כיכר השבת

בלעדי ל'כיכר השבת'

"אדרוס את כולכם!", איים סייר מכביש 6 על משפחה חרדית

משפחה חרדית שעשתה את הדרך בכביש 6, נזקקה לשירותיו של סייר ● במקום שיעשה את עבודתו, הסייר הזמין משטרה כי לטענתו היו נוסעים מעל המותר בחוק. "אם אתם עוצרים מונית, אני נכנס לאוטו ודורס אותכם", איים ונתן מכות לאב ולאם, לעיניי הילדים - כך על-פי עדות האב שמדבר בראיון ל'כיכר השבת' (חרדים)

138
מנחם כץ | כיכר השבת | כ"ב בטבת | 17.01.12
"אדרוס את כולכם!", איים סייר מכביש 6 על משפחה חרדית
(אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה)

בסיפור הזה יש, לכאורה, הרבה אטימות, רוע וחציית גבולות, מהסוג השפל ביותר. לא צריך יותר מידי סיבות כדי להבין מדוע הסיפור התרחש, ומי בדיוק נושא באשמה. הסיפור שלנו התרחש ביום שישי האחרון, שעה וחצי לפני כניסת השבת, בכביש 6 המוכר לכולנו.

משפחה חרדית עשתה את דרכה מקריית-מלאכי למגדל-העמק. בדרך, נאלץ האב-הנהג לעצור בשולי הדרך למספר רגעים. כשרצה להיכנס לרכב ולהמשיך בנסיעתו, הבחין כי הרכב מתחיל לשקוע לאיטו בבוץ. הוא ניסה את כוחו בחילוץ הרכב, אך נכשל. בחוץ, נדגיש, ירדו גשמי ברכה ומשכך, האדמה הפכה לבוצית.

כשהרכב המשיך לשקוע, האב ביקש מהילדים, למרות הקור, לצאת מהרכב ולעמוד בשוליים. במקביל, הזמין סייר של כביש 6 שיסייע להם.

מה תפקידו של סייר? נצטט לכם מתוך האתר הרישמי של כביש 6: "איתור תקלות בכביש, סיוע לנהגים במצוקה והבטחת זרימת התנועה". מה שתקראו בשורות הקרובות לא ענה לשום קטגוריה. להיפך.

צעקות ואיומים

וכך מספר האב, רב מוכר בישיבה חרדית בדרום, את הרגעים שירצה למחוק מזכרונו, בראיון שהעניק ל'כיכר השבת': "הייתי חסר אונים, לא ממש ידעתי מה לעשות מלבד להזמין סייר של כביש 6. האוטו התחיל לשקוע והגיע עד לתחתית, כך שלא הייתה שום אפשרות להמשיך בנסיעה. הילדים פחדו והיה קר נורא. אחרי דקות ספורות הגיע הסייר והתחיל לחבר כבלים ואז, לפתע, התחיל לדבר בטלפון בצורה מחשידה".

מכאן, התחילו רגעי האימה. "הסייר אמר שיש כמות נוסעים מעל המותר והוא לא מוכן לשחרר אותנו עד שיבוא שוטר. אני אומר 'לשחרר' כי האיש פשוט איים באגרסיביות שלא נעז לזוז מכאן, גם לא עם טרמפים, או מונית. הוא התקשר למשטרה וקרא להם לבוא לכביש 6, למקום בו עמדנו".

האב ממשיך ומתאר: "אמרתי לו שבעוד שעה נכנסת שבת והוא השיב שזה לא מעניין אותו. הרמתי טלפון למוקד של כביש 6, סיפרתי להם מה שקרה והם ענו לי שנקח מונית. שאלתי את המוקדן מדוע הסייר לא עושה את עבודתו ותשובתו הייתה 'התחצפת אליו'. הייתי בהלם. אני התחצפתי אליו? כי מה, אמרתי לו שישחרר אותי - אחרי שהוא צעק שלא נזוז מכאן?!

"בינתיים, מספר רכבים חולפים עצרו על-ידינו ורצו לעלות אותנו טרמפ, אבל הסייר צעק עלינו שלא נעז לעלות. מספר נהגים צעקו על הסייר שהוא חוצפן וזה לא תפקידו. אחד הנהגים צעק עליו שהוא מסכן את הכביש, אבל הוא לא התייחס בכלל. ראו בעיניים שלו שהוא רצה שנחלל שבת, מבט שנאה שמזכיר תקופות אפלות".

