כיכר השבת

מאה חרדיות בעלות נמוכה

חברת קוולטיסט המעסיקה חרדיות בשוק ההיטק ומשלמת להם שכר נמוך, לא מתביישת לפרסם זאת ברבים. שוק מיקור החוץ בהייטק החרדי גודל עם כל שנה ושנה אך התנאים של העובדות החרדיות לא משתפרים. כעת היחס המזלזל הגיע לשיא חדש • על חרדיות, שוק ההייטק וניצול (חרדים)

74
ניסים בן חיים | כיכר השבת | י"א באייר | 03.05.12
הפרסום של קוולטיסט
הפרסום של קוולטיסט (צילום: צילום מסך)

מצב החרדיות בשוק ההייטק לא שפיר בלשון המעטה, הן מועסקות בחברות קבלניות בצורות שונות ומשונות, והשכר נושק למינימום.

גורמים חרדיים ואף כאלה מחוץ למחנה, שזיהו את הפוטנציאל הכספי הגלום בהעסקתם של נשים חרדיות בשכר מינימום, בשוק שבו השכר למפתח תוכנה מתחיל הוא כשכר הממוצע במשק. הצטרפו לחברות הייטק גדולות שפתחו מרכזים בהם מועסקות חרדיות במיקור חוץ (העברת חלק מהפעילויות של ארגון או חברה לקבלן חיצוני נ.ב.).

כך למשל נפתח מרכז התעסוקה במודיעין עילית המופעל על ידי חברת מטריקס גלובל (חברת בת של מטריקס). בנות סימנר נבחרות גויסו לפרויקט חלקן קיבלו הכשרה נוספת והחלו לעבוד בפרויקטים שהוזמנו על ידי חברות הייטק שונות בשכר נמוך ביותר. התוצאה: חברת מטריקס גלובל יכלה לספק יחס עלות/תועלת גבוה ללקוחותיה.

העבודה שנעשית על ידי אותן חרדיות, היא בדרך כלל העבודה השחורה, כגון, פיתוח בסיסי, בדיקות תוכנה מפרכות וכדו'. אין אפשרויות קידום מיוחדות, והתנאים הסוציאליים בסיסיים ופעמים רבות אף נעשית התחכמות עם חוקי העבודה. הכל כדי לתת את המינימלי וההכרחי ביותר.

מעבר לתנאים, סוג העבודה שניתן לעובדות החרדיות והעדר אפשרויות קידום - הבעיה הגדולה של צורת העסקה זו, היא בשיטת ה-Outsourcing (מיקור חוץ) בה היא פועלת. מיקור חוץ הוא שיטת ניהול שבבסיסה עומד הרעיון להוציא מהארגון את תפעול הפעילויות שאינן נמצאות בבסיסו ולהעבירן לקבלן, ולהותיר בתפעול ובניהול ישיר רק את פעילויות הליבה. ואכן כך הוא המצב בפועל, אותן בנות חרדיות בוגרות סמינר, מתעסקות תמיד בפרויקטים שאינן ב"ליבה" של חברות ההייטק וכנראה יקשה עליהן מאוד להגיע לשם אי פעם, גם אם ירצו בעתיד לצאת מחברות מיקור החוץ ולעבוד בחברות 'רגילות'.

נציין, כי ישנן עובדות חרדיות מעטות הלומדות במקביל לעבודתן (ולניהול חיי משפחה מלאים) לתואר במדעי המחשב. עובדות אלו מצליחות ברובן המוחלט להשתלב בשוק ההיי-טק, בחברות 'הרגילות'. לעומתן, רוב מכריע נותר בעבודות מיקור חוץ למיניהם.

בעיה נוספת בשיטה זו, היא העובדה שבכל רגע נתון החברה המזמינה יכולה לסגור את 'הפרויקט' אותו היא מנהלת אצל חברת מיקור החוץ, וכל העובדות באותו פרויקט נותרות בין לילה ללא עבודה. סגירת 'פרויקטים' היא דבר הקורה לעיתים קרובות בשל העובדה שחברות הנכנסות לקשיים, סוגרות פרויקטים במיקור חוץ, משום ששם אין להם הוצאות של עשרות אלפי שקלים פיצויים למפוטרות - כך גם יציבות תעסוקתית אין.

