כיכר השבת

ה'סיקריקים' מדברים לראשונה:

"אנחנו מתנכלים לספרייה כי הם מוכרים ספרים של ציונים"

משמרות מחאה, התזת צבע, שפיכת דגים מקולקלים, והשיא - ניפוץ שמשת החנות ● אחרי שנה של מאבק אלים של 'הסיקריקים' כנגד חנות הספרים 'אור החיים' הממוקמת בתוככי מאה שערים, מדברים הסיקריקים בראיון מיוחד לכיכר השבת, ונותנים את גרסתם ● וגם: איך זה קשור למאבק בבתי ורשא ● בלעדי (חרדים)

68
יוסי פוקס | כיכר השבת | י"ד באב | 14.08.11
'סיקריק' בפעולה (צילום: מתוך הוידאו)

"אני כבר לא מדבר על ספרים של ה"ציונים" שהוא מכניס לשכונה, הם עוברים כל גבול, אתה יודע שהוא הכניס לחנות ספרים של פריצות מהדרגה הראשנה, מה אתה חושב אנחנו נשתוק?" הוא שואל אותי בכעס רב.

הדובר הכועס דלעיל, הינו אחד מאלו העומדים מאחורי המאבק אותו מנהלים המכונים 'סיקריקים' כנגד חנות הספרים "אור החיים" במאה שערים.

המאבק שהגיע לשיאו בשבוע שעבר עם ניפוץ חלונות הראווה של החנות, אך כלל כבר בעבר התזת צבע ושפיכת דגים מסריחים בכניסה, כחלק מהמאבק במקום.

יש לציין, כי כידוע, זהו אינו המאבק היחידי במאה שערים. במקום מתנהל מאבק נוסף באזור "בתי וורשא", בין תושבי השכונה לחסידי גור העומדים בראש עמותת "כולל פולין". מה זה קשור? יש מסתבר מי שמייחס את המאבק כנגד חנות אור החיים, לעובדה שהחנות הינה בבעלות חסיד גור.

אלא שהמאבק בנושא אור החיים מסתבר, אינו נחלת הסיקריקים בלבד, למרות התדמית שנוצרה. במקרה זה, גם ב"עדה החרדית", וגם ב"תולדות אהרון" מגבים אותם ככל הנראה, למרות העובדה שהם אישית לא יוצאים למאבק.

אז מה בדיוק רוצים אלו המתנכלים לחנות הספרים הגדולה הממוקמת בתוככי מאה שערים? האם יש להם דרישות כלשהן, או שמלבד השתוללות לשם השתוללות - אין להם כל דרישה?

פריצות בשכונה

בשיחה נדירה של אחד הסיקריקים הללו ל"כיכר השבת", הצלחנו להביא את הגרסה שלהם למאבק.

את השיחה עמו קיימתי דרך טלפון ציבורי לבקשתו, כדי שגם אני לא אדע מי המרואיין, הכל מפחד שהמשטרה תדע מיהם "הסיקריקים", למרות שעם ההכרות הקצרה שיש לי עם "משטרת ירושלים", אני חושב שהם יודעים היטב מי-הם "הסיקריקים".

כבר בתחילת השיחה עם משה [שם בדוי] אני שואל אותו מה צריך לעשות בעל חנות "אור החיים" בכדי שהעימותים הקשים בשכונה יפסקו. הוא מצידו עונה: "שייתלו שלט בכניסה לחנות "נא להיכנס לחנות בלבוש צנוע" ואנחנו נפסיק את רוב ככל המאבק שלנו נגדם".

מה יעזור שלט כזה?

"ברגע שיש שלט כזה רוב הפריצות שהחנות מביאה לתוך השכונה שלנו תיפסק, ואני אומר זאת מניסיון".

אני ואתה יודעים היטב שזה לא הבעיה היחידה שלכם עם החנות תוכל להוסיף איזה טענות נוספות יש לכם נגדם?

"תראה, מעולם לא היה אצלנו מושג של לחלק קוגל ושתייה חינם בימי שיש ברחובה של מאה שערים, פתאום הם מגיעים ומפרסמים זאת בעיתונים בשפה האנגלית, וזה מביא לשכונה נשים בלבוש לא צנוע שעומדות בלב ליבה של השכונה, ואתם צריכים להבין, אנחנו שומרים על הנוער שלנו ופתאום הם מגיעים והורסים את החינוך של הילדים שלנו.

"אני כבר לא מדבר על ספרים של ה"ציונים" שהוא מכניס לשכונה, הם עוברים כל גבול, אתה יודע שהוא הכניס לחנות ספרים של פריצות מהדרגה הראשנה, מה אתה חושב אנחנו נשתוק?"

