כיכר השבת

עימות סוער

מה חושב הגר"ע יוסף על נשות השאלים? בנו: "חוסר צניעות"

הרב דוד בניזרי והרב אברהם יוסף התייחסו הערב לסערת ה'שאלים' ולדעתו של מרן הרב עובדיה יוסף בנושא. בניזרי טען: "הרב עובדיה מברך על זה", ואילו בנו של הגר"ע יוסף חשף שיחה מן הקודש פנימה, וממנה משתמע כי הגר"ע סבור שהשאל גורם לחוסר צניעות. האזינו לדיון (אקטואליה)

205
שאול כהנא | כיכר השבת | י"ט בחשוון | 16.11.11
(אילוסטרציה: פלאש 90)
(אילוסטרציה: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

ימים אחדים לאחר ש"העדה החרדית" הוציאה מכתב מחאה חריף נגד נשים המשתייכות לכת הטליבאן, מגן הרב דוד בניזרי על לובשות ה'שאל' וטוען: הרב עובדיה יוסף הביע הסכמה ללבישת שאל ואף ברך על-כך.

הרב בניזרי דיבר ב"מהדורה המרכזית" של רדיו "קול ברמה" עם אבי מימרן, והתייחס למכתב "העדה החרדית": "הכי כואב בכל הפרשה כולה, איך אנחנו, אמצעי התקשורת שלנו נפלו בתוך הפח שטמנו לנו החילונים. לקחו מכתב של העדה החרדית, וקרה איזה מקרה. אומרים בכלל שהכל שיקרי כל הסיפור הזה. אומרים שכל השאלים, כל הרדידים, זה נשים תמהוניות. ואז כולם נפלו בפח, כולל נבחרי ציבור", אמר.

"העדה החרדית מדברים על נשים שאין להם דת תורה, אין להם דין ואין להם דיין. אבל לא הוזכרה המילה שאלים", טוען הרב בניזרי.

לדברי הרב בניזרי, "בפרשת קורח הופיע הרב אבוטבול כאן ברדיו, שאלו אותו מה דעת הרב עובדיה על שאל והוא השיב שאם זה על דעת הבעל, וזה מחזק ביראת שמים, הרב עובדיה מברך על זה. אני אישית לפני שבע שנים ישבתי מול הרב יחד עם אשתי, והרב ברך אותי ואת אשתי לחיים טובים ולשלום".

"כמו עדת פינגוונים"

מהי, אם כן, דעתו האמיתית של נשיא מועצת החכמים על התופעה ההולכת ופושטת בקרב הנשים השומרות מצוות?

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד".

תוכן שאסור לפספס
205 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
אני לא מאמינה באנשים קיצונים כי ביום שהם משנים כיוון הם יורדים לשפל צריך להיות המצע ואמיתי בלי קיצוניות לעשות קודם את מה שצריך ואחרי זה להיתחסד
מירי20.11.11
70
הם בעלות תשובה מטורפות, שלא קיבלו טיפול פסיכיאטרי בזמן, והצטרפו לציבור החרדי בצורה של תשובה ופנו למשפחות שורשיות מאוד בציבור החרדי, שבין כך השלום בית היה שם גבולי, וד"ל ושם השיגו את מבוקשן ומכאן הדברים התדרדרו, בצורה מטורפת כמו שבעלות תשובה לא שפיות יודעות ואף צירפו את הגיהנו והעונשים והחלו
גלייך20.11.11
69
על צניעות בדור שלנו.. בתקופה האחרונה צצות כפטריות אחר הגשם "נשים צדקניות" המחמירות בהלכות צניעות אף יותר מחתול.. מתכסות בשאל ויש אף העוטפות ראשן ברעלה. נשאלת השאלה,האם כל תוספת בכיסוי הינו אכן תוספת בצניעות? או שמא גוזמא זו יוצא שכרה בהפסדה? אגב לימוד וחזרה בנביא,נתקלתי בפסוק הבא ובפרש"
יהודה20.11.11

הצגת כל התגובות

68
ומה עובר על דוד בניזרי???? הוא לא ממש מדבר כמו שרב צריך לדבר!! עם כל הכבוד!
קוץ בדיכי17.11.11
כנראה גם הוא לא הכי שפוי, כמו אשתו
סלימאן הר שפי18.11.11
טפש.אתה יודע כמה עשרות שנות לימוד יש אחריו? הידעת שיש לו תעודה לרבנות מהרב אלבז שחתומים עליה הגדולים? שהוא גם ראש כולל חשוב,ולא יושב על ראש הרים בחוסר מעש? זה מה שמשרד הפנים עשה לך,הר שפי? ואתה עוד מדבר על שפויים. אולי תרדו כבר מהמלה הזאת? אין לכם מלון בבית?
"ארץ צבי"20.11.11
אבוחצירא. ולא מציע לך ולשלוחי ס"מ(י) כאן,להתעסק אתה,כי כל המשפחה אחריה.
נתן י.29.11.11
67
בלי נדר. דווקה העויינות וההסתה גרמו לי להבין שזה רצון ה' ואלה חבלי משיח וטוב בזיונות בעולם הזה מאשר בזיונות בעולם האמת ומיוסורים אחרים.