אחרי העסקנים החרדיים, החלו לזהות את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בהעסקת עובדות חרדיות חברות חילוניות בניהן חברת "קוולטיסט", שהשיקה את פעילותה במגזר בשנת 2008. אותה חברה לא מתביישת ככל הנראה במודל ההעסקה (גם כן מיקור חוץ) בפרוייקט "מרגליות" שלה, ומפרסמת על גבו האחורי של מגזין "חושבים בדיקות" את הפרסום הזה:

"קרוב יותר, טוב יותר, זול יותר. לא צריך לטוס לחו"ל כדי לבצע בדיקות (תוכנה), פרוייקט מרגליות של קווליטסט מעסיק מעל למאה בודקות חרדיות ומציע את המקצועיות הגבוהה של קווליטסט במודל low cost (עלות נמוכה) מקומי".

הפרסום המגדיר את הבודקות החרדיות כלואו-קוסט, מדבר בעד עצמו. אך בניגוד לפעמים קודמות, הפעם עובדות החברה התקוממו כנגד הפרסום, שלטענתן מבזה אותן, והביאו את הפרסום המשפיל לשולחננו בכדי להעלות את המודעות הציבורית למצבן של 'פועלות' ההיי-טק החרדיות (כהגדרת אחת העובדות החרדיות בחברת מיקור חוץ). למרות שהעובדות הביאו את הפרסום לידיעתנו, הן מצויות בחשש מפני אבדן מקום עבודתן, והן סירבו לתת כל ציטוט לכתבה, לייחוס ושלא לייחוס.

חשוב לציין כי החרדיות העובדות בפרויקטים בשיטת מיקור החוץ - בין השאר ב"קווליטסט" - מקבלות ניסיון תעסוקתי, והכשרה מקצועית חשובה וסביבה חברתית חרדית (בחלקה). אך בניגוד למה שהיינו רוצים לחשוב לא מדובר ב"חסד" עם אותן עובדות. אכן רוב החברות המעסיקות חרדיות במודל של "קוולטיסט" אכן משלמות להן שכר זעום, אך אינטל למשל מוכיחה כי ניתן להעסיק חרדיות, לשלם להן שכר טוב ואף לקדם אותן לתפקידי מפתח.

תגובת חברת קוולטיסט התקבלה על ידי מנכלי"ת החברה טלי שם-טוב: "קווליטסט החלה בפרויקט מרגליות לפני מספר שנים מתוך מטרה להעסיק נשים חרדיות ולשלבם במעגל העבודה בהיי-טק. עד כה הוכשרו ע"י החברה למעלה מ-100 נשים חרדיות וקווליטסט דאגה לספק להם מקור עבודה המתאים לכישוריהן.

"ה"פרשנות" שניתנה על ידיכם בכתבה כאילו עובדות אלו מקבלות שכר ותנאים נמוכים יותר תוך "ניצול" אותן עובדות אינו נכון עובדתית ולא ברור לי מהיכן נלקחו נתונים אלו. העובדה כי התמחור ללקוח הינו נמוך אינו נובע מתנאי שכר נמוכים!. עובדות אלו צמחו בחברה ואף חלקם קודמו לתפקידים ניהוליים וקיבלו אחריות גדולה במסגרת עבודתן. העובדה כי חברת קווליטסט מצליחה להציע שירותים המבוססים על כח אדם זה במחירים תחרותיים לשוק, אף בהשוואה לעלויות העסקת עובדים במדינות אחרות כגון הודו, נובעת מהעובדה כי לפרויקט מקורות מימון מהמדינה אשר רואה בפעילויות אלו כפעילויות בעלות חשיבות חברתית גבוהה, ולפיכך מציעה מקורות מימון אשר מסייעות לקווליטסט להציע מודל אטרקטיבי ללקוח. אין הדבר מרמז, כפי שנוסח בכתבה, על תנאי שכר פחותים לעובדות".

