כיכר השבת

זעם בעולם הישיבות

התקפה חסרת תקדים על מוזס: "במקום כותרות, תביא תוצאות"

בעקבות התרברבותו של סגן שר החינוך מוזס ברשימת הישגיו למען הישיבות, שיגר היום אחד ממנהלי הישיבות מכתב זועם לסגן השר מוזס, בו הוא מפרט שורת כשלים שנותרו בעינם גם כעת, ותוהה, מדוע סגן השר עוסק בעשיית כותרות במקום בטיפול בבעיות ● על החתום: "מנהל שאכפת לו שצוחקים עליו" (חרדים)

61
יוסי וייס | כיכר השבת | כ"ה באב | 25.08.11
הרב מוזס, תפסיק לצחוק עלינו
הרב מוזס, תפסיק לצחוק עלינו (פלאש 90)

הישגים חסרי תקדים למען הישיבות, או התרברבות חסרת כיסוי למען הבוס סער? זו בדיוק השאלה הנשאלת כעת, לאור המכתב החריף וחסר התקדים, אותו שלח היום אחד ממנהלי הישיבות לסגן שר החינוך מנחם אליעזר מוזס, לאחר שזה התגאה אמש בהישגים חסרי תקדים למען עולם הישיבות.

כזכור, פרסם אמש משרד החינוך הודעה רישמית על מסקנותיה של הוועדה שהוקמה לבחינת נושא הישיבות, וטען כי בעקבות כך, בוצעו הקלות ניכרות למען הישיבות.

הועדה דנה בנושאי הליבה, כגון: היקף שעות לימוד, שנתיים נסיון, ובנושאים מינהלים בירוקרטים. ועל פי הודעת משרד החינוך ודוברי סגן השר מוזס, היא הגיעה להישגים משמעותיים וחסרי תקדים.

לאור הדברים הללו, שלח היום אחד ממנהלי הישבות בארץ, מכתב חריף הממוען לסגן השר מוזס, בו הוא תוקף אותו על "התרברבותו בהישגים כביכול", ומפרט אחת לאחת, שורה ארוכה של בעיות חמורות שנותרו, ללא שום שינוי, תוך שהוא תוהה בקול, על איזה הישגים מתפאר הרב מוזס, וממליץ לו "תתעסק בלהביא תוצאות, במקום כותרות".

את העתק המכתב העביר המנהל ל'כיכר השבת'. כאשר בשיחה עימנו, הוסיף המנהל מילים קשות ביותר כנגד סגן השר, שלדבריו "עוסק באחיזת עיניים ומוליך שולל את הציבור החרדי כולו, הכל מתוך רצון לשרת נאמנה את הפריץ, במקום את ציבור שולחיו..."

להלן נוסח המכתב המלא, המדבר בעד עצמו:

לכבוד
הרב מנחם אליעזר מוזס
סגן שר החינוך
ירושלים

הנדון: תשבחות על משרד החינוך

קראתי בעיתונות את שבחך על משרד החינוך על "שהלך לקראת המוסדות". אני קורא את הדברים ותמה, הכיצד הינך יכול לכנות את הפרטים הקטנים שבהם "ויתר" לנו משרד החינוך כ"הישגים חסרי תקדים", בעוד שישנן בעיות מהותיות וקשות, כאלו שלא ברור איך אתה כסגן שר מתעלם מהן, ולא משקיע את כל המאמצים בכדי לפתרן.

להלן רשימת דוגמאות על קצה המזלג:

1. אחד מ"הישגיך" הינו תוספת של שעה להפסקת הצהרים בכוללים. דא עקא, רוב הכוללים בארץ מתחילים את לימודיהם משעה 9 עד 13, ומשעה 16 עד 19 - סך הכל ברצף 10 שעות - עם הפסקה של 3 שעות באמצע היום. אולם מכיוון שזמן הלימודים הינו 9 שעות, הרי ששעה אחת של ההפסקה הינה כדין - ללא שום הקלות. כעת הוספת עוד שעה הפסקה, מה שאומר כי 2 שעות חוקיות ואילו השעה שלישית עדיין איננה חוקית ותעמוד בפני פסילות בביקורות... ואם כן, על מה בדיוק תרועות השמחה מצידך, אם עדיין הכולל יצטרך לשקר על שעה ביום כאילו הוא לומד.

2. התפארת, ש"מהיום המשרד יפטור כולל חדש בעיר חדשה מהדרישה הקיימת של שנתיים פעילות". אלא שמשום מה שכחת לציין, כי הדבר כבר עוגן כבר בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה מתקופת הרב פרוש ואין בכך כל חדש!

יתירה מכך, מספר הפעמים בהן מקימים עיר חדשה הינו כמעט אפסי [למעט ויזניץ בעפולה...]. לכן, צא ובדוק, כי עד היום במודיעין עילית, אלעד ובית שמש, נאלצים עשרות ראשי כוללים לעשות קומבינות כדאי להתקיים, יען כי אין להם פתרון לדרישת ה"שנתיים פעילות". את התוצאה הזו, לא דאגת להביא להם. החידוש היחידי הינו בהכרה, כי כולל שהייתה לו ישיבה קטנה, ייחשב הדבר עבורו כשנתיים פעילות. המדובר בבדיחה על גבם של מנהלי המוסדות, כמה ראשי כוללים המחזיקים גם ישיבה קטנה אתה מכיר?!