אלימות בכביש

"כשראיתי ששבת מתקרבת", ממשיך האברך לספר ל'כיכר השבת', "עמדתי בשולי הכביש כדי לעצור מונית. הבנתי שאם אני לא יתעורר, נחלל את השבת, עם כל הילדים, פשוטו כמשמעו. כשראה שאני מנסה שוב לעצור, הוא נתן לי מכה חזקה עם המרפק. אשתי, שהחזיקה תינוק בידה, ניסתה אף היא לעצור מונית וחטפה ממנו מכה. הייתי פשוט בהלם מוחלט. זה מצב של חוסר אונים.

"תבינו את המצב: פחות משעה לפני כניסת השבת, אני עם מספר ילדים ואשתי עומדים על שולי הכביש, האוטו שוקע, בחוץ קר, וסייר עם מבט שנאה מחלק מכות, מאיים ומשתלח בנו בצורה איומה. כשראה שאנחנו לא מתייחסים אליו, הוא צעק בקול: 'אם אתם ממשיכים לעצור מונית, אני נכנס לאוטו ודורס אתכם!'

"לא היה לי מה להגיב, פשוט חששתי ממנו, מה-גם שהייתי עם אשתי והילדים ולא ידעתי מה הוא מסוגל לעשות. אמרתי לו שלא יתנהג באלימות והוא שאג לעברי: 'אתה מאיים עליי?'.

"כעבור מספר דקות, עצרה הסעה במקום. הנהג שם-לב כנראה למשהו חריג וצעק על הסייר שישחרר אותנו. הסייר אמר 'אתם לא תגידו לי מה לעשות'. בסוף לקחנו מונית והגענו למגדל-העמק רבע שעה לפני השקיעה. רק לפני שעלינו לרכב, צעק לעברינו הסייר: "הלוואי שתעופו מהכביש ולא תחזרו לכאן לעולם!".

במוצאי-שבת האברך הזמין סייר נוסף ובתוך מספר שניות סייע להם לחלץ את רכבם.

"היה פה איום לרצח, ואלימות פיזית ומלילות", אומר האברך, איש נעים הליכות, בצער רב. "אגב", הוא מציין, "הסייר סירב למסור את פרטיו, למרות שביקשתי זאת מספר פעמים. הוא התנהג אלינו בצורה קשה ביותר, מה שהזכיר שנים אפלות. תמונה משנים אפילות ביותר".

התגובה

מחברת "דרך ארץ" נמסר בתגובה ל'כיכר השבת: "ביום שישי בצהריים פנה לקוח למרכז הבקרה של כביש 6 וביקש סיוע בחילוץ רכבו. הסייר, שהגיע למקום תוך כחצי שעה, איתר רכב פרטי כשבתוכו תשעה נוסעים ובהם שבעה ילדים קטנים, כאשר החוק מאפשר הסעת 5 נוסעים בלבד.

"הסייר, שהמתין לקבלת אישור לגרור את הרכב (מאחר וגרירה בכביש 6 כרוכה באישור) לא רצה לסכן את הנוסעים ברכב ובכביש, וגם הזעיק למקום את משטרת התנועה בשל מספר רב של נוסעים ששהו ברכב.

"במקביל להמתנה לאישור הגרירה ולמשטרה, איבדו הנוסעים ברכב את הסבלנות בטענה כי כניסת השבת מתקרבת, והחלו לגדף את הסייר. לאחר מכן נהג הרכב, אב המשפחה, ניסה לעצור טרמפים תוך שהוא עומד על הכביש, במרכז המסלול הימני, ומסכן את משפחתו ואת יתר הנוסעים. רכב שחלף בזמן זה כמעט ודרס אותו, אולם הסייר גילה תושייה ומשך את הנהג אל מעבר לשוליים, ובכך מנע תאונה רבת משתתפים ופגיעה בנפש.

"במהלך הדקות הבאות עצרו במקום מספר כלי רכב שלקחו משם חלק מהילדים, אולם ההורים העדיפו להישאר במקום ולהמשיך בחילופי הדברים עם הסייר. מספר דקות מאוחר יותר עצר במקום אוטובוס שלקח מהמקום גם את ההורים והילדים. נבקש להדגיש כי הסייר פעל במקצועיות, כמצופה ממנו ומעבר לכך, בכל הנוגע לשמירה על בטיחותם של הנוסעים בכביש, כולל המשפחה בה מדובר, וכי כל טענה על אלימות פיזית ומילולית משוללת כל יסוד".

