כיכר השבת

דרישה: לבטל הליך הרישום לסמינרים

מאות בנות ברחבי הארץ, רובן ספרדיות, יושבות בביתן ללא ידיעה היכן ילמדו בשנה הבאה. בעניין "אפליה עדתית פסולה והפרת הוראות הדין - בנות סמינרים חרדיים", כותב ד"ר אביעד הכהן, "בימים אלה ממש מצויות מאות בנות חרדיות בחוסר ודאות בשל העובדה שבקשתן להירשם לסמינר באזור מגוריהן נדחתה, או שלא קיבלו תשובה כלל"

55
חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ח באייר | 01.06.11
אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

בימים אלו, נשלחו מטעמו של עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת ´נוער כהלכה´ מכתבים לנוגעים בדבר, על-ידי פרקליטו, עו"ד ד"ר אביעד הכהן, על המשך ההתעמרות בבנות ישראל והאפלייה בסמינרים.

לפי הנתונים שבידי יואב ללום, מאות בנות ברחבי הארץ, רובן ספרדיות, יושבות בביתן ללא ידיעה היכן ילמדו בשנה הבאה, מאחר והליך הרישום לסמינרים הסתיים, והן לא התקבלו.

המכתב, מוען לשר החינוך גדעון סער, מנכ"ל משרד החינוך שמעון שושני, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראש עיריית בני ברק יעקב אשר וראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן.

בעניין "אפליה עדתית פסולה והפרת הוראות הדין - בנות סמינרים חרדיים", כותב ד"ר אביעד הכהן, "בימים אלה ממש מצויות מאות בנות חרדיות בחוסר ודאות בשל העובדה שבקשתן להירשם לסמינר באזור מגוריהן נדחתה, או שלא קיבלו תשובה כלל והן נותרו "תלויות ועומדות" ללא כל מענה ראוי".

אפליה קשה

ד"ר אביעד הכהן מציין כי בידי יואב ללום מידע לפיו בירושלים ישנם כ-150 בנות ואולי אף יותר, רובן בנות ספרדיות, שעדיין אינן מסודרות במקו לימודים לשנה הבאה.

"למותר לומר שנתון זה, כשהוא לעצמו, יותר ממרמז על כך שאי הקבלה לסמינרים מונעת גם משיקולים פסולים, עדתיים בעיקרם. אין זה סביר, אף לא חוקי או מוסרי, ששתי בנות, שלמדו באותה כתה בבית הספר היסודי, והיו באותה רמת לימודים, תפנינה לסמינר כאשר האחת מתקבלת ללא כל קושי ואילו מחברתה נמנע הדבר רק בשל מוצאה העדתי", טוען ד"ר הכהן במכתבו.

בהמשך המכתב הוא טוען כי ישנו כשל מובנה בהליך הרישום לסמינרים, היעדר פיקוח ממשי ואי כיבוד הנהלים שהוצאו על-ידי משרד החינוך, מה שמביא ל"אפליה קשה ובלתי מתקבלת על הדעת, שמאמללת את חייהן - ואת חיי בני משפחתן - של בנות חרדיות רבות בכל הארץ".

הדרישה המועלה במכתב היא שהליך הרישום לסמינרים בירושלים יבוטל, ובמקומו ייערך הליך רישום חדש ומסודר, שבו יופקד שכל הנחיות בנושא האפלייה תישמרנה בקפידה, ויתקיים פיקוח ממשי שיבטיח את תקינותו.

לסיום, כותב ד"ר אביעד הכהן, "בשל העובדה ששנת הלימודים הבאה קרבה והולכת, אכיר לכם תודה אם תשיבוני בעניין זה - ובכל שאר הנושאים, למען יוכלו מרשיי לכלכל את המשך צעדיהם בסוגיה כאובה זו, ובמאבקם הצודק להסרת חרפת האפליה בסמינרים לבנות במגזר החרדי".