יעל17.11.11
66
לדעתי יש גורמים ממומנים שמקדמים את השאלים בחברה כדי לסכסך את כל העם, תמשיכו להגיב ולהתנגד לכך בתגובות
יוסף17.11.11
עיין בס' "הרוחות מספרות" של הרב י. פתייא.(פירוש על ס' יחזקאל) לפחות תהיה שקרן אלגנטי,ולא טמא ,משוקץ ומתועב.
יוספי.29.11.11
65
המלה,כת. אבל זה לאחר מעשה רבתי ורצוף שכבר עשה את שלו והסתכן במה שאמרו חז"ל,המכנה שם לחבירו... לך תוריד עכשיו את החלודה המעוותת הזאת לפני טבילת הכלי.ועוד לפה-סח.וכלי חרס שבלע חמץ,שבירתו היא טהרתו.
"והיא שעמדה"17.11.11
64
או שגם עם הרב עובדיה תתווכחו ותתעקשו שהוא אמר את זה? חחחחחח
מיצי17.11.11
63
מה דעת מרן מי יודיענו ??? נחכה שמרן יתבטא בעצמו בנושא. לא נראה לי שהרב אבוטבול שליט"א שיקר ח"ו . וגם אני בטוח שהרב אברהם יוסף ח"ו ביטל . ייתכן שמא, שאיך שהרב אברהם יוסף אמר אולי מרן הבין שזה לבוש אחר ממה שהראו לו .
maorlod16.11.11
62
עדיין לא ברור מה עמדת הרב ע.יוסף לגבי השאל. אם הוא רוצה להביע עמדתו יש לו שיעור שבועי, אני כבר לא סומך על אף אחד ולו הבן שלו שיגיד דבר בשמו עד שאשמע מפיו. לכנות נשים בשם עדת פינגוונים זה זול מאוד. אני מניח שחילונים הרואים חרדים עם כובע וחליפה יתבטאו באופן זהה עליהם ויראו בהם עדת פינגוונים אנשים מוז
Sandalin25.12.11
חחחח עדיין לא ברור.... כנראה שאתה לא רוצה להבין. תמשיך לטמון את הראש בחול.
ישראל14.10.21
61
לפני 18 שנה הייתי בקשר עם משפחה חרדית אדוקה מאוד, שנקטה בעמדה טוטאלית נגד פאות, ולמרות שהיא שלחה אותי לקבל פסקי הלכה מהרה"ג שלמה זלמן אולמן, המעדיף פאה - זה לא הפריע לה לקלל ולהפחיד כל מי שהולכת בכל פאה. כאשר חבשתי פאה לראשי, בהוראת הרבנים, אם המשפחה הזהירה אותי נחרצות: "יהיו לך צרות"! וכאשר קרו
אופירה20.11.11
60
הם לא חלק מ"העיסקה" המטורפת הזו? מטורפים ומטורפות, מטריפים ומטריפות, מטיפים ומטיפות, מטומטמים ומטומטמות פיקחו עיניכם! להיכן אתם מובלים ומובלות? ע"י קיצונים וקיצוניות, ובעיקר, ע"י, מנוולים ומנוולות, שה' ישמור.
ניק20.11.11
59
יהיו צנועות וילכו אפילו עם 200 שאלים-לא זו הבעיה, אבל הרדיד הזה שאיתו הן מכסות פניהן כמו רעלה זו הבעיייה!! אין הבדל בכלל בינהן לבין הערביות שמכסות את ראשן ופניהן ואפילו זה מפחיד לראות כאלו נשים ברחוב..בשניה הראשונה שרואים כזה דבר א"א לדעת אם זו יהודיה או ערביה..(או רוח רפאים..)
-פרחית-17.11.11
58
בניזרי מצדד בנשות השאלים מכיוון שיש לו גיסה החברה בכת זו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקיו17.11.11
57
אף פעם לא יצאו לצלם כ"כ הרבה נשים חרדיות... אף פעם לא ארבו להן עם מצלמות... רק לאלה... כי הן מושכות את העין ואת תשומת הלב מאוד מאוד.
ברור שזו פריצות16.11.11
56
אל תאמינו לבניזרי.
אריאל2316.11.11
וגם על ביבי שהוא טוב, כי הם נותנים לש"ס כל מה שש"ס רוצים, לכן לא יכול להיות שאמר על כת השאלים שהם טובים, כי עוד לא נתנו לו כלום.
דן סגל17.11.11
מי אתה שתגיד כך על תלמיד חכם? מי? התביש לך!!!!!
ORIT2717.11.11
55
זו גמרא מפורשת!!!
דעת תורה 20.11.11
מה שאצליך שחור בעינים,אצלינו זה לבן בלב.
גטי.29.11.11
אבא מיילד את בתו, אמא מתעללת בילדיה, בעל מגרש את אשתו, וכן הלאה.