תוכן שאסור לפספס
138 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
העיקר את הרב פוקס עצרו תוך מספר שניות על זה שדיבר! ואמר לחיילת שהיא מתלבשת בפריצות. הבנתם לאיזה שפל המשטרע הגיעה?
מיקי26.08.12
60
זה אנטישמיות לכל דבר וככל שהשנאה תגבר כלפי יהודים חרדים לדבר השם כך השנאה לישראל בעולם תגבר מידה כנגד מידה
מני17.01.12
כן, סייר יהודי בכביש 6 אנטישמי ורוצה להרביץ לאברכים ולמנוע מהם לעצור רכבים שעוד שניה דורסים אותם והורגים אותם, אתה מאד הגיוני
עמית18.01.12
59
הם התקשורת שמלבים את האש יום ולילה נגד החרדים
התקשורת אשימה17.01.12

הצגת כל התגובות

58
מאוד מעריך את תגובתך.. זה שאנשים לא מדברים על הסיכון שגרם אותו חרדי למשפחתו אין אומר שמעשיו נכונים, כל אדם צריך לשמור על חוקי התנועה על מנת לשמור על בטחונו ובטחון ילדיו, בין אם חרדי ובין אם חילוני. מה שלא אהבתי בתגובה שלך,הזה את העובדה שקוראים לכל החילונים אנטישמים. כמו שיש בחרדים את הסיקריקים, כ
אורי17.01.12
57
צריך לפנות למשטרה ולהתלון נגד הסייר אישית וגם נגד החברה ששלחה אותו. גם דרך הנציגים בכנסת. יש לכביש 6 מה להפסיד. הם תמיד מבקשים פריוילגיות בכנסת. לא לוותר. כך נמנע את המקרה הבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהלה17.01.12
56
שמי רן, וברצוני לשאול שאלה את כל מי שמגיב כאן ובייחוד החרדים שבתגובותיהם מצויינים אנשים כמוני כ"אנטישמיים". תגובתו של הפקח היא נוראית. הוא התנהג בצורה ברוטאלית ובלתי נסלחת. להרביץ לאיש, לאישה, לסכן את הנהגים על הכביש. כל זה בלתי נסלח. אבל, למה, בכל הכתבה הזאת, לא מדובר על כך שהרב שגה בכך שהסיע מספ
רן17.01.12
אם הרב הסיע ילדים מעל המותר, הוא עבר עבירה. זה מושג פשוט, שלא היה מדווח אפילו במקומון חילוני. כאשר פקח, שהוא לכאורה איש ציבור ובעל תפקיד ואמור להיות האיש הכי ישר בעולם, מתנהג בצורה ברברית, באלימות ובאיום ברצח, זהו סיפור שאילו היה קורה כנגד ערבים, היה פותח את כל מהדורות החדשות במשך היום. במילים אחר
מסיר המסכות17.01.12
הנהג נהג שלא בסדר, לחלוטין, וצריך לקבל דוח ואולי הורדה מהכביש, ועדיין הסייר צריך להיות מפוטר עם משפט פלילי ואזרחי, והנהלת כביש 6 להגיב מיד בצורה ראויה, ולפצות את האיש.
ירון17.01.12
הפקח הציל את חיי המשפחה בכך שעצר מהרבה לעשות מעשי פרובוקציה ולקפוץ לכביש בזמן שרכבים שועטים במהירות מטורפת... תודה לפקח הסייר המלאך שהציל את המשפחה, ואגב יודע שהסייר לא איים עליהם, זו פרובוקציה נגדית לסיפור היריקה והדרת הנשים, החרידים תמיד הולכים קיצוני, מתלבשים במדי אסיר עם טלאי צהוב (מזעזע) וכמו כ
חנוך19.01.12
לא מצדיק את התנהגותו של הסייר. הוא אמור לשרת את הציבור ולנהוג בהתאם. יש בעיה, פותרים אותה באדיבות. ילדיו של הרב לא אמורים להיחשף לכזו התנהגות גם אם אביהם טעה!!
לימונדה17.01.12