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
זהו אין לי כח לקרוא יותר את הכאבי בטן של כל המשועממים של השכונה מספיק תגובות כבר!!! באמת יש מספיק דברים יפים לעשות בחיים למה להתעסק עם זוטות כאלה!! תעסוקה יש מספיק באינטרנט, ואם אין לך מה לעשות באינטרנט אדרבה לכו ללמוד!! אפשר לראות על כל התגובות שהם נכתבים ע"י אנשים מחוסרי תעסוקה אנשים בני רמ
בן 5 למקרא01.06.11
13
תתתתתתתתתתתתתתתתתתתמממממ סיבה וגם סיבה מוצדקת
ככככככ01.06.11
12
?
ברח מגהה01.06.11

הצגת כל התגובות

11
האם בבתי הספר העממיים אין בעיה? הכל נפתר? ומה עם שלושת הילדות המסכנות שיושבות בבית מהתחלת השנה כי המנהלת המקושרת מסרבת להכניס אותן לביה"ס השכונתי?
קושיא01.06.11
שאלות יש הרבה. השאלה היא, למה מאה וחמישים בנות הם בחוץ? תענה. אל תחפש עוד שאלות.
יויו01.06.11
התשובה פשוטה שיש 150 הורים אכזרים שבשביל טיפה כבוד מדומה מוכנים להקריב את הבת שלהם שהיא תתקלקל בבית במקום ללכת לסמינר שכן מקבל אותה רק הם מתעקשים דוקא למקום מסויים. ואם המקרה שכולם לא מקבלים אותה אז ברור שיש סיבה אמיתית ואז התשובה בגלל שהיא "בעיתית" במקום לצעוק כל הזמן גזענות כדי לקבל את מה שרוצים א
יהודי לא משובש01.06.11
10
די לחכם ברמיזא יש חלק יחסי ספרדיים אשכנזיים אבי ומורי לא ידע שהוא ספרדי נהג הסעות עולה מרוסיה בכעס מה זה השטויות האלה אני ברוסיה ידעתי שאני יהודי רק פה בגיל מאוחר אני מגלה שאני אשכנזי. הנכד שלי אומר אני ספרדי אך אתה ספרדי בגלל שהבת שלי נשואה ליהודי ממרוקו אתה ספרדי .אבל הסבא שלו לא ידע שהוא ספר
חילוני ירא ה01.06.11
9
מרימים את האף ולא מקבלים!!!
calanit6001.06.11
8
רוממות אל בגרונם ובידם גזענות פשוטה.
אויל לא מחריש01.06.11
בין כה האמת תנצח אותך, אי אפשר לכפות על השני להכניס הביתה בדרך שאינו רוצה, ומה שאתה מצליח בדרכים לא כשרות, יבא השד ויקח את זה.
יועץ חכם01.06.11
7
למה הם לא מנסות להתקבל בסמינרים ספרדים
המממ01.06.11
והשאירו לסמינרים הספרדיים רק את הנותר, אז ברור שכולם ירצו ללמוד איפה שהעילית.
שלמה01.06.11
היום גם הסמינרים הספרדיים לא מקבלים!!!
calanit6001.06.11
6
למה כל השקר הזה על האפליה אולי פעם תענו בכינות על השאלה אם כל הסמינרים לא קיבלו אותם אז ברור שיש סיבה אמיתית לכך ואל נהיה תמימים. ואם חלק כן מקבלים אותה רק שהיא בוחרת דוקא סמינר מסויים אז אולי תסבירו למה לה יש זכות הבחירה ולא לסמינר? והאמת במקום ללחום לסמינרים תלחמו בהורים האכזרים שבשביל קצת כבוד מ
יהודי לא משובש01.06.11
מה תגיד על מנהל סמינר אשכנזי שמסרב לקבל בת אחרי שתי אחיות מצטיינות עם תעודה מצטיינת משלה ומוכן לקבלה גם רק .....רק........רק...... קצת "מתחת לשולחן" בלי שאף אחד ידע כמובן. אגב, אנא ממך, גם אתה אל תגלה לאף אחד מיהו המנהל שמוכן לקבל אותה את ביתי המצטיינת עם התעודה שכולה בלי יוצא מן הכלל טוב מאד רק
