כיכר השבת

ראיון לוחמני > מיוחד ל'כיכר השבת'

בעלים לנשות 'שאלים': "לא נכנע, ראינו מה קרה לבלעם"

הרב יוסף שפירא והרב אלעזר מחפוד שנשותיהם הולכים עם 'שאלים', מדברים לראשונה מול מצלמת הוידאו של 'כיכר השבת'. הם מדברים על התופעה, האיומים לרצח על הרב רומפלד והגינוי של 'העדה החרדית': "השם ישלח להם את פינחס ויגוף אותם במגפה". והם גם מאיימים (חדשות, חרדים)

105
ישי כהן | כיכר השבת | ח' בכסלו | 04.12.11
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

סערת השאלים לא פוסקת. בעת שהמונים הפגינו בפעם השלישי מול ביתו של הרב אהרון-צבי רומפלד מי שמכונה 'רב השאלים', הרב יוסף שפירא והרב אלעזר מחפוד - שני גברים חרדים שנשותיהם הולכים עם 'שאלים', מדברים לראשונה מול מצלמת הוידאו של 'כיכר השבת'. הם מדברים על התופעה, האיומים לרצח על הרב רומפלד והמתקפה של העדה החרדית נגדם.

"העדה החרדית לא יצאה נגד השאלים וגם לא תצא נגד השאלים", טוען שפירא בלהט, "אלה שמפרסמים את זה מעוותים את הדברים". לדבריו, "העדה החרדית יצאה נגד נשים מוזרות". והנה הפרשנות: "נשים מוזרות - יכול להיות גם נשים שהולכות עם פאה"...

ההפגנה מול בית הרב רומפלד

ומדוע שגם הרב רומפלד לא יצא בהודעה נגד "נשים מוזרות"? שפירא מסביר: "הרב רומפלר לא ייצא בהודעה נגד אותם 'נשים מוזרות' כי הם (העדה החרדית. י"כ) מחכים שהרב יעשה את זה ואז הם יגידו שהנה, גם הרב רומפלר נגד השאלים. אנחנו הפעלנו מדיניות של התעלמות. ניתן להם לנבוח ובסוף הם יתעייפו".

שפירא הסביר כי מי שעומד מאחורי ההפגנות הוא חרדי 'נגוע'. "יש לו במשפחה שתי נשים שהולכות עם שאלים וזה נגד רצונו. אנחנו בתקופה שצנוע זה פרוץ ופרוץ זה צנוע".

"לא נכנע לאלימות"

אלעזר מחפוד לא רק שחושב שהעדה החרדית לא יצאה נגד נשות השאלים - אלא בדיוק להיפך. "העדה החרדית בעד השאלים, הגאב"ד והרבנים שלהם מברכים את הנשים שהולכות עם שאלים".

אז נגד מי הם יצאו? "נגד עצמם", הוא משיב, "היה לאחד מהם מישהי שעשתה בעיות ולכן עכשיו מארגנים פה את ההפגנה".

ולמה דווקא מול ביתו של הרב רומפלד? "כי הוא מחזק את הצניעות, הוא מוציא חומר על זה. אין פה טענה אמיתית, סתם בא להם לכעוס על הרב רומפלר בגלל שהוא מחזק את נושא השאלים".

למה הגעתם עכשיו לבית-מדרשו של הרב רומפלר?

"באנו להפגין נוכחות", משיב שפירא, "אם הם ישתמשו באלימות - אנחנו נדע לעזור, לא נכנע לאלימות שלהם".

בשבוע שעבר פרסמנו שאנשיו של הרב רומפלר טוענים שמאיימים על חייו, אתם מכירים את זה?

מחפוד: "אני שמעתי שמאיימים עליו, אפילו היום שמעתי שמאיימים להרוג אותו, אבל זה לא יעזור להם כלום".

איך אתה מרגיש כאשר אתה שומע שחרדים מאיימים לרצוח רב?

מחפוד: "אני טוען שאותם חרדים שמאיימים לרצוח רב בישראל, הם לא חרדים בכלל, זה סתם תחפושת. הם נגד הצניעות".

אבל המפגינים כאן, רובם הם אנשי העדה החרדית?