הפרסום המלא:

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
למה צועקים על החברות ולא על מי שאסרו לעשות תארים? (הגדויילים). אם אתם כפופים לדעת תורה תשלמו את המחיר. סורי
??????..04.05.12
26
בשום מקום במודעה לא כתוב שהעובדות מקבלות שכר נמוך. רק כתוב שעבור מי שישתמש בשירות שהחברה מספקת, המחיר יהיה נמוך ביחס למה שיוכל למצוא בחו"ל. מה זה קשור לשכר העובדות? אולי העובדות מרוויחות יפה והמחיר נמוך מסיבות אחרות? (יכולת ניהול טובה, שכירות נמוכה, ועוד אלף ואחת סיבות).
ברנרד03.05.12
חרדיות- זה אומר מחירי גמ"ח. וכיוון שהחברה לא התנדבה להפוך לארגון חסד והבכירים הרי לא יקבלו משכורת נמוכה יותר בגלל המיזם (להיפך, יותר גבוה- כי הם יזמו את הרעיון...) אז מה שנשאר לנו זה חרדיות "מייק אז צ'יינה" שעובדות עד 17.00 בשכר של 5000 ש"ח לחודש גלובל, ונאלצות להתמודד עם יעדים לא ריאליים.
המקובלת04.05.12
25
אני התקבלתי במסגרת פרוייקט העסקה של מטריקס למקום מאוד חשוב ומכובד אני מפתחת ב-C# שזה נחשב שפה מודרנית ,התקדמתי מאוד היחס אלינו מאוד מכובד ומתגמל , אז נכון שאנחנו לא מקבלות כמו שאר המפתחים אבל - הם עם מהנדס ביד ואנחנו באות עם הנדסאי . הפרוייקט אצלנו - נתן לי הזדמנות לעבוד במשרה שהתקן שלה הוא לפחות
צפונית03.05.12

