כיכר השבת

אריה דרעי בראיון מיוחד

"לנתניהו נוח עם ההסתה של לפיד, כדי לפורר את קדימה"

הרב אריה דרעי בראיון מקיף על ההסתה: "נוח לנתניהו עם מה שיאיר לפיד עושה כדי לפורר את 'קדימה' שהיא כיום המפלגה הגדולה ביותר". ומי עומד מאחורי קמפיין הסתה? "יש תסכול גדול מאוד של הרבה מאוד גורמים - שמאל-מרכז, שרואים שהממשלה על-אף כל הפרשנויות - חזקה מאוד ועושה מה שהיא רוצה" (פוליטי)

18
ישראל אהרן | כיכר השבת | א' בטבת | 27.12.11
"לפעול ביד קשה". דרעי (צילום: פלאש 90)
"לפעול ביד קשה". דרעי (צילום: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי מגיב על אירועי הימים האחרונים בבית שמש ומנתח את המציאות הפוליטית החדשה, בראיון מיוחד שהעניק למרדכי לביא בקול ברמה.

בפתח הראיון, דרעי הצהיר כי לא יגיע היום להפגנה נגד ההקצנה החרדית בבית שמש. "אני יבוא? חלילה וחס. כל הפגנה היא לא הפגנה טובה. מה המטרה של ההפגנה הזאת? לפרד ולפלג! גורמים פוליטיים מנסים לתפוס טרמפ על העניין, אנחנו לא מחפשים גימיקים".

דרעי תוקף בחריפות את הקומץ הקיצוני. "צריך למחות נגד האלימות של קבוצות שמחללים שם שמים, אבל מכאן ועד להצטרף למסע ההסתה - יש מרחק. בכל מקום בו אני מדבר בימים האחרונים, אני מגנה את הקיצונים. מה שהם עושים זה חילול השם שאין לו כפרה. כל קריאת 'נאצי' מרחיקה עשרות ומאות סטודנטים במדרשות שמתחזקים ביהדות. אולי טעינו כשראינו שהם שרפו פחים וזרקו אבנים על אוטובוסים בגאולה - ושתקנו. היה צריך אז לעשות מעשה ולפעול ביד קשה".

מפלגת אולפן שישי

בראיון, התייחס דרעי גם למקור הסערה - תוכנית 'אולפן שישי' בהנחיית יאיר לפיד בערוץ 2, שם שודרה בשבת האחרונה הכתבה על הילדה נעמה מרגוליס שסבלה מהצקות של קומץ חרדים.

"אותם אלה מ'אולפן שישי' שמחבקים כעת את הילדה נעמה, יתחילו עוד מעט להתעורר ולשאול את עצמם איך סיקרנו ילדה מהציבור הדתי-לאומי - ילדה שלומדת בנפרד ושאמא שלה יושבת בעזרת נשים... הם חיבקו את הילדה כדי לנגח את הציבור החרדי".

מי כמו דרעי, המכיר את תככי ורזי הפוליטיקה מזה שנים, יודע לנתח היטב את מאחורי הקלעים. "אין ספק שמאחורי גל הכתבות המאורגן עומדים אינטרסים אחרים שמלבים את כל העניין", אמר דרעי.

"יש כאן תסכול גדול מאוד של הרבה מאוד גורמים חילוניים - שמאל-מרכז, שרואים שהממשלה הזאת על-אף כל הפרשנויות שהיו בשנים האחרונות שהיא תתפרק וכו' - היא חזקה מאוד, שולטת, מעבירה חוקים ועושה מה שהיא רוצה. גם בעניין המדיני הם הבינו שכבר אי-אפשר לתקוף, כי עם מי נעשה היום שלום? עם מצרים שמתפרקת? עם סוריה?

"בקיץ הם ניסו לפגוע בממשלה דרך המאבק החברתי שאומנם היה צודק, אבל מי זוכר את הצודקים? התקשורת הרימה את המאבק, אבל מה נשאר מזה? התקשורת חשבה שזה יפיל את הממשלה ועכשיו הם מנסים דרך 'הדרת נשים'".

האינטרסים של ביבי

מהיכן הכח של יאיר לפיד, נשאל דרעי. "כשיהיה לך תוכנית בליל שבת ושני עמודים ב'ידיעות אחרונות' גם לך יהיה כח", הוא השיב ללביא. "אני לא מאשים את לפיד, יש פה גם את הקמפיין של קדימה", אמר דרעי וניסה להימנע ממתקפה על יאיר לפיד.