1. קיימת בהחלט אפשרות שנהג שלוקח נוסע בלתי חגור יאלץ לבלום בלימת פתע והנוסע הבלתי חגור ייפגע. לא ידוע לי מה הסיכוי הסתברותית לכך שנהג יאלץ לבלום בלימת פתע אך קיים כמובן סיכוי כלשהו. 2. לא ברור לי איך בדיוק הסייר האדיב היה מונע את התאונה שיכולה הייתה להתרחש אילו היה הנהג נאלץ לבלום בלימת פתע בכך שמנע
י.17.01.12
55
לוקח באוטו יותר אנשים ממה שמותר בחוק?‏ ועוד ילדים קטנים?‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוביקטיבי17.01.12
איזו טענה דבילית, הנהג פושע, וצריך לערב את רשויות הרווחה, (נגיד), מה הקשר להתנהגות חברת כביש 6?
נהוראי17.01.12
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שילך לאלף עזאזאל הסייר17.01.12
53
מה יש לעשות חוץ מלהגיש תלונה ?
חלם17.01.12
אם הוא היה צודק אזי הוא היה מגיש, אבל הוא יודע שהסייר הציל את חייו, והוא סתם עשה פרובוקציה ...
חנוך19.01.12
52
לקנאים ‏בידי ‏הרבנים ‏החשובים ‏והמובילים,גורם ‏לחילונים ‏להכליל ‏את ‏כל ‏החרדים ‏יחד ‏עם ‏הקנאים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן17.01.12
51
חילונית חבל שהחילונים הורסים את החיים המשותפים
אוריאל17.01.12
50
אתה טיפש, ואתה גם תשלם על זה. השארת הרכב בכביש תעלה לך המון כסף, וגם אין לך סיכוי לערער על ההחלטה. ואם כנגד כל הסיכויים תצליח לערער על ההחלטה, סביר להניח שעלות המשאבים תיהיה גדולה מהקנס. בקיצור, לא נוסעים בכביש 6, גם אם משלמים לך , אל תסע. אף פעם! לעולם! לעולם לעולם! לעולם!!!
לא נוסע ב617.01.12
49
צריך לדעת שבאותו רגע ששונא ישראל נותן לך מכה תשתתח על הכביש ותיצעק שכואב לך הגב התחתון והצוור (דבר שלא ניתן לברר בצילום) ותתבע את האם אמא שלו על פיצויים לכל החיים על נכות וכדו'. בנוסף תצעק בהיסטריה אמבולנס. והוא יתחננן שלא שלא ושלא.
ברור17.01.12
את מה שה' הקציב לי, אני מעדיף לקבל ביושר.
ונוס17.01.12
48
וואי וואי וואי כמה מסכן. הכה את אישתו כשהיא אוחזת תינוק ביד, איים עליו ברצח. דמעות (תנין) גדולות זולגות מעיני כשאני שומע את התיאורים המחרידים.
מנשה17.01.12
47
הם רוצים להכניס אותנו לתאי גזים!!!!!
חיים17.01.12
46
המדינה היתה בוערת!
מהרש"ו17.01.12
45
אמרתי לנציגה שבתור אדם חרדי ולאחר שהחברה מגבה סייר אלים ושונא חרדים אני מפחד ליסוע עם משפחתי שם ולכן אעדיף ליסוע בכביש הרגיל, היא ניסתה לשלוח אותי לפניות הציבור, וסירבתי, אמרתי להם שהם יכולים לפנות אלי. אני מקווה שהם יתעשתו מהר, אחרת, למרות הקושי לא אסע שם.
אלי17.01.12
44
שיגש מיד להתלונן במשטרה . כדי שיעצרו את אותו סייר . ויענש במלא החומרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד17.01.12
43
ממש חוצפן לדעתי וגם השירות שלהם והנציגים שלהם על הפנים
מור17.01.12
42
את מה שהוא עשה . הנהג הי' צריך להתעלם ממנו לחלוטין .ולעשות את מה שהי' צריך לעשות.ולך אדון סייר .תכין את עצמך למשפט ארוך ארוך.
אדי17.01.12
41
ולפרם בכלי התקשורת. זה מזעזע, הסייר צריך להכנס לכלא על מעשיו, ולשלם פצויים למשפחה על עגמת הנפש.