שפירא: "מי שמנהל את המערכה זה אחד מבני-ברק שנעצר בשבוע שעבר ושבעזרת השם יישאר שם הרבה זמן,. האיש הזה במשך עשרים שנה פעל במלחמת קודש למען הצניעות, הוציא ספרים על הצניעות ועוד, ועכשיו הוא יצא נגד, בגלל שהוא נגוע, כי הוא חיתן את הבת שלו עם איזה חולה נפש, והחולה נפש הזה התעלל בה עד שהיא עזבה אותו, ואז אמרו שהם התגרשו בגלל שהיא נהייתה קיצונית. אבא שלה, במקום שיעזור לה - הוא יצא ינגדה ונגד כל הנשים שהולכות עם שאלים".

מאבטחים את הרב

השבוע הגיעו לכאן אנשים שנראים כמאבטחים של הרב. מי הם?

מחפוד: "כל אלו שאתה רואה אותם, זה הרבה בעלי תשובה שבעבר היו חילונים, יוצאי יחידות קרביות ומפקדים בצבא, חלקם אף בוגרי הטייסת וסיירת מטכ"ל. הנשים שלהם הולכות עם שאלים והם באו להזדהות עם הרב, כי אדם שלא מוחה הוא עתיד לשלם על זה".

יש רב שעומד מאחורי נשות השאלים?

שפירא: "הבן איש חי היה משבח את אשתו שהייתה הולכת עם רעלה, אז בא נצא מנקודת הנחה שאלו שהולכות עם רעלה יש להם על מי לסמוך, אז אני שואל מה אכפת לך איך אישתי הולכת ברחוב? שתלך עם דלי על הראש - זאת אישתי".

העדה החרדית לא חשודה באי-צניעות...

מחפוד: "הבנות שלהם התחילו ללכת עם פיאות וכואב להם לראות שיש אנשים יותר צדיקים מהם".

מצלמות אבטחה בבית הרב

שפירא מנסה להרגיע את מחפוד ואמר: "אני לא חושב שזה העדה החרדית, פשוט רימו אותם. אותם אינטרסנטים - פעם העדה החרדית - באו וביקשו מאנשים מהצד השני להביע את דעתם? מי ידע בכלל שהם מתכנסים? אנחנו לא ידענו".

אתה רוצה לומר שהעדה החרדית לא דן דין צדק?

שפירא: "בודאי, הם דנו על סמך הניתונים שהיו להם, הדינים דנים אלא מה שעינהם רואות".

מחפוד שמתחיל לכעוס פרוץ לשיחה ואומר: "אני נגד העדה החרדית, כן שישמעו כולם, למה? כי הם לא חקרו ולא בדקו היטב אם נכון הדבר. הם בני אדם ובני-אדם טועים, והם טעו פה".

אז למה העדה החרדית לא יצאה בהבהרה?

שפירא: "קשה להם לרדת מהעץ".

מחפוד שוב מתפרץ לשיחה ואמר: "חשוב לדעת דבר אחד - אנחנו מכבדים את הבד"צ, כולם אוכלים את הכשרות שלהם, אבל שידעו דבר אחד - יש לנו גם רבנים. אני תימני יש לי את הרב רצאבי שכל הזמן גיבה אותנו וחיזק אותנו בעניין הזה והרב שלמה מחפוד ועוד רבנים קדושים וטהורים שאנחנו הולכים לפיהם. אז אותם אלו שהולכים עם העדה החרדית צריכים להקשיב לרבנים שלהם ואנחנו צריכים להקשיב לרבנים שלנו, אבל שלא יעוררו שנאה ומחלוקת בעם ישראל בגלל שאני לא שומע לבד"צ".

שפירא מתערב ואומר: "אנחנו לא כופרים בבד"צ, לנו יש את הרבנים שלנו".

נכה בהם בכיס

איך אתם חושבים שהסיפור הזה יסתיים?

מחפוד: "אני חושב שהסיפור הזה יגמר כך 'ויגוף ה' את הגוים' הצובאים על הרב רומפלר במגיפה גדולה ולשונם תימק בפיהם".

על מי אתה מדבר?

"על כל המפגינים שנלחמים נגד הקב"ה, כי זה מלחמה נגד הצניעות והקב"ה משבח את הצניעות וראינו מה קרה לבילעם הרשע, והם נלחמים נגד הצניעות? אז ה' ישלח להם את פינחס ויגוף אותם במגפה, ואני מדבר גם על העדה החרדית. אם העדה החרדית לא יוצאת נגד המפגינים האלו ולא מפסיקה להכליל את כלל ישראל ואת כלל הנשים שהולכות עם שאלים וצניעות - אז גם העדה החרדית תפגע".

איך?

