כיכר השבת

הר הגעש שהתפרץ נוכח "הרב עמי ותמי"

מאמרנו הקודם העוסק באמירת ה"הלל" ביום העצמאות וביום ירושלים הכה כנראה גלים. הדברים שפורסמו באתר ´כיכר השבת´ זכו כפי שנמסר לי לכ-27,000 כניסות, ואני אישית קיבלתי תגובות רבות לטוב ולמוטב בעקבות הדברים שכתבתי. היו גם כאלה שטיעוני גרמו להם כנראה להביט במראה של עצמם והם הגיבו עד כדי התפרצות הר געש

221
הרב דוד-מאיר דרוקמן | כיכר השבת | י"ז בסיון | 19.06.11
הר הגעש שהתפרץ נוכח "הרב עמי ותמי"

מאמרנו הקודם העוסק באמירת ה"הלל" ביום העצמאות וביום ירושלים הכה כנראה גלים. הדברים שפורסמו באתר ´כיכר השבת´ זכו כפי שנמסר לי לכ-27,000 כניסות, ואני אישית קיבלתי תגובות רבות לטוב ולמוטב בעקבות הדברים שכתבתי. תמצית דברי הייתה התרסה נגד "הרב רמי וצחי, יובל ותובל" (מבלי שהתכוונתי למישהו ספיציפי שנקרא כך, אלא היתה זו יותר התבטאות מטאפורית), ההופכים את הציבור החרדי ובראשו גדולי התורה והיראה ל"כפויי טובה" כלפי קודב"ה, וזאת, בגין הנהגתם/הוראתם שלא לשנות את סדר התפילות בימים אלה.

היו גם כאלה שטיעוני גרמו להם כנראה להביט במראה של עצמם והם הגיבו עד כדי התפרצות הר געש. אחד מהם הוא מכובדי העתונאי הותיק ה´ מנחם רהט נ"י מותיקי ה´סרוגים´ .

● ● ●

לעיונכם קטע מהדברים שכתב הנ"ל בחינמון הסרוג "מצב הרוח" תחת הכותרת "חיבוק הדב";

"...חב"ד לא רק שלא תתייחס בבוז להתנחלויות; היא אפילו תחבק אותן בחום, אבל מצד שני תתנגד בתוקף לרעיון שעומד מאחוריהן, שהוא כלשון ה´יתד´: "האידיאולוגיה הדתית לאומית... התנועה הציונית ותולדותיה". חב"ד תוקיר מאוד את מתנחלי הציונות-הדתית, ותקשור כתרים לראשיהם של המתנדבים בעם, אבל אחד מהבולטים שברבניהם, הרב דוד דרוקמן (שהורה לשמעון רוזנברג, סבו של מוישי הולצברג שהוריו הי"ד נטבחו בבומביי, שלא להשתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות תשע"א), יזלזל ויבזה פסקי הלכה של רבניהם ושל רבני הציונות הדתית, שהורו לומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים, מטעמים של הכרת הטוב, ויציג אותם כאחרוני הריקים בשוק, בשם הכוללני המגחך: "הרב רמי וצחי, יובל ותובל". כך, ביהירות חלולה, התייחס כלפיהם הרב דרוקמן, במאמרו "מדוע אינני אומר ´הלל´ ביום ירושלים" (אתר ´ככר השבת´, 1.6.11), בו הוא מתפלמס בנימה מתנשאת עם "הרב רמי וצחי, יובל ותובל", וטיעוניהם בדבר כפיות הטובה שבאי אמירת הלל, על הנסים ועל הנפלאות, שגמלנו מקבץ נדחי עמו ישראל.

"ולא נחה דעתו עד שבהתנשאות אופיינית הטיף הרב החב"דניק ל"הרב רמי וצחי, יובל ותובל": "רבני ה´אתחלתא דגאולה´... המטיפים לנו כל כך יפה מוסר בהתקרב יום ירושלים... אתם שלקחתם בלעדיות על הכרת הטוב ועל היפך כפיות הטובה... ב´חגיגה´ שסביב חגיגת ´יום ירושלים´ ישנו במתכוון או מכח האנארציה נסיון לגרור את כלל שלומי אמוני ישראל לרעיון הלאומי-הציוני-ההרצלאי (עיין ערך: ´ריקוד הדגלים´), עליו כידוע וכמפורסם אין אנו מסכימים... אז הבה נניח את הדברים על השולחן, ובמטותא, אל תטיפו ואל תגדירו את תמונת המצב: ´כפויי טובה´ (כלומר: רוב מנין של גדולי התורה והחסידות) מול ´מכירי טובה´. .."

● ● ●

עד כאן לשונו של העיתונאי מר מנחם רהט. להלן, תוכן מתומצת מתשובתי אליו באמצעות המייל.

"ב"ה

ידידי ר´ מנחם

ערב שבת טוב!

הראו לי כעת את מה שכתבת במאמרך "חיבוק הדב".

....בביטוי "הרב רמי וצחי, יובל ותובל", התכוונתי בהחלט - להעביר את המסר כי לעומת פוסק הדור הגרשז"א אויערבאך למשל, מדובר - בילדים (גם בגיל, וגם, מה לעשות, גם בגדלות בתורה). מה נעשה ועובדתית מבני גילו של הגרש"ז לא מצינו שמות כמו הרב עמי ותמי...

אני מקווה שתהיה מספיק אובייקטיבי כדי להפנים - שלא ייתכן שנון-סטופ יציגו גדולי תורה כהגרשז"א אויערבאך והדומים לו (שעפ"י פסיקתם/הנהגתם אין אומרים הלל ביום העצמאות ויום ירושלים) כ"כפויי טובה", ולאחר מכן יעלבו קשות אם תהיה תגובה על הפגיעה הלזו.

בכל החוברות היוצאות ערב יום העצמאות ויום ירושלים מובעות דעות חד צדדיות לחלוטין ....

כאשר רוב גדולי הפוסקים נכנסים לקטגוריה של "עיוורים" ושאינם " רואים את האור של "האתחלתא דגאולה".

אפרופו; בתקופת ימי המפד"ל העליזים במשרד הדתות - רבנים שלא הסכימו לומר ´הלל´ ביום העצמאות היו צריכים להסתתר במערות הצורים ובנקיקי הסלעים מפני פחד המימסד. ויש בארכיוני די גזרי עתונות המעידים על התקופה האפלה ההיא.

זה היה כמובן במסגרת מתן הכבוד לדעות שונות... קשה כנראה לכמה וכמה להתרגל שהכפיה הדתית-ההלכתית הזו, כולל ביזוי צדיקים, אדמורי"ם, ראשי ישיבות מפורסמים - פסה מן העולם .

(יכולנו לחשוב שכל הכותבים בנושא זה למדו את ´הלכות מלכים´ ברמב"ם ישר והפוך עם כל המפרשים, והם יודעים בודאי מה הגדר של האתחלתא דגאולה ההלכתית)....

אגב, הייתי מעריך לו היית מתייחס גם לטיעונים ההלכתיים-נטו שהעליתי במאמר.

והאמת והשלום אהבו.

בידידות,

ובברכת שבתא טבא,

דוד דרוקמן"

● ● ●

כאמור, היטב חרה למנחם רהט על שכיניתי את ´רבותיו´ בשמות "הרב רמי וצחי". אינני יודע מיהם בדיוק רבותיהם של הדלי"ם. לי נדמה שהם נזכרים ב´רבותיהם´ אך כשקביעות יום העצמאות נדחה מיום ה´ אייר ל-ו´ אייר ואז באה ההתלבטות ההלכתית הקשה האם מותר להתגלח כבר ביום ה´ אייר או שמא רק למחרתו. לא שמעתי מי מהם שנמנע מלשלוח את בנותיו ל´שירות לאומי´ חרף העובדה ש´רבותיהם´ היינו, הרבנות הראשית לישראל אסרה שירות לאומי´ בחדא מחתא עם גיוס בנות. בכל מקרה אם רבותיו של אלה שמנחם רהט מייצג נמנים על חלק מהגוף המתקרא ´רבני צוהר´ – בהחלט אינני מתחרט על שכיניתי אותם בשמות "הרב רמי וצחי" (למרות, שכאמור, הייתה זו התבטאות שמתייחסת לתופעה, בלי שהתכוונתי נקודתית למישהו מסויים).