ניזרי05.12.11
54
אנחנו שבחמישים שנה אחרונות רק מוסיפים עוד חומרות ועוד חומרות, איפה שרק אפשר להכביד ולהכניס "מצוות" שהופיעו פתאום משום מקום, הכניסו. דברים שלא שיערו אבתינו וגם לא שיערו פוסקי הדור שעבר. אולי הגיע הזמן שלנו לעשות חשבון נפש, ולדעת שלא צריך להחמיר איפה שהתורה הקלה. ואל תצווחו לי פה עם "קדש עצמך ב
חרדי חרד20.11.11
לאינטרחרא כמוך.
"לא הלך"20.11.11
אין מילים....
אורית20.11.11
53
כמובן יופי בדרך צנועה שגם עם הצניעות יש כאן יופי , אבל אם רואים אשה שנראית כפרמידה שחורה וכאחת שנמצאת באבלות שלובשת שחורים, זה לא אישה, ובפרט שעי"ז תתגנה על בעלה וסופה לעשות את כל הפשעים החמורים ביותר כמו ששומעים חדשות לבקרים.
הילה20.11.11
52
יש חילוק בין הדברים. אם השל מכסה את הגוף בצורה לא רגילה, מושכת עין - זה אסור. ובודאי כיסוי הפנים. אולם אם השל מכסה בצורה נורמלית, כמו שאני מכיר בתל ציון נשים ששמות שאלים עדינים, פירוש: סתם חתיכת בד נוספת על החולצה, ותופסות זאת עם המרפקים, זה כלל לא בולט - אפילו לא שמים לב לזה, אם הבנתי נכון אין בזה
aa129517.11.11
היום יש ברוך השם נשים, שהולכות עם שאלים עדינים, בהסכמת הבעלים שלהם!, ולא מטאטות את הרצפה, וגם לא בצבעים מזעזעים כמו שחור, כחול וחום, והאמת שזה נראה בסך הכל כמו חולצה רחבה, בצורה כזאת זה משיג את המטרה של הצניעות. וזה בכלל לא נראה מזעזע ומפחיד כמו שזה מוצג פה!!! ואגב, הצורה שבה זה מוצג בוידאו הזה, בה
יהודי17.11.11
51
כל אחד אומר בשם הרב משהו אחר... אז מי השקרן? דוד בניזרי או הרב אברהם יוסף?! או שהרב עובדיה לא סגור על עצמו? מה יהיה?!
shaul17.11.11
והאמת היא שהרב דוד בניזרי הטעה את הגר"ע יוסף, ולא אמר לו את האמת, איך נשים נראות ברחוב, עם שאל ורעלה. וכל דבריו אמת וצדק, ובנו של הרב נאמן פי אלף מאיזה בניזרי אינטרסנט.
יוספי17.11.11
זה. תתקשר לרב בניזרי, כמוני,ותשאל אותו אם אכן כך היה ואח"כ תהיה גבר,ותפרסם את זה פה. וכן אני אומר לכל המתנגדים פה.
תורת אמת.17.11.11
ואם הוא יתקשר, מה הוא כבר יגיד לו? חוץ ממה שהוא כבר אמר בראיון לרדיו?
יוני17.11.11
50
אוי לה להעדה החרדית --- הורסת ומחריבה העדה החרדית כל חלקה טובה, את כל החינוך הטהור והאמונה, ועושה לעג וקלס מכל עניין המלחמה ברשעים ובפורצי גדר, והמחאה נגדם. נושאת פנים לבשר ודם, מחנכת לבילבול הדעת, ומחריבה את כל חומת ההתבדלות ה"י, על כבוד בשר ודם מחיתם, ועל כבודי לא מחיתם. ואל תקרי יותר הלכות אמונה
אולמן17.11.11
ומהעונש המעותד לך.
צפיר עזים.29.11.11
49
אמר דברים אמיתיים ונכונים אף אחד לא יכול לערער אחריו הוא תלמיד חכם גדול כך שהוא לא יומר דברים שאביו לא אמר..... אם בניזרי היה רב הוא לא היה מדבר כך על תלמיד חכם.
יודעת הכל16.11.11
שלך שאמר שבניו זכו להיות יראים הודות לגדילה בסביבה חילונית.אם זה לא חנופה לשמה,ונגד דברי חז"ל, אז צריך אולי להסתכל ולחפש ב"ברית החדשה". הוא גם אמר שמותר ללכת לשמוע מזמרי כרם בית ישראל שמופיעים בקהל מעורב. מה עוד צריך,אוטיסטים עלובים בשביל להבין במי מדובר. העוגיות לפסח בהכשר שלו,עדים נאמנים העידו
מוכר.17.11.11
48
זה מזעזע הן נראות כמו מחבלות... לפני כ-3000 התלבשו ככה(לפי טענותיהם)זה היה מקובל אבל כיום אנשים לא מתלבשים כך זה לא מקובל ולהפף רק מושך יותר ויותר אנשים שיסתכלו עליהן... זו צניעות... הן רוצות להתקדש בצניעות אך עושות ההפך ומוסיפות גם חילול ה'
ליטל20.11.11
47
הן מזכירות לי את הערביות מהשטחים וזה עושה לי רע בלב. גם אני אישה שהולכת בצניעות רבה, אך בלי התחפושת הזו שמקנה מראה ערבי, לא מקובל עליי כלל ואף גורם לסלידה איומה ולריחוק. אני מאמינה שזה עושה בעיות רבות בשלום בית, ואיני מאמינה שנשים אלו כולן צנועות כפי שהן מנסות להראות כלפי חוץ, אך ממש כלפי חוץ
סולדת מהן20.11.11
46
בטח לא בדרך ישמעל
דני17.11.11
45
בדבר שהוא מול הפרצוף שלך. זה מה שאמר הרב עובדיה? הוא אמר,כנראה לא הסבירו לי עוד.וביצרוף דבריו של הרב ביזרי,אתה מבין שאכן כך לבשו האמהות. ובנו,בצורה ששאל את הרב,לא יכולה להיות הבנה רק בפן אחד.