הצגת כל התגובות

24
הם כותבים את זה כי כולם יודעים שחרדיות עובדות יסודי, טוב וחכם. וגם זול. זו פרסומת מאד פרובוקטיבית. טוב שפירסמתם, חבל שזה לא יעזור...
ריבי03.05.12
עובדות יותר יסודי וחכם ועדיין מקבלות חצי? מעניין איך זה קורה.... כנראה השוק לא רציונלי...
צומי03.05.12
23
ההנהגה החרדית היא זו הדואגת למשכורות נמוכות לנשים, לכן אוסרת על הבנות ללמוד מחשבים ברמה אוניברסיטאית, ומתירה ללמוד קורסים קצרים שבעקבותיהם מקבלות משכורות מגוחחות. שתי סיבות לדבר. האחת עם משכורת גבוהה לא יזדקקו לקיצבאות ואז לא יזדקקו למפלגות החרדיות, והשניה, עם משכורת של 12000 ש"ח לעומת הבעל האברך שי
דן סגל03.05.12
והיום הזה תאמרנה שרות פרס ומדי... וכדי בזיון וקצף... (:
המקובלת03.05.12
22
כי הם לא לומדים ליבה. וכשלומדים ליבה לומדים אנגלית. חוצמזה,אחרי הציניות: אל תטמנו את הראש בחול. לרובן בגרות/תואר מינימלי ולכן מעמדן שפל יותר. תרשו להן לעשות בגרות וללמוד באוניברסיטה או מכללה ותראו מה יהיה.
ירושלמי03.05.12
בעלת תואר אקדמאי בהנדסת תוכנה.
ג03.05.12
חרדיות הן הנדסאיות ולא מהנדסות (לרוב) כי הרב אלישיב אסר לעשות תואר. חבל שהמחאה לא מופנית למקום הנכון.
מימי03.05.12
21
זה שיש ניצול, בעיה רצינית ואשמים לכך מי שמכריח את הבנות לעבוד בהרבה פחות משווי השוק כדי שחס וחלילה לא יחיו עם יותר מידי כסף. בכל אופן הפרסום הזה לא קשור... נראה לי שlow cost זה שהלקוח משלם מחיר מוזל, ולא המעסיק.
נסים03.05.12
למה נראה לך שהלקוח משלם מחיר נמוך??? בדיוק כי למעסיק זה עולה גרושים!!! אני פשוט משתגעת מהניצול הזה!!!!!!!!!!!!!!
ל03.05.12
אז אל תעבדי שם. מעניין שכל כך הרבה בנות רצות להיות מנוצלות.
עועו03.05.12
20
בתור משהו שמכיר אישית עובדות שם אני יכול לומר שכל מה שכתוב בכתבה נכון. וזה ממש לא שקר.
בדוי01.07.12
19
אני עובדת בתלפיות. אין לי אלטרנטיבה אחרת. אף אחד לא הכריח אותי. המשכורת נמוכה אך משתפרת עם השנים. בעלי בישיבה לומד ויש ששה פיות להאכיל, כן ירבו.
תלפיונית04.05.12
18
בשוק יש ביקוש והיצע, שזה אומר שמה שאתה שווה אתה מקבל. אם אתה מהנדס מהטכניון עם פסיכומטרי 760 ותואר מבוקש תתחיל לעבוד ב10 אלף לחודש. אם את בוגרת סמינר שהתנאי קבלה שם זה שלאבא יש זקן והרמה בהתאם, כנראה שאף אחד לא ירוץ אחרייך ובמקרה הטוב תקבלי 5 אלף לחודש. כמובן שאשה עם 7 ילדים שיולדת כל שנה היא מצרך
מבין03.05.12
הם מנצלים שהחרדים לא יכולים להתאים עצנם לכל מסגרת, משום בעיות של איחוד, כל מיני מסיבות גבוש וכו' והן שוות יותר מהרבה חילונים לו רק בשביל מוסר העבודה
תכניתן03.05.12
"הן שוות יותר מהרבה חילונים" אתה בטח עשית מחקר מקיף. הן שוות הרבה פחות כי ההשכלה שלהן נמוכה מאד, יש להן המון לידות והריונות והן בבית ב4. תן לי לנחש ששוק ההי טק מוכר לך רק דרך מדור הכלכלה של יתד נאמן. בקשר לזה שהן צריכות מקומות יחודיים- זה נכון וזו בעיה שלהן, אף אחד לא אמור לשלם לך על חומרות שאתה בוח
מבין04.05.12