בדבר אחד אני כן מסכים עם מנחם רהט: הוא מייחס לי "יהירות חלולה": אכן "ולבי חלל בקרבי" – ואני מתאמץ בע"ה למלא את החלל הזה יום יום בתורה ויראת שמים והלוואי ואצליח ברחמי ה´, וגם אני מנסה את שליחותי כרב בישראל כדי להצביע ולהביע מחאה על תופעות משכילתניות העושות שמות במחננו. לפנים ב´שטעטל´ עשה זאת הרב מעל בימת בית הכנסת, בדורותינו השתנו ה´כלים´ ועושים זאת גם באמצעות צינורות אחרים, אבל העיקרון נשאר אותו עיקרון. זאת אני עושה בס"ד מתוך ידיעה מראש שיהיו כאלה שיאשימוני ב´התנשאות´, כאשר אין חדש תחת השמש, כבר היו דברים לעולמים, ומצינו בהסטוריה שהיו כאלה שכבר באו בטענה "ומדוע תתנשאו על קהל ה´"....

● ● ●

בכל מקרה, כשכתבתי "הרב רמי וצחי" - לא התכוונתי כמובן לגדולי הרבנים שליט"א של ציבור ´הסרוגים´. בהקשר לזה יש לציין כי בסידור "קול יעקב" של הגר"מ אליהו זצ"ל, אשר, בצדק או שלא בצדק, הוכתר כמנהיגם של הציבור ה´סרוג´ – אין זכר לתפילות יום העצמאות ויום ירושלים, והדבר בהחלט אומר דרשני. גם, כמובן, לא התכוונתי לגדולי תורה בסדר גודל כהגריא"ה הרצוג, כהגר"א שפירא או כהגר"ש ישראלי.

אמנם שיטתם בנושא הציונות אינה מקובלת בלשון המעטה אצל רבותינו, אבל איש אינו מטיל ספק שמדובר באישי תורה בעלי שיעור קומה אשר מניעיהם למדניים ענייניים ואך לכבוד הוא לנו לנהל ויכוח עם הני גובראי רברבן כולל עם תלמידיהם האמיתיים. מאידך, כוונתי ב"הרב עמי ותמי" לאלה, שלא ´חרד´ כמוני - אלא הג"ר אברהם שפירא הרב הראשי וראש ישיבת ´מרכז הרב´ - כינה אותם בשם ´רבל´ך´. גם הרב יהושע שפירא שליט"א ראש ישיבת ´ההסדר´ ברמת גן מראשי החרדים לדבר ה´ שבקרב חובשי הכיפות הסרוגות הגדיר אותם לא פחות מאשר ´ניאו רפורמים´, ואילו הרב זייני שליט"א ראש ישיבת ´ההסדר´ בחיפה לא הסתפק בהגדרתם כ´ניאו רפורמים´ אלא הוסיף כי לטעמו מדובר ברפורמים של ממש. ומה אנו כי נעניה אבתריה....

● ● ●

ובהקשר לזה; אותו ידיד שהביא לעיוני את מאמרו של רהט בעלון "מצב הרוח" מסר לי באותה הזדמנות לעיון עוד פרוספקט - "השבת צוהר - חלון בין עולמות" שמו ייקבנו - "עלון רבני צוהר למשפחה ולקהילה", כך נדפס לבן על גבי כחול. מה נאמר ומה נדבר? עיון קל וחדירה ל´צוהר´ הלזה מביאה אותך למסקנות מאד עגומות בקשר לגוף הרבני העומד מאחוריו, ואף מעורר ´שאלה´ רצינית כמה פעמים ´קריעה´ צריך לבצע נוכח הקריאה בו. .

דוגמא אחת: ל"תיקון ליל השבועות" המקודש, מוזמן הציבור ע"י "צוהר" להאזין , בין היתר, להגיגיהם של ..העתונאי בן דרור ימיני, הרב הצבאי הזכור לטוב מתקופת גוש קטיף ישראל וייס, ראש עיריית חיפה מר יונה יהב.... ואינך יודע אם לצחוק או לבכות...

באחד המאמרים שם כותב "רב" ´צוהרי´ מסויים אודות המצוה הגדולה לקרב את הגויים מרוסיה. ובהקדים ש"רב" זה הוא אחראי על הגיור במסגרת ´המכון ללימודי יהדות" שאחד מחברי הנהלתו הוא לא פחות מאשר הראביי הרפורמי גלעד קריב (הלו, מנחם רהט, אתה על הקו?) . וזה לשונו: "אמונתנו כי בצלם ה´ עשה את האדם, עומדת למבחן בשעה שאנו נפגשים עם השונה והזר הבא ממרחק, המנוכר למנהגינו, לא יודע את שפתינו ומועדינו, ותרבותו שונה לעתים בצורה רבה מאד מזו שלנו...".

רב ´צוהרי´ אחר מדבר, באותו עלון, על גויים שאך מבחינה ´טכנית´ אינם יהודים (כלומר, הם בעצם יהודים, אלא "רק" מבחינה הלכתית הינם גויים...). מדוע? כמובן בודאי בגלל שהם משרתים בצבא ובכלל הם "ישראלים" לכל דבר.... ואגב נושא זה; כמי שמכיר את ´הישראלים´ הללו לפני ולפנים אני ממש נדהם מהדברים. אלפי עולים מרוסיה, יהודים ולהבדיל א"י, עברו דרכי במסגרת עבודתי הרבנית, ואף ביקרתי במדינות חבר העמים רוב פעמים, ומה אפשר לעשות? לי עכ"פ, לא ניתן למכור את ´הלוקשים´ האלה. רוב הגויים האלה כולל אפילו אלה המוגדים כ"זרע ישראל" כלומר שסבא שלהם היה יהודי- לא באו הנה מתוך הזדהות עמנו, אלא, מטעמים אנוכיים כלכליים גרידא, ורק עיוורים פלוס חרשים אינם מודעים לכך. אבל מגמת חלק מ"רבני צוהר" (להלן: ´ניאו רפורמים´ במקרה הטוב ) להכשיר כל טריפה – הפכה לאובססיה של ממש.

דוגמאות נוספות? בבקשה. הנה מעט מן "האור":

´הרב יובל´ (והפעם לא מדובר בשם דמיוני) פירסם לא מכבר חוברת ביחד עם תלמידו ´הרב רן´ (לא שם דמיוני) בהוצאת "נאמני תורה ועבודה", בה מציגים השניים את שלוש הדעות לגבי החברה המעורבת (האוסרים, המתירים בדיעבד והמתירים לכתחילה), כשבמסקנת החוברת מובאת דעתם של הני תרי כי העירוב בין המינים לא רק שהוא מותר אלא הוא גם הכרחי! כך! כל מילה נוספת מיותרת..

באחת המודעות באותו עלון של "רבני צוהר" מוזמן הציבור ל´סופשבוע´ בבית מלון, כאשר בכותרת המודעה מצוטטים פסוק ו.."פסוק". מצד אחד בגופן של סת"ם הפסוק "נחמו נחמו עמי", ומצד שני גם באותיות סת"ם מתוייגות ובאותו גודל - "הפסוק" ממגילת העצמאות הקובע ש"בארץ ישראל קם העם היהודי". בנתם? אותו "פסוק" ממגילת העצמאות המבטא בצורה החדה ביותר את היתנתקות המדינה החדשה מהאידישקייט, והמרידה שלה בערכי הנצח של הר סיני קרי, במלכות שמים, אותו דווקא בחרו לצטט בשווה עם - להבדיל אלף אלפי הבדלות מהטהור לשאינו טהור - הפסוק של הנביא. אליבא ד"בארץ ישראל קם העם היהודי" - ה"היום הזה נהיית לעם" לא התרחש במתן תורה למרגלות הר סיני אלא בתקופה מאוחרת יותר. "צוהר" חדש תעשה לתיבה: הנביא ישעיהו שווה ערך (עפ"ל) ל"נביא" בן גוריון מ´מגילת העצמאות´.