"וטהר לבנו"17.11.11
וכשהבן שלו הסביר לו שזה דבר בולט ברחוב, הוא הסכים איתו שזה פריצות, ולא יעזור לך לנסות ולעוות את דבריו.
אהרוני17.11.11
עובדיה אמר לרב בינזרי ולאשתו שכך לבשו האמהות. ואכן התקשרתי לרב בניזרי,ואישר את דברי. כיכר היא מגמתית בנושא..
מלכיאל.19.11.11
והרב עובדיה אמר, חד וחלק, שזה פריצות כמו בגד אדום. מי שרוצה לעוות את דבריו - מוזמן. אבל שלא יעבוד על אף אחד!
מאירי20.11.11
44
מעניין מה האינטרס של המגיבה היידי בת המשוגעים שמגיבה פה. כנראה הם לא יוכלו למלאות את תאוות ליבם יותר?
יוסוף17.11.11
43
ראיתי מה שכתבו מהבד"ץ ברחובות והרגשתי שאני חייב לחקור את כל הענין. היות שאני חוקר מומחה במקצוע וכדומה שהיום אני בעל תשובה, וחקרתי את כל האמת לאמיתו, אין לי שום צד בכל הענין ואיני מהאנשים שהולכים שאלים ואין לי עסק עם כל הנשים שהולכות שאלים ולא בעד ולא נגד. וחשבתי לתומי אם אתחבר להחרדים אמצא את האמת
כת העדה החרדית 16.11.11
42
בקרוב רוב הנשים ילבשו שאלים, אז לא יהיה מוזר ולא צנוע. ההפך, המיעוט שימשיכו ללבוש בגדים צמודים ופיאות יהיו מוזרות ובלתי צנועות.
דן סגל16.11.11
ללכת עם שאל. מקנאה בהן! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון-חוזרת בת'17.11.11
41
הן נשים קשות יום שמאמללות את בעליהן, ילדהן ובעיקר את בנותיהן!!! רחמים על הקטנטנות הנעטפות שאלים כבדים מגיל שלוש!!!! שומו שמיים על האלימות, על הבדידות שנכפית עליהן, על החסכים הנפשיים, על הטראומות, גיוואלד!!!!
מזועזעת20.11.11
40
דממה שאמרתם? וזה אחרי שדיברתי איתו בטלפון. סתם נתתם לנו להשתגע עם הפה,המחשבות,התגובות.לאבז זמן על שטויות.אז מה,זאת אומרת סתם עאוואנת.עבודה בעינים כל המאמרים שלכם.סתם להסית,להפחיד,לשקר.כאילו שמדובר באיזה מתאבדות מעזה או רפיח. תעזבו אותכם בחייכם.סתם עשיתם רעש.תעזבו עכשיו גם אותנו בשקט ואל תבלבלו לנ
"כיפת ברזל"19.11.11
וכשהרב שמע מבנו ר' אברהם את ההסבר, הוא מיד פסק שזה פריצות. וזה לא חדש, כבר הגאון רבי יעקב פוזן אמר מזמן, שאשה שהולכת עם בגדים משונים, יש בזה פריצות, ולא משנה כמה שכבות היא תשים על עצמה. בתכל'ס מסתכלים עליה כולם.
אחיה19.11.11
עובדיה יש סעיף אוזנים.אא"כ אתה אומר שלרב בניזרי יש גם סעיף גמגום,או קשיי קליטה וליקויי למידה. כולם שמעו ברדיו ואתה כבר מעייף אותי .שלום שלום.
"שפה אחת"19.11.11
כי במקרה, אשתו היא מנהיגה של כת השאלים והרעלות. ובנו הגר"א יוסף נאמן יותר מכל "בניזרי" אחר. והוא הבהיר למרן הגר"ע את המצב, והגר"ע פסק שזה פריצות, כמו בגד אדום. ושם סוף לשקרים שלכם.
זבולון20.11.11
אותך,כיכר-זבולון ואברהם עובדיה,לא פה ולא פה.ברי ושמא,ברי עדיף. תהיה בריא.
"נפלאות הבריה"20.11.11
מהאמת פתאום אחרי שהשקעתם את רוב מרציכם ברדיפת נשים יהודיות.אפי' מר"צ ועצמונית תלמד מכיכר איך עושים גמר בלגמור יהודים ע"י רדיפות ושקרים. די,לא מאמין לכם יותר. נראה אני גם יגיד בי בי לאתר הזה. הרב בניזרי מוכר בצבור כאדם ישר ואמין,נעים הליכות וזמירות,מקרב,אוהד,מחייך תמיד,אהבת ישראל גדולה.מה עוד?
