהודי " או "חוצפה של חרדי" . מה היית אומר . בעעעע תלמד קצת מחב"ד
איכס25.11.13
12
אני מצטער לראות שעוררתי את חמתכם מבקש סליחה ומחילה ושוב פעם על כל הכתבות שלי זה באמת היה לא בסדר . . חחחח סתם .... זה לא הוא.....
הרב בלומנטל02.06.11
11
יש גבול למען השם עד איזה רמה יכול להגיע תחושת העילית הזאת.. האם לא נכון לעשיר שעשה את כספו ביושר לטעון שהוא לא מעונין בהפליה??? וכי מנין לו לדעת שאותו ראש ישיבה מקבל את כולם (לפי טענתך) האם תחושת מרמור זאת בקרב הספרדים לא צודקת??? או שאולי אתה מצפה ממנו שיגיד אהה ישיבת מיר מקבלת ספרדים לכן אתרום לה
מאיר26.05.11
10
לשבבניקים הכי גדולים שמתחתנים עם הנשים הכי פרוצות במגזר החרדי .
לשבבניקים24.05.11
9
איך עוד נשמע ממקור ראשון את ה- "דעת תורה" שלו? על מי נצחק?
אויל לא מחריש22.05.11
8
שההפליה היא הפליה והאשכנזים מפלים לרעה את הספרדים - גם אם במיר זה לא כך , אבל הפרסומים בכל מקום בעולם מראים שיש הפליה בין אשכנזים לספרדים - האם גם במיר יש מכסה של 30% ? כמה כבר ספרדים יש במיר ? כמה מבקשים להיכנס וכמה מתקבלים ? את זה שאלת פעם ? רק מגיע וקובע שיש איזה ספרדי שלא נותן ולא תורם למיר ?
int722.05.11
יש הרבה דברים מעניינים בתגובה, אבל מאיפו ההמצאה שהתנאים היו ספרדים?, החילוק בין ספרדים לאשכנזים בא אחר שיצאו הקהילות מבבל והלכו למדינות שונות (אחר חתימת התלמוד)
אברהם23.05.11
7
אפתח בסיום המאמר:יהי רצון ש כ ו ל נ ו נחזור בתשובה שלימה. תדע לך מר בלומנטל כלל -אתה לעולם לא תדע מי באמת העומד מולך וביחוד-מהי מדרגתומעשיו.. עוד,מדבריו של אדם ניכר מי האדם מהם יחסו ועמדותיו ולא משתיקתו.הספרדי המואשם(כאילו לא מספיק שהוא ספרדי הוא גם גס רוח כך משתמע לי מהכותרת)לא הגיב לבזיון הלז ועל
יונה21.11.11
6
אני בטוח שהרב הצדיק הרב פינקל לא היה אוהב את דבריך הבוטים וחבל לחלל את כבודו בגלל גחמה שלך להוציא שנאה על הכלל שמדובר בפרט
יעקב15.11.11
5
בלומנטל אתה בעצמך מקטרג עם השטויות שאתה כותב...
ברי08.11.11
4
אני לא מבין איך נותנים לאדם כזה ביטוי כאן ועוד לתת לו תואר רב שמכנה אנשים גסי רוח ומפלילי עדה שלימה אין מידות אין ירא"ש את הכל שכחנו הא העיקר לרמוס ולרמוס ימות המשיח
יהודה מירושלים17.07.11
3
כשישאלו אותו למה דחה תלמיד ובשל דחייתו יצא הלה לתרבות רעה?!
על זה הכותב 27.06.11
2
אדון בלומנטל עד שאתה בודק בציציותם של תורמים בדוק בציציותיך אתה אדם חצוף שונא ישראל ומשתלח מעל גלי האינטרנט באנשים שהינם מחזיקי תורה כמו"ג, מניף גליוטינה מחודדת בלשונך על אותו ספרדי(ספרדי כפי שכתבת כאן, ופרנק כפי שאתה היית מכנה אותו בין חבריך מרעיך)כאילו הייתי בין יושבי על מדין, ולענייננו:1. מי שמך
יאנוש25.05.11
1
בלומנטל, אני מציע לך לכתוב את המאמר הבא: מה יגיד בפני בית דין של מעלה אותו אשכנזי גם רוח, שדוחה את התלמידה שווקי מהסמינר שלו, ולאחרי זה נוסע לפנמה ולמקסיקו כדי להתרים יהודי ספרדי בשם שווקי ועוד יהודים ספרדים בעלי חסד ולב רחב לתורה וליהדות,שאין להם שמץ של מושג על מעללי הגרמנים הפולנים, ושאר ערב ר
יהודה23.05.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24