עוד מודעה באותו עלון מזמינה את הקוראים לביקור לא פחות מאשר ב"מקדש השמיים" בסין כדי להנות מיופי טומאתו של ´מקדש´ אלילי זה. לתשומת לב: לפחות אביזרייהו דעבודה זרה! נכון, ידוע אמנם התירוץ החלוד ש"אין המערכת אחראית לתוכן המודעות" – אבל דומני שמערכת העלון מן הסתם הייתה די עירנית לו מישהו היה מבקש להכניס מודעה המזמינה את הציבור לערב התייחדות והזדהות, למשל, עם משנתו האידיאולוגית האנטי-ציונית של הגרי"ח זוננפלד .

ביקשתי ממישהו מעוזרי לבדוק האם בעוד פרסום דתי-לאומי התפרסמו מודעות כאלה, והנה התברר שרק העלון המופיע מטעם ´רבני צוהר´ זכה להיות אושפיזכן למודעות שכאלה.

● ● ●

אמרנו שרבנים חובשי כיפות סרוגות – החרדים שבהם, הגדירו את ´רבני עמי ותמי יובל ותובל´ כ´רבל´ך´ כ´ניאו רפורמים´ ואף כ´רפורמים´. בשולי גלימתם הרשו לי להגדיר את אלה לא רק כרפורמים אלא כ- ´משכילים´, ואלה גרועים מהרפורמים. כי בעוד האחרונים ברובם הינם בורים מדרבנן ועמי -הארצות מדאורייתא, הרי ´המשכילים´ בשעתם היו אישים ברי אוריין ויודעי ספר, ודווקא בשל ידענותם הם היו מסוכנים יותר. התדמית הידענית שלהם אך מבלבלת את הציבור הרחב והתמים, ולו בשל כך חשוב להגדירם נכון.

צר לי שאני נאלץ לשמש כ´נר של בדיקת חמץ´ המחפש מומים, אבל ההכרח לא יגונה, כי הסכנה לבית ישראל מחוגים אלה גדולה עד למאד. החומרים המשכילתנים האלה מתגלגלים בבתי כנסיות ועלולים ללכוד חלילה נפשות. ראו הוזהרתם והוזהרנו! ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.

(באדיבות ´שעה טובה´)

תוכן שאסור לפספס
221 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
ריבוי התגובות המתקיפות אך מוכיח כמה אתה מצליח להצמיד את המראה מול פרצופם של חלק מהצבועים. תפקידו של רב אינו רק ללטף ולחייך חיוכים סינטטיים.
אשה יהודיה22.06.11
58
שימו לב למסר בסוף הכתבה-פרסומות לטיולים בחוץ לארץ. כמה סימלי-כדאי שתהיה יותר אהבת הארץ ועם ישראל, ויהיו פחות מאמרים משמיצים.אפשר להגיד דיעה בלי לשון הרע
אוהב ציון22.06.11
57
מוזר מה שכתוב:* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. כאשר כל הכתבה עצמה הינה דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.
דוד02.08.11