"אנחנו ציבור של מאות אלפים בכל רחבי הארץ ונפסיק לאכול את ההשגחה של הבד"צ, לא את הבשר שלהם ולא את כל המוצרים שלהם. אנחנו נכה להם בכיס שלהם שמהר יוציאו פתק נגד המפגינים האלו ולא יכלילו את שאר השאלים".

אז איך המאבק הזה יסתיים?

שפירא: "או שהם יעלמו מאליהם, או יש לנו דרכים אחרות וחכם עיניו בראשו".

(מראיין: ישי כהן)

תוכן שאסור לפספס
105 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
דברים היוצאים מן הלב נכנסים ללב.אי אפשר לכסות על זה אפי' באלף מודעות. מה אתם בעצם רוצים מנשים שהולכות בצניעות?
הני.04.12.11
28
לא פלא למה הנשים שלהם מתחבאות מאחורי רעלה . היזהרו מהכתות האלה!!
יד לאחים04.12.11
לכם להגיד? ז"א שאתם סתם נחש הקשקשן שמפחד מכל עלה נידף ועושה עאוואנתא בשביל להפחיד. לא יעזור לכם. על הרעלות עוד אפשר להתוכח. על השאל? מי אתם,נמלים קטנים שתגידו לנו מה ללבוש?
סתם "פריחה" .04.12.11
27
אשר לא ידע את גדולי ישראל. האביב החרדי מפציע, ומבשר את ביאת משיח צדקנו, לפני זה צריכים לעבור מלחמת גוג ומגוג בין מנהיגי ההווה למנהיגי העבר.ולפי מה שקורה במרחב האיזורי, ידם של מנהיגי כת השאלים תהיה על העליונה.
דן סגל04.12.11