ונוס17.01.12
40
ואיומים? כמו שמשרדי ממשלה לא מעבירים מידע מאחד לשני, אין חוק שמחייב את הפקח להלשין, וזה שהוא רוצה להיות אזרח נאמן לא יכול לכפות על משפחה להתעכב בדרך.
נועה04.06.12
39
אולי נאמין שהוא באמת צדיק תמים שנטפלו אילו בגלל שהוא חרדי. חרדים לפעמים מדברים בשפה לא מובנת נראים מוזר וכו׳ מקבלים יחס כזה מנפחים את הסיפור ואף פעם לא מגישים תלונה…
אברך17.01.12
38
כל אחד שמספר לכם סיפור כזה נראה לכם היגיוני ? העדות של האב הזויה ואם בכלל להתייחס אליה ישנם מספר בעיות בעדות של האב, מה עושה רב חשוב שעה לפני כניסת שבת בכביש 6 כאשר ההלכה אומרת אחרת ??? מעבר לכך האם אנחנו באמת באיזה קטע של סרט מתח בגלל מה שקורה כלפי החרדים ? האם לא ירדתם מהפסים קצת ? אולי באמת האב
int717.01.12
אולי היית רוצה שכיכר השבת יבחנו אתו אם הוא באמת עונה להגדרה של רב? השאלות שאתה מעלה הם ברמה של ילדון ואין ביניהן ובין הכחשת הסיפור כפי איך שסופר בכיכר, שום קשר!
אמת17.01.12
37
אין לי ספק שאותו סייר ביצע את תפקידו בכל הנוגע לעבירה על החוק של כמות נוסעים. ושזו המדיניות המתחייבת מצד נציגי כביש 6. אבל אופן הביצוע ... אין שום דבר, פרט לשנאה ואנטגוניזם המונע מדעות קדומות אודות "חרדים".. שיכול להסביר אופן התנהלות שכזה. ועל זה הצער והעצב. אני מאחלת לנו, כעם ואומה, לטפל בבעייה
עברייה17.01.12
36
לתבוע את הסייר ואת כביש 6, לאחר תלונה במשטרה ובמשרד התחבורה
דוד17.01.12
35
כיכר השבת. מבקש שתרימו את הכפפה ותמשיכו לעקוב. אני מצפה שבמקרה שלא תהיה תגובה תפרסמו את הפקס של שירות הלקוחות שלהם וכל אחד שנדבה רוחו שישלח פקס ויתלונן על המקרה. לתשומת ליבכם זה יכול לקרא לכל אחד !!!! הנהלת כביש 6 חייבת להבין שהחרדים הם גם "יצורים" שצריך לכבד.
שי17.01.12
34
בגין הסתה חמורה נגד הרשעים הארורים יאיר לפיד ויונית לוי מהתקשורת העויינת!!!!!!!!!
שושו17.01.12
33
נראה לי שפשוט מדובר בסייר אלים, ואין כל קשר לכך שהמשפחה חרדית. לדעתי הוא היה עושה אותו דבר גם למשפחה ערבית או חילונית שהעמיסה ברכב מעל המותר... העיקר לקפוץ למסקנות
רן05.02.12
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר17.01.12
31
כנראה גירסת המתלונן לא נכונה
מוטה17.01.12
30
גם יהודי אירופה נשרו בגלל התופעה הזו(שנאת שומרי מצוות) וחשבו שיש אלתרנתיבה יותר טובה-להיות כגוי. כנראה שיש הרבה חובות בשמים, אלוקים לטובתנו פועל, ונתוגמל בימי האור.
בובה17.01.12
29
עבריין תנועה מנסה להתחמק ממפגש עם שוטר אבל יש לו גם זקן ולכן הוא פשוט יהודי שנמלט מאנטישימים. אכן תקופות אפלות.
מוקי17.01.12
איך אתה יכול להיות כה אטום? גם אם היו ברכב מעל המותר, זה לא אשמת הילדים, ואותם כן צריך היה לשחרר! ובטח שלא לפגוע בהורים לעיני ילדיהם, כאילו מדובר בפושעים מסוכנים.
ונוס17.01.12