הצגת כל התגובות

56
מהמדינה "שעוקרת", משחקי מילים והבלים למד תורה והכבד בביתך תפסיק לחפש מלחמות יש לנו מספיק,
אבי21.06.11
55
ובכן בתור תלמיד של ישיבת מרכז הרב איני מסכים לכל דבר שהוא אומר. ראשית בסידור חב"ד תהילת השם לא מוזכר כי אין לומר תחנון בט-י ויט וכ בכסלו. בחב"ד הנוהג לא לומר באותו היום תחנון האם זה אומר דרשני?? צריך לראותת מה למעשה נהגו ולמעשה ביום העצמאות וביום ירושלים הרב אליהו זצ"ל אמר הלל. בנוסף זה מצחיק שהרב
אבינועם21.06.11
בראשות חב"ד עומדים לא פחות מ-7 דורות של קדשי קדשים וגאוני הגאונים האדמורי"ם עצמם זצוקלל"הה, בנוסף על גדולי חסידי חב"ד רבי יצחק מהומיל, רבי הילל מפאריטש, הרד"צ חן, התורת חסד מלובלין, הרוגאצ'ובר וכו' (רשימה חלקית ואקראית) נו באמת, מה בכלל הששוואה לעניינו.
אייזיק21.06.11
כל אדם לחוד, האדמו"ר אינו חסידיו, הוא אדם בפני עצמו. עובדה, לא כל חסיד של אדמו"ר הוא צדיק יסוד עולם, נכון? אם חסיד חלילה ירצח אז הרבי רוצח? לא, אז כך גם ההיפך - הרבי גדול עולם, אך חסידו אדם בפני עצמו. חסידי חב"ד מסויימים עושים הרבה בעיות, והגיע הזמן לומר זאת טיפה יותר בגלוי.
רחמים22.06.11
54
צריך לומר: כהגרש"ז אויערבך.
עזרא מדקדק21.06.11
53
ואינני ממציא תפילות וחגים. קטונתי. האם יש אפשר להמציא שם של אדמו"ר אחד (!) שאומר הלל ביום העצמאות? לא בכדי, חלק ניכר מ"המהדרים" בשבח לקב"ה ע"י אמירת הלל ביום העצמאות, לא בדיוק יודעים את כל דיני ברכות הנהנין (סוד: "גם" ברכות אלה הינן שבח והדיה לקב"ה...).
חרדי פאנאנט21.06.11
וחוץ מזה אתה צודק....
דקדקן21.06.11
וחוץ מזה שגם חלק גדול מהמהדרין שלא לומר הלל ביום העצמאות (ולמען הסר ספק, אני מתכוון לחרדים) לא בדיוק יודעים את כל דיני ברכות הנהנין ואף לא בקיאים בהלכות חמורות יותר. לא חסרים עמי ארצות בציבור החרדי כפי שבעיני ראיתי לא פעם ולא פעמיים...
חסיד21.06.11
52
בס"ד חבל"ז על כל הוויכוחים שלא יגמרו לעולם, בא נשכיל להבין בייחד שיש פה מערכת ששולטת ולא מעוניינת בחיי תורה ומצוות של עם ה' ששב מארצות הגולה, אז כל מי שיש לו מח בקדקדו יבין שהממסד נלחם בחרדים בכל דרך אפשרית,ונלחם בציבור המתיישבים שמוסרים נפשם כפשוטו ממש! בכל דרך, הרעיון של הרב דרוקמן לדעתי הוא
יהודה21.06.11
51
אני לא מתבלבל מהתירוצים החרדיים שלא לומר הלל, כי אני יודע שכל התירוצים שלהם נובעים אך ורק בגלל שנאתם לציונים. השנאה הבלתי פוסקת בין החרדים לציונים לא מעניינת אותי בכלל. מה שמעניין אותי זו רק ההלכה גרידא ללא עירוב פוליטיקות.
בן תורה21.06.11
עפרא לפומייכו כיצד אתה מתבטא על צדיקי אמת זיע"א!
לא חשוב21.06.11
חחחחחחחחחחה
בן תורה21.06.11
50
רק לאחרונה נחשפתי למאמרי הרב דרוקמן שליט"א, תוכן הדברים וצורת ההגשה מדהימים ונכון זה כואב למי שעד היום חי בדעה מוטעת לחלוטין.
יצחק21.06.11
49
כבוד הרב דרוקמן שאני מכבד אותו מאוד מערב כנראה ביודעין בין היחס המקודש אותו מעניק הציבור ה"סרוג" (ביטוי קצת יותר מכובד מאשר לומר ד"לי, וד"ל...)לציונות ולהקמת המדינה, יחס שנקבע על ידי גדולי ומאורי ישראל- בראשם הראי"ה קוק זצ"ל ותלמידיו הרב חרל"פ זצ"ל, הרב פרנק זצ"ל, הרב הנזיר, הרב צבי יהודה זצ"ל הרב י
ישעיהו21.06.11
הכתבה מגבבת דברים ואינה מסוגלת להתעמת עם גדולי רבני הציונות הדתית,ומתיחסת במתכוון לרבנים מסוימים,שלא מייצגים את כל הציבור.
רחל.22.06.11
48
בפסח יצאו אבותינו ממצרים כשהם גדושים בעבודה זרה וממשיכים לחטוא בחטא העגל. האם בגלל כך לא נודה להקב"ה שהוציאנו ממצרים בהלל? הרי מפורש בהגדה, אילו הוציאנו ממצרים ולא נתן לנו את התורה, דיינו. כלומר, אפילו ללא שמירת תורה ומצוות אנו מחוייבים לומר הלל להקב"ה. אלו שלא אומרים הלל, הם מוכנים להיות כפוי
בן תורה20.06.11
לידע הכללי: רק הערב רב אחזו בעבודה זרה כשיצאו ממצרים ואלו גם שהחטיאו את העם בחטא העגל.
טוקבוק21.06.11
כל עם ישראל היה דבוק בעבודה זרה, כמו שנאמר "ואת ערום ועריה". עיין במפרשי ההגדה. אחרי היציאה הגזימו הערב רב עוד יותר עם העגל וכל עם ישראל הצטרף אליהם בשמחה מלבד שבט לוי. ולמרות כל הקלקולים הנוראים הנ"ל, כולנו אומרים הלל.
בן תורה21.06.11
47
בתקופת ימי המפד"ל העליזים במשרד הדתות - רבנים שלא הסכימו לומר ´הלל´ ביום העצמאות היו צריכים להסתתר במערות הצורים ובנקיקי הסלעים מפני פחד המימסד.
אהרן דוד20.06.11
46
כל ישראל, לא עשו יחד כל המגיבים נגדו. אני ואפסי עוד..
לימונדה20.06.11
וכו'
שמעלץ20.06.11
45
שיש לו ביקורת על הרב שרלו אבל לא אליו התכוון כשדיבר על ה"ניאו רפורמים".
דתי לאומי.20.06.11
מדובר ברב יהושוע שפירא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א21.06.11
44
אחרי פסח היה חטא העגל, וחטא המרגלים ועדת קורח. באיזה זכות הם נכנסים לארץ ה'כופרים' האלו ח"ו? צריך להפסיק לומר הלל, לפי הרב דרוקמן פסח לא ראוי להלל, צריך לומר תחנון בפסח. משה רבינו הציוני הזה.
משה דוד20.06.11
43
עם מנדל ופנדל, ברל ושמרל? מאימתי נקבעת גדולתם של רבנים על פי שמותם? למה עמי ותמי לא ומנדל ופנדל כן? למה יובל ותובל זה פסול וברל ושמרל זה בסדר? מישהו כאן ירד מהפסים. לגמרי.
אפלטון20.06.11
לא כל גאון הוא משוגע, אבל כל משוגע הוא גאון. לא כל יובל ומבולבל הוא פשרן, אבל כל פשרן הוא בדרך כלל יובל מבולבל.
יעקב איתן20.06.11
42
עוד לא היו מאמרים שגרמו לכל כך הרבה תשומת לב כמו מאמריו של הרב דרוקמן. זה אומר משהו על כשרונותיו וגם על האמת הבוערת בו.
שמוליק20.06.11
41
וראה בשלטון היהודי בארץ עם כל מגרעותיו "מלכות ישראל" -טוב אבל גם ה"ציץ אליעזר"...וגם הרב עובדיה ביום העצמאות אומר דברי הודאה ומביא פייטן ...אה סליחה גם ספרדי גם לא חב"דניק וגם מודה על המדינה זה לא נחשב
עקיבא23.06.11
40
מאוד קל לו לזלזל ברבנים מסוימים אז אותם הוא תוקף. רבנים אחרים, קדומים וגדולים יותר מהווים בשבילו בעיה, אז הוא מציין את הערכתו אליהם. כל זה במקום להתמודד עם הטענה העניינית שאותם רבנים גדולים ואחרים גדולים מהם פסקו שיש לחגוג ולומר הלל ביום העצמאות. הוא גם מלין על כך שבחוברות ובעלונים של יום העצמאות