ומה ההבדל בין ספרי "אור החיים" לשאר החנויות בשכונה?

"תעבור ב-24 חנויות ספרים בשכונה, ולא תראה בשום חנות ספרי פריצות בצוריה גלויה כזאת, וחלק מהספרים שהם מוכרים שום חנות לא מכניסים כלל".

"כולם תומכים בנו"

אם כל מה שאתה מספר נכון למה ה"עדה החרדית" ו"תולדות אהרון" לא עוזרים לכם במאבק?

"זה לא נכון, הוא עונה, כל הגופים במאה שערים תומכים בנו במאבק הזה, יותר מזה אני אומר לך, אחד מהרבנים החשובים ביותר בתולדות אהרון התבטא לפני מספר שבועות על החנות הזאת "כל מה שבנינו ארבעים שנה הם באו והרסו ב-24 שעות".

[יש לציין שבדקתי זאת, ואכן כמעט כל גורם במאה שערים אישר לי שהם תומכים עקרונית, אבל מסתייגים מהאלימות שמתבצעת במאבק].

הם ניסו להגיע אתכם להבנות?

"הם מציעים לנו סכומי כסף גדולים מאוד כדי שנעזוב אותם, אבל את חינוך ילדנו לא נמכור בכסף".

נניח שכל מה שאתה אומר נכון, מי התיר לכם להשתמש באלימות ובהשחתת החנות?

"אנחנו לא משתמשים באלימות, אנחנו רק מארגנים משמרות מחאה, ומי שמשתמש באלימות הם שוליים של הציבור, אותם שעושים זאת הם אבות שכואב להם שהבנים שלהם ירדו לתרבות רעה".

האם השתכנענו? לא ממש. לטעמנו, אין כזה דבר ששוליים עושים שוב ושוב פוגרום וכל היתר יושבים בשקט.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה "אנחנו מטפלים בכל עניין אלים. בכל מקרה של עבירה על החוק, יטופל הדבר על ידי המשטרה בתקיפות ובנחישות"

מרשת ספרי "אור החיים" סירבו להגיב לכתבה.

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
חבורת מפגרים מה ניראה להם???ומה זה סיקריקים?????????
ציוני גאה17.08.11
ניפוץ שמשת החנות, שבירת דלתות ???!!! - ומי הוא זה המחליט ?! מי זה אנחנו?; - ואיזה בית דין שהסמיך אותם לעסוק בבריונות ברוטאלית ! – וצריכים לזכור שכאשר החופשיים יתחילו - בדברים שכאלו {ז.א. בבריונות ברוטאלית ) - זה בכלל לא ינאם לאף אחד מהחכמים האלו, ובכלל, איך זה יהודי שומר תורה ומצוות יכול בכ
בן-ציון18.08.11
חברי ברית הבריונים כינו את עצמם סיקריים. אף חברי המחתרת היהודית של שנות ה-70, זו שתכננה לפוצץ את מסגד אל-אקצה, כינתה עצמה בשם "סיקריקין"[דרוש מקור]. קיימת קבוצה קיצונית מאנשי נטורי קרתא בירושלים, אשר מכונה בשנים האחרונות "סיקריקים". כינוי זה הוצמד להם על ידי מתנגדם ישראל אהרן קלצקין‏‏[2]. הקבוצה
בן18.08.11
33
ועוד "מדרגה ראשונה"?
גלשנית14.08.11
32
פופאי תמשיך עם הקפוארה המפגרת שלך וזה לא מענין אף אחד מה אתה חושב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שחושב שיודע הכל14.08.11