בינתיים ע"פ מה שכתוב בכתבה, אבי המשפחה הוא זה שהוציא את הילדים מהרכב בגשם.. לא הסייר. הסייר צריך לשמור על חוקי התנועה בכביש 6, לנסוע עם נוסעים מעל המותר, זה נגד חוקי התנועה, נגד ההיגיון וחוסר אחריות של הורים. הכי קל להפנות אצבע מאשימה כלפי מי שלא אשם ולהתחמק מאחריות, הרב, עם כל הכבוד לו... עבריין ת
זוהר17.01.12
28
מי כל השמאלנים האלה שמפציצים בתגובות נגד חרדים??!!!
חמודית17.01.12
27
הזה? כלומר מה זה סייר?
יותר רמה!17.01.12
26
הוא לא רוצה להתלונן במשטרה ומעדיף לא לערב "אותם" (ביהמ"ש ומשטרה) כי הוא פוחד שידפקו אותו גם אין הוכחות וגם "הוא לקח מעל המותר" שלא יושיבו אותו ליד בניזרי וקצב לכן הוא מעדיף לשכוח מזה ודו"ק
יהודה17.01.12
25
מזעזע... פשוט תתקשרו לכביש שש ותביעו את תחושתכים הכבדה . ולשקול אם כדי לנסוע ... מפחידדדד
חרדי מזועזע.. 17.01.12
24
בשנים האחרונות אנחנו רואים את רוח הקודש של הרבי מסאטמר, במדינת היהודים ירדפו אתכם על שמירת הדת, מה הסייר הזה מתערב? למה הוא לא מתחשב בשמירת שבת? שיתבייש
עו"ד 17.01.12
אין ספק שעל פניו הדין והדברים שנאמרים בכתבה מקוממים ומרתחים, אבל כול דבר צריך להבדק לעומק לפני שכורכים את החבל, כי אם הדברים היו שונים ויוכח אחרת אז בא שכרו בהפסדו והשקר יצא לאור ואז כולנו מוכתמים בעוון זה השקר.
אכפתי17.01.12
23
אם לקחת מעל המותר אז פיקוח נפש דוחה שבת ואסור היה לך לנסוע כך, ואת זה אתה אמור לדעת לבד. חוסר אכפתיות מילדיך שיושבים לא חגורים מאחור בגלל עודף נוסעים[אין מספיק חגורות] הדבר מתגמד בעייני מכול מה שנאמך ע"י בכתבה. תצילו את ילדכם, תלמדו אותם חוקי תנועה ולא עברינות לשמה, העיקר את ואישתך ההיתם חגורים בצור
אכפתי17.01.12
תבדוק את המקרה לפני שאתה מבזבז את מילותיך לריק.
המלאך17.01.12
הסייר התנהג בצורה נפשעת, והוא צריך לתת את הדין על כך. סייר הוא לא שוטר תנועה, והתפקיד שלו הוא לעזור לנהג. במקום זה הוא ניצל את יתרון הגסות שלו, לא רק שלא עזר, אלא גם הכה פיזית ופגע רגשית במשפחה.
ונוס17.01.12
שכחתי שנוסעים מעל המותר מעלה את הסיכון לסרטן, איידס, ושאר סכנות גדולות מאוד חח
מיצי17.01.12
על פניו, לכמות הנוסעים לא צריכה להיות השפעה על הסיכוי של הרכב להיות מעורב בתאונה- ולכן אין כאן פיקוח נפש מצד שני, אם יש יותר נוסעים מהמותר, הרי שאין לכולם חגורות בטיחות. חגורות בטיחות הן בהחלט עניין המציל נפשות, אולם מכיוון שאי חגירה לא אומרת שהרכב יהיה בתאונה- לענ"ד, כנראה שבאמת אין כאן פיקוח נפש
שמעלץ17.01.12
ועל כך היא בבחינת פיקוח נפש, ילד שעף מאחור בבלימה מתנגש במהירות של 50 קמ"ש המסה של למעלה מ150 קילו, צא ולמה אדוני המלומד, ועל כך זה דומה לאחד שיצא עם אקדח טעון ומכוון לראש של אדם אחר, שלא נדבר על זה שאת הילדים שלך בטח לא ההית מסכן באי חגירה, ובכבישנו כבר ידוע שיש מספיק תאונות, אם זה היה נגמר אחרת אז
אכפתי17.01.12