מאיר עיינים20.06.11
הרב דרוקמן לא מתגולל על כלל הרבנים הלאומיים. הוא מתגולל על קבוצה מרבני צוהר, שגם הגאון הרב אברהם שפירא זצ"ל קרא להם "רבלך". מה לא מובן?
טמבל20.06.11
גם אני יכול למצוא חצי רב בחב"ד ולשפוך את כל הויכוח האידאולוגי שלי עם התנועה על איזה מנדי נחמד שהוא שליח מאוד נמרץ ומתוקשר אבל לא השפיץ האידאולוגי. ההתגוללות על רבני צהר היא דמוגוגיה זולה שהוא עושה בה שימוש לא עניני במלחמה האידאולוגית. צא ולמד.
כובע, טמבל20.06.11
אותם רבני צוהר הם ראשי מוסדות מורי דרך לאלפים ועל דא קא בכינא
הסדרניק לשעבר21.06.11
39
חנוכה חוגגים בשעה שחנו-כ"ה כלומר שנרגעה המלחמה.פורים בשעה שהתקריים "ונוח בו". ואילו ביום ה' אייר אך התעצמה מלחמת השחרור. קלטת את הבדל. תסביר את זה לרב יובל ותובל.
^^^^^^^^^^^22.06.11
אחרי 2000 שנות גלות ,פוגרומים ושואה הוקמה המדינה ששלחה את מטוסיה לכל קצוות תבל כדי לגאול יהודים משואות ופוגרומים והביאתם אל ארץ הקודש לה התפללו משה רבנו וגדולי האומה כדי להיקבר בה!!! בפורים ניצלנו ממוות אבל נשארנו בעוונותינו בגלות (אכתי עבדי אחשוורוש אנן), בחנוכה הקמנו מדינה שלאחר כמה שנים נהייתה כ
בן תורה22.06.11
אין אומתינו אומה אלא בתורותיה
יהודי23.06.11
גם במרד בית חשמונאי המלחמה לא הסתיימה בכ"ה בכסלו אלא בינתיים כבשו את מקום המקדש והתחילו לטהר אותו מפיגולי היוונים. כל מלחמה אורכת זמן, אך יש נקודת התחלה וסוף, וכן נקודת שיא. בה' באייר קרה הנס שהוכרזה הקמת המדינה למרות כל הלחצים שלא להכריז, וזו גבורה מאין כמותה. על כן אנו מודים לה' על נס זה ועל נס נ
הרב חנוכה22.06.11
ביום בו הוכרז כי עם ישראל לא נוסד למרגלות הר סיני, ביום בו הוכרז על הקמת מדינה על אדמת הקודש-מדינה שאיננה מחוייבת בדווקא לתורה הקדושה, ביום בו התעצמה מלחמת השחרור, זהו היום המתאים ביותר לומר הלל. נו, מה הפלא שהחרדים לועגים למזרחוניקעס המפוצלים באישיותם.
אנטי מבולבלים23.06.11
איפה ומתי הוכרז שעם ישראל לא "נוסד" למרגלות הר סיני? (יש לי תחושה שאתה מדבר על הנוסח של מגילת העצמאות, כן, באמת חבל שהיא לא יותר "יהודיה", אבל היא לא כופרת בשום דבר מהמסורת, רק מחזקת את הפן ההסטורי) האם גם המלכים: ירבעם,אבים, אחאב, מנשה, אמון (ועוד כמה מלכים) היו מחויבים בדווקא לתורת ישראל? ומה עם
שמעלץ23.06.11
בחנוכה חנכו את המזבח, המרד נמשך עוד עשרים שנה (יהוגדה המכבי נהרג בקרב חמש שנים אחרי חנוכת בית המקדש).
שמעלץ23.06.11
38
נושא הכתבה היא הדעות המשכילתניות של חלק מרבני צוהר. נושא הכתבה הוא מודעה בבטאון של רבני צוהר המזמינה יהודים למקום של עבודה זרה. נושא הכתבה זה "הפסוק" שקובע כי "בארץ ישראל קם העם היהודי". נושא הכתבה זה הזיזלול בהלכות גיור. דלי"ם יקרים: נו, כבר הפנמנו אתם: לא כפויי טובה כלפי הקב"ה, אבל לפני הכ
אנטי פרימיטיבים20.06.11
ר' דרוקמן לא רק תוקף את הרבנים המודרנים שבזה אני תומך בו, אלא הוא תוקף בעיקר את אמירת הההלל להקב"ה ביום זה, ועל כך אני לא מסכים איתו. כי זו חוצפה שלא להלל לבורא עולם ביום זה. זו חוצפה לומר תחנון ביום זה. זו כפיות טובה מאין כמוה!
יואל20.06.11
37
לך ולמד את פסקיהם, הפנם ואחכ נדבר
שמואל19.06.11
36
פעם נסעו כמה תלמידים מהישיבה לצפון לקברות צדיקים, כשחזרו אמר להם הרב מדוע נסעתם כ"כ רחוק יכלתם לחצות את הכביש יש שם הרבה צדיקים, כשהוא מכוון לחללי צה"ל שבהר הרצל.
ג19.06.11
35
בכלל לפתוח את הפה אחרי ההצלחה הגדולה שלהם "בגלות הקדושה" באושוויץ ובטרבלינקא ובמיידניק, ואחרי שהבריחו את האדמורים שלהם במזוודות מהשואה האיומה באירופה, זה לשון המדרש רבה פרשת שלח, - "זולתי כלב בן יפונה", מהו זולתי, - "לזה אתי יותר משישים ריבוא מכם"... ה, ירחם.
לנדמן 19.06.11
34
שאין מה לדתיים לאומיים לחפש באלטרנטיבה שהוא מציע בתחפושת של "ארץ ישראל שלנו". מדובר בקיצוניות לא לנו. בבית כנסת של הרב אליהו חוגגים יום העצמאות ויום ירושלים. כ"כ הרב אליהו זצ"ל אף פעם לא התבטא בצורה כזאת. כמו כן רבה הראשי של ירושלים הרב משאש ועוד רבים גדולים ספרדים פסקו לומר הלל. אותם הוא לא סופר? ב
ליאור19.06.11
בלי הקולות של חב"ד לא היתה קמה סיעת האיחוד הלאומי.
דב20.06.11
33
רעיונות שרשיים בשפה עכשווית.
זמקה19.06.11
32
מן האדמה "מדוע שמענו לרבניינו שהבטיחו לנו ישועות באדמת אירופה?" ולך ר' דרוקמן יש עדיין את החוצפה כלפי רבונו של העולם שציוונו לעלות לארץ הקודש ולכבוש אותה מפני הגויים. עד מתי תהיה כפוי טובה כלפי רבונו של עולם???????????
יוסף19.06.11
בס"ד על-אף שאני נמנה על הציבור הדת"לי ואני אומר הלל בברכה ביום העצמאות העובדה היא שיש הרבה גדולי ישראל שפסקו לא להגיד הלל ואי-אפשר לאמר שהם כפויי טובה, מה גם שהרב דרוקמן אומר שהוא מודה לקב"ה ביום העצמאות וביום ירושלים רק שהוא חושב שעל פי כללי ההלכה לא נכון להגיד הלל ואני הקטן לא מסכים עימו ולא מדעת
יוחאי19.06.11
הם גם זועקים על בניהם שעלו לארץ הקודש והועברו על דתם על ידי השלטון הציוני הכופר.
יואל19.06.11
הרצל היה בן למשפחה לא דתית והוא היה זה שייסד את הציונות, ללמדך שההתפקרות התחילה בלי קשר לצינוות והיתה נמשכת בלי קשר לציונות.
דתי לאומי20.06.11
31
וכך המוני יהודים עלו על המוקד, כשיכלו להציל את נפשם כמה שנים קודם לכן. בושה לרב דרוקמן, כפוי טובה כלפי כל הניסים שעשה ה' עמנו בדורות האחרונים. בוז לכתבה זו.
חרדית19.06.11
למסור ילדיהם למולך הכפירה של מדינת ישראל רשית צמיחת השמדת היהדות? .אם עולי תימן ומרוקו היו יודעים מה מכינים להם ראשיה ויועציה של מדינת הכפירה כולל רציחות של מי שניסה להתנגד לכפייה החילונית שוד המוני של כסף ותכשיטים והגרוע מכל גזיזת הפיאות והעברה על הדת עד כדי השמדת היהדות אצל רוב התימנים והמרוקאים א
יהודי19.06.11
משום שנשארו בחו"ל, עיד שהשואה האיומה הצילה את המשך ההתבוללות, ואם היו מתעוררים לפני כן, היו חוסכים הכל.
שמואל20.06.11
http://www.youtube.com/w
אלי19.06.11