יעקוב.20.11.11
לך את כל ההסתכלויות שצפית בנשים. קוראים להם,כיכר בית הדין הגדול.
אחי-הוד?29.11.11
39
נאמר במגילת רות "ויאמר בועז... למי הנערה הזאת", ומפרש רש"י "וכי דרכו של בועז לשאול בנשים, אלא חוסר צניעות [ויש גורסים 'דברי צניעות', וצ"ע] ראה בה, כמבואר במדרש רבה: "כל הנשים שוחחות ומלקטות וזו יושבת ומלקטת, כל הנשים מסלקות כליהם וזו משלשלת כליה". אנו רואים שהתנהגה שונה מכל הנשים, וזה היה חוסר הצניע
רות עבור17.11.11
מצווה רבה על האשה להתנהג בצניעות, וזה מה שרות עשתה, ובועז שם לב שהיא צנועה יותר מכל חברותיה. אבל להתלבש בצורה זרה ומוזרה, כשכל העיניים מופנים לכיוון שלה? בסגנון שונה לחלוטין מהסגנון של כל הנשים? לעומת זאת, פאה זה שיער, וכל נשות העולם הולכות בגילוי שיער, וגם הרווקות החרדיות, אין בזה שום דבר יוצ
בנימין17.11.11
שאכן צניעות ראה בה,אתה מציג את הצד העיקרי כיש אומרים. וכך גם שמענו מהרב עובדיה,כמו שאמרתי.
בו-עוז.29.11.11
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון17.11.11
37
דני דוברין, סמנכ"ל תפעול בבית החולים "ביקור חולים" אמר ל- nrg מעריב: "התינוק הגיע לבית החולים לפני מספר ימים לאחר שיולד בביתו על ידי האב. הוא טופל יחד עם האם, שניהם שוחררו בגמר הטיפול כשהם בריאים. המשפחה הזדהתה בפני בית החולים ונרשמה כדין".
דני דוברין16.11.11
36
אני לא מאמין שהרב נגד זה כי הרמבם כך כותב, שצריך להשים רדיד (לבוש מעל הבגדים, לא כיסוי על כל הפנים) , נכון, אמנם לא כולם נהגו בזה במשך הדורות, אבל להגיד שזה חוסר צניעות?!
יוסף16.11.11
לא על הפנים כמו הישמעאליות הטמאות
מיצי17.11.11
צניעות זה דבר שלא מושך את העין..וברגע שיש אישה שעטופה כולה בשאל אין אדם שלא יסתובב להביט בה.ולכן זה חוסר צניעות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
:‏)‏16.11.11
לא כתבתי על אלו שמכוסות לגמרי כולל הפנים, אלא רק שאל על הבגדים, פעם הבאה שים לב מה כותבים ואח''כ תגיב
יוסף16.11.11
על השאלים הקטנים האלה ששמים על הבגדים וזה באמת צניעות מדברים של התופעה של נשים "חרדיות" שמתעטפות כמו באיראן כולל הפנים וכל הגוף ושמכסות ילדות קטנות בשאלים מכף רגל ועד ראש.
אני17.11.11
ששאל יהיה דבר רגיל ונורמל זה לא ימשוך את העין כמו הליבוש החרדי בעיני החילונים
יוסי17.11.11
והיא גם נראית כמו נזירה אז היא כן מושכת את העין.....
אסתרוש היפה!!!18.11.11
35
הרב עובדיה צודק בכל מילה זה בושה לאישה, ולילדות ששמים להם של מגיל שנה
פטיש מסמר 16.11.11
בתימן גם תינוקות היו עם כיסוי ראש! ואף כיסוי פנים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון17.11.11
34
ולאו דווקא בהלכות צניעות, אלא בכל תחומי החיים שההלכה נוגעת בהם. בדרך כלל כל אותם אלו שמקצינים וחיים בחומרות מיותרות זה בגלל שאין להם מספיק ידע בהלכות ובמה שצריך. הקב"ה נתן לנו עולם יפה ומלא הנאות- כדי שננצל אותם, כמובן שבדרך הנכונה אבל לא לחיות חיי נזירות.
תמר20.11.11
33
בשכונתינו לאחרונה הפכה אישה לאחת מהכת תוך כדי שהיא מאמללת את משפחתה בניה שבמקרה חלקם הם חבריי פשוט מתביישים בה הבנות שעדיין נמצאות בבית מבולבלות מהבגדים החדשים / ישנים שאימם החלה להלבישן ולאחר התייעצות עם רב השכונה הורה הרב לבעלה להיפרד מאישתו על מנת שיוכל להציל את משפחתו מאבדון..
ניר20.11.11
32
ואמר שכל מה שכיכר אמרו זה לא מדויק כלל וכלל,אלא שהרב עובדיה אמר לו ולאשתו שאכן כך לבשו האמהות.א"כ עכשיו אני כבר לא מאמין לכיכר וזה נראה כבר סתם עלילה זדונית ללא סיבה.
