כיכר השבת

מרן הגרי"ש אלישיב נגד משרד החינוך: "תוהו ובוהו"

בטרם יבש הדיו במכתבו של מנכ"ל משרד החינוך, על הקמתן של וועדות לשיבוץ תלמידות בסמינרים, מתבטא מרן הגרי"ש אלישיב בחריפות נגד ההוראה, ואמור כי מדובר ב"תוהו ובוהו". הגרי"ש פגש בצהריים את מנהלי הסמינרים, והורה להם להתנגד להחלטה ולפעול נגדה יחד עם חברי הכנסת החרדיים

56
חיים שקדי | כיכר השבת | י' בתמוז | 12.07.11
הגרי"ש אלישיב
הגרי"ש אלישיב (מאיר אלפסי)

"אסור להסכים לוועדה", כך, בנחרצות ובתקיפות, הורה בשעות הצהריים (שלישי) מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב, למנהלי הסמינרים שהתכנסו בביתו, ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים.

מעט לאחר השעה 14:00, התכנסו מספר מנהלי סמינרים מרחבי הארץ, במעונו של מרן הגרי"ש אלישיב לפגישה דחופה בעקבות ההוראה החדשה שלח משרד החינוך על הקמת וועדת שיבוץ לסמינרים.

בין מנהלי הסמינרים שנכחו בפגישה, הרב זאב וולף מנהל הסמינר בבני-ברק, הרב עזריה הילדסהיימר מנהל הסמינר בפתח-תקווה, הרב חנוך זייברט מנהל סמינר 'גור' באשדוד, הרב ישעיהו ליברמן והרב יחיאל מנדלסון, מנהלי סמינרים בירושלים.

לאחר דיון קצר בהודעה ששלח מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הורה הגרי"ש אלישיב למנהלים באופן חד משמעי כי "אסור להסכים לוועדה הזו". הגרי"ש הוסיף ואמר כי מה שמשרד החינוך עושה, זה "תוהו ובוהו".

הגרי"ש אלישיב הוסיף ואמר למנהלים כי על ועדת הרבנים של הסמינרים להילחם בתופעת ההתערבות של משרד החינוך, והורה להם לפנות לחברי הכנסת החרדיים בכדי שאלו יפעלו בכל דרך להביא לביטול ההחלטה.

מוקדם יותר היום, נכנסו מנהלי הסמינרים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ודנו עמו בנושא של ועדת השיבוץ עליה הוחלט במשרד החינוך.

אמש נחשף כאן לראשונה כי ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך, שיגר מכתב לראש עיריית ירולשים ולראשי מחלקות החינוך בערים החרדיות, בו הוא מודיע על ההחלטה להקים ועדת שיבוץ.

"אני מבקש להקים ועדת שיבוץ עירונית בראשות מנהל מחלקת החינוך בעירייה (הרשם הראשי) אשר תבחן את השיבוץ ותדאג לכך שכל התלמידות תשובצנה בבתי הספר בעיר" כתב ד"ר שושני במכתבו.

הרכב הועדה, כפי המפורט במכתב הוא: "שני נציגים תורניים אישי ציבור (רב שהוא אשכנזי ורב מן הציבור הספרדי, הרב משה מאיה נתן את הסכמתו לשמש כנציג ציבור), קצין ביקור סדיר מפקח משרד החינוך".