כרור שאי חגירה היא דבר מסוכן. לא טענתי אחרת. אנא אדוני המלומד, קרא שוב את תגובתי. זה בהחלט נופל בתוך הקטגוריה של "ונשמרתם לנפשותיכם", השאלה היא האם זה נופל בתוך הקטגוריה *ההלכתית* של פיקוח נפש לעניין חילול שבת.
שמעלץ17.01.12
ברור שמלכתחילה אסור לנהוג ברכב בשבת שלא לצורך פיקוח נפש כך שאין עניין על החגורה לכן חכם עיניו בראשו ואם לא ישאל חכם. אין לצאת לדרך ארוכה בסמוך לשבת ואין לקחת מעל המותר כי גם אם זה לא היה המקרה ונאמר ושוטר היה עוצר אותו בסמוך לשבת במקום מרוחק, הרי גם השוטר לא היה מאפשר לו את המשך הנסיעה תוך כדי סיכון
אכפתי17.01.12
נוסעים מעל המותר,אין חגורות לכולם,מצב של אדם לא חגור ברכב בשילוב של מהירות בזמן תאונה הופך להיות כמו כדור פלדה חזק וגדול שמתנגח בכל הנוסעים ברכב ועלול לגרום למותם של אלו שחגורים גם אם זו תאונה לא חזקה וקריטית,בנוסף הוא עלול לעוף מהשמשות החוצה,אפילו אם כל אלו שחגורים יהיו ללא פגע הוא בטוח ימות.(זה בד
דנה17.01.12
לידיעתך הרבה, אין שום חוק שאוסר לקחת מעל המותר, תבדוק את זה ברשיון הרכב ובבטוח הרכב, ולא תמצא שום מגבלה חשוב שכולם ישבו גם אים אין חגורות לכולם אחד שיודע ואוכף את החוק.
אורי17.01.12
החוק קובע בפירוש, וכל מי שלמד תיאוריה להוצאת רישיון לרכב, יודע את זה. רשיון הרכב תמיד כולל את כמות הנוסעים המותרת בו. וכל כמות אחרת - היא עבירה על החוק. (ובעיקר - מסוכנת מאד במקרה של תאונה)
עברייה17.01.12
תבדקי בבקשה ברשיון הרכב ותראי שהיום לא מופיעה המגבלה לגבי נוסעים זה בדוק
אורי17.01.12
אני לא מאמין לסייר שהיו מעל המותר זה 100% שנאה של הסייר הזה בושה לכביש 6 שיש להם כאלה עובדים הייתי תובע אותם על הכל .
מולי17.01.12
22
הסייר חתיכת שקרן
גל02.07.12
21
"שלנו" שיושבים בכנסת ומחוצה לה ויודעים כל כך יפה לריב אחד עם השני. הם זרקו אותנו לכלבים אז אל תבואו בטענות לאף חילוני!! כיכר לא לצנזר!!
לימונדה17.01.12
20
שלהם ?
מאור בטאשוילי17.01.12
19
הם טוענים שיש לפנות בכתב. אז קדימה חברים, להתחיל לפנות אליהם דרך הכתב ולצרף קישור לכתבה, שיבינו שיש לטפל בבעיה ברצינות. שלפחות יטפלו בנו כאתיופים.
חרדי חרד17.01.12
18
ידוע שהחברה מחללת שבת, ובכביש שלהם נוסעים בשבת, אם לא היה תחליף אז אין ברירה, אבל יש כבישים אחרים, ויתענגו על השבת וישבעו.
דן סגל17.01.12
או מהם.
snake17.01.12
17
אני מתחנן לאותו אדם שיתבע אותו וילך עד הסוף עם הסיפור הזה משטרה בית משפט וכל מה ששיך בחוק שבמדינתינו אלימות נגד נשים וכו' ואין כאן המקום להאריך.
מהרש"ו17.01.12
16
נראה לי ששניהם משקרים. הרי מי מאיתנו היה רואה סייר, אלים כל שיהיה, מרים יד על אשתו והיה שותק?? מי לא היה דואג לאשפוז מיידי של אותו סייר?? על כל המשתמע מכך! אלא אם ה"רב" הזה משקר. או לפחות לא מספר את כל האמת. סביר להניח גם שהסייר שיקר וטייח אבל התגובה של כביש שש לא בסדר, במקום לכתוב שהם יבחנו את המקר
גלאי17.01.12
15