שאפשר להעסיק חרדיות בזול בכל במה אפשרית. אז גם מעסיקים שנתנו תנאים שווים כי למה לא (ובאמת יש לי ולחברותי בהיי טק לא "יעודי לחרדיות" תנאים טובים) פתאום שומעים שהם פראיירים כי לחרדיות משלמים פחות ומתחילים גם עם השיטה. ככה שאם את חרדית אפילו אם היית בטכניון עם פסיכומטרי ותואר ויש גם כאלו- אף אחד לא יק
מתכנתת04.05.12
17
בתחום ראיית חשבון מעסיקים חרדיות בסכומים מגוחכים לעומת המקובל בשוק וזרת מאחר שהם יודעים שחשוב לעובדות הסביבה החרדית והם לא יעברו למקום אחר
המביט03.05.12
זו דמוקרטיה, אתה לא רוצה- אל תעבוד שם. מי שרוצה תנאים מיוחדים תשלם את המחיר. ואגב- סטזר ממוצע מקבל 5 אלף כך שזה לא ממש מדוייק.
מישהו03.05.12
16
אנו החרדיות הוא כלי שימוש של כוח עבודה זול שלא מגיעות לחצי משכורת של בודקות תוכנה אחרות אלו דרכיהם של מנהלי חברת קווליטסט והתגובה של טלי שם טוב שיקרית לחלוטין.
עובדת של קווליט16.05.12
15
הגיע הזמן שכמה עסקנים שאכפת להם מהציבור יתאגדו לכל הפחות כנגדות החברות הפיננסיות (בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי וכדו') שמרויחים הון על גב הציבור החרדי, שכל חברה שלא תעסיק אחוז מסוים של חרדים וחרדיות בשכר כמקובל במשק הכללי, תוחרם ע"י הציבור. ככה זה בעידן של מחאות חברתיות, רק בצורה כזו יש סיכוי כנגד
אריה שמואלי04.05.12
14
תמיד קל לצעוק ולבכות, אבל תכלס, למה משלמים להן פחות? כי אין להן תואר!!! זה ההבדל היחיד בין מתכנתת חרדית לבין כל מתכנת אחר בשוק, וזה מה שמאפשר את הניצול המתמשך. שום עסקנים ושטויות לא יעזרו כאן, רק תואר אקדמי!! בעיה נוספת היא שהסמינרים עושים בשביל הבנות מעין "חוזה קבוצתי"- מה שאומר שהסמינר מסכם עם החב
יענקל סטודנט03.05.12
תסלח לי אבל אתה לא יודע במה מדובר, אני עובד אצלם ויש לי "הנדסאי" ולעובד מקביל אין כלום חוץ מנסיון צבאי שטורם רק בחודש הראשון, ועדיין אני מקבל חצי! מעובד רגיל . וכן - זה בגלל שאני חרדי וזה אפליה וגזענות !!!
עובד קווליטסט08.05.12
13
גם התיכונים החרדיים שלא מעבירים בגרות מלאה בסמינרים בכוונה(!!!) מכל מיני סיבות וגם אותם חילונים שלא זו בלבד על הניצול גם מתגאים בזה ומשתמשים בהם בשביל לקדם את עצמם -רק על זה מגיע להם העלה במשכורת
אהרון03.05.12
הסיבות הן גדולי ישראל. אם יש לך ביקורת עליהם אז תגיד. והחילונים לא מנצלים אלא מעסיקים עובדות סוג ב בכמה שהן שוות. אגב ניצול- מצחיק לשמוע על ניצול מציבור שתשלומי המיסים שלו הם אפסיים, שלא עושה צבא, ומנסה לא לתרום בכל דרך. יש גבול לחוצפה.
מנחם04.05.12
מי נתן הוראה לא לעשות בגרויות מלאות אבל "כאילו" כן לעשות ? מי נתן הוראה ללמד את כל הבנות באותם מקצועות לשוק שמנצל אותם?
יהודי04.05.12
אני עובד אישתי עובדת וכל האברכים הנשים שלהם עובדות מי לא משלם מיסים ? מי לא עובד ?? וכי בגלל שאדם לא עשה צבא זה מתיר לך להשתמש בו ? להגיד לכולם תראו אני זול כי אני מעסיק חרדים זה לא חוצפה ??
אהרון04.05.12
12
שמשחקים אותה צדיקים ומעסיקים אותם במשכורת רעב לעומת המשכורות המקובלות בשוק
אחד שכואב03.05.12
11