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אם זה גזענות אז ג''כ הטובות שבהם לא היו מתקבלות! למה הטובות לא נשארות יחד עם כל הספרדיות ?גם הן גזעניות? כנראה שהאמת כואבת! גם בין הספרדים לא כולם רוצים להתחבר,אבל תדעו זה קורה ג''כ אצל האשכנזים ו ג''כ אצל כולם,רק מה ?אם אפשר להשתמש בכל המצעי לחץ ובכל מחיר כמו גזענות אז למה לא. בקיצור עם כזת התב
אשכנזי14.07.11
18
מי שהולך אליכם יש לו בעיה נפשית, אתם לא רוצים הרי חולי נפש, נכון? ספרדים, תתגברו כבר על הנחיתות המטופשת שלכם! דייייייייייייי כבר
מני13.07.11
17
אחרי כל הביקורות השליליות על הליטאים ,איך ספרדים עדיין לא מתבישים להפוך עולמות כדי ללמוד עצלינו בכל מחיר??? אותם רבנים שאתם מקללים הם המחנכים שאתם דורשים לילדכם?? איפה השכלל?????
דני12.07.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני13.07.11
קודם כל אין דבר כזה סמינר ששייך לאשכנזים ואין דבר כזה "אצלנו" כי זהו מוסד של המדינה. ושנית - לא ייתכן שיקחו לספרדים את הבנות הטובות ורק את הטובות ואת כל השאר ישאירו לסמינרים הספרדים ואח"כ יגידו להם לכו לסמינרים הספרדים. הסמינרים הספרדים הם לא (סליחה על הביטוי) הפח זבל של השאריות ואם הם כן פח זבל אז
שלמה13.07.11
ולמה קוראים להם מוסדות ספרדיים? זו לא "גזענות"? למה רק הליטאים הם "גיזענים"? לא מדובר בגזענות אלא בשייכות עדתית, ומדי הרבה ספרדיות מאיימות על האופי הליטאי של המוסד. פשוט. רק שהספרדים - להם לא איכגפת ממורשת אבותיהם ומהמנהגים והחילוקים בדינים, הם מוכנים לשכוח את כל העבר שלהם, ולהצטרף אל הליטאים. זו
גזענים - הספרדי13.07.11
א. א''א לא "לוקח" אתם שולחים,ז''א שהספרדים יורים לעצמם ברגלים!! אם אין אצלינו,למה עדיין לא קיים סמינר ספרדי שהוא לא פרטי שיענה לכל הדרישות שלך? עם זאת,ג''כ האשכנזיות לא מתקבלות באופן אוטומט,גם להן יש סמינרים "סוג ב" בלי החברות הטובות!! תודה ל RAZ על התיקון,חבל שלא ידעתה להגיב ג''כ לתוכן הדברי
דני13.07.11
הם אתה שולח את הבת שלך ללמוד אצל האנשים האלו?!
דני13.07.11
בדיוק כך!
אליעזר13.07.11