3. הפתרון של שלוחות חדשות, הינו מעט מדי ולא פוטר כלום. אין שום סיבה הגיוניות ואין לכך תקדים בשום בית ספר במשרד החינוך, שאם מוסד פותח עוד כתובת לימודים מגבילים אותו באחוזי גידול, מלבד אם קוראים לך "חרדי". כאן נשאלת השאלה - אייהו סגן שר החינוך שלנו, המלא בהישגים...

4. הפתרון לתלמידי חו"ל נותר השפלה שלא נפתרה. הרי בבתי ספר אין כל חובה להביא אשרת שהיה לתלמיד, אא"כ שוב - המדובר בחרדי...

5. אני מכיר את התירוץ האטומטי, שמדובר בירושה שקיבלת, אבל מכאן ועד לחגיגות על ההישגים הכבירים?! קצת פרופורציה אדוני סגן השר.

לסיכום, זהו רק על קצה המזלג לגבי "ההישגים" בהם התפארת. לגבי יתר הנושאים אין בהודעה פירוט מדויק כך שקשה להתייחס לכך.

כולי תקווה, כי כעת תיקח את הנושא יותר ברצינות ותמצא פתרון אמיתי לבעיות, במקום לנפק לעיתונות כותרות ואשליות. ישנם עדיין נושאים רבים שהאגף עליו אתה אחראי, פוגע בעולם התורה.

מילא פוגעים ואתה שותק, אבל פוגעים בנו ואתה מתפאר בהישגים?! טול קורה מבין עיניך כבוד הרב מוזס.

על החתום,

מנהל שאיכפת לו שצוחקים עליו

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
מנסה להכניס את זה לישיבות לך הביתה מזרחניק גדעון סער עכר יזראל ומוזס הסגן שלו שלא ישתמש בכיפה והזקן
יסי27.08.11
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה אורמיה26.08.11
32
מעבר לתמיהה על אתר כמו כיכר השבת שמפרסם מכתב אנונימי. שדומה יותר לפשקוויל רדוד. מכתב שאיש לא חתום עליו. מלבד מי שיש לו ענין של ממש לביטול שורת ההקלות לעולם התורה. תמה אני עוד יותר על התואר שלקח לעצמו כותב המכתב - מנהל ישיבה- כשמבין השורות ניכר כי אפילו מזכיר זוטר בישיבה קטנה בכפר נידח הוא לא היה.
מזכיר בישיבה26.08.11