אחת שאיכפת לה19.11.11
ואמר לי שבניזרי המתוחכם ניסה לעבוד על הרב עבור אשתו שהיא מנהיגת כת השאלים, אבל ברוך ה' יש לו בנים שכולם תלמידי חכמים, והם גם יודעים לדבר עם הרב ולשאול אותו, והרב פסק את פסוקו, שזה פריצות, ולא יעזור כלום לאף אחד.
אחד שאכפת לו19.11.11
וגילה לך רזין עילאין בעניני שקרים.כמו כיכר ש-90 אחוז מהתגובות כאן שלהם. ואל תשאלו אותי איך אני יודע. לא נעים.
"ואם אינכם מאמי20.11.11
31
אין בעיה שימשוך את העין,יש בעיה בהיתבוננות. ודווקא בשאלים אין מה להיתבוננן. ולפי דעתי השאלים זה דבר מצוין מה שנחוץ דווקא היום לעם ישראל עם כל מה שקורא מיסביבנו.זה גם לא דבר חדש ביכלל השאלים כך היו ניראות הסאבתות שלנו,אלא שבשנים האחרונות הכל הלך והיתדרדר.
גולן17.11.11
מצווה רבה על האשה להתנהג בצניעות, וזה מה שרות עשתה, ובועז שם לב שהיא צנועה יותר מכל חברותיה. אבל להתלבש בצורה זרה ומוזרה, כשכל העיניים מופנים לכיוון שלה? בסגנון שונה לחלוטין מהסגנון של כל הנשים? לעומת זאת, פאה זה שיער, וכל נשות העולם הולכות בגילוי שיער, וגם הרווקות החרדיות, אין בזה שום דבר יוצ
ידידיה17.11.11
הרבנית בניזרי צריכה לדעת שאין לה שום רב מאחוריה, והיא צריכה להפסיק את מחול השדים הזה (תרתי משמע)
אהובה19.11.11
שקרנית. אני אחד מעשרות גולשים כנראה,שקבלו את מספרי הטלפון של הרב בניזרי.ואני התקשרתי אליו,והוא אכן אמר,מה השאלה בכלל.מי שרוצה,יכול לברר.ואם בנו,או בשם בנו אמרו אחרת,אז שידעו כולם,שאני באתי עם אשתי עם הבגדים הללו לרב עובדיה.ואחרי כמה צ'אפחות,וגם תוך כדי שנתן לי,אמר לי בפירוש,כך לבשו אמותינו. ואני
ההוא.29.11.11
30
אני לא בעד שום קיצוניות אבל אני בהחלט נגד פאות שזה פריצות ממש ואפילו מביא לבגידות במגזר החרדי שזה נורא ואיום
עדנה17.11.11
מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הג
מיכאל17.11.11
בקונטרס "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה
מסעוד20.11.11
29
כבוד מנהיגי השאלים שלום! משהו לא ברור ומבלבל. מה זה שאל. כן על הפנים, לא על הפנים. בגד מעל. מה הכוונה מעל. מעל כל הגוף יחד? באמת. נא לכתוב דברים ברורים ולציין מקורות, אחת ולתמיד. ואם שאל זה אמור להיות ללא כיסוי על הפנים אז בבקשה תצאו אתם בעצמכם נגד אלה עם הרעלות.
דואק17.11.11
והמקור לכך הוא הלכה פשוטה, שלאשה אסור להיות יוצאת דופן, ולמשוך תשומת לב. חד וחלק. ויישר כח לרב עובדיה יוסף על הדברים הבהירים.
ישראל17.11.11
28
דברי הרב בניזרי נשמעים אמינים מאוד. השדרן אבי מימרן התנהג באי הגינות חמורה. הוא כמעט לא איפשר להרב בניזרי לדבר, לא נתן לו להשלים משפטץ אבל כשהרב אברהם יוסף דיבר היה שקט מוחלט מצדו של מימרן.
בנימין16.11.11
בטח לא בדרך ישמעל רחמנה לצלן
דויד17.11.11
ומדבר בשיקול דעת רחבה ולא מתפרצת הסביר בצורה מכובדת את העניין שגם הרב עובדיה שליטא לא רואה בכך צניעות אלא ההיפך
מ17.11.11
27
מבט אובייקטיבי של נכון או לא נכון זה לא מה שאני ואת חושבות. אלא מה התורה מצווה עלינו. ומה היא מצווה? נשאל אל מאורי הדור שליט"א: מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א אמר דברים ממש לא מחמיאים ולא נעימים לאוזן אודות נשים אלו וצורת לבושן. בית דין בד"צ העדה החרדית הוציא מכתב גלוי בחתימת כל הדיינים נגד צורת ל
צנועה20.11.11
26
העדה לא יצא נגדם על זה שהם מתלבשות לאף אחד זה לא איכפת מה הם מתלבשות רק זה גלש למקומות אפלים ביותר אחד עם זה שהם מדרבנים לנשים אחרים למרות התנגדות הבעל והרבה גטים יצאו כבר מזה שנית הם נכנסים בדברים של אחרים שזה ההיפך מצניעות .... ושלישית זה הילדים שלהם שהם המסכנים האמיתים בכל הסיפור הזה ה
אחד שמכיר אותם20.11.11
25
שהסיר את הלעז ממרן הגר"ע, שהדביקו לו את נשות השאלים, כאילו הסכים לגועל נפש הזה. ואותן הנשים מוזמנות להתאסלם אם בא להן, איש הישר בעיניו יעשה! שלא ידברו בשם ההלכה!