הצגת כל התגובות

26
רק מראה איזה סגנון של גברים הם, גם לא נראים חרדים בכלל, מדברים כמו עבריניים, וככה מדברים על הנשים שלהם כאילו הם רכוש שבבעלותם בלבד.
אפרת04.12.11
גברים.לא "חובשים" בבית חולים לחולי נפש שכל הזמן נכנסים לורידים של השני.השתגעתם לגמרי. למה מי את בכלל שאני או אשתי נעשה לכם חשבון? אם לקלינטון שיצאה מהקרטון וצועקת על קוי מהדרין לא עשינו חשבון.אז בטח ל"קבורה" בדרך אפר(תה) נעשה חשבון.
יאיר ושמחה שושן05.12.11
הוא אומר: זאת אשתי, מה אכפת להם איך היא הולכת? עבריין הוא מי שמסתכל על אשתו של האחר, מי שמלבין פני חברו ברבים, מי שהולכת בפריצות...
י.04.12.11
25
אמן. כן יהי רצון.
רותי04.12.11
איזה צבע את בוחרת: שחור, שחור, או שחור?
עדיין שפויה05.12.11
כמה משלמים לטוקבק?
מתעניינת04.12.11
24
h
שי05.12.11
23
כל אחד ייעשה מה שבא לו ע"פ אמות המידה והערכים שלו. כל עוד הם לא מזיקים שייהנו להם... אם זה עושה להם טוב..
עצמונית.05.12.11
פה,ואת שלי משמיטים. גם מחברי אני שומע.זה האתר הכי אובייקטיבי והכי חרדי,כן?להראות רק את המשמיצים כדי לעשות רושם שאכן זוהי האמת. תעלה שועתינו לפני שוכן מרומים,למען שמו באהבה,להביא במשפט על כל נעלם. אכזריות נוראית לשמה.עיוות וסילוף.אין דבר כיכר. אני רק מבטיח לכם ,שיום הדין קרוב מאוד.ואתם,ואלף כמוכם
השוחט של לע"ל.05.12.11
22
למה השם של פרשת שמות זה שמות?? הררי הם יכלו לתת שם אחר לפרשה, לאו דווקא בגלל שהתורה פתחה את הפרשה "ואלה שמות בני ישראל..", אלא רש"י אומר- "שלא שינו את שמם ולבושם", בגלל זה כתוב שמות!! אנחנו עמ"י, אנחנו לא צריכים להידמות לערבים ימח שמם, אנחנו צריכים להיות עמ"י, כעם, ולא כמו ערבים, שלא נלך ברחוב ונתל
יהודית04.12.11
21
בס"ד כשהקדושה מתחזקת , הצד האחר גם מתחזק, אפילו בדמות תחפושות ה"חרדיים" כביכול. נמשיך להביט על אימותינו הקדושות, שהלכו בצניעות עם "שאל" ורדיד. ונאמר, מתי יגיע צניעותינו לצניעות אימותינו הקדושות. ובמהרה ניגאל בזכות אותן נשים המעיזות ומתחזקות בצניעות. כל הסימנים לגאולה כבר כאן. החזיקו מעמד זה קורה
רותי04.12.11
אחרת יעקב לא היה מזהה את רחל אמנו, ואברהם לא היה רואה את שרה, ולאה לא היתה יוצאת מקושטת לקראת יעקב (ובשכר זה נולד לה יששכר)
ציון פרץ04.12.11
משהו להגיד? כך אתה מכנה אשה כשרה יהודיה? אולי את אשתיך תכנה כך,לא אותה.אבל בהרגשה שלי שאתה לא נשוי,אתה נחות.
גפני.05.12.11
קודם כל שאל ורדיד זה לא כיסוי פנים,למרות שכידוע לי שרה כיסתה פניה גם באוהל ועל זה אמר אברהם ''עתה ידעתי כי אשה יפת מראה.. וכו'', ועל לאה שיצאה מקושטת-מה אי אפשר להתקשט עם רדיד? מה נראה לכם שקישוט בשביל אימותינו היה כדוגמת פאה או חולצה מעוצבת? בשביל נשים צנועות תכשיט או בגד צבעוני זה קישוט, אז תפסיקו
ירושלמית04.12.11
כי אז היו האמהות והאבות קדושים. לא עינים כמוך,כמו עטלף לראית לילה. אני הכרתי את הדור הקודם.כולל את הסבתות הצדיקות שלי מזרע דוד המלך.כולל את הנשים בשכונת הבוכרים בי-ם.כולל את הנשים התימניות.כולם הלכו עם שאל. אלא שהיום,כשרבה הפריצות,והקיטרוג עצום,צריך להשקיט את מדת הדין של ה"חרדיות" הצבועות תרתי מ
יונתן.05.12.11
הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת רל"ב לערך, ובהיותו אברך צעיר גלה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה. בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעיניים ל
זלצמן06.12.11
20
תמשיכו כך ונראה לאן נגיע... איראן לא רחוקה...
חמודית05.12.11
19
כאלה מילים לא שמענו הרבה זמן כך צריך לענות על אף שאישתי לא הולכת עם שאל.אם עדה החרדיתרוצה לצאת נגד משהו שתצא נגד הפאות והלבוש הקצר והצמוד
דויד04.12.11
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
ירוחם05.12.11