של רוב החרדים. השואה הייתה ה"פתרון הסופי" כיוון שהיהודים נדבקו ולא רצו לעזוב בגלל ההוראות המפורשות של גדולי הרביים. אם היהודים היו עולים, לא הייתה שואה. מי שמשקר בדברים כאלו משקר גם בפסקי הלכה - ממציא מקורות ומסלף דעות. לכן השנאה לחרדים הולכת וגדלה. הבעיה שהרבה שבבניקים בשטחים מצא חן העיניהם ההפקרות
119.06.11
שהושמדו בשואה זה גם בגלל רבנים??????????????????? יהדות שהושמדה הונגריה היו נאולוגים זה בגלל שהם שמעו לרבנים????????
עוד קשקוש19.06.11
היטלר לא רצה להיכנס גם לפלסטינה?
איילה19.06.11
30
אתה נשארת כפוי טובה לרבונו של עולם! הבוז לך ולשכמותך!!!
יהודה19.06.11
תקרא שוב.. אתה באמתתתתת חושב שכל גדולי האומה-הרבנים האדמורים וכו' כולם כפויי טובה?!קצת לחשוב לא יזיק
גלשנית19.06.11
29
רבים רבים מגדולי ישראל המפורסמים פעלו והודו לקב"ה על הקמת מדינה יהודית, וישוב א"י קודם ביאת המשיח, והמרגלים מנסים לטאטא את זה מתחת לשטיח וליצור רושם שקרי כאילו רוב גדולי ישראל נגד המדינה, וזה חובה קדושה ללמוד בעיון בספר "התקופה הגדולה" לרמ"מ כשר, שמביא את הגר"א ותלמידיו, המלבי"ם [שם עמ' 85], החפץ חי
מנחם20.06.11
28
לאחר 2000 שנות גלות פוגרומים ושואה קובצו יהודים מכל קצוות תבל לחיות בארץ הקודש, מה שלא זכה משה רבנו ע"ה ולא זכו יהודים קדושים בכל הדורות. זכינו לנסים גדולים כשהקב"ה נלחם לנו באוייבינו, והכניע צבאות אדירים והנחילנו את ארץ קדשו. כל אלו עובדות ידועות, ואתה עדיין אומר תחנון ביום העצמאות כאילו לא ק
בן תורה22.06.11
התורה קובעת מתי אומרים ומתי משנים סדר תפילות ומתי לא. ועל שינוי סדר תפילות צריך הסכמה רחבה של גדולי הדור ולא של קבוצה מצומצמת של רבני מפד"ל. האם אתה באמת חושב שהרב מבריסק והחזון איש לא ידעו את כל מה שאתה יודע בנושא של כפיות טובה?!!!
בן תורה22.06.11
אחרת היו אומרים הלל בפורים, אך "קריאתה זוהי הלילא". הרבה נכתב על העניין של חסרון הלל בפורים, ואיך המגילה משלימה את החסר. אבל בעקרון - אומרים הלל בכל חג ומועד, ואפילו בראשי חודשים.
דורון22.06.11
האם זןהי ההלכה? לא בשולחן ערוך שלי.
תלמיד כולל23.06.11
שאלה של עם הארץ. שמתי לב לסוף דבריך ואני מבין ששאלת בציניות. אבל גם מה שאתה מנסה להקשות שכמו שבפורים בהיעדר מגילה אין אמירת הלל כך גם ביום העצמאות זו קושיא של עם הארץ. בפורים תיקנו קריאת מגילה ולא תיקנו הלל אך בשאר המקרים תיקנו הלל ואין כאן כל קושיא
בעלבת23.06.11
אותם חז"ל שנימקו את אי אמירת הלל בפורים בגלל ש"אכתי עבדי אחורוש אנן" היו לשיטתך (עפ"ל) כפויי טובה. אהה? נכיום שערבים בונים חפשי חפשי ויהודי לא יכול לסגור מרפסת בביתר בגלל פחד אובמה, אין זה מצב של אכתי עבדי אחורוש?
כויללניק23.06.11
עיין ברמב"ם הלכות מגילה ותשכיל סוף סוף. אבל אתה כפוי טובה, במקום להלל את ה' אתה אומר תחנון!!! ולגבי שאר ההבלים שכתבת, כולנו כבר יודעים כי השנאה לציונים מעבירה אותך ואת מנהיגיך על דעתם, והם מתעקשים לא להלל לה' על נפלאותיו לאחר 2000 שנות גלות ופוגרומים ושואה. לא פלא ש"זכויות" גדוליך לא מנעו את השוא
בן תורה22.06.11
27
ירחם ה'! עיניים להם ולא יראו!!! הקב"ה עושה לך נסים ונפלאות שלא נראו זה 2000 שנה, ואתה אומר תחנון???????????
בן תורה23.06.11
26
אני וחברי חובשים כיפה סרוגה, ולא רק הרב דרוקמן אלא גם אנחינו סובלים מהרבנים ה"משכילים" האלה. תודה חמה לרב דרוקמן שהיה לנו לפה!
ברוך20.06.11
25
הרב דרוקמן שליט"א אם כבר החלטתה לשים את רבני הדלי"ם על סרגל הגדולים, מדוע לדעתך ביקורתם של הרבנים זיני ושפירא ראויה להתקבל יותר מהרבנים האחרים אליהם נרמז בכתבך הרי הרבנים שפירא -זיני שייכים גם הם לצערי הצאן?
טנק מצוות 22.06.11
24
אין כאן ויכוח בין 2 דעות. יש כאן שלומי אמוני ישראל מצד אחד ו"משכילים" חובשי כיפות סרוגות מצד שני (ואינני מתכוון שכל חובשי הכיפות הסרוגות הם כאלה)
דל"י לשעבר23.06.11
23
האם כבוד הרב לא שם לב שהוא מפרסם את הטור שלו באותוהאתר שפרסם את הסיפור על סקילת הכלב? סיפור שלא היה ולא נברא (באמת שיר הלל לתחקיר עיתונאי), שהוא סוג של עלילת דם עצמית... והיום הוא מתפרסם בכל רחבי העולם לשמחת ליבם של כל "אוהבי ישראל". אז גוועלד! תראו איפה הרב המשיחיסט מפרסם את דברו! באותו אתר בדי
שמעלץ19.06.11
וטעיתי באתר המפרסם את עניין הכלב, והאשמתי את "כיכר השבת" שמעשים שלא עשו. לכן אני חוזר בי מההאשמות והטיעון הנ"ל, ומבקש את סליחת הקוראים ומתנצל בפני המערכת על ההאשמות הנ"ל שהם מטעותי בלבד.
שמעלץ19.06.11
22
לא יתכן כי בגלל שנאתך לציונים, אז "תעניש" את הקב"ה ולא תודה לו על זה שזיכה אותך לכבוש את ארץ הקודש ולקבץ גלויות מארבע כנפות הארץ אחרי 2000 שנות גלות ושואה.
בן תורה19.06.11
החצופים האלה שאינם יודעים להודות לקוב"ה, על כל החסד שגמל עימנו, חצופים לחשוב, שקוב"ה פקיד שלהם רח"ל, ואם הוא פועל לקבץ נדחי עמו ישראל ולישיבת א"י בידי הציונים - אז אין הם רוצים לא בו ולא בגאולתו. אוי לאזנים שכך שומעות. אר' דרוקמן, הקוב"ה אינו פקיד שלך ואתה ושכמותך לא תכתיבו לו כיצד לפעול. כי לא מח
יהודי מן המניין19.06.11
וכי הרב דרוקמן כתב לא להודות לקב"ה? אבל גם בפורים שהיה נס גדול, עדיין לא אומרים הלל! וגם אי אפשר לומר הלל על מדינה שעקרה ועוקרת את התורה! קודם תקרא מה שהרב דרוקמן (אמנם בלי נקודות) ואח"כ תעביר בקורת.
תמה20.06.11
בפורים לא אומרים הלל כי רק ניצלנו מכליה ולא נגאלנו גמ' מגילה
מ20.06.11
ממלכת חשמונאי, שינאי המלך רדף את חכמים, שהורדוס רצח את רוב הסנהדרין, שחיללו את בית המקדש עם פסל של קליגולה קיסר, איך אומרים הלל בחנוכה? על זה אומרים הלל? ועוד הלל על בית מקדש שבינתיים חרב לפני אלפיים שנה? אה, על זה אומרים הלל, ולא על יום העצמאות שה' זיכה אותנו למדינה אחרי אלפי שנות גלות וחורבן? שלו
הורדוס20.06.11
21
הקב"ה ישתבח שמו עשה איתנו נס וחסד גדול כשקיבצנו מכל העמים אל נחלת אבותינו אחרי 2000 שנות גלות איומה ושואה, ואנחנו לא נאמר לו שירה על כך? איזו חוצפה עזה לימדה אותנו ההשקופעעע המעוותת. ה' ירחם!!!
ישראל19.06.11
20
לפני הקמת המדינה התנגדו להקמתה כמו סאטמר, אחרי הקמתה פעלו לטובתה יותר מהאיחוד הלאומי. מסכנים. לא פלא שר' דרוקמן מבולבל. האמת היא, כל החרדים מבולבלים, כי הקב"ה בילבל אותם. הקב"ה ציוונו לעלות לארץ הקודש ולכבוש אותה, ואין צורך לחכות לציונים שיעשו את זה.