הצגת כל התגובות

16
למה לעזאזל הליטאים הכניסו את הספרדים למוסדות שלנו לכתחילה?! יכלנו להיות כמו חסידים, שבסימנרים שלהם יש 0% ספרדיות, ואפף אחד לא שופט אותם על אפליה... לכו למוסדות שלכם, ותפסיקו להתעלק עלינו!!!
shaul12.07.11
אל תקבלו שום ספרדיה אפילו לא אחת ואז אנחנו נסתדר בלעדכם אבל לא יתכן שאת הבנות הטובות כן תקבלו ואת השאר תזרקו למוסדות שאנחנו הקמנו וע''י זה המוסדות שלנו לא מצליחים להתרומם למעמד מכובד מספיק .
raz200013.07.11
אז בכלל יצא לכם קצף מהאף... מעניין, מסכנים אתם, ממש מכריחים אותם ללמוד במוסדות לימוד של הליטאים... באים בלילות וחוטפים לכם את הילדים ואתם מתעוררים ומוצאים את הבנים שלכם בישיבת חברון ואת הבנות בסמינר הישן...
shaul13.07.11
בס"ד אני גם ספרדי ולא מבין פשוט לא מבין! די כבר עם הפילוג די כבר עם מוסדות לספרדים ומודות לאשכנזים! אנחנו בארץ ישראל! ככה בטח לא יגיע משיח! אחרי זה עוד תאשימו את החילונים שבגללם לא מגיע משיח... ולספרדים אם לא רוצים אותנו זה מאד עצוב אבל מה שעוד יותר עצוב זה שאחנו צריכים להתחנף אליהם.. אם הם מפ
יוחאי2614.07.11
15
אני פונה לרב יוסף אליישיב שליט"א! אתה טוען ל"תוהו ובוהו".. תשים לב מי גרם ל"תוהו ובוהו בכך שמנע אחדות ישראל, על פי דרך הנביאים, התנאים, והאמוראים, הגאונים, ראשונים ואחרונים, ששילבו בקהילתם תורה ועבודה יחד. וגם בארצות אשכנז בחו"ל, מאז חורבן בית שני, ועד היום הזה, משלבים תורה ועבודה יחד.
צדק תירדוף13.07.11
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
מנחם אבוהב10.08.12
14
תמשיכו להיות נחיתיים וגם/אולי להיות בסמינר אשכנזי. חבל שאתם לא מתגברים על עצמכם אחד ולתמיד ופותחים מוסדות משלכם(שאתם בעצמכם יעריכו,אם זה מוסג בכלל אפשרי?? העובדות מדברות ...)
אשכנזי12.07.11
בקלקול הזה. אין שום סיבה להנציח את האפליה.
שגיא13.07.11
13
ניצחנו ניצחנו ניצחנו ניצחנו... הרגע נודע שיש חשש שהתקציבים יופסקו לסמינרים. אוי מה היה לנו, הרשועים רודפי היהדוס הנאמונה, הללומים והמויסרים את נפשם על קידוש הכסף... רוצים פיתרון פשוט ובין רגע: לסגור את הברז, ואז ניראה מי הגבר אשר יבטח בה'.
כבש לא שסניק12.07.11
12
העתיד שלהם: אינני מוכן לשלוח אותם למוסדות המנוהלים על ידי רעי לבב אלה, מצד שני אין לי כחרדי אף אלטרנטיבה. עברתי לחו"ל, פה אנשים מבינים שאין ברירה אלא לחיות ביחד. חבל.
אבא צעיר13.07.11
בס"ד אתה יודע מה אומרים על מי שדבר בחו"ל.... לעזוב את הארץ?? מה אין סמינרים ספרדים??? 2000 שנים אנחנו מתפללים לחזור לארץ קדשנו ככה עוזבים אותה??? איך אתה מתפלל כל יום השיבנו לירושלים? קבץ גלויתנו וכו'... אין תחליף לארץ ישראל! ותאמין לי שאתה יכול למצוא מקום לבנותיך, לא חייב שזה יהיה סמינר אשכנז
יוחאי2614.07.11
11
תעשו סדר לפני שיעשו לכם סדר זה הכל לכותב לא היו בעיות למרות שאני ספרדי אבל מסביב אני רואה ולפעמים לא מקבלים ממש בלי סיבה, וזה כואבבבבבבבב גם בנות אשכנזיות היום לא מקבלים אוטומט
יעקב12.07.11
10
אז שיאכלו אותה.
ברנשטיין13.07.11
9
הכל בזכות ללום
מתחנף12.07.11
8
מה ספרו עסקנים אלה רשעים אלה לרבנים שזו הייתה תגובתם הרי הרבנים לא גזעניים
אחת שהבינה13.07.11
7
הממשלה חייבת להתערב כי אין ברירה
מני12.07.11
6
אשכנזים מי מכניס לכם כזו שינאה אותי לא חינכו לשנוא אתכם.... אתם ממש מזכירים לי את הערבים עם האיסלם האדיקות הזו של השינאה שעוברת מדור לדור ללא שום סיבה הגיונית.
אחת שהבינה13.07.11
5
ניראה אם שנההבאה לא ישבו הספרדיות בבית!
מצער12.07.11
4
שסגר לנו את סמינר פעמי רחל בבני ברק והישאיר 80 בנות ללא סמינר
עומר12.07.11
3
זה הדוגמא למה מממשיכה האפליה בשמיים יתנו על זה את הדין
ספרדי 12.07.11
בס"ד ממשיכה את האפלייה... אם אשכנזים לא אוהבים אותי בגלל שאני ספרדי זה לא מעניין אותי! עדיין אסור לי לעבור על "לא תשנא את אחיך בלבבך"... גם אם הם לא אוהבים אותי אני אוהב אותם!
יוחאי2614.07.11
2
ומה עם להילחם בתופעת הגזענות?
חיים12.07.11
סימנר ליטאי מטבע הדברים אמור לשרת את הציבור הליטאי, כמו שברור שסמינר חסידי משרת את הציבור החסידי
shaul12.07.11
שאתה בעצמך גזען שכך חינכו אותו תשנה את הדיסק ותבין כמה אבותיך חינכו אותך בדרך עקומה
דוד13.07.11
1
כל הכבוד למשרד החינוך נמאס מגיזענות
יהודי13.07.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

תיעוד מהיכלי הקודש 

הכהן הגדול: גדולי הרבנים קיבלו את הספרים של זקן רבני תוניס

חיים רוזנבוים | 13.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24