להכחיש מה שהעינים רואות? האם אפשר לבנים שלנו לצאת לגאולה ולצפות לגאולה? האם אפשר לצאת לר' עקיבא ובשרינו לא יסתרק כמו עם מסרקול של ברזל? האם לא הגיע הזמן שהרבנים,כולל העדה,יצאו נגד כל הפריצות האיומה המשתוללת ברחוב? האם לא הגיע הזמן להפסיק את הכשרות לעסקים שמכילים בקרבם רעל אורגני?
איילת.04.12.11
ואל תתחפש ל"איילת", צבוע רשע. לא ברשיעי עסקינן! כתב מרן הגר"ש משאש: "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפי' יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצה"ר, האם נאסור עליהם לצאת לשוק, א
אליהו05.12.11
לא יכול לסבול את העובדה שאנשים חושבים שבאו לעולם הזה בשביל להכריח אחרים לעשות מה שהם חושבים לנכון. תעבדו את ה' וזהו. תעשו מה שמוטל עליכם וחלאס. תדאגו שבנות ביתכם ילכו כרצונכם, וזהו!!!!!! וגם זה כמובן רק בגבול ההלכה, אין לאף איש זכות להחמיר על אשתו אם אינה רוצה בכך!!! הלכה פשוטה!!!
תשמרו על עצמכם.04.12.11
18
בעלי תשובה הם אנשים שנולדו בעל כרכם לתוך משפחה חילונית - תינוקות שנשבו. הוריהם החילונים שלחו אותם ללמוד בחינוך חילוני והעמידו באמצע הסלון טמבלוויזיה ששטפה להם את המח משך שנים... יום אחד, בזכות רבנים צדיקים מזכי הרבים הם גילו את היהדות. ולמען בורא עולם שינו את כל חייהם מן הקצה אל הקצה במסירות נפש, שי
י.05.12.11
....קופצים בראש. מוגחכים ומוזרים.
XHHR08.12.11
אני רוצה שתגיד לי בלב שלם שהיית מצליח לחזור בתשובה 100% אם היית נולד למשפחה חילונית. מי אתה שתזלזל בהם? יותר צדיקים ממך זה בטוח!
זוהר30.01.12
17
צניעות זה הכל
שה04.12.11
16
העיסוק בנושא עושה להם מעניין.
HAMEDINAI06.12.11
15
הטענה שרוב הציבור נוהג כך אינה בהכרח משקפת את הנכון והצודק, אדרבה, ההיסטוריה של כלל ישראל מלמדת אותנו כי פעמים רבות הרוב טעה בדרכו והצדק היה עם המיעוט. למשל, ביציאת מצרים, כתב רש"י (שמות יג, יח) שיצאו אחד מחמשה וד' חלקים מתו בשלשת ימי אפילה, ובתנחומא (בשלח פא) יש דעה שיצאו אחד מחמשת אלפים. מבהיל הדב
י.04.12.11
עם גדעון נגד מדין. אברהם אבינו נגד המלכים. ה-7000 איש שלא כרעו לבעל בזמן אליהו ויהוא. לא חסר דוגמאות. "כי לא מרובכם חשק ה' ".פסוק מפורש.
אביהוא.04.12.11
14
כל הפריינקים הם בעד השאלים לאן היגענו
כואב04.12.11
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחז
המרגיע הלאומי04.12.11
את מגילות העצמאות שלך.ככלב השב על קיאו כן אתה מצטט פה את כיתובי הנאצה שלך.די,הסירחון כבר הגיע עד המחשב שלי.
מגן שבור.04.12.11
הוא מצטט דברי תורה נפלאים ואתה מקלל? מחרף ומגדף? אתה עוד קורא לו כלב? מי אתה בכלל? בא לי באמת להקיא מאנשים כמוך
מזועזע05.12.11
הבנו אותך יה חולה נפש תפסיק לנסות להרגיע את עצמך על זה שאשתך הולכת בפריצות. מה שהרבנים שהבאת אמרו ודאי לא מתיחס לפאות הפרוצות שיש היום
אני05.12.11
13
אנשים שכל מה שיגידו להם לעשות הם יעשו.
יודעת הכל04.12.11
עוד מעט תגידי שיש לך גם רוח הקודש.כי מלבד רוח תזזית,עוד לא ראתי תגובה אחת נורמאלית שלך.
חדוה.05.12.11
עוד מעט תגידי שיש לך גם רוח הקודש.כי מלבד רוח תזזית,עוד לא ראתי תגובה אחת נורמאלית שלך.
חדוה.05.12.11
12
תתביישו לכם אתם נראים כמו עדת קורח רבים בניכם ומוציאים דיבת היהדות החרדית זו עובדה שבכלא נמצאת לובשת שאל שלקחה את היהדות למחוזות אפלים רעלה זה אולי רע לה... יואילו בטובם המדברים בכתבה ויפסיקו לבטל תורה יואילו בטובם כל החוזרים בתשובה ויעסקו במירוק החטאים שלהם במקום ללמד את העדה מהי צניעות למ
רבחן10.12.11
11
לא כי אני חושב שזה לא צנוע, כי לא הייתי רוצה שאשתי תלך ככה בכלל. אבל החבר'ה האלה, דבריהם נשמעים .... ואני יכול להבין אותם ולהזדהות איתם. למרות שאני לא מקבל את דבריהם
maorlod04.12.11
10