הצגת כל התגובות

31
נראה שזה אחד מאנשי פרוש שכשל כישלון טוטלי במשרד החינוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ינקי26.08.11
30
בגלל שהוא עוזר לספרדים. עוד הם יקבלו את העונש שלהם! מוזס תהיה יהודי ואל תכנע לגזענים!
נפגעי הגזענות26.08.11
29
למנהל הנכבד שכואב לו שצוחקים עליו, אם דבריך נכונים והכל לשם שמים, אנא התכבד וכתוב את שמך, ואל תסתתר מאחורי מליצות, ותפסיק להכות את ריעך בסתר ולהתחבא מאחורי כל מיני סיבות שונות ומשונות. ב', גם אם דבריך נכונים, בכל אופן מודה הנך שסגן השר פתר בעיות מסוימות, אז מה מציק לכבוד המנהל הדגול, (שבמחילה מכבוד
אברך28.08.11
28
מוזס. גאים בך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבחורים26.08.11
27
לנו איכפת שצוחקים עלינו,ולא כותבים מי המנהל,כך שזה לא יותר מפשקויל זול.....................
אלי26.08.11
26
אני מנהל ישיבה. ואני יכול להגיד בפה מלא שההישגים שמוזס הביא לא היו כדוגמתם בשנים האחרונות. יש לי הרגשה שמדובר כאן באנשים אינטרסנטיים שמחשפים להשמיץ...
שלמה25.08.11
בגלל שהוא עוזר לספרדים. עוד הם יקבלו את העונש שלהן! מוזס תהיה יהודי ואל תכנע לגזענים!
נפגעי הגזענות26.08.11
25
ציפור לחשה לי באוזן שבימים האחרונים מוקם איגוד מנהלים חדש שיתחרה עם האיגוד הקיים. מנהלי האיגוד הקיים שיגרו את המכתב למוזס כדי להזהיר אותו שלא יתייחס בכלל לאיגוד החדש.
ישי26.08.11
24
הייתי מציע למוזס שיקח שיעורי בית אצל ליצמן או גפני.
פוליטק26.08.11
23
פרוש הוא משועמם ששולח מכתבים במסווה של מנהל ישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אעלק מנהל ישיבה26.08.11
22
הליטאים האלימים לא יכולים לפרגן להצלחותיהם של החסידים. ליצמן הצליח עם הסכם הרופאים ומוזס עם הנהלים החדשים. ורק גפני ממשיך לתקוף ולצרוח כדי להנפיק כותרות
פנחס26.08.11
21
הוא לא מתאים לתפקיד זה גדול עליו.
פוליטק26.08.11
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעדי26.08.11
19
אחרי כל הדיבורים של הכאילו מנהלים שמשבחים את מוזס אולי שיתייחסו לגופם של דברים ויסבירו את ההישג ולא יכתבו שמוזס עשה יותר מלורנץ וכו׳
מנהל26.08.11
18
אף שרבים בישראל עדיין לא הפנימו את חשיבות לימוד התורה להצלת ישראל מאויבנו ולשפע כלכלי, בכל זאת יש להמשיך ולהחדיר את האמת הזאת שכל העולם נברא קיים ומתקיים כל יום מחדש בזכות לומדי התורה ומקיימי המצוות. כך כתוב בזוהר הקדוש. מערכת החינוך אצלנו לוקה בחסר ובהבנה מה מקיים אותם ואת כל העולם, מאלו תלמידי
א. לוי26.08.11
17
לראש, זה בעייתי.
פוליטק26.08.11
16
פ-ד-י-ח-ה!
פוליטק26.08.11
15
יש לדעת שא"א היום לפתוח כולל חדש רק לרושמם בכולל אחר ואף כולל לא רוצה כי הם חוששים א"כ מה הבסורה לענ"ד זה נקרה ללעוג לרש אבל לא מוזס השם אלא כל חברי הכנסת החרדים שאין הם עוזרים למצב הזה להשתנות בושה איפה דרעיבזמנו לא היה שום גזרה כל הגזירות התחילו כשהוא יצה החל מביטוח לאומי עד הכוללים והישבותאין לכם
דוד27.08.11
14
מוזס. אמנם החלטת לשבור מוסכמות. לדאוג שלקראת שנת הלימודים הבאה. לא תישאר בת בבית בלי סמינר. החלטת להקל למנהלי הישיבות. החלטת להקל למנהלי הכוללים. אבל היזהר! אל תפגע בפרנסתינו כמאכערים. אל תחייב אותנו לתקוף אותך בצורה אנונימית.
המאכערים!26.08.11
13
כשבערוץ 2 תוקפים את סער ומוזס על ההישגים. כאן בכיכר השבת תוקפים אותם שכביכול לא הביאו הישגים. הנהלת האתר. טלו קורה מבין עיניכם.....
שימי28.08.11
12
שרי רוט מבחדרי עושה לו עבודה מצויונת אל אף שגדולי ישראל החרימו את האתר לגופו של ענין מוזס הביא את ראשו של הציבור לגליוטנת השר מר סער נוקט בשיטה דיבורים לחוד ומעשים קשים הכלב פינסקי מצד החתן והרשע שושני מצד הכלה הבירוקרטיה והקשיים חוגגים גזירות וביקורות בכל רובדי הגילאים אין בינוי אין רישוי והמוזס הז
מיכלה26.08.11
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנהל בכיר25.08.11
10
משום מה. המכתב לא מריח לי טוב. יש לי תחושה שמאכערים שמפחדים מכך ששורת ההקלות תבטל את התלות של מוסדות וכוללים קטנים בהם. הם אלו שעומדים בחזית ההתקפה הרדודה נגד מוזס.
נחמן28.08.11
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד26.08.11
8
הייתי מציע לך להוריד אותם. אחרת אתה תיפול מהם.
פוליטק26.08.11
7
אין לי בעיה שתתקוף אבל על מה שעשה לא מגיע לו תודה
יהודה 25.08.11
6
מי שכותב מכתב גלוי לאישיות ציבורית ושולח את העתקו לתקשורת מבלי שיזדהה, לא נכון. לא צודק ולא ראוי לפרסם בתקשורת את מכתבו. מכתב כזה יש לזרוק לפח.
יוסי26.08.11
5
יהירות של הלפרט גרמה לנפילת קצבאות הילדים. מוזס ממשיך ביהירות.אינו יודע כלל מנימלי,נושא הכספים צריך להצניע.לא להתגרות בדוב. למד מקודמיך ז"ל גרוס. לורנץ.פורוש שפירא. אברמוביץ.
גדליהו26.08.11
4
כמו אחד שרוצה לחסל חשבון עם מוזס.
הלה26.08.11
3
דיברתי היום אם מנהל מוסד הוא לא מבין איך מוזס הצליח להזיז דברים מה שעשרות בשנים לא הצליחו להזיז לא ליצמן לא פרוש ולא גפני ולא רביץ ולורנץ המכתב שמופיע פה הוא פשקויל נטו מאנשים שאינם יכולים לראות את הצלחתו של מוזס ויתקיים בהם יחיו הקנאים ויסבלו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איגוד מנהלי הישיבות26.08.11
2
כל בחורציק שישלח פשקוויל. תפרסמו את זה?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם.25.08.11
1
לא ביקשתם תגובה ממוזס ? מענין
שעפסלה25.08.11
אני לא מבין אתמול הביאו את מה שהוא אומר והיום את מה שהישיבות מה הבעיא מה קרה לאיגוד הישיבות להיכן הוא נעלם
מנדל25.08.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24