שלמה19.06.11
תלמד תורת חב"ד ונדבר.
ביי ביי19.06.11
19
אם הוא רואה במדינת ישראל גורם שלילי ומזיק למה הוא מתנגד לכך שמדינה זו תסיר סופסוף את ריבונותה מיהודה ושומרון ותמסור אותה לערבים הרי "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו" ועדיף שלטון גויי על ארץ ישראל ולא שלטון ציוני כופר....
חיים19.06.11
תסתכל במאמרים נוספים של הרב דרוקמן ותבין את שיטתו.
מבין19.06.11
18
כל מילה פנינה!!
nav19.06.11
17
הרב דרוקמן מואס בחסד ה׳ עלינו כמו המרגלים. מבחינתו עדיף להישאר בגלות או במדבר, העיקר שלא לבוא לניסיון שמזמנים חיי ההשתדלות והעבודה בארץ ישראל. גם כניסת ישראל לארץ לאחר 40 שנה של דבקות עילאית לוותה בירידה רוחנית תלולה, בדיוק כפי שצפו המרגלים. אך עדיין באו המרגלים על עונשם על חוסר האמונה בה׳.
דודו 19.06.11
16
הרב דרוקמן-מכבר התקשתי לסבול את יהירותך והתנשאותך על אחרים באופן מזלזל ופוגעני.מאמריך שפורסמו בעלון "ארץ ישראל שלנו"קלקלו את העלון המכובד.כאן אף הגדלת עשו מכיוון שחשת שזהו מבצרך.גם אני מלא בקורת על רבני צוהר ודומיהם,אך איני עושה זאת כדרך מבזי החכמים מ "יתד הרשעה "בבני ברק ואף לא כמותך.לצערי הפעם באמ
מזרוחניק חרד"לי19.06.11
ורבים אחרים דוקא בשל כך קוראים בשקיקה את מאמרי הרב דרוקמן. הוא מפשיט את השקרנים ערום ועריה.
איציק19.06.11
מי אלו הרבים‏? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
או19.06.11
מי אלו הרבים‏? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
או19.06.11
15
רבבות צעירים יהודים עזבו את דרך התורה במאה השנים האחרונות בגלל התנועה הציונית. המחטיאו קשה מההורגו. אם חוגי המזרחי באירופה לא היו תומכים בתנועה הציונית ההרצלית זה לא היה קורה.
מתתיהו19.06.11
ההתפקרות החלה והמשיכה בלי כל קשר למזרחי. אם כבר המזרחי נתן אפשרות לאותם שנמשכו אחר הציונות לעשות זאת במסגרת של קיום תורה ומצוות ולא להיפך! אותם צעירים שנמשכו למזרחי היו בועטים בהכל ומצטרפים לציונות החילונית אלמלא היתה להם מסגרת דתית לעלות לארץ ולהתיישב.
חיים19.06.11
- לא רק לפני המזרחי. למעשה סביר שהציונות הצילה המונים מטמיעה מוחלטת.
דתי לאומי20.06.11
אבל בהשפעת המשכילים והציונים. מי הקים את בתי ספר "תרבות"? לא המשכילים/הציונים?
יודע19.06.11
תנועת ההשכלה קדמה לציונות בערך ב-100 שנה. ערב השואה תנועת הבונד-החילונית ואנטי ציונית!!- היתה התנועה היהודית החזקה ביותר באירופה! ובנוסף לא התייחסת לעיקר דבריי, המזרחי בודאי שלא הוביל את ההתפקרות אלא היה רשת שקלטה צעירים רבים שאלמלא המזרחי היו נמשכים לציונות תוך זניחת דרך התורה והמצוות והודות למזרח
חיים19.06.11
14
שכשיהיו 60 אלף יהודים בארץ ישראל- זו אתחלתא דגאולה. בכלל, אם מי שלא קרא את הספר 'אתחלתא היא', חלקים א' וב' לא יודע מהי באמת דעתם של רוב ובם המכריע של גדולי ישראל. במניין ובבניין.
ירושלים19.06.11
הדברים האלה נלקחים מספר "קול התור" שהמזרחעיסטים מייחסים לגר"א זה בכלל לא בטוח שזה כך. גם במשפחת צטצאצי הגר"א מתייחסים לכך בפקפוק וגם החוקר ד"ר ארריה מורגנשטרן.
^^^^^^19.06.11
'אתחלתה היא' אין לו שום מקור מוסמך כמייצג את הגאון~! עוד קשקוש של סופרים מדומינים הגאון כדמות המופיעה פעם באלפי שנה אין חוצפה גדולה מלקשר אותו למדינה גויית שכוחת-אל שראשיה אינם מכירים כלל באלוקי ישראל
רוני קורניק19.06.11
אז תרוץ לכנסת, די עם הבכיינות. תשכנעו את העם ותנהיגו את המדינה במקום להתלונן!
שכנע19.06.11
להפוך את הגאון מוילנא לדתילוני ציוני.. אין גבול לטרוף
אורן 19.06.11
בספר דורש לציון עמ' ר"ג, הערה 363: מסופר: פעם אחת, ביום השנה של פטירת הגר"א בחוהמ"ס דרש הרב יצחק צבי רבלין ז"ל בבית הכנסת זכרון משה (הוא היה הרב דזכרון משה והסביבה) על עליית תלמידי הגר"א ועל תורת המשיחיות דאתחלתא בשיטת הגר"א ותלמידיו מיסדי הישוב בנוכחות קהל רב. ובאותו מעמד התפרץ קנאי קיצוני אחד, ואמ
ציוני קדוש23.06.11
13
למי שמעוניין יש לי הקלטה של הרב רוזנטל זצ"ל מעיד שהגרש"ז אמר הלל ביום העצמאות כרגיל בשכונת שערי צדק על ידי גדולי ישראל
עז19.06.11
בדור האחרון הגרש'ז אויערבאך לא אמר הלל.
הלל19.06.11
כשמישהו אמר לרבי שלמה זלמן ביום העצמאות "חג שמח" הוא ענה "חגא שמחה".
שערחסדני'ק19.06.11
ר' שלמה זלמן ענה מועדים לשמחה כי זה מועד ולא חג. כמו פורים וחנוכה, זה לא אחד משלושת הרגלים בו מקריבים קרבן חגיגה. זה הכל.
חגיגה23.06.11
אם חרצל היה נשמה גבוהה 'פלאי פלאים' אז מה הפלא שניתן לדבר סרה על גאוני ישראל
דוברמן19.06.11
רבים מגדולי ישראל סברו בתחילת ימי המדינה כי מדובר באתחלתא דגאולה, וכמעט כולם שינו את דעתם.
פלאי19.06.11
12
אבל עכשיו הוא מקנטר ונראה כמי שיורד לרמה שלא הולמת את דרגת הרבנות. לא מדברים ברמה כזאת, קצת כבוד הדדי וקצת קלאסה. כשרבנים מושכים בזקנים של רבנים אחרים, העם מתרחק מהרבנים, ובצדק.
אמיתי19.06.11
איש אמת שאיננו חת מאיש, וביחד עם זה ממשיך לאהוב גם את אלה שהוא מותח עליהם בקורת. כך צריכה להיות דמות של רב בישראל.
הרפז19.06.11
כך שהרב צודק,עיין תגובה 2
קרוב משפחה19.06.11
11
האם אין "דורש אל המתים" בפתיחה בספרי הרבי? (לא, כי הוא עדיין חי) האם אין בעייה בהטפה לכך שהרבי עיין חי כאשר יש קבר ומצבה, תיעוד חי של הקבורה? האם אין בעיה רצינית בזה שיש כאלו שרואים ברבי התגלמות בשר ודם של הקב"ה? צר לי שאני נאלץ לשמש כ´נר של בדיקת חמץ´ המחפש מומים, אבל ההכרח לא יגונה, כי הסכנה
שמעלץ19.06.11
הרב דרוקמן לא שייך לפלג הזה בחב"ד, ואף יצא לא פעם בדברי בקורת עליהם.
שניאור20.06.11
אני לא מבין מה יש לכם לחפש אצל השכן כשאצלכם יש מלא בעיות...
אין בעיות ?21.06.11
"יש מלא בעיות אצלכם" ולא לפרט.
חדל המצאות!22.06.11
10
הוא תוקף רק את חלק מרבני צוהר.
ירמי19.06.11
כל אנטישמי אומר דברים מסוג זה: "אני לא שונא את היהודים, רק את הדתיים", "אני לא שונא את היהודים, רק את הקיצוניים" "אני לא שונא את היהודים, רק את העשירים"