שיבח את הרעלה, ומדברים על הפאה כאילו זה דבר אסור לגמרי שבעצם יש מאות פוסקים מדורות קודמים ומדורנו שמתירים את הפאה לכחתחילה. חבורת טיפשים!
משה04.12.11
כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצוק"ל בספרו שמש ומגן חלק ד': "בענין פאה נכרית, ראיתי בספר הליכות עולם להגר"ע יוסף שליט"א חלק רביעי, פרשת ויקהל אות י"ג, הביא את דברי הרב בן איש חי (שם), שכתב: "וילבשו פאה נכרית הקלועה ועומדת מבעוד יום", ע"כ. ופירש הראש"ל את דבריו, שכוונת המחבר היא עם כובע או מטפחת,
חיים 04.12.11
כתב הגאון רבי יוסף חיים זצ"ל, בעל ה"בן איש חי", בספרו "בן יהוידע" (עירובין ק:), וזה לשונו: "כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל [פירוש, אחת הקללות שנתקללה חוה וכל הנשים, שעטופה כאבל ובושה לפרוע שיער ראשה]. ונראה לי בס"ד, כי הני אינם קללות גמורות, דכיסוי הראש יש כמה נשים דניחא להו ביה, כדי לעשות תכשיטין
לוי יצחק04.12.11
מאיפה הבאת את זה? מגניב!
חיליק04.12.11
ליקר "אמרטו" אהוב עליך ששתית ממנו יותר מדי. יש יותר מהרב עובדיה שבקי בכל הפוסקים,כולל "שמש ומגן". למה אתם כ"כ רשעים שמדברים גם נגד אחד מגדולי הדור שהכריע,פאה זה טרף.נקודה.ומנסים בכל כוחכם הדל לשלוף מאי שם כל מיני פוסקים שלא מקובלים על הספרדים. יש לך השגות,חוץ "משמש ומגן"? זה מה שיש לך להגיד כל הז
פנירי.05.12.11
נראה שכל כוחך זה בקללות ונאצות, מי אתה בכלל שתכריע מי מקובל ומי לא?
פנחסי05.12.11
9
חיים בללהה לנד חחה ממש ניהיו משוגעים במדינה זה ההיפך מדעת תורה!!
aharon22404.12.11
"לבן".
ליטמן.04.12.11
''וסר מרע משתולל'' באחרית הימים-מי שסר מרע-יקראו לו משוגע עוד נבואה מתקיימת בדרך לגאולה
אחרית הימים04.12.11
על כל טוקבק יהיו שני טוקבקים של כת השאלים...
שאול אסולין05.12.11
8
שיצא ספר חדש של אהרון גרנות?
סופר04.12.11
7
כי הם לא נראים ככה בכלל..
צפוני04.12.11
הכל. וחוץ מזה,כל אדם שלישי ברחוב היום הוא רב.אתה לא יודע? יש אינפלאציא בתוארים. אבל יש את הרבנים האמיתיים גדולי הדור,הספרדים,התימנים,המר נלך עד ביאת גואל. לא כמו הצעירים כאן,שנראים כמו בית זקנים לצעירים.
מגיב מיוחד.04.12.11
6
חחח יש לנו דרכים אחרות... שמעתם? גועל נפש!!!!
רחלי04.12.11
5
בכל התחומים וכפי שנראה והשורש לכל הבעיות שמה בגלל שאף אחד לא שומע ולא מעונין לשמוע דעות שונות ומכאן מגיעים לשנוא כל דבר שזז כל מי שלא הולך כמוהם או כמותם הם שונאים אותו ואני שואל אותכם זוהי הדרך
maria04.12.11
לשמוע. ובלי ספק זה מעשה שטן.
נדב.04.12.11
4
אם זה החולים של השאלים אז אנחנו נמצאים במצב טוב (כלומר אם הם בעלי התשובה ) המטומטמים האלה אז אנחנו במצב מצוין הם חושבים שמישהו חושב שהם שיכים "לעדה" כאילו מישהו מסמפט אותם "חולי נפש " לצערינו הבעיה שכל בעל תשובה חושב שהוא הבן אדם הכי צדיק ביקום כולו אני לא מבין בכלל למה צריך את כל ההפגנות האלה ז
efy lnder04.12.11
אתה מקנא שלא הייתה לך את הזכות לקרוא לעצמך בעל תשובה? שתוק ותפסיק לדבר לשון הרע על ציבור גדול המכיל בתוכו צדיקים רבים שעמדו בנסיונות שאתה אפילו לא יכול לשער בנפשך.
זוהר30.01.12
במזוה נגד נשות השאל? לא מותרים? גם אנחנו לא מתיאשים ויש לנו עוד הרבה כח והרבה תומכים ברוך ה' נגד התמכא המרה.
פנחס.04.12.11
3
רק אני שמתי לב לטעות?
דרומית04.12.11
או גבר.......... מתחת לרעלה הכל יכול להיות (או בעצם מתחת לעמוד טלפון)
מיקי04.12.11
לדעת מי בעד שאל,ומי חוזר בשאל(ה).
דודו.05.12.11
2
לא מזמן.
אריאל2304.12.11
ממש זוועה
נעמי04.12.11
לך לישון,יש לך גן מחר.
אורנה.05.12.11
1
מילים כדורבנןן. עלמא דשיקרא מטהרים את הטמא ומטמטים את הטהור
פפנהיים04.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

ברוך שאמר

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24