אבירם19.11.11
24
כל הפטפטת פה היא לשם פיטפוטים בלבד. מדובר בנשים שעושות למטרה אחת של קידוש שם שמיים בלבד, וגם אם הדבר לא נוח לכם זו האמת לאמיתה ורק על כך מגיעה להן כבוד. לא כל זב חוטם רשאי לדבר על תלמידי חכמים, תשאירו את זה לעצמם בלבד.
אליסה17.11.11
23
נמאס לי מהכת החולות האלה!
נועה אבוקסיס17.11.11
כח זמן וסבלנות לחטט בפח זבל הזה של כיכר ולמצוא איזה קוף צעצוע שכל הזמן אומר את אותו הדבר. חבל לך על הזמן.תשבי ותכיני כוס תה עם נענע וקוסקוס מרוקאי חם כמיטב המסורת היפה שלכם בסתיו הגשום הברוך הזה,ותחממי את עצמותייך.ותעברי לאתר סוסים. על ארבע. תאמיני לי,שם התחביב שלך יותר מעניין.
"לסוסתי ברכבי פ17.11.11
22
מקווה ומתפללת שאגיע בנמשך בתשובה שלי לדרגה כל כך גבוה לכסות את כולי בשאל שחור.... אלו הן נשים צדקניות ומהם אני שואפת להגיע לצניעות - הן מודל לחיקוי חיובי ויראת שמיים הקב"ה גאה בנשים אלה ובזכות נשים צדקניות כמו כת השאלים עם ישראל יגאל מיסורים קשים ובזכות נשים צדקניות נזכה למשיח בן דויד - אמן
חוזרת בתשובה17.11.11
למה בעצמך השתמשת בכינוי המכוער שהמציאה הטלוויזיה החילונית - "כת". נשים צנועות הן לא כת
חוזרת בתשובה גם17.11.11
21
כל עוד עסקנים מדברים ,הם לא נאמנים
חלאות16.11.11
האוזנים שאתה מכחיש את מה שנראה ונשמע. פעמיים כבר כתבתי תגובה שבה אמרתי שאני בעצמי דיברתי עם בניזרי בטלפון ואישר את מה שכיכר העלו פה.אבל הנבילות האלו לא העלו את תגובתי ,וסביר להניח גם הפעם כי רשעים אלו הם מגמתיים שננעלו כבר באכזריות על נשות השאל ומפחדים מכל ראיה הכי קטנה שתסתור אותם.אני מכיר היטב את
"נטה ידך"17.11.11
נראה שעסקן השאל (שכתב כאן הרבה תגובות) הוא בעל פה מלוכלך במיוחד. ממה זה נובע, מקדושה יתירה? מה מסתתר מתחת לשאל הזה?
דוד בטיטו20.11.11
מה שמראה כמה הוא מנוול
חופרים 20.11.11
20
אני לא מבין את כבוד הרב למה לא לפנות את הראש. אז מותר להביט על האישה.
חרד16.11.11
אחד אומר הרב אמר כך ואחד אומר הרב אומר כך. הרב חי שיומר בשעור השבועי ונדע מי האמת. ולא יכתבו עוד הרבה שנים מה אמר הרב. שמירת העינים יותר טוב ממה שיומרו אנשים באשר הם שם.
תם17.11.11
19
אתמול פורסם: אלו שהולכים עם השאלים", אומר הרב, "הם פשוט בונים בית מקדש של שקר, כמו שחוניו בנה בית מקדש שקר. כשהאשה היא קדושה והיא עובדת על קדושה, היא לא שמה לה שאל, שאל זה לא אומר שום דבר! "אשה לא מתפללת שחרית, לא מנחה, לא ערבית, היא רוצה להיות 'צדיקה', שמה לה שאל. ואשה אחרת שמתפללת שחרית ו
שמשון23.11.11
18
ערב אחד נכנסו לביתי נשים מכת השאלים, ואיימו על אשתי שאם לא תחליף למטפחת, היא עלולה להיענש משמים, ושיש חרמות ושמתות ומה לא, כעת אשתי בדילמה האם להחליף או להישאר עם כל הסיוט מהאיומים שלהם. אסור להכניס אותם הביתה בכלל ולגרש אותם מיד כשהם באים!
בוסקילה20.11.11
17
כל מילה פנינה!!
אליטוב17.11.11
16
איזה ערבי מתאבד ל"ע יכול להתלבש כאחת מאלה... מי יבדוק אותו?
דואגת17.11.11
15
עדיף שאל מעל פיאות וחצאיות ברך
עדנה17.11.11
14
כובע אם נצנצים זה נקרא לא צנוע כי יש בזה יופי בשינוי ורואים את הפרצוף של האשה אבל שאל לא רואים כלום איזה חוסר צניעות יש בזה
maria16.11.11
וגם עם רעלה אפשר לראות את העיניים היפות, שאל את בניזרי בטלפון
ימימה20.11.11
13
נראות כמו רוח רפאים...ברררררר
ילדונת16.11.11
12
כיכר וגולשיו לדעה.