בשוק החופשי מחוץ לחממות תעסוקת ההיטק לחרדיות, הן היו מפוטרות אם בכלל היו מקבלים אותן לעבודה. אין שום חברת הייטק בישראל שהייתה מוכנה להעסיק נשים, עם קצב ילודה כמו בציבור החרדי ובלי אפשרות לשעות נוספות.
רחל03.05.12
סליחה!!! אני חרדית שעובדת בהייטק בשוק בחוץ ומקבלת תנאים פי מליון יותר טובים מהמנוצלות וגם אני עובדת את אותם שעות שהם עובדות אז אל תשלו את עצמכם, מי שרוצה יכולה!!!
ת03.05.12
לעבוד בחוץ עם אנשים שאין להם חינוך תורני, זהו מחיר יקר מידי
מפוכח04.05.12
וכמובן שכל אחת תעשה שאלת רב !!!! אבל זה נטו איפה שהוא הגבול בין אדם שיש לו חוסן פנימי ויודע לשים גבולות לבין אחד שצריך שיעשו לו גבולות כל הזמן כי אם לאוו יפול לא מתאים לכל אחת !!!! אבל למי שכן שתשאל.....
שילת21.01.13
10
בתור עובד של קווליטסט תנו לי להעמיד דברים על דיוקם.. א. גם עובדים עם תואר הנדסאי וגם עובדים עם תואר ראשון במדעי המחשב או הנדסת תוכנה מקבלים משכורת רעב ומנוצלים ברמה מדהימה.. ב. מדובר רק על העובדים החרדים של קוולטיסט שמנוצלים.. העובדים החילונים של קווליטסט בבדיקות תוכנה למשל מתחילים מ10000 משכורת ואף
עבד ה' ייטק07.05.12
9
נצול, עושק, והגדלת הפער החברתי!
עד מתי?03.05.12
8
מי מכריח אותם לעבוד שם ???? שילכו להיות מורות או גננות בחצי שכר !!! שיגידו תודה רבה שמישהו מוכן לקבל נשים עם השכלה נמוכה לעבוד בהייטק ומשלם להם פי 2 ויותר מכל מורה בית יעקב
דן סגל03.05.12
ירד לעומק-הענין, בכל התמקחות על משכורת יש עמדה יותר טובה למי שיש לו אפשרויות אחרות, לחברה יש אפשרות להשיג עובדות במדינות בהן יש כח עבודה זול (ולדוגמא: אוקריינה), בעוד שלחרדיות (קבוצות מסויימות) שרוצות לעבוד באוירה חרדית אין הרבה ברירות, וכן הדמות שלהן זרה לבעלי-החברות, ולכן הן מוכחרחות להתפשר, אבל ז
יהודי03.05.12
7
ולא כמו שכתבתם- sorsing. אם היה לימודי ליב"ה במגזר לא היה טעויות כאלה עצובות. וגם הנשים העובדות היו יכולות להגיע למקומות עבודה יותר מכובדות.
klozone03.05.12
הנשים במגזר החרדי לומדות ליב"ה, כך שטענתך מטומטמת ביסודה. חוץ מזה אתה כותב "למקומות עבודה יותר מכובדות" מקומות עבודה הם מכובדים. למד עברית ואחר כך תטיף
דבורה חזן03.05.12
מדהים מצאת אצלי כמה טעויות. אף פעם לא טענתי שהעברית שלי מושלמת. אבל ניתן לצפות לרמת מינימום ממערכת המכובדת של "כיכר השבת". ואם לבנות היה השכלה יותר טובה, הם לא היו מצריכות להשתעבד בעבודת מעין אלה
klozone03.05.12
מנסיון אישי גם כשיש תואר ונסיון..זה שאת חרדית מוריד בחמישים אחוז סיכוי בלהתקבל בחברה נורמלית!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נינה03.05.12
אני מכיר אישית כמה נשים חרדיות מתכנתות (חלקן עם תואר וחלקן בלי) שמוכנות לעבוד קשה כמו כל עובד הייטק רגיל, ועובדות כראשי קבוצות ומצליחות מאוד. אבל באופן כללי מי שיש לה תואר מתקבלת הרבה יותר בקלות למשרות טובות, וצריכה לעשות פחות כדי להוכיח את עצמה. באופן כללי בכל עבודה במשק: מי שמוכן לעבוד קשה, מצליח.
יענקל סטודנט04.05.12