יהודיה01.06.11
5
ככל שהיא תהיה פחות חכמה כך היא תצליח יותר בחיי הנישואין שלה
עומר01.06.11
4
אין לזה תקנה קרובה רק רישום איזורי בכלל כדאי שהכל יהיה רישום איזורי
שמואל עבו01.06.11
3
ככה תמיד וככה זה יהיה אנחנו נצטרך תמיד לדאוג להם אפילו אם יהיה להם 35 נציגים בכנסת... אני יודע שעכשיו יגיעו תגובות: גזען וכו' וכו' אבל זוהי המציאות, עם כל הכבוד לכולם. שכל אחד ידאג לעצמו, כמו שכל חסידות קטנה וכל קהילת בני תורה יכולים לדאוג לעצמם, ואף אחד לא נדבק לשני, ולא מאשים את השני...
רוני01.06.11
נפדת של ספרדים ואשכנזים, תממן אותה מכיסך. נראה אם תעמוד בזה.
משרד האוצר01.06.11
ברור!!! עדיף שכל חוג וחוג, כל פלג ופלג ידאג לעצמו וככה נקרב את אחדות עם ישראל... תפסיקו כבר עם השיקולים הלא עניניים שלכם שאפילו הגזענות זה דבר יותר אינטלגנטי מזה... בסה"כ זה מגיע מהרבה גאוה מטופשת וחשיבה מצומצמת ששייכת לדורות עברו... תתקדמו ותתחילו לחשוב בצורה עניינית!!!! (דרך אגב אני דווקא אשכנזי)
חיים משעל01.06.11
בוא איתי ונעשה סיור בבני ברק ואראה לך איפה וולף נימצא ואיפה הסמינרים הספרדים נמצאים ומי שולט על הסמינרים הספרדיים. זה שאתם מקבלים את שרי ש"ס, אנחנו לא אשמים. שרי ש"ס נותנים רק לאשכנזים כי הם צריכים את ילדיהם שיתקבלו למוסדות האשכנזיים.
המבין01.06.11
זה מתוקצב ממשרד החינוך ממשלמי המסים!!! אם זה היה פרטי, אז שיעשו מה שהם רוצים!!!
calanit6001.06.11
ממשרד החינוך!!! "ספרדי יקר" - אתה צריך כבר ללמוד את המילים האלה "כל אחד אם הסוג שלו" תשמעו חברה!! (אחרי שראיתם את התמונה שלי כמובן) גם אצלנו אצל "הנשות הטאליבן" נהוג כבר מכל השנים (בעצם מכל השנה,,, אנחנו בעצם עוד לא קיימים כ"כ הרבה זמן)שאין אפשרות ליכנס למוסדות הטובות והמוצלחות שלנו רק אלה שלוב
דינה01.06.11
2
תלמידה בכיתה ח' ששנה הבאה הולכת לסמינר.אני ב''ה התקבלתי לסמינר.אך אני חייבת לומר ולציין שכמעט וחצי כיתה מבנות הכיתה שלי אינן מסודרות בסמינר. למה אתם שואלים?? כיון שהבנות הללו הציונים שלהם הוא 6 ומטה והן מנסות להתקבל לסמינרים יותר מידי טובים וזה לא מתאים לרמות שלהם... עם כל הכבוד וכאב הלב על הבנות
חת''ית01.06.11
אני מכירה המון מקרים שמקבליים דווקא עם ציון נמוך ומאידך לא מקבלים עם ציום גבוה
פרלה איצקוביץ02.06.11
ואל תגידי שהספרדיות חלשות יותר כי זה לא. אפשר לנחש שזה בגלל הסלקציה של רק 30% ספרדיות.
דוד02.06.11
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי01.06.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24