בניהו.29.11.11
11
אני בטוחה במיליון אחוז שנשות הטאליבאן המוסלמיות מתהלכות -בעל כורחן- עם כל השמיכות על גופן ועל ראשיהן כי זה פשוט מתוך כפייה והפחדה מצד הדפוקים אי-שם. שלא נדע. הן, מאד היו משתוקקות ללכת בלי כל הבלאגן הכבד הזה שעל גופן ושמחות להתהלך לבושות רגיל, קליל ונח(עדיין צנוע מאד אך, נח.-> זה אפשרי אתן יודעות)ואת
עטרה20.11.11
10
אולי גם הגברים ילבשו חלוקים רחבים וילכו כך ברחובות? הרי אבותינו הקדושים התהלכו כך , אז למה לא הרבנים בימינו?
מצה שמורה17.11.11
9
תשתדלו לא לדבר לשון הרע על תלמידי חכמים...א---ס---ו---ר!!! רוצים משיח....איך יבוא כך?? איך תיהיה גאולה????
די למחלוקת17.11.11
8
הרב בניזרי לא מספיק לכם?
בן פרצי.17.11.11
7
הוא לא ירד לדעתי לרמה של השאלים!!
אריאל2316.11.11
הרמב''ם ירד לרמה הזו.
???17.11.11
6
באתר "בשם"? כמה אתם משלמים לשעה? כמה סוכנים כבר גייסתם במיוחד עבור המשימה הזאת לקטול את נשות השאל שבה אתם רואים את משימת חייכם רק בגלל שיש לכם חשד שכל הספור הזה,מסתתר אחריו אותו זרם קנאי שהיה בר פלוגתא של... כל אחד יכול להרגיש את השנאה התהומית והעמוקה שלכם ושל עוד כמה גולשים רשעים ואכזרים כמוכם ש
"איכה ישבה"20.11.11
5
שימו לב! בתחילת הראיון, מביע מימרן איזו הבנה - כמעט אהדה, לעוטות השאלים. באיזשהו שלב, הוא עושה סביץ של 190 מעלות, ומתקיף אותם. מה קרה מאחורי הקלעים. איזה טלפונים רצו באולפן ולנייד? לדמיונכם הפרוע.
מסיר המסכות17.11.11
דני האוטיסט שלח לו SMS שיתחיל מיד להתקיף
עמי פופר17.11.11
4
נראלכם שהר תומך בזה?! הם סתם מקשקשים..
ספרדייה גאה!!16.11.11
3
עטרה ליושנה ישמח ליבנו ותגל נפשינו על הבשורה הטובה אשר שמענו שנשים צדקניות נתעוררו וקיבלו על עצמן לחזור למנהג הקדוש שמקדמת דנא בהרבה מדינות שלא לצאת לרחוב בלי "שאל" ורדיד מעל הבגדים. וכמובא ברמב"ם ז"ל בפ' יג ובפרק כד מהל' אישיות ובשו"ע אהע"ז סימן ע"ג סעיף א' ובסימן קט"ו סעיף ד' להרבות קדושה וצנ
מכתב הבד"ץ16.11.11
2
הייתה תכנית תחקיר על הנשים הללו!!! מנהיגת הכת היא ברכה אשתו של דוד בינזרי גיסתו של שלמה בינזרי. ברור שהוא ידבר לטובה. בתכנית התחקיר שנעשתה ע"י צילומים בסתר ברכה מנהיגת הכת טוענת שבעלה נגד!!! פתאום הוא מחזק אותן.
ברכה16.11.11
אם היית את ועוד הרבה אחרים יודעות מיזה הרב דוד בניזרי לא היית מדברת כך.... הוא צדיקקקקק את שומעת?? ואני מכירה מקרוב ...מידי קרוב כדי להגיד בפה מלא- הרב דוד בניזרי צדיק!!!!!!! אני לא שמה שאלים ,וגם לא קרובה לזה... אבל גם אשתו ברכה אשה מיוחדת!!!!!!
ORIT2717.11.11
אולי גם מי שמחלק חוטים אדומים בקבר רחל, הוא צדיק נסתר וקדוש?????? פתי מאמין. לכי תעשי שיעורי בית
מצה שמורה17.11.11
חבל שאת מדברת כך..... באמת חבל.
ORI2718.11.11
היא אמרה שאז הוא לא הסכים כי לא ידע מהי דעת תורה בנושא עד שהם הלכו יחד לרב עובדיה שליט''א ושאלו את דעתו, וכשהרב ברך אותם על כך מאז הוא כן תומך בזה.
זו האמת17.11.11
1
שאל זו הצניעות האמיתית של אימותינו הקדושות ואני מציעה לכל מי שחושב אחרת לעשות בדק בית וללכת כמה דורות אחורה כדי לראות בעצמו מה זה לעבור על דת יהודית ומה היה מנהג ישראל
לובשת שאל15.02.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24