גומרסינדו22.06.11
9
אחת ולתמיד נשמעת האמת
ש.19.06.11
8
מדוע ר' דרוקמן דבק שלא להודות להקב"ה על ניסיו ונפלאותיו, מה שלא זכינו להם 2000 שנה!!! משה רבנו התחנן 515 תפילות, ולא זכה להיכנס לארץ הקודש, ואנחנו הקטנים זכינו!!!!!!!!!!! מדהים שדברי הבלע של ר' דרוקמן נאמרים בדיוק בזמן שפרשת השבוע מלמדת אותנו עד כמה חמורה היא המאיסה בארץ הקודש. והוא ראה את עונשם
יוסף19.06.11
מי זה בעלי ההשקופעע אלה הבני תיירה שנפגשים עם הבחורות לפני הארוסין כל פגישה כ6 שעות במסעדות ובמלונות 3 פעמים בשבוע ...???
פרקוביץ21.06.11
זה נושא הכתבה, ואל תבלבלו את היוצרות.
ליטוואק20.06.11
חוץ מזה הרב דרוקמן לא אומר שלא להודות לה' על הניסים. הוא מדבר על קביעת מועדים ושינוי תפילות, לפני שאתה מגיב תקרא את הכל.
אשר הירש19.06.11
כי האמת הכל כך פשוטה נעדרת. לא פלא שהייתה שואה
יוסף19.06.11
ומההזיות המשיחיות שלכם צמחו דתילונים פסבדו חילונים עם שאיפות זהות
קיבוץ דתי19.06.11
אני מוכן לוותר על ה"צמיחה" הזו, רק תחזיר לי את מליוני החרדים שנשחטו ואז תראה באמת איזה עולם תורה הפסדת. משל למיליונר שיעץ לו רבו ללכת על עסקה מסויימת, אך אוי ואבוי בעסקה זו הוא פשט את הרגל ולא נשאר לו אלא מאה שקלים בלבד. אחרי כמה זמן של יגיעה ועבודה קשה הצליח להגיע לאפשרות לקנות דירה. בא אליו רבו ו
יוסף19.06.11
שמעת על תנועת ההשכלה באירופה ‏‏? איך קמו הרפורמים שמעת‏? כמה ההתבוללות אכלה ואוכלת באירופה אתה לא יודע ‏‏! כמה ישיבות היו באירופה וכמה בסופו של דבר נסגרו ? אתה מוזמן לחיות באירופה ולראות מה נשאר שם ולראות אם ילדיך ישארו יהודים‏! אם מדינת ישראל לא הייתה קמה אתה לא יודע‏(ובכלל אדם כמוך שאפ‏' את תולדות
א19.06.11
גולת הכותרת של ההשכלה והציונות היא המדינה. עולם התורה פורח כאן לא בגלל המדינה אלא ל-מ-ר-ו-ת התנכלויות בלי פוסקות של המדינה. גם בארה"ב עולם התורה הפורח.
יצחק מאיר20.06.11
עולם תורה מפואר עדיין אל צמח, אנחנו לא מגיעים לקרסולי אלו שנרצחו בשואה, והם לא למדו תורה על מנת להיפטר מהצבא אלא לשם שמים. לפני השואה, באירופה, הם עבדו למחייתם, כי לא היו 'כוללים', ושילמו מיסי הקהילה והמדינה. היום כל רב בן שנתיים מדפיס ספר ושו"ת כאילו הוא מבין משהו, ובאמת הוא רק יודע לבצע חיפוש ב
יואל20.06.11
7
ולהתחזות לאלף אנשים
תודה19.06.11
ולהתעורר מהפנטזיות המיחיות שלהם
ראובי19.06.11
ובו נשחטה סוף סוף העבודה הזרה בדמות הציונות כנראה שחסר עוד פעימה להשלמה המדינה הפלסטינית שבדרך היא הפעימה הנוספת אינשללהה
קרלבך 19.06.11
ביחסם להקמת המדינה. אי אפשר להתווכח עם עובדות, כמעט כל העולם החרדי הושמד. כולל אדמוריו ורבניו כמו הרב וסרמן שהיה מגדולי המתנגדים לעלייה לארץ ישראל.
דוד19.06.11
היה אפשרות לעלות 6 מיליון יהודי פולין לישראל????!!! שחלקם הגדול כלל לא שמע לרבנים וביניהם מליון נאולוגים! החיים של עם ישראל תלוי במקום שהם נמצאים???? (תביא אסמכתא!!! להתבטאות של הרב וסרמן שבענו מהשקרים שלכם) ומי הבטיח לך שאנו לא בפתחה של שואה נוספת מי הבטיח לך ? חרצל?!
רוני19.06.11
החרדים לא היו צריכים לחכות לטובות של הציונים כדי לעלות לארץ. היה עליהם לעלות עוד לפני שהיטלר עלה לשילטון מכח ציווי תורתינו הקדושה. והם לא עשו זאת בדיוק כמו המרגלים!
שלום19.06.11
לא מתווכחים עם המציאות . מליוני חרדים שסירבו לעלות לארץ הושמדו. עובדה.
דוד19.06.11
אפרופו משיחיות.
שמעלץ19.06.11
6
הוא בסה"כ חזר על מה שאמר הרב אברהם שפירא זצ"ל ויבל"א הרב יהושע שפירא והרב זיני. רבנים ששייכים לזרם שלכם? נדמה לי.
יואל19.06.11
5
http://www.youtube.com/w
אלי19.06.11
4
האם האמוראים ר' אמי ור' אסי לא היו גדולי תורה לפחות כמו ר' שלמה זלמן????????????
אברהם יצחק19.06.11
אני מבין שלרב דרוקמן אין בעיה עם השמות. יש לו בעיה עם מה שהשמות האלה עפ"י רוב מייצגים.
שמריהו19.06.11
ולכן הגבתי
אברהם יצחק19.06.11
תקרא ותבין שהבעיה זה לא השמות
0000000019.06.11
3
התפקיד של ככבוד הרב דרוקמן הוא לטפל בבעיות בקהילת חב"ד בקריות ובעיר קרית מוצקין. לא להתעסק עם שטויות כגון דא. הרב דרוקמן תפסיק להתעסק בטפל ותתחיל להתעסק עם קהילתך!!!
משה לוזון19.06.11
אילו הרב דרוקמן היה מפאר ומרומם את הרבנים אמי ותמי היה שולח לו מחמאות
צפוני19.06.11
2
הרב דרוקמן אין כמוך,החל בנושא ארץ ישראל השלימה וכלה בתשובות נכונות לאחינו היקרים...
גלשנית19.06.11
1
ישנו המון חומר ששערות ראשו של כל בן דעת יסמרו בשמעם על חומר זה... מה בקשר לנוער שגדל על חנוך כזה?????? כבר כתב בזמנו הרב פרידמן בלשונו המעולה " כל נער שתשאל מי היה ה"חתם סופר" ומתי חי החפץ חיים ומהו שמו? אין להם מושג וחצי מושג- אך את שני שמותיו הספרדים של שוער 'ריאל מדריד' הם יודעים לומר תוך כדי ש
קובי19.06.11
לדעת מי החתם סופר זה לא איי-איי-איי. זה עדיין בהישג יד, ראשית המאה ה-יט למנינם. הבעיה היא עמוקה יותר, נער חרדי ממוצע לא יודע מתי חי רב פפא, הוא לא יודע אם ר' יוחנן היה בדור של ר' אסי או בדור של ר' אשי, לא יודע אם מר בר רב אשי חי בדור של הלל הזקן או בדורו של רב האי גאון (וכמובן שזה לא כך ולא כך). אין
תלמודיסטוש19.06.11
המנשכילים התעסקו בשאלה באיזה עט כתב רב פפא, והחרדים התמקדו בנושא מה רב פפא אמר. יחי ההבדל!
סבוראי19.06.11
יודע מי היה הרמח"ל? המלבי"ם? הרד"ק? נער חרדי קרא את כל התנ"ך? נער חרדי קרא את הכוזרי? הוא קרא את כתבי הנציב? את הגאונים? אגרת רב שרירא? אין להם שום מושג בפוסקים שלא מהקליקה, ושום מושג בלימודי אמונה לא מהזרם.
יודע19.06.11
מומלץ לבקר בפנימיה של שעלבים ולראות את תמונות שחקני הספורט על הקירות
הייתי שם 19.06.11
ולפחות גם למדנו הלכות לשון הרע
שמעלץ19.06.11
זה האתר בשבילכם.
ביי ביי20.06.11
מה אנחנו עדר? זה אכן רשות הרבים וזכותינו להגיב כאן
חרדית22.06.11
ובכן, האתר הזה הוא אתר אינטרנט. האינטרנט פתוח לכל מי שגולש, מלבד אתרים מסוימים שפתוחים למנויים בלבד. עד שכיכר השבת יהפוך לאתר כזה אני מתעתד להמשיך ולבקר בו.
שמעלץ21.06.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24