6
היחס זוועתי וחסר גבולות בכל שנה מורידים עוד ועוד את יכולת הקידום והשכר, אין גבול לרמת העושק. אם יש מחאה שעליה צריך להלחם - הרי לכם. מתי יהיה לזה סוף??? אל תשכחו שמי שתחיל היא מנהלת מטריקס מודיעין עלית עבור חדריות פשוט חבל!! ליבי ליבי על הבנות הללו. קצת כבוד למקצויעיות שלנו בתור חרדיות.
אחת שמכירה מקרו03.05.12
5
הגיע הזמן שמישהו שיש בידו הכח ירים את הכפפה ויאגד את כולן תחת וועד עובדים חזק ובהדרגה יקדם את זכויותיהן הנשים החרדיות הללו שעובדות הן מקסימות .. ואיכותיות .. הן מבחר החברה והעילית שבה ..
המקור 04.05.12
באותו מחיר קח מישהו שירים את הכפפה ויאגד אותן ללמוד תואר ראשון ולצאת לשוק כשוות בין שוות. רק תתארגן לדירה חלופית אם ישרפו לך את הבית.
מישו04.05.12
4
החרדים המתווכים בין הבנות לחברות גוזרים קופונים יפים הבנות התמימות שותקות !
משה06.05.12
3
לא שווה כלל להעסיק נשים חרדיות שכל שני וחמישי משהי אחרת בחופשת לידה/שמירת הריון/לא מרגישה טוב.
חיים04.05.12
לא מדובר על שכר בגובה כזה שמתקזז עם לידה והשלכותיה מדובר בשכר כל כך נמוך לשוק שחוץ מעבודת אין מילה שיכולה לתאר את המציאות שם !!!! בושה !!!
שרה21.01.13
2
בפיתוח תוכנה אפשר לאמר שמטריקס מנצל את החרדיות.. ונותן להם פיתוח לא מספיק ברמה ובדיקות תוכנה פשוטות בשכר מינימום.. אבל בכל מקרה גם לשם בנות רוצות להתקבל ומסננים שם מאד.. אפשר לאמר שזה ממש הצלה לבנות החרדיות שחברות פיתוח רגילות לא יקבלו אותם בלי תואר וכאן מקבלים אותם וזה נותן להם נסיון לעבודה הבאה.
מפתחת תוכנה04.05.12
1
החברות האלה לוקחות חרדיות ללא שום רקע מחתימות אותם ל2 מתוכם 4 חודשים של לימודים שבהם מקבלים משכורת ולא עובדים כלום!! קורס בודק תוכנה בג'ון ברייס עולה 17 אלף ש"ח בודק ללא כול נסיון מקבל 67 הכי הרבה אחרי שנתיים נסיון אפשר להגי גם ל12 אלף אז תעשו חשבון 4 חודשים משכורת+עלות הקורס ותחלקו את זה בין שאר ה
חייל דוס04.05.12
כבר 6 שנים לפחות שהם הפסיקו לקחת חרדיות ללא שום רקע. להיפך הם לוקחים הנדסאיות תוכנה ששילמו יותר מ-17 אלף ללימודי מקצוע. ומשלמים להן שכר מינימום בדיוק ולא מעלים אחרי שנתיים ניסיון. עצוב.
מישהי מהשטח04.05.12
ההנדסיות שאת מדברת זה תעודה מקצועית לא תואר ראשון כמו החילוניות וללא שום נסיון ולכן הם מקבלות קצת ואחרי שהם רוכשות את הנסיון הם יוצאו החוצה ומקבלות הרבה יותר וגם התעלמת מהחצי ששני מה שכתבתי על השעות
חייל דוס04.05.12
אני עובדת בחברה שיש חילונים (אני עובדת כח אדם פה) ולידיעתך הרבה כשיש לחץ לא משנה לעובדות פה כמה לחץ יהיה הן יוצאות ב3 וחצי 4 להוציא את הילדים. לעומת זאת אני לפעמים נשארת פה עד 5 6 ולפעמים גם עד 7 אז די לבלבל במח. אנחנו נותנות פה עבודה כמו כל העובדים למרות שהשכר שלנו עומד על 5,500 אחרי שנתיים נסיון.
אחת16.05.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

פרסום ראשון

אלמוני תקף את האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בקבלת הקהל

איציק אוחנה | 16.05.24