הצגת כל התגובות

31
אני לא מבין איך המישטרה לא עוצרת אותו ישת תמונות יש ראיות למה הם מחכים שיהי רצח? חולי נפש כל המאה שערים האלו
יציק14.08.11
30
חינוך לא תלוי בשימת ילדים בתוך הכלוב גם חנות המוכר ספרים,ולאו דווקא פריצות כמו שהוא מתאר, לא מקלקל חינוך. וחוץ מזה חינוך אמיתי זה לא לחנך לשנאה אלא למושגים חיוביים, אך בנקודה הזאת לא נכנס לויכוח עם אנשים שהיו מוכנים להחרים באלימות את הרב עובדיה שליט"א בענין הגיורים. לא מאמין שהציעו גרוש להם להפסיק ה
magoya14.08.11
29
אני כל הזמן שומעת את השם הזה ואף פעם לא הבנתי באמת מה הם ומי הם?? מי שיכול/ה לתת הסבר קצר... תודה!!!
מישהי...15.08.11
28
האיראנים הקרוים סיקריקים, פשוט לא עוצרים, הפגנות נגד הרב שטיינמן,ועוד גדולי ישראל, מסכנים חיי אדם, פורצים, בוזזים רכוש וכל מה שנראה להם הם עושים.... ממש כחמאס בשטחים... חברה, אם לא יטפלו בהם , כדרך שמטפלים בכל פוגרום, המצב יהיה מסוכן לכולם!!!!!!!!! משטרה???? צהל????? בתי משפט???? היכן אתם?????
הרב המגיד14.08.11
27
תתביישו לכם. על שנאת החינם שלכם חרבה ירושלים. אין דרכים אנושיות יותר לפעול? לא אתפלא אם משורותכם יצאו מופרעים כאליאור חן.
שלומית14.08.11
חן ואמבש 2 כתות ויש עוד במאה שערים שמחללים שם שמים!
יהודי שסבל14.08.11
26
לא יאומן איך הטרור שלהם שולט בעיה"ק.השלב הבא שלהם זה עריכת קייטנה לילדיהם בשיתוף החמאס!!!
שלמה זלמן14.08.11
25
יותר קל להוציא ספרים שלא צנועים מחנות מאשר לעבוד על אהבת ישראל ואהבת חינם.
יותר קל14.08.11
24
יום זורקים אבנים על ילדי עזר מציון יום על אנשי האגודה בזמן קבורה יום על הרב אלישיב יום על אגד יום על חנות אור החיים יום על בתי ורשא יום על הרב מצגר יום על ח״כ גפני יום על ח״כ מקלב יום על ח״כ קצלה יום על האדמור מקרלין יום על האדמור מבעלזא יום על אנשי תולדות האהרן יום על יו״ר ארגון קדמו
יוסף 90 14.08.11
23
מי בסוף ישתלט על המצב פה? אולי שאילו עם כל השנאת ישראל ילכו לגרמניה !
יהודי 14.08.11
22
ומי הוא זה ; - ואיזה בית דין שהסמיך אותם לעסוק בבריונות ברוטאלית – וצריכים לזכור שכאשר החופשיים יתחילו - בדברים שכאלו זה בכלל לא ינאם לאף אחד מהחכמים האלו, ובכלל איך זה יהודי שומר תורה ומצוות יכול בכלל לעסוק בדברים שכאלו, וגם מכל הבחינות – מבחנת הזמן, החובות לשולחן הערוך היום יומי, - אלא מדובר
בן--ציון18.08.11
21
האם אתם לא תזעקו אם יכניסו לתלמודי תורה שבניכם לומדים לימודים זרים לא תצעקו? לא תמחו? לא תזעקו? תתבישו! במקום לכבד ולגדל ולרומם ולפאר את האברכים והבחורים שמטהרים ומקדשים את שכונת מאה שערים, אתם שותפים לפשע!!! אתם שותפים לגדלות השטן בשכונה! על בשרכם זה יהיה!!!!!!!!!!!!!!!!! רשעים!!!!
אוריע14.08.11
רשעים הם אילו הערב רב עם שנאת חינם שנאת יהודים שלא באותו צבע אור שחהם!
לאוריע14.08.11
לקלל ולצעוק צניעות. זה לא יהודי בכלל!
יהודי 14.08.11
כמו כת של אליאור חן ואמבש!
יהודי14.08.11
הדיבורים שלך על שטן, ושריפת בשר מזכיר את הכת של אליאור חן! מזעזע ביותר!
יהודי14.08.11
20
לגולשים היקרים שלום ! אם אפשר לקבל נתונים היאך היים אתם מגיבים כשבא א' ופותח קולנוע ממול הבית שלך, האם גם אז היית יפה נפש, האם גם אז היית טוען שזה לא הורס חינוך, שכל אחד יחנך את בניו בביתו ???, באו ותראו היאך נראה שם ביום ששי בין השעות 11.00 עד 1.30 צהריים, האם אתם יודעים שתושבי מא"ש משלמים בכמעט מא
דייר מא"ש לא סק14.08.11