לדברי דרעי, למאבק נגד החרדים אין ערך ממשי של מנדטים. "זה רק מחליף כל יום מנדטים בין מפלגת לפיד למפלגה קדימה וחוזר חלילה".

ומדוע נתניהו מצטרף להסתה נגד החרדים? לדרעי יש תשובה ברורה: "נוח לו עם מה שיאיר לפיד עושה כדי לפורר את קדימה שהיא כיום המפלגה הגדולה ביותר".

דרעי מעריך כי "בנימין נתניהו ייבחר שוב לראש-הממשלה וזה מתסכל אותם".

בסיום הראיון התייחס דרעי למכתב של הגרי"ש אלישיב נגד המכללות החרדיות. "עולם התורה הוא הסיירת מטכ"ל של עם ישראל וחייבים לעשות הכל כדי שיפרח ויגדל, אך יחד עם זה צריך לתת את הכלים לאלה שלא יכולים ללמוד כדי להתפרנס בכבוד".

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
דבריו נכוחים ונכונים היוצאים מפה טהור וחכם!!!!!! פשוט עושה סדר !! איש אמת !! אין עליך ר׳ אריה תמשיך כך. בהצלחה!!!
As28.12.11
10
אריה, ביננו, לולי כל העליהום התקשורתי והמתקפה שעשו ערוצי התקשורת הכלליים על הציבור החרדי לא היית מדבר ולא מגנה וכ"ש שלא היית עושה מעשה כזה או אחר. המציאות היא שאין מישהו בר סמכא או גיבוש דעות מסויים שיכול להנהיג חוקי אתיקה בציבור החרדי, ומה שלא הולך במח הולך בכח. אם היום לא נתקן את המעוות הבא במחני
פיני27.12.11
9
פועלת התיקשורת החילונית....
ח.א27.12.11

הצגת כל התגובות

8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתיבות27.12.11
7
כמו שלפיד עומד מאחורי קמפין ההסתה נגד הציבור החרדי מאותו זוית יתד עומד בשמירה על הפופלריות של המפלגות החרדיות אם לא ידבר נגד מה יוביל אותו לעוד קדנציה חברה שניהם אשכנזים יאיר לפיד ולפיד נאמן הכל אותו ראש מה דעתכם חשבתם על זה תשאל את דרעי מה התעוררו יתד עכשיו בנושא הרי זה קיים כל הזמן אז כמו שלפיד הת
משה28.12.11
6
נמאאאאס ממך . יאאאלללה תתחפף לנו יא מתיפיף
המדיר27.12.11
5
בית שמש היום היא עיר גדולה ומבטיחה. בוא לעשות פה סדר ולפתח אותה מיד. לא רוצים את עסקני דגה"ת ולא ש"ס ולא החונטות של העיר הישנה
אורי27.12.11
4
אריה, ביננו, לולי כל העליהום התקשורתי והמתקפה שעשו ערוצי התקשורת הכלליים על הציבור החרדי לא היית מדבר ולא מגנה וכ"ש שלא היית עושה מעשה כזה או אחר. המציאות היא שאין מישהו בר סמכא או גיבוש דעות מסויים שיכול להנהיג חוקי אתיקה בציבור החרדי, ומה שלא הולך במח הולך בכח. אם היום לא נתקן את המעוות הבא במחני
פיני27.12.11
3
רבי אריה אני מציע לך לסגור הסכם עם אלי ישי באברע עניים. תן לא תפיקיד יו"ר התנועה ואתה נשיא או ללהפיך. כי אתה והוא זה כמו ישראל והפלסטיניים אנחנו לא נוכל לזרוק אותם לים והם לא יכולים לגרש אותו. בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכלוף רבינוביץ27.12.11
2
חברה מה קרה לכם לו סליחה לאריה דרעי קר לפני שבועיים הוא אתחיל לשנע את גל האנטישמיות הזו על הציבור החרדי וכבר הצבוע הזה מעיז לדבר גל הסתה הוא מדבר שיתבייש לו אגב איזה אשה חרדית סתנדרת היתה רוצה לשבת ליד גבר באוטובוס מה זה השטויות האלה למה הציבור החילוני צריך להחליט האם כן יהיה הפרדה באוטובוסים שלנו
efy lando27.12.11
1
לנצח את ביבי והליכוד. לנצח את אלי ישי וש"ס לנצח את הניה והחאמס. לנצח את נסראללה והחיזבאללה אילו היה חי במצרים, היה בודאי הוא נבחר להוציא אותנו ממצרים, והערב רב היו עושים העגל ואומרים, כי זה אריה דרעי האיש אשר הוציאנו ממצרים, לא ידענו מה היה לו.
דן סגל27.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 16:08
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24