לפניות הצבור. מספרו:03-9081024 . כולם חייבים להשתדל בזה,וחובה על ההורים להגיש תלונה בדחיפות, לקבל רשות מביה"ד לערכאות,ולבקש שיפטרו אותו לאלתר שידעו שדם חרדי זה לא הפקר והגיע הזמן לעשות סוף לדברים האלה.
shlomi05217.01.12
14
תשלחו מחאה חריפה לכלי התקשורת על כך.וגם תאמרו לעיתונאי החרדי שוורץ,שיעשה משהו בענין.זו חובה מוסרית,ללא חשבונות. תודה.
shlomi05217.01.12
13
בראש וראשונה - אסור לצאת סמוך מדי לשבת. עיין בשו"ע בכה"ח ובמשנה ברורה, וכמובן גם בשכל הישר. במקרה תקלה, או עיכוב בלתי צפוי, עלולים להגיע לחילול שבת. להגיע רבע שעה לפני השקיעה - זה לא לכתחילה, בקושי בדיעבד. צריך להתפלל מנחה (אם לא התפללו קודם), צריך להתארגן לשבת, ולא קשה לנחש כמה קל להגיע לחילול שבת
יוסף ירושלמי17.01.12
לא תפקידנו לפסוק הלכות, אם הוא היה בסדר או לא, תשאיר לו ולבורא עולם. זה שהסייר היה אלים, ונתן מכות, גם לאישה וגם לו. צעק ועשה בלאגן, במיוחד בגלל שהוא דתי. כאן הבעיה שאכן עלינו להתערב. זאת בעיית הכלל ולא הפרט.
שמואל החיפאי17.01.12
12
לפי הסיפור הזה, נראה לי שיכול מאד להיות שגם הוא עבר על החוק. (למה הוא לא מסר את פרטיו? וממתי "התחצפת אליו" זה סיבה לא לתת שירות?)
שמעלץ17.01.12
11
חבל שלא צילמתם או היקלטתם עם הפלאפון. בכל זאת, בהצלחה.
אליהו רוזנברג17.01.12
10
הבן אדם רשע במלואו מובן המילה כמה שכואב שמדובר ביהודי אני הייתי דואג שהפקח הזה בכל דרך אפשרית הייה נכנס לכלא במיידי גם עם הייתי צריך לבכן חיים מי הוא בכלל שירים יד על יהודי עם זה היה גווי או סייר ערבי בעדינות הוא היה משלם ביוקר על כך.
שגיא03.06.12
9
אתם לא מכירים את זה? אם שדדו אותך, ואתה רוצה שהמשטרה תבוא,, אז תאמר: היה פה גנב... ורצחתי אותו!!!!!! מובטח- המשטרה בדרך.
snake17.01.12
8
מנכ'ל כביש 6 חייב להגיב מדוע סייר מאים ברצח על יהודים בחזות יהודית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
51017.01.12
7
להיכנס לקישור הרצ"ב ולמלאות תלונה על המקרה המזעזע http://www.kvish
ציון 17.01.12
6
להחרים את כביש שש! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק17.01.12
5
פשוט מזעזע .... תעשו כמוני ותתקשרו לכביש ותביעו שם את תחושתכים הכבדה ולשקול אם בכלל כדאי לנסוע שם.. מפחידדדדד..
חרדי מזועזע.. 17.01.12
4
כל מי שרואה את ההודעה שיתקשר למספר הזה ויתלונן על האירוע. שירות לקוחות כביש 6 6116* אם נציף אותם בטלפונים, הם יהיו חייבים לטפל בנושא. כולם להגיד שהם רוצים להתלונן על הסייר האלים שעבד ביום שישי בשעה 2 בצהריים, בכביש 6 לכיוון צפון.
הסייר הטוב17.01.12
3
ולערב מייד חבר כנסת חרדי שהתלונה לא תשקע במצולות מ"חוסר עיניין לציבור"
אסף17.01.12
2
להגיש תלונה במשטרה על תקיפה פיזיתאלימות,ולהוסיף איומים ברצח ובמכות, ועדיף באמצעות עורך דין ע"מ שהמשטרה לא תנפנף אותם לבסוף מעילת חוסר עניין לציבור.
חרדי17.01.12
1
שמישהו ידבר איתו
יוסי17.01.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24