זה חנות ספרים באזור שמתאים לחנות ספרים, אין שם שום פריצות, ודרך אגב זה שמממן את הדירות באזור, אלה מתפללי בתי הכנסת ברחבי הארץ, או תושבי חו"ל שהם צרכני החנות הזו, אז נא לכבדם!
סתם מישהו15.08.11
מאוד מעניין אותי לדעת למה באמת אתה משלם סכום יותר גבוה של כסף בשביל שילדך יגדלו במקום ששם לפי דבריך יש חינוך יותר טהור וטוב, בזמן שאבא שלהם גולש באינטרנט בזמן שכל הרבנים יצאו נגד זה! מה? אתה לא שם לב שאתה פשוט סותר את עצמך מכל כיון!!!! תחליט איפה אתה עומד או כאן או שם. אתה לא יכול להיות חצוי לאיזה צ
אודי15.08.11
אני עו"ד של תושבי מא"ש כמו שאתה הנך עו"ד של 'אור החיים' אני לא גר במא"ש ואני דווקא לא מעניק חינוך כזה לילדיי, ולכן אני לא סותר א"ע משום צד, דווקא אתה לא בן אדם הגיוני, ואתה לא רוצה לקבל האמת מאלו שכאמור רוצים לתת לבניהם חינוך טהור וקדוש, והשנאה שלך כלפיהם מבצבץ מכל מילה, ללא צדק וללא הגיון ! נקודה !
יעקב נאמן15.08.11
19
חילול ה' אתם עושים.זו לא התנהגות של יהודים. רוב העם שונא אתכם. לא הציונות הערבים היו שוחטים אתכם.אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו.
פופאי14.08.11
18
שמתם לב למתקפה המגוחכת של אנשים שלא כ"כ חזקים בדקדוק,
סתם מישהו15.08.11
היה יפה אם תגיבו את תגובותיכם בענייניות. דעות לכאן ולשם הן לגיטימיות, אך ציניות, השמצות ולעג מושחז אין מקומם באתר חרדי ובכל אתר ואתר.
אכפת לי16.08.11
הפעם לא נרשמו טעויות גסות
סתם מישהו18.08.11
17
"מרשת אור החיים סרבו להגיב" נראה לכם בסדר ?? מול סיקריקים, שפועלים באלימות, חסרים תשובות ?? כנראה שהם מודעים לכך שיש להם הרבה מה לתקן. סרבו להגיב !! (אינני מתייחס לעצם האלימות)
יצחק'לה14.08.11
אחת הכתבות המטופשות שראיתי בחיי, חוץ מכסף הכתב לא עשה שום דבר, אני אוחז שרשת ספרי אור החיים עשו בשכל שלא הגיבו לכתבה הקטנונית הזאת
אודי15.08.11
16
למערכת כיכר היקרה נשמח אם תקצרו את הסרט ולצנזר קטעים משעממים של סתם עוברי אורח... זה יהיה הרבה יותר נחמד.. תודה מראש..
אחת...14.08.11
15
אולי אפשר לפתוח שם חנות של אוכלץ חסר שם חנויות של אוכל בזול.
נחמן14.08.11
14
הסיקריקים באמצעות ועד גאולה דורשים דמי חסות ואור החיים כמו החנות של בגדי ילדים ביעקב מאיר לא מוכנים לשלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שיודע14.08.11
13
הידעתם שמא"ש וגאולה שנוסדו ונמצאים בה עד היום, הם לא הסיקריקים, לא נטורי קרתא, לא תולדות אהרן, וגם לא כל מיני משחיתים וגזלנים למיניהם, אלא אנשים יראים שלמים ופשוטים שלהם ושחיתות וגזל אין כלום, הנטורי קרתא והסיקריקים עשו לעצמם דין אין להם רב שיתיר א"ז, חוץ מש.א.ק. שיושב בביתו ושולח את הסיקריקים לכל
מאשערימדיקער14.08.11
12
אני נגד הסיקריקים אבל בעניין הזה נראה לי שכל בר דעת שעובר בחנות הזאת ורואה איזה אנשים הם מביאים לשמה היה מבין הכל ‏.‏ אז בבקשה לא להשמיץ לפני שבודקים את העניין: (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב15.08.11
11
הם לא יגישו כוס מים ליהודי צמא רק רע יעשו רק הפגנות ב9 הימים לא נסעו להפגין על קברים שזה ימים מסוכנים עכשיו הקיטנה שלהם זה הפגנות איפה הבד״צ שישלח משגיח למחות על הפשעים שהם עושים איפה הבד״צ שמפרסם בעיתון המודיע המבשר יתד שירד הכשר מאיזה חנות פיצה בביתר למה לא כותבים נגדם נו נו תמשיכו לאכ
פרוליך 14.08.11
10
אם אילו לא רוצים אנשים שלא בדיוק כמוהם בגאולה ומאה שערים בגלל אנטישמיות וכו, שילכו לאירופה לגטו וישנאו אותנו שם ולא פה. אבל אהבת ישראל פיתרון יותר מוצלח!
יהודי פשוט14.08.11
9
המינסטרים החרדי פיתח נוגדנים אוטמטיים לכל מאבק של הקנאים. אבל כדאי לפעמים להתאזר בקצת אוביקטיביות ולהקשיב לגופן של טענות ולא לגופן של אנשים. גם אתם לא תרצו שיבא מישהו ביום בהיר ויפתח לכם מול הבית חנות, או כל דבר אחר שנוגד בתכלית את תפיסת עולמכם. שיתכבד אדון "אור החיים" ויפתח חנויות באיזורים של או
מסיר המסכות14.08.11
אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!אחרי מחשבה, צודק!!!
יענק'ל15.08.11
8
אני מעיר לכל אלו המגיבים כל הזמן אהבת חינם ואהבת ישראל נגד הסיקריקים כנראה כי לכל אלו כן יש להם אהבת חינם, אז תזכרו גם לאהוב את הסקריקים גם הם יהודים כמותכם בין תרצו ובין לא ואם עושים עוולות הרי בשביל זה נקרא אהבת "חינם" וקל מאד לדון אותם כשעדיין לא שמעתם הצד שלהם, יש עובדא מהחזו"א שהתיר לשרוף קיוסק
בן ישיבה מב"ב15.08.11
ותודה שהיארת את עיניי במה שלא חשבתי עד כה
י. סמסון16.08.11
7
יראה הקהל וישפוט בואו נא לחנות ספרי או החיים סיבוב קטן בין עמודוני הספרים ולא תאמינו שאתם נמצאים בצומת העצבים של הציבור החרדי הם מוכרים שם ספרים שגם בשכונת רמת אשכון השכונה שאני גר חא מוכרים שם ואני בעיני ראיתי בני נטער רבים עומדים והוגים שעות רבות בספרים
שמי14.08.11
מה כבר ביקשנו מכם? טיפהלה עברית צחה?
אלי15.08.11
בפלדהיים יותר טוב? אוה"ח לא משלמים כסף לסיקריקים כל חודש זאת התשובה לכל הבלאגן הזה111
אודי15.08.11
אתה מנבל את הפה שלך נגדם!
צפי14.08.11
6
זאת המסקנה המתבקשת הפריצות נחוצה לחנות אחרת היו תולים שלט!אגב זה עדיין לא מצדיק מעשה מכוער כזה.
הפריצות נחוצה!14.08.11
5
הכל בגלל שנאת חינם! המלחמות וההבגנות לא מביא אהבת חינם!
יהודי בגלות14.08.11
4
הקנאות העיוורת הזאת היא תוצאה של שנאת החינם העיוורת כלפי כל מי שלא לבוש או חושב כמוהם.במקום לעשות תשובה בימים הנוראים ולדפוק על החזה של עצמם דופקים על החזה של אחרים חטאתם עוויתם פשעתם.יש לי חדשות בשבילם דרך ארץ קדמה לתורה.איפה אהבת ישראל?ואהבת לרעך כמוך?כבד את אביך ואימך?.לצערי המשיח לא בא בגלל השטו
איש אמת10.09.13
3
הם גונבים,גוזלים,מוציאים שם רע,לשון הרע,שפיכות דמים,עוגמת נפש חילול השם!!!!! כמה חילול השם!!!!!!!!. לכו לאחמדינג'אד ה"רבנים" שלכם נותנים לו מתנות שמה [המשוגעים שלהם "נטורי קרתא" סיקריקים ואלה ברכו על אחמדינגאד שחלק מכבודו או מחכמתו ונישקו אותו]או כמו שעשיתם "טיש" בעזה. עופו מארץ הקודש!!! אתם מחללי
גילוי-דעת14.08.11
2
יהיה אהבת ישראל. אם מתנהגים ככה זה דוחה אותם מלהיות צנועים! אהבת חינם
יהודי14.08.11
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי 14.08.11
חחח הם בעצמם השוליים של היהדות!
גילוי-דעת14.08.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 12:00

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

נכדו הרב, מספר על דמותו

בנו של הצדיק הירושלמי וצדיק נסתר | מי היה רבי רפאל לוין?

חנני ברייטקופף | 14.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: "אסור להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה"

ישי כהן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שניחן בזיכרון פנומנלי, שכל עצום ומוח חריף

ישראל שפירא | 13.05.24

ראשי ישיבות ואדמו"רים זועמים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

"חוויה נוראית, מזעזעת, מחרידה"

האחות השכולה נגד המפריעים לנאום גולדקנופף: "תתביישו"

ישי כהן | 13.05.24